mmotors Публикувано 9 август 2012 Сподели Публикувано 9 август 2012 Moя модул си стои в чекмеджето в момента, ще се наложи да го слагам скоро, така или иначе. Помня, че имаше проблем и ми палеше лупите заедно с дългите, та бях закачил дългите директно на модула, но сега не мисля да е така. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 10 август 2012 Сподели Публикувано 10 август 2012 Вижте колегите каква оригинална идея имат и я реализират за 'невключени' фарове. http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=102892&pid=1062339&st=0entry1062339 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trink Публикувано 20 август 2012 Автор Сподели Публикувано 20 август 2012 Чух за случаи на заяждане, но с добри аргументи можеш да докажеш всичко на пътя и в съда ! Сега обмислям моята позиция, когато почнат да ме хапят, че съм сложил диоди в дългите на бронята... Иначе и аз съм с такъв модул на служебната - 30% на дългите - не съм имал проблем с органите.От много отдавна не бях влизал във форума и се радвам, че по моята (май единствена :icon_blush: )тема пак има писано. Само две неща набързо да споделя:На колегата Любо Димитров му е по-добра схемата - ползва по-малко релета, по-малко неща могат да се счупят (не че при мене имам проблем де), а при малкото място, което има и от двете страни на фаровете, това е добре30% или дори 50% дълги е американския стандарт за DRL, но тук а и дори в Германия (където скоро бях) няма кой да ви спре - единствената разлика е, че при дългите светлинния сноп е по-концентриран (15-18 градуса) отколкото при световния(евро) страндарт за "дневни светлини" - 20+ градуса. Това е нещо, за което не вярвам да има дори един европейски полицай с апаратура (преносим гониометър/спектрометър) да го засечеТова са моите 2 стотинки принос - успех с инсталацията и не забравяй да направиш снимки :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 3 декември 2012 Сподели Публикувано 3 декември 2012 Сега гледам, че модула който си сложих аз на галанта са го пуснали и с вариант да управлява пускането на фаровете по минус - линк. Има го описано и в приложения PDF за свързването на кабелите. Това би спестило преправянето по инсталацията и пускането на допълнителни жици.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 3 декември 2012 Сподели Публикувано 3 декември 2012 (редакция) Защо всички си мислят, че фаровете при Галанта се управляват по минус. Това изобщо не е така :rolleyes:. Да се управлява по минус значи да идва постоянно плюс към крушката (и без да са пуснати фаровете) и като врътнем копчето, тогава да идва и минус. Следователно когато и да подадем минус, крушката да светва. При Галанта имаме постоянна маса на късите, а масата на дългите "виси" и минава през лоста на волана. Плюса на къси и дълги е общ при <'99 инсталацията (т.е. ако подадем изкуствено плюс на късите то се появява плюс и на дългите, но те няма да светнат, понеже нямат маса - тя минава през лоста на волана и се появява само ако сме включили дълги). След '99 вече имаме отделно реле за къси и за дълги, и плюса не е общ, но масата на дългите пак си минава през лоста. И при двата вида инсталации, ако подадем плюс на късите, то те ще светнат, понеже маса си имат постоянно, т.е. управляват си се по плюс! А дългите се управляват И по плюс И по минус, т.е. трябва да се подават и двете за да светнат. Именно заради това се прави това отвързване на дългите през реле - заради липсата на маса, а при първия вид инсталация и заради общия плюс с късите. Ако пък искаме къси на 100%, то тогава изобщо не е необходим никакъв модул - можем да управляваме директно релето на фаровете (късите) с едно допълнително мъничко реленце (1-2А), закачено през диод между алтернатора и плюс от габарит, силовата верига на което да подава маса на висящия управляващ пин на релето. Това е :rolleyes: . Редактирано 3 декември 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Trafik Публикувано 4 декември 2012 Сподели Публикувано 4 декември 