Премини към съдържание

DPF филтър на Лансер 10 DI-D


Rangel Simov

Препоръчано мнение

Не. Там свалиха филтъра, сложиха го в течността и доста дълго време не е имал проблеми. Тя си беше такава за чистене. След като светна филтъра, когато писах тук ПЕТЪК мисля че беше, когато ходих до Ратола и уж било датчика някакъв там забил и уж го оправихме, като ме пратиха да карам не знам колко си там 100км... Той в Неделя пак светна, аз изнамерих някакво момче, което премахва тая глупост и във Вторник, ходих при него, за да видим дали изобщо ще може да прочете компа, той го прочете до няква степен, но каза, че не се навива така, а по-добре да се свали компа, казах му че ще си помисля и изобщо не му се обадих, защото почна мъката, веднага след това отидох в Ратола още същия Вторник, със СЪЩИТЕ оплаквания от ПЕТЪК, свети това за филтър + лампичката жълтата за аварийния, но ПЕТЪК когато закарах колата, тя вече не вървеше както трябва заради АВАРИЙНИЯ, а Вторник още само светеха, от там взеха колата... и решиха, че е от турбото, не знам как, казах им че тия симптоми със звуците и тресенето ги имам от както имам колата и винаги са преди да се запуши филтъра, все пак решиха, че е от турбото, след като онези дето дадоха при тях турбото, не знам как през 2 дена намираха нов проблем в него, казаха цифричката спомената в тази тема по-горе и аз казах ПРАВЕТЕ ГО, но ВИЕ СИГУРНИ ЛИ СТЕ, че е от това, получих положителен отговор, но след като взех колата, тя беше наред точно 20-30км и отново светна, тоест аз отново бях с проблема от ПЕТЪК... така че, това са симптомите, те са видни, а това което аз се опитах да обясня преди да решат да ми правят турбото, нямаше кой да го чуе. Другото сам го видя вчера... аз оплаквания от ТУРБОТО не съм имал, освен това че си променя звука САМО ПРЕДИ ЗАПУШВАНЕ и им казах, че колата си върви супер. Все пак колата е на 76000км възможно е да е имало за правене нещо по турбото, но това нямаше нищо общо с моя проблем и за това ще продължавам да я карам, докато или не оправят колата или не направят нещо друго, защото това е редно! Взеха една торба пари, а проблема е налице, разбирам, че може да не се е случвало до сега, но мисля, че не е правилно да "плащаме" ние обучението на някой, защото след това няма да остане да работи за нас. Така че никъде, нищо не са се опитвали "да записват" върху компа, ако беше така, щях на техните глави да вися ;). А за твое щастие, ти пропусна спора с МАСЛОТО и как единия приемчик вече не ми говори :), но това е друга тема, която не мисля да обсъждам тука.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е филтъра да е за подмяна, но по-големия проблем е че температурите на филтъра и диференциалното налягане, което отчитат датчиците е в нормата и при тези стойности въобще не трябва да ти дава запушен филтър. Освен това в управлението на двигателя не записва грешки, което ме води към два варианта - проблем в окабеляването (но и при него трябва да има някакви записани грешки), проблем в софтуера управляващ двигателя или в самото ЕКУ. Не знам колегите защо са ремонтирали турбина и какви показания (и оплаквания си им съобщил) е имал автомобила при постъпване в сервиза. Това което го пиша е само на база това, което аз видях тествайки автомобила. Правен ли е някъде опит да се "игнорира" DPF филтъра, чрез подмяна на софтуера, защото автомобила се държи точно така, не знам колегите дали са те питали? Преди доста време беше писал, че са ти чистили филтъра с някакви течности, данеби там да са се пробвали да променят и софтуера?

 

Тези 1400лв той не ги дължи в такъв случай! Той се е съгласил да ги даде, защото е бил излъган, че това е причината. Той не е дошъл в сервиза да купува конкретно ново турбо, а да оправи проблема, който не е оправен. Затова новото турбо трябва да е за сметка на сервиза, и да бъде форма на компенсация на неудобствата на колегата, а колегата да си плати само за ДПФ, като за момента дължи 0лв поради липса на краен ефект от услугата до момента. Ако сервизът ви държи на клиентите си, ето така е правилно. Ако колегата е малко по-амбициозен, може да ви осъди без проблем.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оле, турбото е свалено :), май проблема е в него... лоша работа настана, само да ви информирам ново турбо от РАТОЛА струва 5200лв :)... аххаха :). В БС сигурно е 10000 :)...

