Премини към съдържание

Как се разглобява часовник


dfdf

Препоръчано мнение

Здравейте,

Имах тъпия проблем с гасенето на часовника както и много други та реших да сложа малко снимки как се разглобява.При мене проблема бе в буксата.

Ето на какво се държи часовника :

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488618168060354.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488617742518083.JPG

Много внимавайте да не счупите двата захвата от към стъклото

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488617814718057.JPG

Ето какво е таблото под часовника

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488617868321068.JPG

След това отвивате винчетата и с малка отверка внимателно махате щипките.

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488618168060354.JPG

Пластмасовите сглобки са три.

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488618228539553.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488618433106146.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488618368563745.JPG

Ето и самия часовник

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488617917548323.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488618030536594.JPG

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488618097266873.JPG

Чесно казано не е нужно да го разглобявате чак до тук, но не се сдържах. Аз си оправих проблема с леко изкривяване на краката ето така:

http://www.bgphoto.net/photos/32860/o633488618488897035.JPG

Малко трудно влиза жака но пък дава контакт. Важно огънете съвсем ама съвсем малко краката от към щипката(или надписа >ABS<)

Дано съм бил полезен .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Вчера правихме абсолютно същата операция с Estilian, съвета, който мога да дам на колегите, които имат проблем /премигване на часовника/ и проблема не е от суха спойка, да изкривят крачетата нагоре, така че буксата да "увисне" на тях... Т.е. буксата натиска надолу от силата на тежеста, вие изкривете крачетата леко нагоре, дори с половин мм да е пак ще имате добър контакт в четирите букси. Работете внимателно и не бързайте. :)

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дани лъже! Вчера ми счупи колата!!! Не си пипайте часовниците!!!

 

Това беше, за да привлечем вниманието ;) Истината е, че с Дани вчера за около 10 мин точно локализирахме проблемът и го оправихме. Ето и стъпките за разглабяне:

 

1. Дръпвате целия панел с часовника нагоре. Той е на щипки - иска малко сила, но и внимание. Не бързайте и не напъвайте с друг предмет. Ръцете са ви достатъчни. Дърпа се вертикално нагоре с по-рязко движение.

2. Ще се чуе едно щрак и ще излезе. Това, което ще извадите, е конструкция от два блока - едното е парче от таблото с тапицерия, което е горната част на часовника и един пластмасов блок, в който се намира часовника. Внимавайте, когато вдигате, защото часовникът е вързах с кабел, който не е особено дълъг.

3. Кабелът оригинално е с 4 жила, като до часовника стига в гумен маншнон и накрая има бяла букса с 4 пина. Проблемът обикновено е именно там! Буксата се откача, като преди това леко се притиска с пръст отдолу, тъй като има зъбче.

4. След като откачите часовника от кабела ще ви трябва отверка кръстачка, с която да отвиете два къси винта, които държат парчето тапицерия за панела на часовника. Свалете го, за да работите по-спокойно.

5. Там, където е била закачена буксата, ще видите 4 метални тънки пластини... трябва да ги огънете леко нагоре (с няколко мм) с клещи или голи ръце... внимавайте да не ги счупите или прегунете! Огъвайте ги нагоре спрямо буксата. Обикновено тази манипулация би трябвало да е достатъчна. Обратната процедура е от точка 7 надолу.

6. Ако ви трябва да отворите самия часовник, то трябва да разглобите пластмасовия блок. Той е изграден от 3 кутийки една в друга - всяка една закъчена за другата с по 4 щипки. Повдигайте ги леко и издърпвайте. Сглобяването после е като детски конструктор.

7. Когато стигнете до последния елемент ще видите кутия, в която има две платки свързани с кабел, като на едната от тях (по-голямата) е запоен дисплеят на часовника. Ако искате да ги извадите, първо трябва да откачите малката платка, която се държи от едно зъбче... откачате и ВНИМАТЕЛНО дърпате нагоре... Огледайте платката да няма откачена спойка, скъсано краче или нещо друго. Вземете си волтметър и провете съпротивленията. После се сглобява, като се сложи първо голямата платка в нейната си релсичка (внимавайте с 4-те крачета да си попаднат правилно в дупките и посоката на поставяне!) и после малката, която си има специално гнездо и зъбчето, което трябва да щракне. Внимавайте също така и за гумените бутончета! Те си имат две малки дупчици, които се закрепят за пъпки при малката платка! внимавайте да не ги прегънете или скъсате!

