Премини към съдържание

Mitsubishi Galant 2.0 TDI или 2.0 бензин?


ivopol82

Препоръчано мнение

Здравейте приятели, преди година се наложи да се разделя с прекрасния си Галант 2.0 1997г. Но сега съм крайно решен да се запозная и сближа отново с такъв :) Моля Ви дайте съвет... Имам две добри предложения за Галант 2.0 TDI 2000г. и брат му 2.0 бензин 2000г. имам леки пристрастия към бензина, но в последно време ме оборват с качеството на дизелите. Понеже нямам никави наблюдения към конкретния дизел, ще ви помоля за мнение,съвет пък ако трябва и спор между собственици на двата типа :D Много благодаря предварително! Бъдете ГАЛАНТни ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като алтернатива имам предложение и за големия батко 2.5 но нещо ме притеснява в този модел /без да обиждам притежателите/ но някак скъпичък за поддръжка съм чувал че е той :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Истината е в 2.5 мотора и както се казва кефа цена няма. :) Разходите са по-големи, най-вече при посещение на бензиностанциите. Каквото и да ти казваме ти трябва да си прецениш, ти ще я караш тази кола. Според мен ако караш предимно градско може да направиш компромис с 2.0 бензин, ако пътуваш предимно извънградско 2.5

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Голяма драма ще настане сега с това бензин/дизел :)

Ако си се спрял на 2.0 мотора бензин/дизел качваш се и караш и който ти допадне повече .Кой се чупи повече е въпрос на късмет :)

Успех с избора

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Голяма драма ще настане сега с това бензин/дизел :)

Ако си се спрял на 2.0 мотора бензин/дизел качваш се и караш и който ти допадне повече .Кой се чупи повече е въпрос на късмет :)

Успех с избора

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А такааааа. Взимам пуканки и биричка, щото следва екшън. :D

Сега по темата. Колега щом си карал Галант основното го знаеш. Има доста теми дизел - бензин и кой мотор. Гледам сега бензина е на "мода". Слагат газ и :plane: . Дизелчето на Галанта не е от капризните. Сипваш гориво, редовна подръжка и забравяш. Ти решаваш. Незнам какъв Галант си карал, но ако имаш възможност покарай и двата, и сам ще разбереш. Поздрави :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата "Дизел-бензин" е стара колкото автомобилите. Дискутирана е във всички форуми и мненията са 50 на 50. Като отговор ще ти разкажа моята история. До 1998 година не исках и да чуя за дизелова лека кола. Твърдях,че дизела е за трактори, камиони и локомотиви. Имах тогава "Мазда" 929. Но стана така, че се качих на МБ 190 с двулитров дизел. И......светът се преобърна. От тогава не искам и да чуя за бензинова кола. Не робувам на марки, имал съм немски, френски, италиански и японски коли. Твърдя,че няма нищо по-здраво, икономично, дълготрайно и надеждно от добър и добре поддържан дизел. За конкретния автомобил - моят е 1999г, но мисля че няма големи разлики. Добър разход, прилична динамика (невероятна в ниските обороти), поносима цена на частите. Ако търсиш това, вече имаш отговора. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май се почна :icon_dance: Карал съм бензин 2.0 и бях очарован, да си призная карах го 2.5 години и не пипнах абсолютно нищо, разделихме се с носталгия и сополи :icon_clap: Сега незная...2.5 много е добра ето линк и познавам човека но е 97г. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11392278356290282&f1=details&slink=5r91gg

за дизелче съм се спрял на това може би http://www.cars.bg/c444898 но има предложение и на друго! Страхувам се единствено за коментарите при дизелите за пукане на главата и проблем при скоростите на 2 и 3 предавка или нещо от сорта... 2.0 си е класика за мен и я познавам до болка добре :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм карал Галант досега, но бих посъветвал следното:

