wonderwalker Публикувано 19 юли 2011 Сподели Публикувано 19 юли 2011 Накратко искам да попитам заводските 17 с които самолетите излизат от завода по-здрави ли са от афтър-маркет такива. Аз съм със 17 Ронал с гуми 215/45 и ги изправям два пъти в рамките на 2 месеца та ми е интересно да споделите колко често ви се случва да правите тази манипулация и дали от заводкото по здраво нема? Може вината да е моя де да знам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 юли 2011 Сподели Публикувано 19 юли 2011 Накратко искам да попитам заводските 17 с които самолетите излизат от завода по-здрави ли са от афтър-маркет такива. Аз съм със 17 Ронал с гуми 215/45 и ги изправям два пъти в рамките на 2 месеца та ми е интересно да споделите колко често ви се случва да правите тази манипулация и дали от заводкото по здраво нема? Може вината да е моя де да знам.Заводските 17-ки са доста здрави, и ако караш с тях, почти няма да имаш проблеми ..........но пък втвърдява окачването и возията става твърда............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 Помпи гумите на 2.8 атмосфери и внимавай с дупките де. Кривят се, и аз съм изправял 4-5 пъти. Не мисля че заводските джанти са най-здравите. Джантите с магнезиеви, титаниеви и други сплави, са доста твърди и трудно се кривят, обаче после по-трудно се изправят. Да не говорим че ако удариш някой Трап може да се откъсне и парче колкото клавиатурата ти... А тук става на осморка, но пак я "създаваш".Аз, понеже нямам хубави пътища накъдето и да тръгна, сложих 15-цолови високопрофилни гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 Накратко искам да попитам заводските 17 с които самолетите излизат от завода по-здрави ли са от афтър-маркет такива. Аз съм със 17 Ронал с гуми 215/45 и ги изправям два пъти в рамките на 2 месеца та ми е интересно да споделите колко често ви се случва да правите тази манипулация и дали от заводкото по здраво нема? Може вината да е моя де да знам.Мен ако питаш, няма такова понятие "заводски" .. Всички джанти се произвеждат от производители на джанти .. Това, че някой производител на автомобили ползва услугите на някой производител на джанти, не ги прави заводски ..:DПричината не е в теб, а в джатните и в пътищата ни ... Сложи си 15" джанти с по високи гуми и ще ги кривиш доста по рядко- веднъж на 10 г. ..:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 (редакция) Доообре Джантите, с които се екипира автомобила и с които се закарва в шоурума за продажба. С други думи - джантите, с които напуска завода. От тук - заводски Болка са, ако колата се кара по разбити пътища. Болка са и когато дойде момента за смяна на гумите. Когато ти се разскърцат табло, кори на вратите и други непоправими неща - също. Комплекта е 1000 лева, а с 15-цолови - от около 400 до ... :rolleyes: . Редактирано 20 юли 2011 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 Сложи си 15" джанти с по високи гуми и ще ги кривиш доста по рядко- веднъж на 10 г. .А може и по - рядко Моите са 15-ки 205/60, оригиналните алуминки - никакви проблеми Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tunay Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 А може и по - рядко Моите са 15-ки 205/60, оригиналните алуминки - никакви проблеми Аз също... съм с 15-ки оргинални алуминки само че от по стария галант до 1996 който е. Никакви грижи, дори от баланс не се нуждаят нищо че го правя профилактично при смяната на зимни-летни. Голямо желание бе и за мене 17' (така да запълня калниците) но ме спря 1-во цената на гумите 2-ро състоянието на пътищата и горепосочените проблеми 3-то спада на комфорта при возене на колата. Плюсовете са повече за 15' отколкото 17' (поне лично мое мнение). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 Доообре Джантите, с които се екипира автомобила и с които се закарва в шоурума за продажба. С други думи - джантите, с които напуска завода. От тук - заводски Andy, "заводските" джанти на Галант (тези, с които излиза от завода) са познатите ни 15". 