Премини към съдържание

Годишен технически преглед


Препоръчано мнение

Днес минах най-сетне в последния ден :icon_blush: - ходих за безплатен преглед в Диана на околовръстното /с гражданска в Евроинс/

 

Носете си големия талон или документ с номера на двигателя, защото ме върнаха вчера за това.

 

Сега са въведени нови норми и там поне доста стриктно ги спазват - тегли се преден и заден мост и спирачно усилие и се покрива коефициент на спирачна ефективност, с това нямаше проблем, обаче почнаха да ми разправят че газовете ми били над нормата /не можах да видя, но май 1 и нещо/ и се почна едно мрънкане и изявление от рода - ама ти имаш ли катализатор....ама сигурно нямаш ламбда сонда и затова, а аз само си мълча и вдигам рамене :icon_angel:

/Аз наистина нямам катализатор, а резонансно гърне, но онзи слезе в канала и вика -А, имаш катализатор ама нямаш ламбда сонда - затова!/

Не знам и защо искат на бензин да я тестват, като карам на газ ама айде.

Работата е има доста параметри програмката /май и по година на колата се гледа/ и в крайна сметка като дадоха че колата няма катализатор и си влезе в нормите :icon_angel:

 

Така че - носете си номер на двигателя, ако ви питат за катализатор - нямате или не знате :icon_bye:

 

Все пак нормите за без катализатор са пак 1 и нещо /май 1.7/ така че трябва да ги покриете - проверете си преди това поне въздушен филтър, а евентуално свещи и т.н.

 

Интересното е че не ми проверяваха светлини, чистачки и т.н., но с един колега бях в СБА - трябва да е измита /за лош външен вид не пускат/, да работят всички светлини /на номера му не работеше/, да работят пръскалките за стъклата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък минах вчера! Още ме боли корема! От смях!! Минах през кантар, спирачки и стигнах до газ анализатора - тук говедото ми сложи на тръбичката от ГНП-то щипката, която слага на кабела на бензиновите двигатели, пули се в компа и вика: Не мога да ти хвана оборотите, бе! Аз съм се надул от смях, ще се пукна, но и аз като теб гледам умно и вдигам рамене! Извика консултанти, гледаха с разбиране в компа и ми попълниха данните: Аре, карай! Едвам се устисках да изляза от сервиза, спрях и се насмях от сърце! Нали ще ставаме европейци!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък минах вчера! Още ме боли корема! От смях!! Минах през кантар, спирачки и стигнах до газ анализатора - тук говедото ми сложи на тръбичката от ГНП-то щипката, която слага на кабела на бензиновите двигатели, пули се в компа и вика: Не мога да ти хвана оборотите, бе! Аз съм се надул от смях, ще се пукна, но и аз като теб гледам умно и вдигам рамене! Извика консултанти, гледаха с разбиране в компа и ми попълниха данните: Аре, карай! Едвам се устисках да изляза от сервиза, спрях и се насмях от сърце! Нали ще ставаме европейци!!!

:hysterical: :hysterical: :hysterical:

Ти дизел ли беше??? :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Да, и още съм :)

 

Грешиш - вече си бензин :lol: :hysterical: :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък минах вчера! Още ме боли корема! От смях!! Минах през кантар, спирачки и стигнах до газ анализатора - тук говедото ми сложи на тръбичката от ГНП-то щипката, която слага на кабела на бензиновите двигатели, пули се в компа и вика: Не мога да ти хвана оборотите, бе! Аз съм се надул от смях, ще се пукна, но и аз като теб гледам умно и вдигам рамене! Извика консултанти, гледаха с разбиране в компа и ми попълниха данните: Аре, карай! Едвам се устисках да изляза от сервиза, спрях и се насмях от сърце! Нали ще ставаме европейци!!!

 

...Е, поне на правилното място човека е решил да прави замерване....само дето е сбъркал накрайника. А и собственика на пункта сигурно го е домързяло да даде още 1200 лв за една друго джаджа, която снема "дистанционно" - поставена на капака на двигателя оборотите на дизелите, особено новите, "опакованите" в пластмаса е невъзможно да бъдат замерени на обороти без това допълнение.

По въпроса на BAlexandrov за нормите на газовете - наистина с новата наредба 32 изискванията са уникални, но с горивата в БГ, дори и с нов автомобил почти е невъзможно да влезеш ва тях...Проблема е, че софтуера на новите 4-компонетни газ-анализатори и димомери не допуска да се изкара на хард копи положителен резултат, който програмата разпознава като "извън нормите".

В тази връзка, вярвайте ил не, но НАЙ-ЛЕСНО минават и то без шашми старите лади, по същество карбураторните автомобили - просто нормите са други, пък и на място може да се пипне настройката.

Ще питате защо ги знам тези неща - просто един собственик на ГТП ми е приятел и утрепах една седмица докато науча хората му как да работят с апаратурата.....макар, че по-лесно беше да науча сина му на 14 години, отколкото екипа на ГТП-то...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е нормите са завишени и незнайно защо не ги оправят. Имах един опел, за да мине го писаха карбуратор, ама и тия от пунктовете си знаят какво да правят, така цхе няма страшно

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като са завишени защо не ги оправят? Докога ще се излагаме така и ще се мъчат хората? Както е тръгнало се съмнявам да мина и аз на преглед.Хрумна ми да кажа ,че съм карбуратор или дизел :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е нали знаете как се минава на преглед- при познати и с почерпка лека ;). И после- дайте да ограничим корупцията- та тя държавата сама си я създава. :ph34r:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За прегледа давам 20 лева и нямам проблем.Последния път в СБА на Горубляне ми искаха триъгълник и пожарогасител :vsurprise: не че не са важно но и полицаите не питат за тях като ме спрът.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За колите който не влизат в норми за ламдата, ходят 2 коли на преглед.... Едната на койато трябва да и се направи преглед седи отвънка и чака другата кола минава вместо нея... Това ще е докато не сложат камерки някой ден :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

