Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Как да не забравим да включим и изключим фаровете?


tometo29

Препоръчано мнение

Колеги, схемата е елементарна и струва 1,40лв.

Ако искате мога да ви го направя и за 10лв, но реалната му цена е тази. :)

Трябва ви една схема "Грец" - 1А и едно зумерче. Свързват се по схема и после се свързват, примерно по следният начин: на запалката и на осветлението на запалката и логиката на работа е следната:

Като седнете в колата и поставите ключа на контакт ви писва зумера и докато не запалите фаровете, после при махане на ключа от контакт и ако фаровете светят зумера пищи и ви напомня да си изключите фаровете.

Никакви интервенции по инсталациите, отваряте си запалката и към нея връзвате всичко, или копчето за централното заключване или каквото ви хрумне, по същата логика. А връзването става като мушнете тънкото проводниче в буксата на каквото и да е, не е нужно да режете да започвате или каквото и да е. Дойде ли баба Марта, изскубвате зимното устройство и така до следващият първи ноември! :)

Успех.

 

П.П. Пропуснах да кажа, че ако ви е силен зумера може да му навиете една витка изолирбанд, така ще го заглушите! ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

с реленце или с тиристор

С тиристор няма да стане поради принципа на работата му. Веднъж отпушен тиристора има нужда, или от прекъсване на захранването, или от обръщане на поляритета, за да се възстанови.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 15мин разглобяваш, сваляш таблото или ровиш отдолу и намираш жицата и я режеш. Май няма да е точно за 15мин

 

 

Точно 15мин. Като се има на предвид че за 35 свалям цялото табло на Каризмата. Владимиров никъде не съм споменавал контактен ключ, няма и никакви закъснения. Просто и елементарно...... прекъсваш масата на ключа за светлините с реле което се включва когато загасне лампата на генератора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вариантът на Дани изглежда доста лесен за направа, а дали някой знае дали захранването на запалката е включено при положението "полуконтакт", когато свети часовника и работи радиото? Става въпрос зьа Галант ЕА0.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вариантът на Дани изглежда доста лесен за направа, а дали някой знае дали захранването на запалката е включено при положението "полуконтакт", когато свети часовника и работи радиото? Става въпрос зьа Галант ЕА0.

 

На полуконтакт (АСС) запалката работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка намерих реленце сравнително евтино и всичко стана за под 10мин. На въпросната клема би трябвало да става -, ако не работи. Реленцето консумира 17мА ток. В края на седмицата ще сложа някоя снимка как е станало.

Идеята за зумера и ръчното включване пак става, но е по-добре да е свърже към . "контакта", за да не пречи на радиото, когато е на АСС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  http://img39.imageshack.us/img39/36/dsc00012rx.jpg

 

Ключа и релето са залепени с двойнозалепваща лента на 3M. Леглата на които са монтирани не са опроводени. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха-ха-ха :) Цензурата кърти :)

 

И за да съм по темата: Ако дадеш и една схема на модификацията ще е перфектно. Може и на картинката да ги нарисуваш отгоре, кое, къде отива :)

Редактирано от dark
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха-ха-ха :) Цензурата кърти :)

 

И за да съм по темата: Ако дадеш и една схема на модификацията ще е перфектно. Може и на картинката да ги нарисуваш отгоре, кое, къде отива :)

Абе направо лепиш една табелка "ФАРОВЕ" на таблото , та като се качиш да се вижда и подсеща......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе направо лепиш една табелка "ФАРОВЕ" на таблото , та като се качиш да се вижда и подсеща......... :D

 

Преди време ме спряха органите, че бях забравил да включа светлините и с честитката ми дадоха такъв стикер. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди време ме спряха органите, че бях забравил да включа светлините и с честитката ми дадоха такъв стикер. :)