В Ратола и БС и 100 000лв може да струва , но в Порше и на други места е в пъти по-малко...Не знам само какво правиш там за такъв проблем ???

 

И... тръгване за Костинброд, на половината път СВЕТВАНЕ на филтъра :)... ВОАЛА колата е в състоянието, в което я оставих, а аз 1400лв задна :)... направо в сервиза кацнах, седене 2 часа там, те ходиха с колата, чистене на филтри, караха я по магистралата... не ми се обяснява, оказа се, че никой не е знаел каква е точно процедурата по чистене на филтъра, съвсем случайно научиха, защото момчето с лаптопа се качи да се вози и той. И как се чисти принудително филтър... вкарване в режим и колата не трябва да пада под 2000 оборта мисля, падне ли, чистенето се изключва и нищо не правиш, тоест можех да мина с едни 100лв... а турбото, че е било за ремонт, сигурно е така, просто можеше да не е сега. Леки разправии, както казах възпитанието ми, не позволява да покажа емоциите ми, знам че тук чете и представител на Ратола, моето уважение, но според мен не беше това начина, но се надявам, да се реваншират, както винаги са го правели... може би истината е, че колата върви малко по-добре в момента. Сагата приключи, надявам се. АГА, няма как да я продам, все още имам 15 вноски от лизинга, ще съм с 10 000лв в джоба и без кола. Ако беше моя, вече да съм я пуснал, но все още е на Алианц.

При положение, че този мотор е много добре познат при ВАГ групата, не разбирам какво правиш в сервиз, който изобщо няма ясна идея какво прави ? Филтъра да го беше махнал, щеше да си спестиш една камара пари и главоболия. Не знам и за какво ти е ДПФ ? А лагери на турбината нямаш, ако за него всъщност става въпрос и най-вероятно си имал проблем с геометрията...

Искай си парите обратно ако могат да ти ги върнат.

 

Направо я връщай на БС да разкараш тоя пасаторски матар и на едно ново ASX, но с японски двигател. Тия германци явно вече двигатели не правят, а лежат на стари лаври.

Бла, бла, бла...Очевадно е , че от сервиза не са в час. Да те питам само, знаеш ли кой е в час с този "японски" мотор, който и на картинака не са го виждали половината в БГ ?

 

И до това май ще трябва да прибягваме...

Крайно време е ... :) Дай да те пращам където трябва да го изкъртвате този ДПФ и да си решиш проблемите веднъж завинаги.

 

 

В сервиз на Фолксваген не са ли по-опитни с този мотор?

Със сигурност , а и не само там...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При подходящата софтуерна намеса, не виждам какво по-различно може да се случи освен това, което се случва при всички без дпф...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е на VW, но турбината е малко по-специфична и не става от VW, а управлението на двигателя пък съвсем.

Не вярвам въобще в официалните сервизи на VW да се заемат с ремонт на такъв автомобил.

Премахването на DPF на такъв автомобил не знам някой да е правил, така че и в това има рискове и не е сигурно, че ще стане и няма да предизвика още по-големи поразии.

 

А механиците на Ратола имат ли сертификат, че са минали курс на обучение по този двигател, като право за приемане на поръчки в оторизиран сервиз? При затруднения, имат ли контакт с централата за консултация? Какви са процедурите на сервиза в такива ситуации? Следват ли се някакви стандарти за качество, ISO, QS..? Пак казвам, ако колегата е амбициозен, може да ви нанесе голяма поразия. Освен това има доказателство за некомпетентност с маслата.

 

ОБЩИ УСЛОВИЯ:

 

11. На лицевата страна на всяка Поръчка се посочват задължително: датата на възлагане на ремонта, данни за КЛИЕНТА (включително за контакт), индивидуализиране на автомобила, конкретните оплаквания, резултатите от диагностиката, ремонтните дейности, прогнозния срок за тяхното извършване и мястото на приемане и предаване на автомобила след извършване на ремонта.

 

Интересно, дали всичко е изрядно?

 

32. При получаването на автомобила след извършването на възложения ремонт представителите на страните вписват в съответната Поръчка своите констатации относно изпълнението на възложените ремонтни дейности, като при липса на забележки от страна на КЛИЕНТА се счита, че извършеният ремонт е приет без възражения от негова страна.

