Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Подробна смяна на филтър-поленов


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Скоро си смених филтъра на климатроника. Понеже нямах идея как, но от форума разбрах поне, че е зад жабката и затова реших да го заснема. Надявам се със снимките да улесня всички, на които им предстои този ремонт :mitsu-smiley:

 

П.С. Съжалявам за лошото качество на снимките, но са ми от телефона :icon_blush:

 

:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...
  • преди 3 месеца ...

Браво колега, трябва да има повече такива като теб :icon_clap: :icon_clap: :icon_clap: :icon_clap: :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Когато е десен волан галанта има ли такъв филтър и каде е тои че аз не мога да го намеря въпреки че гледах внимателно картинките някои да има идея какво да правя

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато е десен волан галанта има ли такъв филтър и каде е тои че аз не мога да го намеря въпреки че гледах внимателно картинките някои да има идея какво да правя

Има, да. Намира се на съвсем аналогично място, зад жабката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...
  • преди 4 седмици ...

Трябва много да се внимава като се откача и закача капака на жабката за пласмасовите "зъбчета" на които се държи - много лесно се чупят.

Редактирано от vjivkov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Също така, във PDF-а от втория линк не е показано откачането на металната планка. Явно MAN филтъра е гъвкав и при него става и без да се откача, но оригиналния филтър е твърд и не става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Също така, във PDF-а от втория линк не е показано откачането на металната планка. Явно MAN филтъра е гъвкав и при него става и без да се откача, но оригиналния филтър е твърд и не става.

 

Аз моя съм го сменял два или три пъти с оригинален и не ми се е налагало да откачам металната планка. Новият филтър изглежда твърд, но и той се огъва до нужното положение, че да си влезне на мястото.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз моя съм го сменял два или три пъти с оригинален и не ми се е налагало да откачам металната планка. Новият филтър изглежда твърд, но и той се огъва до нужното положение, че да си влезне на мястото.

 

Не знам, стария така го извадих и се спраска пластмасата му на едно място, като си има напрежение и по пластмасата на кожуха където влиза по време на ваденето. Лично за мен напрежението което се упражнява е неоправдано голямо, а се спестява само развиването на 2 рапидки, 2 болта и ваденето на една щипка. По-добре да си се разкачи планката т.е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Скоро си смених филтъра на климатроника. Понеже нямах идея как, но от форума разбрах поне, че е зад жабката и затова реших да го заснема. Надявам се със снимките да улесня всички, на които им предстои този ремонт :mitsu-smiley:

 

П.С. Съжалявам за лошото качество на снимките, но са ми от телефона :icon_blush:

 

:link:

Искам да попитам - галанта ми е 94г., 1.8glsi, няма климатик и дали има такъв филтър там? Благодаря предварително.

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

И аз да помогна на колеги които ще сменят филтъра сами.

 

Започнах да го сменям по PDF-файла. Е не става и не става. Извадих стария и го направих на баница. :icon_thumbup:

 

При мен махането на металната лайсна както е показано от снимките на Trafik беше задължително. Направих 100 опита със стария но така и не стана без махането на лайсната.

 

Здравейте колеги. Скоро си смених филтъра на климатроника. Понеже нямах идея как, но от форума разбрах поне, че е зад жабката и затова реших да го заснема. Надявам се със снимките да улесня всички, на които им предстои този ремонт :mitsu-smiley:

 

П.С. Съжалявам за лошото качество на снимките, но са ми от телефона :icon_blush:

 

:link:

 

Стария преди да го извадя с груба сила :icon_angel: видях, че от горната страна е скъсана пластмасата (това е пластмасата която опасва самия филтър и е вътре - не се вижда докато не извадиш филтъра).

Сигурно предния път когато са го сменяли не са махнали металната лайсна. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Не знам, стария така го извадих и се спраска пластмасата му на едно място, като си има напрежение и по пластмасата на кожуха където влиза по време на ваденето. Лично за мен напрежението което се упражнява е неоправдано голямо, а се спестява само развиването на 2 рапидки, 2 болта и ваденето на една щипка. По-добре да си се разкачи планката т.е.

 

Абсолютно точно! Спестяването на 2 минути за развиването им прави изваждането на филтъра възможно, но с голямо усилие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва много да се внимава като се откача и закача капака на жабката за пласмасовите "зъбчета" на които се държи - много лесно се чупят.

Зъбчетата са настрани и след развиването на двете болтчета капака на жабката увисва на зъбчетата и трябва да се придържа. Трябва внимателно да се дръпне (да се приплъзне) капака надясно 3-4 мм. Това освобождава зъбчетата и капака може да се извади.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък изобщо не го ползвам тоя поленов филтър ;)

Намерил съм начин да си слагам такъв със активен въглен и съм предоволен от резултата.