2.0 дизел и бензин според мен не се различават много по динамика. Плюсът на дизела е по-ниския разход и данък. От друга страна, ако данъка и разхода не са проблем, отиваме направо на 2.5 бензин. Той се различава от 2.0 по по-скъпото първоначално обслужване - свещи и кабели. И нататък се различава по разхода :). С две думи - или 2.0Д (ако гледаме практично на нещата) или 2.5 (ако сме маниаци :)). А този 2.5 от обявата толкова ми харесва, че ако не го вземеш ти, аз съм кандидат :D

Колегите най-правилно са казали - покарай и двата, запознай се добре със спецификите на двигателите (от форума) и направи своя избор. Твоят избор е лесен, щом си се ориентирал към конкретен модел. Друго си е да се луташ от Швеция до Япония през Германия :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.0i си вземи. Едно че ти е познат и второ - той е и най-лек, на газ ще разцепи останалите алтернативи по икономичност и проблемите със скоростите са най-рядко явление.

По отношение на обслужването, то може да е по-скъпо отколкото при V6 заради наличието на ремък при баланс шафта. Също така хваща повече антифриз с 0,5 л :rolleyes: ) , но да не изпадаме в детайли. Зависи какво ще сменяш при едната или другата кола.

Всичко останало е малко по-скъпо при по-големия двигател - има повече кабели, повече и по-скъпи свещи (принципно, може да сложиш и от 6 лв, но ще си направиш труден живота образно казано), има разпределител с капачка и палец, а 2.0i е по-съвременно направен в това отношение.

Иначе всичките тези три са еднакво надеждни и няма нещо фрапиращо, заради което да избягаш от една модификация и да предпочетеш друга. Всички двигатели развъртат като електромотори - от ниски обороти, работят тихо, лишени от вибрации и отзивчиви при подаване на газ. Двойка бензин не съм карал, но V6 дори от 1500 дърпа доста добре. Също така скоростите им са с много добре подбрани предавателни числа и там също няма разлика в карането. За пример ще ти дам първото "кръгче", което дадох на вуйчо ми. Засили я на втора до към 50 км/ч и вместо трета, заметна повече лоста и включи V-та. Веднага му казах че е на пета и да оправи нещата, но докато погледна на коя е, колата пое спокойно и вече вървеше с над 60.

 

Фактически определящите три неща в този избор са: 1) казаното от SNS; 2) коя кола е в по-доброто цялостно състояние; 3) цената. Лично аз обичам нещо да се случва като давам газ, защото това ми доставя удоволствие. Но ако правех голям пробег, щях да търся дизелов автомобил и нямаше да се вторачвам в звука и други неща. Ако можех, преди 5-6 години щях да избера VR-4 - наистина карам малко и разходите нямаше да са голям проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш повече в града си вземи дизела,заради постоянния разход,защото на дълго тоя двигател не гори 4.5-5.5/100,ако беше така-всичко е ясно само дизел,няма какво да се чудиш,но при разход на двулитровата от 8.5-9.5/100 газ,пак е по-малко от 6-7/100 нафта,а може и повече да качи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на личен избор, иначе от финансова гладна точка може би дизела. Разхода при бензина (и особено на газ) много се влияе от начина на каране докато при дизела стила на каране поти не променя разхода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.0i си вземи. Едно че ти е познат и второ - той е и най-лек, на газ ще разцепи останалите алтернативи по икономичност и проблемите със скоростите са най-рядко явление.

 

Ще ги разцепи ама друг път ..:D Като заговори за алтернативни горива, най добре е хибрид (дизел с уредба за олио):icon_thumbup: ей това цепи мрака по икономичност ..:)

