Премини към съдържание

Stanislav Konstantinov

Потребител
  • От него общо

    201
  • Регистрация

  • Беше тук

  • Общо дни Първи

    2

Stanislav Konstantinov беше най-активен на 8 Май

Stanislav Konstantinov има най-харесвано съдържание!

Местоживеене

  • Град
    София

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Lancer 1.8 DI-D / 150 hp / 4N13

Посетили профила

Този блок е изключен и не се вижда от други потребители

Stanislav Konstantinov's Постижения

Често присъстващ

Често присъстващ (7/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Първа Седмица
  • Един месец
  • Една Година

Спечелени Значки

2

Репутация

  1. Това е дизел 4N13 двигател, екостандарт Евро 5. Има един сериозен проблем и това е, че този мотор не става за градско, заради дпф софтуера за регенерация на филтъра, по екостандарт Евро 5. При смяна на масло сипваш 5 литра. След 3000 км градско от там ще източиш 7-8 литра масло смесено с нафта. А това става най-вече от експлоатация тип, палиш минаваш 10 км и тъкмо когато двигателят е загрял и иска да го подкараш с 2500 оборота и да минеш още 40 или 60 км, ти взимаш че го спираш, той изстива и после пак същото. Решението е премахване на ДПФ и най-вече промяна на софтуера на компютъра с такъв, който спира с регенарациите. Екостандарта ти става Евро 3 или 4, зависи колко ще дими при ауспуха, а това зависи дали харчи масло и дюзите как разпрашават. Останалото са само плюсове. Ако караш само извънграда няма да имаш ядове. Супер икономичен и супер динамичен. Важно е да сипваш само хубава нафта, без никакъв компромис. В студеното време сипвай ОМВ макс моушън или хубава добавка, за да не се прецакат дюзите и помпата за високо налягане. Доста скъпи са, ако се наложи смяна. Преди да го вземеш мини диагностика, защото е хубаво да знаеш какво му е дереджето. Общо взето това е последно поколение комън рейл, сложен и капризен за хубава нафта и хубаво масло. Най-скъпите неща са дюзите Денсо по около 1400 лв бройката, помпата за високо налягане Денсо над 2400 лв, по скоро 3000 лв и турбината Мицубиши или Гарет към 3000 лв. При диагностиката, да махнат въздуховода на турбината и да проверят луфта на ръка, на загрят мотор. Ако не ти се занимава, бягай от нещо толкова комплицирано. Не казвам чупливо, а комплицирано, доста сложно, което го прави много по-малко надеждно от един технологично по-стар и опростен турбодизел. Тук турбината е с променлива геометрия, което след 2000 г мисля че е стандарт, но в допълнение и клапаните са с променливо газоразпределение, за да е още по-сложно, с целият приток на нафта в маслото, което за нула време може да прецака скъпите части по MIVEC системата. При турбо и 8 клапана са достатъчни. Но при турбо с променлива геометрия и 16 клапана с променливи фази на газоразпределение, съчетано с градско шофиране и нашата калпава нафта .... хайде да спра и да не продължавам. А ако нещо вече е износено или неправилно експоатирано и се наложи да го сменяш е скъпо, ако го правиш както трябва.
  2. Да, помпа дюзата BWC е Евро 4, без ДПФ, японската моторетка 4N13 е Евро 5 с ДПФ.. Другото предимство е, че помпа дюзата е ремонтируема и след като се вземе ремонтен комплект и мина на стенд стана като нова. При японският, ако трябва да се сменя Денсо дюза най-евтиното което съм намерил за сега е 860 лв на дюза.
  3. Да посъживя темата относно дизелите на Мицубиши. Моят Лансер го взех да е с японският дизелов мотор 1.8 di-d 110 kW, common rail, като платих за него цена колкото за 2 Лансера с дизел от Фолксваген, когато го купувах. В последната година паралено с него карам и един Лансер 2.0 di-d 104 kW с двигателя на VAG помпа дюза, като тази кола е на доста повече километри в сравнение с моята. Мога да кажа, че двигателят на VAG е много по-добър като динамика, еластичност, поема добре и под 1500 оборота, при 3000 оборота не се усеща все едно излита. Минус е, че харчи масло, 1,5 литра от смяна до смяна за 10-12 000 км. При японският наливам 5 литра масло точа 7 литра след 10-12 000 км, от които съотношение масло нафта ми е неизвестно. Японският двигател може да харчи извънградско около 0.5 до литър по-малко от VAG при еднакво шофиране по-един и същ път, с еднакво