Премини към съдържание

Включвайте фаровете и през деня - глобата е 50 лв.


Препоръчано мнение

Да, но за сметка на несветещи пешеходци и други участници в движението. Като караш по-продължително вниманието ти се насочва към светещите фарове. Започваш да не обръщаш достатъчно внимание на несветещи обекти, намиращи се на платното и ги забелязваш по-късно. Доказано е, но и времето ще покаже дали ще се намалят челните сблъсъци за сметката на колоездачи, пешеходци и други несветещи през деня и дали ще се намали общия брой ПТП.

 

хората отсреща които ще те забележат по-лесно

 

Хората не те забелязват от няколко метра на кръстовище с пуснати фарове и мигачи. А се разчита, че някой такъв ще те види в насрещното в хубав слънчев ден...

 

Иначе тези 700 милиона включвали 550 милиона допълнително гориво, останалото за крушки и други свързани разходи. Интересно е и за крушките, че от около век производителите имат споразумение да се произвеждат такива със съкратен живот (има тема за това във форума) явно го има и при автомобилните - ако са слагани едновременно, като им дойде времето може да изгорят и двете в рамките на няколко дена. Но тук не обсъждаме икономическата страна на въпроса, а дали ще има някаква полза от това начинание. Според мен броят на ПТП е намалял малко главно заради постепенната подмяна на автопарка и благодарение на камерите, които не приемат рушвети и са причина от части шофьорите да са малко по-разумни.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 97
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Известно ли ви е, че при някои коли смяната на изгоряла крушка във фара изисква повече от час разглобяване и сглобяване? Не че първият път не смених Н7-цата отдясно за 2 часа :icon_doh: , но да кажем че беше тъмно и нямах подвижна лампа..., ама на третото горене за това време бях монтирал фаровете откачих всички крушки и смених два пъти Н1-ците, че известно време си возех фаровете в багажника а те много лесно отръсват :icon_blush:

 

Така, в раздел Галант не е лошо да обсъдим вариант за монтиране на "LED дневни светлини" в предната долна част на фара. Това нещо ще го стъквам от едно копче до врътката за регулиране височаната на фаровете и ще го направя това копче с червена крушка да я виждам. Свети ли, значи светлините ми от диоди не светят и съм застрашен от глоба, не свети ли, значи съм ги включил или е изгоряла лампата. Отзад няма да ми свети нищо. Законът не го изисква.

Хем няма да ми дърпа ток, хем има около 1000 часа живот на диодите и пред закона съм изряден.

Не искам да се пускат сами фаровете със запалването на двигателя. Ми я си представете отивам например на кърска либоф, или някъде да открадна нещо. Че как ще мина инкогнито ако това нещо свети... :icon_thumbup: А и като карам тук из забутаните селца въобще ще си гася фаровете, че то не останаха и жители и полиция не е идвала с години.

Това за поляната и напакостяването е шега, ей :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Следващата стъпка за намаляване на жертвите при катастрофи,според мен ще бъде всички МПС да са с ярки цветове/червен,жълт или оранжев/.Да му мислят притежателите на тъмната гама цветове.Целта е плебеите да не се пречкат по пътищата зада могат помазаните да си джиткат спокойно и да си паркират безпроблемно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва и всички пешеходци и колоездачи извън населените места да ги задължат да са със светлоотразителни жилетки, дори и през деня...

 

в предната долна част на фара.

 

Да, ама няма да стане. Фара ти трябва да има съответната маркировка. Ако е допълнително осветително тяло, то пак трябва да е с маркировка и сертификат. Питай някой с Ауди, който сам си ги е направил, а не фабрично. Нямаш право да правиш конструктивни промени по фаровете.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поредната простотия на управляващите Тикви, за да си измислят глоби и санкции.

Който е правил ПТП (през деня,лятото) от това,че отсрещния не си е запалил фаровете и не го е видял, спокойно мога да му кажа,че за шофьор не става и може да си хвърля книжката в някоя кофа.

Напълно подкрепям мнението на колегата . Бащите ни и дядовците ни само на фарове ще са карали целогодишно , аман от простотии .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям мнението на колегата . Бащите ни и дядовците ни само на фарове ще са карали целогодишно , аман от простотии .