8. Сглобявате частите една в друга. Завинтвате парчето тапицерия с двата винта. После слагате внимателно буксата и провете дали при шаване не прекъсва пак. Ако не прекъсва - значи сте го оправили!

9. Поставяте го на мястото му и леко го натискате надолу.

 

Ако проблема е суха спойка кое точно место трябва да се презапои.Браво на колегата за прецизността.

Обикновено проблемът е буксата върху самата платка... вижте там дали е наред! Ако има разпоено краче - използвайте малък поялник и малко калай... Ако не знаете как - дайте го на някой, който разбира!

 

Готово!!! :) Воаля... Мерси на "пенкелер ЕнжИнера" Дани ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз съм ремонтирал до сега няколко часовника на Галант и при всичките проблема беше от студени (лоши) спойки. Презапоявам всичките спойки, за да не се появи същия проблем в следващите 10 години. Буксата на часовника ми се вижда много надеждна и не вярвам проблема да е в нея. Всъщност времето ще покаже дали съм прав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз съм ремонтирал до сега няколко часовника на Галант и при всичките проблема беше от студени (лоши) спойки. Презапоявам всичките спойки, за да не се появи същия проблем в следващите 10 години. Буксата на часовника ми се вижда много надеждна и не вярвам проблема да е в нея. Всъщност времето ще покаже дали съм прав.

Проблема е точно в буксата.................колкото и стабилна да изглежда тя.......но и аз като теб презапоявам всичко наред.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема и на моя часовник беше от студена спойка, но само след 2 минути работа с поялника и вече всичко е тип-топ. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дано съм бил полезен .

Мерси много, аз мислех, че само при мен го има този проблем.

Бях пробвал да сваля часовника, но не стана, и реших че е хванат с болтове отдолу и трябва да се свалят 100 неща.

Утре ще го избоча :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много, аз мислех, че само при мен го има този проблем.

Бях пробвал да сваля часовника, но не стана, и реших че е хванат с болтове отдолу и трябва да се свалят 100 неща.

Утре ще го избоча :icon_thumbup:

 

И да не забравиш да споделиш къде е бил проблема. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото когато свалихме на Стилян часовника, първото нещо което прегледах бяха спойките... :) След обстоен преглед се разбра, че не е в тях проблема. Действително проблема бе в хлабава букса... просто от вибрациите се получават проблемите и при спойките и при буксата :)

Важното е да се локализира правилно и да се отстрани трайно! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук трябва да отбележа, че в един от ъглите на самия дисплей, който е споен към платката, се беше получило черно петно... сякаш е спукан или е залят с мастило... но въпреки това работи перфектно!

 

За тези, които мислят да спояват, запояват, разпояват и въобще други неща, свързани с топъл предмет в ръцете - нека да внимават, тъй като всички пинове по платката са много фини и може да повредите иначе работещ часовник...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък такава тема. :) Часовника се разглобява елементарно, единствения пиниз е да се пипа внимателно за да не се нарани мушамата по таблото. И проблемът е в спойките - като разглобих моя, почистих клемите на буксите с 2 различни спрея без резултат. Но като пипнах с поялника пиновете, всичко се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте отново колеги!

 

Аз също иамх проблем с гаснене на часовника. Включваше се когато си поиска и така не показваше вярното време. Не мовх да изкарам часовника от таблоо защото ме беше страх да не го счупя.

Благодарение на вас успях да го поправя :icon_clap: Проблема се оказа в бялата букса и крачетата на платката. Просто закривх крачетата и "воала" часовника работи.

Хиляди благодарности на dfdf за снимките :icon_thumbup: , иначе щях да раглобя колата заради единия часовник.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

А нормално ли е (както е при мен), когато пусна габарити или къси, часовника да избледнее до степен, че като искам да го видя, махам светлините за миг, виждам колко е часа и пак ги пускам?

