Премини към съдържание

Инсталация на Drl в Галант 97


Препоръчано мнение

[*] 50 лв. цена на устройството заедно с куриерската услуга

 

Това последно го помня беше 35лв с доставката преди 2 години, явно инфлацията го е хванала и него, въпреки че сякаш моите бяха в2 и 4, сега гледам до в.6 го е докарал, с опция за ксенон .. Кутииката прави и leaving & coming home между другото (свети след като загасиш мотора 30 секунди да ти освети входа :) ), както и има опция дето мигаш като депутатска кола с двата фара - активира се от лостчето за дългите, ако бързаш примерно би било полезно, въпреки че на мен не ми се е налагало до сега. А примигването също е автоматично - с 1 мигване от лоста прави серия от 3-4 за да те видят по-добре че им сигнализираш отсреща - това специално на мен много ми харесва.

 

Използвам случая да благодаря на автора на темата за ентусиазма , времето и желанието да сподели опита си :icon_clap:

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Момчета, вижте кво пише в описанието на дИвайса (в.6):

 

 

По желание може да се поръча:

... модул с два силови изхода за управление на основните светлини( по

отделно за ляв и десен фар), което ще улесни монтажа на автомобили с отделна

инсталация на фаровете(ляв и десен).

 

При такъв вариант няма ли да отпаднат допълнителните релета ?

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, вижте кво пише в описанието на дИвайса (в.6):

 

 

При такъв вариант няма ли да отпаднат допълнителните релета ?

 

Поздрави.

За съжаление- НЕ :( Но поне задаваш навреме въпроса- отговаряйки, ще продължа и моя разказ.

Ел. схемата на главните фарове на Галант 97 (може би и на предишния) е следната- има реле, което с включването на късите подава ток едновременно на късите и дългите. Късите са си заключени по маса и веднга светкат, а дългите не са заключени и тяхната маса(минус) е чак на ключа на таблото. :

http://storage4.album.bg/0e8/shema_farove_s_dobaveni_drl_releta_15cf1_20308169.jpg

Между другото, Албума-www.album.bg съхранява снимките и във оригинален размер с най-доброто качество. Това е при всяка снимка долу вдясно, където пише "размер на оригинала". Повечето от моите снимки тук ги има и като оригинали- просто кликайте върху снимката/схемата за по-голям детайл.

Това е интересно хрумване на японците- късите са с типично европейско свързване, дългите- с японско. Заради това хрумване Галантите е невъзможно да присветкват само с дълги, а присветкват с къси и дълги едновременно

Та какво означава това ако ще се монтира DRL- че свързването към късите ще е много лесно и бързо. Ако не се гони гъзарията (по думите на Владимиров :) ) може да се направи със схема за 2 до 4 лева(хитрото решение на Владимиров-100% къси). Но ако колата ще я държите към 3+ години, гъзарията дори се избива в пари от H7 крушка по-малко на година(10х3=30лв.) плюс икономия 200 гр. бензин на всеки 100км- по мои изчисления.

 

По същество сега- това, което виждате добавено горе към оригиналната схема, е първоначалната ми идея на свързване. Тя включва:

  1. две релета веднага след бушоните за леви/десни светлини, които прекъсват и управляват кабелите на дългите
  2. едно реле след крушкте на дългите, което да заключва масата, защото масата

Това се оказа една несполучлива схема-изглеждаше добре на хартия- smartDRL-a се монтира под кутийката с бушони и релета, която се намира отдясно на двигателя зад акумулатора:

http://storage4.album.bg/3be/p1040661_7c2be_19443554.jpg

Но само на хартия- ще разкажа после защо.

 

Сега да отговоря на въпроса докрай- аз съм с точно този модул с отделни кабели за два фара. Той обаче не може да реши проблема, че ако се закачиш към плюса на дългите и пуснеш някакъв ток, то този ток ще се върне и до късите и ще ги запали и тях. Които няма да сменя късите със ксенонови, за DRL да ползва едновременно къси и дълги на 33%, е добре. Напрво върха на DRL гъзарията :icon_n_king: Само да не се живее в един град с Владимиров (шегичка)

Ако се опитаме да свържем smartDRL да управлява по минус, също не става, защото към къси и дълги няма постоянно подаден плюс. А като подадеш плюс постоянно, късите пак светнат :) Имах идея вместо релета да има там диоди които ще пускат тока в едната посока и късите нямаше да се палят. Но когато дългите са запалени, по тези диоди щеше да минава ток, който да ги нагрява до към 100 градуса.