 

Интересно, дали всичко е изрядно? Предложено ли е на клиента да попълни своите констатации?

 

36. РАТОЛА гарантира качеството на извършените ремонтни дейности (вложен труд и вложени материали и части) за срок от 6 (шест) месеца, считано от датата на приемането от КЛИЕНТА на автомобила след извършения ремонт, като в този срок и в случай на повреда, възникнала в резултат на некачествено извършен ремонт и/или на вложени некачествени или неподходящи резервни части - разходите за тяхната подмяна са за сметка на РАТОЛА.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз познавам такъв човек, безупречен в това отношение и е правено вече. Проблема е че в случая е наистина по-добре да се отвори компютъра, а малко хора са навити на това. Да се елиминира такова чудо и да се разчита на download през буксата е несигурно. Все пак наистина това не е VW. Иначе Рангеле още преди време ти предложих като имаш път към Пловдив обади се бе човек, искам ако не възразяваш да погледна точно твоита кола. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми не съм имал път до сега :). Благодаря на АГА за мненията, но нека не са към Мирослав /като представител на сервиза, защото той изобщо не е в София/. Обадили сме се още вчера, разбрахме се с Росен /който е нещо като управител май/ да кажат до Понеделник на обяд, дали изобщо могат да оправят колата или да ми върнат парите и да се оправяме ние. Ситуацията е много смотана, във VW мисля, че изобщо няма да могат да прочетат ЕКУ-то, защото нямат софт за него. Лошото е, че стигаме до някакви грозни пререкания, особено с единия приемчик, именно този който прие колата и каза че е от турбото /него кой го е метнал, не ми влиза в работата/. Аз не обичам скандали и грозни сцени, обаче когато някой се държи грубо, при явна вина, някак си баща ми откача :) и го разбирам, всички живеем в едни времена и 1400 са много пари за мен в този момент и става неприятно за всички. След Понеделник, при условие че нямат решение, ще трябва да дават пари и тогава, ще търся друго решение. Мен ме притеснява, че дори при махане на DPF всичко ще е наред, никой не може да каже какво й е на колата в момента. Ако трябва и до Плд ще отида, но някак си ще трябва да се преборим с проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко тъп въпрос, но не може ли целия ДПФ да се смени (дори само за проба) заедно със сензорите му, и да се остави сток софтуера, и цялата кола да си остане сток? Не е ясно на толкова нова кола от кой зор модификации. Ако бяха толкова калпави тези ДПФ, колата на колегата нямаше да е такава загадка, а щеше да е пълно с такива за ремонт на този проблем... съответно и отработено решение на проблема.

 

(а мненията ми не са към Мирослав конкретно...)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще се навие някой. Все пак цената на DPF е сигурно нещо от порядъка на 4000-5000лв :)...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

aga, Лансерите (и Маздите) сега почват с тези проблеми и затова темата предизвиква интерес. На всички останали има готови отработени решения... и много,ама много изхвърлени филтри. И повечето излитат още по време на гаранцията... Интересното е че има редки броики автомобили които никога не страдат от проблем с филтрите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

аз изнамерих някакво момче, което премахва тая глупост и във Вторник, ходих при него, за да видим дали изобщо ще може да прочете компа, той го прочете до няква степен, но каза, че не се навива така, а по-добре да се свали компа, казах му че ще си помисля и изобщо не му се обадих, защото почна мъката, веднага след това отидох в Ратола

 

А варианта все пак да е имало някакво въздействие върху компютъра при този опит изключихте ли го?

 

Ако не ти го оправят върви най-добре при Милен и го махайте този филтър. Кой знае за какво ти е изобщо в България...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, опита беше след създалия се проблем :), защото проблема е от Петък, а ОПИТА следващата седмица във Вторник :), а няма как да има намеса, защото само се опита да го прочете. Освен това, нали и в Ратола го закачат, ако не е в час сиг ще си покаже. Но пак казвам, това няма значение, защото опита беше след проблема :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, опита беше след създалия се проблем :), защото проблема е от Петък, а ОПИТА следващата седмица във Вторник :), а няма как да има намеса, защото само се опита да го прочете. Освен това, нали и в Ратола го закачат, ако не е в час сиг ще си покаже. Но пак казвам, това няма значение, защото опита беше след проблема :).

