Премини към съдържание

Инсталация на Drl в Галант 97


Препоръчано мнение

Trink си е взел модул с два независими канала, той е по-скъп... 35 лв е модула в ОЕМ вариант без бушон и отпечатано упътване , а по моята схема с едно реле имаш още 1.50 за релето и 2лв за кабел от фар до фар, тури ги общо 5 с малко кабелни обувки, шлаух и държалка за бушон (не е задължителен държач за релето, и с обувки става), всичко това го има в наличност в Конрад..

 

 

КАТ не е техническа лаборатория, че да ми признава или отхвърля светлините, а това колко ниско долу и на какво разстояние са една от друга - няма никакво значение - те ще се явяват наравно с фаровете за мъгла.

 

Колега, не се заяждам, мислил съм го и аз с тези диоди, и разни други неща като диодни H3 крушки в халогените (които така и така не ползвам). Обаче в закона пише на какво трябва да отговарят дневните светлини и къде да се намират, има и минимални отстояния от края на автомобила, както и минимална височина. Съветвам те да провериш преди да ги купиш и монтираш и след това да почнат да си искат по 10-20 лв където те засекат. Отделно на самите фарове трябва да има маркировка че са одобрени за дневни светлини, Е0 мисля беше щампата, но то повечето го имат това мисля..

 

И тези 16 часа труд за монтаж на модула ли става въпрос? Според мен след като вече е ясно кое от къде да се вземе (а то всичко си го има в кутията с бушоните при мотора) са 2-3, 4ч макс.

 

Успех колега, и да не забравиш да снимаш ако направиш нещо :good: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

И аз да се включа малко в темата понеже фаровете вече са задължителни и реших да се задействам преди да са ме сурвакали с 50лв.

Спрял съм се на това http://drl.viewbg.net/cardrl-s.htm ама един по-стар модел на същото устройство (не CarDRL3 a CarDRL2). Само че като изчетох тази тема и най-вече мненията на Trink и Milen_z ми се струва че връзването му на Галант няма да е много лесно :) Вчера го монтирах на голф2 и стана готова за около 2 часа с разучаване, монтаж и тестове.

Имам два въпроса, ако може да помогнете...

- как да вържа устройството при положение че на Галанта фаровете се управляват с "-". понеже на крушките отива постоянен "+12"? Ясно е че Trink е наслагал релета ама какви и къде в моя вариант?

- от къде да се хванат кабелите за връзване при галанта. Гледам по снимките от бушоните.. ама устройството го дават не неустойчиво на вода... няма ли вариант направо от кабелите вътре в купето че да стане по цивилизовано.. и някои има ли идея кои точно кабели (някоя снимка/схема с номерация или поне цветове за по-лесно намиране)? Трябват ми

-- постоянен +

-- + само на контакт (измерва напрежението в бордовата с-ма за да пуска фаровете само над 13.2v)

-- маса

-- габарити (веселата част с разменения + и - )

-- дълги светлини (весела част пак??)

-- светкавица (пак дълги?)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Извинявам се,но не се сдържах: Колко коня качихте на голф-а,след монтажа http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_angel.gif ?
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намери си ел. Схемата от Workshop Manual-a и не го навързвай, където ти падне в други ел. кръгове. И не за дългите, понеже заслепява, каквото и да разправяте, че не е така, понеже е на дълги (и си личи). Или трябва да го намалиш до толкова, че почти да не се вижда после срещу слънцето, а и ще жълтее много.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Galant%20Wiring%20Diagrams/

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Виж моята схема само с едно реле:

 

http://195.149.248.189:8080/2012-07-21/5dc8d16125f3382cc344ef5045434964_120x90.jpg

 

 

1. Купуваш си едно реле, може да е автомобилно, може да е за платка, да е поне 30А за да има запас и да е нормално отворено.

2. Ако не искаш да пипаш оригиналната инсталация си вземаш 2 куплунга H4 и им вадиш централния кабел да не ти пречи. Може да вземеш и само кабелни обувки за куплунг H4 и да ползваш тях.

3. Откачаш двата куплунга към дългите. Избираш си едната страна (принципно от към акумулатора е по-близо) и закачаш управляващите 2 пина на релето към двете жици в куплуга. При това положение като пуснеш дълги или мигаш със светкавицата, релето трябва да щрака и да прави контакт между силовите си два пина

4. Закачаш единия от силовите пинове на релето към постоянен плюс - акумулатора или в кутията с бушоните също има свободен пин. Задължително през бушон 20А (бушона може да е един общ и за релето и за ДРЛ-то, но тр. да има!).