:tooth: :lol: Xaxaxaxaxa

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен не ми дадоха. Най-лошото е че ги бях пуснал тогава на габарит (не бях врътнал копчето до край). Това е друга тема. После чистих с едни препарати мизериите по ключовете за фаровете и за чистачките, та малко им посвалих надписите и сега се чудя, ако успея да намеря от някъде бял перманентен маркер (тънкописец), дали ще има някакъв траен ефект. По предложената схема по-горе може да се помисли за свързване на релето за габаритите през ACC или да не се изключват, докато не се освободи от контакт - има лек недостатък - ако колата угасне посред нощ и не сте врътнали копчето - всичко угасва и може да да ви цапардосат. Относно самата схема по-горе всичко е коментирано. Всеки който има някаква представа какво прави не е проблем да я реализира. Точното свързване няма смисъл да го давам, че после някой ще вземе да свърже някой проводник където не трябва и ще му се стопи в ръцете :tok: - после мен ще обвинява.

 

Ха-ха-ха Цензурата кърти

 

Да релето е от реномираната китайска марка Х*Й Ке :icon_blush: :icon_doh: .

 

Абе направо лепиш една табелка "ФАРОВЕ" на таблото , та като се качиш да се вижда и подсеща.........

 

Аз бях снимал една жигула, имаше такава лепенка. На нея пишеше

Фаровете
Бензин!

 

Отпечатано на принтер и залепено на таблото. За съжаление нещо не мога да открия снимката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Колеги като си говорим за светлините знам че стават целодневни през 2011г.Днес си говорих с приятел от форума на АЛФА РОМЕО и разбрах че има комплекти за италианските машини .Които се поставят във фаровете и са с електронен контрол.Та тези същите системи ще играят ролята на дневни светлини,за тези които нямат такива.Някой знаели имали такива разработки и за нас?

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

http://drl.hit.bg/

 

Монтажа ще изисква развързване на дългите от оригиналната инсталация през релета или, защо не просто мощни диоди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Нека и аз споделя как реших проблема с дневните светлини. Чашата ми преля, когато ми изгоряха лампите на панела за парното на Колт-а, а те се сменят трууудно!

Модула се оказа френски. на Valeo и изглежда французите са си оставили ръцете! Та аз реализирах една съвсем проста схема без никаква електроника, само с 3 релета и се вързах към газовото - с газов инжекцион съм - като включи клапана - при 30 градуса на двигателя - включва и фаровете последователно - т.е. на 50% без габарити и други работи. Все-пак закона иска дневни или къси, не габарити, нали? Като дам къси, релето обръща контакта и включва към оригиналните кабели - т.е на 12V и си светят full вече подгряти обаче. Така не се ядосвам все да сменям крушки, защото светват постепенно и не горят. Не е проблем да се върже реле време, (за тези без газово) към контактния ключ и като се даде на контакт да запалят последователно след например около 5 мин. Продават се и терморелета - и те не са скъпи. Релето за време в "Елемекс" например е под 10 лева. Ако някой се интересува, мога да пусна схема. Нека кажа, че нямам отрязан нито един от оригиналните кабели! Към куплунга на халогените се включих с мъжки обувки, а накрайник за халогените H7 купих от "Гарвана" по 2 лв броя.

Редактирано от ivo122
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за усилията колега.

За H4 фарове обаче има много по-проста схема с 2 диода, малко жица и кабелни обувки и едно реле. Ето я темата: линк.

Закъснение пък се прави елементарно така: цък - може да се комбинират.

Отделно, повече от 30 секунди след потегляне са напълно достатъчни за контролните органи при лошо стечение на обстоятелствата :rolleyes: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Добре де,

един таймер 555, транзистор 40-50А и много-оборотен потенциометър с платката и другата карантия може да се сглобят на 6-7лв с малка печалба

Може да се помисли за закъснението.

Пропускам ли нещо, което на ДРЛ-а е голям плюс и само процесора му може да го направи

 

Ако се изпълни на SMD може да влезе в размери 2*3см макс., с обикновен тример на смд, може да е с дебелина 3мм

настройката ще става с отвертка

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има предимства. Когато има проблем в системата за зареждането, уредът издава звуков сигнал и изключва фаровете. Само че при мен дрл модулчето е в двигателния отсек и няма шанс да го чуя. Става дума за спад в напрежението, а не за цялостна липса на зареждане. Не знам и кога светва лампата за липса на зареждане, но модулчето се водеше мисля от стойности малко над 13V. Дефакто при 12,8V максимален заряд при включване на консуматори ще се черпи ток от батерията, а лампата на таблото мисля че няма да окаже проблем.

