Премини към съдържание

Потят се стъклата


sasho

Препоръчано мнение

Колеги, от това лято съм с Галант и едва сега когато застудя установявам, че стъклата се потят жестоко. Предното по-малко, но задното въобще не може да се оправи. Нормално ли е? Дори и с пуснат климатик и въздух от отвън пак трудно се изсушава дори предното, особено в лявата му страна, за задното и дума да не става. Сменян е поленов филтър при първоначалното обслужване.

 

А.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, от това лято съм с Галант и едва сега когато застудя установявам, че стъклата се потят жестоко. Предното по-малко, но задното въобще не може да се оправи. Нормално ли е? Дори и с пуснат климатик и въздух от отвън пак трудно се изсушава дори предното, особено в лявата му страна, за задното и дума да не става. Сменян е поленов филтър при първоначалното обслужване.

 

А.

Най вероятно не ти работи клапата за рециркулация на въздуха на климатика.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А аз да попитам, като си пускаш климатика на топло дали изключваш "снежинката" на климатика ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Dj, нова клапа ли се купува или можеш да я отремонтираш?

 

Снежинката си е включена да. Иначе, когато е на eco дори не знам какво означава?

 

А.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Dj, нова клапа ли се купува или можеш да я отремонтираш?

 

Снежинката си е включена да. Иначе, когато е на eco дори не знам какво означава?

 

А.

Клапата нищо й няма, но моторчето ,което движи тази клапа е превъртяло, прецакано и т.н.........но все пак преди да се стига до генерални заключения, трябва да се види за какво става въпрос,защото може и да не е там проблема.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, ще я докарам през седмицата може би. Аз все си мисля, че си работи и си вкарва въздух от отвън, поне преди ясно се усещаше, но знам ли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми откачи жабката като за смяна на филтър и погледни. То се вижда много ясно клапата движи ли се или не и поне това можеш и пред блока да направиш сам :icon_bye: .

Аз бих погледнал и филтъра на какво дередже е, нищо че бил сменян, както и дали не е запушено гуменото коляно за оттичане и не си разхождам 1-2 литра вода от конденза. Въпросното се намира като застанеш пред колата при отворен капак, ниско долу от към пасажера, зад двигателя на металната "стена", разделяща купе от кош.

Виж и буксата към моторчето дали не е останала разкачена като сте сменяли филтъра. При мене такава я бяхме свършили и съм си карал само на вътрешна няколко месеца. През лятото нямаше проблеми, но преди месец някъде като почна да застудява и зверското запотяване започна. Един бърз поглед зад жабката и "проблема" излезе :drinks: .

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж и буксата към моторчето дали не е останала разкачена като сте сменяли филтъра. При мене такава я бяхме свършили и съм си карал само на вътрешна няколко месеца. През лятото нямаше проблеми, но преди месец някъде като почна да застудява и зверското запотяване започна. Един бърз поглед зад жабката и "проблема" излезе :drinks: .

 

+1 При първият дъжд през есента, колата заприлича на аквариум :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В сравнение с предишното ми Мицубиши, Галантът се справя по зле с циркулацията на въздух и запотяването на стъклата. Това при напълно работеща система и редовно сменян филтър. Разбира се, включиш ли копчето за премахване на влагата, всичко изчезва. По малко въздух ли влиза, не знам, ама защо да работи климатика, когато навън е студено и би могло да си регулираш температурата само с двигател ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

... ама защо да работи климатика, когато навън е студено и би могло да си регулираш температурата само с двигател ?

 

Пускаш снежинката, само докато издуха влагата. След това я изключваш и няма потене на стъклата, дори в най-големия дъжд. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зимата не съм го прекарал и не помня дали се потят стъклата, но знам че на път за вкъщи преди Грац ме запра един страшен дъжд. Чистачките не можеха да смогнат, движението беше кола в кола и в един момент не виждах къде отивам. Не става да спра че ще стане верижна. Изпитах огромно облекчение като стигнах дългия тунел и си свалих един прозорец. Но тогава климатичната с-ма не работеше (аз все още не знаех, защото не разбирах нищичко от това).

Сигурни ли сте че климатика може да тръгне при всякакви отрицателни температури?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винаги пускам климатика на "auto" режим и той сам преценява кога и за колко да се включва. Забелязал съм, че дори и при минусови температури се включва за много кратки интервали.

 

За включване на режим "auto" на климатроника се натиска кръглия бутон за регулиране на температурата.

