Премини към съдържание

Обороти на празен ход


A9A

Препоръчано мнение

Карам Галант ЕА5А от няколко години и немога да си отговоря на един въпрос: Защо при запалването на студен мотор, същият заработва на ~1450 оборота? В какви ли не коли съм се качвал и повече от ~1100 оборота на ПХ не съм виждал. Оборотите на ПХ само от температурата на охладителната течност ли зависят или и от други параметри на мотора? Много е дразнещо като трябва да се маневрира в тесни пространства, зашото колата е с АТ и тръгва доста бързо напред и назад, а и тези обороти на мотора мисля, че не влияят добре на трансмисията. Надявам се запознатите с устройството на 6А13 да посочят начин за намалянето на оборотите на ПХ при студен мотор. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смята се, че по-високите обороти водят до по-бързо загряване, както и по-високо налягане на маслото, което е от значение при студен мотор до някаква степен във връзка с износването :icon_bye: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, напълно нормално е, няма нищо нередно. Двулитровият двигател държи дори още по-високи обороти, но за сметка на това пък наистина загряват доста бързо. :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и други двигатели с подобни обороти. Например дайхатсу куоре 1.0 и Сузуки алто 1.0.

Няколко датчика определят оборотите, вкл. за атмосферното налягане и температурата на входящия въздух.

Не съм сигурен че е заради това да загрее по-бързо. Знаеш ли колко бързо ще загрее двигателя като му набиеш прекъсвач за 10-15 секунди? Направо тихи ще изкара от 1450. С механичните трансмисии като сменяме от първа на втора оборотите се качват и до 2000. В студ ми се е случвало и 2200 и като отпусна уж плавно без да съм пипал газта върти гумите на снега. Нарочно съм го загрявал, защото като си тръгвам от работа по алеята вървят служители и работници от двете страни, а тя не е много широка и дори на първа като е заледено си е бързо (без газ). Отделно на сняг не се чува като наближава кола в гръб, освен някои дизелови по-старо поколение.

Заради голямо налягане в цилиндрите също не е. Във Ф1 минималните устойчиви обороти са над 4000 заради компресията, но тук няма такова налягане. Не знам защо е направен така, но пък някои ги кефи как се форсират като муха в бурканче. Във всеки случай високите обороти при студен старт са вредни за двигателя. Явно тези не са толкова вредни. Лично аз газ не давам дори на трета при студена кола. Чак като изравни стрелката с първата чертичка (40 градуса евентуално значи), тогава карам и с 2000.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста коли съм карал и съвсем спокойно мога да кажа, че не съм виждал двигател да загрява зимата по-бързо от 2.5 на Галант!Мен лично ме кефи ,че така са го измислили! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

GDi 2.4 също загрява доволно бързо! :icon_rock:

Относно празния ход,хонда Сивик подържа 1400об.мин. студен и не мисля ,че това е вредно за мотора.По-скоро му помага!

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С механичните трансмисии като сменяме от първа на втора оборотите се качват и до 2000. В студ ми се е случвало и 2200 и като отпусна уж плавно без да съм пипал газта върти гумите на снега. Нарочно съм го загрявал, защото като си тръгвам от работа по алеята вървят служители и работници от двете страни, а тя не е много широка и дори на първа като е заледено си е бързо (без газ). Отделно на сняг не се чува като наближава кола в гръб, освен някои дизелови по-старо поколение.

 

Във всеки случай високите обороти при студен старт са вредни за двигателя. Явно тези не са толкова вредни. Лично аз газ не давам дори на трета при студена кола. Чак като изравни стрелката с първата чертичка (40 градуса евентуално значи), тогава карам и с 2000.

 

Това със загряването много ме дразни, но трябва да я изчакам няколко минути за да може да се шофира нормално.

 

Другата глупост за мен е, че при включване на позиция "D" на АТ, оборотите на ПХ не падат до нормалните, а падат до около ~1100-1200. Тоест двигателя продължава да си работи в режим на по-бързо загряване и грам не го интересува на коя позиция е АТ. В този момент кутията е под голямо напрежение и целия въртящ момент на двигателя в следствие на триенето в нея се превръща в топлина. Някой има ли си на представа дали високите обороти в първите минути прецакват автомата?

 

Не съм разгледал още схемите, но мисля да залъжа датчика за температурата на антифриза за да намаля оборотите. Дано перките на радиатора да се командват от друг датчик.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не прецакват бе колега, спокойно си карай автомата, сутрин, като е студен просто понатискай повече спирачката и си свиркай :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никой досега не се е оплаквал от повреда, причинена от "високи" обороти на празен ход. И след като така "заводски" е така, значи оборите са сметнати спрямо останалите агрегати. Погледнато от друг ъгъл, налага се човек да се нагоди /да свикне/ с особеностите. Аз съм с ръчна скоростна кутия и когато е студено, скоростите влизат малко по-трудно, но това е положението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това със загряването много ме дразни, но трябва да я изчакам няколко минути за да може да се шофира нормално.

