DANI MG Публикувано 9 ноември 2009 Сподели Публикувано 9 ноември 2009 Колеги, схемата е елементарна и струва 1,40лв.Ако искате мога да ви го направя и за 10лв, но реалната му цена е тази. Трябва ви една схема "Грец" - 1А и едно зумерче. Свързват се по схема и после се свързват, примерно по следният начин: на запалката и на осветлението на запалката и логиката на работа е следната:Като седнете в колата и поставите ключа на контакт ви писва зумера и докато не запалите фаровете, после при махане на ключа от контакт и ако фаровете светят зумера пищи и ви напомня да си изключите фаровете. Никакви интервенции по инсталациите, отваряте си запалката и към нея връзвате всичко, или копчето за централното заключване или каквото ви хрумне, по същата логика. А връзването става като мушнете тънкото проводниче в буксата на каквото и да е, не е нужно да режете да започвате или каквото и да е. Дойде ли баба Марта, изскубвате зимното устройство и така до следващият първи ноември! Успех. П.П. Пропуснах да кажа, че ако ви е силен зумера може да му навиете една витка изолирбанд, така ще го заглушите! ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 9 ноември 2009 Сподели Публикувано 9 ноември 2009 с реленце или с тиристорС тиристор няма да стане поради принципа на работата му. Веднъж отпушен тиристора има нужда, или от прекъсване на захранването, или от обръщане на поляритета, за да се възстанови. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 9 ноември 2009 Сподели Публикувано 9 ноември 2009 За 15мин разглобяваш, сваляш таблото или ровиш отдолу и намираш жицата и я режеш. Май няма да е точно за 15мин Точно 15мин. Като се има на предвид че за 35 свалям цялото табло на Каризмата. Владимиров никъде не съм споменавал контактен ключ, няма и никакви закъснения. Просто и елементарно...... прекъсваш масата на ключа за светлините с реле което се включва когато загасне лампата на генератора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 9 ноември 2009 Сподели Публикувано 9 ноември 2009 Вариантът на Дани изглежда доста лесен за направа, а дали някой знае дали захранването на запалката е включено при положението "полуконтакт", когато свети часовника и работи радиото? Става въпрос зьа Галант ЕА0. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 9 ноември 2009 Сподели Публикувано 9 ноември 2009 Вариантът на Дани изглежда доста лесен за направа, а дали някой знае дали захранването на запалката е включено при положението "полуконтакт", когато свети часовника и работи радиото? Става въпрос зьа Галант ЕА0. На полуконтакт (АСС) запалката работи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 ноември 2009 Сподели Публикувано 10 ноември 2009 В крайна сметка намерих реленце сравнително евтино и всичко стана за под 10мин. На въпросната клема би трябвало да става -, ако не работи. Реленцето консумира 17мА ток. В края на седмицата ще сложа някоя снимка как е станало. Идеята за зумера и ръчното включване пак става, но е по-добре да е свърже към . "контакта", за да не пречи на радиото, когато е на АСС. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 ноември 2009 Сподели Публикувано 15 ноември 2009 http://img39.imageshack.us/img39/36/dsc00012rx.jpg Ключа и релето са залепени с двойнозалепваща лента на 3M. Леглата на които са монтирани не са опроводени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 16 ноември 2009 Сподели Публикувано 16 ноември 2009 (редакция) Ха-ха-ха Цензурата кърти И за да съм по темата: Ако дадеш и една схема на модификацията ще е перфектно. Може и на картинката да ги нарисуваш отгоре, кое, къде отива Редактирано 16 ноември 2009 от dark Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 ноември 2009 Сподели Публикувано 16 ноември 2009 Ха-ха-ха Цензурата кърти И за да съм по темата: Ако дадеш и една схема на модификацията ще е перфектно. Може и на картинката да ги нарисуваш отгоре, кое, къде отива Абе направо лепиш една табелка "ФАРОВЕ" на таблото , та като се качиш да се вижда и подсеща......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 16 ноември 2009 Сподели Публикувано 16 ноември 2009 Абе направо лепиш една табелка "ФАРОВЕ" на таблото , та като се качиш да се вижда и подсеща......... :D Преди време ме спряха органите, че бях забравил да включа светлините и с честитката ми дадоха такъв стикер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 ноември 2009 Сподели Публикувано 16 ноември 2009 Преди време ме спряха органите, че бях забравил да включа светлините и с честитката ми дадоха такъв стикер. :tooth: :lol: Xaxaxaxaxa Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 17 ноември 2009 Сподели Публикувано 17 ноември 2009 А на мен ми написаха акт, че не ми дадоха и стикер. :icon_crying: Дискриминация! