Премини към съдържание

Включвайте фаровете и през деня - глобата е 50 лв.


Препоръчано мнение

http://www.novini.bg/uploads/news_pictures/2012-29/big/farovete-veche-sa-zadyljitelni-prez-cqlata-godina-83244.jpg

 

 

Депутатите приеха промени в Закона за движението по пътищата, с които регламентираха през цялата година моторните превозни средства да се движат с включени светлини през деня, а не както досега само през зимата.

„За” този текст гласуваха 80 народни представители, „против” – 12, „въздържал се” – 17.

Преди текстът да бъде гласуван, депутатът от ПГ на Синята коалиция Иван Иванов, заяви, че с включени къси светлини моторните превозни средства се движат само през тъмната част на денонощието. Управлението на МПС с включени светлини е практика единствено в страните от Северна Европа, където тъмната част на денонощието е по-дълга от светлата, каза Иванов.

Според зам.-председателя на Народното събрание Анастас Анастасов българите масово карат със запалени фарове почти през цялата година. „Аз съм напълно „за” този текст”, добави Анастасов.

Председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в парламента Иван Вълков каза, че трябва да се вземе решение за целесъобразност, да се реши дали ще се повиши безопасността на движението или не. В часовете рано сутрин или в късната част на деня има много по-ниска видимост и тогава стават основна част от катастрофите и то най-тежките – с челен удар, с необратим край. Ние искаме да се учим от добрите практики на тези страни, каза Вълков.

 

 

 

Източник novini.bg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 97
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

:mitsu-smiley: Най-глупавия закон на тъпото ни правителство!Време е да си ходят тез управници.За зимата съм съгласен ,но за лятото трябва да е по желание.Търговците на акумулатори потриват доволно ръце!!! :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Давам пример, слънчев ден около пътя има дървета и от тях пада сянка на пътя.. много от цветовете на колите не се виждат в тези сенки(тъмно сив, син...) Ако е пуснал фаровете, ще го видиш, нищо че е в сянката. Преди 2 седмици, на двулентов път ми се наложи да мина почти през банкета, защото ауди А4 беше решило да изпреварва колона с коли, въпреки че в насрещното имаше кола(аз). Ситуацията се разигра точно в такава сянка, аз от слънчевия участък тъкмо приближавах сянката и видях аудито в последния момент. Ако беше с пуснати фарове, най-малкото нямаше да мина през банкета с 90 км.

За това поне за извънградско съм съгласен, че има полза от включените фарове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Най-глупавия закон на тъпото ни правителство!Време е да си ходят тез управници.За зимата съм съгласен ,но за лятото трябва да е по желание.Търговците на акумулатори потриват доволно ръце!!! :icon_hmm:

Аз пък разбрах, че това са мерки за борба с тероризма, организираната престъпност и ще повишат сигурността.

Хвала на Него, на Туй, на Онуй и на всичките хрантутници!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм да се кара на фарове. Лично аз бях свидетел и за радост не съм потърпевш,как докато гледам няма кола и изпреварвам на здрачаване,изведнъж забелязвам че има кола,която се движи срещу мен и реално направих много рисковано изпреварване,колата беше сива и двамата с колегата не я видяхме,докато не ни наближи.Така че, трябва да се кара на фарове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за , но имам и един въпрос . Как мога да наглася фаровете да светят само на контакт или при работещ двигател :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали трябва да има кой да глобяват бе хора и трябва да се издържа тая държава.

 

Не е там въпроса, става дума за човешки животи! Колегите по-горе изредиха няколко случая. Аз ще добавя, че при влизане в подлез няколко секунди направо ти се губят (периода, когато окото свиква, влизайки от светло на тъмно) Ако отсреща обаче карат на фарове много помага.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едни 365 000 000 млн. лв. в хазната от ДДС и акциз на година, и сега като пуснем фаровете на всички нас това ще ни струва ‎700 млн. лв. допълнително на година което е доста повече от акцизите и митата. Не им ли стига ??? Пък може би и ние сме кротките агнета и ги търпим това нещо не може да продължава така не мислите ли? Вижте гърците взеха им 14та заплата миналата година и изпозапалиха цяла Атина ... Не съм против да си пусна фаровете но това е пълна глупост....

Редактирано от JDM_Style
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Депутатите приеха промени в Закона за движението по пътищата, с които регламентираха през цялата година моторните превозни средства да се движат с включени светлини през деня

 

Само им плащаме за да измислят нови глупости. През лятото деня е достатъчно дълъг и светлината е достатъчно силна, за да се вижда всичко за разлика от страните, където е било въведено първоначално. Като се мисли за безопасността защо не запълнят дупките, да преустроят опасните участъци и да намалят скоростта на 40-45км/ч в града, 80 извън и 110 по "магистралата". Да сложат и много повече камери и да се измерва средна скорост, ако толкова искат намаляване на жертвите. Нямаме пътища, нямаме коли и ще вдигаме максималната скорост и чакаме едните фарове да ни спасят. :icon_doh: Пълни глупости.