Извода е един- релета,реленца и реленченца :icon_clap:

Редактирано от Trink
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По същество сега- това, което виждате добавено горе към оригиналната схема, е първоначалната ми идея на свързване. Тя включва:

  1. две релета веднага след бушоните за леви/десни светлини, които прекъсват и управляват кабелите на дългите
  2. едно реле след крушкте на дългите, което да заключва масата, защото масата

Това се оказа една несполучлива схема-изглеждаше добре на хартия- smartDRL-a се монтира под кутийката с бушони и релета, която се намира отдясно на двигателя зад акумулатора:

Виждам, че почти съм си довършил мисълта тук :icon_doh: ето я довършена: "...защото стандартно към дългите няма и маса пусната"

 

Горе вдясно ще видите и вариант 2 със двойно реле, който вече е почти като крайната схема. Крайната схема е с релета само до фаровете, а тука все още наивно си мисля да сложа и реле до букса C-14.

 

Защо се оказа 1ви вариант добре само на хартия:

1. Защото под кутийката за бушони/релета в двигателя не може да се монтира нищо толкова лесно. Тя се държи на три болта:

http://storage4.album.bg/ef9/boltcheta_na_kutya_s_releta_a76ca_20315115.jpg

До двата зелени болта има достъп почти лесен. Трябва "само" да се махне целия въздуховод заедно с дебитомера:

http://storage4.album.bg/b22/vyzduhovod_galant_v6_9ea94_20315117.jpg

Та поиграх си, целия въздуховод най-внимателно, развих двете болтчета и се оказа, че за да махна оранжевото болтче е нужно да сваля и целия калник.

 

Затова- никакво пипане под тази кутия не препоръчвам- загубеното време ще е ужасно много за едното нищо. Единствено може (както Владимиров го е направил) да има нещо вътре. Това нещо не може да е SmartDRL обаче:

http://storage4.album.bg/d0b/p1040688__drl_pri_dvigatelja3_1cbbb_20076112.jpg

Защото, както виждате, SmartDRL е по-голям от реленце и да търсите откъде ще му минават кабелите и как ще ги запоявате е също доста играчка.

 

Така се стигна до крайното решение, препоръчвано от производителя. (може би е добре да слушам хората понякога, вместо да се боря :icon_box: като прасе с тиква) Решението е- монтаж при шофьора над педалите(има предостатъчно защитено място) и схема с релета при двата фара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер. Чакам те само да довършиш 'статията' и да се постопли и го правя и аз.

След предния ти пост ми се изясни защо са тези релета и защо по 2 на фар. Надявам се да напишеш или снимаш с кои точно жици от инсталацията на колата се прави манипулацията - цвят, къде се намират етц.. Най-вече тези за сигнал от алтернатора, + през контакт и подсветка на таблото.

Също какви точно релета и от къде си ги купил? Аз лично преди съм ползвал Бош (4.50) от Ауто+, както и от Лада (2.50) от магазините за руски авточасти. В случая обаче ми се струва, че ще е по- удачно релето да е комбинирано, т.е. да има хем нормално затворени хем нормално отворени изводи. Такива точно имаше на времето в Конрад - китайски за по 3.50 с по 5 крака - т.е. може да се ползва хем като нормално отворено хем като нормално затворено, а това в случая би било перфектно. Само не знам в момента дали ги имат още, миналата година ми трябваха за колата на един приятел и казаха че нямат отдавна, но щели да внесат. Говоря за автомобилни релета от тези големите квадратните. Иначе през тези релета при 60 вата крушка (обикновено са 55) и 12 волта (а те са дори 13.5 - 14) ще минават макс 5 ампера ток, а тези релета са обикновено по 25 Ампера- т.е. ако се намери нещо с по-малък размер и се залее със силикон/смола ще стане по добре според мен. Сподели ти какво си ползвал.

 

Мерси и поздрави.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да напишеш или снимаш с кои точно жици от инсталацията на колата се прави манипулацията - цвят, къде се намират етц.. Най-вече тези за сигнал от алтернатора, + през контакт и подсветка на таблото.

