vins365 Публикувано 11 декември 2019 Сподели Публикувано 11 декември 2019 Здравейте,След Спейс стар станах собственик на Аутлендър 1, 136 кс бензин-газ, 2006г. Газовия инжекцион е слаган още в Италия, вероятно веднага след покупката. В момента колата е на 200 хил. според показанията. Допреди дни бях влюбен в тая кола. След едно изпреварване с високи обороти, колата започна да гасне, когато не е на скорост. Аз и до момента си я карах с грешка Р0135, но тогава се появи и грешка р0420. Иначе си има мощност, но просто държи ниски обороти и гасне.Почистих дроселова клапа и стъпков мотор, но ефект няма. По изчетени теми от нета, вероятно ми е запушен катализатора и изгоряла ламбда 1. Въпроса ми е как да действам оттук насетне. Може ли да се сложи резонаторно гърне и втулка, или софтуерно решение, или пък китайско менте? И къде могат да ми решат проблема. От гр.Смолян съм, а тук няма много специалисти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 12 декември 2019 Сподели Публикувано 12 декември 2019 (редакция) ... Аз и до момента си я карах с грешка Р0135, но тогава се появи и грешка р0420. Иначе си има мощност, но просто държи ниски обороти и гасне.Почистих дроселова клапа и стъпков мотор, но ефект няма. По изчетени теми от нета, вероятно ми е запушен катализатора и изгоряла ламбда 1. ... Не бързай с махането на катализатора. Оправи ламбда сондите задължително и предполагам, че като спрат да светат грешките ще се оправи и работата на мотора. Ако не харчи масло и е с газ, катализатора няма как да се запуши. Има таксита на по 700К км с катализатори.Ако се форсира с лекота, без проблем до 6000 оборота вероятно катализатора не е проблема.В Пловдив със сигурност има добри сервизи. Ако е за София, бих ти дал съвет. Редактирано 12 декември 2019 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angel1223 Публикувано 12 декември 2019 Сподели Публикувано 12 декември 2019 ро 135 -няма подгрев на сондата която е отпред на колектора .за другата грешка не знам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vins365 Публикувано 12 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 12 декември 2019 ро 135 -няма подгрев на сондата която е отпред на колектора .за другата грешка не знам.Да, наистина така се оказа. Сондата работи, но няма подгрев. Не разбрах доколко е голям този проблем. Досега си я карах така.Иначе диагностиката показа, че катализатора си е наред. Проблемът бил в две лули и повредени свещи. След смяната им и обучението на дросела, двигателят работи по-добре от преди. Сега чуденката е дали да поръчам сонда от Великобритания или заместител. Благодаря на Stanislav Konstantinov и angel1223 за полезните съвети. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 12 декември 2019 Сподели Публикувано 12 декември 2019 Да, наистина така се оказа. Сондата работи, но няма подгрев. Не разбрах доколко е голям този проблем. Досега си я карах така.Иначе диагностиката показа, че катализатора си е наред. Проблемът бил в две лули и повредени свещи. След смяната им и обучението на дросела, двигателят работи по-добре от преди. Сега чуденката е дали да поръчам сонда от Великобритания или заместител. Благодаря на Stanislav Konstantinov и angel1223 за полезните съвети. Сложи универсална (заместител) на Денсо или NGK и ползвай буксата на старата сонда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cayenne Публикувано 13 декември 2019 Сподели Публикувано 13 декември 2019 P0420 означава лоша катализация. Смени ламбда сондата и виж дали отново ще се появи. Ако пак светне чека с нея проблема е в катализатора, но това не означава че е запушен, може просто вече не си върши работата. Трябва да се провери. Ако е запушен се маха, ако ли не по-добре да седи. Просто втората сонда се монтира на дистанционна втулка или между двата проводника на сигнала се слага един резистор 300к ома и забравяш за P0420. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vins365 Публикувано 13 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 13 декември 2019 Сложи универсална (заместител) на Денсо или NGK и ползвай буксата на старата сонда.Преди малко на студен двигател отново оборотите бяха ниски. Поръчах сонда Вемо с букса за около 160лв. Според майстора запояване на буксата не било желателно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vins365 Публикувано 13 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 13 декември 2019 P0420 означава лоша катализация. Смени ламбда сондата и виж дали отново ще се появи. Ако пак светне чека с нея проблема е в катализатора, но това не означава че е запушен, може просто вече не си върши работата. Трябва да се провери. Ако е запушен се маха, ако ли не по-добре да седи. Просто втората сонда се монтира на дистанционна втулка или между двата проводника на сигнала се слага един резистор 300к ома и забравяш за P0420.