Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Запушен катализатор


Препоръчано мнение

Здравейте,

След Спейс стар станах собственик на Аутлендър 1, 136 кс бензин-газ, 2006г. Газовия инжекцион е слаган още в Италия, вероятно веднага след покупката.

В момента колата е на 200 хил. според показанията. Допреди дни бях влюбен в тая кола. След едно изпреварване с високи обороти, колата започна да гасне, когато не е на скорост. Аз и до момента си я карах с грешка Р0135, но тогава се появи и грешка р0420. Иначе си има мощност, но просто държи ниски обороти и гасне.

Почистих дроселова клапа и стъпков мотор, но ефект няма. По изчетени теми от нета, вероятно ми е запушен катализатора и изгоряла ламбда 1. Въпроса ми е как да действам оттук насетне. Може ли да се сложи резонаторно гърне и втулка, или софтуерно решение, или пък китайско менте? И къде могат да ми решат проблема. От гр.Смолян съм, а тук няма много специалисти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Аз и до момента си я карах с грешка Р0135, но тогава се появи и грешка р0420. Иначе си има мощност, но просто държи ниски обороти и гасне.

Почистих дроселова клапа и стъпков мотор, но ефект няма. По изчетени теми от нета, вероятно ми е запушен катализатора и изгоряла ламбда 1. ...

 

Не бързай с махането на катализатора. Оправи ламбда сондите задължително и предполагам, че като спрат да светат грешките ще се оправи и работата на мотора. Ако не харчи масло и е с газ, катализатора няма как да се запуши. Има таксита на по 700К км с катализатори.

Ако се форсира с лекота, без проблем до 6000 оборота вероятно катализатора не е проблема.

В Пловдив със сигурност има добри сервизи. Ако е за София, бих ти дал съвет.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ро 135 -няма подгрев на сондата която е отпред на колектора .за другата грешка не знам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ро 135 -няма подгрев на сондата която е отпред на колектора .за другата грешка не знам.

Да, наистина така се оказа. Сондата работи, но няма подгрев. Не разбрах доколко е голям този проблем. Досега си я карах така.

Иначе диагностиката показа, че катализатора си е наред. Проблемът бил в две лули и повредени свещи. След смяната им и обучението на дросела, двигателят работи по-добре от преди. Сега чуденката е дали да поръчам сонда от Великобритания или заместител. Благодаря на Stanislav Konstantinov и angel1223 за полезните съвети.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина така се оказа. Сондата работи, но няма подгрев. Не разбрах доколко е голям този проблем. Досега си я карах така.

Иначе диагностиката показа, че катализатора си е наред. Проблемът бил в две лули и повредени свещи. След смяната им и обучението на дросела, двигателят работи по-добре от преди. Сега чуденката е дали да поръчам сонда от Великобритания или заместител. Благодаря на Stanislav Konstantinov и angel1223 за полезните съвети.

 

 

Сложи универсална (заместител) на Денсо или NGK и ползвай буксата на старата сонда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P0420 означава лоша катализация. Смени ламбда сондата и виж дали отново ще се появи. Ако пак светне чека с нея проблема е в катализатора, но това не означава че е запушен, може просто вече не си върши работата. Трябва да се провери. Ако е запушен се маха, ако ли не по-добре да седи. Просто втората сонда се монтира на дистанционна втулка или между двата проводника на сигнала се слага един резистор 300к ома и забравяш за P0420.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложи универсална (заместител) на Денсо или NGK и ползвай буксата на старата сонда.

Преди малко на студен двигател отново оборотите бяха ниски. Поръчах сонда Вемо с букса за около 160лв. Според майстора запояване на буксата не било желателно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P0420 означава лоша катализация. Смени ламбда сондата и виж дали отново ще се появи. Ако пак светне чека с нея проблема е в катализатора, но това не означава че е запушен, може просто вече не си върши работата. Трябва да се провери. Ако е запушен се маха, ако ли не по-добре да седи. Просто втората сонда се монтира на дистанционна втулка или между двата проводника на сигнала се слага един резистор 300к ома и забравяш за P0420.