 

Ако това е известен проблем, както се твърди... ММС трябва да издаде сервизен бюлетин до сервизите. Дотогава, вносителят на този автомобил на Бг пазара трябва да оправи колите на клиентите си като прилага единственият квалифициран метод - сменя ДПФ с нов и то безплатно.

 

Модификации на автомобила трябва да се сертифицират и одобрят от ОЕМ. Не за това се кара нов автомобил, за да се прилага партизански подход и побългаряване.

 

Не разбирам и как така давате на някакви хора да бърникат и разбъзикват, иди доказвай после... Един електростатичен разряд стига да се прецака сензор, модул, чип...

 

Егати в какви филми се вкарвате сами...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е известен проблем, както се твърди... ММС трябва да издаде сервизен бюлетин до сервизите. Дотогава, вносителят на този автомобил на Бг пазара трябва да оправи колите на клиентите си като прилага единственият квалифициран метод - сменя ДПФ с нов и то безплатно.

 

Модификации на автомобила трябва да се сертифицират и одобрят от ОЕМ. Не за това се кара нов автомобил, за да се прилага партизански подход и побългаряване.

 

Не разбирам и как така давате на някакви хора да бърникат и разбъзикват, иди доказвай после... Един електростатичен разряд стига да се прецака сензор, модул, чип...

 

Егати в какви филми се вкарвате сами...

 

Oсвен това ако колата е лизингова, не е ясно какво мисли формалният собственик на колата относно аматьорски функционални промени - неоторизирано премахване на агрегат/функция, осигуряваща специфицираните емисии на автомобила. Това трябва да е споменато в договора за лизинг. Формално автомобилът няма да отговаря на спецификациите си. Става една бъркотия. Затова, или нов ДПФ, или друга намеса но без модификации, или официален fix от ММС, или колата за продан.

 

В такава ситуация аз бих направил каквото мога за да се отърва от този автомобил и сервизната му мрежа.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как да се отърва, като имам да изплащам още около 15000лв, тоест ще го продам за 30 000, ще им дам на тези 15 000, и аз ще остана с 15 000 и без кола :)...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как да се отърва, като имам да изплащам още около 15000лв, тоест ще го продам за 30 000, ще им дам на тези 15 000, и аз ще остана с 15 000 и без кола :)...

 

....и това с продажбата за 30000 ми се струва малко абстрактно понятие..

Дано час по скоро да се открие проблемът и дано да не е нещо сериозно!Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....и това с продажбата за 30000 ми се струва малко абстрактно понятие..

Дано час по скоро да се открие проблемът и дано да не е нещо сериозно!Успех!

 

8-10к евро са...

С :mitsu-smiley: forever... така е с :mitsu-smiley: , финансово приключение са. Моят нов Колт засега е добре де... Кара се нон стоп и е като нов, нула забележки, дори не скърца. Жалко само, че харчи повече от другата ми кола и някак си ми е гъдел да се освободя и от него... При първата повреда за 4 цифрена сума ще си кажем сбогом.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

8-10к евро са...

С :mitsu-smiley: forever... така е с :mitsu-smiley: , финансово приключение са. Моят нов Колт засега е добре де... Кара се нон стоп и е като нов, нула забележки, дори не скърца. Жалко само, че харчи повече от другата ми кола и някак си ми е гъдел да се освободя и от него... При първата повреда за 4 цифрена сума ще си кажем сбогом.

Просто няма как да цитирам всичките ти постове, затова заявявам, че напълно подкрепям всяка дума. Аз за две години и 35 хил. км. не съм имал ядове с Лансера, а моя даже и фабрично е без DPF, но... :icon_blush: свършва му гаранцията след година и само го дебна до първия проблем, при това въобще няма да съм придирчив да е 4 цифрена, и 3 цифрена няма да му простя, го разкарвам със скоростта на светлината. Изобщо няма да се влача по сервизи и да му бая - купчина ламарини! Щом прави проблеми - аут! Нямам излишни нерви за късане, че да си ги късам с кола - коли бол!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На един с Volvo S80, който се бе ядосал, че трябвало да се върне два метра назад и изхалил "два литара нафта" в маневри, за да излезе от пъркинга на Мосю Бриколаж, му подхрърлих идеята да зареже колата и да ходи пеш. Незнам що се ядоса и потегли със свирене на гуми? :icon_hmm:

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На един с Volvo S80, който се бе ядосал, че трябвало да се върне два метра назад и изхалил "два литара нафта" в маневри, за да излезе от пъркинга на Мосю Бриколаж, му подхрърлих идеята да зареже колата и да ходи пеш. Незнам що се ядоса и потегли със свирене на гуми? :icon_hmm:

