BAlexandrov Публикувано 31 март 2006 Сподели Публикувано 31 март 2006 Днес минах най-сетне в последния ден :icon_blush: - ходих за безплатен преглед в Диана на околовръстното /с гражданска в Евроинс/ Носете си големия талон или документ с номера на двигателя, защото ме върнаха вчера за това. Сега са въведени нови норми и там поне доста стриктно ги спазват - тегли се преден и заден мост и спирачно усилие и се покрива коефициент на спирачна ефективност, с това нямаше проблем, обаче почнаха да ми разправят че газовете ми били над нормата /не можах да видя, но май 1 и нещо/ и се почна едно мрънкане и изявление от рода - ама ти имаш ли катализатор....ама сигурно нямаш ламбда сонда и затова, а аз само си мълча и вдигам рамене :icon_angel: /Аз наистина нямам катализатор, а резонансно гърне, но онзи слезе в канала и вика -А, имаш катализатор ама нямаш ламбда сонда - затова!/ Не знам и защо искат на бензин да я тестват, като карам на газ ама айде. Работата е има доста параметри програмката /май и по година на колата се гледа/ и в крайна сметка като дадоха че колата няма катализатор и си влезе в нормите :icon_angel: Така че - носете си номер на двигателя, ако ви питат за катализатор - нямате или не знате :icon_bye: Все пак нормите за без катализатор са пак 1 и нещо /май 1.7/ така че трябва да ги покриете - проверете си преди това поне въздушен филтър, а евентуално свещи и т.н. Интересното е че не ми проверяваха светлини, чистачки и т.н., но с един колега бях в СБА - трябва да е измита /за лош външен вид не пускат/, да работят всички светлини /на номера му не работеше/, да работят пръскалките за стъклата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Luka Публикувано 31 март 2006 Сподели Публикувано 31 март 2006 Аз пък минах вчера! Още ме боли корема! От смях!! Минах през кантар, спирачки и стигнах до газ анализатора - тук говедото ми сложи на тръбичката от ГНП-то щипката, която слага на кабела на бензиновите двигатели, пули се в компа и вика: Не мога да ти хвана оборотите, бе! Аз съм се надул от смях, ще се пукна, но и аз като теб гледам умно и вдигам рамене! Извика консултанти, гледаха с разбиране в компа и ми попълниха данните: Аре, карай! Едвам се устисках да изляза от сервиза, спрях и се насмях от сърце! Нали ще ставаме европейци!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 31 март 2006 Сподели Публикувано 31 март 2006 Аз пък минах вчера! Още ме боли корема! От смях!! Минах през кантар, спирачки и стигнах до газ анализатора - тук говедото ми сложи на тръбичката от ГНП-то щипката, която слага на кабела на бензиновите двигатели, пули се в компа и вика: Не мога да ти хвана оборотите, бе! Аз съм се надул от смях, ще се пукна, но и аз като теб гледам умно и вдигам рамене! Извика консултанти, гледаха с разбиране в компа и ми попълниха данните: Аре, карай! Едвам се устисках да изляза от сервиза, спрях и се насмях от сърце! Нали ще ставаме европейци!!! :hysterical: :hysterical: :hysterical: Ти дизел ли беше??? :hysterical: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Luka Публикувано 31 март 2006 Сподели Публикувано 31 март 2006 Да, и още съм Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 31 март 2006 Admin Сподели Публикувано 31 март 2006 Да, и още съм Грешиш - вече си бензин :lol: :hysterical: :hysterical: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Luka Публикувано 31 март 2006 Сподели Публикувано 31 март 2006 Амии... щом казват така... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miki64 Публикувано 31 март 2006 Сподели Публикувано 31 март 2006 Аз пък минах вчера! Още ме боли корема! От смях!! Минах през кантар, спирачки и стигнах до газ анализатора - тук говедото ми сложи на тръбичката от ГНП-то щипката, която слага на кабела на бензиновите двигатели, пули се в компа и вика: Не мога да ти хвана оборотите, бе! Аз съм се надул от смях, ще се пукна, но и аз като теб гледам умно и вдигам рамене! Извика консултанти, гледаха с разбиране в компа и ми попълниха данните: Аре, карай! Едвам се устисках да изляза от сервиза, спрях и се насмях от сърце! Нали ще ставаме европейци!!! ...Е, поне на правилното място човека е решил да прави замерване....само дето е сбъркал накрайника. А и собственика на пункта сигурно го е домързяло да даде още 1200 лв за една друго джаджа, която снема "дистанционно" - поставена на капака на двигателя оборотите на дизелите, особено новите, "опакованите" в пластмаса е невъзможно да бъдат замерени на обороти без това допълнение. По въпроса на BAlexandrov за нормите на газовете - наистина с новата наредба 32 изискванията са уникални, но с горивата в БГ, дори и с нов автомобил почти е невъзможно да влезеш ва тях...