Премини към съдържание

Пак дилема при покупка


Препоръчано мнение

Първо се извинявам за фермана дето написах, но се пробвам да съм максимално детаилен.

 

Имам следната дилема при избор на Galant и ще съм благодарен на мнения от вас.

 

Целта на занятието е семейна кола да кара мен+жена+дете, да може да изпреварва Газка на баир спокойно (с ряз) от 40км/ч нагоре, и най-вече да не ходи на ветеринар често.

 

Значи човека който е вкарал колите ми е добър познат и му имам известно доверие, най-малкото че не ме мангельосва съзнателно. Последните ми 2 коли са докарани от него и нямам плаквания.

 

Общото между Галантите които гледам са:

 

Внос от Швейцария, от големи Гаражи, съответно сервизни книжки, уж непревъртани километражи, т.е. евентуално реални километри.

И двете са на еднаква цена, много близка до 6000лв.

И двете са бензинки с обикновения автоматик, 4 еърбега.

 

 

Едната е комби, другата седан

 

Значи гледах ги и ги карах и двете коли - по бул. България кръгче и после по павенцата на Г.Делчев, и изобщо не мога да реша коя да взема.

 

 

 

Комбито:

дп 08.98, на 165к км, 2.5 V6, пълен ел пакет, климатроник, подгряване на седалките и огледалата.

с 15" фабричните Mitsubishi лети джанти

 

 

плюсовете:

 

-ами ауспуха почти чист до метал отзад, т.е. много добре работи двигателя, той мърка, палих я и съвсем студена изобщо не се замисля нито тракат повдигачи

-колата вътре не тресе изобщо, не се чува хидравликата при никакво положение, как реве шестака се придобива представа само на отворен прозорец :) .

-не хлопа и не тропа по дупки, амортисьорите правят п-цсс п-цсс по легналите полицаи :)

-няма тръгнала никаква ръжда, нито по веждите отзад, нито отдолу или някъде другаде, не изглежда удряна, фаровете са еднакви, луфтовете между детайлите са перфектни

-двигателя не беше мит, но нямаше грам омасляване или ръждясало

-намерих етикети Motul да висят по волана и във вратите, явно е карана с хубаво масло, съответно може би поддържана чат пат.

- има тракшън контрол

- комби е, а аз ще возя дете и жена, т.е. комби ми е нужно от време на време 2-3-4-5 пъти в годината да речем.

- преди около 20к км според ск в Швейцария сменени ремъци и ролки

- дисковете нямат ръб и отпред и отзад, спира пефректно

- поглед под калниците сякаш по окачването беше сменяно туи-онуй скоро

 

минуси:

-не ми се видя да върви толкова много колкото очаквах за такъв двигател, може би не знам да карам автоматик но пък съм карал Crysler 2.7 че и Polo 1.6, и двете се изтрелваха направо, а тази някак си мудна ми се видя.

-Може би заради размера на джантите и съответно по-нископрофилните гуми някак си по-твърдичко и с подскачане возеше, а заради комбито ли защо ли и леко по шумнчко.

-Не знам дали да вярвам за 165к км. - волана му изглежда като чисто нов наистина, обаче скоростния лост е лееко позагладен, ръчките покрай волана не им е изтрита боицата, но са леко позагладени, на климатроника он и офф бутона е яко изтрита и поразмазана боята. Салона изглежда лееко мърляв ама може би му трябва автомивка просто. Багажника е доста мръсен и с откъсната от плата дръжка на щората, всъщност това най ме притеснява, защото явно е ползвано доста комбито, съответно сигурно товарено и като нищо може и да има магария с километрите, макар по сервизна книжка и по табелата от гаража от където е вземана да си отговаря. Ма поне няма теглич

-Наплаших се като чета как тези скорости не издържат на този мотор и оставят на пътя без предупреждение. Или пък 8 литра масло всеки 25к км се сменят по 40лв, което за мойто каране значи всеки 3 години. Или 250лв смяна на свещи. Не ме плашат дотолкова парите, колкото оставянето на пътя без предупреждение примерно в Гърция.

- слизам от немския москвич - дърт Пасат B3, и макар и дърт е бая по просторен и в купето и в багажника. Като комби имам предвид.

 

 

Седанката:

 

дп 11.98 на 192к км, 2.0 мотор, ел пакет, климатроник, подгряване на седалките няма, и само на едното огледало имала, според докиментите от първи собственик и то бабе 33 набор без майтап.

