Премини към съдържание

Galant или А4


knopp

Препоръчано мнение

Здравейте. Наближава момента в който ще сменя старото си Ауди 80 с по-нова кола.Силно ми е влязло под кожата Митсубиши Галант 98 2,0 бензин 136коня, но не знам "дали е лъжица за моята уста". Говореики и коментирайки с колеги и приятели каращи А4 97-98 год ми става ясно, че с потдръжката на такава кола бих се справил, и евентуално бих взел.Нямам познати каращи такова Митсубиши. Но както ви казах Галанта ми е присърце и дали неговата потдръжка е по скъпа от на А4-ката? Ако не, в близките месеци с радост бих се похвалил с "Японския самолет". Благодаря Ви предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, това са съвсем различни коли. Що се отнася до поддръжката - мисля си, че не е по-скъпа от тази на А4, а в някой случаи дори е доста надолу :-) Просто търси читав Галант, това, на което си се спрял като двигател е много добър избор!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерил си къде да питаш ... Взимай А4-ката че пътищата се напълниха с галанти и вече не е толкова рядка кола. :icon_dance:

 

Успех в избора и дано попаднеш на читава кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Отваряй си очите добре, защото обикалям с месеци да купувам Галант-и на приятели и има страшно много изхабени екземпляри!

После да не отваряш нова тема "Галант - кола за милиардери". :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако беше попитал дали някой от би си заменил Галанта за А4, щеше сам да разбереш коя е по-добрата кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако знам какво да гледам !!! :icon_blush: Двигателя скрита картинка, ск.кутия също. За да усетя някакво ненормално шумене или тропане трябва да съм карал такава кола и то читава. А аз от Ауди 80 с тропащ макферсон(както всяко А 80)... :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако знам какво да гледам !!! :icon_blush: Двигателя скрита картинка, ск.кутия също. За да усетя някакво ненормално шумене или тропане трябва да съм карал такава кола и то читава. А аз от Ауди 80 с тропащ макферсон(както всяко А 80)... :icon_crying:

Звънни ми и ще ти дам да покараш един читав Галант -0887539999

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A какво А4 мислиш да си купуваш ? Честно казано след 80ката , подръжката и на двете коли ще ти се стори обременяваща. Според мен се спри на друга. А3 и А6/100 са в пъти по-добър вариант за подобна цена от А4...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A какво А4 мислиш да си купуваш ?

От тия шибаните, с алуминиевите носачи ..:P Казал го е в първият пост 97-98 г.

Аз лично между тези два автомобила, никога не бих се колебал, та дори и Аудито да е TDI .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди известно време един агент смени А4 (В5) 1.9тди за галант 2.0 16V. Беше писал че е загубил динамика, но му е харесала повече колата. И от към возия, и от към вид.

Намерих една тема. Не знам колко ще ти е полезна: ЦЪК.

 

Мен, ако някой ме пита, сменям моя за А4 В6 с двигател 1.9 130 к.с., седан, куатро :icon_blush: Ма съм и с претенции, а?...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От тия шибаните, с алуминиевите носачи ..:P Казал го е в първият пост 97-98 г.

Не че на галанта окачването е от най-здравите и там си е цифра като го почнеш да го оправяш. Ама както Марио е написал при тези аудита (и vw) с алуминиевите носачи вадиш 1000+ лв за смяна и то периодично :) пък за сметка на това возията била много дора.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда!!! Галант или А4? И аз бях изправен пред същата дилема :icon_hmm: :icon_hmm: , но смятам, че направих правилния избор. Не съм карал (возил в) А4 и не мога да кажа как вози. Мога да споделя за Галанта. Ако се спре колегата на него няма да съжалява. Возията е отлична и ако всичко е стегнато и здраво няма да може да му се наслади. По мое мнение едва ли Галанта ще излезе по - скъп за поддръжка. Другото което не трябва да забравяме - визията. Много хора ще се заглеждат по дядо Галант. Много станаха тия А4 и Голфове :D Успех в избора на колица. Да се надяваме да направиш правилния избор. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като преди Галанта карах Пасат Б3, като дойде време да го сменям щях да вемам Пасат B5, което на практика е същата кола като A4 (само ламарини и купе са различни), като паралелно гледах и Галанти. Тогава ми се струваше, че возията е по-добра от на Галанта, а салона по-луксозен и по-широк (последното не важи за А4, т.к. А4 е една идея по-тясно вътре от Пасат Б5). Относно поддръжката, мисля че е на практика съпоставима. Но окачването е мултилинк само отпред за разлика от Галанта, където е мултилинк и отзад, а усещането за колата ми беше че е по-тромава и тежка, дори и с 1.8Т мотора. Обаче характерните за ВАГ групата досадни проблеми присъстват и при тази генерация, поради което и в крайна сметка взех Галанта (не че и той си няма болежки). Определено година и малко и 10 000км по-късно не съжалявам за избора си. Разбира се говоря за Галант с V6 мотора, 2.0 за мен е компромис, който не си заслужава по никой параграф. И наистина е залято с изхабени Галанти в момента, огледа трябва да е много задълбочен и да се избира добре. Не че при А4-ките сигурно не е подобно положението де ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Снощи гледах обявите за галанти 2500 сс от 1999 до 2003 г. седан и не можах да си харесам нито един. Като че ли моментът не е подходящ и трябва да се изчака.