 

В София почти винаги карам на режим вътрешна рециркулация на въздуха поради причината че смрадта на предния автомобила влиза в купето и настава положение за противогаз.

Редактирано от sunnyboy115
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как разбираш кога се включва в студ (-5-10-15 градуса)?

 

Още преди да съм настигнал някой пушещ автомобил, камион или пък автобус, натискам копчето за вътрешна циркулация. Понякога се изстрелват от преките и докато се усетя какво трябва да се направи, в купето замирисва. Така ми изстива "къщата". Аз си проветрявам чат-пак колкото и да е студено :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Лагера на компресора ми е шумен и го чувам

Как разбираш кога се включва в студ (-5-10-15 градуса)?
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз си смених филтъра на купето с по - голям, да може да запълни оригинално оставената дупка м/у него и вентилатора :icon_censored: и сега нещата са далеч по - добре, почти не ми се налага да затварям клапата :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз си смених филтъра на купето с по - голям, да може да запълни оригинално оставената дупка м/у него и вентилатора :icon_censored: и сега нещата са далеч по - добре, почти не ми се налага да затварям клапата :rulez:

 

Оригинален ли си намерил или си преправял някакъв ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че от трибуквено Е46 става филтърът, който е с активен въглен и е толкова голЕм, че от него има за 2 пъти да се сложи на мицубишито (демек се реже/скъсява) и затваря от-до.

Според мен съм бръмчал с оригиналния (заводския) филтър. След смяна не усетих абсолютно нищо различно. Даже започнах да душа като далматинец поляна и като че ли понамирисва понякога на нещо. Както и да е, винаги си е мирисало на пролет от въздуховодите. Та аз не мисля да се вталясвам на този филтър.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пускаш снежинката, само докато издуха влагата. След това я изключваш и няма потене на стъклата, дори в най-големия дъжд. :)

 

Климатика си има режим "разпотяване", където той си знае какво трябва да се направи. Втория ред второто копче в дясно на дисплея. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, позапотяват се баяджа наистина, аз се хвърлих от хечбек дето само пускаш задната чистачка, на седан дето конденза на задния джам си седи и ходя с един парцал да го трия ако бързам, трябва да излизам на заден, и не мога да го чакам да се суши... В тоя ред на мисли - инсталирах си дистанционно палене и го пускам от вкъщи сутрин или прозореца на офиса привечер като стане студено, и след 5-10 минути тръгвам.

 

Климатроника го оставям на 25 градуса да духа горе и долу, и предния плюс страничните джамеци са ОК като се кача, обаче на задния мъглицата си седи. Ако го оставям на Auto (което почти винаги показва и снежинката в това влажно време, т.е. май включва и климатика да обдухва) има ли шанс да се махне конденза и отзад за тея 5-10 минути?

 

Ако нагревателите отзад са включени го изсушава за няколко минути, обаче тях май не ги помни при гасене на двигателя, и като го запаля не включва нагревателите, дори и копчето да е било натиснато при гасене на двигателя. Има ли чалъм тея нагреватели да се пускат при палене, както нагряването на седалките например? Ама там ключа е прост механичен :)

Редактирано от Galantoid
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Климатика си има режим "разпотяване", където той си знае какво трябва да се направи. Втория ред второто копче в дясно на дисплея. :)

 

Тогава следва логичния въпрос:

За какво е първото копче (горното)?

Второто копче е за нагряване на задното стъкло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем с изпотяването на стъклата - предно, задно, странични, и цяла седмица се мъчих с мъглата в колата. Взех да мисля за смяна на моторчето, радиатора на купето, чистене на въздуховодите и какво ли не още ... Като свалих жабката за преглед на системата и ... ах! - кабела с буксата на моторчето висеше със страшна сила. Закачих буксата и ми "просветна".

 

Така че колега, както препоръча и Lubo Dimitrov, сваляш жабката и започваш да оглеждаш елементите един по един - букса, моторче, филтър, радиатора на парното дали не се е задръстил, вентилатора дали работи, почисатваш където можеш да стигнеш ... и ще намериш проблема.

 

Поздрави и успех!

Редактирано от наката
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Да наистина колеги.Никой не каза горния бутон който е за предното стъкло какво прави точно.Включва компресора ли? Зимата когато е студено може ли да се ползва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина колеги.Никой не каза горния бутон който е за предното стъкло какво прави точно.Включва компресора ли? Зимата когато е студено може ли да се ползва?

Да, може да се ползва и през зимата. Според мен този бутон е точно за през студеното време, през лятото трудно ще ти се изпотят стъклата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...