с 14" фабричните Mitsubishi джанти 1 комплект лети и 1 комплект железарки.

 

 

плюсове

 

- тази ми се видя да върви по-добре колкото и да е странно, на старта а и с 50-60, изобщо достатъчно ми се видя като вървеж, според продавача това било само чувство, щото била 4 цилиндъра и по-бързо се развъртала, ма след това другия мотор бил несравним, не знам вие кажете, изобщо как е на междуградско на изпреварване това чудо най-ме вълнува.

- вътре салона е направо като чисто нов, волана и лоста като нови, копчетата не само им седи боята, ами са чак и леко грапавки, абе се едно не ползвани никога, отзад в багажника супер чисто и като ново също.

- по малкия мотор нали не чупел този автоматик, отделно ми се видя доста по прост като устройство, съответно по лесно и евтино ще се поддържа.

- стори ми се че много по-меко, безшумно и стабилно вози. Също прави п-цсст на полицаите.

- има валиден преглед за Швейцария до 2010, което според продавача значело много за състоянието на колата

 

минуси

-много осезаемо тресе на празен ход в купето, като спираш на D отвреме на време има намерението да изгасва и после си оправя оборотите, при пускането на климатроника първия път направо почти угасна, продавача ми вика че щото по-малък бил мотора, ама според мен са ала бала това, нещо има за правене, например тампони на мотора, кабели свещи и стъпков мотор, но вие кажете

-тръгнала е ръжда по задните вежди и по двете. Отвън не си личи, ама е надигнало боята.

-поизкривена ми се видя под задната броня най-долу престилката ламаринената дето едно като нитове има по нея

-по огледа отдолу изглежда всичко по колата си е оригиналното, по стаб.щанги и елементите на окачването тук таме даже си има избила ръждица, а това само ми подсказва, че сигурно аз ще имам честа да сменям яко и наред много скоро.

-колата е одрана натисната отстрани по двете врати, не чак до метал, но ремонт около 250лв и то извън София, всъшност това изглежда е причината бабето да продаде колата

-седалката шоферската въпреки перфектното си състояние на тапицерията според мен е леееко пропаднала (продънена) в заден ляв ъгъл на седалото, сещате се за какво говоря.

- дисковете имат як ръб и са яко ръждясали и стържат знаете как при каране, уж от седенето ама са за смяна и на 4те.

- хидравликата леко вие при крайно положение, на другата това изобщо го нямаше

 

 

 

Това е в общи линии,

 

 

Най-вече дилемата ми е

 

Комби + тракшън контрол, но скъпа поддръжка и най-вече възможно счупване на скорости,

 

срещу мн. запазена (но неясно дали поддържана) седанка, карана от баба, с по-евтина и проста поддръжка на маторя, без толкова риск за скоростите, но пък без тракшън контрол и с веднага належащи доста ремонти, предимно тампонести и всички дискове и накладки, хидравлика поне за преглед, ремъците 100%, ел консумативи, тампоните по мотора, и почти 100% нещо и по климатика.

 

 

 

 

много искам да си взема Галант ама ми е трудно в момента да претегля всичките за и против между тези две бройки конкретно (имам причини да съм се спрял точно на тях, финансово-организационни предимно).

 

А да, има при този човек и едно 2003 с типтроник, уж на 163к, но 10к лв за втора употреба кола няма да дам, макар че дали не си струва всъшност ?

 

И друго, показа ми едно на 280к км дето нищо си му няма на скоростите, това как се обяснява ?

 

Ще съм ви благодарен за всякакви мнения които да ми дадат насока и благодаря за времето.

 

поздрави.

Редактирано от Big Boss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой е този, който има 3 галанта налични? И автокъщата му е близо до бул. България? Очевидно си огледал колите добре според твоите представи, което, струва ми се, не е достатъчно, за да избереш качествено. Добре е да се направи по една компютърна диагностика, както и да се прегледат двата (трите) двигателя по-обстойно. За 6000 лв. описаните две коли звучат като доста добри сделки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ако си твърдо решен на 2.0 и направиш компромис т.е замениш автомата с ръчка,аз имам едно предложение за теб,но цената ще е малко по висока от 6000лв... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво!

Наистина добре си преценил нещата и няма много какво да се добави, изводите са ясни. Това, че си се наплашил от скоростите само е малко в повече. Ясно е, че проблем има, но едно 1500 лв го решават обикновено.

