ibakov Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 Въпроса ми е следния. Колко време е необходимо, за да достигне двигателя оптимална температура? При положение, че не се изчаква предварително да загрее мотора на място. За разстояние и време. А дали има значение дали е на газ или бензин , дизел. разлика в обема на двигателя.Моят мотор е 2.5 бензин с АГУ и загрява бавничко. В студено време мога и 5 км да измина преди да достигне оптимална температура. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 Въпроса ми е следния. Колко време е необходимо, за да достигне двигателя оптимална температура? При положение, че не се изчаква предварително да загрее мотора на място. За разстояние и време. А дали има значение дали е на газ или бензин , дизел. разлика в обема на двигателя.Моят мотор е 2.5 бензин с АГУ и загрява бавничко. В студено време мога и 5 км да измина преди да достигне оптимална температура.Вероятно имаш проблем с термостата.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 Както е казал един велик учен: "Всичко е относително".Разбира се че има значение кубатура, на бензин или газ караш...има значение дори скоростта с която се движиш - говоря от личен опит.На бензин, ще загрява малко по-бързо от колкото на ГАЗ при еднаква начална температура. Ако се движиш по-бързо насрещния студен въздух ще охлажда двигателя, от което следва по-бавно загряване......абе всичко има значение... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 (редакция) Вероятно имаш проблем с термостата.......... Според мен има проблем с кучия студ отвън... с този двигател в това смразяващо време....иска си време да загрее.Маздата ми е 1.8 с картони пред радиатора....еми ако съм на място загрява за 5 мин...ако се движа на 3та....за 4-5 километра почти стопля, и това не е от повреден термостат, просто си е куча студ и от насрещния студен въздух бавно си загряа...какво остава за мотор 2,5.от -10 как да затопли до 80 градуса за 5 километра.. Редактирано 15 февруари 2012 от HristoGB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Afonya Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 Въпроса ми е следния. Колко време е необходимо, за да достигне двигателя оптимална температура? При положение, че не се изчаква предварително да загрее мотора на място. За разстояние и време. А дали има значение дали е на газ или бензин , дизел. разлика в обема на двигателя.Моят мотор е 2.5 бензин с АГУ и загрява бавничко. В студено време мога и 5 км да измина преди да достигне оптимална температура.5 км могат да се минат и за 2, и за 10 минути. Уточнявай. Иначе на -10 градуса мисля, че е норамлно да не може да стигне стрелката средата за 5 минути.. Аз също съм 2.5 на газ.. и на -13 градуса стрелката стига средата за 7-8 мин., което са ми около 6 км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 Според мен има проблем с кучия студ отвън... с този двигател в това смразяващо време....иска си време да загрее.Маздата ми е 1.8 с картони пред радиатора....еми ако съм на място загрява за 5 мин...ако се движа на 3та....за 4-5 километра почти стопля, и това не е от повреден термостат, просто си е куча студ и от насрещния студен въздух бавно си загряа...какво остава за мотор 2,5.от -10 как да затопли до 80 градуса за 5 километра.. Tемпературата на двигателя се влияе най-много от външната температура, тoчно при постоянно отворен термостат. Защо са ти иначе тези картони пред радиатора??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 Според мен има проблем с кучия студ отвън... с този двигател в това смразяващо време....иска си време да загрее.Маздата ми е 1.8 с картони пред радиатора....еми ако съм на място загрява за 5 мин...ако се движа на 3та....за 4-5 километра почти стопля, и това не е от повреден термостат, просто си е куча студ и от насрещния студен въздух бавно си загряа...какво остава за мотор 2,5.от -10 как да затопли до 80 градуса за 5 километра..Днес имах един 2.5 и при положение че е седяла на вън цяла нощ, като запалих и тръгнах,за не повече от 2-3 мин. си загря колата...........но пък имал съм и такива, в които си загряват бавно.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 Tемпературата на двигателя се влияе най-много от външната температура, тoчно при постоянно отворен термостат. Защо са ти иначе тези картони пред радиатора??? Картоните са "Бонус"...... термостата си ми работи, ама при движение студения въздух охлажда двигателя и той си загрява по-бавно...