Премини към съдържание

Криви дискове? Няма грижи!


Препоръчано мнение

Колега ще обясниш ли каква е разликата между обикновените и спортните мъркучета, освен цената разбира се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 103
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колега ще обясниш ли каква е разликата между обикновените и спортните мъркучета, освен цената разбира се.

Щеше ми се да можех да обесня, но не съм толкова навътре, мога само да кажа, че имат метална оплетка, която според мене предпазва от раздуване маркучето и така увеличава максимално налягането от помпата към апаратите, но не съм много сигурен. Може освен оплетката да имат и други функции... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....предпазва от раздуване маркучето и така увеличава максимално налягането от помпата към апаратите.....

това не го казвай пред други хора, че много ще ти се смеят....

металната оплетка е да предпазва от остри движещи се с много висока скорост, примерно при каране по чакъл или офроуд, защото скъсване на спирачен маркуч при спортните автомобили е почти сигурна смърт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Една от причините за поставяне на метални маркучи е по-старата спирачна течност DOT 3. Тя разлага обикновените гумени маркучи. Другата е точно изказаното от mmotors, а именно за еластичността на стандартните маркучи и промяна в приложеното спирачно усилие от буталата на апаратите към накладките. Така че няма да му се смеят на него.

А върху металните тръбички слагат пластмаса или гума, за да се предпазят от механични наранявания. При спортните коли и мотоциклети се използват стоманени маркучи и меките връзки са сведени до минимум. При самите апарати гумените маркучи там са специални и са оплетени с поцинкована стомана. С тях спирачките реагират по-бързо и освен това се по-устойчиви на химични реакции. Има и такива сред тях, които не се влияят от температурата на околната среда, защото и това има значение при спирането. И особено на състезание.

А ние с каквито и да караме, по-скоро ще покривим дисковете и подпалим джантите, преди да усети достойнствата на спортните маркучи. Демек, не си струва да си даваш парите за това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По същата логика:"

Сваляш гумата

носиш машината

Закрепваш я

Центроваш я

Пускаш я

...............

:D :D

И се получават едни перфектно изправени дискове спрямо спирачните апарати, защото машината компенсира и замятането на главините ..:D

Точно с такива изметнали главини се борих вчера и въпреки перфектно изправените дискове, на специална машина

http://media.snimka.bg/9252/024759654-big.jpg?r=0

http://media.snimka.bg/9252/024759655-big.jpg?r=0

дисковете пак биеха ту в едната накладка, ту в другата ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е то по тая логика и с чисто нови дискове да си пак главините, ако замятат ще имаш проблем. Сега какво .. главините ли причиняват кривенето и тресенето в спирачките? :) И как става борбата с изметнали главини?

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи трябва да мерим повърхността на главината с индикатор? Хм, това не го направих като сложих другите дискове отпред. Смених и двете главини, като при едната оставих старата и смених само лагера. Работихме внимателно, не мурдарската с големия чук и нямаше никъде подбито след монтажа.

А има ли значение фланеца на джантите - това което ляга върху диска и го притиска към главината?

4-те болта на джантата трябва да се натягат в определена последователност и с определен момент. Не знам колко, ама сега с динамометричен ключ ли да ги стягам :icon_doh:

Аз ги стягам на ръка и по усет, уж равномерно, и прилагам еднакво усилие, обаче с винтовертите гумаджиите едва ли се стараят както аз. След мен чакат още 5 коли.

Ако главината има криво 20 десети и диска още 15-20 (като първото помага на второто вероятно), усещането е добре познато...

 

Дисковете на вр4 (галант) с какъв диаметър са и ще станат ли на 2-буталните апарати? (знам че са с 5 дупки)

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Zexer, с индикатор трябва да се измери повърхността на главината и да се престърже (изправи) идеално.

Между другото, само да вметна, че освен нови дискове, сложих и нови накладки и другите джанти. Засега няма проблеми, но съм минал 5000 км. Имал съм екстремния спирания, особено градско, но не знам колко е правилно - като спра и абс-а е "приклъцал", не държа спирачката, а стоя на ръчна ако колата върви нанякъде.