Може и да не е така. Другото предимство е светкавицата, която лично на мен хич не ми харесва. Когато премигнах с лоста за дълги един приятел каза - хм, абе светват, ама нещо прекъсва. може би хлабав контакт някъде. Та мисля това да го изключа.

Най-същественото предимство разбира се си остава пазенето на късите светлини за нощта и по-малката консумация на електричество за 20-25% дълги. Реално алтернаторът се товари по-малко и не влия на разхода на гориво. Също крушките светват и гаснат плавно, а това удължава живота им. Има и ф-ция с настройване на време за загасване на фаровете. Един вид изпращане до вкъщи - да ти освети пътя до вратата, за който му трябва. Моите са по дуфоулт - гаснат след около 5-6 секунди. За това време не мога да извадя ключа, да сляза че и да ме изпраща където и да е, но може да се настрои това.

Пазиш си късите. Това е. Неприятно е да кибичиш едноок без да си видял изгоряла крушка и да изкараш колата през нощта. Лесна плячка за ченгета си, а и няма да виждаш. Дългите и да изгори единия, голяма работа. Че и по-сгодно се сменя Н1-то :icon_bye:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,

един таймер 555, транзистор 40-50А и много-оборотен потенциометър с платката и другата карантия може да се сглобят на 6-7лв с малка печалба

Може да се помисли за закъснението.

Пропускам ли нещо, което на ДРЛ-а е голям плюс и само процесора му може да го направи

 

Ако се изпълни на SMD може да влезе в размери 2*3см макс., с обикновен тример на смд, може да е с дебелина 3мм

настройката ще става с отвертка

 

И 1 реле с 4 кабелчета също върши работа. Включва къси при запален двигател и то само ако ключа на светлините е в изключено положение.

А ако кабелчетата станат 5 и с прекъсване на 1 проводник от оригиналната инсталация, захранваме къси и дълги с половин напрежение и щадим и жичките на крушките.:good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Аз ползвам сайта , който ми показа Любо преди няколко години. Буквално от 2011г като си комплектовам дрл системата с лед 5 диодни на хела. Първия комплект още работи без мърдане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Поздравления за усилията колега.

За H4 фарове обаче има много по-проста схема с 2 диода, малко жица и кабелни обувки и едно реле. Ето я темата: линк.

Закъснение пък се прави елементарно така: цък - може да се комбинират.

Отделно, повече от 30 секунди след потегляне са напълно достатъчни за контролните органи при лошо стечение на обстоятелствата :rolleyes: .

Искам само да спомена, че на Colt-а фаровете са h7 и дългите са отделно. В моя случай светкавицата и всичко останало функционира без промяна. Още повече, че закона е - къси или дневни и в една нормална държава използване на дългите дори на 50 процента би довело до глоба.

Редактирано от ivo122
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Още повече, че закона е - къси или дневни и в една нормална държава използване на дългите дори на 50 процента би довело до глоба.

Какво е дневни светлини (ама не твойта интерпретация :) )? И къде е забранено използването на дългите за дневни? Според мен просто законите са странни :)

 

DRL на дългите е за САЩ и Канада, за Европата е на късите светлини. Като за Канада и северните щати традицията за дневни светлини и много преди Европа... за там даже още 1997г. се вграждат серийно в автомобилите. Друг е въпроса дали САЩ и Канада попада в определението "една нормална държава" :) :)

Иначе това тук сме го разисквали много... ако е на дългите колко да е процента за да не пречиш и т.н. ... ама това са си само форумни приказки. В закона в България... колкото и странен да е има зададени едни стойности за фара какъв да е на кои европейски изисквания трябва да отговаря, на какво разстояние трябва да са 2та фара един от друг и от земята и т.н... доста подробни изисквания друг е въпроса кой следи за спазването им :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...