Ако и с новата сонда проблемът не се реши, преминавам към този вариант. Лошото е че до момента съм дал над 400лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега затова е този форум да си помагаме . :mitsu-smiley: И аз почти 2 г. карах с тази грешка 135 но не се отразяваше на работата на моторя .След като смених сондата не усетих разлика във вървежа.За оборотите проблема обикновенно е мръсен дросел ,ЕГР, и умиращ степ мотор .Лекува се със затапване на ЕГР ,почистване на дросела след като се свали със спрей за карбуратори или бензин като се чисти със памучен парцал клапата НО НЕ И МАГНЕЗИЕВОТО ПОКРИТИЕ на самата клапа със шкурка.Степ мотора и 20пъти да го чистиш файда йок - само нов.ЕГР се затапва или със клингерит, медна или неръждавейка ламарина мин.0.8 мм.И при мен постоянно през 200 -300 км ми набива грешки 125 и 170 но знам че са от газовото(проверено след като съм карал само на бензин 500км и нямаше грешки ) и не се притеснявам.Това е от мен .След която да е процедура описани по горе задължително се прави адаптация .

Редактирано от angel1223
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко на студен двигател отново оборотите бяха ниски. Поръчах сонда Вемо с букса за около 160лв. Според майстора запояване на буксата не било желателно.

 

Толкова е майстор. Аз карам вече 100 000км със "запоена" букса. Vemo е на късмет, дал си двойно като цена над Denso или NGK само заради буксата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто не му се е занимавало. Дори не е нужно да се запояват, може и да се кримпнат проводниците.

Редактирано от Cayenne
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се усучат и с PVC лента отгоре. Ако са кадърно усукани ще надживеят автомобила.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова е майстор. Аз карам вече 100 000км със "запоена" букса. Vemo е на късмет, дал си двойно като цена над Denso или NGK само заради буксата...

Кабелите на ламбда сондата НЕ се запояват. През тях тя получава референтна стойност за кислорода, която да съпостави с тази в изпускателния тракт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите на ламбда сондата НЕ се запояват. През тях тя получава референтна стойност за кислорода, която да съпостави с тази в изпускателния тракт.

Няколко твърдения в които няма нищо вярно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е, сондата е проводима за кислородния йон в изгорелите газове, с което се разбира колко неизгоряло гориво излиза от мотора. НО какъв е проблема да се запоява буксата, не можах да разбера. Припоя ще даде грешен волтаж ли, какво... При кадърно запоени кабели, грешка няма.

Лично на моята кола съм сменял сонда, със запоявани кабели, колега от форума ми я е правил и проблеми няма вече почти 3г. След монтажа ми я закачи на "живи данни" и волтажа, който връща към ЕКУто е със заводски стойности: 0.1-0.9V

 

А цената на Денсото беше ~90лв.

 

П.П. До проблема на автора - разликата с нова сонда едва ли ще е осезаема. А за подгрев на Ламбда сонда за пръв път чувам... при наличие на изгорели газове, нз...

:mitsu-smiley:

Редактирано от BikerBoyy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите на ламбда сондата НЕ се запояват. През тях тя получава референтна стойност за кислорода, която да съпостави с тази в изпускателния тракт.

А не бе :icon_n_king: :icon_thumbup: Дай да видим.

Викаш през кабелите получава рефернтна стойност за кислорода. И от къде я взема? Ако я взема трябва да е с нещо извън изпускателния колектор. Тъй да се каже съдържанието на чист кислород във околния въздух. И ще има друга част която ще е в изпускателния колектор. И ще съпостави двете неща ЕКУ-то? Ако оставим настрана как ще стигнат по едната жица до него останалия безумен въпрос е за какво му трябва това отношение? Да не говорим как една спойка или връзка по жицата ще променят нещо :icon_angel:

Та няма проблем да се отреже старата букса, да се забелят кабелите, да се снадят към новата сонда и с PVC лента да се изолират. И ще си бачка като пич историята. По желание на естетите или маниаците може и запояване, кримпване, термошлаух, бишоп и темподобни екстри.

Предполагам тези лафове да не се запоява ги вкарват разни търгаши да ти пробутат "точната" ламбда на тройна цена.

BikerBoyy - подгрев имат доста от сондите, по простата причина че за да дават коректни показания им трябва да достигнат определена температура. И за да не чакат да се загреят от газовате се подгряват електрически. Тези които не се подгряват - при палене ЕКУ-то примерно 3-4 мин. не ги чете и взима под внимание показателите им.