Някои бедят състоянието на окачването, но според мен това няма значение, понеже джантата/дискът/главината седят в една равнина :icon_hmm: Така ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Сега какво .. главините ли причиняват кривенето и тресенето в спирачките?.." - не главините причиняват кривенето, а задкормилното устройство

Ей това задкормилно устройство - троши скорости, криди дискове, разбира повдигачи.... големи калпазани карат тия галанти ей! Иначе са си много здрави :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

. Колко от оплакващите се от кривене на дискове и повреди в главините успяват да изкарат с един комплект накладки 80-90 000км, защото това е съвсем нормален пробег за смяна на накладки при нормална експлоатация на автомобила?

 

Съжалявам много, но не мога да се съглася! Едни хубави меки накладки не трябва да изкарват повече от 40к км, абсурдно е с едни накладки да изкарваш разстояние колкото една смяна на ангренажен ремък и т.н.

Все пак, не кара дядо ми или баба ми че да спира от 1км.

Виждал съм обаче наистина нови коли които на 60к км не са сменили накладки, но дисковете им вече имат сериозен ръб.... е тогава от накладки ли ще пестим?!

Според мен, целия проблем идва от болтовете на челюстите на спирачния апарат, от там си заминават дисковете. А за главините си мисля че проблема идва от реглаж на предницата след смяна на носачи или кормилни накрайници, защото имах участта да сменя носач и след това трябваше да се ходи на реглаж на предница.

Може да изглежда неправдоподобно, но винаги когато правите нещо по предницата трябва да се проверява след това на стенд. А предницата на Галант ЕА , е много прецизна и иска специални грижи.

 

Имам колата от година и половина, и въпреки малкото време с нея, доста добре съм научил какво къде и как.

Та да не говорим че малко след като я взех се получи едно странно бучене, което абсолютно никой не успя да установи от къде е и какво го поражда. А отговора беше страшно елементарен, та покрай него може да се каже че спирачната ми система и половината окачване е чисто ново.

Сега удоволствието от карането е незаменимо и дори чисто нови возила на по 1 година не ми харесват на возия...

 

Меки накладки, нови дискове, разумно каране (при потегляне и спиране, чаша пълна с вода оставена във отделението за напитки не трябва да се разлива - Михаел Шумахер"

И всяка пролет и есен проверка на болтовете на спирачния апарат!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И се получават едни перфектно изправени дискове спрямо спирачните апарати, защото машината компенсира и замятането на главините ..:D

Точно с такива изметнали главини се борих вчера и въпреки перфектно изправените дискове, на специална машина

http://media.snimka.bg/9252/024759654-big.jpg?r=0

http://media.snimka.bg/9252/024759655-big.jpg?r=0

дисковете пак биеха ту в едната накладка, ту в другата ..

Това показва ,че трябва да си смениш стругаря..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това показва ,че трябва да си смениш стругаря..........

Глупости ли ще си пишем сега ? :D

Машината е снимана в процес на работа, някъде да виждаш " стругар" на снимката ? ..:icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме притеснява че от всичките коли които съм карал (bmw,vw,subaru) само галанта усля да изкриви дискове... а едно е сигурно на другите съм карал много по-екстремно отколкото с семейното седанче на мицубиши.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Факт е че си попаднал на модел, за който този проблем е характерен. При някои модели на: рено, нисан, пежо, тойота, шкода, дори лексус... също се случва. За тях пък има характерни други проблеми, които при галанта не се срещат, или са изолиран случай. И така :-) всяко нещо си има + и - .

Кривят ги и някои немски модели колкото и да ти звучи невероятно. Колкото до честотата на смяната на дисковете поради износване, то при нас положението е доста добре. Е, вярно че няма как да ги дотъркаме при този проблем :rolleyes: .

Всеки диск може да се деформира, ако например след като си измил колата и караш бързо, след завой видиш стичаща се вода по шосето и натиснеш силно спирачката да намалиш и да не отидат 10-те лв от автомивката зян - минаването през водата с напечен диск ще му разкаже играта. Рязкото охлаждане няма да остане безнаказано какъвто и диск да е на серийна що годе прилична кола.

 

Едно става ясно - да не си купуваме дискове от марките ... кои бяха там - оптимал, маунтайн, оригиналните също ... а да се пробват на цимерман (ако правят такива де), лемсфьордер или ЕВС :icon_rock: . И да се подбират правилните накладки разбира се.

Не си взимайте разните му там измислени брембо-та. Перфорирани, не знам си какви... май макс нещо си бяха - не стават. Истинското брембо е торба пари!