А този проблем със скоростите идва след едни 300-400 хиляди километра пробег, за това са по редки при бензинките ..;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Това с олиото е голЕма схема, вЕрно :)
Аз си спомням, че когато бях малък, в мазето държахме два огромни варела нафта, пълни догоре. Тогава нямахме кола и майка я ползваше за отопление - наливаше в печката. Зимата цялата кухня миришеше на нафта, но като сгрее и стане жежко... всички бяха доволни :). И сега си мисля, ако бяхме успели да съхраним и запазим тази нафта, познайте сега каква кола щях да карам :D. А откъде имахме тази нафта, не знам, може би сме я купували, тогава е била евтина. Пък и баща ми дълги години работи в БДЖ, но нафта не е помирисвал, честно :D. Фактологически, той започна в БДЖ след като варелите бяха в мазето, уточнявам :).
И ако имах кола на нафта, 100% щях да го меша с олио, задължително през марля/тензух :). Още повече, че до нас е най-голямата баничарница в града :). Никой нямаше да ме бие по икономия :D. През бензиностанциите щях да минавам само да си измия прозорците безплатно :D
В тази връзка, следствие от поста на Марио - тези коли обявени горе, нямат шанс да са на тези километри, даже и шестака... били са едно време. Но шестака ми изглежда много запазен, даже ме кефи малко :lol:

Пък и обявата със шестака не е активна, явно Иво го е взел вече.
Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не не съм взел 6-ка! Истината е че той ми се нарежда на 3 то място! А и е 1997г. с правоъгълния халоген, но днес погледнах и дизела и една 2.4 GDI с много ама многооо екстри! На кратко парктроник, типтроник, прибиращи се огледала, ксенон, почистване на фаровете, оптитронно табло, регистрирана и платено всичко. Много стегнато возеше и добре ускоряваше, но... имаше забележки по ламарината, обичайните - вежди и други леки, които не са болка за умиране. Усетих и леко притракване, но едва уловимо и не зная дали това не е повдигвачите. Допълнително по колата е сменено много, а собственика ми дава гаранция и преглед в сервиз, че сатанало от маслото, което трябвало да е еди какво си и т.н.

Второ гледах и дизела и това което констатирах е, че е в невероятно състояние като салон и външно, като е внесен преди месец от Австрия. Видял съм много галанти и съм имал такъв, но така запазен салон не бях виждал, откъм екстри е беден и няма нищо от горе изложените, но и аз не търся това, защото все пак съм с две дечица и ми трябва надеждна семейна кола! Единствено ме притеснява факта, че прочетох и срещнах не един поста за проблеми с скорости и двигател при дизелите... Истината е че въпреки че си е по шумничак от бензина и е по муден, някак клоня към него, ако все пак не ме оборите :icon_box:

Кажете хора какво да гледам при дизела за скорости и нещо специфично в двигателя?

P.S. 2.0 бензин ще я гледам другата седмица. :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кажете хора какво да гледам при дизела за скорости и нещо специфично в двигателя?

 

Ако има заминали синхронизатори, ще усетиш при връщане на скорости. Обърни внимание на връщане от 3-та на 2-ра, ако е разбит синхронизатора, няма да те пусне да вкараш 2-ра, освен ако не подадеш газ.

За двигателя, не мога да ти кажа почти нищо.. защото освен ремъци и масло друго не ми се е налагало да сменям. Ти си запознат с останалите болежки, които ги има и при бензиновите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако има заминали синхронизатори, ще усетиш при връщане на скорости. Обърни внимание на връщане от 3-та на 2-ра, ако е разбит синхронизатора, няма да те пусне да вкараш 2-ра, освен ако не подадеш газ.

За двигателя, не мога да ти кажа почти нищо.. защото освен ремъци и масло друго не ми се е налагало да сменям. Ти си запознат с останалите болежки, които ги има и при бензиновите.

Благодаря, това ще го проверя! А толкова срещано явление ли е това или както написаха по-горе това се случва след много навъртяни км и лоша поддръжка. И второ питане, което сигурно е разисквано една камара пъти , но какъв реален разход може да се очаква от дизел в София и извън града?

Редактирано от ivopol82
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, това ще го проверя! А толкова срещано явление ли е това или както написаха по-горе това се случва след много навъртяни км и лоша поддръжка. И второ питане, което сигурно е разисквано една камара пъти , но какъв реален разход може да се очаква от дизел в София и извън града?

