Премини към съдържание

Шум (чукане) двигател ASX


Препоръчано мнение

P.S. Малко съжалявам, че не замерихме компресията, докато дюзите бяха свалени.

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 141
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

P.S. Малко съжалявам, че не замерихме компресията, докато дюзите бяха свалени.
със свалени дюзи не се мери компресия, свалят се накалните свещи.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Здравейте, имам същият проблем, със същият двигател. Открийте ли решение?

Здравейте,

 

Вече сме навъртяли около 30 000 км. и проблемът не е решен. Напоследък зареждам само Шел премиум дизел и като че ли шума е значително по-слаб. Избрах стратегията да карам, докато нещо не се прецака и да си покаже къде се е криел проблема, вместо майстори да ровят всевъзможни неща по двигателя с неясен резултат и похарчени излишни пари.

 

Съмнавям се по интуиция, че е възможно шумът да идва от EGR, но не е проверяван до момента.

Ще съм благодарен ако споделите и вие дали сте правили нещо по Вашата кола.

Поздрави!

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Вече сме навъртяли около 30 000 км. и проблемът не е решен. Напоследък зареждам само Шел премиум дизел и като че ли шума е значително по-слаб. Избрах стратегията да карам, докато нещо не се прецака и да си покаже къде се е криел проблема, вместо майстори да ровят всевъзможни неща по двигателя с неясен резултат и похарчени излишни пари.

 

Съмнавям се по интуиция, че е възможно шумът да идва от EGR, но не е проверяван до момента.

Ще съм благодарен ако споделите и вие дали сте правили нещо по Вашата кола.

Поздрави!

....ЕГР-а е проверяван....работеше си до последно както електриечески ,така и вакуумно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам същият проблем, със същият двигател. Открийте ли решение?

Liudmil Todorov, само искам да допълня, че DJ Tymbi е изключително грамотен и компетентен и е един от малкото хора, на които вярвам по отношение на автомобилът ми. Той и екипът му направиха диагностика на моята кола през 2019 г. и дискутирахме проблема. Срещата ми с него, макар и кратка ми бе много полезна и успокояваща. Горещо препоръчвам при възможност от Ваша страна да си направите една консултация с него. Сервизът му е в гр. София - https://japanautoservice.com/

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....ЕГР-а е проверяван....работеше си до последно както електриечески ,така и вакуумно...

Привет, DJ Tymbi,

 

Радвам се, че помниш случая. Колата все още си върви добре, следвам съветите. Напоследък ми се струва, че стана малко по-шумна от към двигателя. Сутрин, като я запаля и усещем понякога и за кратко лек мирис на изгорели газове в купето, иначе не пуши и ауспухът е чист. Предполагам нещо по генерацията се е пробило. Скоро и предстои смяна на масло и ще помоля да я огледат. Някаква насока можеш ли да ми дадеш?

 

Благодаря!

 

Поздрави от Русе!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, понеже имам същия двигател 4N13 150 коня , само че на Лансер от 2011 имам следните въпроси:

 

- Знаеш ли със сигурност има ли или няма балансиращ вал, защото в нета не откривам да има, но тук таме някъде съм чел че може и да има

- При мен също започна да понамирисва в купето и стана по-шумна. Може да е от триъгълната гарнитура след турбината преди ДПФ-а, така ми се струва

- При пускане на двигателя на студено, след минута две или три започва едно виене, което започва внезапно, все едно някаква допълнителна система се включва, но вие. Чува се от към водната помпа или малко над нея от към главата. Смених водна помпа. Смених и ролката на алтернатора. Не помогна. Виенето изчезва след около 8 - 10 минути, явно като позагрее. Може ли да е нещо от маслена помпа или някакво разтоварване на маслената помпа, ако има такова, докато маслото е студено ? Не знам къде да търся причината. А може и да е някакъв електромотор от MIVEC управлението на валовете.

 

Трябва да я закарам при DJ Tymbi съвсем скоро.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет, DJ Tymbi,

 

Радвам се, че помниш случая. Колата все още си върви добре, следвам съветите. Напоследък ми се струва, че стана малко по-шумна от към двигателя. Сутрин, като я запаля и усещем понякога и за кратко лек мирис на изгорели газове в купето, иначе не пуши и ауспухът е чист. Предполагам нещо по генерацията се е пробило. Скоро и предстои смяна на масло и ще помоля да я огледат. Някаква насока можеш ли да ми дадеш?