натоварена кола, но това е по-моя преценка. Когато колата е натоварена на максимум, дизела на VAG не усеща толкова натоварената кола, докато японският дизел определено се задъхва и трябва да се сменят много по-на често скоротсите. Когато колата не е натоварена, доускорява след 2000 оборота, по-добре от германеца. Да речем на 6-та настигам на магистрала, някой който кара с 90 км/ч, започвам леко да настъпвам, минавам в изпреварващата и усещането е залепване за седалката и много бързо е със 140 км/ч. Двигателя на ФВ зпочва да ускорява много добре от 1500 - 2500 оборота, но след 2500 чувствително въртящият момент сякаш намалява. В планинско катерене немеца е по-еластичен, по-добре се справя да качи оборотите от 1200 до 2200, при необходимост, без са трябва да се ръчкат скоростите. Японеца при планинско иска честа смяна от 2-ра на 3-та и обратно, ако искам да не излезе от коша от вибрации, защото в баир при 1200 оборота, ако го настъпя не се случва същият респонд, който дава помпа дюзата. Генерацията на японският мотор е много по-слаба, в срвавнение с тази на VAG. Поне при мен дизела на фолксваген го взех от Швейцария и задното гърне е алуминиево и много добре обезшумено. Японският дизел е купуван от Бг и генерацията е идентична както на бензиновите. Задното гърне е пълен гнилоч и е за смяна. И само последно да спомена, че именно тази тема ме накара да си взема японският дизел, което отчитам като грешка. Затова и пиша сега след 4 години тук отново, защото най-добре е човек да взима това което си хареса и да не се води изцяло и единствено от това, какво харесват и по-скоро не харесват други. Информацията трябва да се отсява.
  4. От познат, който кара бензинова колица в Германия и единпът го върнаха от TUV, заради отрабонети газове, някой го подучи да сипе спирт за горене в резервоара, да покара 10 км и да отиде на ТUV. Нямам идея в какво съотнощение. Но мина на същото място и му казаха, че са му оправили перфектно колата. А тя е едно Сузуки Суифт от 2005-та година
  5. Наскоро ходих в Кипър. Бях си поръчал рент а Кар Мицубиши АСХ, но получих Кашкай 2018 бензин CVT на 78 000 км.. Материалите по колата са доста качествени. Колата е икономична. Хареса ми. Но CVT-то няма да допадне на всеки. Аз карам спокойно, а и там по магистралите макс скорост е 100 км/ч, а извън града 65. Взех си автомат, че не бях сигурен как ще се справя с левачката да сменям скорости, а и мигачи с дясната. Което се оказа, че навика е много силен и преди да включвам мигачите с дясната, с лявата пусках чистачките. Та дори и за моето спокойно каране това сивити ми дойде мудно, особено като се доускорява или като се включвам на магистрала. Дори и с пълна газ, оборотите са на макс, гюрунтията е яка, а резултата крайно плавен и незадоволителен. Та това за мен на над 85% от потребителите няма да им допада. Мудно и шумно, когато има необходимост от максимална динамика. Иначе ако е ръчка, този кусур го няма. Като цяло на мен кашкая ми допадна и като концепция и като качество.
  6. Някой сменял ли е на дизел съединител. Говорим за дизел 2012 година, двигател 4N13, японският комън рейл 150 коня (110 kW) ? Първото ме интересува скоростната кутия надеждна ли или е капризна ? И второто съединителят колко изкарва нормално ? Колко струва съединителят, но не оригинален ? Сигурно маховика е демпферен ? Има ли варианти за подмяна с твърд маховик ?
  7. Преди всичко гледай максимално запазена, на по-малко години и километри. Ако ще караш предимно градско атмосферният бензин е за препоръчване. Ако ще караш извън града турбо дизел е чувствително по-добър, особено в доускорение от 60 до 120, особено по баири големият въртящ момент превъзхожда атмосферният бензин. Разбира се дизела е по-скъп от към подръжка, за да нямаш ядове трябва да сипваш качествена нафта, особено ако е по-новият комън рейл мотор. Помпа дюзата не е чак толкова капризна на нафта. Но комън рейла зимно време трябва да се сипва нафта, която да не прецака помпата ( за 3000 лв ) и дюзите ( 2000 лв на дюза ). И пак, дизела не става за кратки градски отсечки. Ако не друго, никога няма да те стопли за 4 км, когато на вън е -8 градуса.
  8. Може ли и на мен да изпратите координатите на механика-майстор
