Премини към съдържание

Включвайте фаровете и през деня - глобата е 50 лв.


Препоръчано мнение

http://static.inews.bg/pictures/590745_375_282.jpg

 

Последните промени в най-новия Закон за движения по пътищата влизат в сила с публикуването им в Държавен вестник ТОЕСТ ОТ ДНЕС

 

Шофирането с включени фарове целогодишно става задължително от днес - 7 август. Глобата за неспазване на закона е 50 лева. Последните промени в най-новия Закон за движения по пътищата влизат в сила с публикуването им в Държавен вестник. Голяма част от шофьорите вече карат по новите правила. Едни, за да свикнат, други, защото се чувстват по-сигурни. Противниците на промяната посочват, че шофирането на фарове повишава разхода на гориво. Специалистите обаче твърдят, че вдигането на разхода не е съпоставимо на безопасността.За момента не се предвижда специална акция за контрол на използването на светлини при движение през деня. Това си е част от ежедневната работа на служителите на Пътна полиция и те ще го контролират при рутинните ежедневни проверки след влизане на закона в сила.В първите няколко седмици катаджиите само ще отправят устна забележка към нарушителите. Така, благодарение на гратисния срок, шофьорите ще се разминават с акта или фиша за 20 лв. до края на август, информира в. "Монитор".Аргументите за новото задължение са, че карането на светлини влияе върху пътната безопасност. Противниците на закона смятат, че това води до по-висок разход на гориво и замърсяване на околната среда.Според новите промени в Закона за пътищата, велосипедистите вече трябва да носят светлоотразителна жилетка извън населените места през тъмната част на денонощието и при намалена видимост.От петък влизат в сила и гласуваните от парламента солени санкции за нарушителите на пътя. За тях няма да има никакъв гратисен период.Пътна полиция подкрепя всички предложения, които биха повлияли да доведат до подобряване на пътната обстановка в страната. На 20 юли депутатите приеха промени в Закона за движението по пътищата. С тях се регламентира през цялата година моторните превозни средства да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини, а не както досега в периода между 1 ноември и 1 март.От опозицията се обявиха против идеята с аргумента, че карането на фарове хаби гориво и замърсява въздуха. Управляващите обаче я защитиха като посочиха, че така ще се завиши безопасността на пътя.Новите правила на пътя предвиждат и по-сурови наказания за пияните водачи. Шофирането с алкохол от 0,5 до 1,2 промила вече отнема книжката от 6 до 12 месеца, а паричната глоба е от 500 до 1000 лева.Ако шофьор мине на червен светофар или отнеме предимството на пешеходна пътека, ще бъде глобен с 200 лева и ще загуби книжката си за месец.Отказът от проба с дрегер вече ще струва 2000 лева и 2 години без книжка. Под лупа ще се гледат и пешеходците. Наказанието за неправилно пресичане става 50 лева.

 

Източник : inews.bg

Редактирано от JDM_Style
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 97
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

ГРЕШКА , при внимателно изчитане пише,че влиза в сила в деня на обнародването му ....... значи ДНЕС ! ! !

 

 

Ето за не разбралите които до петък ще отнесат по 2-3 глоби.

 

Включваме фаровете от ворник ЛИНК

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всички автомобили задължително ще трябва да се движат със запалени светлини през цялата година. Новите правила стават факт, след като днес в "Държавен вестник" бяха обнародвани промените в Закона за движение по пътищата, приети от депутатите през юли.

Законът влиза в сила от деня на обнародванетому, което е изключение от правилото.

 

Досега изискването да се кара със запалени светлини важеше само за зимния сезон от 1 ноември до 1 март. Освен това велосипедистите вече задължително ще трябва да носят светлоотразителна жилетка извън населените места през тъмната част на денонощието и при намалена видимост.

 

Няма да има специална акция „Светлина", която да следи дали шофьорите изпълняват новото правило. Служителите от „Пътна полиция" ще следят това в рамките на ежедневните си проверки. Глобата за нарушителите е 50 лв.

 

Аргументите за новото задължение са, че карането на светлини влияе върху пътната безопасност. Противниците на закона смятат, че това води до по-висок разход на гориво и замърсяване на околната среда.

 

източник dir.bg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По мои наблюдения днеска максимум 10% от всички да са карали на фарове.

