Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Faq за Галантите 97-03


Препоръчано мнение

Чаках, чаках и недочаках някой да напише подобна тема. Реших, че е крайно време във важните теми на раздел Галант да влезе нещо групирано, пълно с полезна информация, която да четат колегите, преди да задават въпроси. Молбата ми е следната - недейте да спамите с ненужни коментари от рода на "Браво", "Евала" или "Крайно време беше"... нека темата се запълва само и единствено от полезна информация за Мицубиши Галант. Ще синтезирам информацията на принципа въпрос-отговор, като с времето ще редактирам и допълвам. Надявам се да бъда полезен на много хора с това.

 

Общи приказки, ако слизате от друга кола и се колебаете за Галант

Преди да започна, ето линк с пълното ръководство на английски език, което се предоставя от Мицубиши при покупка на нов Галант '97-'03: :link:

 

Без значение от какво слизаш - Галантът ще те заплени! Сравнение с немските коли не искам да правя, както и с италианските, тъй като съм доста субективен. Ако правим обаче сравнение с аналогични модели от друг японски производител, например - Хонда или Тойота... ако от Тойота слизаш, мога да ти кажа, ча аз съм карал Тойота и е факт, че като по комфорт не отстъпва, но возията и двигателят на Галанта са по-добри. Ако слизаш от малка Тойота - ще усетиш голяма разлика в добрия смисъл на думата. Ако слизаш от Авенсис примерно, може би първоначално дори ще ти се стори същото... но много скоро ще откриеш плюсове и искрено вярвам, че возията ще ти допадне повече. Галантите са невероятно стабилни коли (в завой не колкото Еклипс и Лансер, но все пак те са по-спортни, а това е лимузина), тежат си на мястото, макар да са само по тон и 400, окачването им е здраво, двигателят е оптимално балансиран спрямо типа, размера и теглото на колата. Има три бензинови двигателя - 2.0, 2.4GDI и 2.5, като третия е 6-цилиндров, V образен. Двулитровият е 136к.с., 2.4 GDi двигателят е 150к.с., 2.5 е 163к.с. Трябва да имаш предвид, че на GDi ГАЗОВА НЕ МОЖЕ ДА СЕ СЛАГА! Никаква, по никакъв начин. Другото е - МЕТАН НА ГАЛАНТ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ СЛАГА. Тези неща се нищени милиони пъти, ако искаш потърси и ще видиш защо. Масово колегите са с газов инжекцион и са много доволни. За дизеловият други колеги могат да напишат повече, кажи всъщност какъв те интересува. Аз лично ти препоръчвам бензин - факт е, че Мицубиши са по-добри в тях!

Самите купета ги има в два варианта - комби и седан. Влез в галерията на форума и ще ги видиш. Вътре интериорът се среща в три разновидности - плюш, светла кожа и тъмна кожа. Скоростните кутии са или автоматична (4 степенна с типтроник от 99г. и 4 степенна класик автоматик до тогава), или механична 5-степенна. Автоматиците са много добри, дуракоустойчиви, с добро поведение и динамика. Останалото са всеизвестни неща като климатик, ESP, бла-бла и т.н. Пак ще ти кажа - ако искаш детайли питай или потърси.

Цените на моделите от 1997-2003 (този като моята) варират в голям диапазон... можеш да откриеш и за 6000лв, можеш да откриеш и за 16000лв. Факт! Въпросът е обаче да не вземеш гробница, тоест кола, която и е изпит живота! Галантите са невероятно здрави, ама наистина много много здрави, но само ако се поддържат добре! Ако на автоматика се сипва кофти масло - Чао чао... ако двигателят не се поддържа с елементарни консумативи - чао чао. И ето такива работи. Аз те съветвам да си приготвиш едно 11000лв, за които можеш да вземеш добра машина 2.5 двигател около 2000г. Недей да се влияеш от годините - тази кола не овехтява. Аз съм с най-старата модификация на този модел (98г.) и въпреки това като паркирам до 2003 година ще ти отнеме часове да намериш какво им е различно!

Нормалните километри, на които се намират Галанти, са над 130'000. Обикновено са близо до 200 хиляди. Ако ти продават на по-малко - най-вероятно е с превъртян километраж... бягай от такива!

Съвет - избягвай Галанти с теглич... особено вкарани от чужбина. На Запад, за разлика оттук, когато имат теглич го използват... тоест един двигател на 150'000 е като на 300 хиляди заради натоварването и карането на по-високи обороти!

Оглеждай по колата няколко важни неща: спирачна система дали е ок, двигателят как работи - ако ти обяснат, че е нормално да трака докато е студен - ЛЪЖАТ ТЕ! Това е проблем с повдигачите, можеш да прочетеш по темите. Двигателят трябва да мърка... на мен колеги и приятели не могат да разберат кога е запалена и кога изгасена колата. При нормална температура на двигателя (средата на диапазона) оборотите са около 700. Невероятно балансиран е двигателят, особено 2.5, тоест вибрации не трябва да има абсолютно никакви! Ускорението от 0 до 200 е за 25сек, има едно клипче на колега, който го направи - и, повярвай ми, двигателят почти не се чува! :) Ако те качат в шумящ, треперещ, тракащ Галант - чака те ремонт! Друго - ръждясват, дори и новите (зависи къде е карана)... огледай се за това. Оттам нататък са баналните класически неща - колко са износени педалите, самият салон, боята на ръчки и копчета... виж дали има сервизна книжка, с какви печати и откъде е... най-добре я снимай и ни я пусни тук! Интересувай се от миналото на Галанта - само това го убива...

