Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Инсталация на Drl в Галант 97


Препоръчано мнение

От доста време съм се наточил да започна и напиша тази тема, но все нещо си намирам друга работа... Събрал съм снимки отдавна и само едно сравнително видео между запален DRL срещу къси светлини липсва. Но и това ще наваксам някоя неделна среща...

 

Въведение- що е DRL или Daytime Running Lights- това са светлини за движение през деня, които се включват автоматично при запалване на двигателя и се гасят сами при изгасен двигател. Те имат няколко предимства от това да си палиш късите сам:

1. Харчат по-малко ток (най-малкото защото осветлението на таблото не е запалено) - не че 200 гр. бензин на 100 км са нещо забележимо, но все пак

2. Крушките живеят по-дълго и няма нужда да се сменят начесто, защото модулите ги захранват с по-малка мощност- 30% в моя случай

3. Ако се вържат към дългите, се използва крушка, която се ползва супер рядко, т.е. още по-рядко сменяме крушка

4. И спестените глоби, много ясно :icon_dance: - на всеки му се е случвало да забрави да си пусне светлините сутринта, нали?

 

Та видях аз един такъв работещ модул на Аудито на един приятел (не е от светодиодните- става дума за старо Ауди A6) и много се зарибих. З съжление негови снимки нямам, но светлините изглеждат горе-долу така работещи, като на този Пасат:

http://drl.hit.bg/galery/photo10.jpg

И така преди няколко седмици реших, че и моята Мицка трябва да е с такива харабийски светлини. Поръчах си един модул от: drl.hit.bg

(м/у другото има и още един модул, наречен ФАР, но той не е програмируем и не отговаря на определението "харабийски"- пък е по-прост и по-евтин: ФАР DRL)

 

Започнах да изучавам вездесъщите електросхеми на колегата BAlexandrov и стигнах до извода, че ако искам да го вържа към дългите, ще трябва да инсталирам и нещо допълнително- няколко релета, които да управляват веригата. Можех да се откажа от оригиналния план и да го вържа и към късите, но за мен щеше да бъде доста тривиално :rolleyes:

 

Ще продължа разказа скоро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Преди месец-два си направих подобно нещо, но много по-просто, без програмируеми контролери и т.н. Сложих едно малко реленце свързано към алтернатора и си святкат и се гасят сами.

 

Евала за ентусиазма и труда за който си положил. Чакаме да видим как се е получило.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От къде тая решетка? :icon_drool:

Кво и е на решетката............сигурно няква "Тюнинг " такава ........... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора, това на снимката дали е Митсубиши въобще?

Ами не бре, ние и за тва се майтапим............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не бре, ние и за тва се майтапим............. :D
Абе ти се маитапиш, ама като я завъртиш на 180 градуса, става и за твоят Галант... :lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, видях светлините на колегата - мога да му кажа "Браво', за поредната модификация, приложена в иначе сравнително бедния на екстри Галант.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, видях светлините на колегата - мога да му кажа "Браво', за поредната модификация, приложена в иначе сравнително бедния на екстри Галант.

Няма лошо, ако става въпрос, и Галантите имат много екстри ,само че не и за европейския пазар.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като написах един дъъълъг отговор с продължението на историята, "палестинския" хакер ме поряза лошо на следващия ден и около 1 час работа заминаха на кино. Затова сега ще пиша по-кратки съобщения и ще си водя персонален бекъп.

 

По същество- защо избрах да вържа схемата точно към дългите светлини:

  1. Защото моя човек я е вързал така и производителя така "препоръчва"
  2. За да съм по-различен(не че има много Галанти на пътя :) )
  3. С по-малко енергия се постига същия, ако не и по-добър ефект от запалени къси (падам си екологичен- :mitsu-smiley:-то ми е зелено все пак)

Дневните светлини са за да те виждат другите- няма нужда да светят надолу в пътя. Затова дори и HELLA са сложили сравнение между къси и DRL в една тяхна брошура:

http://storage4.album.bg/3fc/kysi_sreshtu_dalgi_za_drl_hella_41618_20479226.jpg

Така си доста повече видим отдалече, единственото важно е да не заслепяваш. Ето и една снимка от последната среща пред НИМ, където съм оставил DRL-a включен:

http://storage4.album.bg/54a/drl_vladi_sreshta_nim_nim_nim_3d6ff_20481070.jpg

Е- малко съм с в идиотска поза, но аз рядко излизам нормално на снимки :icon_dance:

Редактирано от Trink
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ме дразнят разни такива, които деня карат на дълги и мислят, че не те кьорят.

 

В чл. 70 ал. 3 т. 2 пише:

 

От 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени фарове за движение през деня или с къси светлини на фаровете.”

 

 

Трябва да им се пишат актове на тия, особено със китайските електрожени.

 

 

http://dadrl.hit.bg/00.html

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много ме дразнят разни такива, които деня карат на дълги и мислят, че не те кьорят.

 

В чл. 70 ал. 3 т. 2 пише:

 

От 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени фарове за движение през деня или с къси светлини на фаровете.”