Екземпляр с двигател 2.5 V6, типроник, кожени седалки и Нарди волан мисля ще му напълни душата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От тия шибаните, с алуминиевите носачи ..:P Казал го е в първият пост 97-98 г.Аз лично между тези два автомобила, никога не бих се колебал, та дори и Аудито да е TDI .

E, aре и ти... :D шибани били...Той носача и да е алуминиев, шарнирите му не са...Отделно като се рециклират и карат супер много.

Питах, защото А4 имат два много ценни мотора...Единия е 1.8Т , който превъзхожда като динамика 2.5 на Галанта и 1.9 ТДИ 110к.с.. Двата за минимални суми могат да бъдат позасилени софтуерно, като първия го има дори заводски като версия 180к.с. с код на мотора AJL, а втория е пословично здрав и евтин за подръжка AFN. Отделно комбинацията с куатро, което за мен е определящо е много важно нещо в избора. Ауди на предно и то А4 не бих си взел, най -малкото заради гредичката на задния мост и леко тесния интериор. Ако е куатро просто няма база за сравнение и като возия и поведение на пътя става съвсем друг автомобил. А4 е по-масовия автомобил и части особено втора ръка и то едрогабаритни колкото иска човек и на минимални цени. От друга страна Галанта има уникална и въпреки , че е модел на почти 15 години , трудно остаряваща визия. Интериора е достатъчен като пространство и дори за тези на задните седалки не е проблем по-продължително пътуване, за разлика от А4, при което определено комфорта отзад куца. При Галанта се появява ръжда която при А4 е изключение заради анткорозионното покритие и може да се причини единствено вследствие на зле отремонтиран удар. Като цяло ми е интересно на какво А4 се е спрял човека, защото ако е 1.8 125к.с. на предно, по-добре Галант...

Не че на галанта окачването е от най-здравите и там си е цифра като го почнеш да го оправяш. Ама както Марио е написал при тези аудита (и vw) с алуминиевите носачи вадиш 1000+ лв за смяна и то периодично :) пък за сметка на това возията била много дора.

:D Стига разправя легенди и ти...Целия комплект носачи се намира за около 300лв вече, рециклира се без проблем и т.н. Изобщо не е болка за умиране...

http://www.topobiavi.com/носачи-за-пасат--ауди-а4--а6--носачи-за-vw-passat--audi-a4--a6-adno598540.html

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро продадох едни джантички за А4 на един бургазлия.....трябва да ти кажа че бе адски недволен от колата,и като возия и като здравина и като цяло....купи ги за да я продаде:)

Ако искаш вземи си А4,но за мен 80 е сто пъти по качествена като изпълнение....съшото е с Галант 89 наборче за мен:),което ми бе и първта кола,и голямата любов:)

 

Ако се насочиш към японското,няма да съжаляваш никога според мен,просто нямат място за сравнение тези 2 коли.....все едно да питаш яйце кокоше или щраусово-кое е по хубавко:)

 

Поздрави и пиши на къде си насочил.....почети във форума на Ауди,там достатъчно ги оплюват тея А4 :) :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Koлега , че някой не бил доволен от автомобила си не е критерий. Не , че А4 няма вродени дефекти, но такива се срещат и при Галант. Изморен и грохнал екземпляр и от двете марки, може да те накара да намразиш момента в който си си помислил за такъв автомобил. Във форума на Ауди може да прочетеш и за А8 , че нищо не става...Там за 80/В4 може да се прочетат 2те крайност, че е последната здрава или че е отчайващ като поведение на пътя автомобил с тропащи макферсони...Отделно по А4 плюят хора които са собственици на друг модел . Като цяло притежателите са доволни, но и форума там няма нищо общо с този тук. За начин на комуникация да не говорим.

