МИХТИ Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 Здравейте колеги!До преди известно време карах колата (ГАЛАНТ 2,0л БЕНЗИН) с 95 бензин.След това реших да пробвам и да разбера какво е поведението на колата с 95+.Разлика нямаше или поне не толкова голяма.Може и аз да си въобразявам но мисля че колата стана малко по-пъргава.Казвам това защото всеки път като си ходя към нас покорявам "ЕВЕРЕСТ"качвамсе по-много стръмен наклон с 2000 оборота на втора!След това налях 98 тук наистина има вече разлика с 95 и 95+ неможеше да се справи толкова добре като с 98 по наклона,а и ми падна разхода с около 0,500/0,800 мл на сто .Сигурен съм в това защото я зареждам до капачката в буквалния смисъл.Бензина се показва до капачката и няма повече място!И преди 800км налях 100 октанов бензин.И о чудо !!!!Колата стана неознаваема:по-пъргава,по-безшумна и разхода падна с 1л гарантирам.Повдигачитеми се чуваха преди,сега не.По наклона не натискам педала толкова като преди.Преди да налея толкова силен бензин говорих с човек който се занимава с ЯПОНСКИ коли за вероятни последствия.Той ми каза че няма да има такива!Но въпреки това ако може още няко да напише компетентно мнение ще съм много благодарен.Защото знам че не всички коли може да се движат с толкова октана!На декоративната капачка на резервоара пише 95+!ПП от всички видове бензин имам изминати 2000км,без 100ок.ПОЗДРАВИ :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 Карай смело, няма никаква опасност за двигателя ти. Разликата в октановото число се компенсира от ЕКУ-то на колата ти и няма никаква драма. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 Преди 2 дни като зареждах на шел всички колонки бяха заети и спрях на тази с V power формула + или нещо такова беше, няма никаква разлика или поне аз не усещам такава, както върви с 95; 97 така и този бъркоч - няма разлика, нито с УК; БГ; ДЕ; АУ и тн. горива. Върви си по един и същи начин и това е то. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Преди 2 дни като зареждах на шел всички колонки бяха заети и спрях на тази с V power формула + или нещо такова беше, няма никаква разлика или поне аз не усещам такава, както върви с 95; 97 така и този бъркоч - няма разлика, нито с УК; БГ; ДЕ; АУ и тн. горива. Върви си по един и същи начин и това е то.Аз карам с Карера 100 на ОМВ. Определено има разлика спрямо 95. Е, наскоро гледах Топ гиър, където емпирично тестваха, че колкото по-голям и мощен е двигателят, толкова по-добре му се отразява по-високооктановия бензин. Доказаха го с дино. 2,5 е достатъчно голям :icon_clap: Вчера заредих на Еко за пръв път от техния супер 100. Още нямам впечатления. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel P Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Категорично няма разлика за извънградско! За града може да е малко по-добре, допускам че може да даде 5% икономия или 0.5 л. обаче от 5.5 да го свали с литър - няма как наистина. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 25 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2009 Аз карам с Карера 100 на ОМВ. Определено има разлика спрямо 95. Е, наскоро гледах Топ гиър, където емпирично тестваха, че колкото по-голям и мощен е двигателят, толкова по-добре му се отразява по-високооктановия бензин. Доказаха го с дино. 2,5 е достатъчно голям :icon_clap: Вчера заредих на Еко за пръв път от техния супер 100. Още нямам впечатления.Колеги тези горива които съм ползвал са отЛУКОЙЛ 95,98.От ЕКО 95,95+,100.Пооздрави! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Ако колите ви са за 95 сипвайте 95. На теория когато се кара с по-високо отканово число дори би трябвало по-малко да вървят колите, защото изгарянето става доста след ГМТ. Не знам как стои въпроса с ЕКУ-то на галанта, ако разпознава бензина и мести аванса - тогава може и с по-висок октан да се кара без влошаване на вървенето, но пти по-старите коли дори е по-кофти... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИХТИ Публикувано 25 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2009 И аз знам за тези неща,и за това пиша!А някой можели да каже защо падна разхода и повдигачите защо не се чуват,все едно съм сипвал предималко чисто-ново масло?