Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Инсталация на Drl в Галант 97


Препоръчано мнение

Moя модул си стои в чекмеджето в момента, ще се наложи да го слагам скоро, така или иначе. Помня, че имаше проблем и ми палеше лупите заедно с дългите, та бях закачил дългите директно на модула, но сега не мисля да е така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Вижте колегите каква оригинална идея имат и я реализират за 'невключени' фарове.

 

http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=102892&pid=1062339&st=0entry1062339

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Чух за случаи на заяждане, но с добри аргументи можеш да докажеш всичко на пътя и в съда :)! Сега обмислям моята позиция, когато почнат да ме хапят, че съм сложил диоди в дългите на бронята... :)

 

Иначе и аз съм с такъв модул на служебната - 30% на дългите - не съм имал проблем с органите.

От много отдавна не бях влизал във форума и се радвам, че по моята (май единствена :icon_blush: )тема пак има писано. Само две неща набързо да споделя:

  1. На колегата Любо Димитров му е по-добра схемата - ползва по-малко релета, по-малко неща могат да се счупят (не че при мене имам проблем де), а при малкото място, което има и от двете страни на фаровете, това е добре
  2. 30% или дори 50% дълги е американския стандарт за DRL, но тук а и дори в Германия (където скоро бях) няма кой да ви спре - единствената разлика е, че при дългите светлинния сноп е по-концентриран (15-18 градуса) отколкото при световния(евро) страндарт за "дневни светлини" - 20+ градуса. Това е нещо, за което не вярвам да има дори един европейски полицай с апаратура (преносим гониометър/спектрометър) да го засече

Това са моите 2 стотинки принос - успех с инсталацията и не забравяй да направиш снимки :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Сега гледам, че модула който си сложих аз на галанта са го пуснали и с вариант да управлява пускането на фаровете по минус - линк. Има го описано и в приложения PDF за свързването на кабелите. Това би спестило преправянето по инсталацията и пускането на допълнителни жици....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо всички си мислят, че фаровете при Галанта се управляват по минус. Това изобщо не е така :rolleyes:. Да се управлява по минус значи да идва постоянно плюс към крушката (и без да са пуснати фаровете) и като врътнем копчето, тогава да идва и минус. Следователно когато и да подадем минус, крушката да светва. При Галанта имаме постоянна маса на късите, а масата на дългите "виси" и минава през лоста на волана. Плюса на къси и дълги е общ при <'99 инсталацията (т.е. ако подадем изкуствено плюс на късите то се появява плюс и на дългите, но те няма да светнат, понеже нямат маса - тя минава през лоста на волана и се появява само ако сме включили дълги). След '99 вече имаме отделно реле за къси и за дълги, и плюса не е общ, но масата на дългите пак си минава през лоста.

И при двата вида инсталации, ако подадем плюс на късите, то те ще светнат, понеже маса си имат постоянно, т.е. управляват си се по плюс! А дългите се управляват И по плюс И по минус, т.е. трябва да се подават и двете за да светнат. Именно заради това се прави това отвързване на дългите през реле - заради липсата на маса, а при първия вид инсталация и заради общия плюс с късите.

 

Ако пък искаме къси на 100%, то тогава изобщо не е необходим никакъв модул - можем да управляваме директно релето на фаровете (късите) с едно допълнително мъничко реленце (1-2А), закачено през диод между алтернатора и плюс от габарит, силовата верига на което да подава маса на висящия управляващ пин на релето. Това е :rolleyes: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Нахвърлях на бързо една схема на светлините на Галант <99. В случея + и - идват от ключа на фаровете. Благодарение на колегата Liubo ми се изясни и на мен, имам момтиран успешно DRL модул на късите.

Редактирано от Trafik
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След дълго прелистване на форума така и не разбрах и реших и аз да се включа има ли модули само за функцията изпрати ме до вкъщи за ксенон независимо дали на къси дълги или халогени след заключване на автомобила :)

Редактирано от Getmaster
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След дълго прелистване на форума така и не разбрах и реших и аз да се включа има ли модули само за функцията изпрати ме до вкъщи за ксенон независимо дали на къси дълги или халогени след заключване на автомобила :)

 

 

SmartDRL модула има и тази функция, но след угасяне на двигателя и фаровете, а не след заключване. Всъщност има вход за сигнал от алармата, но аз никога не съм го ползвал и не знам как точно работи с него.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

SmartDRL модула има и тази функция, но след угасяне на двигателя и фаровете, а не след заключване. Всъщност има вход за сигнал от алармата, но аз никога не съм го ползвал и не знам как точно работи с него.