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 15 февруари 2012 Сподели Публикувано 15 февруари 2012 Днес имах един 2.5 и при положение че е седяла на вън цяла нощ, като запалих и тръгнах,за не повече от 2-3 мин. си загря колата...........но пък имал съм и такива, в които си загряват бавно.... Пламка, за това и казах, че всичко е относително, аз имам практически наблюдения както и ти, ...разлики в загряването има дори и при изправни термостати. няма абсолютно верен отговор за загряването.....стила на каране също оказва влияние. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 Много влияние оказва и климатика - колко силно духа вентилатора и на колко градуса е. Ако е на малолитражка на последна степен може и 10км да не стигнат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ipj Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 (редакция) Много влияние оказва и климатика - колко силно духа вентилатора и на колко градуса е. Ако е на малолитражка на последна степен може и 10км да не стигнат.Ама хич даже не си прав да ти кажа .......Всичко е относително ... наистина . Редактирано 16 февруари 2012 от ipj Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 5 мин., 5 километра... зависи. За 5 минути може да загрее до степен да отвори големия кръг, но трябва да я караш като на рали, демек да си я отписал тази кола. А относно 5-те километра - едно да я подкараш на дълъг път или на някое околовръстно на V-та и друго е да се буташ по сфетофари и да караш 1-2-3 скорост едвам. В този случай гарантирано ще затопли до Т да отвори термостата (ако е наред всичко), защото 5 км. при средна скорост 25 км/ч. прави 12 минути - достатъчното време да се каже че колата е загряла. 5 са малко, твърде малко. Може би за лятото ако тръгнеш от 35-38 градуса ... тогава да. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 А при еднакви условия кой двигател е нормално по-бързо да загрее при Галанта 4G63 или 6А13? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 А при еднакви условия кой двигател е нормално по-бързо да загрее при Галанта 4G63 или 6А13? Ами ако тези 5км ги изминаваш на първа на 6000 об/мин вярвам че ще загрее и за 2 мин. А иначе нормално е по-малката кубатура да загрява по-бързо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 (редакция) И какво те навежда на тази мисъл?Зависи от обема на малкия кръг, от вида и състоянието на термостата (на колко градуса е направен да започне да отваря и колко е клеясал) и от поддържаните от компютъра обороти.При равни други условия, ако двата двигателя имат еднаква вместомост на малкия кръг, то 6а13 ще загрее по-бързо поради факта, че течността се грее от 6 цилиндъра и самият двигател консумира повече гориво за единица време, следователно отдаваната топлина ще е повече.Астрата ми е 1.6 и загрява 1,5 пъти по-бавно. В случая дори диаметърът на буталата няма отношение, тъй като са почти с еднакъв диаметър. Тя работи при 1200 колкото ще да е студено и държи 850 оборота, а 6а13 ми държи 1450 оборота студен и 650 горещ.Отделно има значение какъв е блока, защото различните метали и сплави имат различен коефициент на топлоотдаване. Ако е алуминиев блок с покритие никел силициев карбид ще загрее по-бързо от алуминиев блок с чугунени ризи и още по-бавно за чугунен блок. Редактирано 16 февруари 2012 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 А при еднакви условия кой двигател е нормално по-бързо да загрее при Галанта 4G63 или 6А13?6А13, както и по - бавно изстива :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 (редакция) А знае ли някой ,какъв е разхода на гориво докато се чака на място да загрее колата ? Горе долу? :icon_hmm: Редактирано 16 февруари 2012 от HristoGB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 А знае ли някой ,какъв е разхода на гориво докато се чака на място да загрее колата ? Горе долу? :icon_hmm: Разхода е най-голям,когато колата е студена и не е в оптимална температура,ако я караш по 1-2 километра и гасиш и после пак така,със сигурност ще е над 20/100. Виждам,че сравнявате различни марки коли,което не е много редно в случая. Спокойно мога да кажа,че досега не съм виждал кола,която загрява по-бързо от Галанта,лятото ми загрява за 2 минути,а зимата за 7-8. Ако е на място зимата няма да загрее толкова бързо,отколкото е в движение,в книжката пише колата да не стой на място да загрява,а да се кара, но на по-ниски обороти. Според мен,Галант да загрява бавно значи има някакъв проблем и той не е времето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 Пробвал съм с изстинал двигател, веднага от бензиностанция на магистралата и със 120, вдига температурата за има/няма две минути.