Ако и с новата сонда проблемът не се реши, преминавам към този вариант. Лошото е че до момента съм дал над 400лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angel1223 Публикувано 13 декември 2019 Сподели Публикувано 13 декември 2019 (редакция) Колега затова е този форум да си помагаме . :mitsu-smiley: И аз почти 2 г. карах с тази грешка 135 но не се отразяваше на работата на моторя .След като смених сондата не усетих разлика във вървежа.За оборотите проблема обикновенно е мръсен дросел ,ЕГР, и умиращ степ мотор .Лекува се със затапване на ЕГР ,почистване на дросела след като се свали със спрей за карбуратори или бензин като се чисти със памучен парцал клапата НО НЕ И МАГНЕЗИЕВОТО ПОКРИТИЕ на самата клапа със шкурка.Степ мотора и 20пъти да го чистиш файда йок - само нов.ЕГР се затапва или със клингерит, медна или неръждавейка ламарина мин.0.8 мм.И при мен постоянно през 200 -300 км ми набива грешки 125 и 170 но знам че са от газовото(проверено след като съм карал само на бензин 500км и нямаше грешки ) и не се притеснявам.Това е от мен .След която да е процедура описани по горе задължително се прави адаптация . Редактирано 13 декември 2019 от angel1223 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 15 декември 2019 Сподели Публикувано 15 декември 2019 Преди малко на студен двигател отново оборотите бяха ниски. Поръчах сонда Вемо с букса за около 160лв. Според майстора запояване на буксата не било желателно. Толкова е майстор. Аз карам вече 100 000км със "запоена" букса. Vemo е на късмет, дал си двойно като цена над Denso или NGK само заради буксата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cayenne Публикувано 15 декември 2019 Сподели Публикувано 15 декември 2019 (редакция) Просто не му се е занимавало. Дори не е нужно да се запояват, може и да се кримпнат проводниците. Редактирано 15 декември 2019 от Cayenne Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 декември 2019 Сподели Публикувано 16 декември 2019 Може да се усучат и с PVC лента отгоре. Ако са кадърно усукани ще надживеят автомобила. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 16 декември 2019 Сподели Публикувано 16 декември 2019 Толкова е майстор. Аз карам вече 100 000км със "запоена" букса. Vemo е на късмет, дал си двойно като цена над Denso или NGK само заради буксата...Кабелите на ламбда сондата НЕ се запояват. През тях тя получава референтна стойност за кислорода, която да съпостави с тази в изпускателния тракт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 18 декември 2019 Сподели Публикувано 18 декември 2019 Кабелите на ламбда сондата НЕ се запояват. През тях тя получава референтна стойност за кислорода, която да съпостави с тази в изпускателния тракт.Няколко твърдения в които няма нищо вярно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 18 декември 2019 Сподели Публикувано 18 декември 2019 Няколко твърдения в които няма нищо вярно.Мислиш ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 19 декември 2019 Сподели Публикувано 19 декември 2019 (редакция) Така е, сондата е проводима за кислородния йон в изгорелите газове, с което се разбира колко неизгоряло гориво излиза от мотора. НО какъв е проблема да се запоява буксата, не можах да разбера. Припоя ще даде грешен волтаж ли, какво... При кадърно запоени кабели, грешка няма.Лично на моята кола съм сменял сонда, със запоявани кабели, колега от форума ми я е правил и проблеми няма вече почти 3г. След монтажа ми я закачи на "живи данни" и волтажа, който връща към ЕКУто е със заводски стойности: 0.1-0.9V А цената на Денсото беше ~90лв. П.П. До проблема на автора - разликата с нова сонда едва ли ще е осезаема. А за подгрев на Ламбда сонда за пръв път чувам... при наличие на изгорели газове, нз... :mitsu-smiley: Редактирано 19 декември 2019 от BikerBoyy Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 19 декември 2019 Сподели Публикувано 19 декември 2019 (редакция) Кабелите на ламбда сондата НЕ се запояват. През тях тя получава референтна стойност за кислорода, която да съпостави с тази в изпускателния тракт.А не бе :icon_n_king: :icon_thumbup: Дай да видим.Викаш през кабелите получава рефернтна стойност за кислорода. И от къде я взема? Ако я взема трябва да е с нещо извън изпускателния колектор. Тъй да се каже съдържанието на чист кислород във околния въздух. И ще има друга част която ще е в изпускателния колектор. И ще съпостави двете неща ЕКУ-то? Ако оставим настрана как ще стигнат по едната жица до него останалия безумен въпрос е за какво му трябва това отношение? Да не говорим как една спойка или връзка по жицата ще променят нещо :icon_angel: Та няма проблем да се отреже старата букса, да се забелят кабелите, да се снадят към новата сонда и с PVC лента да се изолират. И ще си бачка като пич историята. По желание на естетите или маниаците може и запояване, кримпване, термошлаух, бишоп и темподобни екстри.