 

Дядо ми като е карал кола, вероятно в цяла България не е имало толкова коли, колкото в един квартал на голям град. Аз съм за пуснатите светлини извън града, защото съм се убедил колко е полезно това. Кара се по-бързо, и колите се забелязват много по-отдалече което дава повече време за реакция. В града повече е полезно за възрастните пешеходци които не виждат и не чуват много добре. Все пак използването на светлини в градски условия би трябвало да е по желание. А на тези които си щадят крушките, че били скъпи или видиш ли трудно се сменявали...ми да спрат да ползват и мигачи и всякакви други сигнализации. Според мен, най-лошо последствие от задължителното ползване на светлини ще е глобалното повишаване на газовете в атмосферата ни. Ако на една кола са пуснати фаровете, това води до повишаване товара на алтернатора, което води до повишаване на разхода на енергия (гориво) и изгорели газове съответно. Да, това може да е не значително, но когато говорим за над милион коли нещата седят по друг начин...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дядо ми като е карал кола, вероятно в цяла България не е имало толкова коли, колкото в един квартал на голям град. Аз съм за пуснатите светлини извън града, защото съм се убедил колко е полезно това. Кара се по-бързо, и колите се забелязват много по-отдалече което дава повече време за реакция. В града повече е полезно за възрастните пешеходци които не виждат и не чуват много добре. Все пак използването на светлини в градски условия би трябвало да е по желание. А на тези които си щадят крушките, че били скъпи или видиш ли трудно се сменявали...ми да спрат да ползват и мигачи и всякакви други сигнализации. Според мен, най-лошо последствие от задължителното ползване на светлини ще е глобалното повишаване на газовете в атмосферата ни. Ако на една кола са пуснати фаровете, това води до повишаване товара на алтернатора, което води до повишаване на разхода на енергия (гориво) и изгорели газове съответно. Да, това може да е не значително, но когато говорим за над милион коли нещата седят по друг начин...

 

 

 

Не ми казвай,че една кола ако я виждаш с пуснати фарове,(през деня) и като ги изгаси няма да я виждаш повече, независимо от растоянието....тогава със сигурност си зле със зрението........................кажи ми една катастрофа дето е станала поради тази причина :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми казвай,че една кола ако я виждаш с пуснати фарове,(през деня) и като ги изгаси няма да я виждаш повече, независимо от растоянието....тогава със сигурност си зле със зрението........................кажи ми една катастрофа дето е станала поради тази причина :icon_hmm:

 

Казвам го ДА! Ако искаш може да направим тест от какво разстояние ще ме оприличиш на човек, и от какво разстояние ще си сигурен, че съм човек ако ти светя с фенер. Още повече, че при увеличаване на скоростта, броя на обектите които можеш да разграничиш намалява. Със слуха съм зле да, но очите ми са много добре все още, лекарските прегледи го доказват, защото разпознавам цифрите още докато се отгръщат страниците.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Демек, ти като тръгнеш да изпреварваш някой ще ти е по лесно да прецениш скороста и растоянието на отсрещния със запалени фарове от колкото ако не са запалени,така ли? Да, прав си,че със фенерчето ще те видя по лесно, ама ако си на доста голямо растояние, не вярвам да предприемаш изпреварване,ако пред теб няма кола на 1-2км, пък знам ли :icon_hmm:

Айде за града съм по съгласен заради пенсиите, ма за извънграда е напълно излишно

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми казвай,че една кола ако я виждаш с пуснати фарове,(през деня) и като ги изгаси няма да я виждаш повече, независимо от растоянието....тогава със сигурност си зле със зрението........................кажи ми една катастрофа дето е станала поради тази причина :icon_hmm:

Малко по-горе го писах.

Рошлата спря на стопа, погледа й мина през мен без да фокусира и... потегли. А аз се озовах в дървото. Писаха й после отнемане на предимство, ама кел файда.

Смятай колко близо съм бил до нея за да я виждам, а тя не ме видя.

Бях с бял автомобил в сянка на дървета.