Проблема е, че софтуера на новите 4-компонетни газ-анализатори и димомери не допуска да се изкара на хард копи положителен резултат, който програмата разпознава като "извън нормите". В тази връзка, вярвайте ил не, но НАЙ-ЛЕСНО минават и то без шашми старите лади, по същество карбураторните автомобили - просто нормите са други, пък и на място може да се пипне настройката. Ще питате защо ги знам тези неща - просто един собственик на ГТП ми е приятел и утрепах една седмица докато науча хората му как да работят с апаратурата.....макар, че по-лесно беше да науча сина му на 14 години, отколкото екипа на ГТП-то... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 31 март 2006 Сподели Публикувано 31 март 2006 Така е нормите са завишени и незнайно защо не ги оправят. Имах един опел, за да мине го писаха карбуратор, ама и тия от пунктовете си знаят какво да правят, така цхе няма страшно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsu Публикувано 31 март 2006 Сподели Публикувано 31 март 2006 Като са завишени защо не ги оправят? Докога ще се излагаме така и ще се мъчат хората? Както е тръгнало се съмнявам да мина и аз на преглед.Хрумна ми да кажа ,че съм карбуратор или дизел :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 2 април 2006 Сподели Публикувано 2 април 2006 Е нали знаете как се минава на преглед- при познати и с почерпка лека ;). И после- дайте да ограничим корупцията- та тя държавата сама си я създава. :ph34r: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsu Публикувано 2 април 2006 Сподели Публикувано 2 април 2006 За прегледа давам 20 лева и нямам проблем.Последния път в СБА на Горубляне ми искаха триъгълник и пожарогасител :vsurprise: не че не са важно но и полицаите не питат за тях като ме спрът. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iNFECTED Публикувано 4 април 2006 Сподели Публикувано 4 април 2006 За колите който не влизат в норми за ламдата, ходят 2 коли на преглед.... Едната на койато трябва да и се направи преглед седи отвънка и чака другата кола минава вместо нея... Това ще е докато не сложат камерки някой ден :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 7 декември 2007 Сподели Публикувано 7 декември 2007 За пръв път в живота си ще минавам годишен технически преглед, :icon_blush: помагайте с информация, къде да ходя, какво да нося и съвети няма да откажа :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 7 декември 2007 Сподели Публикувано 7 декември 2007 За пръв път в живота си ще минавам годишен технически преглед, :icon_blush: помагайте с информация, къде да ходя, какво да нося и съвети няма да откажа :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :icon_rock: :mitsu-smiley: Отиваш там, където ти е най-близо. Трябва да си си платил данъка и си носи талоните на колата. Предполага се че колата ти е в изправност, така че не трябва да имаш проблеми. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 7 декември 2007 Сподели Публикувано 7 декември 2007 :mitsu-smiley: Отиваш там, където ти е най-близо. Трябва да си си платил данъка и си носи талоните на колата. Предполага се че колата ти е в изправност, така че не трябва да имаш проблеми. :mitsu-smiley: По принцип е така, но пък толкова много пунктове за минаване на преглед станаха и се конкурират, че дори и да не е платен данъка пак става. В смисъл че едва ли ще пропуснат да ти съберат парите за преглед за такава незначителност. Както и ако си само с малкия талон. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 7 декември 2007 Сподели Публикувано 7 декември 2007 Да им пикам на безплатните прегледи, по добре да си дам 25 лв отколкото да ми мрънкат за глупости разни некомпетентни "майстори". Преди години на един такъв безплатен преглед отива брат ми и го връщат щото не е в нормите, а колата е на газ. Отивам аз, без да пипаме каквото и да е и минавам без проблем :noexpression: . Друга година отивам в СБА Панчерево - колата си е наред, ама трябвало да престои половин час в сервиза - "..изискване" и тъпака, понеже няма какво да прави ми регулира иначе перфектно регулираните фарове и ми взеха 12лв :argue: ... тъпаци! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 7 декември 2007 Сподели Публикувано 7 декември 2007 Когато се минава на преглед и когато ти мерят газовете на газ ли е по-добре да работи двигателя или на бензин?В смисъл в кои от 2-та случая изгорелите газове са по-малко? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
