Премини към съдържание

Mасло за Галант 2.5 V6


GochoTomov

Препоръчано мнение

Колеги преди месец се обвързах с едно галантче. Обслужих го и му сложих маслo REPSOL 5W40 колата е на 119000км. обаче има леко тракане на повдигачите. И сега ще го сменям със същата марка масло само че 10W40. Кое масло е за този мотор? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mitsubishi нямат свои стандарти за масло. От техническа гледна точка, каквото и масло да сложиш, все ще е правилното. От практическа обаче, добре е да се подбере масло с по-добра формула. По сервизна книжка се изисква масло API SG и нагоре. Съмнявам се от реномирана фирма да намериш масло с толкова остарял американски стандарт. Маслото ще бъде поне API SL, което е парадокс за избор, защото дори и най-обикновените минерални масла го поддържат. Затова избери масло което хем да отговаря на API SL (не че има някакво значение за Европа), а най-добре SM/SN, в комбинация с европейските стандарти ACEA A3/B4-08. Ако можеш изисквай и информация колко е HTHS на маслото и дали е сертифицирано по последната ACEA-08 (това е изключително важно).

Аз бих заложил на формула SAE 5W40. Смазването е 2 пъти по-бързо от кое да е SAE 10W40, следователно износването по-малко. Синтетичната формула ще предложи по-добра защита на двигателя както при студен старт, така и в работен режим и още и още плюсове които са извън обхвата на твоето запитване. Синтезирано ти трябва масло най-близко до:

SAE 5W40, ACEA A3/B4-08, API SM/SN/CF

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кача снимки изписва ми че са прекалено големи а аз нямам малки.

Редактирано от GochoTomov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравейте колеги, трябва да сменям маслото на Галанта. Предлагат ми 15W-40 ELF HTX 835. Този вискозитет ми изглежда малко странен, иначе маслото е пълна синтетика. Подходящо ли е? Какво количество събира този мотор... до сега не съм сменял?

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за автомобил малко над 220 000км. какво трябва да е,че почти всеки познат казва различно(един 5W40 друг казва 10W40).За протокола до сега съм сменял само с Motul на 10W40 и повдигачите си траакат ли тракат,само като бръмчах в Германия с техния бензин и колата направо не се чуваше

Редактирано от свето
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм пробвал с 10W40 и 5W40, като с второто масло двигателят определено работи много гладко и тихо. С 10W40 определено се долавяше отчетлив шум от повдигачите особено при студен старт, затова препоръчвам използване на 5W40. За уточнение моят автомобил е на малко над 200000км. и от смяна до смяна (8000-10000 км) се налага да доливам 0.5-1л. в зависимост от режима на каране, което смятам за напълно нормално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам с 5/40. Колата е на незнайни километри. Или е на реални 185 хил, или на над 350 хил. Важно е състоянието й в момента, а то е доста потентно. За харчене на масло ... има някаква загуба от порядъка на 50 мл за 1000 км, но никога не съм мерил колко източвам. Определено намалява с времето. Та, щом моя, а и на други като гледам, вървят безпроблемно с 5/40, не виждам защо да се слага 15/40 или 10/50 след като е пробвано многогодишно при всички натоварвания че с 5/40 си върви. И при -27, и при +40 градуса е вървял и не се счупил.

Откъм компенсатори също с 5/40 съм най-доволен. Аз го взех като шевна машина моя - тракаше в нЕсвес. Тогава нямаше галанти и го взех. Беше с кастрол някакъв 10/40. Подкарах го с yacco 5/40 и замлъкнаха. Преди това покарах с кастрол магнатек 10/40 - 2000 км и пак сутрин так-так-так..., после мицубиши даймънд 5/40 - същото нещо и оттам с яко. Всъщност не знам дали се кротват от маслото или нещо друго...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за автомобил малко над 220 000км. какво трябва да е,че почти всеки познат казва различно(един 5W40 друг казва 10W40).

 

Колега, производителя не определя вискозитетния клас въз основа на изминалите километри...

За тези години Мицубишита генералното изискване е да отговаря на мин норма по API SG в комбинация от множество вискозитетни класове по SAE (в тях влизат много други вкл. и SAE 5W40 / SAE 10W40).