За пръв път в живота си ще минавам годишен технически преглед, :icon_blush:

помагайте с информация, къде да ходя, какво да нося и съвети няма да откажа :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За пръв път в живота си ще минавам годишен технически преглед, :icon_blush:

помагайте с информация, къде да ходя, какво да нося и съвети няма да откажа :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock:

:mitsu-smiley: Отиваш там, където ти е най-близо. Трябва да си си платил данъка и си носи талоните на колата. Предполага се че колата ти е в изправност, така че не трябва да имаш проблеми. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Отиваш там, където ти е най-близо. Трябва да си си платил данъка и си носи талоните на колата. Предполага се че колата ти е в изправност, така че не трябва да имаш проблеми. :mitsu-smiley:

 

 

По принцип е така, но пък толкова много пунктове за минаване на преглед станаха и се конкурират, че дори и да не е платен данъка пак става. В смисъл че едва ли ще пропуснат да ти съберат парите за преглед за такава незначителност. Както и ако си само с малкия талон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да им пикам на безплатните прегледи, по добре да си дам 25 лв отколкото да ми мрънкат за глупости разни некомпетентни "майстори". Преди години на един такъв безплатен преглед отива брат ми и го връщат щото не е в нормите, а колата е на газ. Отивам аз, без да пипаме каквото и да е и минавам без проблем :noexpression: . Друга година отивам в СБА Панчерево - колата си е наред, ама трябвало да престои половин час в сервиза - "..изискване" и тъпака, понеже няма какво да прави ми регулира иначе перфектно регулираните фарове и ми взеха 12лв :argue: ... тъпаци!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато се минава на преглед и когато ти мерят газовете на газ ли е по-добре да работи двигателя или на бензин?

В смисъл в кои от 2-та случая изгорелите газове са по-малко?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато се минава на преглед и когато ти мерят газовете на газ ли е по-добре да работи двигателя или на бензин?

В смисъл в кои от 2-та случая изгорелите газове са по-малко?

На газ би трябвало да са значително по-ниски вредните емисии.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

CO което мерят не е ясно на какво е по-ниско... трябва да си пробваш.

 

Намерих наредбата...

http://www.rta.government.bg/n_uredba/n32.html

 

Емисии на отработените газове - максимално допустими стойности

I. Моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес (бензинови двигатели)

Максимално допустими стойности на въглероден оксид (CO)

Максимално допустимите стойности се определят от производителя на моторното превозно средство и се посочват в техническите му характеристики (част I, позиция V от свидетелството за регистрация).

При липса на такава информация максимално допустимите стойности са, както следва:

 

1. Моторни превозни средства без система за контрол на емисиите (без каталитични неутрализатори):

За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 октомври 1986 г. - съдържание на СО - 4,5 % обемни

За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 октомври 1986 г. - съдържание на СО - 3,5 % обемни

 

2. Моторни превозни средства със система за контрол на емисиите:

При работа на двигателя на празен ход с минимална честота на въртене:

- За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. - съдържание на СО - 0,5 % обемни

- За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. - съдържание на СО - 0,3 % обемни

При работа на двигателя на празен ход с повишена честота на въртене най-малко 2000 min-1

- За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. - съдържание на СО - 0,3 % обемни

- За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. - съдържание на СО - 0,2 % обемни

- Въздушно отношение l - в границите 0,97 - 1,03

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето за това последното отношение "Ламбда", писах в една друга тема, че GDI-то не може да мине преглед. При него на празен ход в режим на бедна смес това отношение е 3,5. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато се минава на преглед с какъв бензин е по-добре да бъде колата ( в смисъл кои изкарва по малко вредни емисии) ?

С 95 или по голямо октаново число? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато се минава на преглед с какъв бензин е по-добре да бъде колата ( в смисъл кои изкарва по малко вредни емисии) ?

С 95 или по голямо октаново число? :icon_blush:

 

Би трябвало да е с такъв октан, колкото му дават по каталог и съответно и настройките ще са му за по-добра работа и за по малко вредни емисии.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро трябва да е минало известно време /1 ден поне/ да се настрои оптимално спрямо бензина.

Много си се зачудил колега :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте, колеги.

 

Във връзка с ГТП и катализатор:

Първоначалната ми регистрация на Каризмата в КАТ не бе посочено, че е с катализатор, а реално тя е с фабричен такъв. Не са правели никакви измервания, проверки или каквото и да е било друго. Не ме и попитаха нищо, освен дали ми работят светлините, спирачките и т.н. някви глупости.

Та сега колата ми е регистрирана без катализатор, което съответно се отразява на по-високи данъци. Къде и какво трябва да направя, за да ми регистрират катализатора!?

Мерси предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата не се регистрира в КАТ с катализатор, а в данъчното (Общината).

До 2 месеца след регистрирането на автомобила в КАТ на твое име трябва да подадеш декларация или заявление в общината.

НА това заявление се попълва че автомобила е с катализатор.

В закона пише, че за кола с катализатор се намалява данъка на половина само ако автомобила е до 75 к.с.

 

До сега съм регистрирал 2 коли в продължение на 6 месеца и не съм видял да се мерят изгорели газове на каналите в КАТ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...