А извинявам се ама ЕКУ как се превежда и какво прави? :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Това е компютъра, който управлява двигателя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikolay vanchev Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Лично наблюдение - никои от предлаганите марки бензини в Бг не струват .Това съм го забелязал на една и съща кола тук и в чужбина :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Повдигачите не би трябвало да реагират на по-високо октанов бензин. Те не са част от горивната система... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Октана на бензина определя склонността му към самовъзпламеняване/детонации/.Определени двигатели искат висок октан за да избегнат детонациите.Това са двигатели с висока степен на сгъстяване или турбо двигатели,които се карат на висок надув/защото пак се получава голямо сгъстяване/.Но дори тези двигатели ако се карат нормално и дори с нисък октан не биха имали проблеми.Еклипс турбо е с ниска степен на сгъстяване/7.8:1/ и я дават да се зарежда с 93 октана.Но ако се "изпържват",тогава се получават детонации и ако нямат антидетонационен датчик става мн. лошо.Но обикновено тези наточени двигатели са с такъв датчик,който чува детонациите и "съобщава" на ЕКУто,което пък връща аванса.Двигателят не може да вдигне обороти и губи мощност с цел да се предотвратят щети.Тогава може да се повиши разхода на гориво.Но когато се кара нормално,независимо от октана,колата ви няма да даде икономия.Друг е въпроса за качеството на бензина.ЕКУто само не може да познае октана на бензина-познава октана по детонациите и то ако има антидетонационен датчик/кнок сензор/Не си въобразявайте,че като сложите 100 октана и карате нормално,ще имате икономия на бензин.Ако карате с некачествен бензин,естествено ще се повиши разхода,но нисък октан не е еквивалентно на некачествен бензин.Ако сте рейсъри,колата ви ще ускорява по-добре със 100 октана,не защото бензина е "по-силен",а защото няма да има детонации и ЕКУто няма да връща аванса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Това е така, но когато няма детонации ЕКУ-то увеличава ли аванса до появата на такива (за да има оптимално КПД) или действа по предварително зададени стойности? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 До колкото знам връща, но мноого бавно. Имаше препоръки да зануляваш ЕКУ-то като сложиш различен бензин, за да може да се пренастрои по-бързо, но това си има и други странични ефекти... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Ами колеги високооктановите бензини не са ли допълнени и с добавки за почистване на дюзи, клапани и прочие? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Zdravkov Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Абе на теория всички имат добавки,но...Имам познат с две бензиностанции. Каза ми: "98 е 95 ,а 95 е 93". На аверите си дава карти с намаление,за да зареждат 98.А той слага добавка "Хеликс" мисля на всички видове бензини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Аз слагам само 95 карера от ОМВ и съм доволен. Преди слагах обикновен 95 и разликата е малка и само в икономичността. Един път сложих на друга бензиностанция и колата ми започна да се държи много странно, но просто бях в Ловеч и нямаше ОМВ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Има малка разлика в икономията и вървенето в полза на 98 и 100 октановия в сравнение с качествен 95, но е малка. Вече ако е от съмнителна бензиностанция нещата стават други, един път съм сипвал такъв бъркоч и бачкаше като дизел. Въпросната бензиностанция няма да я повторя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Октана на бензина определя склонността му към самовъзпламеняване/детонации/.Определени двигатели искат висок октан за да избегнат детонациите.Това са двигатели с висока степен на сгъстяване или турбо двигатели,които се карат на висок надув/защото пак се получава голямо сгъстяване/.Но дори тези двигатели ако се карат нормално и дори с нисък октан не биха имали проблеми.Еклипс турбо е с ниска степен на сгъстяване/7.8:1/ и я дават да се зарежда с 93 октана.Но ако се "изпържват",тогава се получават детонации и ако нямат антидетонационен датчик става мн. лошо.