Премини към съдържание

Stanislav Konstantinov

Потребител
  • От него общо

    217
  • Регистрация

  • Беше тук

  • Общо дни Първи

    2

Stanislav Konstantinov беше най-активен на 8 Май 2022

Stanislav Konstantinov има най-харесвано съдържание!

За Stanislav Konstantinov

  • Рожден ден 10/30/1971

Местоживеене

  • Град
    София

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Lancer 1.8 DI-D / 150 hp / 4N13

Посетили профила

Този блок е изключен и не се вижда от други потребители

Stanislav Konstantinov's Постижения

Често присъстващ

Често присъстващ (7/14)

  • Добра реакция Rare
  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

2

Репутация

  1. Понеже имам точно такъв Лансер 1.8 did 150 к.с с японският двигател 4N13 от 2011 година, мога да ти кажа, ако избираш такава, на какво да обърнеш внимание. Този мотор го слагат основно на ASX. Това е може би рядко за дизел на лек автомобил, който е с променливо газоразпределение на клапаните, което прави турбо дупката почти неусетна. Друга особеност е, че степента на сгъстяване е 14,9:1 , което свежда вибрациите съвсем до минимум. Но като взимаш автомобил втора ръка не знаеш как е стопанисван и експоатиран и всичко това което е плюс може да стане голям минус. Минус е, че мотора е с ДПф Евро 5, който се задръства при градско каране бързо, прави чести регенерации и пълни нафта в маслото. Разбира се има начин това да не се допуска дори и с градско шофиране. Много скъпи са дюзите, помпата за високо налягане на горивото и турбината с променлива геометрия, която запушен ДПф може да съсипе бързо.
  2. Тъй като ми се струва, че при работата на празен ход двигателят е малко шумен с едно чаткане или прищракване, се поразрових и ето какво открих : **** Един често срещан проблем с двигателя на Mitsubishi 4N13 е повреда на обтегача на веригата за газоразпределението. Обтегачът на ангренажната верига е отговорен за поддържането на ангренажната верига стегната, като гарантира, че клапаните на двигателя се отварят и затварят в точното време. Ако обтегачът на ангренажната верига се повреди, това може да причини сериозна повреда на двигателя. Най-често срещаният симптом за повреда на обтегача на ангренажната верига е силен тракащ шум, идващ от двигателя. Този шум обикновено е най-забележим, когато двигателят работи на празен ход или е под леко натоварване. Ако обтегачът не се смени своевременно, това може да доведе до прескачане на зъбите на ангренажната верига, което може да доведе до спиране на двигателя или до катастрофална повреда на двигателя. Собствениците на Mitsubishi 4N13 трябва да са наясно със симптомите на повреда на обтегача на ангренажната верига и редовно да проверяват обтегача. Ако се установи, че обтегачът е дефектен, той трябва да се смени незабавно, за да се предотврати по-нататъшна повреда на двигателя. За да избегнете повреда на обтегача на ангренажната верига, се препоръчва да използвате висококачествено двигателно масло и да следвате препоръчания от производителя график за поддръжка. Редовната смяна на маслото е важна, за да поддържате двигателя смазан и да предотвратите преждевременното износване на обтегача на ангренажната верига. В заключение, повредата на обтегача на ангренажната верига е често срещан проблем с двигателя на Mitsubishi 4N13 който може да доведе до сериозна повреда на двигателя, ако не се обърне внимание навреме. Собствениците на 4N13 трябва да са наясно със симптомите на този проблем и да проверяват автомобила си редовно, за да предотвратят потенциални повреди на двигателя. *** Въпросът ми е, до колко е лесно да се провери въпросният обтегач ? Като се поразрових излиза че трябва да се разглобява колкото за смяна на верига, а това е картер, махане на инжекторите и махане на капака на клапаните, а това си е страшно много разглобяване.
  3. Според мен, ако взимаш Outlander, задължително модела от 2013 нататък. Платформата е друга и съответно е с около 200 кг по-лек от предходният Другото, което мисля е, че за "по-едрогабаритен" автомобил от типа на Outlander, аз бих избрал турбодизел. Първата генерация на Outlander имаха един много добър двигател турбобензин. Но в тази генерация бензиновите са атмосферни, които гарантират висок разход без особено удоволствие от динамика, особено при по-натоварена кола. Затова турбодизела, с всичките му кусури, е най-добрят вариант за мен, особено ако попаднеш на запазен екземпляр.
  4. Колега, какво стана с цъкащият шум ? Установи ли се от какво е ?
  5. Stanislav Konstantinov