Когато я купиш си приготви едно 500лв за смяна на консумативи като ремък, масла, филтри, нещо, което не си видял при огледа... примерно - свещите на 2.5 двигателя са много трудни и скъпи за смяна, а при 200 хил им е дошъл ред на 100%!

Имаме колега от форума, който има сервиз... препоръчвам ти да минеш на оглед при него. Никът му е DJ Tymbi, казва се Пламен. Пиши му на лично ако искаш... той може да ти помогне с оглеждането и ремонтите... Предупреждавам те, че Галантите са капризни при ремонт - ако го закараш при бате Геле от Исперих е силно вероятно да ти го счупи! Не се ремонтират от всеки - трябва си специалист! Други добри са колегите от Пловдив. Частите не са скъпи - спрямо Тойота са дори с около 20% по-евтини. Последна справка - филтър за климатик оригинален от вносителя - 25лв. При Тойота Авенсис 99г. (тоест същия клас) - 80лв.

 

Заслужава ли си? - Да! Ако имаш пари да я поддържаш! Подобна кола иска, казах ти каква първоначална инвестиция и поддръжка... само едни добри гуми са ти близо 1000лв имай го предвид! Не е кола за всеки... ако нямаш добри доходи, по-добре виж Каризма! Няма да съжаляваш, а ще ти излезе в пъти по-евтино!

 

Здрави ли са? - казах ти какво да им гледаш... като цяло са много здрави автомобили... рядко има теми за повреди, ако прегледаш архивите! Обикновено са теми за профилактика... това говори много за колата. Влез в други форуми и виж... прави съпоставка! Но за да няма проблем, пак казвам - качествена поддръжка с маркови консумативи! Особено за автоматикът!!!

 

Возията... хммм... ако ти кажа, че е най-добрата, която съм виждал, направо няма да ми повярваш... Редовно се качвам на Мерцедеси, примерно... тук е по-меко! Зависи от амортисьорите, разбира се, но като цяло е много много меко, като лодка... в завой не се усеща напрежение... при ускорение колата прикляка много аеродинамично... високите скорости не се усещат... Аз живея в Дружба2 и всеки ден излизам през паркинга на Практикер, където има 6 спящи полицая... ако няма коли пред мен прелитам с около 20-30км/ч без да трепна вътре - друсане няма, клатенето е гладко, устойчива е! Не знам какво повече да ти кажа. Имай предвид, че за разлика от много други коли в този клас, Галантите са с дабъл-макферсон окачване, тоест с две носещи греди отдолу! Прочети и ще видиш какво означава това :) Ще ти кажа, че Авенсис го няма :)

 

 

Общо за Галант 97-03

В: Кога е произвеждана и къде?

О: Първо трябва да започна с факта, че този модел некоректно го изписват с абривиатурата 98-03, защото се произвежда от 1997г. до края на 2003г. Производството е основно в концерните в Япония и САЩ, като в зависимост от държавата производител Галантите имат лека промяна във фейслук-а и двигателите. Като цяло и двете са много добри и може би една от най-интригуващите генерации на този модел.

 

В: Какви са разликите между американския и японския Галант?

О: Първо в предницата - фаровете са с по-различна конструкция, радиаторната решетка е по-различна и като цяло ако японецът прилича на акула, то този е по-скоро надрусан хипопотам. Отзад разликата е минимална и тя е преди всичко в стоповете. Оттам нататък - интериорът също е различен. Но това е само привидната разлика. Основните разминавания са под капака - на първо място двигателите са различни и като цяло частите са други (донякъде) и са по-скъпи. Ако имате конкретни въпроси, можете да ги отправите към колегата bate_pleven, който кара американски Галант и може да ви разкрие неговите тайни.

 

В: Какви са двигателите на тези самолети?

О: Има няколко варианта при двигателите:

- 2.0 бензин, 136к.с. (японски): казват, че това е най-евтиният вариант за Галант. На първо място поради по-евтините с около 20% части, възможността да се сложи каквато и да било газова уредба и сравнително по-ниският разход на гориво. Трябва да знаете, че този модел не се предлага с много удобства вътре - всъщност това е най-голият възможен вариант, при който част от екстрите въобще не се предлагат.

- 2.5 V6 бензин, 163к.с./160к.с. (японски): най-луксозният и всъщност най-голям модел на Галант. Той има всичко, той е най-мощен, той е самото съвършенство в изработката на Галантите. Ако искате спортно поведение - само намерете този двигател и пътят е ваш.

- 2.4 GDi бензин, 150к.с. (японски): доста капризен мотор, но и уникален по своята технология. Купето отговаря по-скоро на 2.5 двигателя, но разходът на гориво е драстично по-нисък. Трябва да знаете, че този двигател изисква много чисто гориво и по-сложна профилактика. За повече информация, прочетете ето тази тема: :link:

- 2.4 бензин, 150к.с.?! (САЩ)

- 2.0 турбо дизел, 90к.с. (японски)

 

В: Какви скоростни кутии имат Галантите?

О: Кутиите са с различни модификации за различните двигатели, но важното, което трябва да знаете, е че се срещат два варианта:

- Ръчна 5 степенна скоростна кутия: ако искате да карате бързо и динамично, това е кутията! Тя е много стабилна, съединителят е мек и няма проблем с вкарването на скорости. Среща се преди всичко при 2.0 двигателите и 2.5 с по-ниско оборудване

- Автоматична 4 степенна скоростна кутия (до 99г. обикновен автоматик, а по-късно и типтроник) - за мен лично това е най-добрият вариант. Смяната на скорости е прецизна, кутията има редица защити.