Редактирано от milenjs
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А не бе :icon_n_king: :icon_thumbup: Дай да видим.

Викаш през кабелите получава рефернтна стойност за кислорода. И от къде я взема? Ако я взема трябва да е с нещо извън изпускателния колектор. Тъй да се каже съдържанието на чист кислород във околния въздух. И ще има друга част която ще е в изпускателния колектор. И ще съпостави двете неща ЕКУ-то? Ако оставим настрана как ще стигнат по едната жица до него останалия безумен въпрос е за какво му трябва това отношение? Да не говорим как една спойка или връзка по жицата ще променят нещо :icon_angel:

Та няма проблем да се отреже старата букса, да се забелят кабелите, да се снадят към новата сонда и с PVC лента да се изолират. И ще си бачка като пич историята. По желание на естетите или маниаците може и запояване, кримпване, термошлаух, бишоп и темподобни екстри.

Предполагам тези лафове да не се запоява ги вкарват разни търгаши да ти пробутат "точната" ламбда на тройна цена.

BikerBoyy - подгрев имат доста от сондите, по простата причина че за да дават коректни показания им трябва да достигнат определена температура. И за да не чакат да се загреят от газовате се подгряват електрически. Тези които не се подгряват - при палене ЕКУ-то примерно 3-4 мин. не ги чете и взима под внимание показателите им.

ECU-то нищо не съпоставя. Сондата изработва сигнала на база сравнение на кислорода на двете среди. Каквато марка сонда да си купиш(визирам универсалните,защото те се снаждат) в упътването най-отпред пише да не се запояват. И не, не са търговски лафове, а конструктивна особеност на сензора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е така колега. И двете неща които казваш не са ОК. Значи ламбда сондата изработва сигнал САМО от изгорелите газове. Няма две среди които да измерва. То и един край само има де, и той е завит в тръбата.

За запояването да ти дам пример. Всяка лабда сонда е на букса нали. Не отива директно кабела и в ЕКУ-то. Как мислиш, след буксата може ли да се запоява, снажда. Ако след нея може, защо преди нея не може?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ма разбира се, че може. И моята едната я сменихме преди време с универсално денсо и запоихме кабелчетата, тествахме я на живо, всичко е на 6!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Do NOT solder wires!

 

Това, че някой е направил нещо по някакъв начин, не означава че е правилно. Тъй мисля аз :)

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Do NOT solder wires! е като реклама че не е нужно да запояваш кабели за да си поставиш тази сонда.

Дискусията е безмислена, дали ще запоиш, усучеш, крипваш резултата ще е един и същи. Аз и не виждам много ефект от тези датчици и управления. Сега си мисля, старото колтче, '84-ти набор 1300сс което още не мога да прежаля на газ повече от 7/100 не искаше да изгори и то при юнашко каране. Такава джаджа нямаше - карбуратор само. Имам Нисан микра 1000сс и Хонда Лого 1300 с ламбда сонди. Еми под 8/100 газ не слизат. И що? Дали са по екологични? Или просто ала бала по документи са тези Евро 2-3-4-5-6?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това, че някой е направил нещо по някакъв начин, не означава че е правилно. Тъй мисля аз :)

Но това, че не е правилно, не означава, че не върши работа :)

Доста колеги вече потвърдиха, че карат със запоени кабели.

А и това "устройство" от видеото ми изглежда на ниво "иновейшън" което трудно ще намерим по магазините.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но това, че не е правилно, не означава, че не върши работа :)

Доста колеги вече потвърдиха, че карат със запоени кабели.

А и това "устройство" от видеото ми изглежда на ниво "иновейшън" което трудно ще намерим по магазините.

 

 

 

Разбира се... Разсъждения са възможни във всички посоки :) Например: Карам си колата 15 години с едни и същи гуми. Още си върви и не е спряла.

Просто посочих, какво казва производителя БОШ, във случая. Кой какво, как прави и дали работи е друг въпрос... Извинявам се за спама. Поздрави на всички.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Тъй като все още сондата не е пристигнала, някой може ли да ми уточни откъде и точно коя универсална сонда мога да поръчам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...