 

Явно светлините му дърпат енергията и избледнява, при вас така ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А нормално ли е (както е при мен), когато пусна габарити или къси, часовника да избледнее до степен, че като искам да го видя, махам светлините за миг, виждам колко е часа и пак ги пускам?

 

Явно светлините му дърпат енергията и избледнява, при вас така ли е?

 

Това за което говориш е нормално и доста често се среща в автомобилите! Като включиш фаровете се предполага, че е тъмно навън и за да не те заслепяват светлините от часовника и другите уреди, автоматично им се намалява осветлението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А нормално ли е (както е при мен), когато пусна габарити или къси, часовника да избледнее до степен, че като искам да го видя, махам светлините за миг, виждам колко е часа и пак ги пускам?

 

Явно светлините му дърпат енергията и избледнява, при вас така ли е?

 

Зависи до каква степен! През деня е абсолютно нормално. Това не е случайно или проблем с тоците - часовниците на всички коли са направени да избледняват при включени светлини, тъй като се предполага, че щом светиш, значи е тъмно... а в тъмно часовникът свети прекалено ярко и разсейва шофьора. Това се случва и с дисплея на климатроника.

По принцип това си има едно селско решение, но по-добре си го запази така. Не е болка за умиране, пък и нощем ще ти е по-добре!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това си е нормално за часовника, таблото и светлината на дисплея на климатроника ( и CD-то при мен). Целта е вечер да не ти блести силно и да ти натоварва зрението. През деня наистина часовника трудно се вижда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А нормално ли е (както е при мен), когато пусна габарити или къси, часовника да избледнее до степен, че като искам да го видя, махам светлините за миг, виждам колко е часа и пак ги пускам?

 

Явно светлините му дърпат енергията и избледнява, при вас така ли е?

Направено е с умисъл .. като караш на фарове при нощно шофиране да не те разсейват странични светлини. Същото се отнася и за екрана на климатроника ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно светлините му дърпат енергията и избледнява...
Не избледнява от 'дърпане на енергията', а умишлено, за да не заслепява през нощта (когато караш на фарове).
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги поставихме рекорд .. в рамките на 10 мин, 5 души отговориха на въпроса на колегата :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък приложих селското решение за което се спомена по-горе - резнах едно от кабелчетата за часовника :icon_blush: . Сега часовника си свети с постоянна яркост. На стария Галант го бях направил също, просто през зимния период трябваше да се напрягам за да видя колко е часа през дена. Вечер не ми пречи, CD-то ми например свети 2 пъти по-ярко.

 

Търся същото решение и за дисплея на климатроника, т.е при включени фарове да не избледнява. Понякога в слънчев зимен ден не мога да видя нищо на дисплея и гася фаровете за да направя настройките. Там не може да се реже, защото изгасва и подсветката на бутоните, а тя си е нужна вечер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен проблемът беше в буксата. Закривих крачетата нагоре, както съветват колегите, и се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, сташни сте, много ви благодаря, успокоихте ме че не е проблем :) Явно така е проектирано и замислено.

 

Бих помолил колегите GT PoWeR и Estilian ако може да ми кажат коя е точно въпросната жичка? Може за по-ясно да използвате снимките от първия пост на dfdf, дано се вижда на някоя от тях. Мисля си че може да се направи едно интелигентно ключе, с което през деня, когато съм на къси да прекъсвам жичката, а вечер да я пускам или нещо подобно (не се ужасявайте моля) :) Ако измисля нещо хитро, ще ви пусна детайли...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бих помолил колегите GT PoWeR и Estilian ако може да ми кажат коя е точно въпросната жичка?

 

Жичката е зелена!! :icon_thumbup: Не мога да го покажа на снимките, защото при мен не се отварят. Жичките са синя, лилава, черна и зелена - режеш зелената, изолираш и почваш да виждаш колко е часа и през деня. :)

Когато откачих часовника, използвах момента да позакривя пластинките, защото и при мен прекъсваше и сега всичко е ОК.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, на срещата в Пампорово ще дойда с един газов поялник и ще помогна безплатно на всички, които имат проблеми с часовниците. Изкривяването на буксите е временно решение, трябва да се запоят :icon_thumbup: :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...