Предавателни числа на кутията:

Легенда: 2.0 бензин М/Т ; 2.0 бензин А/Т ; 2.5 бензин М/Т ; 2.5 бензин А/Т ; 2.0 дизел М/Т

1 скорост: 3.583 ; 2.842 ; 3.583 ; 2.842 ; 3.583

2 скорост: 1.947 ; 1.529 ; 1.947 ; 1.529 ; 1.947

3 скорост: 1.379 ; 1.000 ; 1.379 ; 1.000 ; 1.379

4 скорост: 1.030 ; 0.712 ; 1.030 ; 0.712 ; 1.030

5 скорост: 0.820 ; няма ; 0.820 ; няма ; 0.733

 

В: Какви купета имат Галантите?

О: Разновидностите са две - комби и седан. Ето и по две думи за тях:

- Комби: комбито е невероятно просторно и удобно. То не е по-дълго от седана, като всъщност основната разлика е, че отзад вместо скосено си има багажник. Всички комбита задължително имат релси на покрива, както и преграда при багажника. Багажникът е организиран по много приятен начин с три нива на дълбочина, като най-долу се намира резервната гума. Колата е много стабилна на дълъг път и има достатъчно голяма товароподемност. Окачването не е по-твърдо от седана и дори има електронен контрол, който при натоварване винаги задържа еднакъв клиренс на автомобила. Задължитено е с 4 врати и багажник, който се отваря нагоре.

- Седан: компактен, удобен и с агресивна визия. Багажникът в дълбочина е колкото при комбито, така че винаги ще имате достатъчно място за всичко. Седаните са само 4 врати, като двувратките са фотошоп шегички. Седана е устойчив също както и комбито. Интериорът е абсолютно еднакъв, с изключение на основната конзола за осветление на тавана и малката ръчка до седалката, която служи за отваряне на багажника.

 

В: Какви екстри имат Галантите?

О: Първо трябва да знаете, че голяма част от екстрите, които ще посоча, са налични само на 2.5 двигателите:

- ABS

- TLC (Traction Control)

- Автоматична скоростна кутия (с типтроник след 99г.)

- Кожен салон (два варианта - светло бежав и черен)

- Имитация на махагоново табло

- Малък люк

- Голям панорамен стъклен покрив

- Фарове за мъгла

- Отопляеми седалки

- Ел. седалки

- Ел. огледала

- Ел. стъкла

- Подгряване на огледалата

- Плюшен салон (в 3 различни цвята)

- LED арматурно табло (само на колите след 99г.)

- Климатроник (няма двузонов модел!)

- Опция за изсушаване на предното стъкло

- Потенциометър на лоста за чистачките

- Имобилайзер (задължителен при всички Галанти, като има чип в ключа!)

- Централно заключване

 

Екстрите, които не се срещат заводски, но често се добавят:

- Аларма

- Ксенонови фарове (крушките за късите са H7, а за дългите H1. Ако си ги сменяте сами ви трябва гумена база за Н7 или да режете малко)

- Парктроник

- Бордови компютър с дисплей (това е тунинг, който колегата aga се мъчи да направи - очакваме инфо от него)

- GPS навигация

- Преден/заден спойлер

 

В: Разход на гориво

О: - аз съм с 2.5 бензин, без газова, 98г. на 200хил км. Разходът ми в София, при условие че работя до ЦУМ и карам само в задръствания - между 10 и 11 на 100 - но аз съм изключение! Всичко зависи до начин на шофиране, начин на тръгваме и скоростна кутия! Важно е да знаете, че автоматиците качват с около 10% горе-долу разходът ви на гориво! Същото важи и за газовите уредби - винаги си ги представяйте с една идея по-харчещи! Ето какво повечето колеги казват като цифри:

- За 2.5: градско 13-15/100; извънградско при 120-140км/ч - 7/100; извънградско до 180км/ч - 9-10/100

- За 2.0: градско 10-13/100; извънградско при 120-140км/ч - 6/100; извънградско до 180км/ч - 10-11/100 (двигателят е по-слаб просто!)

- За 2.4 GDi: не са писани конкретни цифри, но според думите на повечето колеги, дава с близо 20% по-нисък разход от 2.0 двигателя! Макар да изисква по-скъпо гориво и да не позволява монтажът на газ, това е може би най-икономичният модел на Галант.

- За 2.0 дизел: градско 9-11/100; извъградско при 120-140км/ч - 5-6/100; извънградско до 180км/ч - 9/100

 

В: Кажете ми нещо повече за автоматиците?

О: Ще започна с това какво представляват всички стъпки на лоста на Галант тип автоматична скоростна кутия. Ето какво аз знам до момента, пък може да допълваме:

P - Parking, тоест двигателя и скоростната кутия нямат пряка връзка, а колелата на автомобила се заключват. Виж, на какъв принцип точно ги заключва, не съм убеден - може би някой по-компетентен ще се намеси! Със сигурност не е ръчна (защото си има отделен лост), нито пък са спирачки! Предполагам, че е нещо, като оставяне на скорост в спряло положение при ръчните скорости, с едната разлика, че в случая скоростна кутия не получава въртящ момент и дори при запален двигател, гумите се застопоряват.

