иван бояджиев Публикувано 18 Май 2010 Сподели Публикувано 18 Май 2010 (редакция) Привет, колеги :rolleyes: След известно чудене реших да сложа газ на звездичката. И тъй като във форума не открих тема специално за модела, реших да споделя някои подробности за хората, на които тепърва им предстои подобна стъпка. Първо да кажа, че не разбирам много от автомобили, да не говорим за газови уредби, но след като прочетох доста по форумите реших да отида при монтьор и да попитам. И така, първото и най-важно нещо, което трябва да знаете е, че на двигател 1.3 може да се сложи както обикновена газова уредба (АГУ), така и газов инжекцион (ГИ). Тук започва голямото чудене, маене, смятане...плюсове и минуси и т. н. :icon_box: Ето какво ми предложиха на мен: 1. АГУ(BRC)за 500лв. с нормална бутилка, 550лв. с бутилка, която се слага на мястото на резервната гума; 2. ГИ(BRC) за 1 400лв. Две години гаранция и на двете.Аз се спрях на АГУ-то с 31 литрова бутилка, като резервна гума. Избрах я, защото ако бях сложил обикновена елипсовидна бутилка трябваше да режа кората на дъното на багажника, а не ми се искаше. За един ден я монтираха и...ето ни с газ. Бутилката беше пълна догоре и започнах да карам. След като почти започна да хълца я напълних отново и се оказа, че съм изминал 300км. с 27 литра, което е 9/100 Казаха ми, че първото засичане няма да е точно, защото все пак са я пробвали, форсирали са я, работила е на място и т. н. Надявам се да падне още малко, защото на бензин никога не е горяла повече от 6.5/100. Елементарната сметка показва - бензин 6.5л.*2.20лв.=14.30лв, газ 9л.*1.10лв.=9.90лв...или разлика 14.30-9.90=4.40лв.От тук нататък се надявам да си карам със здраве и безаварийно. Останалите неща, които трябва да знате са, че освен 550лв. за всичко, трябва да си приготвите още 20лв. за издаване на паспорт и стикер, както и че според моя майстор, нещата които трябва да се следят са: въздушен филтър(на всеки 8-9000км.), свещи на 30 000км., да си следите антифриза да е в нормални граници и да наливате по малко пресен бензин. Във връзка с бутилката и резервната гума, искам да попитам: някой търсил ли е, и къде мога да намеря резервна гума от малките та да си я сложа в багажника. Разстоянието между болтовете, ако не греша е 114,3мм, а отвора 67мм. и евентуално какъв размер трябва да е?Ето и една две снимкиhttp://media.snimka.bg/6266/018787573.jpghttp://media.snimka.bg/6266/018787578.jpg Редактирано 18 Май 2010 от иван бояджиев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 18 Май 2010 Сподели Публикувано 18 Май 2010 Ми те такива теми се пускат по принцип преди човек да поеме пътят на газифицирането......Ако разходът е 9.5 градско - добре. Ако е извънградско - добре е да се споменат скоростите......За другото - правилно те е посъветвал газаджията. Но с ГИ разликата в разход газ/бензин щеше да е далеч по-малка, а и няма разлика в мощноста. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
space joro Публикувано 19 Май 2010 Сподели Публикувано 19 Май 2010 колега, понеже и аз съм със същия мотор 1,3 и смятам да си сложа обикновено АГУ, кажи ми моля те има ли разлика в мощността, как е при пуснат климатик и натоварена, да не се налага да я бутам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 19 Май 2010 Сподели Публикувано 19 Май 2010 Бе колеги, всеизвестен факт е, че при обикновена ГУ пада мощността. А 1,3 на това купе, че и с пуснат климатик, че и с обикновена....... За мен отговорът е във въпроса..... За другите рискове и неудобства - няма да коментирам. Знам, че са тежки времената, но ако имате възможност - слагайте ГИ. И това е инвестиция, която се избива, при това многократно! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иван бояджиев Публикувано 19 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 19 Май 2010 Ми те такива теми се пускат по принцип преди човек да поеме пътят на газифицирането......Ако разходът е 9.5 градско - добре. Ако е извънградско - добре е да се споменат скоростите......За другото - правилно те е посъветвал газаджията. Но с ГИ разликата в разход газ/бензин щеше да е далеч по-малка, а и няма разлика в мощноста.