Точно за това е сигнала от алармата(не че аз съм го ползвал де). При мене лупите остават да светят след изгасване на фаровете още 10сек. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това е сигнала от алармата(не че аз съм го ползвал де). При мене лупите остават да светят след изгасване на фаровете още 10сек. :)

 

 

А идея имате ли на галант 98-ма 2.0 с заводско централно къде се намира модула за централното и по + или по - се управлява то :)

Редактирано от Getmaster
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А идея имате ли на галант 98-ма 2.0 с заводско централно къде се намира модула за централното и по + или по - се управлява то :)

 

Пусни си тема колега, тук темата е за DRL.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Мислех да правя подробно описание на монтажа и дори бях започнал да подготвям снимков материал, обаче адски ме мързи, така че ще пусна само снимките - това, заедно с писанията ми в мнение 55 от тази тема би тр. да са достатъчни за всеки който е решил да си монтира smartdrl модул или поне да получи идея от къде може да вземе необходимите сигнали...

 

http://195.149.248.189:8080/2013-04-07/bb05123a896031422e9c2e7cf8b2002f_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/e772a743494fc9ce3b2799a02061ca0e_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/abeeae0583d5805e42c9a3ddd130dab3_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/a05c962a5a031252a2761c20126cbc35_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/8afa8cf359c2dd5d02ba8f4bd08bd9dc_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/de1e72a1d3d4d5c67ce0e97d082f9080_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/e6f4db9235639c8b3751e3333feb3b47_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/fcee8555c75fb5b0d0a58c59199fc5ee_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/bea1aed7eab4e54003b0a736248ecf6e_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/ae79e49e57b78e8758860010755c3ea7_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/c98e4e90d2f7d2b5ec3ab0048bb0023e_120x90.jpghttp://195.149.248.189:8080/2013-04-07/c340d4e35cd5e5e16af121077d922d11_120x90.jpg

Единствената забележка която ще направя е, че на снимките е сниманa кутия с релета от <99 модела, при след фейслифтовите релето за клаксона е изместено в дясно в кутията, гледайте означенията на капака за да се ориентирате, принципа остава същия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Баси, в моя град няма релета. Имаше само едно руско 30А с 5 пина в един магазин. Имам чувство че ще свърши работа, само не знам 5-тия пин за к`во е. Ползвали го за АГУ най-вече.

Ходих при ел. техник по автомобили. Гледа, мери ... Включвах къси, дълги, гасих фаровете, после пак дай къси, дай дълги. Разбра, че няма да стане бързо и че такава инсталация (с маса от ключа в купето) не е ръчкал и ме отпрати.

 

Не мога да разбера свързването на проводниците (към куплунга) на Н1 към релето :icon_hmm: Това са двата кабела, които влизат в куплунга, който се пъха в крушката Н1, нали така?

Свързвам управляващите 2 пина на релето към двете жици на куплунга. Кои две жици - двете на левия Н1 или по един проводник на левия и десния фар Н1?

 

Единия от силовите пинове на релето трябва да свържа за постоянен + през 20А бушон. Ок. Другият силов пин - към по един от краищата на Н1. Кои краища? Губи ми се кои са свободните проводници към дългите, които да замася :icon_hmm:

 

Задавам глупави въпроси предполагам. От типа на ако колата трябва да има 4 колела да сложа ли три от едната страна и едно от другата, или по две от всяка страна :-)

 

Прилагам следните условни обозначения:

 

Ляв кабел на куплунга за левия Н1 - 1

Десния кабел на куплунга за левия Н1 - 2

Ляв кабел на куплунга за десния Н1 - 3

Десен кабел на куплунга за десния Н1 - 4

Управляващи пинове на релето - 5 и 6

Силови пинове на релето - 7 и 8

 

1 и 3 свързвам съответно с 5 и 6.

7 свързвам към постоянен плюс през 20А предпазител.

2 и 4 свързвам с 8.

Питам кое е масата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, от тази грозна картинка ако не разбираш кое къде да вържеш, по-добре не го прави сам!

 

http://195.149.248.189:8080/2013-04-07/bb05123a896031422e9c2e7cf8b2002f_120x90.jpg

 

Руското реле ще стане, средния пин просто е нормално затворен и не се ползва. На самото реле има схема и се вижда кое са управляващите и кое силовите пинове. Тези към намотката са управляващите. Нямам реле пред мен да ти кажа кои номера са краката, номерацията е стандартна.