Предполагам тези лафове да не се запоява ги вкарват разни търгаши да ти пробутат "точната" ламбда на тройна цена.BikerBoyy - подгрев имат доста от сондите, по простата причина че за да дават коректни показания им трябва да достигнат определена температура. И за да не чакат да се загреят от газовате се подгряват електрически. Тези които не се подгряват - при палене ЕКУ-то примерно 3-4 мин. не ги чете и взима под внимание показателите им. Редактирано 19 декември 2019 от milenjs Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 19 декември 2019 Сподели Публикувано 19 декември 2019 А не бе :icon_n_king: :icon_thumbup: Дай да видим.Викаш през кабелите получава рефернтна стойност за кислорода. И от къде я взема? Ако я взема трябва да е с нещо извън изпускателния колектор. Тъй да се каже съдържанието на чист кислород във околния въздух. И ще има друга част която ще е в изпускателния колектор. И ще съпостави двете неща ЕКУ-то? Ако оставим настрана как ще стигнат по едната жица до него останалия безумен въпрос е за какво му трябва това отношение? Да не говорим как една спойка или връзка по жицата ще променят нещо :icon_angel: Та няма проблем да се отреже старата букса, да се забелят кабелите, да се снадят към новата сонда и с PVC лента да се изолират. И ще си бачка като пич историята. По желание на естетите или маниаците може и запояване, кримпване, термошлаух, бишоп и темподобни екстри.Предполагам тези лафове да не се запоява ги вкарват разни търгаши да ти пробутат "точната" ламбда на тройна цена.BikerBoyy - подгрев имат доста от сондите, по простата причина че за да дават коректни показания им трябва да достигнат определена температура. И за да не чакат да се загреят от газовате се подгряват електрически. Тези които не се подгряват - при палене ЕКУ-то примерно 3-4 мин. не ги чете и взима под внимание показателите им.ECU-то нищо не съпоставя. Сондата изработва сигнала на база сравнение на кислорода на двете среди. Каквато марка сонда да си купиш(визирам универсалните,защото те се снаждат) в упътването най-отпред пише да не се запояват. И не, не са търговски лафове, а конструктивна особеност на сензора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 22 декември 2019 Сподели Публикувано 22 декември 2019 Не е така колега. И двете неща които казваш не са ОК. Значи ламбда сондата изработва сигнал САМО от изгорелите газове. Няма две среди които да измерва. То и един край само има де, и той е завит в тръбата.За запояването да ти дам пример. Всяка лабда сонда е на букса нали. Не отива директно кабела и в ЕКУ-то. Как мислиш, след буксата може ли да се запоява, снажда. Ако след нея може, защо преди нея не може? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 22 декември 2019 Сподели Публикувано 22 декември 2019 Ма разбира се, че може. И моята едната я сменихме преди време с универсално денсо и запоихме кабелчетата, тествахме я на живо, всичко е на 6! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 22 декември 2019 Сподели Публикувано 22 декември 2019 (редакция) Do NOT solder wires! Това, че някой е направил нещо по някакъв начин, не означава че е правилно. Тъй мисля аз Редактирано 22 декември 2019 от Емил Димитров Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 22 декември 2019 Сподели Публикувано 22 декември 2019 Do NOT solder wires! е като реклама че не е нужно да запояваш кабели за да си поставиш тази сонда. Дискусията е безмислена, дали ще запоиш, усучеш, крипваш резултата ще е един и същи. Аз и не виждам много ефект от тези датчици и управления. Сега си мисля, старото колтче, '84-ти набор 1300сс което още не мога да прежаля на газ повече от 7/100 не искаше да изгори и то при юнашко каране. Такава джаджа нямаше - карбуратор само. Имам Нисан микра 1000сс и Хонда Лого 1300 с ламбда сонди. Еми под 8/100 газ не слизат. И що? Дали са по екологични? Или просто ала бала по документи са тези Евро 2-3-4-5-6? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 22 декември 2019 Сподели Публикувано 22 декември 2019 Това, че някой е направил нещо по някакъв начин, не означава че е правилно. Тъй мисля аз Но това, че не е правилно, не означава, че не върши работа Доста колеги вече потвърдиха, че карат със запоени кабели. А и това "устройство" от видеото ми изглежда на ниво "иновейшън" което трудно ще намерим по магазините. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 23 декември 2019 Сподели Публикувано 23 декември 2019 Но това, че не е правилно, не означава, че не върши работа Доста колеги вече потвърдиха, че карат със запоени кабели. А и това "устройство" от видеото ми изглежда на ниво "иновейшън" което трудно ще намерим по магазините. Разбира се... Разсъждения са възможни във всички посоки Например: Карам си колата 15 години с едни и същи гуми. Още си върви и не е спряла. Просто посочих, какво казва производителя БОШ, във случая. Кой какво, как прави и дали работи е друг въпрос... Извинявам се за спама. Поздрави на всички. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vins365 Публикувано 7 януари 2020 Автор Сподели Публикувано 7 януари 2020 Тъй като все още сондата не е пристигнала, някой може ли да ми уточни откъде и точно коя универсална сонда мога да поръчам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.