 

Ако е пуснал фаровете, ще го видиш, нищо че е в сянката.

 

Пак се вижда.

 

Днеска един голф ми секна предимството, нищо че бях с фарове и трябваше да спра и заобиколя. Мушна се един нахален камион заедно с него. Проблема при дългото шофиране на фарове особено извънградско е привикването към светлините на насрещните - намаля се вниманието към несветещите участници в движението, като пешеходци, колоездачи, дори и други автомобили без включени светлини.

 

 

 

 

И аз съм за , но имам и един въпрос . Как мога да наглася фаровете да светят само на контакт или при работещ двигател :mitsu-smiley:

 

 

Щом двигателя се запали на поне един от от изводите на алтернатора се появяват 12V (трябва да ги има и в гнездото на релето за зареждане). Свързва се там едно допълнително реленце, защото вероятно релето на фаровете (и габаритите) се управлява по минус. Ако няма реле просто допълнителното се слага примерно 30 амперово. Нищо не се реже по инсталацията и т.н. Няма да се свързват 1000 жици и излиза най-много 2-3 лева, за разлика от модулите. Нужни са само елементарни електротехнически познания и да се провери в схемите дали е лесно приложимо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за , но имам и един въпрос . Как мога да наглася фаровете да светят само на контакт или при работещ двигател :mitsu-smiley:

По принцип може - да се сложи реле. Ключето за включване на фаровете се управлява на моята кола с маса. Прекъсваш масата и я прекарваш през релето, като го захранваш на контакт.... Ще се наложи тая работа... Релето да е обикновено, автомобилно, 12 волта.

Що се отнася до инцидентите, които колегите споделят по-горе - винаги съм твърдил в подобни теми, че при падане на видимост - по здрач, при шарени сенки и на магистрала - винаги си включвам светлините. НО - има изследвания, които доказват, че шофьорите спират да виждат несветещи участници - пешеходци, колоездачи и т.н. Не свети ли - не участва в движението.... Ето затова съм против. А има огромни територии без милиционерски контрол - по села и къде ли не, където катаджия не е стъпвал - да не си мислите, че чичовците с ладата ще си включват фаровете? И щом не свети - го няма.... не ме кефи тая работа!

Между другото, дори по БосфорТВ обърнаха внимание на повишеният разход на колите (което не е моята теза в никакъв случай). И като сложим и прекрасните ми милиционерски приятели - съвсем не се съгласям с тази поправка

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пълна простотия. Много отдавна публикуваха изследвания, че очите привикват към обектите със светлини и пешеходците без фарове много по-често стават жертва на ПТП. Наесен всички със светодиодни лампи на челото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като се мисли за безопасността защо не запълнят дупките, да преустроят опасните участъци и да намалят скоростта на 40-45км/ч в града, 80 извън и 110 по "магистралата". Да сложат и много повече камери и да се измерва средна скорост, ако толкова искат намаляване на жертвите. Нямаме пътища, нямаме коли и ще вдигаме максималната скорост и чакаме едните фарове да ни спасят. :icon_doh: Пълни глупости.

 

Владимиров, на запад от Калотина не си минавал.

В нормалните държави също има пътища тип "селски" - дето минават през селца и малки градчета. Знаеш ли какво е ограничението там? 70. На главния път през селото. За какви 40 км ми говориш? На широк булевард пак ли да са толкова? На Цариградско в Сф е 80, а на Сливница е 50. На България - 70. Кой ще ти кара на трилентов път с 50? Трябва да се мисли глобално, а не на парче. Возил съм поне 50 чужденци в Бг и недоумяват как е сложен знак 40, като си минаваш спокойно с 80 там. Знаците ни не са съобразени с условията, автопарка, останали са от времето, когато баща ми си купил трабанта и могат само да те вкарат в беля. И ще ти обясня защо - защото не им обръщаш внимание. Ако на опасен участък имаш 40, а не на всеки 2 метра - ще му обърнеш внимание. А то 40 под път и над път и всеки си кара както си знае.