 

 

Трябва да им се пишат актове на тия, особено със китайските електрожени.

 

 

http://dadrl.hit.bg/00.html

Трудно е за вярване, но съм съгласен с теб :)

Прочетох и аз Drivers Against DRL и съм почти съгласен с тях.

А именно съм "ЗА" техния "мек" възглед: дневни светлини, но с максимум светлосила 400-600cd. Моите са точно 1500cd делено на 3=500cd. Е-те искат 400cd, но до 600 всичко си е ОК за мен. Ето и техния:

Чл. 70. (3) При движение през деня и при нормална видимост се забранява употребата на светлини с интензитет над 400 cd.

Вече над 40% дълги си е лошо- когато направя сравнителното видео (DRL срещу къси) се надявам да те убедя, че 33% дълги не са лошо нещо- мога пък и да успея :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лошо е, защото целта е да видиш светещите фарове, а не те да са насочени в очите ти. Може да има доста нежелани ефекти, повечето са описани в сайта. Точка трета е отменена, доста отдвана. Отделно могат да ти напишат акт, че не караш на къси, няма значение какво свети, трябва да са късите или светлини за движение, не дълги.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лошо е, защото целта е да видиш светещите фарове, а не те да са насочени в очите ти. Може да има доста нежелани ефекти, повечето са описани в сайта. Точка трета е отменена, доста отдвана. Отделно могат да ти напишат акт, че не караш на къси, няма значение какво свети, трябва да са късите или светлини за движение, не дълги.

А какво е "светлини за движение"?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво е "светлини за движение"?

Така се водят допълнително сложените специални светлини за движение през деня, т.е. фабричен DRL, който в повечето случай представляват две допълнителни фарчета със 20W крушки (като на стопове или задни лампи), които са насочени напред, не надолу. Или фабрично в Golf 6 има H15 крушка във фара за дългите, която крушка има две жички- 19W DRL и 55W дълги.

Аз разделям 55W на 3 и получавам 18,3W :icon_thumbup: поооочти като Голфо. (само дето крушката не ми струва 25лв)

Единствения минус ми е, че нямам официален документ, че моите са също "светлини за движение" през деня. Тази година и следващата никой полицай няма да иска такъв документ, но ще трябва да си изкарам скоро такъв.

Редактирано от Trink
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колко ти излезе като цена с монтажа? И не ми стана много ясно дългите светлини се включват или се монтират допълнителни крушки?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дългите е включил колегата, но може да се върже и на късите, да не дразниш останалите учасници в движението.

Монтажа на такова устройство излиза от 25-30 до 60лв, като ще накълцат доста жици по инсталацията.

Ако сам си го правиш за около 2лв ще имаш почти същия ефект за около 10 минути.

 

55W на 3 и получавам 18,3W

Колега как ги делиш точно на 3? С импулсно захранване, с резистор или с някаква друга магия?

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега как ги делиш точно на 3? С импулсно захранване, с резистор или с някаква друга магия?

 

Един микроконтролер Пик дванайска (Microchip PIC12Fxxx) прави ШИМ, т.е. мени запълването на импусна поредица, това поради инертността на крушката като краен резултат позволява точно контролиране на силата на светене. Разбира се не е само пик-а, има и силова част, аз говоря образно.

 

Аз карам с въпросното устройство на последните си две коли и съм ултра доволен. На колегите дето мрънкат че заслепявало, ще им кажа да не говорят преди да са видели щото говорят глупости - изобщо не е като да си пуснал дългите на full. Имаше една тема в "Направи си сам" във форума на vwclub.bg, но не мога сега да я намеря. Там имаше малко теория и принципа на който се основават подобни системки, както и защо точно 55% и защо на дългите, обосновано със схеми и снимки. Не си го е измислил сам това Виктор (L&R във vwclub.bg, автора на кутийката), човека е проучвал доста, а самата схема и изработка е перфектна и за последните 3.5 години от както го ползвам не ми е направило и един проблем. Сега ще си сложа такова и на Галант-а. Разбира се устройството е проектирано с VW на ум и наистина се монтира елементарно там, тук до колкото видях ще е 1-2 идеи по-сложно, но наистина си заслужава, поне според мен. Често ми се случва като карам и някой насреща като ме види, да се сети че е забравил да си пусне фаровете и да ги пуска :) Значи си върши работата по предназначение. Особено добре се справя при понижена видимост- дъжд/мъгла/сумрак.

 

Поздрави.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един микроконтролер Пик дванайска (Microchip PIC12Fxxx) прави ШИМ, т.е. мени запълването на импусна поредица, това поради инертността на крушката като краен резултат позволява точно контролиране на силата на светене. Разбира се не е само пик-а, има и силова част, аз говоря образно.