    Цена масло

    Аз слагам Repsol 5W-30 или 5W-40. Цената му е около 20 лв за литър. Вече хубаво масло под тази цена няма. Слагал съм и Yacoo и Motul, тe са и по-скъпи. Най-важно е да вземеш хубаво масло, от сигурно място. Официалният дилър продава маслото на завишена цена. Ако не ти е проблем - взимай от тях. Такива теми се дъвчат като дъвка. Няма едно мнение, което да е вярно. Важното е да не е менте и да отговаря на спецификацията. масло Mitsubishi няма. Вътре е някакво масло от големите или не толкова големи производители. И аз бях в чуденка, когато сменях на скоростите и зложих на Кастрол, а не на това от Балканстар. Не знам дали съм сгрешил или е все едно и също.
  6. При мен успявам да усетя регенерацията, по-високи обороти и средният разход веднага скача на над 15/100 в движение. В нормална ситуация индикатора за моментен разход при престой и празен ход не отчита нищо, а при регенерация отчита около 1/5 от скалата .Тогава подържам 2000 оборота, дори и на светофар. И изчаквам да приключи регенерацията. Понякога отнрма 15-20 мин. И проблем с нивото на маслото не отчитам. А си карам зимно на къси градски разстояния. Но имаше и друг проблем - картерната вентилация. Изкарах я извън въздуховода, да духа в атмосферата. Това много промени нещата. Иначе духайки във въздуховода побъркваше дебитомера, вкарваше маслените изпарения. След като я извадих да духа навън, почистих въздуховода, почистих дебитомера, а и най-вече почистих дроселовата клапа, определено двигателя започна да работи по съвсем друг начин. Респонда му стана много бърз и осезаем. Почти няма разлика в респонда на студен и на топъл двигател. Стана еластичен, с много нервна газ.
  7. Моят 4N13 също го има това каре към балансиращите валове. Там симптоматиката каква е ? Чел съм че се явява някакво специфично прищракване на празен ход.
  8. Какви бяха симптомите, ако ги е имало при теб колега, за да сменяш веригата или просто реши така заради километрите ? И още един страничен въпрос- харесъл съм един Аутлендър с 2.2 4N14 двигател на 200 000 км 2012 година за 15 000 лв. Много запазен и подържан. Как ти звучи като предложение ? Бях намерил преди година и малко същият такъв, но с 3000 лв по-евтин, но сега вече не се откриват запазени от тази година.
  9. За смяна на веригата необходимо ли е сваляне на двигателя или става на място ? Има ли начин да се направи ревизия или ревизията означава толкова разглобяване, колкото и за смяна на веригата ?
  10. Интересуваме какъв е интервала за смяна на верига на дизел 1800 did с MIVEC 4N13 (110 kW). А и не съм сигурен, че мога да разпозная разхлабена верига при работа на дизелов мотор, който като цяло си е доста по-шумен от един бензинов. Едни казват 120 000 км, не чакай повече, къса се без симптоми. Други казват не я пипай преди 200 000 км. И всички уж разбират и познават добре точно този двигател.
  11. Stanislav Konstantinov

    Евро категория

    Имам карта на СБА, но с нея минавам ГТП в партньорските им сервизи на Ауто Тест Груп. Друг въпрос е, че нямат канал. Всичко гледат доста обстойно, но без канал със сигурност не контролират луфтовете по окачването.
  12. Stanislav Konstantinov

    Евро категория

    Евро 4 е най-балансираната еко категория, след което започват технически нововъведения, които са тотално несъвместими с експлоатация на къси градски разстояния, особено зимата и изискват скъпа замяна на компоненти, които в този експлоатационен режим са с малък ресурс. Или се стига до скъпо елиминиране на тези дивайси и програми, за да може автомобила да се върне към Евро 4.
  13. Благодаря ти за съвета. Гледах в YouTube, че помага. Струва ми се обаче, че пак ще вкарва някаква пушилка към дросела ( без течна субстанция), която ще го позацапва. Няма да е разбира се в такава степен, както до сега. Гледах някакви catch can oil separator в OLX по около 80 лв. Не знам дали вършат работа или са само добре изглеждащи. Този проблем е известен на производителите от едно 15 години поне. Как не си дадоха зор и да го добавят фабрично, а не да чистиме дросел клапи ...
  14. Аз имам същият двигател 4N13150 конв на Лансер. Свържи се с DJ Tymbi (Пламен) , негов е авто сервиз J Auto в София. Потърси и във форума темите за 4N13.
×
×
  • Създаване...