Препоръчително е HTHS на маслото да е >3.5 т.е отговарящ също така на ACEA A3, защото има SAE 5W40 които са ACEA A1/B1. Или накратко след като говорим за SAE 5W40 най-отличен вариант е масло отговарящо на следните показатели:

1. SAE 5W40

2. API SN

3. ACEA A3/B4-10

 

Можеш и да намериш следното масло:

1. SAE 10W40

2. API SL

3. ACEA A3/B4

 

Недостатък при него е течливостта при ниски температури и по-ниският стандарт по API (спрямо SAE 5W40). Но и 2-те са правилни и позволени, просто е въпрос на (твой) избор.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Motul X-CESS 5W40 - това е маслото за този мотор. Пробвал съм и с Motul 6100 Synergie+ 10W40, но ако паднат температурите под нулата, понякога при студен старт се чуваха повдигачите.

 

Mitsubishi Diamond Performance 5W40 - не го препоръчвам. След 4000км с него, една сутрин всичките повдигачите ги чух. След като загря мотора пак си остана тракането. Иначе първоначално мотора стана супер тих - веднага го препоръчах на познати с японски автомобили. След няколко месеца и подобен пробег, всички го бяха сменили и едва ли не ми се сърдиха. При мотори с хидравлични компенсатори всички се бяха разтракали, а при тези без се оплакваха от висок разход на масло.

 

Като купуваш X-CESS 5W40 гледай ако може да е API SN, че на повечето места продават SM, а на някой даже SL. Незнам дали стандарта има голямо значение за нашите мотори, но ме притеснява факта, че може да е залежяло по складовете няколко години. Запознатите да кажат има ли проблем за маслото, ако престои без да е взимало въздух.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Motul X-CESS 5W40 - това е маслото за този мотор. Пробвал съм и с Motul 6100 Synergie+ 10W40, но ако паднат температурите под нулата, понякога при студен старт се чуваха повдигачите.

 

Mitsubishi Diamond Performance 5W40 - не го препоръчвам. След 4000км с него, една сутрин всичките повдигачите ги чух. След като загря мотора пак си остана тракането. Иначе първоначално мотора стана супер тих - веднага го препоръчах на познати с японски автомобили. След няколко месеца и подобен пробег, всички го бяха сменили и едва ли не ми се сърдиха. При мотори с хидравлични компенсатори всички се бяха разтракали, а при тези без се оплакваха от висок разход на масло.

 

Като купуваш X-CESS 5W40 гледай ако може да е API SN, че на повечето места продават SM, а на някой даже SL. Незнам дали стандарта има голямо значение за нашите мотори, но ме притеснява факта, че може да е залежяло по складовете няколко години. Запознатите да кажат има ли проблем за маслото, ако престои без да е взимало въздух.

 

Сравнително слабо познато е, но маслото също има срок на годност, а качествата му са силно зависими от начина на съхранение, като излагането на пряка слънчева светлина е допълнителен негативен фактор. Да се твърди, че точно определен бранд бил най-добре за този мотор е несериозно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Motul X-CESS 5W40 - това е маслото за този мотор.

 

Това масло е зле или по-скоро не е за 15 годишни дръгели като нашите. "Пие" го моя като стой та гледай. Знам, ще кажеш че съм за гумички/сегменти, но от "Ратолското" ми бута 200-300 грама за целия период, а от това по толкова отиват на 2к км ивънградско... и не съм само аз с тези впечатления.

 

Относно стандарта по API, ако искаш прочети какви са разликите с по-старите стандарти (нека не прозвучи като заяждане). С две думи, с по-новата буква се намалява съдържанието на фосфор и цинк за сметка на мос2 и други заместители (заради еко изискванията и да пазело катализаторите на новите коли). Поради това, като защита на по-старите поколения двигатели е по-зле. Така че колкото по-стар стандарт се намери на пазара е теоретично по-добре в нашия случай :good: .

 

П.С. :mitsu-smiley: Diamond Performance е API-SL за протокола.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно стандарта по API, ако искаш прочети какви са разликите с по-старите стандарти (нека не прозвучи като заяждане). С две думи, с по-новата буква се намалява съдържанието на фосфор и цинк за сметка на мос2 и други заместители (заради еко изискванията и да пазело катализаторите на новите коли). Поради това, като защита на по-старите поколения двигатели е по-зле. Така че колкото по-стар стандарт се намери на пазара е теоретично по-добре в нашия случай :good: .