 

Другата глупост за мен е, че при включване на позиция "D" на АТ, оборотите на ПХ не падат до нормалните, а падат до около ~1100-1200. Тоест двигателя продължава да си работи в режим на по-бързо загряване и грам не го интересува на коя позиция е АТ. В този момент кутията е под голямо напрежение и целия въртящ момент на двигателя в следствие на триенето в нея се превръща в топлина. Някой има ли си на представа дали високите обороти в първите минути прецакват автомата?

 

Не съм разгледал още схемите, но мисля да залъжа датчика за температурата на антифриза за да намаля оборотите. Дано перките на радиатора да се командват от друг датчик.

Перките се командват от ЕКУ-то , а то пък взима инфо от датчика, ако сложиш съпротивление или нещо друго, колата ти ще работи лошо и/или ще харчи много......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Перките се командват от ЕКУ-то , а то пък взима инфо от датчика, ако сложиш съпротивление или нещо друго, колата ти ще работи лошо и/или ще харчи много......

 

Предполагам ECU-то неможе да се препрограмира за да се намалят оборотите?

Ако температурният датчик е развален/откачен ECU-то как реагира?

Някой да има информация при каква температура на антифриза, какво съпротивление има на клемите на датчика?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам ECU-то неможе да се препрограмира за да се намалят оборотите?

Ако температурният датчик е развален/откачен ECU-то как реагира?

Някой да има информация при каква температура на антифриза, какво съпротивление има на клемите на датчика?

 

Неможе да се прегрограмира екюто. Ако е откачен датчика ще ти даде грешка компа. А за данни за изменеито на сьпротивлението на датчика ето ти линк от мануала.

 

http://mom4i74.snimka.bg/other/fobos.575654.29741709.big

Редактирано от mom4i74
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам ECU-то неможе да се препрограмира за да се намалят оборотите?

Ако температурният датчик е развален/откачен ECU-то как реагира?

Някой да има информация при каква температура на антифриза, какво съпротивление има на клемите на датчика?

При 82 гр. температура, трябва да е 320 ома, а при 0 градуса - около 6 кОма...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И как я мислиш тая работа, ще го забиеш да си мисли че винаги е 60 градуса ли (примерно) :icon_doh: ?

 

Колега, ако приемаш съвети, карай си колата и не се занимавай с глупости.. :icon_n_king: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И как я мислиш тая работа, ще го забиеш да си мисли че винаги е 60 градуса ли (примерно) :icon_doh: ?

 

Колега, ако приемаш съвети, карай си колата и не се занимавай с глупости.. :icon_n_king: .

 

Тая работа я мисля като огранича максималното съпротивление, което дава датчика до 2kΩ. След като падне под тази граница, тогава ECU-то ще получава реални данни ;)

 

При 82 гр. температура, трябва да е 320 ома, а при 0 градуса - около 6 кОма...

 

Благодаря за информацията :good:

Редактирано от A9A
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И как я мислиш тая работа, ще го забиеш да си мисли че винаги е 60 градуса ли (примерно) :icon_doh: ?

 

Колега, ако приемаш съвети, карай си колата и не се занимавай с глупости.. :icon_n_king: .

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Точно глупости,като нямаш какво да правиш и се чудиш защо ти върви колата и си казваш,ми що ли да не я счупя,моя си е все пак http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/tok.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_n_oops.gif .
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека пробва колегата, ама после нека сподели какво се случва.

Все пак форум е това, да имаме останалите обратна информация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека пробва колегата, ама после нека сподели какво се случва.

Все пак форум е това, да имаме останалите обратна информация.

Ще работи на бедна смес колата 10-ина минути, но има риск при студено време да гасне по тая причина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При бедна смес май имаше склонност и кьм гьрмежи в смукателя.

Редактирано от mom4i74
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При студен двигател инжекционната система вкарва от 5 единици въздух и 1 единица бензин до 1:1. Съотношението от студения (или сибирския - ако е при -20) старт до 40 градуса на охл. течност (когато оборотите са вече 1000 и дори малко под тях) трябва да се запази. Иначе този квадратен двигател няма да бръмчи както трябва.