R - Rear или класическата задна предавка... няма скорости, има само предаване на въртящ момент от двигателя, като съотношението е: за всички обеми двигател, бензин и дизел: М/Т 3.363, А/Т 2.480.

N - Neutral или изключено от скорост. Лично на мен ми препоръчаха никога да не го използвам. Не знам защо - технически грамотните ще се аргументират.

D - Drive Direct - демек "Карай и хич да не ти дреме". При пускане на предавката, автоматичната скоростна кутия сама преценява коя е най-подходящата предавка, на която да включи.

2 - директно пускане на втора предавка. движи се като при D, но не качва над втора скорост. (корекция от ipj)

3 - директно пускане на трета предавка. движи се като при D, но не качва над трета скорост. (корекция от ipj)

L - Low, което се използва при спускане по баир, като двигателят започва да действа като спирачка, за да не прегрява спирачната система. Разликата между D и L е, че при първото при пускане на педала на газта, колата продължава като по инерция, леко забавяйки - тоест колата не изключва от скорост, но и не спира да подава гориво към двигателя и поддържа определени обороти, за да не забавя. При L скоростната кутия умишлено се стреми да забави хода на колата, като използва компресията на празния ход на двигателя.

Какво още е добре да знаем за тези скоростни кутии:

1. Общият брой предавки, които автомобилът сменя при D, са "условно" (по-долу ще обясна защо условно) 4.

Както става ясно от тази таблица, при автоматика 3-та скорост е почти колкото при механичната 4-та... както и 4-та е почти колкото 5-та. Тоест самите скорости са една идея по-дълги. Другото, което се вижда, е разликата в оптималното предаване на скорост, което обяснява защо максималната скорост с А/Т е по-малка. Другото интересно е, че при 3-та предавка на А/Т имаме 1 към 1 предаване на въртящ момент. Последното очевидно е - защо разходът е по-висок, особено гледайки предаването при 1-ва и 2-ра, които най-често се използват в града.

2. Условността на бройката скорости се състои в това, че автоматикът има връзка на 2 колела към 2 колела, докато ръчните скорости имат 5 към 1. Ще кажете, че е едно и също, но който е учил математика или физика ще знае, че не е smile.gif Нека и тук по-компетентните да обяснат и да кажат дали въобще е вярно.

3. Пускането на спирачката не винаги кара колата да потегли... всъщност на равен път, колата потегля съвсем нежно със скорост максимум до 10км/ч, като оборотите се задържат на около 900. Ако е на лек баир, колата остава на едно място, а оборотите леко се покачват до почти 1000. Ако е на адски баир, на който и най-добрият шофьор на механична скоростна кутия не може да тръгне, без да отпусне назад - колата потегля съвсем леко назад, а оборотите се качват максимум до към 1100. Ако се подаде леко газ, колата спира. При подаване на повече, тя потегля.

4. Ако искате да накарате колата сама да смени скорост и да карате максимално икономично, особено в градски условия - тръгвате с малко газ, така че оборотите да не надвишават 2000. Когато стигнат 2000-2100 леко отпускате педала на газта (1-2мм) и колата качва една предавка. После пак подавате, докато пак не качи 2000-2100 и пак същото. По този начин ще стигнете до към 70км/ч при които колата е на 1800 оборота...

5. При висока скорост, ако искате да отпуснете малко, но без да губите скорост, просто отпуснете педала докрай, а след това пак го натиснете, но съвсем малко (наполовина на това, което сте го държали преди) - колата ще запази достатъчна мощност, че да се движите с приблизително същата скорост, но ще гори драстично по-малко, отколкото ако я държите на постоянни обороти над 2000.

6. Що се касае до Hold, дотук мога да дам следните разяснения:

6.1. Колата тръгва директно на втора предавка, когато е пуснат и е на D. Това е добре за града, ако се движите от светофар на светофар, както и за зимни условия, за хлъзгав път и т.н. Ако е на L, то си тръгва пак на първа. Като цяло според производителя тази опция е за хлъзгав терен!

6.2. Прави впечатление, че колата се движи като на полусъединител... много е специфично - хем са високи оборотите, хем не набира като за такива обороти!

6.3. Смяната на скорости е при по-ниска динамика и рядко, дори никога, не качва над 3000 оборота без да смени. В общи линии четвърта я пуска някъде около 60км/ч и нагоре си е все на 4-та.

6.4. Включването на Hold играе роля само при тръгване от спряло положение нататък... Ако вече се движите, няма да усетите разлика.

6.5. Дезактивира кик-даун функционалността на колата при натискане на педала до дупка.

7. Някои трикове и факти, които е добре да използвате и знаете:

7.1. Никога, ама никога не включвайте на задна или на P, ако колата не е спряла... може да счупите скоростната кутия;

7.2. Неутралната скорост държи под напрежение цялата система... не е полезно, не е и нужно - въобще не я използвайте - D е достатъчно умна предавка, за да прецени оборотите и да ви движи икономично;

7.3. Когато сте на 2, 3 или L, никога не качвайте оборотите в близост до червена зона - може да повредите кутията;

7.4. Не натискайте спирачка, докато ускорявате, преди да сте пуснали изцяло газта - може да повреди спирачната система;

7.5. Сигнализирането за повреда на скоростната кутия или нередна работа става с минагане на лампичката на Неутралната скорост на таблото - ако се случи, пише да спрете, защото може да е прегряла... след като си почине, ако запалите и пак мига - на сервиз!