2012 (редакция) Нахвърлях на бързо една схема на светлините на Галант <99. В случея + и - идват от ключа на фаровете. Благодарение на колегата Liubo ми се изясни и на мен, имам момтиран успешно DRL модул на късите. Редактирано 4 декември 2012 от Trafik Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Getmaster Публикувано 4 декември 2012 Сподели Публикувано 4 декември 2012 (редакция) След дълго прелистване на форума така и не разбрах и реших и аз да се включа има ли модули само за функцията изпрати ме до вкъщи за ксенон независимо дали на къси дълги или халогени след заключване на автомобила Редактирано 4 декември 2012 от Getmaster Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 4 декември 2012 Сподели Публикувано 4 декември 2012 (редакция) След дълго прелистване на форума така и не разбрах и реших и аз да се включа има ли модули само за функцията изпрати ме до вкъщи за ксенон независимо дали на къси дълги или халогени след заключване на автомобила SmartDRL модула има и тази функция, но след угасяне на двигателя и фаровете, а не след заключване. Всъщност има вход за сигнал от алармата, но аз никога не съм го ползвал и не знам как точно работи с него. Редактирано 4 декември 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 декември 2012 Сподели Публикувано 5 декември 2012 SmartDRL модула има и тази функция, но след угасяне на двигателя и фаровете, а не след заключване. Всъщност има вход за сигнал от алармата, но аз никога не съм го ползвал и не знам как точно работи с него.Точно за това е сигнала от алармата(не че аз съм го ползвал де). При мене лупите остават да светят след изгасване на фаровете още 10сек. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Getmaster Публикувано 5 декември 2012 Сподели Публикувано 5 декември 2012 (редакция) Точно за това е сигнала от алармата(не че аз съм го ползвал де). При мене лупите остават да светят след изгасване на фаровете още 10сек. А идея имате ли на галант 98-ма 2.0 с заводско централно къде се намира модула за централното и по + или по - се управлява то Редактирано 5 декември 2012 от Getmaster Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 5 декември 2012 Сподели Публикувано 5 декември 2012 А идея имате ли на галант 98-ма 2.0 с заводско централно къде се намира модула за централното и по + или по - се управлява то Пусни си тема колега, тук темата е за DRL. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 5 декември 2012 Сподели Публикувано 5 декември 2012 Зад бушоните в купето,в синя кутийка,нарича се ETACS. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 7 април 2013 Сподели Публикувано 7 април 2013 Мислех да правя подробно описание на монтажа и дори бях започнал да подготвям снимков материал, обаче адски ме мързи, така че ще пусна само снимките - това, заедно с писанията ми в мнение 55 от тази тема би тр. да са достатъчни за всеки който е решил да си монтира smartdrl модул или поне да получи идея от къде може да вземе необходимите сигнали... http://195.149.248.189:8080/2013-04-07/bb05123a896031422e9c2e7cf8b2002f_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/e772a743494fc9ce3b2799a02061ca0e_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/abeeae0583d5805e42c9a3ddd130dab3_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/a05c962a5a031252a2761c20126cbc35_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/8afa8cf359c2dd5d02ba8f4bd08bd9dc_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/de1e72a1d3d4d5c67ce0e97d082f9080_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/e6f4db9235639c8b3751e3333feb3b47_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/fcee8555c75fb5b0d0a58c59199fc5ee_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/bea1aed7eab4e54003b0a736248ecf6e_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/ae79e49e57b78e8758860010755c3ea7_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/c98e4e90d2f7d2b5ec3ab0048bb0023e_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/c340d4e35cd5e5e16af121077d922d11_120x90.jpgЕдинствената забележка която ще направя е, че на снимките е сниманa кутия с релета от <99 модела, при след фейслифтовите релето за клаксона е изместено в дясно в кутията, гледайте означенията на капака за да се ориентирате, принципа остава същия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 28 август 2013 Сподели Публикувано 28 август 2013 Баси, в моя град няма релета. Имаше само едно руско 30А с 5 пина в един магазин. Имам чувство че ще свърши работа, само не знам 5-тия пин за к`во е. Ползвали го за АГУ най-вече.