Така, трябваше да поясня, че карам около 70км. на ден, от които максимум 20км. са извънградско, останалите са по най-натоварените кръстовища в Пловдив. Днес заредих за втори път бутилката и стана както ми казаха - разходът падна и съм минал 299км. с 23л. газ, което си е 7.7/100 Що се отнася до мощността, аз не усещам голяма разлика... колата си върви чудесно, набира си нормално и няма аномалии при изпреварване или по-рязко тръгване:icon_blush: Тук е мястото да кажа, че съм спокоен шофьор и рядко настъпвам колата...едва ли човек с тежък крак би се спрял на такъв мотор. Скоро обаче ще пътувам с доста багаж(палатки, колела и т. н.) в балкана и ще споделя как е по баира ако трябва ще бутаме :D :D rosko, 100% съм съгласен с теб и сигуно ще ме човърка мисълта дали нямаше да е по-добре с ГИ :good: , но засега съм много доволен :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Ru Публикувано 20 Май 2010 Сподели Публикувано 20 Май 2010 Пожелавам ти безаварийно каране на газ. А за обикновенна или ГИ, каквото и да сложиш все ще се питаш правилно ли си постъпил. Това за по-ниския разход при ГИ, при мен не се получи май ( не съм слагал обикновенна :icon_hmm: ) Вярно че съм с Вагон 2000 к двигател, но при 90 км/ч извънградско под 10/100 не пада и това си е. Настройвахме я 5-6 пъти. А при 120-130 отива на 11-11,5/100. като знам че на бензин извънградското ми е 7,5-8/100, не ми излизат много сметките че с ГИ разхода е по-малък. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 20 Май 2010 Сподели Публикувано 20 Май 2010 Скоро обаче ще пътувам с доста багаж(палатки, колела и т. н.) в балкана и ще споделя как е по баира ако трябва ще бутаме :D :D rosko, 100% съм съгласен с теб и сигуно ще ме човърка мисълта дали нямаше да е по-добре с ГИ :good: , но засега съм много доволен :mitsu-smiley:Бе подуших, че сме от една порода (палатки, колелета и пр.).... Само че аз съм от другия вид шофьори, което е видно и по двигателя, де .... На мен ми е определено малък този мотор и затова така говоря, иначе съм голям привърженик на газта и винаги приветствам!Що се отнася до разхода - при мен, разбира се е по-голям. Ама то и няма как... При скорости до 120-130 ми дава ок. 10 газ, ако я настъпвам повече - не искам да казвам. Иначе жена ми я свали на 9.2 на газ и на 8,5 на бензин, ама на мен не ми се отдава това хич! При това говоря за извънградско, в града не я засичам. А и зависи много, зимата ми гори много, сега не е повече от 12, по любимите задръствания в София Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иван бояджиев Публикувано 22 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 22 Май 2010 Колеги, я кажете по въпроса за резервната гума...мога ли да намеря от малките, за да ми заема по-малко място в багажника? Разстоянието между болтовете, ако не греша е 114,3мм, а отвора 67мм. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иван бояджиев Публикувано 22 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 22 Май 2010 Днес ходих до гумаджиите да питам за резервната :rolleyes: единият ми вика - имам, няма проблеми!!!Докато чаках да я намери вадеше едни такива малки...от Фиат и разни други, аз с усмивка на лице и като я извади...смях, че тя по голяма от моята :icon_hmm:. Малко по-тънка е, но самата джанта е даже по изпъкнала. Сега търся един калъф на моята и да си я привържа в багажника :plane: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 22 Май 2010 Сподели Публикувано 22 Май 2010 Елементарната сметка показва - бензин 6.5л.*2.20лв.=14.30лв, газ 9л.*1.10лв.=9.90лв...или разлика 14.30-9.90=4.40лв. Според мен не е коректно да се смята точно така. Като калкулирате честата смяна на въздушен филтър и задължително донастройване при газаджията, годишен преглед, по-честа смяна на ауспуха (и неудобството в багажника). Мисля че разликата драстично намалява - лично мнение. Според мен има смисъл ако минавате 15000-20000км годишно. Във „Красна поляна” до италианеца има сервиз за газ/бензин (едни сини врати) та там ГИ е 770лв , но не знам марката. Препоръчвам ги тези майстори, работят чисто бързо и точно. Аз ходих при тях когато карах на газ и винаги съм оставал доволен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иван бояджиев