7.6. Никога не палете двигателя на друга предавка, освен P, защото колата директно ще потегли... ефектът ще е като на механична скоростна кутия, когато завъртите стартер на скорост, без да държите съединител!

7.7. Не оставяйте колата паркирана на друго, освен P. Ако си мислите, че когато е на D, значи е на скорост и няма да потегли на някъде - жестоко грешите! Принципът не е като при механичните - не експериментирайте;

7.8. Когато превключвате от P или N на друга предавка, никога оборотите не трябва да са качени от вас! Ако сте подали газ, изчакайте двигателят да си достигне празния ход и тогава превключвайте - дори да държите натиснат педала на спирачката, това включване може да изиграе ужасна роля на синхронизатора на автоматика...

7.9. Когато се изкачвате по баир или се спускате, колата сама преценява и обикновено при спускане държи по-ниска предавка, за да има мощност, а когато се спускате, сама ви забавя... Ако натиснете дори и леко спирачката, обаче, прекъсвате процесът на поддържане на скорост от двигателя и при голям наклон това може да доведе до ускоряване, ако държите спирачката съвсем леко! Внимавайте и не се предоверявайте на автоматика при баир и спускане, като си изтегляте краката от педалите!

7.10. Hold бутонът се игнорира, ако карате с пуснат Круиз Контрол.

8. Особености на типтроника:

8.1. Да, ако си на D, винаги можеш да минеш на типтроник, като само при прехода от D към типтроник и обратното изисква натискането на бутона. Той, между другото, е само механичен заключвач, който предпазва от случайно бутване на лоста...! Не оказва никакъв ефект върху карането, ако просто си го цъкаш, представяйки си, че управляваш самолет и стреляш ракети оттам по Голфчетата.

8.2. Можеш по всяко време да пуснеш типтроник, като той ще започне от предавката, на която си текущо! Тоест можеш и при скорост 200км/ч да пуснеш, като ще си на най-горна предавка, можеш и при спряло положение, като ще си на първа...

8.3. Смяната на скорости при типтроника няма изискване за натиснат бутон, нито за спиране на подаването на газ, натискането на спирачки или каквото и да било друго! Просто буташ лоста и сменя предавка... Типтроника се води интелигентна скоростна кутия, която много бързо се адаптира спрямо водача и реагира така, както той очаква. Ако караш с много висока скорост (180км/час) и искаш да превключиш на втора, типтроника няма да ти позволи, защото оборотомера би влязал в червената зона. Въобще типтроника си е "умна" кутия откъдето и да я погледнеш.

Пак за педалите на газта и спирачката - не се бой, не е нужно да си мърдаш въобще краката! Дори, ако не се лъжа, типтроникът има защита и ако набиеш спирачки на 4-та предавка и стигнеш до спряло положение, няма да имаш проблем - типтроникът сам ще си държи на съединител! След това спокойно можеш да потеглиш отново, автоматика е превключил сам на първа предавка.

 

 

Покупка на кола

На първо място, ако искате да зададете общи въпроси, можете да се насочите ето към тези теми:

:link:

:link:

:link:

:link:

:link:

:link:

:link:

 

В: За колко пари мога да си купя такъв Галант?

О: Вечният въпрос! Истината е, че няма отговор или поне не точен... Най-евтините, които съм виждал, са все коли с обратен волан, очукани, блъскани, тракащи и тропащи! Такива без проблем се намират и за по 4000лв, но, за Бога - не го правете! Също така има и крайности в горната граница, достигащи цени над 15-16 хил лева. Според мен, ако търсите с по-нисък клас обзавеждане и малък двигател - около 9000лв. за колата и още 600-800лв за профилактика. Ако искате да е по-голяма, луксозна и с екстри - пригответе си около 11-12хил лева и едно 1000лв за профилактика и зор за ман! Недейте да търсите във форума повече информация, нито пък пускайте теми по въпроса - няма да получите по-различен отговор, само ще предизвикате жива дискусия. Цените са това и около тях се върти истината!

 

В: Трябва ли да има сервизна книжка?

О: И да има, и да няма - тя няма да ти е от полза! Факт е, че се продават масово фалшиви сервизни книжки, при това много качествено изпълнение - с различни печати, телефони, на които отговарят псевдо сервизи - всичко! Цената на една добра сервизна книжка е 50 евро. Освен това винаги остава възможността предишния собственик да е имал сервизна книжка и просто на определени километри да спре да я попълва. После превърта километража назад и все едно не е карана! Така че тези книжки не са никаква гаранция!

 

В: Колко ще ми струва да я вкарам от страна извън ЕС и какви такси се плащат при внос?

О: Лошата вест е, че се плащат митни сборове, когато е от страна извън ЕС... добрата е че вече не се плащат на киловати а на фактурна стойност. Тоест ако там пишете колата по евтина, то може да платиш доста малко... Важно нещо е, че ако нямаш е4* - Технотест, ще се наложи да платиш и за такъв. Цената на самия технотест е 300-400 лв. Трябва за всеки случай да имаш и транзитна декларация от изхода на Швейцарската (или където си бил) граница, че на мен ми направиха голям проблем за нея. Значи митото ти при цена от 400 франка ще е примерно около 300 лв. Другото си е стандартно - регистрации, номера и талон, около 70 лв в КАТ. Освен транзитна декларация и договор за покупко-продажба за всеки случай си пази и бележката за платени такси! Това е в общи линии. На мен в митницата решиха че цената от 400 франка която беше писана в договора е прекалено малка и ми вдигнаха цената на 1400 лв при, което на тази цена всичко, което платих в митницата (мито+ДДС+такса обслужване) беше 555 лв и още 70 лв в КАТ. Доколкото знам на вътрешната граница няма какво да правиш. След като вкараш колата отиваш в митницата с документите и там си движиш нещата, аз поне така направих. Човека, който ми продаде колата каза, че в Софийската митница никога не са му търсили транзитна декларация. Но според мен този документ няма да ти е излишен, защото на мен не искаха да ми обмитят колата без него и беше едно ходене по мъките...