Но обикновено тези наточени двигатели са с такъв датчик,който чува детонациите и "съобщава" на ЕКУто,което пък връща аванса.Двигателят не може да вдигне обороти и губи мощност с цел да се предотвратят щети.Тогава може да се повиши разхода на гориво.Но когато се кара нормално,независимо от октана,колата ви няма да даде икономия.Друг е въпроса за качеството на бензина.ЕКУто само не може да познае октана на бензина-познава октана по детонациите и то ако има антидетонационен датчик/кнок сензор/Не си въобразявайте,че като сложите 100 октана и карате нормално,ще имате икономия на бензин.Ако карате с некачествен бензин,естествено ще се повиши разхода,но нисък октан не е еквивалентно на некачествен бензин.Ако сте рейсъри,колата ви ще ускорява по-добре със 100 октана,не защото бензина е "по-силен",а защото няма да има детонации и ЕКУто няма да връща аванса. Да, прав си, данните от детонационното горене дават на ЕКУ-то сигнал да коригира аванса. Обикновено в доста тесни граници обаче, чудеса не стават. Детонации в ежедневното шофиране на атмосферна кола, според мен, се получават най-често в "таксиметров" стил на шофиране, тоест превключване на предавките на 1500 оборота, респективно ускоряване на всяка горна предавка от 800, 900 оборота. Тогава със сигурност стават детонации и със сигурнот ЕКУ-то не може да премести предварението толкова, че да ги компенсира. От друга страна компютърът следи не само детонациите, но и косвено фазите на горене чрез ламбдите и датчиците за положението на коляновия и разпределителния вал, но всичко се свежда до тази мъничка плочица на делкото, която позволява има-няма 1 градус корекция според мен. Но при равни други условия, ако караш шестак, е по-добре да се кара с високооктанов бензин по 3 основни причини:1. детонационното горене винаги е по-малко2. известна икономия на гориво, която претеглена през по-високата цена на бензина не води до икономическа, а до известна техническа изгода3. надали супер 100 наистина е супер, още по малко 100 :icon_dance: та в този смисъл със сигурност караш с поне 95... Чудех се преди време, дали да не пробвам следния експеримент. В две петрита в помещение на завет се слага еднакво количество 95 от различни бензиностанции и се запалват едновременно. Следим за разлика във времето до пълното изгаряне... както и за температурата на горене с електронен термометър. Същото може да се повтори с различни октанови числа. Имам известно предчуствие, че тези времена и температури могат да се различават значително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 До колкото знам връща, но мноого бавно. Имаше препоръки да зануляваш ЕКУ-то като сложиш различен бензин, за да може да се пренастрои по-бързо, но това си има и други странични ефекти... В моя случай процеса отнема около секунда-две. В останалите случаи, които съм тествал - също. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 По темата - до сега карах с 95 и май нямах проблеми. След смяната на повдигачите, обаче, мотора (6A13) взе да трака здраво като види зор. В началото предположението беше, че нещо не сме херметизирали всмукателния тракт и от някъде смуче въздух и обеднява сместа. Но след бърза проверка на газанализатор се оказа че сместа си е перфектна. Тоест, автоматично отпада и варианта за запушени инжектори и всякакви други проблеми по контрола на смесообразуването. От тук има няколко варианта: 1. Детонациите си ги е имало винаги, просто не съм обръщал внимание. Което е чудесен повод да се съберем и да тестваме и други Галанти. Във всеки случай, при степен на сгъстяване 9.5:1 и измерена компресия 12-12.5, не би следвало да се самозапалва бензин с 95 октана.Другата вероятна опция е да се появяват само при топло време и за това да не съм ги забелязал до сега.2. Новите повдигачи имат различни параметри от оригиналните, но това не се сещам как може да доведе до детонации. Мислех варианти, но нито един не пасва на логиката и техническите ми познания по въпорса.3. Намеса на нечиста сила - без коментар. На капака на резервоара с големи букви пише 95+, т.