Ходих при ел. техник по автомобили. Гледа, мери ... Включвах къси, дълги, гасих фаровете, после пак дай къси, дай дълги. Разбра, че няма да стане бързо и че такава инсталация (с маса от ключа в купето) не е ръчкал и ме отпрати. Не мога да разбера свързването на проводниците (към куплунга) на Н1 към релето :icon_hmm: Това са двата кабела, които влизат в куплунга, който се пъха в крушката Н1, нали така?Свързвам управляващите 2 пина на релето към двете жици на куплунга. Кои две жици - двете на левия Н1 или по един проводник на левия и десния фар Н1? Единия от силовите пинове на релето трябва да свържа за постоянен + през 20А бушон. Ок. Другият силов пин - към по един от краищата на Н1. Кои краища? Губи ми се кои са свободните проводници към дългите, които да замася :icon_hmm: Задавам глупави въпроси предполагам. От типа на ако колата трябва да има 4 колела да сложа ли три от едната страна и едно от другата, или по две от всяка страна Прилагам следните условни обозначения: Ляв кабел на куплунга за левия Н1 - 1Десния кабел на куплунга за левия Н1 - 2Ляв кабел на куплунга за десния Н1 - 3Десен кабел на куплунга за десния Н1 - 4Управляващи пинове на релето - 5 и 6Силови пинове на релето - 7 и 8 1 и 3 свързвам съответно с 5 и 6.7 свързвам към постоянен плюс през 20А предпазител.2 и 4 свързвам с 8.Питам кое е масата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 август 2013 Сподели Публикувано 28 август 2013 (редакция) Добре де, от тази грозна картинка ако не разбираш кое къде да вържеш, по-добре не го прави сам! http://195.149.248.189:8080/2013-04-07/bb05123a896031422e9c2e7cf8b2002f_120x90.jpg Руското реле ще стане, средния пин просто е нормално затворен и не се ползва. На самото реле има схема и се вижда кое са управляващите и кое силовите пинове. Тези към намотката са управляващите. Нямам реле пред мен да ти кажа кои номера са краката, номерацията е стандартна. Няма значение кой край на всяка крушка ще замасиш. Нямаш работа и с кабелите от оригиналната инсталация към дългите - тях ги откачаш, ползваш единия да управлява релето, а другия виси. За крушките се закачаш с 9мм обувки, виж на едната снимка съм снимал какво ти трябва. Редактирано 28 август 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 28 август 2013 Сподели Публикувано 28 август 2013 (редакция) Само да вметна че кото правих моето взехме реле комплект заедно с буксичката на което се монтира и малко жица.. ей таковаhttp://flatmo.hit.bg/rele1.jpgПосле монтажа става доста по-лестно и е по естетически издръжан според мен Иначе като гледам има ги и отделно пример - http://radimex.eu/%D1%86%D0%BE%D0%BA%D1%8A%D0%BB-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B5-40%D0%B040a илиhttp://www.electronics.bg/product_info.php?products_id=21003354 Другото което направих е - понеже си "паля" дългите направо им смених буксите на крушките отзад (Ако не се бъркам 2х букси 15лв на Hella). Оригиналните ги изолирах и ги прикрепих настрани (ако някой ден си ги върна в ОЕМ състояние хехе) и сложих новите с окабеляването. http://i4.minus.com/ibmOoo3pHiqLza.jpg Редактирано 28 август 2013 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 август 2013 Сподели Публикувано 28 август 2013 (редакция) И аз да вметна, че тези поставки болшинството са им прекалено тънки кабелите към силовите пинове - изолацията е дебела, ама вътре е 1.5мм2 в добрия случай, в лошия 1мм2, което е на ръба при 10-12А ток при дълги на 100% . Другото е, че обуквите вътре са кьопави, меки са и се отварят, не контактуват добре и там с времето нагаря. Специално си поръчвах немски кабелни обувки, които нямат нищо общо с тези по железариите... Качествени H4 букси e супер и най-добре, но ценово погледнато 10 обувки 9мм са 3лв, което е доста по-малко от 15лв. ..