 

никой не го следеше сега вече ще го следят поради това че всички ще карат на фарове и е констатирано с шеф на ПЪТНА ПОЛИЦИЯ

 

Никъде не пише че не може. Не може да минеш преглед ако цвета на крушките една с друга се разминава или са установени конструктивни промени по фара. (При някои автомобили се налага за да се закрепи крушката). Определени са санкции само за нерегулирани фарове и до колкото знам нямат условия да правят проверки на място за това през деня, както и достатъчно техника. Другото което е че няма как да установят дали ксенона е фабричен или не. Полицаите не са вещи лица. Това се доказва по други начини. Има френски коли например с ксенон на рефлекторен фар още от завода.

 

P.S. Гратисния период до понеделник, ако изобщо има такъв е само за София!!!

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Полицаите не са вещи лица. Това се доказва по други начини. Има френски коли например с ксенон на рефлекторен фар още от завода.

 

P.S. Гратисния период до понеделник, ако изобщо има такъв е само за София!!!

 

А случайно да знаеш на същия този френски фар дали има една буквичка, различна от "H"?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че има маркировка, но въпроса е как полицая ще установи конструктивни промени и дали е газоразрядна лампата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи полицията не са вещи лица? Нали се сещаш че полицая има повече правомощия от тебе каже ли не изправен си спирам та от движение значи си не изправен тва е положението. Живем е България ! Не в USA. Пиши ти акта и това е ако искаш успорвай ако искаш недей пък и нали се сещаш че колегата му полицай му е свидетел щото е част от изпълнителната власт а ако ти случайно имаш приятел в колата който да е свидетел не го викат за свидетел като обжалваш това е положението квото каже полицая тва е вярно

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи полицията не са вещи лица? Нали се сещаш че полицая има повече правомощия от тебе каже ли не изправен си спирам та от движение значи си не изправен тва е положението. Живем е България ! Не в USA. Пиши ти акта и това е ако искаш успорвай ако искаш недей пък и нали се сещаш че колегата му полицай му е свидетел щото е част от изпълнителната власт а ако ти случайно имаш приятел в колата който да е свидетел не го викат за свидетел като обжалваш това е положението квото каже полицая тва е вярно

 

 

Мой приятел, лека му пръст, беше съборил много измислени актове на гладни катаджии.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той хубаво ще ги сабориш ама то си стига нервите главоболията и т.н тва няма смисал от толкова философстване ако не си пред народното събрания с още 100 000 души дето да те подкрепят което няма да стане в България.

 

Също тала е вярно че половината полицай не знаят закона за тях си ама нали знаеш че като те спре винаги е прав. Като не е прав все ще намери за нещо за което ще е прав и ще ти пише акт който няма да можеш да оспориш и щи вземат голяма сума пари :)Те и за без застраховка нямат право да ти пишат акт ама пишат такива актове.

Редактирано от JDM_Style
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи полицая даже няма право да установи например един пожарогасител дали е празен или не. Щом има минат преглед и има пломба за него е пълен, без значение, че е лек или ако има манометър сочещ нула. И обратното - ако нямаш пломба или преглед те води без пожарогасител. Има и други такива примери. Щом фара свети в нормален цвят и е регулиран правилно не е той човека който ще го разглоби за да установи типа на крушката и дали са правени конструктивни промени и едва ли ще се заяде чак толкова.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То е така ама реши ли пиши ти акта и се оправяй. Също така ако те спре пожарникар и те провери за пожарогасител ти пише акт че нямаш изправен пожарогасител. Това е положението в България :) полицая предимно се интересува за триъгълника и светлоотразителна жилетка не толкова за пожарогасителя и аптечката. В Англия спреш ли да помагаш за пострадал от ПТП и те съдят защото можеш да причиниш смърт и т.н там само звъниш за спешен телефон !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Аргументирано становище против дневните светлини! Впечатлен съм!

Направих си труда да прочета всичко, препоръчвам всеки да го направи и тогава да формира мнението и отношението си по въпроса "за" и "против".

 

Отдавна, а и все още, използването на светлини за мъгла (халогени) е разрешено САМО при намалена видимост и така е записано в закона. При всякакви други условия е ЗАБРАНЕНО и наказуемо с презумцията, че ЗАСЛЕПЯВАТ останалите водачи на МПС и участници в движението.

По коя нова логика светенето на фаровете постоянно, през светлата част на денонощието, не заслепява и не пречи на другите МПС и участници в движението?