 

Относно спора комби-седан има едни стари теми http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...ost&p=30539 , в които аз се изказвах против комбито, а си купих такова в крайна сметка :icon_angel:

 

Общо взето по тези описания съм за комбито :icon_thumbup: За тази цена си струва. Приготви си обаче още за обслужване и помисли дали ти трябва газова уредба - казваш, че караш малко което означава че не ти трябва - няма как да я избиеш, но градско да я караш тази кола няма да е лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хей колеги, мерси за отговорите,

 

Този човек си държи колите на паркинга на Мотописта и има всъшност 5 галанта, останалите 2 дето не съм ги споменал са В6 комбита, не съм ги гледал изобщо, защото са с кожен салон, пък мен не ми харесва.

Относно диагностиката съм скептик малко, какво ще се види на нея освен брутално прееЬан или прекъснат датчик, а всички лампи си загасват след палене нормално. Повече ме интересува наистина състоиянието на окачването, което може да се види само на подемник и май наистина ще я закарам някъде да я огледат.

 

Мерси за сега мисля го още,

мерси и на колегите дето ми писаха лични ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе 2.0 двигателя наистина тресе на място, на D повече от 2.5 двигателя, но чак да прекъсва, това си е малко в повече. Колата трябва да се види от майстор, вероятно е да е от стъпковото моторче.Иначе по-малкия мотор е и по-шумен по принцип.

Редактирано от penchod
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хей колеги, мерси за отговорите,

 

Този човек си държи колите на паркинга на Мотописта и има всъшност 5 галанта, останалите 2 дето не съм ги споменал са В6 комбита, не съм ги гледал изобщо, защото са с кожен салон, пък мен не ми харесва.

Относно диагностиката съм скептик малко, какво ще се види на нея освен брутално прееЬан или прекъснат датчик, а всички лампи си загасват след палене нормално. Повече ме интересува наистина състоиянието на окачването, което може да се види само на подемник и май наистина ще я закарам някъде да я огледат.

 

Мерси за сега мисля го още,

мерси и на колегите дето ми писаха лични ...

 

Ами според мен си трябва посещение в сервиз за следното:

1. Преглед на окачването - визуален оглед за омасляване на амортисьорите

2. преглед на долните прави носачи и по точно шарнирите на тях за хлабини

3. предни биалетки - преглед за хлабини

4. долни криви носачи - преглед с щанга за хлабини

5. преглед на кормилните накрайници - вътрешни външни (ти поразмести ли рязко волана в празния му ход, за да чуеш подозрителни шумове)

6. преглед на задното окачване

7. цялостен преглед на колата отдолу - корозират краищата на купето,

8. преглед на тръбите на изпускателната система

9. преглед на коша на двигателя внимателно отдолу- могат понякога да се видя страховити следи от рязане и заваряване на роговете :icon_dance:

10. компютърна диагностика - за шестака е абсолютно задължителна - ще видиш как работят всички датчици, независимо от това, че няма грешки, ще видиш дали катализаторите са позапушени, ламбдите как работят, стъпковото моторче, ТПС-а, запалването

11. за двулитровия е сравнително лесно да се премери компресията, при шестака е препоръчително, но работата е доста, че се сваля дросела, според мен също трябва да го направиш.

Тези манипулации обичайно се правят в сервиз или при подходящи условия. Може да са 6000 лв., но е добре да ги прегледаш.

Сега, като помислих малко, от всички плюсове и минуси, ми се струва, че двулитровия е малко по-добър избор. Естествено, това че е бил на бабичка не значи, че е каран както трябва :icon_dance: , но все пак според мен е по-добър избор. Стъпковото моторче може да се размине само с почистване, а при нужда в сервиза ще го свалят и ще му премерят съпротивлението.

Виж на шестака въздушния филтър- учудващо зле вървят при запушени въздушни филтри, при липса на нов, иди на Шел и хубаво издухай стария- нещата ще се подобрят.

И последно. Поддръжката на шестака е скъпа, обслужването и привеждането му в безупречен вид в твоя случай може да достигне до една трета от стойността на колата, което е нелогично... Автоматичната кутия, казва Божо, неоснователно те е изплашила. Не съм никак съгласен, ама никак. Определено е по-добре да очакваш проблеми, а ако купиш шестака с автомат, препоръчвам ти да свалиш кутията и да и направиш профилактика, ако ще искаш да караш спокойно.

