Премини към съдържание

Шум от към скоростната кутия ...


Anatoli

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, знам че във форума никой не би могъл да ми каже какъв ми е проблема, но може и да има хора който са се сблъсквали със подобен...

Преди известно време ми се налага да патувам извънградско, след като спра и колата изстине напълно, при следващото потегляне от към скоростната кутия се чува едно ситно тракане, наподобяващо изгоряла гарнитура на изпускатели, ясно и отчетливо. И това само при ускоряване от 1200-2000об/мин. След две три смени на предавките шума изчезва напълно. До тук добре.

Коментирах проблема с Пламен, той ме насочи какво да погледна... луфт вътрешни карета едва доловим, повече мърда камбаната отколкото да кажа че е карето. До скоро този шум не се чуваше в градски условия, дефакто когато съм нямал по дълаг преход. Да но от няколко дена започна да се чува или когато колата е студена сутрин или когато карам малко по интензивно и след това се закрепя на обороти около 1500-2000 и то само след като превключа предавка и натисна педала на гъзта да ускорявам, след 2000 оборота се ичиства и няма никакво виене и т.н.

Значи на място сутрин натисках съединител пусках, къркорения и темподобни няма, при движение по инерция шума го няма...

Единствено при ускорение до 2000. На място при форсиране не се чува нищо освен мотора.

Днес обаче имах повече време да си поиграя със колата и установявам, че при ускорение когато започна да чувам шума ако натисна съединителя 2-3 пъти да пробоксува леко звука изчезва.

Мисълта ми ме навежда на пружините на феродовия диск, ако са охлабени и започват да дрънчат.. евентуално влизат в някакъв резонанс при тези обороти.

А аксиалния лагер да ме поправите ако греша но от него звук би трябвало да има само когато съм натиснал съединителя.

Очаквам не някой да ми каже къде е проблема, а по-скоро как да локализирам точното място.

Благодаря ви предварително....

П.П.: ако беше ток да ми прави проблема до сега да съм го вързал на мястото си http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

 

 

Мисълта ми ме навежда на пружините на феродовия диск, ако са охлабени и започват да дрънчат.. евентуално влизат в някакъв резонанс при тези обороти.

А аксиалния лагер да ме поправите ако греша но от него звук би трябвало да има само когато съм натиснал съединителя.

 

Ако до сега не е сменян феродовия диск, не би трябвало да имаш пружини.. Оригиналните са със гумени тампони ..

По скоро нещо по притискателя или по лагера да е проблема.. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маслото съм го поръчал, трябваше днеска да го взема... но ше дойде утре.

А иначе гледах за масло в кутията има, като одвих пробката и започна да сълзи. Сега незнам цвета му колко е показателен за такова масло, но беше жълтеникав и немога да кажа че е най-бистрото което съм виждал но си е доста чистичко.

 

За притескателя и аз си мислех... лошото е че май няма как да се надникне за да разбера дали е сменян или не феродовия.

А лагера, след като е зацепен съединителя, мисля че няма никакво усилие в него, че да го кара нещо да трака... защото звука е подобен на тракане но много по остро се чува.

 

Утре ще сменя маслото и пак ще пиша.

 

П.П.: Спрял съм се на Mobil VS 200

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анатоли, прегледай тази тема от 44 мнение нататък :

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=12163&st=40&p=172219entry172219

 

Мисля че симптомите са подобни на твоите, а накрая изобщо не е излязло от скоростите.

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих направил втори път грешката да слагам масло Мобил 1 на скоростна кутия.Написал си само Мобил,да не е някакво друго,но според мен е по-добре да вземеш масло от Yacoo, отколкото на Мобил 1.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че симптомите са подобни на твоите, а накрая изобщо не е излязло от скоростите.

Симптомите са различни.

 

На всички предавки ли го прави (вкл. задна) и има ли разлика при натоварване/подаване на газ; променя ли се шумът в интервала 1200-2000 оборота в зависимост от газта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На задна не, но когато се появи въпросния шум при плавно подаване на газ се чува най ясно.