 

Благодаря!

 

Поздрави от Русе!

.....здравей, помня го, защото това е един от изключително малкото случаи, за който нямам точна представа за проблема,сякаш е тъмна Индия....

За мотора ак ое станал по шумен , направи си следния експеримент - някой да влезе вътре в купето и да запали загрелия мотор, а някой от вън да слуша внимателно работата на мотора( трябва да се чува едно отчетливо металическо тропане-дрънчене).....слушай го откъм агр. ремъци поне 30-40 сек......след това накарай човека вътре да подаде леко газ ,съвсем леко така че оборотите на празния ход да се вдигат леко .....ако на около 1200-1300 об. се промени шума на мотора и дрънченето изчезне, значи си за смяна на каре на балансир валовете.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....здравей, помня го, защото това е един от изключително малкото случаи, за който нямам точна представа за проблема,сякаш е тъмна Индия....

За мотора ак ое станал по шумен , направи си следния експеримент - някой да влезе вътре в купето и да запали загрелия мотор, а някой от вън да слуша внимателно работата на мотора( трябва да се чува едно отчетливо металическо тропане-дрънчене).....слушай го откъм агр. ремъци поне 30-40 сек......след това накарай човека вътре да подаде леко газ ,съвсем леко така че оборотите на празния ход да се вдигат леко .....ако на около 1200-1300 об. се промени шума на мотора и дрънченето изчезне, значи си за смяна на каре на балансир валовете.....

Благодаря, ще тествам, но този път под шум визирам нещо съвсем различно. Звучи ми, като все едно идва от изпускателната система, също и леката миризма на газове, която усещам в купето от време на време, ме навежда на мисълта, че е нещо свързано с това..., уплътнение някакво, дупчица в ауспухова тръба.

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще тествам, но този път под шум визирам нещо съвсем различно. Звучи ми, като все едно идва от изпускателната система, също и леката миризма на газове, която усещам в купето от време на време, ме навежда на мисълта, че е нещо свързано с това..., уплътнение някакво, дупчица в ауспухова тръба.

....ааа, ако е така и шума идва отпред (тъй като миризмата идва в купето) вероятно е предната леща, преди катализатора .....вероятно ако сте давали назад и сте ударили в някой по висок бурдюр гърнето, обикновено така става.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

....ааа, ако е така и шума идва отпред (тъй като миризмата идва в купето) вероятно е предната леща, преди катализатора .....вероятно ако сте давали назад и сте ударили в някой по висок бурдюр гърнето, обикновено така става.....

Привет,

 

Днес проверихме ауспуховата система и се оказа, че като че ли изгорели газове излизат някъде около турбината, около лостчето на геометрията. Има ли там някаква гарнитура?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Днес проверихме ауспуховата система и се оказа, че като че ли изгорели газове излизат някъде около турбината, около лостчето на геометрията. Има ли там някаква гарнитура?

.....не, вероятно имате разбита ос,тя лагерува на втулка от специална сплав.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....не, вероятно имате разбита ос,тя лагерува на втулка от специална сплав.....

Ясно, благодаря!

Нищо няма да правя засега, като се задълбочи ще ви я докарам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес рано сутринта бях на -10 градуса и ми се наложи да запаля дизела. Запали без да се замисля от четвърт оборот буквално. При такава температура я оставих 3-4 минути да поработи на място. След което потеглих, първите 2-3 километра без да пресирам двигателя.

Явно отдавна не се е налагало да я подкарам при толкова минусова температура. Дюзите работеха много, ама изключително много шумно, особено се усилваше шума, ако се опитах да подам малко повечко газ.

След като светна първата индикация на температурата на двигателя ( 2-3 километра някъде) и шума постепенно утихна. Та има ли основание да ме притеснява този шум първоначално при такава отрицателна температура ? Или на всеки дизел комън рейл така му се "разпяват" дюзите - нещо между чаткане и чукане ? Или може би е индикация, че е време да се качат за проверка на стенд ? Двигателя е на 135 000 км.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Днес рано сутринта бях на -10 градуса и ми се наложи да запаля дизела. Запали без да се замисля от четвърт оборот буквално. При такава температура я оставих 3-4 минути да поработи на място. След което потеглих, първите 2-3 километра без да пресирам двигателя.

