Премини към съдържание

Как да не забравим да включим и изключим фаровете?


tometo29

Препоръчано мнение

Правя и монтирам автоматично устройство за запалване и гасене на фаровете.Фаровете се включват автоматично след запалването на двигателя и се изключват след изключването на двигателя,без да докосвате превключвателя на светлините.Няма допълнително натоварване на акомулатора при стартиране. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автомобилите в Скандинавия го имат това фабрично.

Какво става лятото, когато законът няма да важи? Има ли начин да се изключва все пак?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

и на каква цена възлиза това удоволствие ?

30 лв с монтажа и разкарването!Почти като в Швеция?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да се изключи когато стане ненужно (лятото). По останалите страни и лятото се кара на фарове, ама тука... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да се изключи когато стане ненужно (лятото). По останалите страни и лятото се кара на фарове, ама тука... :)

Монтирам специално ключе,но е достатъчно да се извади предпазителя,който задължително монтирам>

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правя и монтирам автоматично устройство за запалване и гасене на фаровете.Фаровете се включват автоматично след запалването на двигателя и се изключват след изключването на двигателя,без да докосвате превключвателя на светлините.Няма допълнително натоварване на акомулатора при стартиране. :mitsu-smiley:

 

Това би трябвало да е възможно само с проста промяна в инсталацията. Фаровете се свързват след ключа на стартера, и се оставят винаги на включено положение. Друг вариант е едно реле, чиито контакти са паралелно свързани с ключа за палене на фаровете, а бобината - паралелно на релето на стартера... Лошото е, че в момента на палене светят фаровете. Може да се направи с 1 транзистор схема за закъснение около 10 секунди за фаровете... :D Колега, подобно ли е твоето устройство?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Да вдигна темата, че пак стана актуална:

 

Това би трябвало да е възможно само с проста промяна в инсталацията.

 

Това ми е проекта за днес. Моята идея е с два диода да се свържат релетата за габаритите и фаровете към релето за алтернатора. При извършените измервания бе установено, че вероятно е възможно. Остава само с въпроса как точно работи това реле, дали е реле? :giggle: И дали по някое време сигнала на него няма да изчезне. Релето е MD113566 (Omron 3150DK). Предположенията са че изключва възбудителната намотка на алтернатора, когато двигателя не работи. На две от клемите има около 13-13.2V Напрежението в акумулатора е по-високо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че не е нужно да се включват и габаритите през деня. Изискването на закона е да се кара с включени фарове и аз така съм направил градската си кола (Лансера). Решението е просто и едновременно с това гениално - едно реле за време включва само фаровете на къси светлини 20 сек след подаване на контакта, т.е. след като двигателя вече работи. Така не се натоварва допълнително акумулатора при стартиране на двигателя. Разбира се, има и ключе, с което включвам и изключвам релето за време (зимен и летен режим). :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да е по добре ( незнам просто предполагам )

едно реле чиито контакти да са пралелно на ключето в лостчето което включва фаровете ,

а бубината на релето към контактния ключ ?

Така при палене фаровете ще изгасват за миг .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Целта е фаровете да не светват сами, докато не почне да работи двигателя и да зарежда. Ако ти е слаб акумулатора, после голямо бутане ще пада. Утре ще мисля къде и как да го свържа, ако изобщо го почна. Най-добрия случай е да се направи и със закъснение след запалването на двигателя, но го считам за почти ненужно.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такова устройство оше преди две години http://alsys.info/ ,тогава струваше 18 лв. и ми го монтираха за 5лв. Работеше префектно ,докато не реших да го монтирам на другата си кола която беше с ксенон .Релето изпуши-изгоря , ксенона изисква повече ток за това преди да го монтирате се убедете че е пригодено за такива фарове ,а също така ще ви се наложи да си подсилите определени бушони (не се сещам кои бяха ,но трябва да са с по висок ампер).Иначе си струва парите ,аз бях много доволен от него , а сега новите сигурно са по добре измислени.http://nikisoft.hit.bg/statiq.htm

http://tav_electronics.my.contact.bg/kontroler_farove.htm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Целта е да се направи без каквито и да е интервенции по инсталацията, само в кутията с релетата (или някъде другаде) ще има два диода и толкова. Тези които ги продават ако са с 35 сек. закъснение ще пишат акта безпроблемно, още преди да светнат. По-модерните следят напрежението на акумулатора и имат допълнителни релета. До 5 секунди (обикновено) след покачването на напрежението към акумулатора фаровете се включват. Въпросните машинки се предлагат от 35 до 65лв с включен монтаж. Няма да споменавам че цялата електроника и релетата струват под 5лв. Отделно при не добре свързани проводници могат да се получат доста неприятни нежелани ефекти. :tok:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Целта е да се направи без каквито и да е интервенции по инсталацията, само в кутията с релетата (или някъде другаде) ще има два диода...