Също какви точно релета и от къде си ги купил? Аз лично преди съм ползвал Бош (4.50) от Ауто+, както и от Лада (2.50) от магазините за руски авточасти. В случая обаче ми се струва, че ще е по- удачно релето да е комбинирано,

Цвета на всички жици го има на схемите на BAlexandrov- при моята предишна снимка също съм го запазил- при крушките R-W(red-white) е плюс, a R-Y(red-yellow) е минус на дясната крушка. Релетата да са комбинирани(верига1-верига2) а не стандартно автореле(вкл-изкл) е задължително, за да може да се прави байпас на заводското свързване.
Иначе през тези релета при 60 вата крушка (обикновено са 55) и 12 волта (а те са дори 13.5 - 14) ще минават макс 5 ампера ток, а тези релета са обикновено по 25 Ампера- т.е. ако се намери нещо с по-малък размер и се залее със силикон/смола ще стане по добре според мен. Сподели ти какво си ползвал.

 

Мерси и поздрави.

Това си е добра идея- мислех да ползвам двойни релета да спестя място и т.н. но единственото автомобилно е това по 40Ампера в Конрад и на други места, затова взех от него 4 броя. Със силикон/смола не съм работил много и не можех да рискувам. Та така- след като се разбра, че единствените добри (хммм- по-скоро единствените възможни) места за релетата са при фаровете почнах да мисля схемата как да стане и не след дълго се спрях на тази схема: Редактирано от Trink
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

(разцепвам поста на две- нещо не ми работеше едитора като хората) Ето тази схема отляво:

http://storage4.album.bg/ec4/shemi_releta_pri_farovete_s_himikalka_trium_63dc5_20308183.jpg

Тази схема отляво с две релета съм я сложил и на левия, и на десния фар. Тя шунтира всичко и когато релетата са изключени, по нея върви Верига1(DRL+ и маса), а когато са включени тя връща заводското положение. Релетата се включват, когато по оригиналния кабел дойде ток, т.е. когато включим фаровете(късите).

Както вече писах, схемата на моята кола не е най-добрата. Най-добрата схема за се намира отдясно на химикалката Триум. Тя ни спестява едно реле, защото релето за масата се закача само на единия фар.

А за Галанти след 1999, които имат фабрично отделни релета за къси и дълги(същия принцип на работа, само че късите и дългите са с разделени вериги), ни е нужно единствено това реленце, което да подава маса. Въобще който е с Галант 1999+, има повече късмет от мен, що се отнася до фарове :good: . Не само, че свързването е по-лесно, ами и лампичката за дългите ще му свети на таблото с 33%- нещо, което аз не можах да постигна (но пък направих друг пиниз)

 

По ирония на съдбата тези схеми ги чертах с рекламната ми химикалка Триум. Който не си спомня- Триум-ите бяха GSM апарати на Mitsubishi Electric, но ги спряха към 2000-та година, аз им бях фен тогава, но не знаех, че ще стана фен на по-сполучливия продукт- автомобила :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С избирането на схемата за инсталация (по две релета на ляв и десен фар)-се приключи с теоретичната част и обикалянето по колата за търсене на място, където да се инсталира SmartDRL. Настъпи времето да се свърши и малко работа :D

Първо подготвих релетата и техните букси- запоих всички стърчащи кабели от буксите към по-дълги кабели, които да стигнат до SmartDRL. Кабелите, които бяха за маса, ги запоих всичките заедно към кабелна обувка за маса(болт 10-ка). Оставих и малко стърчащи кабелчета, за да ги запоя на място при инсталирането.

Всичко това го стана в импровизираната работилница при един мой приятел в Пловдив:

http://storage4.album.bg/5a1/p1040647_bee3e_19443528.jpg

 

Готов чифт релета изглежда горе-долу така

http://storage4.album.bg/374/p1040652_e840c_19443531.jpg

 

Аз купих буксите подготвени с кабели, които после запоявах и слагах термошлаух отгоре. Препоръчвам на всеки да си вземе буксите празни и да запоява само кабелни обувки, след което да мушка кабелните обувки в буксата, която е точно правена за тях. После зъбчето на кабелната обувка щраква и всичко е стабилно Ето за какви обувки говоря, стандартно женските отзад си имат зъбче:

http://www.softex.pl/bg/picture/zlaczki.jpg

Ако имате празни букси, можете спокойно да запоявате кабелните обувки с по 1, 2 или 3 кабела наведнъж и така да направите инсталацията много по-пригледна. Особено маса може да се свърже с доста по-къси кабелчета от това, което правих аз.