 

Аз карам с въпросното устройство на последните си две коли и съм ултра доволен. На колегите дето мрънкат че заслепявало, ще им кажа да не говорят преди да са видели щото говорят глупости - изобщо не е като да си пуснал дългите на full. Имаше една тема в "Направи си сам" във форума на vwclub.bg, но не мога сега да я намеря. Там имаше малко теория и принципа на който се основават подобни системки, както и защо точно 55% и защо на дългите, обосновано със схеми и снимки. Не си го е измислил сам това Виктор (L&R във vwclub.bg, автора на кутийката), човека е проучвал доста, а самата схема и изработка е перфектна и за последните 3.5 години от както го ползвам не ми е направило и един проблем. Сега ще си сложа такова и на Галант-а. Разбира се устройството е проектирано с VW на ум и наистина се монтира елементарно там, тук до колкото видях ще е 1-2 идеи по-сложно, но наистина си заслужава, поне според мен. Често ми се случва като карам и някой насреща като ме види, да се сети че е забравил да си пусне фаровете и да ги пуска :) Значи си върши работата по предназначение. Особено добре се справя при понижена видимост- дъжд/мъгла/сумрак.

 

Поздрави.

Монтажа на това устройство на Галанта ще е по сложно и с по две релета на всяка крушка..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Монтажа на това устройство на Галанта ще е по сложно и с по две релета на всяка крушка..............

 

Ти би ли се занимал, да ти звънна по-натам за час .. че го гледам като космически кораб този галант все още :icon_dance: хем и да го прегледаме че ми е нов...

 

 

А и колегата който се е справил - можеш ли да пуснеш схема някаква, ако имаш време да нарисуваш де ..

 

 

Поздрави.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти би ли се занимал, да ти звънна по-натам за час .. че го гледам като космически кораб този галант все още :icon_dance: хем и да го прегледаме че ми е нов...

 

 

А и колегата който се е справил - можеш ли да пуснеш схема някаква, ако имаш време да нарисуваш де ..

 

 

Поздрави.

Няма проблем .............обадете се........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти би ли се занимал, да ти звънна по-натам за час .. че го гледам като космически кораб този галант все още :icon_dance: хем и да го прегледаме че ми е нов...

 

А и колегата който се е справил - можеш ли да пуснеш схема някаква, ако имаш време да нарисуваш де ..

 

Поздрави.

Здравейте- радвам се, че темата заживя и без мен, аз малко я занемарих последната седмица, ни пък имам доста мат'рял за нея вече. Схеми и снимки кое къде е вече имам и се надявам тази седмица да напиша целия разказ тук. Открих и най-оптимизираното свързване на релетата(при мен е предишното свързване- не най-доброто) - което е със само три релета за Галант '97 и само с едно реле на Галант 99 и нататък. Всички схеми са ми във DRL alбума, само че по-добре изчкай да довърша разказа, зашото са хаотични

 

Нека да отговоря и на другите въпроси:

А колко ти излезе като цена с монтажа? И не ми стана много ясно дългите светлини се включват или се монтират допълнителни крушки?

  • 50 лв. цена на устройството заедно с куриерската услуга
  • 20 лв. цена на 4 релета и буксите за тях (чак накрая разбрх че същите релета са по-евтини в Конрада- тук може и да е и около 13 лв.)
  • 5 лв. кабели, кабелни обувки, тинол, термосвиваем шлаух, изолирбанд и т.н.

Общо 75 лв.

Освен това има и друга важна цена- часовете игра с колата, разучаване на схеми и др., които ми се събират към 16 часа. Не е малко- като си довърша разказа- който е решил да го слага сам, ще спести поне половината от тези часове от четене тук. (след като си напиша цялата тема де)

 

Въпроса как се дели на 3 или на други проценти напрежението го е отговорил Сульо Димитров :) много добре. Аз само добавям, че устройството е много добре направено. Единствено имам 1-2 малки забележки, които ще ги кажа на края на разказа. Надявам се, че производителя ще ги коригира във някоя следваща версия.

 

Специално по въпроса за заслепяването направих две видеа, на последната среща в НИМ:

http://www.vbox7.com/play:45fe73be Тук сме аз и Atila, като той е със къси ксенонови. Освен това отзад има и една патрулка, която е на дълги- въобще много добро сравнение се получи.

http://www.vbox7.com/play:1f4a6107 А тук сме аз и GT Power- той е с нормални халогенни къси. С второто сравнение се потвърждават повечето твърдения, че устройството не заслепява и се вижда по-добре отдалече.

Важно пояснение- камерата снима от височината на шофьор зад волана, за да покаже точно как се възприемат запалените светлини от другите шофьори. Ако си пешеходец, гледаш от по-високо и светлините дразнят още по-малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предимствата на устройството са беспорни, но и цената не е ниска, при условие, че колегата сам си прави монтажа.

Все пак, ако често забравяте да включите светлините, ще се компенсира от глобите.

Да не забравяме, че се предвижда въвеждането на задължително целогодишно използване на светлините в страните от ЕС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все пак, ако често забравяте да включите светлините, ще се компенсира от глобите.

 

Ако не се търси гъзария става и за два лева, значително по-лесно. В една друга тема има подробности как може да се направи, значително по-евтино: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=2563 Има обсъждани различни варианти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...