Пропускам още нещо, но пак ще кажа, че офертите са доста изгодни за по 6000 лв. и състоянието, което описваш.

ПП. Къде точно на паркинга на Мотописта са тези коли? Питам да ги огледам и аз :icon_clap:

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко изброено по тези коли е здраво и вземеш Галант за 6000, трябва да ни свикаш всички и да направиш банкет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На твое място бих дал 10 хиляди лева,отколкото 6к и после останалите 4к за ремонт на добрата сделка.Ти си решаваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПП. Къде точно на паркинга на Мотописта са тези коли? Питам да ги огледам и аз :icon_clap:

 

 

Колега, наистина много ти благодаря за написаното, мисля че точно заради нещо такова пуснах темата и определено ще те послушам за прегледа.

 

Паркинга го знаеш предполагам къде е, самата мотописта всъщност, колите са като влезеш от бариерата веднага в дясно под ламаринения навес. Мисля че достъпа е свободен до там да ги видиш заключени, но ако ти трябва тел на продавача ще ти го дам на лично.

 

 

На твое място бих дал 10 хиляди лева,отколкото 6к и после останалите 4к за ремонт на добрата сделка.Ти си решаваш.

 

Абе там е работата, че не ми фана окото тази кола, не личи някак си, че е толкова по-нова, и там ще си има за правене предполагам на подобна цена ...

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично смятам, че комбито е по-доброто. Със сигурност километража е превъртан, и на моята кола бутона на климатика за външна температура беше изтъркан, а кожата на волана нова (най-вероятно скоро беше сменяна). И се оказа че е на бая повече километри от 135 000 (когато я купувах 2007 г.). Но до момента върви много добре и съм много доволен от колата. Не съм карал V6 автоматик, но действително мощността на шестака се проявява когато трябва да изпревариш някой който се движи със 120-140 км.ч. не че и при по-бавни скорости не набира по-бързо от четири цилиндровия, но не си личи толкова. Най-добре е да ги види и двете коли DJ Tymbi - той е човека който може да ти каже истинското състояние на колите.

А относно цената - ако вземаш от автокъща/вносител винаги ще има ремонти на каквато цена и да я вземеш - все пак това е една 10-11 годишна кола. Единствено ако вземеш някоя кола от човек от форума който редовно я е поддържал може да не се влагат пари в ремонти на първо време.

Редактирано от dan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ти кажа, семейната кола е комби, особено, ако детето е малко и ползваш бебешки колички (от личен опит го споделям)

Ако е надхвърлило тази възраст - може и седан, но дотогава - не.

Относно двигателите - моите предпочитания са към 2.0. 136 расови японски коне са напълно достатъчни! С което ще си мноооого по-лесен за поддържане, доста по-евтино е, а двигателят си е класика!

Иначе - слушай адаша и направи преглед на всичките неща, които ти е описал

Късмет при покупката и да се похвалиш после!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Една от мислите ти е най-правилна - що се отнася до покупката.

Вдигни избраната кола на подемник и направи каквото ти подсказа Росен/SLX/. Така ще си спестиш доста бъдещи главоболия. Отделно считам, че 30 лв за комп.диагностика е още едно полезно вложение. Дори и само да разбереш, имаш ли въз.възглавници. Възглавниците ти ги давам като пример, щото се е случвало и да липсват....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен по-добрият вариант е 2000 кубиковият. Лично аз съм в твоето положение, освен това имам и доста градско в София и въпреки мераците ми към големият мотор трябва да се съобразя с действителността. В петък ще бъда точно там и ще ги разгледам, поне външно и петте.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих обяви на колите, защото точно тези дето ги гледам в мобиле ги няма. Пускам линковете за да добиете визуална представа, но не знам дали е според правилата да се пускат линкове към обяви, ако не е нека модс да търкат смело на момента.

 

http://www.cars.bg/u10761

 

http://www.cars.bg/u10133

 

само че цените в момента са други :) - с по 1000 и малко надолу ... да живее кризата дет се вика :)

 

Май ще се мятам в крайна сметка на комбито, макар че ще си дам още някой ден за размисъл... гледам и едно мазде 626 в момента на подобни пари .. но за сега спирам да ви занимавам с мойте дилеми, мерси много на всички отговорили, ше се похваля ако се сдобия с акулката..