Между 6,5 - 7 извън града и между 8 и 10 в града

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


Между 6,5 - 7 извън града и между 8 и 10 в града

Интересно, но аз си спомням, че точно Ники беше казвал в друга тема, че дизела гори 5-5,5; в града да е към 7... Дали не помня (сега не мога да намеря поста), дали има промяна в неговия разход, или зависи колко силно настъпваш (което до момента коментирахме, че не е така), не знам...
Не трябва ли да гори действително по-малко - 5, макс 6 извън, в града 7..?
Във въпросната тема и аз се възмущавах колко неикономичен е дизеловия Галант, Ники ме обори тогава :), дали не беше небезизвестната и любима тема за японския дизел, която прерастна във вечната дилема... но май не беше тя :)

То моето Колтче е по-икономично от дизела, в този случай :) - 5,5-6 извън при 80-90км/ч, в града не знам... и за сетен път казвам - свещите и кабелите са много стари.
Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

{style_images_url}/offtop.gif

 

Не съм бил аз :D ,моята винаги е горяла толкова колкото съм писал по горе ,а до колкото в темите кое е по добре бензин или дизел ,почити никога не пиша, всеки кара каквото си реши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като взех моята в началото ми даваше разход извън града към 6 - 6.5 при нормално каране 110-130, в момента мисля, че този разход се е вдигнал към 6.5 - 7. За градско не мога да кажа, тъй като никога не карам само градско. Но с моя стил на каране понякога може и до 9 да стигна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз извънградско съм цар с разхода 50лв нафта 345 км смятайте ги както искате :) , обаче градско на по 2-3км макс. карам и ме прибива 8-9-10 може и повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз извънградско съм цар с разхода 50лв нафта 345 км смятайте ги както искате :) , обаче градско на по 2-3км макс. карам и ме прибива 8-9-10 може и повече.

 

5.800/100 :D

Аз това лято до морето и обратно имам 5.700/100 като половината беше на климатик.

 

По темата.

Карал съм бензинови 2.0 обаче 8 клапанни. 103 коня /карборатор Е15/ и 109 коня

/Е33/. Дизела отстъпва по динамика на бензина, но е по-силен в баирите. Бензиновия се "събужда след 3500 оборота, а на дизела най-динамични са между 2000 и 3000 оборота.

Разхода на дълго е съизмерим 6.200 за бензиновия и 5.7-6.0 за дизела. Голямата разлика е в градското: 7-8 при дизела /качва при калпава нафта/ и 12-14 при бензина. Ако се кара на по-дълги маршрути при загрял двигател може да свали на 10-11 градско /бензина/.

Проблемите със скорокти, спирачни дискове и предно окачване не се влияе от бензин/дизел, а си е конструктивна особеност на модела ЕАххх.

Да се е оплакал някой за тези проблеми от предните модели?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

5.800/100 :D

Аз това лято до морето и обратно имам 5.700/100 като половината беше на климатик.

 

По темата.

Карал съм бензинови 2.0 обаче 8 клапанни. 103 коня /карборатор Е15/ и 109 коня

/Е33/. Дизела отстъпва по динамика на бензина, но е по-силен в баирите. Бензиновия се "събужда след 3500 оборота, а на дизела най-динамични са между 2000 и 3000 оборота.

Разхода на дълго е съизмерим 6.200 за бензиновия и 5.7-6.0 за дизела. Голямата разлика е в градското: 7-8 при дизела /качва при калпава нафта/ и 12-14 при бензина. Ако се кара на по-дълги маршрути при загрял двигател може да свали на 10-11 градско /бензина/.

Проблемите със скорокти, спирачни дискове и предно окачване не се влияе от бензин/дизел, а си е конструктивна особеност на модела ЕАххх.

Да се е оплакал някой за тези проблеми от предните модели?

 

Подкрепям поста. В допълнение ще добавя само за един минус на дизела. Той не е точно негов проблем, но все пак непознавам човек, който през зимата с дизелов автомобил да не се оплакал поне веднъж от лоша (замръзнала) нафта. Може би е добре да се има в предвид и тази наша действителност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...