П.С. :mitsu-smiley: Diamond Performance е API-SL за протокола.

 

Съвсем скоро ще станем 2015г, или визирам че 4-5г много бързо ще се изтърколят... Стандарта по API SL предлага бензинова защита преди и между 2001-2004г. Между 2004 и 2010 важи API SM, а API SN е от края на 2010г до днес все още. След 4-5г бъдещите ни коли ще изискват минимум API SM, а да се намери на пазара API SL ще бъде все едно да се търси по магазините грамофон. То и сега не може да се намери съвсем остарелият API SG (защита преди и между 1988-1992г), така че от теоритическа гледна точка кактото и масло да сложиш по API все е правилно. След като го има, въпрос на личен избор е вискозитетеният клас. За Mitsubishi той не е фиксиран. Личен избор за моя Мицку съм направил да бъде независимо от изминатите колометри и чукнати години, само SAE 0W40. За сега това масло е API SM (15-17г по-висока бензинова защита изисквана от производителя. Слезнах на него от API SN + SAE 5W40).

Поздрави

 

ЕДИТ. Много е важно да се знае каква е групата на базовото масло според API 1-5. 4-та е PAO, 5-та са естерните масла. Само те в истинският смисъл на думата са 100 % синтетики. Масово пазара е залят с група 3-та, която е на минерална база, подсилена със синтетика. Маслата от група 3-та, колкото и да са закалени, издъхват след 5-8к (ориентировъчно). Сигурно и вие сте чували думите "до еди колко си км не го бута, после почва да гори". Това е разликата от едно масло до друго в един и същи вискозитетен клас (базовото масло по API).

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как да го разберем коя група е базовото масло,пише ли го някъде по бутилката ?

 

Производителя на двигателя изисква определен стандарт по API, ACEA или разработен от него (Mitsubishi имат такъв за автоматиците си) в комбинация от определен вискозитетен клас. Например може да се намери масло SAE 10W40 + API SM, което предполага да е синтетика (за да издържи тестовете по API).

Каква е базата обаче, това е вътрешно-фирмена информация в голяма степен. Донякъде може да се познае, ако на бутилката е изписано 100 % синтетика и в TDS (Technical data sheet) е упоменато че базата е на PAO или Ester. В продуктовата гама на производителите на масла тези истински 100 % синтетики са за Racing / Competition приложения. Но които са изцяло пригодени и за масовите автомобили.

Например Mitsubishi за Galant 2.5 изисква и един от множеството позволени вискозитетени класове:

Above -15 API: SG SAE 15W-50,

то тук може да му се сложи както синтетично рейсингово , така и полусинтетично или минерално масло. Основното е да бъде мин API SG и да бъде в същият вискозитетен клас. Разликата в цената на маслото и в защита на двигателя обаче са различни.

Останалите качествата на маслото в края на експлоатационият му живот се изследват в лабораторни условия. За потребителя вид анализ е и степента на горене на масло, гладка работа на двигателя и други видими за окото, ухото и джоба показатели.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сравнително слабо познато е, но маслото също има срок на годност, а качествата му са силно зависими от начина на съхранение, като излагането на пряка слънчева светлина е допълнителен негативен фактор. Да се твърди, че точно определен бранд бил най-добре за този мотор е несериозно.

 

:good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем скоро ще станем 2015г, или визирам че 4-5г много бързо ще се изтърколят... Стандарта по API SL предлага бензинова защита преди и между 2001-2004г. Между 2004 и 2010 важи API SM, а API SN е от края на 2010г до днес все още. След 4-5г бъдещите ни коли ще изискват минимум API SM, а да се намери на пазара API SL ще бъде все едно да се търси по магазините грамофон. То и сега не може да се намери съвсем остарелият API SG (защита преди и между 1988-1992г), така че от теоритическа гледна точка кактото и масло да сложиш по API все е правилно. След като го има, въпрос на личен избор е вискозитетеният клас.