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 20 ноември 2009 Сподели Публикувано 20 ноември 2009 И на мен не ми дадоха. Най-лошото е че ги бях пуснал тогава на габарит (не бях врътнал копчето до край). Това е друга тема. После чистих с едни препарати мизериите по ключовете за фаровете и за чистачките, та малко им посвалих надписите и сега се чудя, ако успея да намеря от някъде бял перманентен маркер (тънкописец), дали ще има някакъв траен ефект. По предложената схема по-горе може да се помисли за свързване на релето за габаритите през ACC или да не се изключват, докато не се освободи от контакт - има лек недостатък - ако колата угасне посред нощ и не сте врътнали копчето - всичко угасва и може да да ви цапардосат. Относно самата схема по-горе всичко е коментирано. Всеки който има някаква представа какво прави не е проблем да я реализира. Точното свързване няма смисъл да го давам, че после някой ще вземе да свърже някой проводник където не трябва и ще му се стопи в ръцете - после мен ще обвинява. Ха-ха-ха Цензурата кърти Да релето е от реномираната китайска марка Х*Й Ке :icon_blush: :icon_doh: . Абе направо лепиш една табелка "ФАРОВЕ" на таблото , та като се качиш да се вижда и подсеща......... Аз бях снимал една жигула, имаше такава лепенка. На нея пишеше Фаровете Бензин! Отпечатано на принтер и залепено на таблото. За съжаление нещо не мога да открия снимката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 5 юни 2010 Сподели Публикувано 5 юни 2010 (редакция) Колеги като си говорим за светлините знам че стават целодневни през 2011г.Днес си говорих с приятел от форума на АЛФА РОМЕО и разбрах че има комплекти за италианските машини .Които се поставят във фаровете и са с електронен контрол.Та тези същите системи ще играят ролята на дневни светлини,за тези които нямат такива.Някой знаели имали такива разработки и за нас? Редактирано 6 юни 2010 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 21 юли 2010 Сподели Публикувано 21 юли 2010 http://drl.hit.bg/ Монтажа ще изисква развързване на дългите от оригиналната инсталация през релета или, защо не просто мощни диоди. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 24 юли 2010 Сподели Публикувано 24 юли 2010 Благодаря калега за адреса :icon_thumbup: Поздрави :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo122 Публикувано 29 август 2013 Сподели Публикувано 29 август 2013 (редакция) Нека и аз споделя как реших проблема с дневните светлини. Чашата ми преля, когато ми изгоряха лампите на панела за парното на Колт-а, а те се сменят трууудно!Модула се оказа френски. на Valeo и изглежда французите са си оставили ръцете! Та аз реализирах една съвсем проста схема без никаква електроника, само с 3 релета и се вързах към газовото - с газов инжекцион съм - като включи клапана - при 30 градуса на двигателя - включва и фаровете последователно - т.е. на 50% без габарити и други работи. Все-пак закона иска дневни или къси, не габарити, нали? Като дам къси, релето обръща контакта и включва към оригиналните кабели - т.е на 12V и си светят full вече подгряти обаче. Така не се ядосвам все да сменям крушки, защото светват постепенно и не горят. Не е проблем да се върже реле време, (за тези без газово) към контактния ключ и като се даде на контакт да запалят последователно след например около 5 мин. Продават се и терморелета - и те не са скъпи. Релето за време в "Елемекс" например е под 10 лева. Ако някой се интересува, мога да пусна схема. Нека кажа, че нямам отрязан нито един от оригиналните кабели! Към куплунга на халогените се включих с мъжки обувки, а накрайник за халогените H7 купих от "Гарвана" по 2 лв броя. Редактирано 29 август 2013 от ivo122 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 29 август 2013 Сподели Публикувано 29 август 2013 (редакция) Поздравления за усилията колега. За H4 фарове обаче има много по-проста схема с 2 диода, малко жица и кабелни обувки и едно реле. Ето я темата: линк.Закъснение пък се прави елементарно така: цък - може да се комбинират. Отделно, повече от 30 секунди след потегляне са напълно достатъчни за контролните органи при лошо стечение на обстоятелствата :rolleyes: . Редактирано 29 август 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Subsa Публикувано 21 юли 2014 Сподели Публикувано 21 юли 2014 Добре де,един таймер 555, транзистор 40-50А и много-оборотен потенциометър с платката и другата карантия може да се сглобят на 6-7лв с малка печалбаМоже да се помисли за закъснението.