 

В: Какви документи и в какъв срок се оправят при покупка в страната?

О: Ако колата е купена със същата регистрация, в която живееш (тоест ако си от София и я купиш с номера С или СА), не е необходима смяна на номера! При покупката на купувача му трябва само лична карта (или ако женен - трябва и жената/мъжа!), а на продавача следните документи:

- Старият договор за покупко-продажба

- Документ за платен данък (може и само вноска от 10лв, но да има!)

- Голям и малък талон на колата

- Декларация за състояние, доходи, семейно положение (дават се от нотариуса!)

Попълването и прехвърлянето на колата нормалните нотариуси го минават на ниска база, за да не се плаща излишно на държавата. Нормалната цена, която се плаща при нотариус е около 100-120лв. След като прехвърлите колата има няколко документа, за които има срокове да се оправят:

- При застрахователя, ако има каско - най-късно до 3-4 работни дни след прехвърлянето! Трябва ви лична карта, копие от договора и полицата на каското, към която се добавя ново листче с вашето име.

- В КАТ за нов талон - най-късно до 2 седмици след прехвърлянето! Ако трябват нови номера - минава се по цялата процедура. Ако е без номера - предварително си направете копия на всички документи (данък, технически преглед, гражданска, договор, талони, лична карта), защото ако ги нямате, ще ви върнат. Редите се на опашката (там, където се дават номерата!) и си подавате документите. Там ви ги попълват, нищо не ви питат - после ви изпращат да си платите такса от 40лв. После чакате (ако отидете сутринта в 8:00-9:00 няма да чакате повече от 30мин) да ви извикат - показвате, че сте платили и готово!

- В общината - най-късно до 2 месеца след прехвърлянето! Трябва да знаете, че работят само сутринта до обяд - 14:00. Трябва ви копие от голям и малък талон, както и от договора. Ще ви дадат декларация, която трябва да попълните.

 

В: Какви полезни съвети можете да ми дадете при покупка на Мицубиши, детайли при огледа на автомобил на старо?

О: Бих ги описал, но колегата Биг Босс е свършил веднъж тази работа, просто ви насочвам към неговата тема: :link:

 

 

Ремонти и профилактика:

Тук слагам много много важен линк, който е полезен за хората, които искат да разглабят колата. Това е пълно ръководство, сканирано страница по страница, в което е посочен всеки чарк на този Галант: :link:

 

В: Към кого да се обърна, ако ми трябва ремонт на Галанта?

О: Отговорът в този форум е само един - DJ Tymbi /Пламен/

 

В: Към кого да се обърна, ако ми трябват резервни части?

О: Ами има доста колеги, които се занимават, но аз лично бих препоръчал колегата Miroslav, който е в Пловдив, но може да открие всяка една част, при това оригинална и на много добри цени!

 

В: Колко струва профилактиката на един Галант?

О: Ориентировъчно за Галант 97-03 нов внос ще ти трябват не повече от 1000 лв. за пълно първоначално обслужване (това не са само ремъци и масла, а всичко друго, което е "гореща зона" - т.е. с предпоставка да се издъни някъде на път по някое време ако не се направи своевременна профилактика) и то с много добри части - трябва да се има предвид, че има части, които не са добри за тази кола, колкото и да са хвалени и т.н. и колкото и да стават на други коли - просто си има специфика и трябва да се знае предварително, за да не стане някой сакатлък...

 

В: Какво най-често се сменя и на каква цена?

О: Ето някои от основните консумативи:

- Филтри - всичките (маслен, въздушен, климатик-поленов и т.н.) около 80-100 лв. общо

- Масло - всички масла около 150 лв. (моторно и ск. кутия)

- Масло на автоматична скоростна кутия - 8л по 29лв.

- Ремъци и ролки -около 350 лв. всичко

- Носачи - от 160 лв. до 260 лв. за двата

- Рециклиране на криви носачи - от 60 до 120 лв. за двата

- Предни дискове + накладки - от 200 до 300 лв. всичко

- Ремонт помпи на съединителя - около 120 лв всичко

- Повдигачи на двигателя - 70лв. за единия - при V6 двигателя са 24!

- Свещи - на 2.0 двигателя 30 лв. комплекта, а за 2.5 6V = 240 лв. комплекта

 

В: Какво масло да сипвам на автоматика и колко често да го сменям?

О: Вариантите за масло са няколко. Най-добрият е MITSUBISHI DIAMOND ATF SPII (III) (40лв с ДДС за 1л), което е оригиналното на Мицу, но за съжаление е по-скъпо. Като добра алтернатива е също така Castrol (29лв с ДДС за 1л), което е на прилична цена. Препоръчителната профилактика, в зависимост от качеството на маслото, е между 20'000км и 40'000км, като лично моят съвет е - грижете се за автоматика и сменяйте редовно (20-25хил км) маслото и никога няма да имате ядове с кутията! Тя е много дуракоустойчива!