само казвам, и аз съм с H4 букси ) .. Редактирано 28 август 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 28 август 2013 Сподели Публикувано 28 август 2013 (редакция) Знам го проблема с гадните обувки :( на самия модул дет пали фаровете имам буксичка с 20А бушон и голямо псуване беше докато разбера че прави проблем. Смених цялата букса в последствие и от тогава е перфектно, а разбрах че и в "новите версии" на модула са обърнали внимание на този проблем За цената не бях 100% сигурен за H4 Hella буксите преди малко като писах - затова даже звъннах 1 телефон От това което чух май съм дал около 20лв за 2бр хахаха ... Ето такива са http://www.yatego.com/kfzstecker/p,50081dad9b1fb,4f953f5b921c85_8,hella-h4-lampen-fassung-stecker-sockel-socket-licht-plug-bulb (тук цената май е за 1бр). Редактирано 28 август 2013 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 28 август 2013 Сподели Публикувано 28 август 2013 Уф, цялата постановка ми е била грешна и затова съм удрял на камък. Сега ми се проясни Намерих реленце 50А с 4 крака. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 31 август 2013 Сподели Публикувано 31 август 2013 Да кажа че го подкарах. Сблъсках се с доста проблеми и то защото в града няма части - кабели има в един магазин, но са тънки отвътре въпреки дебелата изолация (за 2,5 кв съм ги платил); няма 9 мм кабелни обувки и си преправих две букси от друг вид колкото за пробата. За целта като ходя към Плевен ще купя 2-3 м кабел и ще подменя масите на двата фара, кабела от единия фар до другия и две истински букси трябва да взема, защото при мен въобще не ги предлагат (за тези в куплунгите). Карах я най-много 15 мин., вдигнах капака да проверя за прегряване някъде по връзките, опипах всичките и всичко изглеждаше наред, но аз знам, че не е добре така. Като светна дългите от ключа ще грее някъде и ще остана без дълги.Кабела от десния до левия фар съм го прекарал над радиатора през оригиналните ушенца в термошлаух с черен цвят с разлика 1 мм от дебелината на кабела. Ако 100 градуса жега тръгнат да правят проблем, без друго ще сменям този кабел с по-дебел и ще го прекарам от друго място.Звукът при активиране на модула и включване на фаровете не го чувам, тъй като модулът съм го оставил зад акумулатора и подпъхнал малко навътре под една ламаринка от колата, увил съм го в прозрачно найлонче и пристегнал "опаковката" да не се мокри евентуално. Не съм програмирал нищо. Сток настройки - плавно светване и изгасване с активация след 5 сек за двете. Двата двойни звука след изгасяне на двигателя ги чувам и от купето.БЛАГОДАРЯ на Любо за импровизираната схема, по която се ръководих :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 31 август 2013 Сподели Публикувано 31 август 2013 (редакция) Еми аз ти предложих да ти пратя всичко навързано и накримпвано и "нашлаухвано" на себестойност, само да остане да си го закачиш, ма ти нещя ... още не е късно btw . Кабела може да го прекараш вътре в ръба на предната решетка с диаматчетата - точно зад тях има кухина и минава идеално без да пречи и да се нагрява. С помощта на метална пластина от стара чистачка може да се промуши кабела и без да се сваля решетката. Важно е да се знае, че плътно в самия ръб трябва да мине кабела - има отвор в напречните преградки, но е наистина съвсем напред към ръба... Редактирано 31 август 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 31 август 2013 Сподели Публикувано 31 август 2013 (редакция) Решетката е по-вероятно да трябва да я свалям, докато радиаторът е по-малко вероятен. Не исках нищо свързано с модула да пречи при работа върху автомобила. То е добре вътре да се монтира и навърже, ама