 

След като имаме готови релета, отваряме капака и премахваме акумулатора отдясно и накрайника за на чистачките водата отляво:

http://storage4.album.bg/18a/p1040660_c685c_19443551.jpg

 

Отляво релетата се слагат зад тръбата с розовия поплавък(към резервоара за вода чистачки), там има една готова фабрична маса на един болт (Joint Earth Point в схемите):

http://storage4.album.bg/041/p1040663_65a8e_19443563.jpg

 

Тази тръба трябва да се изтръгне от резервоара внимателно- хубаво е да няма много вода в казанчето също- аз леко се опръсках като я свалях :) Като се изтръгне вече имате достъп да поставяте релетата и да свързвате към фаровете. Ето как изглежда инсталирано:

http://storage4.album.bg/f11/p1040674_e4f4a_19443594.jpg

 

Ето и по-близък план:

http://storage4.album.bg/1e1/p1040675_d06ed_19443595.jpg

 

Тук се вижда, че съм ползвал планка с дупки за 10мм болтчета, с които направих захващането на релетата. Тази планка заедно с кабелната обувка за маса после се завинтва на фабричната маса- зад релетата. Ето тук се вижда и болта на фабричната маса(болта с буквата Е-earth):

http://storage4.album.bg/c5c/p1040677_392e9_19443604.jpg

Освен това се вижда и казанчето на чистачките долу- ако вече сте объркани и не знаете дали това е отляво- имате ориентир :good:

 

След това прекарваме кабела, по който ще идва намаления волтаж на SmartDRL отляво до тръбите на климатика:

http://storage4.album.bg/839/p1040680_ecf93_19443612.jpg

 

И зад двигателя, докато стигне до мястото пред шофьора, през където ще вкаран после в купето. Навсякъде се връзва със свински опашки:

http://storage4.album.bg/e8f/p1040682_b0bb2_19443616.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Така,

момента наближава за пускане на светлините през деня отново (този път за постоянно както се разбра), за това малко да повдигна темата ..

 

..та писах аз на Виктор да си поръчам 1 DRL, и му споменах че ще ползвам 3 или 4 реленца .. и ето каква идея даде той, с участието *само на едно реле*, бушон и малко кабел :icon_clap: :

 

http://195.149.248.189:8080/2010-10-04/dc9c9f8d7160caae8213c354deab1259_120x90.jpg

 

гениално просто, просто .. :icon_doh:

 

По този начин монтажа става елементарен и мисля да се организирам още тези дни.. ще гледам да щракна някоя снимка.. и да, мисля да го сложа в коша, около акумулатора някъде - не искам да има дълги жици по които да върви ШИМ, защото има вероятност да докара смущения (радио) ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Елементарно е да ......Ама като гледам схемата дето е дал е стандартна управление с "+"......Ама на Галанта фаровете се управляват с "-". Нали затова по-горе колегата е писал защо ползва толкова релета. На крушките отива постоянен "+12" и дадената ти схема хич не става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че не си догледал... Идеята е че оригиналната инсталация управлява едно реле, вместо да ходи директно към крушките - така ги развързваме от нея и можем да си закачим ДРЛ без да пречи.

Единия конектор от оригиналната инсталация вместо във крушката се закача за котвата (управлението) на релето, а на втората крушка е откачен и виси. Към единия край на крушките пускаме по 1 кабел след контакта на релето, а маса взимаме от наблизо по шасито.. - не виждам постоянен плюс на схемата - той е през релето, което е нормално отворено и вързва крушките към плюса от акумулатора само когато по оригиналната инсталация към дългите има и плюс и минус, така няма значение по какво се управляват, защото релето ще залепи само ако има напрежение към дългите по оригиналната инсталация.. не виждам къде е проблема това да работи, но не отричам че може да не съм го нарисувал правилно като символи и/или да не го обяснявам добре ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами дали неможеш да го начертаеш, или да го обясниш правилно......няма значение. Обаче ако обяснението беше в поста със схемата.......нещата щяха да седят по друго.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: Само на мен ли не ми харесва Галанта с тези събрани на носа светещи фарове... :offtopic:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами, на живо и в движение даже е много готино да ти кажа. Отделно се забелязва колата от супер далеч.