5. Другия останал свободен пин от силовата верига на релето закачаш към по един от краищата на дългите. Аз лично си пуснах кабел който минава в ръба на решетката с диамантчето отпред, но ти си окабели както си решиш. Полваш жица поне 1мм2, по-добре 1.5мм2, като общата точка е крака на релето или пускаш 2мм2 до първата крушка и от там продължава 1-1.5мм2.

6. Останалите свободни пинове към крушките на дългите закачаш за купето наблизо за маса. Близо до фаровете има неизползвани резби, в които може да завиеш по един болт за целта. Дебелината на жицата същата като тази за плюса.

7. Т.е. сега вече крушките не са закачени за оригиналната инсталация, а единия им край е директно на маса, а другия е вързан за силовата верига на релето.

При това положение ако всичко е как трябва, като подадеш дълги трябва вече да светват. Ако е така - поздравления - изолирал си успешно дългите от оригиналната инсталация

 

 

сега за ДРЛ

 

Всички налични сигнали ги има в кутията с бушоните, аз моето съм го омотал в найлон и изолирбанд и си виси зад акумулатора вече 2 години и нещо/

 

1. Плюс през контакт - има при релето за клаксона. Вадиш го и мериш в коя дупка се появяват 12в само при контакт, съответно навиваш една тънка жичка около съответния крак на релето и го връщаш обратно. Имаш вече плюс през контакт.

 

2. Габарити - имаш реле за габаритите. По същия начин мериш къде се появяват 12 волта само при пуснати габарити и се закачаш там.

 

(На снимката която съм закачил по-надолу лявото реле е за клаксона, дясното за габарититите )

 

3. Маса си вземаш от където ти душа иска, може от купето от някой болт, маса да искаш

 

4. В самата кутия отпред има едно неизползвано гнездо, от където аз захраних и релето и ДРЛ модула (през общ бушон).

5. Към дългите - закачаш се за този крак на релето от силовата му верига, към който си закачил по един край на крушките.

 

http://195.149.248.189:8080/2012-08-08/49fadbea6f3c4cce811dc98df2115bd5_120x90.jpg

 

Относно сигнал от светкавицата, моя модул си разпознава светкавицата през изхода си за дългите, т.е. не се закача допълнително нищо. Ако и този е така, то това че сме изолирали дългите с реле не променя това поведение.

 

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намери си ел. Схемата от Workshop Manual-a и не го навързвай, където ти падне в други ел. кръгове. И не за дългите, понеже заслепява, какото и да разправяте, че не е така, понеже е на дълги (и си личи). Или трябва да го намалиш до толкова, че почти да не се вижда после срещу слънцето и ще жълтее много.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Galant%20Wiring%20Diagrams/

 

 

Не заслепява ако се сложи на 20 или 25%, гаранция, а се вижда от далеч!

 

Ако се връзва към късите, то трябва да се пусне на поне 50% за да се вижда ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не заслепява ако се сложи на 20 или 25%, гаранция, а се вижда от далеч!

 

Ако се връзва към късите, то трябва да се пусне на поне 50% за да се вижда ..

Това е точно така, дори и на 30% пак не заслепява :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не заслепява ако се сложи на 20 или 25%, гаранция, а се вижда от далеч!

 

Ако се връзва към късите, то трябва да се пусне на поне 50% за да се вижда ..

 

 

Ако държите да спазвате закона, би трябвало ДЛР да се върже към късите! Доколкото помня там пише, че трябва да се кара с включени къси светлини или "дневни светлини", каквито намалените дълги не са... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако държите да спазвате закона, би трябвало ДЛР да се върже към късите! Доколкото помня там пише, че трябва да се кара с включени къси светлини или "дневни светлини", каквито намалените дълги не са... :)

 

 

Закона в случая е доста гъвкав, понеже това определено са си дневни светлини от където и да ги погледнеш. Сами светват и гаснат, виждат се... какво друго са освен дневни светлини? От 2007 насам карам всичко което имам с такъв модул и никой не се е заял или питал, а и до сега зимата си беше задължително на фарове.

 

На VW Toaran (такситата) дневните им светлини заводски са си в дългите, само че при тях самата крушка която се ползва е с две жички, като за дневните светлини е просто по-слаба.

 

Между другото, 20-40% от дългите е стандарта за USA и Canada, 100% къси за EU - кое е по-мъдро .. мисля че е ясно :rolleyes: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чух за случаи на заяждане, но с добри аргументи можеш да докажеш всичко на пътя и в съда :)! Сега обмислям моята позиция, когато почнат да ме хапят, че съм сложил диоди в дългите на бронята... :)

 

Иначе и аз съм с такъв модул на служебната - 30% на дългите - не съм имал проблем с органите.