novak Публикувано 7 декември 2007 Сподели Публикувано 7 декември 2007 Когато се минава на преглед и когато ти мерят газовете на газ ли е по-добре да работи двигателя или на бензин?В смисъл в кои от 2-та случая изгорелите газове са по-малко?На газ би трябвало да са значително по-ниски вредните емисии. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 7 декември 2007 Автор Сподели Публикувано 7 декември 2007 CO което мерят не е ясно на какво е по-ниско... трябва да си пробваш. Намерих наредбата...http://www.rta.government.bg/n_uredba/n32.html Емисии на отработените газове - максимално допустими стойности I. Моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес (бензинови двигатели)Максимално допустими стойности на въглероден оксид (CO) Максимално допустимите стойности се определят от производителя на моторното превозно средство и се посочват в техническите му характеристики (част I, позиция V от свидетелството за регистрация).При липса на такава информация максимално допустимите стойности са, както следва: 1. Моторни превозни средства без система за контрол на емисиите (без каталитични неутрализатори): За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 октомври 1986 г. - съдържание на СО - 4,5 % обемни За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 октомври 1986 г. - съдържание на СО - 3,5 % обемни 2. Моторни превозни средства със система за контрол на емисиите: При работа на двигателя на празен ход с минимална честота на въртене:- За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. - съдържание на СО - 0,5 % обемни- За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. - съдържание на СО - 0,3 % обемни При работа на двигателя на празен ход с повишена честота на въртене най-малко 2000 min-1- За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. - съдържание на СО - 0,3 % обемни- За МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. - съдържание на СО - 0,2 % обемни- Въздушно отношение l - в границите 0,97 - 1,03 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Ето за това последното отношение "Ламбда", писах в една друга тема, че GDI-то не може да мине преглед. При него на празен ход в режим на бедна смес това отношение е 3,5. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Когато се минава на преглед с какъв бензин е по-добре да бъде колата ( в смисъл кои изкарва по малко вредни емисии) ? С 95 или по голямо октаново число? :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 8 декември 2007 Сподели Публикувано 8 декември 2007 Когато се минава на преглед с какъв бензин е по-добре да бъде колата ( в смисъл кои изкарва по малко вредни емисии) ? С 95 или по голямо октаново число? :icon_blush: Би трябвало да е с такъв октан, колкото му дават по каталог и съответно и настройките ще са му за по-добра работа и за по малко вредни емисии. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 8 декември 2007 Автор Сподели Публикувано 8 декември 2007 По-скоро трябва да е минало известно време /1 ден поне/ да се настрои оптимално спрямо бензина.Много си се зачудил колега :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maimun-m Публикувано 17 януари 2008 Сподели Публикувано 17 януари 2008 Здравейте, колеги. Във връзка с ГТП и катализатор:Първоначалната ми регистрация на Каризмата в КАТ не бе посочено, че е с катализатор, а реално тя е с фабричен такъв. Не са правели никакви измервания, проверки или каквото и да е било друго. Не ме и попитаха нищо, освен дали ми работят светлините, спирачките и т.н. някви глупости. Та сега колата ми е регистрирана без катализатор, което съответно се отразява на по-високи данъци. Къде и какво трябва да направя, за да ми регистрират катализатора!?Мерси предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 17 януари 2008 Сподели Публикувано 17 януари 2008 Колата не се регистрира в КАТ с катализатор, а в данъчното (Общината).До 2 месеца след регистрирането на автомобила в КАТ на твое име трябва да подадеш декларация или заявление в общината.НА това заявление се попълва че автомобила е с катализатор.В закона пише, че за кола с катализатор се намалява данъка на половина само ако автомобила е до 75 к.с. До сега съм регистрирал 2 коли в продължение на 6 месеца и не съм видял да се мерят изгорели газове на каналите в КАТ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.