 

Не ми отговори на въпроса...... На майка си и на детето си морски фар ли ще сложиш на главите? А ти като светиш, всички като светят - нали се сещаш, че тях няма да ги отразят съвсем?

Това е много грешно решение, направено за милиционерите и лукойл

Отговорих ти, но не пряко. Това е като гражданската отговорност (застраховаш другия от своята си глупост), т.е. не е важно ти да видиш, а теб да видят.

И да, на детето си имам светлини отвсякъде, цялата му ученическа раница е в светлоотразители ивици, плюс това и връхните му дрехи имат.

Защо ли новите автомобили си имат DRL по дефол от завода? Дали и те мислят за нашите монополисти и милиционери.

А колкото до разхода, озона, извънземното присъствие и глобалното затопляне... крушки 2х60W при 12V, на 7V стават 2х20W, а се виждат като фар с 2700оК. Сиреч само леко жълтеят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е измислено.

 

Истинското набутване идва от повишения разход на гориво. Има една статия(макар че е от 2008) по въпроса http://www.dailymail.co.uk/news/article-1061245/Now-Europe-wants-headlights-ALL-day--inflating-fuel-costs-160-year.html и там пише, че в зависимост от колата, ще даваш между 68 и 160 английски лири на година повече за бензин.... Средно да кажем, по 110 лири да е, тва са 275 лева по днешен курс. От ВСЯКА кола. Вие си сетете за каква гигантска сума си говорим и тези пари при кой БГ-олигарх ще отидат. Ето така, с натискане на едно копче от 240 олигофрена и някои хора стават безумно богати (отново).

Редактирано от atila
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е измислено.

 

Истинското набутване идва от повишения разход на гориво. Има една статия(макар че е от 2008) по въпроса http://www.dailymail.co.uk/news/article-1061245/Now-Europe-wants-headlights-ALL-day--inflating-fuel-costs-160-year.html и там пише, че в зависимост от колата, ще даваш между 68 и 160 английски лири на година повече за бензин.... Средно да кажем, по 110 лири да е, тва са 275 лева по днешен курс. От ВСЯКА кола. Вие си сетете за каква гигантска сума си говорим и тези пари при кой БГ-олигарх ще отидат. Ето така, с натискане на едно копче от 240 олигофрена и някои хора стават безумно богати (отново).

 

Ба.. то да печелеха само от това, не си ли гледал цените на горивата днес.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От кога влиза в сила този закон?

Когато се обнародва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дневните светлини, с които серийно се оборудват новите модели автомобили, първоначално са имали съвсем друг замисъл. Във Финландия се появяват като механично улеснение на водачите в условия на хроничен недостиг на естествена светлина. В Швеция ги прилагат като помощен ориентир за водачите след промяна от лява към дясна посока на движение. В Щатите фирмата Greyhound Bus Company решава да си направи добра реклама, привличайки внимание върху автобусите си, които започват да се движат с включени светлини. След това отиват още по-далеч и заявяват, че техните автобуси са най-безопасните, тъй като включените им светлини били намалили инцидентите с 1%.

General motors ги подкрепят, решавайки да спестят дребни пари като престанат да правят два различни вида свързване на светлините на превозните средства за канадския и за щатския пазар.

Основният мотив за налагането на дневните светлини са парите. Индустрията печели от повечето продажби. Следствие на това правителствата разполагат с повече данъчни постъпления. И логично, те са които създават имиджа на дневните светлини като мярка за сигурност. Никъде по света това не среща естественото одобрение на хората и на правителствата се налага да ги въвеждат чрез закон. След това легализират действията си, наемайки избрани от тях учени да докажат на обществеността, че "дневните светлини спасяват живот". За 35 години така и няма направено изследване, което да предостави доказателства в тази посока. Съществуващите данни, които твърдят, че дневните светлини подобряват безопасността на движението и дори спасяват живот, са грешни и се представят неправилно. От всички видове пътни инциденти, използването им може да бъде свързано аргументирано едва с един или два вида от тях, като това винаги води след себе си увеличение в случаите с участници пешеходци и мотоциклетисти.