Редактирано от GT PoWeR
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чух за случаи на заяждане, но с добри аргументи можеш да докажеш всичко на пътя и в съда :)! Сега обмислям моята позиция, когато почнат да ме хапят, че съм сложил диоди в дългите на бронята... :)

 

Иначе и аз съм с такъв модул на служебната - 30% на дългите - не съм имал проблем с органите.

 

Ами като съм гледал по схемите съм мяркал, че има Галанти с фабрични дневни светлини. Казваш че твоя е от тях - така си взел колата и не знаеш, демонстрираш че си светват и изгасват сами и да се спасяват ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами като съм гледал по схемите съм мяркал, че има Галанти с фабрични дневни светлини. Казваш че твоя е от тях - така си взел колата и не знаеш, демонстрираш че си светват и изгасват сами и да се спасяват ..

Именно, пак те цитирам, хехехе :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И модула който ги включва нищо не пречи да се закупи, стига още да има наличност.

 

Сами светват и гаснат, виждат се... какво друго са освен дневни светлини?

 

Трябва да имат маркировка, като такива. Ако са допълнителни и сертификат. Напълно възможно е да се заядат, ако е видно, че светят дълги, а не къси. Особено на двусекционни фарове, където лесно може да се установи с едно превключване. И дългите светят в очите, късите ако са регулирани се вижда само странично излъчване от повърхността на рефлектора или лупата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Трябва да имат маркировка, като такива. Ако са допълнителни и сертификат. Напълно възможно е да се заядат, ако е видно, че светят дълги, а не къси. Особено на двусекционни фарове, където лесно може да се установи с едно превключване. И дългите светят в очите, късите ако са регулирани се вижда само странично излъчване от повърхността на рефлектора или лупата.

 

Да ми покажеш на въпросния VW Tuaran, на който пак му светят в дългите, маркировката като дневни светлини? И с това заслепяване ти се каза че НЕ заслепява, но се вижда по-отдалече именно защото свети направо, но свети 25%.. ти обаче пак си пееш твоето си.. айде стига вече.. всеки да си решава .. това е.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif На ти си куклите дай си ми камиончето .. за два дена съм монтирал 6 устройства за дневни светлини.

Клиента идва и казва искам да ми се пускат фаровете автоматично, рядко са тези които питат къде какво и как се прави, предимно е искането после пита колко пари струва у-вото, и съответно колко ще струва монтажа.

Останалите неща са да си чешем езиците, а вече кой как си е решил проблема сам, това си е негова работа. Дето се вика, каквото си надробиш това ще сърбаш.

Рече ли чичко полицай да се заяде, отърване няма .. освен ако не си някой с пост или юрист.

 

Важното е да се пускат сами светлините и на човека да му е драго че си е дал паричките.

Със здраве и поздрави! ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

маркировката като дневни светлини? И с това заслепяване ти се каза че НЕ заслепява, но се вижда по-отдалече именно защото свети направо, но свети

 

Да няма да тръгна сега да търся такова VW, но съм сигурен, че маркировката е по-различна от на стандартен фар без DRL и някъде пише, че е DRL това, поне из документацията. От няколко години производителите са задължени да ги има. Нали се сещаш, че трябва по някакъв начин това да се докаже пред съответните органи, преди одобрение на типа.

 

Аз лично ги различавам тези с модулите, когато са на дълги, още повече ако ти жълтее насреща. Дали ти или полицая не можете да ги различите е друг въпрос. Лесно може да се установи. Както и да е. Всеки сам си решава.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За хора с подобни притеснения, модула се закача за късите по идентичен начин, пуска се на 50-60% и това е. Всеки сам си решава наистина. Аз предпочитам да хабя 25-30% по-малко ток и да се виждам по-отдалеч.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Голямо благодаря на Lyubo Dimitrov за подробното описание на кабелите и схемата. Току що приключих с монтажа на модула по описания от него начин. Принципно при мен (предполагам и при другите галанти) на дългите идват два "-" и като го пуснеш да светят единия кабел (бяло с червено при мен) става "+". Номера с релето става супер и дългите си работят и с модула и без :) Не направих снимки понеже в темата има вече доста. DRL-a го монтирах до акумулатора, релето и то там (под бушоните).

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Докато ние си спортим тук, някой е готов с монтажа, честито :icon_clap: .

 

Принципно при мен (предполагам и при другите галанти) на дългите идват два "-" и като го пуснеш да светят единия кабел (бяло с червено при мен) става "+".