 

Няма значение кой край на всяка крушка ще замасиш. Нямаш работа и с кабелите от оригиналната инсталация към дългите - тях ги откачаш, ползваш единия да управлява релето, а другия виси. За крушките се закачаш с 9мм обувки, виж на едната снимка съм снимал какво ти трябва.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна че кото правих моето взехме реле комплект заедно с буксичката на което се монтира и малко жица.. ей такова

http://flatmo.hit.bg/rele1.jpg

После монтажа става доста по-лестно и е по естетически издръжан според мен :)

 

Иначе като гледам има ги и отделно пример -

http://radimex.eu/%D1%86%D0%BE%D0%BA%D1%8A%D0%BB-%D0%B7%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B5-40%D0%B040a или

http://www.electronics.bg/product_info.php?products_id=21003354

:)

 

Другото което направих е - понеже си "паля" дългите направо им смених буксите на крушките отзад (Ако не се бъркам 2х букси 15лв на Hella). Оригиналните ги изолирах и ги прикрепих настрани (ако някой ден си ги върна в ОЕМ състояние хехе) и сложих новите с окабеляването.

 

http://i4.minus.com/ibmOoo3pHiqLza.jpg

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да вметна, че тези поставки болшинството са им прекалено тънки кабелите към силовите пинове - изолацията е дебела, ама вътре е 1.5мм2 в добрия случай, в лошия 1мм2, което е на ръба при 10-12А ток при дълги на 100% . Другото е, че обуквите вътре са кьопави, меки са и се отварят, не контактуват добре и там с времето нагаря. Специално си поръчвах немски кабелни обувки, които нямат нищо общо с тези по железариите...

 

Качествени H4 букси e супер и най-добре, но ценово погледнато 10 обувки 9мм са 3лв, което е доста по-малко от 15лв. ..само казвам, и аз съм с H4 букси :)) ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам го проблема с гадните обувки :( на самия модул дет пали фаровете имам буксичка с 20А бушон и голямо псуване беше докато разбера че прави проблем. Смених цялата букса в последствие и от тогава е перфектно, а разбрах че и в "новите версии" на модула са обърнали внимание на този проблем :)

 

За цената не бях 100% сигурен за H4 Hella буксите преди малко като писах - затова даже звъннах 1 телефон :) От това което чух май съм дал около 20лв за 2бр :) хахаха ...

Ето такива са http://www.yatego.com/kfzstecker/p,50081dad9b1fb,4f953f5b921c85_8,hella-h4-lampen-fassung-stecker-sockel-socket-licht-plug-bulb (тук цената май е за 1бр).

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Уф, цялата постановка ми е била грешна и затова съм удрял на камък. Сега ми се проясни :) Намерих реленце 50А с 4 крака.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа че го подкарах. Сблъсках се с доста проблеми и то защото в града няма части - кабели има в един магазин, но са тънки отвътре въпреки дебелата изолация (за 2,5 кв съм ги платил); няма 9 мм кабелни обувки и си преправих две букси от друг вид колкото за пробата.

За целта като ходя към Плевен ще купя 2-3 м кабел и ще подменя масите на двата фара, кабела от единия фар до другия и две истински букси трябва да взема, защото при мен въобще не ги предлагат (за тези в куплунгите). Карах я най-много 15 мин., вдигнах капака да проверя за прегряване някъде по връзките, опипах всичките и всичко изглеждаше наред, но аз знам, че не е добре така. Като светна дългите от ключа ще грее някъде и ще остана без дълги.

Кабела от десния до левия фар съм го прекарал над радиатора през оригиналните ушенца в термошлаух с черен цвят с разлика 1 мм от дебелината на кабела. Ако 100 градуса жега тръгнат да правят проблем, без друго ще сменям този кабел с по-дебел и ще го прекарам от друго място.

Звукът при активиране на модула и включване на фаровете не го чувам, тъй като модулът съм го оставил зад акумулатора и подпъхнал малко навътре под една ламаринка от колата, увил съм го в прозрачно найлонче и пристегнал "опаковката" да не се мокри евентуално. Не съм програмирал нищо. Сток настройки - плавно светване и изгасване с активация след 5 сек за двете. Двата двойни звука след изгасяне на двигателя ги чувам и от купето.

БЛАГОДАРЯ на Любо за импровизираната схема, по която се ръководих :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз ти предложих да ти пратя всичко навързано и накримпвано и "нашлаухвано" на себестойност, само да остане да си го закачиш, ма ти нещя ... още не е късно btw :callgsm: .