Подам ли повечко газ шума е по слаб... те такова животно няма :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абатоли,маслото с което съм е първото,а ти искаш да слагаш от второто.Надявам се да е по-различно,което силно ме съмнява.Ако и ти като мен имаш леко износен синхронизатор на 2-ра предавка,сам ще се увериш зимата,какво мъчение е да превключиш на 2-ра,докато не е загряла колата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи според тебе, проблема ми идва от вида на маслото... така ли? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще имаш още един проблем, ако сложиш масло на скоростите от тази марка :icon_blush:.Сменени го и пак пиши какво е станало.Ако можеш старото го събери и го прекарай през някоя марля-интересно ми е дали няма да има парченца метал вътре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

старото го събери и го прекарай през някоя марля-интересно ми е дали няма да има парченца метал вътре.

 

Това с марлята няма смисъл да го пробва, японците са го измислили - има магнити вътре, да обират стружките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с марлята няма смисъл да го пробва, японците са го измислили - има магнити вътре, да обират стружките.

Това с магнита не са го измислили Японците, а е копи-пейст от европейските кутии .. :icon_thumbup:

А смисъл има, защото не знам още да е измислен магнит за месингови стружки, а от синхронизаторите падат точно такива стружки.. :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми да взема да звънна на Мобил, да кажа че маслата им нищо не струват.... Що ли да не си затворят и компанията. По-добре сигурно олио за пържене да правят....

+ това от 3-та на 2-ра нямам никакви проблеми, преди малко беше тествано с 65км от 3-та на 2-ра, мнооо готино реве мотора, че даже без грам междинна газ изпържих една Вектра Ц с 2,2 мотор.

Маслото ще е това, защото имам доверие на доставчика, ако някой друг си е зимал и е имал проблем, да си търси проблема другаде, все пак колите ви не са нови за да очаквате всичко да се подобрява при всяка смяна на каквото и да е, това са просто кръпки както правят по пътищата.

Защото когато се прави ремонт всеки гледа да е минимално евтин, да не би случайно да сменяте и пружините когато сменяте амортесьори.... сменяте трънки, малко са хората които го правят!

Та достатачно, искам мнения и препоръки, защото шума го има когато си поиска!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега а я пробвай нещо....На всяка скорост вдигаш до 1500-2000об/мин и както си на скорост отпускаш газта и после рязко я натискаш. Целата е да обере луфтовете първо в едната посока, после в другата.......Например , включваш първа, тръгваш до 1500об/мин, отпускаш газта рязко и после натискаш рязко, ослушвай се за претракване и за други шумове. После на 2-ра ск. пак до 1500об/мин и т.н. на всички скорости. Да видим на някоя скорост дали ще има фрапираща разлика в шума.......

 

P.S. Не е нужно да се напъва колата, просто леко подаване на газта. Както споменах само да обере хлабините.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.. имам развитие по случая, днес шума се появи отново и беше доста по слаб от друг път, но понеже съм доста педантичен успях да го чуя. Направих и това което колегата Милен ме накара, и резултата е, че шума изчезна само след като два пъти подадох и отпуснах газта в зоната на оборотите в които се чува.

Иначе звука се чува най-много на 1-ва и 2-ра, на 3-та го има но утихва бързо.

Има и нещо ново, въпросния звук се появява след като преди това съм карал със скорост над 70-75км/час.

 

А по-въпроса за маслото .... беше си за смяна, предишния собственик го е сменил на 75000км, и след като го смених има промяна и в шума вътре в купето, преди чувах предимно бученето на скоростната кутия, а сега приятния звук на мотора.

 

 

Та след като изчезва върпсония шум, моля Милен да каже какво е имал в предвид.