 

Хмм .. това е интересно. При мен при пуснати къси идва + и до дългите, но те нямат маса. Т.е. къси и дълги са с общ плюс, за това се налага интервенцията с релето. Мисля че Trink беше споменал в началото на темата, че след определена година на производство има разлика в схемата за фаровете и по-новите са с отделно реле за къси и дълги, а не както ранните - с общо реле.

 

Може да се окаже, че при теб е нямало нужда да се изолират дългите с допълнително реле, т.е..

 

Тук колегата потребител 'mmotors' може да се включи ако иска - мисля че той като монтира (неговата би трябвало да е от новите, вариант с две релета) го беше пробвал и все пак не ставаше по някаква причина и се наложи да изолира .. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А моя като е от 1997 юни, защо е с две релета :P

Просто мерите по различен начин, ако колегата си извади релето на дългите няма да му дойдат два минуса преди да е пуснал фаровете!

Бъбреци .. бъбреци...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За хора с подобни притеснения, модула се закача за късите по идентичен начин, пуска се на 50-60% и това е. Всеки сам си решава наистина. Аз предпочитам да хабя 25-30% по-малко ток и да се виждам по-отдалеч.

 

Бреееее,така говориш сякаш фаровете ти са на електромер. Аз като карам цяла година на фарове да не съм се разорил или да ми се е развалило копчето за фаровете. На много коли фаровете за дългите им са много нагоре и малко или много при разминаване ги виждаш и те дразнят,били те и с 30 процента интензитет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А моя като е от 1997 юни, защо е с две релета :P

Просто мерите по различен начин, ако колегата си извади релето на дългите няма да му дойдат два минуса преди да е пуснал фаровете!

Бъбреци .. бъбреци...

 

Бъркаш се, според схемата за '97 релето е общо. При мен ('97.7) няма отделно реле за дългите, има едно за фаровете. Плюса е общ и идва от релето, късите са на постоянна маса, а масата към дългите минава през лостчето на волана. Не ми се рови сега в схемата да я пускам тук, но съм сигурен че е така. Ако много настояваш ще разровя довечера .

 

:)

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бреееее,така говориш сякаш фаровете ти са на електромер.

 

Зимата при минус емнайсе градуса и кратки пробези, всичко което можеш да спестиш като консумация е от полза за акумулатора ти, а също и за разхода .. няма електромер, така е, ама има алтернатор, който се върти от мотора. Не ми се спори... честно.

 

Иначе наистина сигурно има такива с идващи високо дълги, но в случая говорим за Галант конкретно.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз все отлагах тази повод да си правя автоматично пускане на светлините... и все си повтарям, че не забравям да си пускам фаровете по навик... да ама не :) .. февруари месец имах късмета (за 2ри път) след спиране за малък престой и тръгване да съм забравил фаровете и да имам близка среща с контролните органи.... И до като баща ми обясняваше, че и той винаги ги пуска и нямало нужда от такива глезотии след 2 седмици и него го "стрестнаха" (извади късмет само с предупреждение). Та сега вече с този закон реших да оборудвам галанта и на баща ми колата както писах по-рано.

Днес понеже ми се наложи да обикалям до няколко магазина включително Conrad и Кузмов електоникс стана дума на няколко пъти, че има много по-лесни и евтини варианти да си пускаш фаровете автоматично отколкото DRL модулите (въпреки че този, който слагах днес струва под 30лв, което не е кой знае колко). Екстрата обаче, която ти дават тези модулчета на готово е че може да си избереш кои фарове точно да вържеш да светят и да ги сложиш на определен процент.. ем да вършат желаната работа, ем да не пречат на другите, ем ако щете да "пести". Отделно че си имат възможност за програмируеми функции (което става доста лесно) ми и днес си говорихме че моделите с цена около 50лв може да пускат фаровете с датчик, които следи дали навън е тъмно или светло... принципно това май е екстра при доста скъпи коли.

По въпроса кои фарове да се пускат според мен отговора бе даден вече... дългите на 20-30% или къси на 50-60%. Като аз лични предпочитам варианта с дълги. Тази брошура на Хела (дето беше пусната още в мнение #11 ) добре показва че DRL принципно трябва да всети по-високо за да се забелязва.. но и не много силно. Интересното е че и пишат за някаква икономия 76% за дизел и бензин.. ама надали е чек толкова вълшебно хаха :icon_blush:

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само дето брошурата не е за дълги светлини ;)

 

А за осветителното тяло което Хелла предлага за ползване на дневни светлини!

И 75% е пестенето спрямо крушките които се ползват за фарове и тази крушка Н15 която слагат на това тяло. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

 

А крушката е два вариант или е 12V 55W/15W като се ползва по малката 15 ватова за дневни светлини, или е стандартна 21 вата със два LED елемента.

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...