17-инчовите джанти са Борбет, Галанта се дооборудва с тях от дилърите и здравината им няма нищо общо с оригиналните 15", които за много дуракоустойчиви. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 Големите джанти и ниско-профилни гуми са един много бърз и лесен тунинг за автомобила. Особено за автомобил който си има страхотна визия още от като е излязъл от фабриката и няма нужда от допълнителен кич. Голямата джанта, масивните и ребра, ниско-профилната и широка гума (особено и с красива шарка) "отварят" страхотно този японски самурай. Повишаването на стабилността в завои, сцеплението на автомобила, нарушаването на возията, втвърдяването на волана и амортизацията на ходовата част са теми които сме разисквали предостатъчно. Всеки е бил изправен пред тази дилема и е направил своя избор. Естествено някой са го променили в последствие. Единствено може да се спомене и варианта 16" за тези които не могат да приемат колата си на 15-ки. Варианта е среден, но не лош. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wonderwalker Публикувано 20 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 20 юли 2011 Интересно ми беше затова питах. Всеки си прави избора сам просто ме блазнеше мисълта да разбера тези 17 на BBS дали са здрави и по-малко се кривят(че са много красиви спор няма) . Няма да сваля 17"-ките наистина много отварят коалта, пък и си купих нови гумета за 1000 лв така че.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 Andy, "заводските" джанти на Галант (тези, с които излиза от завода) са познатите ни 15". 17-инчовите джанти са Борбет, Галанта се дооборудва с тях ...Защо си мисля че avance и sport излизат само със 17-ки? Дизайнът им е подобен, но на първите са по-красиви естествено.Колкото до пълненето на арките на калниците, то моите сега са пълни. 17-ките са ми с по-малък диаметър от 15-ките. Отпред разстоянието е 3 пръста, а отзад - 2,5 пръста. Това са точно 2,8 см. в диаметър по-големи гуми/джанти в сравнение със 17-цоловите. Не усещам да се е отразило нито на вървежа, нито на разхода. Сега мога да си позволя висока скорост по неравен път, а преди на моменти удряше все едно ще се къса нещо. 17-ки може да се сложат и 215/50 17". Аз такива мисля да взимам в бъдеще, ако оправят пътищата :help: . Мечатата ми е красиви джанти и гуми с размер 215/55 16". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 Въпросът ти може да се парафразира с отношението на жените към аналния секс. Повечето споделят, че доминираща е болката, ма нали любов и уважение към партньора...:D 7 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 20 юли 2011 Сподели Публикувано 20 юли 2011 Въпросът ти може да се парафразира с отношението на жените към аналния секс. Повечето споделят, че доминираща е болката, ма нали любов и уважение към партньора...:D Росене, ти изби рибата с този си пост :icon_clap: , ама е и верен! Не може това в онова и душата в Рая :D 3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wonderwalker Публикувано 21 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 21 юли 2011 Въпросът ти може да се парафразира с отношението на жените към аналния секс. Повечето споделят, че доминираща е болката, ма нали любов и уважение към партньора...:D Respect! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedFox Публикувано 23 юли 2011 Сподели Публикувано 23 юли 2011 A 16-ки не стават ли??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wonderwalker Публикувано 25 юли 2011 Автор Сподели Публикувано 25 юли 2011 A 16-ки не стават ли???Стават обаче си взех нови гумета 17' а и 17'-ките са чук. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 25 юли 2011 Сподели Публикувано 25 юли 2011 С висока скорост на завой 15-ката не стои добре. Поне при мен е така. Не знам дали има голямо значение скоростния индекс на гумата и какво ли означава той? Прочетох в книжката на колата /разбира се след като си купих гумите/, че на Галанта гумите трябва да са с индекс V, а аз си купих с H. Онзи ден се върнах от морето и ми направи впечатление, че до 130 км/ч. се чувствам комфортно, след това не и си направих извода, че ако колата се кара повече на извънградско е много по-добре да е на 17-ки, а на градско с 15-ки, но май ще се окаже, че 16-ката е най-удачния вариант. 205-55-16 ли беше? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 25 юли 2011 Сподели Публикувано 25 юли 2011 С висока скорост на завой 15-ката не стои добре. Поне при мен е така. Не знам дали има голямо значение скоростния индекс на гумата и какво ли означава той? Прочетох в книжката на колата /разбира се след като си купих гумите/, че на Галанта гумите трябва да са с индекс V, а аз си купих с H. Онзи ден се върнах от морето и ми направи впечатление, че до 130 км/ч. се чувствам комфортно, след това не и си направих извода, че ако колата се кара повече на извънградско е много по-добре да е на 17-ки, а на градско с 15-ки, но май ще се окаже, че 16-ката е най-удачния вариант. 205-55-16 ли беше? Колега,не съм съгласен с теб.Първо какво разбираш под нестабилна,като се прибирах от Варна към Шумен,в завоите до Повеляново се движих със 130 км/ч не по инерция,а си давах газ и колата не беше грам нестабилна,можеше още по-бързо да карам.Не съм със спортно окачване. Гумите ми са bf goodrich profiler 2 195/65/15 91V . Малко след това ме налегна келешлъка и си позволих да карам със 180-190 км/ч и разлика в поведението на колата нямаше (по прав участък),все едно си карам със 120-130 км/ч. Гумите ги помпя на 2,4-2,5 bar. заради дупките.Скоростният индекс V означава,че гумата може да се кара с максимална скорост от 210 км/ч,но не повече от 10-15 минути,след това е опасно и рискуваш спукване на гумата,респективно H е до 190 км/ч. Не съм спортист,разбирай Голфаджия,но Галанта си стои на пътя повече от добре и на места където приятелите ми карат бавно,аз мога да мина с 20-тина километра повече. И накрая карам с 15-ки заради хубавите ни пътища и защото не искам колата ми да вози като каруца,а по-скоро като лимузина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 юли 2011 Сподели Публикувано 25 юли 2011 Най-добре можете да различите качествата на прилепяне на два вида гуми, ако разчертаете широк кръг и карате в едната посока до скоростта, когато се стига до леко недозавиване. Най-добре първо наляво и после надясно за да е по-реално.Ако не се лъжа, едно Ферари 360 достигна 1 g. При нашите люти машини сигурно зорлем пол`вин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 25 юли 2011 Сподели Публикувано 25 юли 2011 (редакция) Колега,не съм съгласен с теб.Първо какво разбираш под нестабилна,като се прибирах от Варна към Шумен,в завоите до Повеляново се движих със 130 км/ч не по инерция,а си давах газ и колата не беше грам нестабилна,можеше още по-бързо да карам.Не съм със спортно окачване. Гумите ми са bf goodrich profiler 2 195/65/15 91V . Малко след това ме налегна келешлъка и си позволих да карам със 180-190 км/ч и разлика в поведението на колата нямаше (по прав участък),все едно си карам със 120-130 км/ч. Гумите ги помпя на 2,4-2,5 bar. заради дупките.Скоростният индекс V означава,че гумата може да се кара с максимална скорост от 210 км/ч,но не повече от 10-15 минути,след това е опасно и рискуваш спукване на гумата,респективно H е до 190 км/ч. Не съм спортист,разбирай Голфаджия,но Галанта си стои на пътя повече от добре и на места където приятелите ми карат бавно,аз мога да мина с 20-тина километра повече. И накрая карам с 15-ки заради хубавите ни пътища и защото не искам колата ми да вози като каруца,а по-скоро като лимузина. Скоростният индекс V = 240км/ч. H = 210км/ч. Без значение колко време ще караш с тази скорост, гумата е направена да издържи тези натоварвания. По темата: Бих се разделил със 17-ските, когато се разделя и с колата. За мен 17'' е оптимален вариант, пробвал съм и с 18'', но е по-кофти и не го препоръчвам на никой, освен на тези, които си правят колите за изложение, но пък там слагат дори още по-големи. Редактирано 25 юли 2011 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 25 юли 2011 Сподели Публикувано 25 юли 2011 Скоростният индекс V = 240км/ч. H = 210км/ч. Без значение колко време ще караш с тази скорост, гумата е направена да издържи тези натоварвания. Скоростният индекс представлява буквен код, показващ максималната скорост, до която гумата може да издържи товар, съответстващ на товарния й индекс. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 25 юли 2011 Сподели Публикувано 25 юли 2011 Скоростният индекс представлява буквен код, показващ максималната скорост, до която гумата може да издържи товар, съответстващ на товарния й индекс.Прав си, но тук дори не става въпрос за товар като тегло, а за издръжливост на центробежните сили, които се създават от високата скорост на въртене. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 26 юли 2011 Сподели Публикувано 26 юли 2011 Най-добре можете да различите качествата на прилепяне на два вида гуми, ако разчертаете широк кръг и карате в едната посока до скоростта, когато се стига до леко недозавиване. Най-добре първо наляво и после надясно за да е по-реално.Ако не се лъжа, едно Ферари 360 достигна 1 g. При нашите люти машини сигурно зорлем пол`вин. От този тест на мен ми става лошо... Последно си играхме с един еволюшън на полиран бетон, наистина ми се повдигаше, като имаш предвид, че аз въртях колата, а не се возех. Сашо също ще е доволен от прилагането на този тест, щото ще продаде доста рейки и накрайници след него:icon_thumbup: За мен стилът на каране е определящ при избора на окачване и големина на колелетата. Спортното окачване (има и само с 3 см. по-ниско, вместо с 4) има определени предимства при воденето на колата в поредици от завои с висока скорост. По-широките гуми добавят и допълнителна странична стабилност. Като цяло този сегмент кола галант не е за такъв тип каране въобще, което не значи, че не може. Карането по магистралата изобщо няма отношение към стабилността. Там нещата са ясни, даваш газ и толкова. От Варна към Шумен има един единствен десен завой с обратен вираж, дълъг над 400 м. при който над 160 км. ч. някои коли се позаклащат. Освен ако няма нещо повредено по окачването, разбира се. В момента карам галанта на 17 цола и макар да има компромиси във возенето, комбинацията от спортно окачване и 17 цолови гумаци ми допада повече. Това е защото рядко карам колата, а когато я карам, искам да има усещане за стабилност. За ежедневието обаче 16 цола са чудесни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 26 юли 2011 Сподели Публикувано 26 юли 2011 Попитах за скоростния индекс, защото ме интересува дали той определя само максималната скорост на гумата или и страничното натоварване в завой т.е. да не би Галанта да е тежък за "Н". По завоите на магистрала Хемус имам чувството, че колата ми се движи върху балони. Гумите са ми Yokohama C-Drive,195-60/15Н на 10 000км., карани само лятото и напомпани с азот на 2,2 атмосфери. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 26 юли 2011 Сподели Публикувано 26 юли 2011 Ако не си сменял амортисьори може да е заради тях.В сравнение с преди със 17-ките сега галанта ми не е така стабилен, въпреки сменените 3 броя накрайника и два амортисьора. Освен свиренето на гумите сега се усеща и по-голям крен в завоите. Може би това обяснява приключилите накрайници, но вече смених стила ... поне докато не си оправя доходите. Изгуби се вида, но пък гумите не шумят толкова и някак по-меко стъпва върху неравности. Но си има хора, които определят колата ми като "тръскало", като при това сравняват и с други митсубишита (демек било характерно). В някои от колите на тези хора съм се возил и са ... таралясници и въобще не виждам какво толкова ги хвалят. Аз съм обективен. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.