Публикувано 26 Май 2010 Автор Сподели Публикувано 26 Май 2010 Според мен не е коректно да се смята точно така. Като калкулирате честата смяна на въздушен филтър и задължително донастройване при газаджията, годишен преглед, по-честа смяна на ауспуха (и неудобството в багажника). Мисля че разликата драстично намалява - лично мнение. Според мен има смисъл ако минавате 15000-20000км годишно. Във „Красна поляна” до италианеца има сервиз за газ/бензин (едни сини врати) та там ГИ е 770лв , но не знам марката. Препоръчвам ги тези майстори, работят чисто бързо и точно. Аз ходих при тях когато карах на газ и винаги съм оставал доволен....Закова 7.5/100 газ :plane: Честата смяна на въздушен филтър...15лв. на 10 000км., годишен преглед 8 лв., чак пък честа смяна на ауспуха...баща ми кара 15 години на газ едно пежо 405/88г. с оригинално гърне и е заварявал два пъти само задното, багажното пространство - както си го разпределиш Ето и новата сметка: 7.5л газ*1.09лв=8.20лв., 6.5л бензин*2.17лв.=14.10лв....или разлика 6лв. на 100км. За един месец ще избия всички консумативи и евентуални ремонти за годината :D Не ме разбирай погрешно колега :icon_blush: и аз смятам, че НАЙ-ДОБРИЯТ вариант е бензина, но за момента с нашите доходи и стандарт на живот, разликата наистина е огромна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
komm Публикувано 29 Май 2010 Сподели Публикувано 29 Май 2010 Да споделя и аз.Доста се интересувах и от два месеца съм с ГИ . За сега съм доволен.Не усещам някаква разлика във вървежа.Не съм го пробвал как ще е с климатик ,но скоро и това ще стане.Иначе 15 години съм карал с обикновенна ГУ и не съм имал някъкви проблеми.Но модерните коли си искат своето.Като махнем цената ,плюсовете са на страната на ГИ.Има много писано из форума за предимства и недостатъци на газта и инжекционите.За разхода на газ градско 8,5-9,5 до 10,ама карам основно в центъра на София пословична с задръстванията.Извън града 5,5 умерено каране.Качвам малко снимки за да не съм голословен.Снимал съм и ауспуха че май е почнал да ръждясва от липса на нагар.http://img52.imageshack.us/img52/7614/im000504m.jpg http://img444.imageshack.us/img444/8849/im000112.jpg http://img185.imageshack.us/img185/3397/im000110.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aleksander Kishev Публикувано 8 юни 2010 Сподели Публикувано 8 юни 2010 Здравейте колеги,аз съм яхнал едно рънърче 97 и му сложих ГИ-много съм доволен.От година и половина съм с рънъра и разхода ми е вечно един и същ-извън градско 8.5 с климатик 9.5,при скорост от 110,а градско във варна от 10-11 зависи колко съм карал в час пик.Аз лично препоръчвам ГИ-голям рахатлък е,особено ако си карал с най дъртите изпарители-няма междинни положения няма давене гаснене и винаги еднакъв разход и максимална мощност на колата.Единствения ми проблем е че немога да си намеря малка резервна гума но пък рънърчето е с добър обем на багажника-има място и за гумата и за въдиците и палатките че и колелото на сина ми влезе :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 8 юни 2010 Сподели Публикувано 8 юни 2010 Здравейте колеги,аз съм яхнал едно рънърче 97 и му сложих ГИ-много съм доволен.От година и половина съм с рънъра и разхода ми е вечно един и същ-извън градско 8.5 с климатик 9.5,при скорост от 110,а градско във варна от 10-11 зависи колко съм карал в час пик.Аз лично препоръчвам ГИ-голям рахатлък е,особено ако си карал с най дъртите изпарители-няма междинни положения няма давене гаснене и винаги еднакъв разход и максимална мощност на колата.Единствения ми проблем е че немога да си намеря малка резервна гума но пък рънърчето е с добър обем на багажника-има място и за гумата и за въдиците и палатките че и колелото на сина ми влезе :rulez: Колега напълно споделям мнението ти, аз карах точно от дъртите изпарители и не бях особено доволен, но наскоро колега си сложи ГИ - то нямало нищо общо между двата щата Карлово и Калифорния. Та който не издържа на бензин да си слага ГИ и да не му мисли, това е най-евтиният начин за предвижване, към момента (освен велосипеда разбира се :icon_dance:). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Joro_67 Публикувано 9 юни 2010 Сподели Публикувано 9 юни 2010 Колеги, а коя марка ГИ е най-подходяща за Мицубиши? На старата кола бях с BRC (разбира се не ГИ), 10 години без никакъв проблем, дори мембрани не съм сменял и още движи! :icon_rock: Вярно, че BRC са по-скъпи като начална инвестиция, но след "началното преболедуване" по дадените пари идват много добри времена ..... Така, че ако някой има информация или опит с ГИ BRC нека сподели ..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Ru Публикувано 14 юни 2010 Сподели Публикувано 14 юни 2010 Аз съм с Фобос. Никакви проблеми. Разхода ми е според мен по-голям от нормалното, но с това не можаха да се оправят в сервиза. Гледам, че и други колеги имат Фобос и не се оплакват от висок разход. Сервиза в София според мен е свестен и си разбират от работата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uzunov Публикувано 16 юни 2010 Сподели Публикувано 16 юни 2010 От 2 години съм със SIMGAS българска е държи се добре. Плащах я 1300 лв. И както каза колегата няма нищо общо между обикновена уредба и газов инжекцион. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иван бояджиев Публикувано 3 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 3 юли 2010 Колеги, абе я кажете, след като сте с газови, някой повдигал ли е дупето на звездичка? Малко ми натежа отзад и като сложа раници, багаж, колела и т.н. мога да изгубя гърнето някъде :icon_rock: :icon_rock: Някой сменял ли е пружини или просто ги повдигате с малко допълнителна работа? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 4 юли 2010 Сподели Публикувано 4 юли 2010 Могат и да се повдигнат. Че смяната си е цифричка. Най-добре е да питаш Батко ми Mario64, той е извършвал многократно такива интервенции Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
иван бояджиев Публикувано 5 юли 2010 Автор Сподели Публикувано 5 юли 2010 Могат и да се повдигнат. Че смяната си е цифричка. Най-добре е да питаш Батко ми Mario64, той е извършвал многократно такива интервенцииМдам, аз съм писал на Марио и като цяло знам подробностите. Благодаря, Роско :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autogad Публикувано 13 февруари 2011 Сподели Публикувано 13 февруари 2011 интересува ме има ли риск да светне ЧЕКА след поставяне на Г.И.? мисля другата седмица да слагам и ми предлагат някъкав турски вариянт или български(за по евтиничко)около 700-850лв всичко.има ли колеги с светнал ЧЕК след поставяне на ГИ? вторник или сряда ще слагам колата е спейс стар 2004г 1.6 16в 98к/с същия мотор като 1.3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 февруари 2011 Сподели Публикувано 13 февруари 2011 интересува ме има ли риск да светне ЧЕКА след поставяне на Г.И.? мисля другата седмица да слагам и ми предлагат някъкав турски вариянт или български(за по евтиничко)около 700-850лв всичко.има ли колеги с светнал ЧЕК след поставяне на ГИ? вторник или сряда ще слагам колата е спейс стар 2004г 1.6 16в 98к/с същия мотор като 1.3Естествено че има риск да светне ,особено при обикновенна вакуумна АГУ.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autogad Публикувано 13 февруари 2011 Сподели Публикувано 13 февруари 2011 не твърдо съм решил да е газов инжекцион аз съм от русе ,но ще ходя до разград, че там цените са по малко надути.ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН :mitsu-smiley: турски или български?? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mladen.bg Публикувано 14 февруари 2011 Сподели Публикувано 14 февруари 2011 не твърдо съм решил да е газов инжекцион аз съм от русе ,но ще ходя до разград, че там цените са по малко надути.ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН :mitsu-smiley: турски или български??Здравей колега би ли ми казал в кой сервиз в разград ще ти слагат газовата и за какви пари става дума?Ако искаш мога да те насоча към добър маистор в РАЗГРАД.Зада си нямаш ядове после :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 14 февруари 2011 Сподели Публикувано 14 февруари 2011 Аз съм с ГИ и чека си свети.... Имало начини това да не е така, но не ми се разправя. Нека свети, това означава, че не е изгоряла лампичката Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.