Обективно погледнато не знаем точно за какво А4 мисли колегата. Дали приоритет му е визията, здравината, динамиката, поведението на пътя или комфорта ? Не знам имал ли си турбо бензинов автомобил, особено в комбинация с 4Х4, но пред атмосферка на предно няма място за сравнение. Който и автомобил да избере, всеки има предимства и недостатъци спрямо другия . Важното е покупката да носи удоволствие . :drinks:

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там за 80/В4 може да се прочетат 2те крайност, че е последната здрава или че е отчайващ като поведение на пътя автомобил с тропащи макферсони...Отделно по А4 плюят хора които са собственици на друг модел . Като цяло притежателите са доволни, но и форума там няма нищо общо с този тук.

Че то всичко което пише за В4 си е вярно ..

Наистина е последното здраво аЛди и не напразно държи цени почти еднакви с А4 ..:)

И за тропането е вярно, но не е от Макферсоните, а от втулките на долните носачи .. Малко са като на Рено :D всяка година се сменят ..

А тези с А4 не се оплакват, защото ги е срам да си признаят ..:D не че са много доволни ..

Аз поне не познавам такъв клиент, доволен от А4, а имам доста такива .. Повечето като бивши собственици на 80 или В4, с носталгия си спомнят за тях..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам имал ли си турбо бензинов автомобил, особено в комбинация с 4Х4, но пред атмосферка на предно няма място за сравнение.

Да, само да не е 1,8Т а 2,5 V6 DOHC ТТ :icon_angel:

Бре, толкоз ли пък много повече да върви тоя фолксваген от в6 галанта бре??? Че той трябва да е самАльот :icon_hmm: Язък, не съм подавал на такава колица :icon_blush:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, само да не е 1,8Т а 2,5 V6 DOHC ТТ :icon_angel:

Бре, толкоз ли пък много повече да върви тоя фолксваген от в6 галанта бре??? Че той трябва да е самАльот :icon_hmm: Язък, не съм подавал на такава колица :icon_blush:

Порових се в ауди форума за тоя 1,8Т ето кво ми излезе:

 

1.8Т разполага с 140 N/m още при 1000 оборота което не е кай-знае каква разлика ,но пък достига максималният си въртящ момент от завидните 210 N/m още при 1750 оборота което го прави истинска фурия

Та, сравнен с 6а13 не го превъзхожда по никой показател, що пък толкова много да върви повече???(камо ли в разхода на гориво :) )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aми аз говорех спрямо 2.0 136 к.с. , понеже такъв евентуално ще вземе колегата, че 1.8Т еднозначно е по-добрия избор ако се залага на динамиката. Спрямо 2.5 нещата са на кантар, заради турбото откъдето и по-високия въртящ момент в ниските обороти. Също така четирицилиндровия мотор се развърта по-бързо. За градски условия е по-приятен за каране... Да не говорим, че и за тунинг е идеалния вариант и за 1.50лв както се казва, можеш да караш 200к.с. кола...Такъв мотор леко моднат на 240к.с. или...измерени 180к.с. на колелата на А6 куатро дава 11-13 лятото 12-14 зимата разход в София...Имам приятел с А4 1.8Т 330к.с. , което края на месеца с новите биели трябва да стане 450к.с....Наистина вкарани са доста пари в него, но колата е настроена да е силна на доускорение и ми е споделял , че му е давала 8.9 извънградско... човека който я е правил имаше А3 1.8Т 500к.с.

И аз самия карам шестак, като предната ми кола беше близо 200к.с. ...Здрави са, стабилни, неуморими, но няма фън, а и разхода е...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Превъзхожда го разбира се. Виж каква литрова мощност имат двата двигателя. При 6А13 тя е 65 конски сили и на много хора се вижда малко. За някои люде дори е смешна, но за мен не е. Много по-интересен двигател е това 1.8Т и то защото има какво да се доработи по него и да тръгне. Само с чип можеш да караш кола 195 коня и в.м. също нараства доста. Като на всеки турбиниран двигател, турбината му е слабо място (в смисъл като се износи, трябват едни бързи 400-500 лева за ремонт или втора употреба). За разхода на гориво не знам. Би трябвало да е малко по-икономичен - зависи от състоянието на колите.