нямам идея към кои кабели. Просто мразя като вдигна капак на кола да виждам множество кабели. Искам всичко да е прибрано, грамотно навързано и естетично. Сега, по въпроса с естетиката не съм се справил много добре. Първо реших всичко да навържа в цветовете на модула, за да се знае кой кабел за какво е. Така масата от двата фара стана със син кабел, от единия до другия жълт-зелен, черен (сигнал от габарит) с черен, оранжев с оранжев, червен с червен. Но всичко по колата е решено в черно чрез фабричните шлаухи или както там се наричат. Никъде не може(ше) да се види кабел с друг цвят, с изключение на дебелия проводник за усилвателя и темелния бушон зад акумулатора. От левия фар към релето продължих с черен кабел за да не става като дъгата. Лесно може да се пренавърже, но първо ще си купя акумулатор, че моят е ноември 2004-та и започва да издъхва + другите нещица по-горе.Между другото си мернах зареждането без консуматори - 14,4V. За да изкара ~9 години този акумулатор, значи зареждането е в изправност. Редактирано 31 август 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 22 юни 2015 Сподели Публикувано 22 юни 2015 (редакция) Не съм в час с токовете и сигурно е нещо елементарно, но не можах да се оправя. Така, DRL модул на дългите с несветещ ляв фар. По принцип павета мразя и карам на втора с 1100 оборота, обаче в центъра на София и около него това нямаше как да стане. Возията ми е дръвУ и съответно хубаво раздрусах колата и не знам точно по кое време секцията за дълги на левия фар е спряла да свети. Който иска да си махне камъните в бъбреците да вика да го повозя. Това го видях чак в нас като отварях гаража. Веднага смених крушката - пак не свети. Светнах от копчето късите - работят; дълги - само десния свети на дълги, левия почива (само къси и габарит от левия фар). С мултицет премерих свързаността на отделните кабели:- масата на фаровете - има маса. Масата съм я извел с два кабела към съответните калници с болтчета 6 мм.- кабела от ПЛЮС на левия фар към десния фар - не е прекъснат кабела (и нормално, нали десния свети, а ПЛЮС взима от този кабел)- двата кабела от релето до фабричната букса - има свързаност. Тук зумера ми пищи независимо на кой кабел проверявам - докосвам на единия кабел на тази букса и писка и на двата крака на релето. Това при неработещ двигател. - плюсът от релето до левия фар също се подава коректно. Подадох само ПЛЮС директно от акумулатора към левия фар - не свети. Дадох ПЛЮС към дългите на десния фар - левия и десния фар светнаха на дълги.Тук почнах да се почесвам. За да съм 110% сигурен в крушката, с два кабела й дадох ток от + и - от клемите на акумулатора към крачетата на държача на крушката - свети си. Гледам че плюсът върви от левия фар към десния :rolleyes: и ми е странно защо левия не свети, а десния свети след като + минава първо през левия и от там по същия кабел отива към десния :icon_hmm: Редактирано 22 юни 2015 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 22 юни 2015 Сподели Публикувано 22 юни 2015 (редакция) Ако правилно те разбирам, значи или е лош контакт на обувките с които закачаш към крушката или маса ти се губи, независимо че е в калника, може да е окислила и т.н. Следното направи, свали обувките от крушката която не свети, дай на дълги и мери на волтаж напрежението между пиновете. Ако има, зачисти добре буксата и я стисни да стяга по-силно, явно не контактува с крушката.Ако няма, мери между плюсовия кабел и минуса на акумулатора. Ако така има, ясно - минусовия кабел. Друг вариант не остана, предвид че до по-далечната крушка очевидно заминава плюс. Така че или маса, или не контактува (по-нагоре в темата съм споменал за китайските меки обувки в магазините - именно след случай като този, който ми се случи лично се видях принуден да си поръчам обувки от Фарнел .. ) ... Пиши да видим какво е излязло. И ако се окаже обувки, мога да ти пратя 2, ако ти се занимава с куриери. Редактирано 22 юни 2015 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.