 

Привличат вниманието, но за сметка на неосветените участници в движението. Създават илюзорно чувство, че си видим. Трептенето на фаровете по неравностите може да освети очите и временно да не виждаш добре. Например пистов мотоциклет на къси - при движението си подскача и светлината от фаровете му трепти, което много дразни. Светлинният сноп е силен като на средностатистически фар на кола, но светлината му се разсейва по няколко пъти в секунда с няколко процента.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дневните светлини, с които серийно се оборудват новите модели автомобили, първоначално са имали съвсем друг замисъл. Във Финландия се появяват като механично улеснение на водачите в условия на хроничен недостиг на естествена светлина. В Швеция ги прилагат като помощен ориентир за водачите след промяна от лява към дясна посока на движение. В Щатите фирмата Greyhound Bus Company решава да си направи добра реклама, привличайки внимание върху автобусите си, които започват да се движат с включени светлини. След това отиват още по-далеч и заявяват, че техните автобуси са най-безопасните, тъй като включените им светлини били намалили инцидентите с 1%.

General motors ги подкрепят, решавайки да спестят дребни пари като престанат да правят два различни вида свързване на светлините на превозните средства за канадския и за щатския пазар.

Основният мотив за налагането на дневните светлини са парите. Индустрията печели от повечето продажби. Следствие на това правителствата разполагат с повече данъчни постъпления. И логично, те са които създават имиджа на дневните светлини като мярка за сигурност. Никъде по света това не среща естественото одобрение на хората и на правителствата се налага да ги въвеждат чрез закон. След това легализират действията си, наемайки избрани от тях учени да докажат на обществеността, че "дневните светлини спасяват живот". За 35 години така и няма направено изследване, което да предостави доказателства в тази посока. Съществуващите данни, които твърдят, че дневните светлини подобряват безопасността на движението и дори спасяват живот, са грешни и се представят неправилно. От всички видове пътни инциденти, използването им може да бъде свързано аргументирано едва с един или два вида от тях, като това винаги води след себе си увеличение в случаите с участници пешеходци и мотоциклетисти.

 

Привличат вниманието, но за сметка на неосветените участници в движението. Създават илюзорно чувство, че си видим. Трептенето на фаровете по неравностите може да освети очите и временно да не виждаш добре. Например пистов мотоциклет на къси - при движението си подскача и светлината от фаровете му трепти, което много дразни. Светлинният сноп е силен като на средностатистически фар на кола, но светлината му се разсейва по няколко пъти в секунда с няколко процента.

 

Какъв е източникът на този текст?

Ти на мотора ако можеше да караш без включени светлини, би ли карал?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно пък на тези с пистарките дето ми карат с 200 в града трябва не със светещи фарове ами направо сирени да им слагат :icon_crying:

Като цяло обаче се чудя какво се оплаквате толкова? Винаги съм карал на фарове и не съм фалирал заради бензин или крушки така че не е чак такава болка :rolleyes: Въпроса е по-скоро като има закон дали ще го спазва някой? Сега вечерта ми карат без фарове а какво да кажем за през деня....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да изразя мнение.

Аз съм против включени светлини през светлата част от денонощието, може би само в града е добре, защото се движат хора с увредено зрение и това доста им помага (имам такива познати и от тях знам). Да, тези хора ползват асистенти, но... има и такива, които не ползват...

Да дам един пример: Времето е на свечеряване, освен това леко росеше. Всички коли са с включени светлини. На знак "Стоп" съм и чакам да преминат колите по главния път, за да тръгна и аз. Минаха, аз включвам първа и потеглям, и изведнъж пред мен профучава сиво Ауди 80 без светлини. Честно казано, в последния момент го видях и спрях, ако не бях го видял, щяхме да се чукнем... (не обърнах внимание дали кара жена, ма надали :icon_blush: ). Ще кажете - времето е било друго - на сумрак + дъжд, а в темата говорим за светло слънчево време... Да, ама аз говоря принципно - ако светят всички фарове, само едни фарове да не светят, достатъчно е да стане инцидент. Защото, както доста колеги казаха, окото привиква към светлините, и останалите участници в движението престават да съществуват. Днес например карах извънградско - едни светят, други не. Тези дето светят, ги виждам много по-ясно, тези дето не светят... по-неясно. Е, кво правим ако всички светнат, но един с Лада забрави да ги включи???