 

Вслучая има голямо значение какви ще са диодите. Трябва да са поне 5 ампера, защото тока е доста голям за фаровете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е аз да не би да искам да подам тока след релето? Тогава 5A няма да стигат и за едната крушка. Целта е да се намерят едни 12 волта от алтернатора например (не от компютъра или някой датчик) и да се дадат не релето. Преди бях направил да ми се пуска задната чистачка, докато работи пръскалката (нещо го бяха пропуснали този момент). Диода май беше 0.25А и си бачка до ден днешен.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също взех да се замислям за такова нещо. Принципно при мен ако са пуснати фаровете, като включиш на контакт, светват, като изключиш - изгасват, но това значи че докато върти също светят. Не ми е проблема в това, когато бяха обикновени, но сега са ксенон - докато загреят теглят пиково 10 ампера всеки, а ако въртиш стартера през това време е лошо за тях да не изгорят.

Въпросът е, че гледам минимална интервенция. Дайте идея конкретно кое реле за време става и е трайно?

Схемата ми е стандартната мисля - Плюса е простоянен на контакт и минава през предпазител и реле за всеки фар поотделно и е в кутията с бушоните отпред, а управляваща е масата - какво да свети. Мислех дали не може да се смести нещо в самата кутия с бушоните - все едно да свързва предпазителя 20-30 сек след контакт? Ама трябва пак здраво реле /Поне 10-15 ампера/ за това. Другото да пипам изводите на стандартните релета е малко криво...

Дайте идея, как е при вас или тези специални устройства, но да става за ксенон :)

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама трябва пак здраво реле /Поне 10-15 ампера/ за това.

 

Няма нужда да шунтираш оригиналното реле. Намираш ACC сигнала преди ключа (за фаровете) или преди релето и слагаш едно за време около 10 сек. Дали ще си го сглобиш или купиш не от кой-знае какво значение имайки в предвид цената. http://hobby.neomontana-bg.com/kit88.htm ето едно като пример - траябва да струва около 2.30лв по магазините за електрони компоненти. На релето може да се сложи и един ключ, като застраховка ако някога изгори.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Контакта на релето за време трябва да е паралелно на контакта, включващ фаровете.

Не се налага никаква друга промяна. Управляващия сигнал се взема от контактния ключ и 15 сек. след подаването на контакт фаровете светват. От много отдавна не съм виждал кола, в която захранването на фаровете да става без релета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност му трябва само един допълнителен + или маса (зависи кое е управляващото) и се прекъсва (изважда от клемата, не се реже) управляващия проводник преди ключа (за фаровете) - ако е след него винаги ще се чака 10 сек. след като включат фаровоете, без значение от колко време е на контакт.

 

В моя случай излезна една малка пречка - при релетата за фаровете и габарита се управляват с минуса. Сигнала се взима от L-терминала на алтернатора (голямото реле), който би трябвало да няма нищо общо с компютъра. Дилемата от сега нататък е как да го направя - с реленце или с тиристор, който на теория може да сдаде багажа и фаровете да светят винаги когато е на контакт, от друга страна релето ще го натоварва с поне с 50-150mA а тиристора с 200 μA и струва 20ст, а не 3лв.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В моя случай излезна една малка пречка - при релетата за фаровете и габарита се управляват с минуса.

Така е, повечето японски коли се управляват по минус.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. А на стъклата е с плюс, а обемния датчик е с минус и пак мен чака , там трябва да измисля как да направя импулса към стъклата еднократен. Вторник ако намеря нещо подходящо в магазина ще го правя без допълнително реле.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еи таз работа дето я умувате толкова се прави с едно реленце и отнема 15мин. С релето се прекъсва масата на ключа за светлините, а намотката на релето към таблото за лампата на генератора. Фаровете ще светват след като двигателя запали и генератора започне да зарежда. Гасиш, гаснат и фаровете.......Няма да светят докато се върти на стартер. Перфектно става. Само внимавайте с генератора, че е вързан с компютъра, една грешка и гърми ЕКУ-то. Но ако релето се закачи директно за таблото за лампата на генератора , няма да има никакъв проблем. При това положение ключа за фаровете се оставя на включено положение, ама какво от това. Така или иначе като се загаси двигателя въпросното реле ще им прекъсне масата. :icon_blush:

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

намотката на релето към таблото за лампата на генератора.

 

За 15мин разглобяваш, сваляш таблото или ровиш отдолу и намираш жицата и я режеш. Май няма да е точно за 15мин. Аз като свързвах един проводник за входа на вратите на алармата ми отне някъде 10 минути само да се навра там и да заема удобна поза. Не казвам че е невъзможно. Ако правилно съм разбрал идеята е ключа на фаровете да се свърже през контактния ключ и през нормално затворения контакт на релето. Като светне лампата за акумулатора го прекъсва, докато не запали. В началото ще се получава един импулс от около 20ms (ако не ме лъже паметта, колкото е времето за сработване на релето). Ако имах време през седмицата до сега да съм го направил за 10мин. Въпроса е да се обсъди в темата за някой по-удачен вариант.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...