 

В: Прекъсва ми часовника... от какво е?

О: Хех, истината е, че това е доста често срещан дефект при тези Галанти. Проблемът може да бъде на две места - или буксата не дава контакт, или има лоша спойка. Ето подробна тема, в която стъпка по стъпка е обяснено как да се оправи: :link:

 

В: Къде се сипва антифризът на тоз Галант?

О: По принцип колата освен капачка на радиатора си има и преливник. Правилото е - първо в радиатора, докато се напълни, после в преливника. Палите двигателя, за да завърти системата и доливате, ако трябва още. Изфорсирайте колата малко. Ето и тема, в която е разглеждан подробно този въпрос: :link:

 

В: Къде се намира филтъра на климатика, как се сменя и кога?

О: Ако започне да мирише на влага или вентилаторите духат слабо - значи филтърът е за смяна. Нов струва около 25лв, така че е добре да го смените, тъй като иначе натоварвате системата. Ако скоро е сменян, може просто да се е запушил с листа и боклуци - тогава само го разглобявате, почиствате и затваряте. Филтърът се намира зад жабката в купето. Смяната е много лесна, като подробната процедура за това как се оправя има в ето тази тема: :link:

 

 

Това е към момента... и без това ми отне няколко часа, които шефката ще ми извади през носа! Надявам се, тоест - вярвам, че ще бъда полезен на много хора. Нека само се премести във важните теми и да я допълваме, като най-добрият вариант е когато има допълнителни отговори, просто някой модератор да ги добавя в тази тема и да изтрива отговорите, за да не се натоварва и разпокъсва темата.

Интериорни разлики:

- Таблото при километража и оборотомера е променено изцяло - старото е с крушки осветление, а новото е с LED и светва по един много красив начин - първо стрелките, после цифрите;

- Дамаските на тапицерията са променени - въведен е интериорният стил със сиво, вместо досегашната имитация на дърво;

- Разкрояването на задните седалки или по-точно шевовете изглеждат различно;

- Почти не се среща екстрата голям стъклен люк или поне аз не съм я видял на нито една кола след 99г!

 

Невидими (технически):

- Имаше разлика в конете, която е причинена само и единствено по изкуствен начин с ограничаване... може и да ме поправят за това, но като че ли след 99г. конете са 160к.с.

- Автоматичната скоростна кутия става типтроник;

- Не се срещат модели с климатик - всичко преминава на климатроник;

 

Това е за което се сещам... възможно е да има още 1-2 дреболии, но те са толкова незначителни, колкото и тези, които ти изброих... тоест - като си взимаш Галант, годините нямат абсолютно никакво значение като технически фактор - единствено може да ти пука за овехтяването, което е толкова незначително при качествена изработка като тази на Галант, че да не ти пука!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Добавям още един хубав линк, който взех от друга тема: :link:

 

Това е онлайн каталог с всички части на автомобила, с прилежащите им сглобки и номера! Много е полезно, има си търсене по VIN, абе златно местенце ;) Специални благодарности за това на SLX.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя галантите преди 99-та са с правоъгълните халогени, след 99-та - кръгли, има и малка разлика в стоповете

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Основно преглеждам секция еклипс и случайно попаднах на горенаписаното.Много добре формулирано.Браво на човека!

Заинтересувах се от написаното за автоматичната скоростна кутия.Малка добавка- D-Drive, R- Reverse.Едно линкче за въпросния заключващ механизъм/parking pawl/ при избор на позиция P-Park и съвет-Винаги използвайте и "ръчната",когато сте паркирали на наклон /ясно е ,че сте оставили на P/.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parking_pawl

Произволен,но и достатъчно полезен линк за автоматичната кутия.

http://www.procarcare.com/icarumba/resourc..._autotrans1.asp

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Да добавя и аз като нов собственик. Към филтрите е пропуснато да се спомене горивния, а доста хора го забравят. За бензиновия 2.5 мотор цената в Ратола към момента - 58лв, вероятно има и доста по-евтини "заместители". Общо всички 4 филтъра от Ратола на мен ми струваха 149лв (58лв само маслен и въздушен).

 

Също така да обърна внимание на една особеност, която лично мен ме изненада малко - ръчната спирачка е отделна система - барабан във задния диск, съответно има накладки и за нея, които е добре да се погледнат. Може и без отваряне - има гумени капачета на барабана за целта. Тези накладки на мен ми беше доста трудно да ги намеря, накрая и не паснаха точно и се наложи малко да се преправят, така че потърсете най-добре оригинални или от проверено място.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и аз като нов собственик. Към филтрите е пропуснато да се спомене горивния, а доста хора го забравят. За бензиновия 2.5 мотор цената в Ратола към момента - 58лв, вероятно има и доста по-евтини "заместители". Общо всички 4 филтъра от Ратола на мен ми струваха 149лв (58лв само маслен и въздушен).

 

Също така да обърна внимание на една особеност, която лично мен ме изненада малко - ръчната спирачка е отделна система - барабан във задния диск, съответно има накладки и за нея, които е добре да се погледнат. Може и без отваряне - има гумени капачета на барабана за целта. Тези накладки на мен ми беше доста трудно да ги намеря, накрая и не паснаха точно и се наложи малко да се преправят, така че потърсете най-добре оригинални или от проверено място.

