Тъй като ми се струва, че при работата на празен ход двигателят е малко шумен с едно чаткане или прищракване, се поразрових и ето какво открих :
****
Един често срещан проблем с двигателя на Mitsubishi 4N13 е повреда на обтегача на веригата за газоразпределението. Обтегачът на ангренажната верига е отговорен за поддържането на ангренажната верига стегната, като гарантира, че клапаните на двигателя се отварят и затварят в точното време. Ако обтегачът на ангренажната верига се повреди, това може да причини сериозна повреда на двигателя. Най-често срещаният симптом за повреда на обтегача на ангренажната верига е силен тракащ шум, идващ от двигателя. Този шум обикновено е най-забележим, когато двигателят работи на празен ход или е под леко натоварване. Ако обтегачът не се смени своевременно, това може да доведе до прескачане на зъбите на ангренажната верига, което може да доведе до спиране на двигателя или до катастрофална повреда на двигателя. Собствениците на Mitsubishi 4N13 трябва да са наясно със симптомите на повреда на обтегача на ангренажната верига и редовно да проверяват обтегача. Ако се установи, че обтегачът е дефектен, той трябва да се смени незабавно, за да се предотврати по-нататъшна повреда на двигателя. За да избегнете повреда на обтегача на ангренажната верига, се препоръчва да използвате висококачествено двигателно масло и да следвате препоръчания от производителя график за поддръжка. Редовната смяна на маслото е важна, за да поддържате двигателя смазан и да предотвратите преждевременното износване на обтегача на ангренажната верига. В заключение, повредата на обтегача на ангренажната верига е често срещан проблем с двигателя на Mitsubishi 4N13 който може да доведе до сериозна повреда на двигателя, ако не се обърне внимание навреме. Собствениците на 4N13 трябва да са наясно със симптомите на този проблем и да проверяват автомобила си редовно, за да предотвратят потенциални повреди на двигателя.
***
Въпросът ми е, до колко е лесно да се провери въпросният обтегач ? Като се поразрових излиза че трябва да се разглобява колкото за смяна на верига, а това е картер, махане на инжекторите и махане на капака на клапаните, а това си е страшно много разглобяване.