Марката "Феродо" също не я хвалят много.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме притеснява че от всичките коли които съм карал (bmw,vw,subaru) само галанта усля да изкриви дискове... а едно е сигурно на другите съм карал много по-екстремно отколкото с семейното седанче на мицубиши.

Не знам какви точно модели си карал от изброените марки, но със сигурност са били с по големи дискове от Галанта ..

5-та серия на БМВ например, 2.0 мотор 149 к.с. е само с няколко килограма по тежко от Галанта, а и предните и задните му дискове са около 300-та мм. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз никога не съм се притеснявал илизамислял как да спирам и с каква сила да намалявам скоростта...

Единственно ги пазих когато Марин ми каза да го правя когато ми ги смени. Старите също не съм ги пазил, но и те бяха допълнително вентилирани. Вероятно това ще да е едно от разковничетата - непресметната допустима температура.

 

Междудругото - не си спомням какви ми сложи ама съм безкрайно доволен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с престъргвани дискове вече 10 000км. и за сега няма проблем с тях само дето сбърках с накладките - Кашияма. Спират, но свирят.

 

И луд ли съм не знам, та сменям накладки на около 20 000км.?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Междудругото - не си спомням какви ми сложи ама съм безкрайно доволен :)

Маунтайн бе Бояне ..Знаеш ли от кога те чакам да се появиш с това мнение :) че в една друга тема ги оплюха и тези дискове ..:D

От тук нататък внимавай как ще ги ползваш, че по последни данни и те се кривяли, пък и твоите са от малките- лоша работа ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с престъргвани дискове вече 10 000км. и за сега няма проблем с тях само дето сбърках с накладките - Кашияма. Спират, но свирят.

 

И луд ли съм не знам, та сменям накладки на около 20 000км.?

Мълчи, мълчи.... :D :D ....аз и толкова не мога да изкарам. За около 30000 минати сменях 2 пъти предни и един път задни :drive:

Последната смяна се паднаха заедно предни със задни...минал съм около ~7к от тогава...само да претрия предните и бодвам EBC-тата с червените накладки отпред, задните като им дойде редът.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е от главините и ЕБц-то ще ти го изкриви, не се лъжете... И в на ЕБЦ упътването пишеше допустимо отклонение на главината при което важи гаранцията! Задай си въпроса тая кола как е изкарала гаранционния срок с едни дискове а при теб ги сменяш през 10к км .. поне според сервизната книжка на моята, първите предни дискове са сменени на 140к км, а задните си бяха оригиналните и не бяха криви, а само много ръждясали .. замисли се защо става така, явно проблема не е от дисковете, нито от задкормилното устройство, а има нещо криво в цялата работа което се появява съв стареенето на колата!

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Факт е че си попаднал на модел, за който този проблем е характерен. При някои модели на: рено, нисан, пежо, тойота, шкода, дори лексус... също се случва. За тях пък има характерни други проблеми, които при галанта не се срещат, или са изолиран случай. И така :-) всяко нещо си има + и - .

Кривят ги и някои немски модели колкото и да ти звучи невероятно. Колкото до честотата на смяната на дисковете поради износване, то при нас положението е доста добре. Е, вярно че няма как да ги дотъркаме при този проблем :rolleyes: .

Всеки диск може да се деформира, ако например след като си измил колата и караш бързо, след завой видиш стичаща се вода по шосето и натиснеш силно спирачката да намалиш и да не отидат 10-те лв от автомивката зян - минаването през водата с напечен диск ще му разкаже играта. Рязкото охлаждане няма да остане безнаказано какъвто и диск да е на серийна що годе прилична кола.

 

Едно става ясно - да не си купуваме дискове от марките ... кои бяха там - оптимал, маунтайн, оригиналните също ... а да се пробват на цимерман (ако правят такива де), лемсфьордер или ЕВС :icon_rock: . И да се подбират правилните накладки разбира се.

Не си взимайте разните му там измислени брембо-та. Перфорирани, не знам си какви... май макс нещо си бяха - не стават. Истинското брембо е торба пари!

Марката "Феродо" също не я хвалят много.

Ей тука грешиш за Брембото, аз си ги търкалям от 10000 км и изобщо не ги щадя а няма и наченки да са се изкривили, а са от евтинките, дето не струват една торба с пари. Още при самото им поставяне ги зачервих без никакви последствия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За около 30000 минати сменях 2 пъти предни и един път задни

A аз за тея километри откакто я купих все с тези предни и задни накладки е, пък и така като гледам има за още бая :icon_hmm: А дисковете ми ни предни ни задни имат ръб...