Е какво им е трудното да ги намерите, при мен ги има ...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Тъй като съм се спрял на Galant 2.0 дизел, попаднах на много полезно упътване при покупката на дизелов автомобил. Не помня форума от който го копирах и се извинявам, че не мога заслужаващо да спомена автора. Малко ще редактирам излишните неща не касаещи конкретната тематика.

" А сега по специалността ми-двигателите с вътрешно горене.Ще ви дам няколко съвета, които ще ви помогнат при покупката на дизелов автомобил:

1.Дизел се купува през зимата.Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил.Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/.При това без да се мъчи и хърка продължително време.Добрият дизел пали като бензинов мотор.

2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.

3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.

4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.

5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.

6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.

7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.

8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.

9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.

10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.

11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.

12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.

13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.За сведение моя Форд катери без газ доста стръмни баири по черен път.

14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.

15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз

Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура.Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.Ориентировъчно двигател с 30 бара и повече компресия е добър и си заслужава.

Ако изпълните всички описани от мен процедури вероятността да ви метне някой мошеник се снишава значително.Все пак гаранция няма.Единственият сигурен метод за диагностика е да се разглоби двигателя и да се дефектира покомпонетно чрез микрометрични измервания.Това обаче никой няма да ви позволи да направите.В цялата работа има и известна доза късмет.Но то при всичко от живота е така.Въпроса с присадките е доста болен.Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ.Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло.Първите се откриват много трудно.Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици.Вторият тип се откриват лесно при студено време.Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене.Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене. "

П.С. Автора на темата ако желае и сметне, че е по-удобно за потребителите на форума, може да добави поста ми в неговото мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Привет на всички,

Бих искал да помоля за малко помощ и леки насоки :)Харесал съм си Mitsubishi Galant 2.0 16V 136hp 97год. Интересува ме да се замислям ли или да го взимам направо, какви мнения и съвети бихте могли да ми дадете за този модел - като подръжка, разход и др.

Предварително ви благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Реални, обективни и полезни мнения за Галант от собственици!

Сайтът е руски.

 

http://reviews.drom.ru/mitsubishi/galant/

Редактирано от charislav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реални, обективни и полезни мнения за Галант от собственици!

Сайтът е руски.

 

http://reviews.drom.ru/mitsubishi/galant/

 

Благодаря колега, забравих и в тази тема да се похваля, но вече от около месец съм горд собственик на Галант :)(вече съм влюбен в тази кола-самолет) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Здравейте! Нов сам тук, регистрирах се, защото търся Галант. Реших, че тук е най-подходящото място, а не ми се иска да е от Дупница или Враца :) Търся дизелов Галант 98-99. Ще сам благодарен за всяко садеиствие.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл, колега!

Погледни в секция "Купува-продава", има доста Галанти, може и твоят бъдещ да е там! :icon_thumbup:

(ползвай и буквата "Ъ" :yes3: , да не ти правят забележка модераторите) :good:

Поздрави и успех в намирането на твоята кола!

Няма да съжаляваш ако вземеш Галант, повярвай ми.... :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичове здравейте,

 

Евала за страшният пост, много добро инфо.

Аз също съм нов, и определено ще взимам Галант, в момента си търся колата, във вторник взимам парата и купувам :Д

 

Да ви питам, понеже тоя ЧЗВ (Често Задавани Въпроси) е на около 3 години, кажете дали нещо се е променило по темата за Галант 2.5 ГДИ + авто ГАЗ ?

 

Че аз парите уж така ги мислех - за Галант + яка АГУ инжекцион, пък тука гледам че нещо комбинацията на ставала...

Но пак - инфото е от преди 3 години, та да питам дали няма положителен ъпдейт скорошен?!

 

мерси за инфото предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно.

 

Ами аз на 3 Галанта съм се спрял, и трите 2.5, значи ще мога да им слагам газ като избера щастливеца..

Мерси за инфото!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...

След фейслифта през 99-та, стоповете на седана старите ли остават или се променят? Защото виждам седани с различни стопове - едните са с кръгли светло-отразител и светлина за задна, а другите (май са по-старите) - с правоъгълни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След фейслифта през 99-та, стоповете на седана старите ли остават или се променят? Защото виждам седани с различни стопове - едните са с кръгли светло-отразител и светлина за задна, а другите (май са по-старите) - с правоъгълни.

 

Да, стоповете леко се променят, а това на което ти казваш кръгъл светлоотразител, всъщност е задната светлина за мъгла.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Искам да попитам какъв размер е оригиналната резервна гума на Галант след 97г.

Моята е 205/60/15 това ли е размера?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам какъв размер е оригиналната резервна гума на Галант след 97г.

Моята е 205/60/15 това ли е размера?

195/65/15...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А на моя (2.5 V6) е 205/60R15, т.е. зависи и от мотора.

Правилен отговор - зависи от двигателя и от годината на производство, двулитровите Галанти (бензин и дизел до 2001г) са с 14-цолови резервни гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правилен отговор - зависи от двигателя и от годината на производство, двулитровите Галанти (бензин и дизел до 2001г) са с 14-цолови резервни гуми.

В моя пък имаше резервна гума тип патерица, значи и това е правилен отговор ..:D

Правилния отговор е "зависи какво ти е сложил предишния собственик" ..:) Иначе по принцип резервната гума трябва да е като основните и при различните мотори на галант, те са наистина различни , но коментирания размер не фигурира при тях ..

2.0 бензинов галант излиза от завода с 195/65R14 , дизела с 185/70 R14 , а 2.5 и 2.4 ГДИ с 195/60R15 .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...