:mitsu-smiley: Според мен избора на вискозитетния клас не въпрос на "личен избор" а на индивидуален подбор според климатичните условия при които се експлоатира едно превозно средство и разбира се състоянието на конкретния двигател. :mitsu-smiley:

За Mitsubishi той не е фиксиран. Личен избор за моя Мицку съм направил да бъде независимо от изминатите колометри и чукнати години, само SAE 0W40. За сега това масло е API SM (15-17г по-висока бензинова защита изисквана от производителя. Слезнах на него от API SN + SAE 5W40).

:icon_hmm: Използването на моторно масло в България с вискозитет 0W----, е напълно безмисленоо.

Поздрави) :icon_hmm:

Поздрави

 

ЕДИТ. Много е важно да се знае каква е групата на базовото масло според API 1-5. 4-та е PAO, 5-та са естерните масла. Само те в истинският смисъл на думата са 100 % синтетики. Масово пазара е залят с група 3-та, която е на минерална база, подсилена със синтетика. Маслата от група 3-та, колкото и да са закалени, издъхват след 5-8к (ориентировъчно). Сигурно и вие сте чували думите "до еди колко си км не го бута, после почва да гори". Това е разликата от едно масло до друго в един и същи вискозитетен клас (базовото масло по API).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колегата @bate_pleven,

Здравей колега, добре дошъл във форума отново. По първата ти забележка и аз съм съгласен с думите ти, в които доразви недоизказаното от мен. Обаче по 2-рата не съм съгласен. Течливостта сам знаеш при SAE 0W-xx е по-бърза от SAE 5W-xx масло. В един двигател има само механични компоненти нуждаещи се от смазване. Какво лошо, вредно или както казваш ти безмислено е те да се смазват по-бързо, в условията на чести стартове, когато производителя позволява този вискозитетен клас? Психологическият страх да се слага по-ниско вискозно масло съм го надскокнал отдавна и като цяло SAE 0W-xx е много разпространен (от производителя), не само в по-новите мицкувци, ами и в други брандове коли, да не говорим за новите хидбридните бензинки които изискват както сам знаеш само SAE 0W20...

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колегата @bate_pleven,

Здравей колега, добре дошъл във форума отново. По първата ти забележка и аз съм съгласен с думите ти, в които доразви недоизказаното от мен. Обаче по 2-рата не съм съгласен. Течливостта сам знаеш при SAE 0W-xx е по-бърза от SAE 5W-xx масло. В един двигател има само механични компоненти нуждаещи се от смазване. Какво лошо, вредно или както казваш ти безмислено е те да се смазват по-бързо, в условията на чести стартове, когато производителя позволява този вискозитетен клас? Психологическият страх да се слага по-ниско вискозно масло съм го надскокнал отдавна и като цяло SAE 0W-xx е много разпространен (от производителя), не само в по-новите мицкувци, ами и в други брандове коли, да не говорим за новите хидбридните бензинки които изискват както сам знаеш само SAE 0W20...

Поздрави

Аз съм чувал, че във вискозитетен клас 0W има съставки от типа на вискозитетни подобрители, което не било много ОК. Но съм установил по безспорен начин, че колкото по-течливо е маслото, толкова по-добре е за повдигачите на мицубиши. Да не говорим, че ако колата стартира при външна температура около и над 10 градуса (гаражна бегачка), част от този разговор е безсмислена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колегата @bate_pleven,

Здравей колега, добре дошъл във форума отново. По първата ти забележка и аз съм съгласен с думите ти, в които доразви недоизказаното от мен. Обаче по 2-рата не съм съгласен. Течливостта сам знаеш при SAE 0W-xx е по-бърза от SAE 5W-xx масло. В един двигател има само механични компоненти нуждаещи се от смазване. Какво лошо, вредно или както казваш ти безмислено е те да се смазват по-бързо, в условията на чести стартове, когато производителя позволява този вискозитетен клас? Психологическият страх да се слага по-ниско вискозно масло съм го надскокнал отдавна и като цяло SAE 0W-xx е много разпространен (от производителя), не само в по-новите мицкувци, ами и в други брандове коли, да не говорим за новите хидбридните бензинки които изискват както сам знаеш само SAE 0W20...

Поздрави

Здравейте, едговора е само един....

По скъпо и то безмислено по скъпо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...