И обратно, сутрин се спускам на V-та по широк булевард с около 50, ами колата бавно загрява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 Пробвал съм с изстинал двигател, веднага от бензиностанция на магистралата и със 120, вдига температурата за има/няма две минути.И обратно, сутрин се спускам на V-та по широк булевард с около 50, ами колата бавно загрява. И аз това се опитвам да вметна, че двигателя не се охлажда от външната температура (от студен вятър), това което се охлажда е само охладителната течност, и то само тази, която преминава през радиатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 (редакция) А знае ли някой ,какъв е разхода на гориво докато се чака на място да загрее колата ? Горе долу? :icon_hmm:В този случай говорим за литри на час. Три години и половина го изчаквам до 950-1000 оборота. Средният разход (2.5 мотора) е под 10. Ако колата имаше борд. комп. с моментен разход, ще ви се завие свят при току-що потеглила кола и подадена Газ. 60-70/100 гаранция.За 30-40 мл. бензин, незнайно в каква посока, дай да ръгам скорости при покачващи се обороти. Вдигам до 2000 и натискам съединителя да мина на втора, а оборотите се качват на 2200... И то бавно не може да се кара, трябва спирачка да натискам... та и накладки търка. Я да си загрее най-добре. Всеки да си кара както си иска. Не ме интересува в книжката какво пише. И на теория знаят как се правят ск. к., ама на практика нещо не е баш... Редактирано 16 февруари 2012 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 (редакция) А знае ли някой ,какъв е разхода на гориво докато се чака на място да загрее колата ? Горе долу? :icon_hmm: Приблизително: 0,8-1,2 л/ч Анди, какво ще ти стане, ако сменяш предавка на 3000 об/м вместо на 2000 об/м? Все пак това е бензинова кола, нали? Бъди сигурен , че колата е предвидена да върви и при доста по-ниски температури, така че недей да трепериш толкова над возилото. Японските двигатели, като цяло са доста по здрави и с по-ниска степен на износване, от всички останали. Редактирано 16 февруари 2012 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 16 февруари 2012 Сподели Публикувано 16 февруари 2012 Моят мотор е 2.5 бензин с АГУ и загрява бавничко. В студено време мога и 5 км да измина преди да достигне оптимална температура. Радвай се, значи КПД на двигателя ти е високо.:DА сега сериозно, запали колата (с контактния ключ, не с кибрит), и след минутка пипни радиатора там, където влиза горния дебел маркуч. Ако се е затоплил, значи термостата работи, ама не съвсем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 17 февруари 2012 Сподели Публикувано 17 февруари 2012 (редакция) Ама хич даже не си прав да ти кажа .......Всичко е относително ... наистина . За пример с малолитражка ще дам колта - 1,3 и му трябва едно около 6-7 километра градско за да загрее ако е пуснато да обдухва предното стъкло на макс. Ако е спрян вентилатора загрява много по-бързо. Малкия кръг, на който е парното е постоянно отворен и при такива ниски температури и силен въздушен поток през него е нормално да загрява по-бавно на каквато и да е кола. С нарастване на обема на двигателя това става по-слабо изразено но пак го има. Редактирано 17 февруари 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ibakov Публикувано 17 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 17 февруари 2012 (редакция) Радвай се, значи КПД на двигателя ти е високо.:DА сега сериозно, запали колата (с контактния ключ, не с кибрит), и след минутка пипни радиатора там, където влиза горния дебел маркуч. Ако се е затоплил, значи термостата работи, ама не съвсем. Смятам ,че е бавничко, защото ше дам пример с колата на баща ми Пасат В5 99г. 1.8 мотор с ГИ. този автомобил загрява най-мн за 2 км, а на моят стрелката за това време най-вероятно ще е достигнала най-никската черта на скалата. иначе съм забелязал, че ако поработи 2-3 мин. на място след това загрява мн по-бързо. Редактирано 17 февруари 2012 от ibakov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.