  9. По въпроса за спирачките, според мен има голямо значение какви накладки си избираме. Универсални няма. Когато са меки спират добре на градски къси отсечки, но ако имаме спортен маниер на шофиране с често прибягване до педала на спирачката и то предимно агресивно, такива накладки определено не са подходящи. Ще прегреят, ще засмърдят и дисковете се напичат. Да не говорим какво става при дълго планинско каране с такива накладки. В един момент така се нагряват дисковете и накладките, че оставаме тотално без спирачки. С твърди пък докато не позагреят спирачният път се удължава чувствително. Отделно че имат склонност да свирят. Та трябва да се търси среден вариант най-често. И при мен нови оригинални дискове след 3000 км усетих, че започнаха да бият. Най-доволен съм бил от евтино закупени Бендикс, произведени от Honeywell. Следващият път ще опитам с Ате, преди отново да си взема Бендикс. Но става така че с едни накладки сменям по 3 комплекта дискове. Дайте координати на стругар, който ги стърже сравнително старателно.
  10. Според мен, тази екстра е трудно използваема, когато има засилен трафик по магистралата. Друг недостатък е, че вдига разхода. Особено когато двигателят е малък и нееластичен и се налага ръчкане на скоростите, тази екстра си губи смисъла. С други думи най-добре е на мощен еластичен дизел с автомат. И ако има и дистроник, вече става смислена и приятна.
  11. Софтуера на ДПФ го деактивираха в началото на 2021. ДПФ- а го прибрах, след като го махнаха и него. Карах така само градско в София и няма никакви проблеми, няма реганерации, няма увеличение в нивото на маслото. На техническият преглед мериха и казаха че е в нормата на евро 5. Обаче преди няколко дни я изкарах извънграда за първи път. София до Бургас и на обратно. Карах предимно 2600 - 3000 оборота тези 800 км. Случайно погледнах маслото и видях сериозно повишение. Веднага го източих. С 2 литра над 5-те които и бях налял седмица преди това. Та въпроса ми е как в тая жега извънградско са влезли 2 литра нафта в маслото ? Като преди това за 10 000 км градско никакво повишение в нивото не видях.
  12. Автомобила ми изглежда добре. Няма забележка която да захвана, но друго е да отиде в сервиз и задълбочено да го прегледат. Ако имам забележка, то е към скоростната кутия. Втората голяма е към търговеца, но това е положението. Виж я без предубеждения. Ако ти хареса, все пак я мини през сериозен сервиз
  13. Евтиното тука не е критерият. По-скоро търся турбо мотор. Ефекта, от динамичното доускорение, изстрелване, при магистрално в средна догонваш някой, който кара с 90, за да се мушнеш в лява където се кара със 140+ атмосферата не се справя така както турбо мотора. Или изпреварване на планински път, където трябва да стане за кратко време. Не карам бързо, дори по-скоро съм от тези които рядко и за кратко и за малко превишавам макс разрешената скорост. Но точно тази динамика я няма при атмосферния двигател Бензиновите турбо Лансери са доста над възможностите ми. Моят Лансер е с японският екзотичен дизел. Мой познат е решил да се раздели с неговият дизелов Лансер с ФВ мотора. Моето усещане е, че е по-еластичен, по-динамичен, от 1500 оборота при леко настъпване. Моят иска да е на 1800, за да се почуства нервната газ. Неговият е по-шумен след 2500 оборота,. моят при над 3200 оборота. Моят е по- шумен на празен ход може би заради верига или баланс вала, докато ФВ мотора въпреки по-грубата работа е по-тих при затворен капак. Неговият похарчва масло, моят качва нивото заради регенерациите, ако се кара предимно градско и се прекъсват регенерациите. Моето усещане е че ФВ мотора е по-удачен, по-рядко се налага да се сменят скорости, но моят е по-икономичен. Но пак казвам икономията на гориво за мен не е водещ критерии. Автомобила на моят познат е по-запазен, с малко от моят, по-гледан и гаражен.
  14. Съвсем накратко, кой от двата двигателя е за предпочитане при два еднакви равностойно запазени и подържани автомобила с няколко месеца разлика в датата на а производство ? Кой е по-проблемен, кой е по-капризен, при кой динамиката е по- добра? Кой е по-удачният избор ? Кой е по практичният ? Кой е по логичният избор ?
×
×
  • Създаване...