И друго - мен не ме притеснява разхода на гориво или крушката. Мен ме притеснява по-скоро кво ще стане ако забравя фаровете си включени през нощта? Или ако забравя да ги включа, когато тръгвам?... Знам какво ще стане - ще ползвам жокер "Помощ от приятел с добър акумулатор".

От друга гледна точка, можем да приемем ползването на фарове като ползването на колана - въпрос на навик. Сега като се кача, първата работа е да сложа колана. Да, ама коланите не черпят ток, а фаровете да. Т.е. навикът "фарове" е доста по-рискован от енергоефективна гледна точка, отколкото навика "колан" :)

 

ПП: И относно забравянето на фаровете през нощта да побъбря още малко. Ще настане една параноя в главата на всеки от вас - "Дали ги изключих, дали светят... чакай да слезна да проверя..." Понеже в момента нямам аларма и си задавам аналогични въпроси: "Дали заключих, дали не..." :D

Ако вече ги правите автоматично да светват/гаснат, това е друга бира... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето така не се забравят фарове.

Това съм го писал миналата година в един друг форум

 

Цитат:

Поиграх си и монтирах на двете си коли от аватара DRL модули (made in home). Споменавам двете, защото на Пежото фаровете се управляват по +12В, а Хюндая е с постоянен общ плюс и управление по маса.

Това което целях бе;

1. Автоматично запалване на дългите светлини с понижено напрежение 4-9V, но само и единствено при работещ двигател.

Реализацията е чрез плавно регулируем елементарен ШИМ с таймер 555 управляващ мосфет и реле задейсвано от D+ на алтернатора.

2. Изключване на модула при включване на светлините от ключа на колата.

Второ реле, на което се използва изключващия контакт, а бобината вкл. към габаритните светлини

3. Реализация без рязане на кабели, оголване на изолации или друг вид промяна на оригиналната ел. инсталация.

Целия монтаж е само в двигателния отсек. Мосфетите монтирах на малки алуминиеви пластини и закрепих във "шнорхелите" на двигателите за по-добро охлаждане, а връзките към крушките на фаровете и габаритите направих със защипване на кабелчето между буксите и куплунзите на светлините.

Аз съм от хората каращи целогодишно на фарове и много ме е яд като се разсея зимъска и отнеса някоя глоба. http://hyundai-bg.com/forums/images/smilies/i_mad.gif Прикачени файлове http://hyundai-bg.co...ile.php?id=1998

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колта ти, драги ми Пътко, както и голям процент от колите имат зумер който ни напомня да не си забравим светлините пуснати :)

А, пускането на фаровете става навик, както и слагането на колана ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колта ти, драги ми Пътко, както и голям процент от колите имат зумер който ни напомня да не си забравим светлините пуснати :)

А, пускането на фаровете става навик, както и слагането на колана ;)

Уууу, вярно че така беше, аз забравих :) (Моя зумер си работи, ако го нямаше, щях да купувам батерии всеки месец). Да, ама има коли, дето нямат зумер... Но не това е проблема. Проблемът е, че не можем да накараме всички участници в движението да светнат, за да са по-забележими. Нали това е целта на кампанията "пусни си фара" - да бъда по-лесно забелязан. И нали не само колите са участници в движението... Ами ако съм с кола, да го пусна. А ако съм с колело или скейтборд или просто с джапанки? Едно време колите като са нямали мигачи, шофъорите са вдигали ръце като колоездачите сега (не съм видял някой с колело да сигнализира за маневрата си). Сега като има мигачи - супер. Но въпросът "Кой фар да си светне пешеходеца?" остава, а той беше повдигнат по-рано в темата :)

Добре, дори и от КАТ да накарат всички хора да си носят по един светлоотражателен ключодържател на задния джоб на дънките, как кампанията "светни си фара" ще спаси човешки живот(н)и? Балалайката, дето си приказва по тел-а и кара със 100 в града, пак ще блъска хора. Тази седмица пред нас (на главния бул.) станаха две катастрофи - едната: отпред спират рязко на пешеходна, отзад не могат да спрат, щото не спазват дистанция; другата - едно бмв е36 дава на заден от паркинг и удря друго бмв 1 серия, що го удря... не знам :) и т.н.