Тук има и един голям недостатък на оригиналния филтър, това е че не покрива напълно отвора от който вентилатора вкарва въздуха към кутията на парното, защото отвора му е правоъгълен и седи водоравно, а филтъра като го монтираме и застава по диагонал и на разстояние от отвора за който говоря. Като съм забелязал че от там се набиват боклуци по питата на климатичния радиатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък изобщо не го ползвам тоя поленов филтър ;)

Намерил съм начин да си слагам такъв със активен въглен и съм предоволен от резултата.

Тук има и един голям недостатък на оригиналния филтър, това е че не покрива напълно отвора от който вентилатора вкарва въздуха към кутията на парното, защото отвора му е правоъгълен и седи водоравно, а филтъра като го монтираме и застава по диагонал и на разстояние от отвора за който говоря. Като съм забелязал че от там се набиват боклуци по питата на климатичния радиатор.

....имаш право ,но оригиналния филтър има нещо като дунапрен отпред.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И да има, пак не помага, оригиналния и който и да е не застава точно срещу дупката от вентилатора. Пролуката която се получава, обдухва радиатора на модула за управление на самия вентилатор... поставяйки част от филтъра с активен въглен, точно срещу отвора от вентилатора, напълно покрива и дори и зад Икарус да карам, не си обръщам клапата вън/вътре на циркулация :)

 

Любо може да каже, дали има ефект на него също го приложихме метода :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....имаш право ,но оригиналния филтър има нещо като дунапрен отпред.......

Напълно е прав даже .. То проблема не е отпред, аз всеки път като сменям такъв филтър и се чудя защо изобщо са го сложили, като боклуците си преминават край него и се набиват в питата ..:)

Изобщо не е измислен както трябва ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любо може да каже, дали има ефект на него също го приложихме метода :)

Мога да потвърдя, че се получава изключително сполучливо, като от както карам по този начин, не ми се е налагало да включвам вътрешна циркулация, без значение зад какво карам и колко е пушещо то!!! Това е най-големият ефект - край с миризмите от вън!!!

 

Принципа до колкото гледах е, че от оригиналният филтър се оставя само рамката (филтриращият елемент се изтърбушва), изрязва се парче от филтъра-донор с подходяща дължина, поставя се да пасне точно на входящия отвор и се подпира с рамката от оригиналния филтър.

 

Остава Анатоли да каже от какво точн BMW беше филтъра донор или да даде парт номера по CF.

 

П.С> Друг страничен положителен ефект е, че филтърът-донор стига за два пъти, т.к. е много дълъг, а варианта с активен въглен е на цената на ориг. филтър за Галант... :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина филтъра донор е от БМВ Е46, а самият номер му е PCK8053 COOPERSFIAAM, клиентската цена във някой магазини е 36лв, а факта че става за два пъти е много положителен от финансова гледна точка.

А първия ми опит беше не моята кола със филтър от активен въглен за Opel Corsa C, но със този от БМВ става по-добре, ако искате мога да пусна малко снимки, защото моя все още не е подменян, а при мене остана другата част от филтъра който е сложен и на Любо :), така че ми предстои да го сменя идните дни + третиране на климатичния радиатор със антибактериален спрей.

 

П.П.:май омазахме темата, за което съжалявам

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не сте я омазали, с нетърпение чакам снимки.

Не говорите ли обаче за различни неща ?

1. Качеството на филтриращия слой, с ...

2. Недобре проектираната рамка на филтъра спрямо "кутията", в която филтъра се поставя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите с оригиналното изпълнение заради неплътното пасване са дори 3:

 

- в купето влиза прах, а питата се задръства с боклуци

 

- не се предлага вариант с активен въглен, но дори да се предлагаше, нямаше да работи, понеже част от входящият въздух на практика изобщо не преминава през филтъра

 

- част от навлезлите глупости по питата се стичат с конденза и запушват отвора за отичане. Допълнителна предпоставка за това е формата на гуменото маншонче поставено на този отвор - с ясно изразено стеснение в 'Г' образната си част. Въпросното чорапче се намира ниско долу пред пасажера на панела купе/двигателен отсег, в двигателния отсег и е добре редовно да се проверява за проходимост, за да не си разхождаме два-три литра вода зад жабката (както беше станало при мен, добре че Анатоли го видя)...

 

 

Та първите две се решават с прилагането на споменатия метод, а предпоставките за 'три' се намаляват до минимум.

 

Евентуални снимки със сигурност ще внесат яснота...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Интересна тема.Ще помоля за снимков материал :) и моята колица замирисва като пусна климатроника,сменял съм няколко пъти филтъра без особено голям ефект.

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Teя дни ще се хвана да сложа този филтър, да отпуша гуменото колянце, кажете някакъв спрей, ако трябва да взема, за да почистя вътр. радиатор?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...