Доста неуместна забележка, бих казал. Най-сигурният начин да ходиш пеш, е като се занимаваш с "майстори" на коли :icon_crying: Затова, когато една кола твърде много се отбива при такива - едно е сигурно, на нея не може да се разчита. Затова, както вече казах, аут!!! На сметка, без сметка, сигурно е, че като продължаваш да наливаш пари в нея, по на сметка няма да излезеш. Пък и тоя с Волвото... е имал избор - да кара колата си, или да не я кара... щото Волвото му не е било прецакано :icon_bye: Колегата, дето час по час е в Ратола, няма избор... ХОДИ ПЕШ или във всеки случай не с Лансера си!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поста ми бе провокиран от това писание:

Жалко само, че харчи повече от другата ми кола и някак си ми е гъдел да се освободя и от него...

Не може да караш автомобил и да искаш да не харчи гориво, както и да сравняваш разхода на дизел и бензин.

Като се купува кола предполагам всеки е отделил поне няколко месеца в проучване на различни марки, двигатели, оборудване и т.н.

Хем искаме двигателя да е към 200 коня, хем да харчи като скутер.

Като студент имах една приятелка която казваше - "Щом съм се качила, значи съм се решила!", та като си купи човек кола трябва от време на време да налива и гориво, ако иска да се вози. Отделно са разходите за ремонти, но на практика те се неизбежни рано или късно.

А да имаш две коли и да се оплакваш, че едната харчи повече от другата.:icon_doh:

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поста ми бе провокиран от това писание:

 

Не може да караш автомобил и да искаш да не харчи гориво, както и да сравняваш разхода на дизел и бензин.

Като се купува кола предполагам всеки е отделил поне няколко месеца в проучване на различни марки, двигатели, оборудване и т.н.

Хем искаме двигателя да е към 200 коня, хем да харчи като скутер.

Като студент имах една приятелка която казваше - "Щом съм се качила, значи съм се решила!", та като си купи човек кола трябва от време на време да налива и гориво, ако иска да се вози. Отделно са разходите за ремонти, но на практика те се неизбежни рано или късно.

А да имаш две коли и да се оплакваш, че едната харчи повече от другата.:icon_doh:

 

Така е, но идеята беше, че едната е 1 литров 3 цилиндров мотор 75 кончета... който си дръпва по 5-6 литра спокойно... което според мен е нормално за автомобила, но е доста за подобен клас кола. От друга страна Колт е несравнимо най-добър като купе в класа си в момента, високо малко вагонче, и "галантен" на вид, ето затова съм го избрал... не съм избирал много, спешно трябваше да се осигури транспорт... Гледах Фиат 500, разни Хюндаи, Фиести, Поло... ами Колта е най-оптимален като цяло, фейслифта е подобрен... да видим, засега 50к км, никакъв макар и минимален проблем, но появи ли се такъв (специално систематичен, за хилядарки), заминава овреме, както се казва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На някой, не три, ами четири цифрена сума са им само комплекта гуми...освен като ги свършат, вместо нови да сменят колата :D

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На колтовете които говорите едва ли ще се развали нещо толкова скъпо че да се наложи смяна на колата, освен ако не ви е вече омръзнала много и искате нещо различно, разход от 5-6 на 100 е повече от супер! Нека несравняваме 3 цилиндъра и 75 коня и супер семпъл двигател с модерните tdi, tsi, jtd, tfsi fsi, и разни подобни дето горят литър 2 по-малко и са по-бързи секунда 2 от този колт , така е , но има едно голямо: , НО като се развали нещо какво започва и колко струва:... филтри, дюзи, маховици, и тем подобни сервизи, неуки майстори, липса на опит, лоши горива, а този колт е решението, купуваш, обслужваш и после само караш! Пожелавам на колегата Рангел по-скоро да му се реши проблема и да си кара колата спокойно и безпроблемно.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега исках само да кажа че колкото по-сложна е една машина, толкова по-вероятно нещо да се повреди, или поне само обслужването си е пo-скъпо, както ти казваш въпрос на гледна точка и възможности, и въобще не съм привърженик на идеята за москвич и такива подобни, просто както се казва за каквото си платил такова си взел, и наистина има скъпи части и по колтовете, но нямат ангренажен ремък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...