А най-добре е наистина да не се пипа. Идва пролет и времето, през което ще работи с 1400 оборота, ще е все по-кратко. Не нещо невъзможно за преживяване и не е кой знае какво. Ако се тресеше, прекъсваше и гаснеше от липса на достатъчно обороти (и гориво - количество и качество) по-добре ли щеше да е?...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята машинка също е така когато е студена. Паля, 3-4 секунди държи 1500 оборота след това пада на 1100 и ги държи няколко минути докато не си загрее. А когато я запаля топла си държи нормалните обороти :) Многоооо съм доволен от машинката :)

 

Поздрави!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека пробва колегата, ама после нека сподели какво се случва.

Все пак форум е това, да имаме останалите обратна информация.

Този номер вече е проигран, ако колата му е до 2000 год. става криво ляво, понякога гасне, но ако колата му е след 2000 год, не става ,тъй като набива грешки и колата се държи много странно-чека свети поради няколко причини, мотора тресе, не се форсира понякога, ако си автомат има склонност към ненавременно превключване на скоростите, и т.н...........

Има друг начин да се ограничат оборотите на ПХ, и той е като се махне термоскопичната система за дообогатяване с въздух на мотора когато той е студен през байпасния канал на ПХ........има два начина, единия е да се свали дросела и да се разглоби отдолу , там къде е тази система и да се затапи подобно на ЕГР клапана, другия е да се разкачат двата маркуча, които отиват в дросела и по тях минава вода от блока, и да се свържат един в друг, т.е. водата да се върти през тях ,а не през термоскопичната система.........при този случай , мотора понякога пак си държи високи обороти, тъй като клапана сработва при студен мотор, а зимата дори и да няма вода в него , то от студа може да се отвори.....

Не знам защо искаш да ограничиш оборотите при студен мотор ,но .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този номер вече е проигран, ако колата му е до 2000 год. става криво ляво, понякога гасне, но ако колата му е след 2000 год, не става ,тъй като набива грешки и колата се държи много странно-чека свети поради няколко причини, мотора тресе, не се форсира понякога, ако си автомат има склонност към ненавременно превключване на скоростите, и т.н...........

Има друг начин да се ограничат оборотите на ПХ, и той е като се махне термоскопичната система за дообогатяване с въздух на мотора когато той е студен през байпасния канал на ПХ........има два начина, единия е да се свали дросела и да се разглоби отдолу , там къде е тази система и да се затапи подобно на ЕГР клапана, другия е да се разкачат двата маркуча, които отиват в дросела и по тях минава вода от блока, и да се свържат един в друг, т.е. водата да се върти през тях ,а не през термоскопичната система.........при този случай , мотора понякога пак си държи високи обороти, тъй като клапана сработва при студен мотор, а зимата дори и да няма вода в него , то от студа може да се отвори.....

Не знам защо искаш да ограничиш оборотите при студен мотор ,но .......

 

Нали като мотора е студен ECU-то обогатява сместа спрямо температурата на охладителната течност? Защо тогава има и термоскопична система, която в същото време обеднява сместа като пуска повече въздух? Защо работата на тази система не се поема от стъпковият мотор, който има същата функция?

 

В крайна сметка кой повишава оборотите - ECU-то заради данните от датчика или термоскопичната система?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕКУ взима данни от много датчици, не е само от температурния. Има датчик за атмосферното налягане, датчик за Т на околния въздух, за Т на охл. течност... и не знам още какви. Явно всички датчици работят в синхрон с тази система.

Ако някой се чуди що пък и атм. налягане се гледа - защото на различна надм. височина гъстотата на въздуха е различна. При различна Т на въздуха също плътността му се различава. При двутактовите моторетки продават цели китове жигльори (всички) според на каква надм. височина ще се кара. Те нямат модерни запалителни системи, електронни блокове за управление с датчици, които да изчисляват на мига какво трябва да се случи с предварението, количеството въздух и бензин и т.н. Който е карал такова нещо знае от какво значение е правилния джетинг и положението на иглата. Тук нещата са усложнени много за сметка на елементарната експлоатация - сядаш, врътваш тоя ключ, подкарваш еваш-еваш и като се изрепчи стрелката за Т на антифриза - `сичката газ и те т`ва е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Изглежда 2 минути за напълно загряване лятото са му много на колегата и затова се вкарва в тия филми. Нещо сме се разглезили с това бързо загряване,я да си припомним немските кошници,които зимата ги караш 15-20 минути и още не са на 90 градуса и не смятат да стават.
Колега,това е лошата страна на автоматика, като е студена няма "полусъединител",да за София е страхотно да караш автоматик,няма спор. Но да се чудиш как да си развалиш колата,защото не можеш да слезеш 2-3 минути по-рано лятото или 5-6 зимата,това мисля, че е направо подигравка с марката.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...