е. минимума е 95, а както знаем, в БГ горивата никога не отговарят на декларираните параметри. Във всеки случай с бензин 98+ октана проблема изчезва. Другата опция е мотора да не се държи под 2000 оборота, особено по баирите. Ако кара жена, обаче, не виждам как ше стане. При всички положения, детонациите трябва да се избягват, защото двигателя се амортизира бързо, и му пада компресията. Въпреки, че ЕКУ-то се справя добре като чуе детонации, има 1-2 секунди през които те се случват, и ако това става твърде често, ще правите основен ремонт на мотора твърде скоро. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sheyha 1 Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 А как стои въпроса с дизеловите вдигатели? Моя Outlander 2,2DID като го заредя с който и да е от двата вида дизел които се предлагат на БГ пазара, върви по един и същи начин.Като че ли има малка разлика в разхода, но незнам дали е заради климатика или заради горивото?Някой може ли за сподели ако има такива наблюдения? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
penchod Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 В началото на месеца правих маршрута Сандански-Ахелой-Сандански. На отиване сложих Карера100, на връщане Лукойл 95. В посока Ахелой карах по магистралата с до 140км/ч(мъчих се да карам икономично), на връщане карах с 150-160 до 170, при размер на гумите 205/60/15(не знам дали има значение). И при двата вида гориво даде еднакъв разход 8.8-9/100, само че едното беше бая по-скъпо, разлика във вървенето на кола не усетих да има. Та поне при моя мотор май няма много смисъл от по-високооктаново гориво. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 Абе на теория всички имат добавки,но...Имам познат с две бензиностанции. Каза ми: "98 е 95 ,а 95 е 93". На аверите си дава карти с намаление,за да зареждат 98.А той слага добавка "Хеликс" мисля на всички видове бензини. :good: Именно! Карайте си спокойно 100 октанов бензин в БГ, защото той си е 98..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 26 Май 2009 Сподели Публикувано 26 Май 2009 По темата - до сега карах с 95 и май нямах проблеми. След смяната на повдигачите, обаче, мотора (6A13) взе да трака здраво като види зор. В началото предположението беше, че нещо не сме херметизирали всмукателния тракт и от някъде смуче въздух и обеднява сместа. Но след бърза проверка на газанализатор се оказа че сместа си е перфектна. Тоест, автоматично отпада и варианта за запушени инжектори и всякакви други проблеми по контрола на смесообразуването. От тук има няколко варианта: 1. Детонациите си ги е имало винаги, просто не съм обръщал внимание. Което е чудесен повод да се съберем и да тестваме и други Галанти. Във всеки случай, при степен на сгъстяване 9.5:1 и измерена компресия 12-12.5, не би следвало да се самозапалва бензин с 95 октана.Другата вероятна опция е да се появяват само при топло време и за това да не съм ги забелязал до сега.2. Новите повдигачи имат различни параметри от оригиналните, но това не се сещам как може да доведе до детонации. Мислех варианти, но нито един не пасва на логиката и техническите ми познания по въпорса.3. Намеса на нечиста сила - без коментар. На капака на резервоара с големи букви пише 95+, т.е. минимума е 95, а както знаем, в БГ горивата никога не отговарят на декларираните параметри. Във всеки случай с бензин 98+ октана проблема изчезва. Другата опция е мотора да не се държи под 2000 оборота, особено по баирите. Ако кара жена, обаче, не виждам как ше стане. При всички положения, детонациите трябва да се избягват, защото двигателя се амортизира бързо, и му пада компресията. Въпреки, че ЕКУ-то се справя добре като чуе детонации, има 1-2 секунди през които те се случват, и ако това става твърде често, ще правите основен ремонт на мотора твърде скоро. Хм, какви повдигачи слага? Да не се окаже, че клапаните не лягат както трябва в леглата си и това да е свързано с повдигачите? Нещо при обратния монтаж на газоразпределителния механизъм да е объркано и то да причинява недобро затваряне на клапаните? На какви обороти чуваш чукането на аванса? Какви параметри ти вади ЕКУ-то за запалването. По спомени трябва да си в диапазона 2-до 5 градуса. Последно моята беше на 5. Мога да ти я предоставя за мерене... Между другото с какво мериш? Иначе няма никакъв спор колко вредни и опасни са детонациите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.