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

<BR>Здравейте.. имам развитие по случая, днес шума се появи отново и беше доста по слаб от друг път, но понеже съм доста педантичен успях да го чуя. Направих и това което колегата Милен ме накара, и резултата е, че шума изчезна само след като два пъти подадох и отпуснах газта в зоната на оборотите в които се чува. <BR>Има и нещо ново, въпросния звук се появява след като преди това съм карал със скорост над 70-75км/час.<BR><BR>А по-въпроса за маслото .... беше си за смяна, предишния собственик го е сменил на 75000км, и след като го смених има промяна и в шума вътре в купето, преди чувах предимно бученето на скоростната кутия, а сега приятния звук на мотора.<BR><BR>Та след като изчезва върпсония шум, моля Милен да каже какво е имал в предвид.<BR>
<BR>Лошо е това, има хлабини между зъбните колелета, вероятно от лагери.  Но не се плаши, диагнозата ще стане ясна при разглобена кутия. И само да ти кажа, че имам две такива кутии на съставните им части. Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не оспорвам мнението ти, но на 160 000км и при положение че маслото е сменяно, да ми се наложи да правя ремонт на скоростна кутия ... , а и звука сега едва доловим. Бас държа че ако се качи някой от вас, доста време ще ви трябва да го чуете, след смяната на масло просто кутията не я чувам като работи, а преди .... имаше едно бучене все едно съм шестак БМВ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не оспорвам мнението ти, но на 160 000км и при положение че маслото е сменяно, да ми се наложи да правя ремонт на скоростна кутия ... , а и звука сега едва доловим. Бас държа че ако се качи някой от вас, доста време ще ви трябва да го чуете, след смяната на масло просто кутията не я чувам като работи, а преди .... имаше едно бучене все едно съм шестак БМВ.

Моето мнение е да си караш колата и да не се притесняваш чак толкова. В скоростната кутия има лагери и зъбни колела, които е нормално да издават някакъв звук когато се въртят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ми е по това описание да кажа, мисля че има някакъв проблем с шлиците на първичния вал, т.е. тези шлици на които би трябвало неподвижно да седят зъбните колелета......Ако случайно имаш минаване покрай Пловдив някой път, обади се ще я чуя....

Иначе според мен Мицубиши нямат проблем със скоростите.....имат проблем с маслата които се продават тук. Аз на моита кола масло на скорости не съм сменял, няма и да го сменя. Досега за 210000км скоростите са като нови.....Мога да уредя тест драйв на всеки които не вярва. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

Вече мина повече от месец, след като смених маслото на скоростната кутия. Няма и помен от гореописания от мен шум, появи се веднуж още след първите 15км, от както го бях сменил. От тогава и до днес, никакви симптоми за подобен звук в моята кола. Според мен всичко си е било от мазилните качества на маслото, просто си е било за смяна, да не говорим, че преди да го сменя 2-ра скорост, която доста добре се превключваше (от 3-та на 2-ра) имаше известно задържане когато колата е с около 20км/час. Очудващо според мен би трябвало да е на по висока скорост, но и това сега го няма.

Извода ми е, че трябва всичко да си се сменява с прецизна японска точност относно километри!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анатоли, и при мен имаше странен шум от скоростната кутия като ми докараха Галанта преди 2 години. Тогава колата беше на 150 хил. км и в диапазона около 60 ко/ч се чуваше едвам доловимо, но много специфично и дразнещо виене, което след 70 км/ч изчезваше. След като смених маслото на скоростите+добавка, положението се пооправи. НО!!! След известно време пак се появи виене. Помислих си, че е от главините на колелата (все пак бях с ново масло) и ги смених всичките. Оказа се, че не е имало нужда от това, защото 20 хил. км след смяната на маслото на скоростите виенето започна отново да се появява в диапазона 40-70 км/ч. И все така тихо, упорито и натрапчиво. И сега искам-неискам, трябва да го ликвидирам с интервенция в скоростната кутия.

Така, че смяната на маслото не води до решаване на проблема с виенето, а само отлага решението във времето.

Успех в решаването на проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се, галанта - сгодна колица, кеф е да я караш, що така дефектира кутийката...що не са я сметнали за тоя шестак :rolleyes: Аз смених две лагерчета на първичния вал, че ромболеше и виеше като ярмомелка, на всяка скорост, като шумът намаляваше с покачването на предавките(т.е. на първа най се чуваше)

И последно какво масло е хубаво да налеем в скоростната кутия???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...