И още един аргумент - знаеш ли за колко време се стига от София до Търново при спазване на всички ограничения? 4 часа и 30 минути. 230 км. Аз не мога да ги правя тези експерименти, но кумът ми го е правил. Как ти се виждат 50 км средна скорост? Безумие е това. Трябва оптимизация, а не безумни изисквания.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-после едно смислено нещо. Имам в актива си катастрофа заради това, че не са ме видели. Колата спря на стоп, огледа се, не ме видя и тръгна пред мен. Аз бях набухан в дърво, а на другата кола нищо. Съответно прибрах ключа й и чакахме КАТ.

И аз съм за , но имам и един въпрос . Как мога да наглася фаровете да светят само на контакт или при работещ двигател :mitsu-smiley:

 

За светене при работещ двигател?... Взема се сигнал от напреженовото реле (при мен е отпред до акумулатора в кутията с предпазителите) или от клема D+ на алтернатора и си сигурен, че ще свети само при работещ двигател.

Или по-скоро при нормално работещ алтернатор.

Аз си направих DRL с регулируем ШИМ с NE555 и при запалване на двигателя ми светват дългите с понижено напрежение 7-9 волта.

Ако включа светлините от ключа, устройството се изключва и фаровете си светят нормално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А каква е гаранцията, че ще те види, ако си с включени фарове? А още по-малка е гаранцията, че ще види майка ти, която пресича...... Ами детето ти като пресича, или кара колело в квартала?

Прочети какво е писал ПатърГ, прав е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много по-голяма. И тук не става дума за виждане на пешеходци, а за това че си почнал някаква маневра и изведнъж някакъв с камуфлажен цвят на колата се появява от нищото и си правите акордеони от капаците.

За пешеходците е друга бира. Вчера ми се наложи да свиря на пешеходци пред мен за да ги "закова" за пътеката, защото видях в огледалото как един идиот идва засилен в лявата лента. Така и не намали тъпака. Въобще не загря защо колона от 5-6 автомобила е спряла на пешеходната пътека.

И затова хем псувам легналите полицаи, хем искам на всяка пътека да сложат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: :mitsu-smiley:Безумие е това. Трябва оптимизация, а не безумни изисквания.

Да, трябва. Трябва и контрол. Това съм го казал като възможни варианти с реален ефект. Че почти никъде няма такива ограничения е така, но щом сме на водещите места по смъртни случаи трябва да се замислим, дали след като сме повишили максималната скорост включените светлини ще компенсират отрицателния ефект от това. То е ясно че повечето карат поне с около 10км/ч отгоре - 140 на магистралата стават 150.... :icon_doh: Времето ще покаже има ли ефект от тези две промени.

 

За безумните ограничения е така. Но вече има и патрулки в храстите с камери. Ако ми дойде честитка, че съм минал с 2км/ч. отгоре пред една такава (ченгела докато минавах го правеше нещо) ще я кача в онази тема. :icon_doh:

 

А каква е гаранцията, че ще те види, ако си с включени фарове?

 

Нали казах, че днеска не ме видяха от гоуфу... И да светиш като коледна елха пак ще има такива които няма да те видят.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като изключим тази и миналата година всяка предишна е имало по около 1000 жертви на пътя откакто се води такава статистика. Голяма част от тях са пешеходци, които или са видели МПС-то, или не са. Няма как да се разбере.

ЦИТАТ: Причините да сме на челна позиция са много, но основната е манталитетът на българина, че е застрахован от катастрофи. Той кара пиян, дрогиран, с много над превишената скорост, и то по пътища, които не са от най-добрите в Европа”. Нещо и от мен - българинът е карач, е*ач и знае всичко за всички видове политика...

Катастрофите след тази глупава мярка ще намалеят, но не заради светлините, а заради по-малкото коли заради скъпото гориво.

На влизане в тунел (особено като е мръсно стъклото) е много важно идващите отсреща да са на фарове; на усойни места с редуване на сянка/слънце и във всички случаи идващите от посоката на греене на слънцето е добре да се с включени светлини заради идващите отстреща. От тук натам оправданието "не го видях" при тръгване от кръстовище е глупаво. Като не виждаш, няма да караш. Ще се возиш в такси!

Щом ще се задължаваме да караме на фарове постоянно, тогава нека карането на ДЪЛГИ светлини в НАСЕЛЕНО МЯСТО да се наказва жестоко. Омръзна ми от кьорчовци, включително и като пешеходец, и като каращ велосипед. Ще се спъна в някой трап, ще си счупя крака ... :icon_censored: та у тупана, като не виждаш, няма да караш нощем.... Глоба - от 300 лева нагоре за повторен РЕЦИДИВ...

Но няма как. Не може всички да мислят като шофират. Трябва да се слуша чалга до дупка, ауспухът да ръмжи колкото може повече, да се приказва по телефона и на всичкото отгоре направиха колите да си включват сами скоростите, после чистачките, после фаровете и сега па и шофьорите да се напъват трябва ли да включва светлините. И затова стана задължително. Същото е като да се пребият веднъж-два пъти някъде и хоп - те ти знак шеесе ... Или 40.