 

.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен по-добрият вариант е 2000 кубиковият. Лично аз съм в твоето положение, освен това имам и доста градско в София и въпреки мераците ми към големият мотор трябва да се съобразя с действителността. В петък ще бъда точно там и ще ги разгледам, поне външно и петте.

 

Само не се обърквайте и настройвайте, че 2.0 автоматик е кой знае колко по-икономичен в Софийски условия от 2.5, защото много ще се разочаровате. Колата си лапа та лапа и дали са 14.5 или 15.5/100 няма никакво значение, защото с 30лв все не можеш да минеш 110км. :)

Редактирано от penchod
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не се обърквайте и настройвайте, че 2.0 автоматик е кой знае колко по-икономичен в Софийски условия от 2.5, защото много ще се разочаровате. Колата си лапа та лапа и дали са 14.5 или 15.5/100 няма никакво значение, защото с 30лв все не можеш да минеш 110км. :)

Може бе колега, ако си на газ, даже на газ с 30лв около 250-260 км може да се минат. Пък и чак 14/100 не дава :P

Редактирано от zak
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих обяви на колите, защото точно тези дето ги гледам в мобиле ги няма. Пускам линковете за да добиете визуална представа, но не знам дали е според правилата да се пускат линкове към обяви, ако не е нека модс да търкат смело на момента.

 

http://www.cars.bg/u10761

 

http://www.cars.bg/u10133

 

само че цените в момента са други :) - с по 1000 и малко надолу ... да живее кризата дет се вика :)

 

Май ще се мятам в крайна сметка на комбито, макар че ще си дам още някой ден за размисъл... гледам и едно мазде 626 в момента на подобни пари .. но за сега спирам да ви занимавам с мойте дилеми, мерси много на всички отговорили, ше се похваля ако се сдобия с акулката..

 

.

Колега, комбито го има в мобиле на две места. Едната цена е 6666 лв, а другата е 7499 лв. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В мобилето има и един 6-так, който е обявен 4800 лв. и по думите на продавача е цитирам "pervektna", пак автомат с климатроник. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих обяви на колите, защото точно тези дето ги гледам в мобиле ги няма. Пускам линковете за да добиете визуална представа, но не знам дали е според правилата да се пускат линкове към обяви, ако не е нека модс да търкат смело на момента.

 

http://www.cars.bg/u10761

 

http://www.cars.bg/u10133

 

само че цените в момента са други :) - с по 1000 и малко надолу ... да живее кризата дет се вика :)

 

Май ще се мятам в крайна сметка на комбито, макар че ще си дам още някой ден за размисъл... гледам и едно мазде 626 в момента на подобни пари .. но за сега спирам да ви занимавам с мойте дилеми, мерси много на всички отговорили, ше се похваля ако се сдобия с акулката..

 

.

видя ли снимките които ти пратих на ЛС:) комбарата е :))))))))) има 20 км. на бг територия:) кутията е типтроник :) всичко е обслужено масла ремъци:)

Редактирано от MANSKI
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За коли от Швейцария не трябва ли Технотест,че един познат прави такъв на едно швейцарско Пикасо? :icon_blush:

Редактирано от Di40
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За коли от Швейцария не трябва ли Технотест,че един познат прави такъв на едно швейцарско Пикасо? :icon_blush:

 

Не, само за Ситроени :icon_bye:

 

ПП. Ако има "Евро сертификат" не е необходим технотест.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На запад един автомобил изминава средно 25000 км. на година. Това е истината. Всичко друго че е каран от баба,дядо и внуче са глупости

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На запад един автомобил изминава средно 25000 км. на година. Това е истината. Всичко друго че е каран от баба,дядо и внуче са глупости

 

Аз бих казал, че на запад един човек средно изминава, около 30000-40000км годишно.

Но затова пък, някой хора имат по три,четири автомобила.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих обяви на колите, защото точно тези дето ги гледам в мобиле ги няма. Пускам линковете за да добиете визуална представа, но не знам дали е според правилата да се пускат линкове към обяви, ако не е нека модс да търкат смело на момента.

 

http://www.cars.bg/u10761

 

http://www.cars.bg/u10133

 

само че цените в момента са други :) - с по 1000 и малко надолу ... да живее кризата дет се вика :)

Днес гледах и петте - по някои има забележки по задните вежди.

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...