Фарът не е колан, да ти спаси живота, или да спаси нечий друг живот. Конкретно в белите страни може да има и такъв смисъл, но у нас този "закон" се прокарва чисто с финансово-угоден подтекст :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Текстът е копи-пейст от оффроуд форума.

Струва ми се голяма тъпня да караме на фарове в жегата при 35 градуса и ясно и слънчево време. А ще го правим всички, защото ще ни го наложат като задължение със закон. Неспазване = глоба, ако те видят естествено. Все едно да си сложиш презерватив в трамвая, щото на някоя роклята й е много къса и в тарапаната може да се бутне в теб и... хайде да не довършвам. Ще вземе да изгори крушка, аз ще вкарам колата на СВЕТЛО и няма да видя че не свети. Просто няма всеки път преди да заключа колата да преглеждам светят ли крушките. Ще ми дотрябва колата ВЕЧЕРТА или ПРЕЗ НОЩТА, когато фаровете вече са необходими (те затова са направени - да осветяват в тъмното), няма да имам време да ръчкам, да свалям акумулатор (ако е лява лампа) ... и накрая ще тръгна така и или ще ме глобят, или може да направя беля с един фар, въпреки че не вярвам, щото съм карал по необходимост (чужда кола).

 

Лично на мен не ми е нито за повишения разход, нито затова че ще се износят фаровете, нито ще ме съборят една шепа крушки в годината като ги купя. Просто е ТЪПО. На първокласен път, където някой е карал като ненормален и се е размазал, слагат знак 60. Сега всички трябва се съобразяваме с това ограничение. Абе да правят к`вото искат, въобще не ме интересува...

 

С мотора карам на фарове (светят и двата на къси и двата на дълги - Н4 са) не толкова заради задължение, колкото затова, че без консуматори ми се нагрява повече регулатора на напрежението и един акумулатор от 180 лева се взриви както си карах. Минавали сме покрай патрулка с 245 аз, пък другия беше сигурно на 299. Той така вървя тогава през цялото време където можеше. Та не знам с фар, или без фар съм бил, но абсурд да му спра...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Финансовият интерес ли? Твоята и моята кола с всички лампи ще изгорят с 50 мл гориво повече, но при 100-200 хиляди автомобила цифрите за гориво стават доста различни. Повече гориво = повече акциз (постъпления в ДБ). При търговците на крушки - по-голям обем продажби=повече данък върху печалбата и по-голям размер ДДС, следователно повече пари в бюджета.

Лично аз съм много чувствителен към светлина. Работя без светната лампа и като дойде някой пита Ей, ти как виждаш изобщо в тази тъмница. От прекалено много светло и светлини ме боли главата. Понякога ми се гади и не мога да спя от главоболие. С мотора наточвам тъмния визьор и в облачно време, а прозрачния слагам през нощта. В снеговалеж и мъгла моторът стои в нас.

И много мразя да ме поставят пред свършен факт: от утре по-скъп ток, от вдругиден ще ядем по-скъп хляб, от понеделник бензина 3 лв...

Да караме на аварийни, с пуснати чистачки за всеки случай, да облепим колите със светодиодни ленти и да има един дежурен през люка с мегафон в ръка. За още по-голяма сигурност да въведат задължително обличане на бронежилетки. Не се знае нищо. Някой пък може да стреля по нас... И личния лекар отзад със зареден дефибрилатор. Може пък да прескочи сърцето и да излезе от ритъм, да припаднеш........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми дотрябва колата ВЕЧЕРТА или ПРЕЗ НОЩТА, когато фаровете вече са необходими (те затова са направени - да осветяват в тъмното)

 

Абсолютно съгласен!

 

Аз лично не се сещам за пешеходец движещ се с 50км/ч, велосипедистите мисля че задължително трябва да са със светлотразителни жилетки (според новите промени).

По въпроса как е било някога, еми то някога и автомобили не е имало, дай да почнем да си ходим пеша и няма да има нужда да караме на фарове.