Повечето каращи на фарове при неограничена видимост (над 15 километра във всички посоки) и по обяд в жегата карат с превишена скорост, изпреварват рисково, включително преди "скрит" завой. Който е карал със 120 в града, дори на фарове пак ще предизвиква катастрофи. И да пречука някой, щом може да си плати, ще си купи друга кола и пак ще кара като преди... Това е положението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/PTP_1mln.jpg

 

Вижте в САЩ за каква цифра става въпрос. Не знам дали са най-великите, но определено са най-шантавата и откачена нация....

 

УИКИПЕДИЯ-ПТП

 

В Унгария това безумие с фаровете е в сила от поне 10 години, но колко са жертвите на пътя? Повече отколкото тук! 10 млн. човека са и над 1200 жертви.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много по-голяма. И тук не става дума за виждане на пешеходци, а за това че си почнал някаква маневра и изведнъж някакъв с камуфлажен цвят на колата се появява от нищото и си правите акордеони от капаците.

За пешеходците е друга бира. Вчера ми се наложи да свиря на пешеходци пред мен за да ги "закова" за пътеката, защото видях в огледалото как един идиот идва засилен в лявата лента. Така и не намали тъпака. Въобще не загря защо колона от 5-6 автомобила е спряла на пешеходната пътека.

И затова хем псувам легналите полицаи, хем искам на всяка пътека да сложат.

Не ми отговори на въпроса...... На майка си и на детето си морски фар ли ще сложиш на главите? А ти като светиш, всички като светят - нали се сещаш, че тях няма да ги отразят съвсем?

Това е много грешно решение, направено за милиционерите и лукойл

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От утре сите да ви виждам с включени аварийни да се виждате още по-добре и с пуснати чистачки. Може пък да падне някоя капка вода отнякъде, или някоя птичка да се изцфъка, знае ли се?! Ще изчистите джама о`време :icon_clap:

Един от плюсовете е когато два автомобила са един до друг в далечината през деня. Ако виждаш само фарове, значи единият изпреварва, което е ценна информация. Иначе пешеходци, велосипедисти, скейбордисти ... и мотоциклетисти биха станали още по-трудно забележими. Сега ще измисля дрехи за всички по улиците от LED диоди с батерии колкото 2 стотинки и ще направя милиони. Друг плюс е на магистрала - не само се усеща как ксенонът зад теб припалва вратЪ ти, но и нарушилителите на ограничението за скорост се забелязват малко по-рано и може да освободиш лявата лента.

Минус на светещите габаритни светлини е, че при някои коли (особено без трети стоп) може да не видиш навреме светването на стоповете. Но те не са задължителни. Отред искат да свети.

Минус е и измамното схващане, че като си включил фаровете и край, всички те виждат и ти почваш да се отпускаш и да не внимаваш достатъчно. Сега пак има ефект от фаровете, защото по-малко хора си карат колите с включени през деня фарове и пО се забелязват.

Абе решили са го вече. Гадно е да ти нареждат какво, кога и как да правиш, така че НЕКА БЪДЕ СВЕТЛИНА.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, ходих на яз. Батак преди седмица за два дни - приятелят ми на мотор го пуснах пред мен, малък, Сузуки бандит 250... Карах след него, ама му осигурих тотален комфорт при изпреварване на шибаната АМ Тракия. Колко ме псуваха - ти да видиш. Най-доброто решение - раницата на моториста/велосипедиста трябва да е облечена със светлоотразителна жилетка. Ценов ме е виждал в движение. Този цвят въздейства психологически на шофьорите и се съобразяват с нас..... А мотористите си карат със светлини откак бях малък :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поредната простотия на управляващите Тикви, за да си измислят глоби и санкции.

Който е правил ПТП (през деня,лятото) от това,че отсрещния не си е запалил фаровете и не го е видял, спокойно мога да му кажа,че за шофьор не става и може да си хвърля книжката в някоя кофа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Който е правил ПТП (през деня,лятото) от това,че отсрещния не си е запалил фаровете и не го е видял, спокойно мога да му кажа,че за шофьор не става и може да си хвърля книжката в някоя кофа.

 

Не бързай с определенията, защото никога не знаеш, а и това не се отнася само за теб, а и за хората отсреща които ще те забележат по-лесно, защото си си светнал фаровете.

Включените фарове през деня намаляват времето за възприемане на движещото се МПС (не го казвам аз, някъде беше описано как и защо) и прави движението по пътя по-безопасно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...