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е от главините и ЕБц-то ще ти го изкриви, не се лъжете... И в на ЕБЦ упътването пишеше допустимо отклонение на главината при което важи гаранцията! Задай си въпроса тая кола как е изкарала гаранционния срок с едни дискове а при теб ги сменяш през 10к км .. поне според сервизната книжка на моята, първите предни дискове са сменени на 140к км, а задните си бяха оригиналните и не бяха криви, а само много ръждясали .. замисли се защо става така, явно проблема не е от дисковете, нито от задкормилното устройство, а има нещо криво в цялата работа което се появява съв стареенето на колата!

Кой сменя дискове през 10к км?

Ако си отговорил на мене...колата ми е на близо 160к км. и дискове не са сменяни. А за накладките - за при мене си е норамлно да ги хвърлям през 15к км - повярвай....отделно че е и автомат. Дисковете почти нямат никакъв ръб - хубавите накладки трябва да са меки и да щадят дисковете.

Отделно за главините - при 200км/ч ако скочиш на спирачката - пад ще бие, нали? :) А при натискането от 200 те загряват яко и при 80-60км/ч вече тресе та се не трае. Като сложиш и недоспирането на колата от уж "хубавите ОЕМ" накладки и нещата излизат извън граници. За умерено каране галанта няма грижи с 276мм дискове, но напънеш ли го на "яко ръчкане" си трябва ъпгрейд на спирачките.

 

Да кажа и някоя дума за EBC Red Stuff :first:

Преди около месец сложихме на Leon FR 1.8T 180hp червени EBC отпред на дефолтните нарязани 312мм дискове. Биеха повече и от моите на галанта, престъргахме ги на струг и боднахме EBC-тата....Е нема такова спиране - напаснаха се след внимателното каране София-Козлодуй и се почнаха тестовете :icon_thumbup: 3 пъти ускорявам и спирам 0-180-10-200-10-190-0...направо лудница. Колко повече падаш надолу в километрите, толкова повече спира. :icon_doh: Като слезнах от колата, светеха и задните и предните дискове като желязото в леярните :icon_clap: ...нито е притресло за миг, нито съм усетил недоспиране на колата.

Аз лично със сигурност повече никога няма да карам с накладки OEM Mitsubishi!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кой сменя дискове през 10к км?

Ако си отговорил на мене...колата ми е на близо 160к км. и дискове не са сменяни.

 

Значи толкова съм и чел, мислех че говориш за дискове че ги мяташ през 10к :icon_doh: :icon_crying: ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A аз за тея километри откакто я купих все с тези предни и задни накладки е, пък и така като гледам има за още бая :icon_hmm: А дисковете ми ни предни ни задни имат ръб...

Стилът на шофиране, бате. На предишната кола още не съм сменял накладките. 60 хил. км. съм минал аз в България, пък кога са слагани не мога да кажа. Отзад е с барабани, но отпред има нищожен ръб (около 1 мм), а накладки има към 5 мм. Дисковете леко бият откакто на няколко пъти се наложи максимално бързо спиране, но се усеща от 25-30 км/ч. надолу и е много слабо.

Преди 3 дни карах 2.5 V6 автоматик комби с по-малките дискове. Имаха износване - около 2,5-3 мм ръбче, но не бият грам. Даже не направих разлика в спирането с моя. Тези дискове явно отдавна са на колата, защото са прилично корозирали. Така бяха и старите ми с тази разлика, че отвън почти не личеше износване, а от вътрешната страна беше останало около 4-5 мм от диска и се беше нацепил на 20-ина места през цялата повърхност. За криви бяха малко криви, нищо фрапиращо.

Така че при един може накладките да приключат за 10 000 км, а друг да изкара 160 хил. км. без да сменя дискове и накладки или хайде 1 път накладки; при едни дискове на даден производител (напр. Маунтайн, за които се хвана Марин) може да изкарат 100 000 км, а друг да ги съсипе за 2000 км. Аз не съм карал с други освен с оригиналните, но дори и да бях сменил 4-5 модела, пак мнението не може да е меродавно. Днес се зачетох за обсъждания проблем и между другото попрочетох отзиви за различни производители на спир. дискове. Същото важи и за брембо макс - има много недоволни, има и доволни.

Само не разбрах как виждате зачервените си дискове ако изобщо се загряват дотолкова :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...