Пропускам ли нещо, което на ДРЛ-а е голям плюс и само процесора му може да го направи Ако се изпълни на SMD може да влезе в размери 2*3см макс., с обикновен тример на смд, може да е с дебелина 3ммнастройката ще става с отвертка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 22 юли 2014 Сподели Публикувано 22 юли 2014 (редакция) Има предимства. Когато има проблем в системата за зареждането, уредът издава звуков сигнал и изключва фаровете. Само че при мен дрл модулчето е в двигателния отсек и няма шанс да го чуя. Става дума за спад в напрежението, а не за цялостна липса на зареждане. Не знам и кога светва лампата за липса на зареждане, но модулчето се водеше мисля от стойности малко над 13V. Дефакто при 12,8V максимален заряд при включване на консуматори ще се черпи ток от батерията, а лампата на таблото мисля че няма да окаже проблем. Може и да не е така. Другото предимство е светкавицата, която лично на мен хич не ми харесва. Когато премигнах с лоста за дълги един приятел каза - хм, абе светват, ама нещо прекъсва. може би хлабав контакт някъде. Та мисля това да го изключа.Най-същественото предимство разбира се си остава пазенето на късите светлини за нощта и по-малката консумация на електричество за 20-25% дълги. Реално алтернаторът се товари по-малко и не влия на разхода на гориво. Също крушките светват и гаснат плавно, а това удължава живота им. Има и ф-ция с настройване на време за загасване на фаровете. Един вид изпращане до вкъщи - да ти освети пътя до вратата, за който му трябва. Моите са по дуфоулт - гаснат след около 5-6 секунди. За това време не мога да извадя ключа, да сляза че и да ме изпраща където и да е, но може да се настрои това. Пазиш си късите. Това е. Неприятно е да кибичиш едноок без да си видял изгоряла крушка и да изкараш колата през нощта. Лесна плячка за ченгета си, а и няма да виждаш. Дългите и да изгори единия, голяма работа. Че и по-сгодно се сменя Н1-то :icon_bye: Редактирано 22 юли 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 25 юли 2014 Сподели Публикувано 25 юли 2014 Добре де,един таймер 555, транзистор 40-50А и много-оборотен потенциометър с платката и другата карантия може да се сглобят на 6-7лв с малка печалбаМоже да се помисли за закъснението.Пропускам ли нещо, което на ДРЛ-а е голям плюс и само процесора му може да го направи Ако се изпълни на SMD може да влезе в размери 2*3см макс., с обикновен тример на смд, може да е с дебелина 3ммнастройката ще става с отвертка И 1 реле с 4 кабелчета също върши работа. Включва къси при запален двигател и то само ако ключа на светлините е в изключено положение. А ако кабелчетата станат 5 и с прекъсване на 1 проводник от оригиналната инсталация, захранваме къси и дълги с половин напрежение и щадим и жичките на крушките.:good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 26 юли 2014 Сподели Публикувано 26 юли 2014 +1 за мнението на Анди. Аз също съм доволен от ДЛР-а. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 12 септември 2014 Сподели Публикувано 12 септември 2014 Аз ползвам сайта , който ми показа Любо преди няколко години. Буквално от 2011г като си комплектовам дрл системата с лед 5 диодни на хела. Първия комплект още работи без мърдане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo122 Публикувано 6 ноември 2014 Сподели Публикувано 6 ноември 2014 (редакция) Поздравления за усилията колега. За H4 фарове обаче има много по-проста схема с 2 диода, малко жица и кабелни обувки и едно реле. Ето я темата: линк.Закъснение пък се прави елементарно така: цък - може да се комбинират. Отделно, повече от 30 секунди след потегляне са напълно достатъчни за контролните органи при лошо стечение на обстоятелствата :rolleyes: .Искам само да спомена, че на Colt-а фаровете са h7 и дългите са отделно. В моя случай светкавицата и всичко останало функционира без промяна. Още повече, че закона е - къси или дневни и в една нормална държава използване на дългите дори на 50 процента би довело до глоба. Редактирано 6 ноември 2014 от ivo122 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 6 ноември 2014 Сподели Публикувано 6 ноември 2014 (редакция) ...Още повече, че закона е - къси или дневни и в една нормална държава използване на дългите дори на 50 процента би довело до глоба.Какво е дневни светлини (ама не твойта интерпретация )? И къде е забранено използването на дългите за дневни? Според мен просто законите са странни DRL на дългите е за САЩ и Канада, за Европата е на късите светлини. Като за Канада и северните щати традицията за дневни светлини и много преди Европа... за там даже още 1997г. се вграждат серийно в автомобилите. Друг е въпроса дали САЩ и Канада попада в определението "една нормална държава" :)Иначе това тук сме го разисквали много... ако е на дългите колко да е процента за да не пречиш и т.н. ... ама това са си само форумни приказки. В закона в България... колкото и странен да е има зададени едни стойности за фара какъв да е на кои европейски изисквания трябва да отговаря, на какво разстояние трябва да са 2та фара един от друг и от земята и т.н... доста подробни изисквания друг е въпроса кой следи за спазването им Редактирано 6 ноември 2014 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.