Дай сега да пишем съгласни ли сме или не и ако е възможно да дадем някакви смислени доводи, а не от типа те и еди къде си карат без светлини, защо ни е на нас да караме на светлини. Факта, че не се спазват правилата на движение не означава, че трябва да се спре с промените в закона и въвеждане на нови правила. Правилата са за да се спазват от всички, един вид видяло се е че не всички се сещат да направят нещо по правилния начин и затова законодателя се опитва да въведе ред. Какво общо има описаните две катастрофи с темата? Къде е финансовия интерес поради, който се прокарва закона - явно съм доста ограничен в мисленето и не мога да свана логиката?

 

Да, пешеходците са по-бавни. Това означава ли, че светлините трябва да са светнати само заради скоростта на МПС-то? По тази логика би трябвало закона да гласи: "Всички МПС-та, които се движат със скорост по-висока от 40 км/ч, да го правят с включени светлини". Ок, да приемем, че целта на това, да си светнем фаровете, е да станем по-забележими. Защо тогава закона не ми позволява да си сложа диоди на предните фарове, на покрива и по гумите? Мога да си направя колата да изглежда като коледна елха? Да, може би тогава ще се появят странни МПС-та на пътя.

Сиреч, като си светна фаровете, ще кажа на пешеходеца "Бегай, че ида... и въобще нямаш право да не ме забелязваш, виж как ти блестя в очите". Представете си едно софийско задръстване в средата на лятото и всички светят като крушки (не знам дали това е вече факт, не съм идвал скоро)...

С посочените примери искам да кажа, че не светването на фаровете е основната причина за ПТП-та и усилията на законодателите би трябвало да се насочат в друга посока (имам много идеи в каква, но темата е друга). Ето и един пример с по-голяма връзка:

Дъждовен ден, една позната пресича на пешеходна пътека. От едната страна колата спира, от другата страна обаче някой 18-годишен ученик-келеш се качил в татъовия джип, забрал още двама кат него, и дава газ... На тази позната ѝ счупиха ръката над китката (и двете кости) + няколко зъба. Вярно, тогава още нямаше закон за светлините. И не знам дали тя е видяла джипа, но да предположим, че не е... Въпросът е "Ако джипът светеше, тази жена дали щеше да го види, за да спре?"... А дали това правилния въпрос? Не трябва ли да се запитаме: "Ако джипът светеше, дали шофъора щеше да забележи жената?" Нали все пак шофъорът е отговорен за своя живот и за живота на пешеходеца, защото той е с бързодвижещото се МПС. Т.е. аз като шофъор отговарям за всички, това ме учиха на изпитите. Също ме учиха, че човек стъпи ли на улицата, аз трябва да му направя път (по закон)! Т.е. пешеходецът в крайна сметка е по-важен от колата. Ами ако тази жена беше дете - как моите фарове щяха да го спасят? Единствено задкормилното устройство щеше да го спаси! Ако говорим за нощтни условия, тогава, разбира се, е лудост, да се кара без светлини :)

А защо всичко това е финансово изгодно за някои хора? - колегите са отговорили преди мен... крушки, гориво, повишаване на топлината, привикване на окото към светлината и др...

Още нещо - след като светещите предмети са по-забележими, защо не направят всички знаци светещи? А сега, когато не са светещи, как ги забелязваме?

Добре, може би доста започнах да увъртам :D. Да ме прощавате с дългия пост, не се заяждам, просто опитвам и за себе си да разясня ситуацията, защото не ми е много ясна :icon_blush:

Преди всичко - фаровете са сложени на колата, за да осветяват вечер, когато е тъмно, пък аз се движа със 100 :). Точно както мигачите са сложени, за да сигнализират моята маневра (затова и мигат, да бъда забелязан от раз!). Затова и задните светлини светват силно, когато спирам. Това е първичното (най-важно) предназначение на атрибутите по колата. Всичко останало е вторично :)

Дотук мнението ми по темата се изчерпа, няма повече слово от мен :)

Само бих искал да прочета конкретни аргументи (с примери - "днес стана катастрофа, защото той не светеше", или "защото светеше, сега това дете е живо" и т.н.), каквито предполагам иска да прочете и колегата, който цитирам по-горе :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...