Нима светлините за мъгла (халогените) светят МНОГО ПО-СИЛНО от фарове на къси? (особено от нерегулирани и ксенони самоделки)

Как преди незная колко време някой е решил, че допълнителните светлини при нормални дневни пътни условия ПРЕЧАТ и за това са забранили халогените...? :icon_hmm: А сега някак решават, че вече е ПОЛЕЗНО да светят фарове при нормални дневни пътни условия?

Ей такива питанки ми хрумнаха...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аргументирано становище против дневните светлини! Впечатлен съм!

Направих си труда да прочета всичко, препоръчвам всеки да го направи и тогава да формира мнението и отношението си по въпроса "за" и "против".

Ей такива питанки ми хрумнаха...

 

Глас Народен - Глас в пустиня!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глас Народен - Глас в пустиня!

 

 

По-скоро Глас Народен(във форумите) - Глас в пустиня!

Глас Народен (масово, по улиците и площадите) - това е друго нещо.... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно четиво :) Принципно и аз съм привърженик на това да не се ползват дневни светлини особено докато е светло.. за зимния (тъмния) период съм за! Обаче докато четях статията си мислих колко е лесно да пишат доста факти а колко е трудно да се докажат.. и още процентите в катастрофите дали не се увеличават и заради многократното увеличение на броя на колите движещи се по пътищата спрямо изминалите години?

Другото, което ми направи впечатление е сравнението им м/у къси и дълги в раздел "Какво НЕ са дневни светлини?".. снимката или не е правена на 50% дълги както пишат или има някаква голяма неточност :)

Днес си направих малък експеримент с галанта и ето няколко снимки:

http://picbg.net/u/14364/28446/thumbs/662046_fr.jpg http://picbg.net/u/14364/28446/thumbs/662047_fr.jpg http://picbg.net/u/14364/28446/thumbs/662048_fr.jpg

дълги на 30%                     къси на 100%              дълги и къси на 100%

Снимките са правени от еднакво разстояние, а апарата е държан на височина където е главата на водач по време на шофиране.

Според мен ясно се вижда че дълги на 30% въобще не са дразнещи както се пише на доста места :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
  • Admin

В Германия например е забранено да караш с включени светлини през деня. Причината е, че ако някой водач има нужда да се придвижи като автомобил със специално предназначение при екстремална ситуация, да включи къси светлини и аварийни. Цивилизованите държави отдавна са премахнали дневните светлини по ред причини.

 

Очакваната новост за приемане. :D

:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще се хипнотизираме и ПТП-тата ще се увеличат тройно!:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

дълги на 30% въобще не са дразнещи

Че това всеки го знае. На здрачаване вече почват да дразнят леко, затова е добра да си се включат късите :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че това всеки го знае. На здрачаване вече почват да дразнят леко, затова е добра да си се включат късите :)

Работата ми е свързана с доста шофиране и всеки ден се разминавам с над 10 автомобила с ДРЛ модул на дългите и през деня ми вадят очите,независимо на колко процента са намалени.В тази връзка имам няколко въпроса към колегите:

 

1.Когато се качвате в кола, слагате ли си коланите?

2.Трудно ли е да си отработите навик подобен на този със слагането на коланите, но да си пускате късите светлини?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че това всеки го знае. На здрачаване вече почват да дразнят леко, затова е добра да си се включат късите :)

 

Не съм съгласен...Дори казах на жена ти, че като карахте зад мен, всеки път когато погледна в огледалото и ми блестяха фаровете ви...Просто светлинния сноп на дългите е насочен по нагоре и от там идва проблема...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В началото на месеца попътувах малко.

Във всичките страни, където бях, около половината коли бяха с фарове през деня, а останалите- без. Става въпрос за: Германия, Франция, Люксембург, Белгия и Холандия. Направих си извода, че или дневните светлини не са задължителни, или ако са задължителни, неизползването им не се счита за тежко углавно престъпление, както е у нас.

В Германия питах няколко души и нито един не знаеше, че дневните светлини са задължителни.

 

Не искам да влизам в спор за ползите от дневните светлини, но имам някакво натрапчиво вътрешно усещане, че всеки път, когато някой от управляващите ми каже: "така е навсякъде в Европа", или "Европа го изисква от нас", или няма никакви аргументи, или ни цакат като рая, а най-често и двете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...