Явно отдавна не се е налагало да я подкарам при толкова минусова температура. Дюзите работеха много, ама изключително много шумно, особено се усилваше шума, ако се опитах да подам малко повечко газ.

След като светна първата индикация на температурата на двигателя ( 2-3 километра някъде) и шума постепенно утихна. Та има ли основание да ме притеснява този шум първоначално при такава отрицателна температура ? Или на всеки дизел комън рейл така му се "разпяват" дюзите - нещо между чаткане и чукане ? Или може би е индикация, че е време да се качат за проверка на стенд ? Двигателя е на 135 000 км.

 

Този двигател не е от най-тихите, така че е възможно шумът да е напълно нормален. Наблюдавайте го.

Редактирано от orion
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

и при мен имаше тракане в мотора при определени обороти . След много консултации и проверки в Балкан Стар и други сервизи , накрая сам установих каква е причината. А тя е в съединителя на балансиращата група. Мотора ми е 2.2 DI-D MIVEC.

 

 

 

Здравейте,

 

Притежавам ASX дизел 1.8, 150 к.с., 2011 год. При ускорение, особено при изкачане на наклон, между 1600-2200 оборота от двигателя са чува силно "чукане", като от аванс, проявява се само извън града при хубаво загрял двигател. Имахме съмнение, че причината идва от дюзите (въпреки, че колата пали отлично, ускорява мн. добре, не пуши, не тресе), демонтирахме ги и ги изпратихме за проверка на стенд. След проверката казаха, че дюзите са отлични. За да съм сигурен в достоверността на теста, ги изпратих и на втори стенд, от където получих същия отговор. Монтирахме дюзите отново и естествено чукането си остана.

 

Моля за мнение и препоръка къде да търся проблема!

Благодаря!

Поздрави!

Редактирано от babachev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Прави ми впечатление, че сега зимата не съм влизал в регенерация от дълго време, а и напоследък карам все къси градски. И хоп една сутрин ми светна грешка Check Oil. Като порочетох тук там :

 

Колеги,

слушайте сега да ви разправям със страшна сила:

Значи карам си кротко оня ден из цяла Лефкада - много завои, вного изкачвания и спускания, къси разстояния с чести спирания за плаж, таверна, шопинг и пр. По късна доба почваме да се прибираме към базовия лагер и хооооооп, светва чек аларма Check Engine Oil Level. Почваме като истински мъдреци в отпускарско настроение всякакви предположения, кое от кое по-мъдр, съответно спира на една бензиностанция, купувам литър Castrol 5w30 и доливам 250 мл...

Чак тогава ми падна стотинката и стоплих - абе това не казва че няма масло ми точно обратното. Ръгам щеката, басссимус - един пръст над Х-а :icon_blush:

Отивам си в базовия лагер, пия едно голямо узо за наместване на мозъчето и чета - при дизеловите автомобили се вкарва нафта в маслото за регнерация на ДПФ-а!? Т.е просто е трябвало да карам известно време с над 2000 оборота и всички са доволни!

Бравос, ми ся кво прайм с допълнителните 250 мл дет му налях??? Както се сещате, вчера беше неделя, в родната братска Гърция нма работещи сервизи, няма кой да го източи. Аптеките не работят също да взема голяма спринцовка и маркуч за система, малииийййй страх... Еми страх, не страх, метнахме са на жипката и ей ма на жив, здрав и безавариен /на този етап/ у Бг, след 10 часа шофиране и 800 км.

Поне проверих херметичността на мазилната система - ОК е! :icon_thumbup: ....

 

Та възможно ли е причината да не е, че нещо маслената помпа не прави налягане, а просто да ме подсеща да го изкарам на околовръсното и да го покарам с 2500 оборота 20 - 40 км ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прави ми впечатление, че сега зимата не съм влизал в регенерация от дълго време, а и напоследък карам все къси градски. И хоп една сутрин ми светна грешка Check Oil. Като порочетох тук там :

 

 

 

Та възможно ли е причината да не е, че нещо маслената помпа не прави налягане, а просто да ме подсеща да го изкарам на околовръсното и да го покарам с 2500 оборота 20 - 40 км ?

 

Причината е - правила е чести регенерации (и не си разбрал) или при смяна на маслото не е указано в системата на DPF-а, че е подменено маслото на двигателя. Този автомобил няма датчици за ниво на маслото, единствения датчик е за налагане на маслото (червената лампа за маслото).