195 коня обаче не е всичко мисля. С друга турбина, малко преправяне по електрониката и други гатанки, може да се извадят 230 коня/300-310 нютона. Вече нагоре всеки момент си готов за бокса.

За сравнение помисли какво може да се направи по 6А13 и какви тунинг части си виждал да предлагат за него.

 

п.п. не видях че Тодор е писал в същото време

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви колеги за съветите. Определено се ориентирах ... Галант ще е. НО .. кой да бъде? Щом казвате че не виждате нищо хубаво, аз който не съм и влизал в Галант няма да ви успорвам мнението я. Ще се оглеждам, ако видите вие нещо добро свиркайте.

 

Тъй като преди Галанта карах Пасат Б3, като дойде време да го сменям щях да вемам Пасат B5, което на практика е същата кола като A4 (само ламарини и купе са различни), като паралелно гледах и Галанти. Тогава ми се струваше, че возията е по-добра от на Галанта, а салона по-луксозен и по-широк (последното не важи за А4, т.к. А4 е една идея по-тясно вътре от Пасат Б5). Относно поддръжката, мисля че е на практика съпоставима. Но окачването е мултилинк само отпред за разлика от Галанта, където е мултилинк и отзад, а усещането за колата ми беше че е по-тромава и тежка, дори и с 1.8Т мотора. Обаче характерните за ВАГ групата досадни проблеми присъстват и при тази генерация, поради което и в крайна сметка взех Галанта (не че и той си няма болежки). Определено година и малко и 10 000км по-късно не съжалявам за избора си. Разбира се говоря за Галант с V6 мотора, 2.0 за мен е компромис, който не си заслужава по никой параграф. И наистина е залято с изхабени Галанти в момента, огледа трябва да е много задълбочен и да се избира добре. Не че при А4-ките сигурно не е подобно положението де ..

 

Колега Lyubo Dimitrov, защо смяташ че 2,0/136 е компромис. Аз се ориентирах към този мотор тъй като чувам, че е много сполучлив а и по икономичен от 2,5. Все пак аз от 90 коня Ауди 80 дали ще карам 136 или 160 все ще съм доволен. Но все пак бих искал да направя по добрия избор. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да видим плюсовете които приписват на 2.0 пред В6.

1. По-нисък разход. Ами аз си водя много подробно таблица и в последната година моя В6 ми е горял осреднено 12 градско и малко под 8 междуградско със стъпка. Това на бензин, газ нямам и не съм фен. Като гледам по другите теми колко казват че им горял 2.0, разлика ако изобщо има, то тя е пренебрежима. А разликата във вървежа далеч не е пренебрежима.

 

2. По-евтината поддръжка на 2.0. Какво например е чак толкова по-евтино? Разликата в ремъците едва ли е голяма, при 2.0 дори има още 1 ремък и ролка заради балансиращия вал. Повдигачите вярно са с 8 повече, но то това си е ремонт, а не поддръжка. На мен например не ми се е наложило още ги сменям. Има капачка и палец които при 2.0 липсват, както и две свещи повече, но ако се поръчат умно от вън, цената изобщо не е стряскаща. Маслото и антифриза са еднакво количество. Като цяло наистина не виждам кое по-точно е толкова чак по-евтино на поддръжката на 2.0 че да ме спре да си взема по-големия мотор.

3. Данъка .. ами там разликата не знам дали има и 50лв... над 200лв е данъка и при двата.

 

И така. Като цяло за мен разликата в поведението на колата с V6, както и наличието на някой екстри които при 2.0 не се или рядко се слагат е много по-голямо от парите които биха се спестили от по-малкия мотор. За това казах че е компромис. Но това си е лично мое мнение и не ангажирам никои с него. Бих те посъветвал да покараш колкото може повече Галанти и от двата вида - в един момент ще почнеш да правиш разликата и сам. Порови из форума, има много теми с описание на слабите места и какво да се гледа (шум от повдигачи, от към скоростите ако са ръчни, тегав педал на съединителя, тресене при спиране с над 80 ... ), порови.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...