 

Т.е. монтирах си и аз най-накрая. Само че при мен отвързването на дългите го реализирах само с 1 реле (да, схемата от предния ми пост работи) и самото ДРЛ и релето останаха в коша, в дясно до акумулатора. При този вариант (ако някой реши да го ползва) всичко необходимо го има в кутията с бушоните отпред - плюс през контакт се взема от релето за клаксона, сигнала от габаритите от един от двата им бушона, а захранване аз взех от едно неизползвано гнездо, което беше маркирано като бушон 60А, но само единия му край е изведен като стърчащ пин и беше свободен. Съответно и предпазителя е в кутииката и има лесен достъп до него. Също така добавих едно бутонче на плюса през контакт (пак в кутииката), което да ползвам за препрограмиране вместо да въртя като луд ключа (а и да може да се изключва ДРЛ при желание).

Остана да измисля задните светлини през деня. Няма начин който да си струва да се ползват габаритите, тък като са на едно с подсветки, часовник, осветление на номера и т.н... но задните за мъгла според схемата излизат много удобно на незакачен куплунг някъде около кормилото, единия край на който пък е изведен в неизползвано гнездо за бушон отпред в кутията при мотора (мерси на Trink, който пръв го е забелязал). Задните за мъгла са обаче 21W крушки, което прави варианта с директното им включване неприемлив - едно че ще дразнят всички отзад, отделно някой може да не забележи като започнете да спирате, защото и спирачките са 21W. Варианта който аз мисля да ползвам е да се сложат диодни крушки (но ако се наложи да се ползват по предназначение няма да има как да светнат по-ярко) или да се вържат и те на 33%=7W (идея на колегата Trink), но с нормалното ДРЛ това ще ги закачи на късо към късите с всички последствия произтичащи от това. Сега проверявам дали има вариант на устройството с два отделни канала, което ще е идеалния вариант.

Като цяло обаче, лично за мен заминавката си струва от всякъде.

 

П.С. Забелязвам по схемите че има вариант на Галант с фабрично ДРЛ, някой има ли информация?

 

П.С2. Бележка за колегите с ксенон - при оригиналната инсталация изглежда ако не са пуснати фаровете, примигването (светкавица) с дългите пали и ксенона :icon_doh:, което не е добра идея (това няма общо с ДРЛ, просто го забелязах докато слагах релето и ми стана тъпо малко :icon_hmm: ).

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

П.С2. Бележка за колегите с ксенон - при оригиналната инсталация изглежда ако не са пуснати фаровете, примигването (светкавица) с дългите пали и ксенона :icon_doh:, което не е добра идея (това няма общо с ДРЛ, просто го забелязах докато слагах релето и ми стана тъпо малко :icon_hmm: ).

Така са всички Галанти..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Да, с присветването се пускат и дългите, и късите. И аз се обърках когато слагах фаровете и установих че с лоста за премигване светкат само късите. Половин час пиполих по инсталацията и се чудех какво съм объркал. Накрая се оказа че и двете крушки Н1 на дългите са се отърсили от краткото возене в багажника.

Между другото, тези крушки (Н1) са много кекави и лесно им пада цялата жичка :icon_doh: . Едно недобронамерено юмруче във фара (стъклото) и колата няма да има дълги.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Тия са ми изтрили схемата, пускам я пак ако някой тръгне да слага сега с новия закон ...

 

http://195.149.248.189:8080/2012-07-21/5dc8d16125f3382cc344ef5045434964_120x90.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

не знам за вас, но аз мисля да монтирам едно такова или такова, връзвам към габаритите и проблема е решен... ше им е@#$ и закона дето прокараха - държава с почти тропичен климат приемат закон като за скандинавска държава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

не знам за вас, но аз мисля да монтирам едно такова или такова, връзвам към габаритите и проблема е решен... ше им е@#$ и закона дето прокараха - държава с почти тропичен климат приемат закон като за скандинавска държава.