 

Кабела може да го прекараш вътре в ръба на предната решетка с диаматчетата - точно зад тях има кухина и минава идеално без да пречи и да се нагрява. С помощта на метална пластина от стара чистачка може да се промуши кабела и без да се сваля решетката. Важно е да се знае, че плътно в самия ръб трябва да мине кабела - има отвор в напречните преградки, но е наистина съвсем напред към ръба...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Решетката е по-вероятно да трябва да я свалям, докато радиаторът е по-малко вероятен. Не исках нищо свързано с модула да пречи при работа върху автомобила. То е добре вътре да се монтира и навърже, ама нямам идея към кои кабели. Просто мразя като вдигна капак на кола да виждам множество кабели. Искам всичко да е прибрано, грамотно навързано и естетично. Сега, по въпроса с естетиката не съм се справил много добре. Първо реших всичко да навържа в цветовете на модула, за да се знае кой кабел за какво е. Така масата от двата фара стана със син кабел, от единия до другия жълт-зелен, черен (сигнал от габарит) с черен, оранжев с оранжев, червен с червен. Но всичко по колата е решено в черно чрез фабричните шлаухи или както там се наричат. Никъде не може(ше) да се види кабел с друг цвят, с изключение на дебелия проводник за усилвателя и темелния бушон зад акумулатора. От левия фар към релето продължих с черен кабел за да не става като дъгата. Лесно може да се пренавърже, но първо ще си купя акумулатор, че моят е ноември 2004-та и започва да издъхва + другите нещица по-горе.

Между другото си мернах зареждането без консуматори - 14,4V. За да изкара ~9 години този акумулатор, значи зареждането е в изправност.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Не съм в час с токовете и сигурно е нещо елементарно, но не можах да се оправя. Така, DRL модул на дългите с несветещ ляв фар. По принцип павета мразя и карам на втора с 1100 оборота, обаче в центъра на София и около него това нямаше как да стане. Возията ми е дръвУ и съответно хубаво раздрусах колата и не знам точно по кое време секцията за дълги на левия фар е спряла да свети. Който иска да си махне камъните в бъбреците да вика да го повозя. Това го видях чак в нас като отварях гаража. Веднага смених крушката - пак не свети. Светнах от копчето късите - работят; дълги - само десния свети на дълги, левия почива (само къси и габарит от левия фар).

 

С мултицет премерих свързаността на отделните кабели:

- масата на фаровете - има маса. Масата съм я извел с два кабела към съответните калници с болтчета 6 мм.

- кабела от ПЛЮС на левия фар към десния фар - не е прекъснат кабела (и нормално, нали десния свети, а ПЛЮС взима от този кабел)

- двата кабела от релето до фабричната букса - има свързаност. Тук зумера ми пищи независимо на кой кабел проверявам - докосвам на единия кабел на тази букса и писка и на двата крака на релето. Това при неработещ двигател.

- плюсът от релето до левия фар също се подава коректно.

 

Подадох само ПЛЮС директно от акумулатора към левия фар - не свети. Дадох ПЛЮС към дългите на десния фар - левия и десния фар светнаха на дълги.

Тук почнах да се почесвам. За да съм 110% сигурен в крушката, с два кабела й дадох ток от + и - от клемите на акумулатора към крачетата на държача на крушката - свети си.

 

Гледам че плюсът върви от левия фар към десния :rolleyes: и ми е странно защо левия не свети, а десния свети след като + минава първо през левия и от там по същия кабел отива към десния :icon_hmm:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно те разбирам, значи или е лош контакт на обувките с които закачаш към крушката или маса ти се губи, независимо че е в калника, може да е окислила и т.н.

 

Следното направи, свали обувките от крушката която не свети, дай на дълги и мери на волтаж напрежението между пиновете. Ако има, зачисти добре буксата и я стисни да стяга по-силно, явно не контактува с крушката.

Ако няма, мери между плюсовия кабел и минуса на акумулатора. Ако така има, ясно - минусовия кабел.

Друг вариант не остана, предвид че до по-далечната крушка очевидно заминава плюс. Така че или маса, или не контактува (по-нагоре в темата съм споменал за китайските меки обувки в магазините - именно след случай като този, който ми се случи лично се видях принуден да си поръчам обувки от Фарнел .. ) ...

 

Пиши да видим какво е излязло. И ако се окаже обувки, мога да ти пратя 2, ако ти се занимава с куриери.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...