Няма смисъл да го караш на високи обороти, ако вече е записал високо ниво на маслото в DPF системата е необходимо да се смени маслото на двигателя и да се занули, друг вариант няма.

 

Какво е нивото на маслото на щеката - провери го сутрин преди първото палене на двигателя?

Редактирано от Miroslav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Причината е - правила е чести регенерации (и не си разбрал) или при смяна на маслото не е указано в системата на DPF-а, че е подменено маслото на двигателя. Този автомобил няма датчици за ниво на маслото, единствения датчик е за налагане на маслото (червената лампа за маслото).

Няма смисъл да го караш на високи обороти, ако вече е записал високо ниво на маслото в DPF системата е необходимо да се смени маслото на двигателя и да се занули, друг вариант няма.

 

Какво е нивото на маслото на щеката - провери го сутрин преди първото палене на двигателя?

 

Благодаря колега, откакто имам 4N13 двигател, доста често гледам щеката с нивото. Имам изграден рефлекс от предишната, която хапваше 200 гр на 1000 км. Маслото съм го сменил наскоро и в инмтерес на истината на старото не беше вдигнало нивото, но тогава с него 8000 км я карах само извънграда на дълги летни разстояния. Със смяната на маслото съм занулил сервизния индикатор от буточето до километража, но явно има и друго зануляване по-надълбоко и в самия компютър със сервизна програма.

 

Другото обаче, което повече ме притеснява е че като загрее хубаво и спра някъде, и подам газ задържайки на 2000 оборота, започва да мирише чувствително и доста задужливо на газове, а съм с ДПФ и с катализатор и тази миризма се появи в последно време, което ми говори че е време да сипя Бардал или Ксенум за почистване на ДПФ-а, и двете са по около 150 лв, като първа превантивна мярка, преди да се задъни ДПФ-а и да трябва да се мисли за другите варианти.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е тая мъка с тея коли, хора. Вместо да ти слугува - ти й слугуваш?! Всички ли, които карат по - нови автомобили слугуват така?!

Да гледаш масло, да се чудиш с какви обороти да караш, как пък не...Съгласен съм, че удоволствието да се возиш на нова кола е голямо, но цената за това оправдана ли е? Отделно предполагам, че ремонтите по тях не се изчерпват с примерно 150-200 бг лева, де да знам. Като че ли е въпрос на нагласа и гледна точка...

Аз не гледам нищо, сядам, тръгвам и стигам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Каква е тая мъка с тея коли, хора. Вместо да ти слугува - ти й слугуваш?! Всички ли, които карат по - нови автомобили слугуват така?!

Да гледаш масло, да се чудиш с какви обороти да караш, как пък не...Съгласен съм, че удоволствието да се возиш на нова кола е голямо, но цената за това оправдана ли е? Отделно предполагам, че ремонтите по тях не се изчерпват с примерно 150-200 бг лева, де да знам. Като че ли е въпрос на нагласа и гледна точка...

Аз не гледам нищо, сядам, тръгвам и стигам :)

 

 

Дълга тема ... с две думи по-високата еко категория, в съчетание с дизел. От друга страна дизел евро 5 (ДПФ с регенарации и ЕГР) и нагоре + зима + къси градски + бг нафта + директно впръскване (скъпи дюзи, скъпа помпа за високо налягане, скъпа турбина).

 

Бензиновите и те с директната инжекция + турбо + по-малка кубатура 1.5 пък 150 коня + само 3 цилиндъра....

 

Към всичко това бих добавил и многото датчици, при които един като сдаде багажа и се почва ходене на диагностика, смяна на един, на втори и т.н.

 

Все си мисля че има предимство да се вземе един атмосферен 2.5 бензин от Канада и да се покара едно 10 - 15 години. Въпроса е човек да не се притеснява от разход 12 градско и 8-9 извънградско. Аме не искам да оспамвам повече темата, че е за съвсем друго.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте,

 

Из дискусията по-горе се появиха колеги със сходни проблеми (чукане на двигателя), някой да е намерил решение?

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Из дискусията по-горе се появиха колеги със сходни проблеми (чукане на двигателя), някой да е намерил решение?

 

Поздрави!

...решението е премахване на тъпата система с бал.валовете.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...решението е премахване на тъпата система с бал.валовете.....

Отново започна много да чука и то само, като е горещо навън. Освен да ти го докарам да си поиграете с него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...