 

Като цяло съм против тия ЛЕД модни течения, но ако постнеш визуалния резултат от усилията си (и естествено изглежда добре естетически), може да си променя мнението. Един вид имаш моето стимулиращо "Не" :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

хахаха.... благодаря за подкрепата. Аз не ги монтирам тия работи за мой кеф или защото съм модерен, а поради ред причини:

- заради тъпашкия закон,

- не ми се дават 50-60-70лв... за някъв модул с реле и шим да ми прави мижави дългите (ужасно грозно ми се вижда, но въпрос на вкус - бел.авт.),

- днес забелязах доста нови автомобили (2007+) с фабрични такива светлини - много повече ми харесаха

- тия китайчета изглеждат 1:1 с тия на горепосочените автомобили

- повече от 20лв за светлини и повече от два часа труд за подготовка и монтаж не бих вложил

 

До няколко дни мисля да ги поръчам и докато пристигнат ще мъдрувам къде точно да ги монтирам, така че да не изглежда грозно или циганско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че си прав - прав си. НО

 

1 - въпросните нови автомобили си имат отредена ниша/дупка/точно място на бронята, което и ме спира да сложа такова нещо на Мицолин - просто не ми изглежда естествено.

 

2 - за дългите пак си прав, и на мен не ми се нравят.

 

Мен лично не ме бърка да си карам на къси. Имам приятелче, което си сложи на А4-ката такива диодчета, но там паснаха доста добре - влязоха точно между решетките на халогените и заспаха!

При нас обаче такова място няма. Абе покажи резултат пък ще видим :icon_thumbup:

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

на първо четене мисля да ги монтирам в решетката под регистрационния номер - в най горния ред на скарата в краищата.... мисля, че ще се получи добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дори да ти ги признаят КАТ тия китайци толкова ниско долу и толкова близо събрани в решетката до габаритите..

 

1. Ще е ужасно по-грозно от колкото 25% дълги (които надали си виждал на живо, че чак пък така категорично да се изказваш дали и до колко са грозни)

2. Приличат визуално на истинските, само че не светят и 20% от тях - с 25% дълги мен ще ме виждат много по-добре и по-оталече от колкото теб с тия лампички (ма то ти си признаваш, че само отбиваш номера, така че това едва ли би било проблем).

3. Модула е 35лв, не е 50-60-70..

4. Като ги закачиш лампичките заедно с габаритите, ще ти светват още предни и задни габарити, таблото, всички копчета в купето, подсветката на номера - едни 40 вата на вятъра, а климатроника, часовника и радиото ще си намаляват яркостта и ще ти бледнеят.

5. Ако пък не си поиграеш допълнително да им намаляваш яркостта или да ги изключваш като се пуснат фаровете, вечер ще заслепяваш ако караш на 100% коледна украса.

6. Има заводски изпълнения и с дневни в дългите - пример - VW Тоаран (таксита има доста такива)

 

Снимай все пак да видим каква си я свършил.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....Нека да отговоря и на другите въпроси:

 

  • 50 лв. цена на устройството заедно с куриерската услуга
  • 20 лв. цена на 4 релета и буксите за тях (чак накрая разбрх че същите релета са по-евтини в Конрада- тук може и да е и около 13 лв.)
  • 5 лв. кабели, кабелни обувки, тинол, термосвиваем шлаух, изолирбанд и т.н.

Общо 75 лв.

Освен това има и друга важна цена- часовете игра с колата, разучаване на схеми и др., които ми се събират към 16 часа. Не е малко- като си довърша разказа- който е решил да го слага сам, ще спести поне половината от тези часове от четене тук.......

 

вярно, че се коментира по-надолу, че и по-евтино може да се намерят, но за мен това са умопомрачителни суми...... а, 16ч са си два работни дни - пресметнати в пари.... минават доста над 75-те лева...

 

КАТ не е техническа лаборатория, че да ми признава или отхвърля светлините, а това колко ниско долу и на какво разстояние са една от друга - няма никакво значение - те ще се явяват наравно с фаровете за мъгла.

Мдаа... за лампичките по таблото не се бях сетил.... тук ме хвана :icon_hmm: но ще момислиме и за това - аз не бързам.

 

Живеем с илюзията, че сме свободни хора в свободна страна и всеки сам решава какво да прави - мисля да се пробвам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...