Премини към съдържание

Всесезонни гуми


Всесезонни гуми  

21 гласа

  1. 1. ????? ??????? ?? ???????????? ????

    • ???? ?????? "???????"
    • ?????? ?? ??? ???????, ?? ???? ?? ???
    • ??????? ???, ???? ?? ???????
    • ??????? ??? ? ??? ?? ???????
    • ??? ??????


Препоръчано мнение

Напоследък все повече фирми пускат всесезонни гуми. Знам, че има хора, които от години използват само такива гуми. С оглед климатичните особености през последните няколко зими(липсата на сняг, обработката на пътищата с химия) все повече се замислям да купя такъв тип гуми. Естествено, който и гумаджия да попитам, всеки твърди, че всесезонната гума - такова животно няма! :yes3: Но все пак е нормално, тези хора се хранят от продажба и монтаж на гуми. :icon_thumbup: Твърдението, че съставите на зимната и лятната гума са напълно различни е истина, но с оглед напредването на технологиите си мисля, дали пък няма гума, която да се справя задоволително с различните сезони???

Все пак доста реномирани марки произвеждат такъв тип продукт.

 

TOYO CELSIUS

 

TOYO-CELSIUS.jpg?v=0.29

 

DUNLOP GRANDTREK

 

dunlop-grandtrek-st20.jpg?v=0.29

 

VREDESTEIN QUATRAC

 

vredestein-quatrac-5.jpg?v=0.29

 

PIRELLI CINTURAUTO ALL SEASON

 

pirelli-cinturato-as.jpg?v=0.29

 

MICHELIN CROSSCLIMATE

 

michelin-crossclimate-suv.jpg?v=0.29

 

И още доста видове.

Моля за вашите мнения по въпроса, особено на хора, които карат с такъв тип гуми и кратко описание на вида автомобил и стила им на каране :)

Надявам се темата да стане ползотворна и добре подплатена с информация от "първа ръка" :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично, все-сезонните гуми са подходящи за страни където 4-те сезона са близки (определено лишени от сериозни минусови температури и сняг). Освен материала, който е доста различен в състава на зимните и летните гуми (както и различния температурен клас и скоростни индекси) е важна така наречената "шарка" на гумата. Знаем, как са нашарени зимните гуми и с колко ситни ламели са, за да се "само-почистват" от снега и калта, както и неспособността им да се справят в локви, поради липсата на отвеждащи водата канали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Quatrac бях харесал, но го няма в БГ много. Затова съм с Bridgestone a005 и засега съм много доволен - на сухо, мокро и лек сняг с лед. Чакам повече сняг за тест.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм карал досега с всесезони гуми и може би не бих си и купил, но със сигурност ми е интересно да пробвам поведението на такъв тип гума.

 

И за да не е спам, ето едно видео, което гледах преди малко

 

Явно е важно да преценим на какъв терен държим гумата да се представя по-добре - сух или сняг, за да може правилно да се избере модел и марка.

И не на последно място - да не бъде нисък(бюджетен)клас, че да не се претрепем за нищо... Все пак веднъж се купуват... :D :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата, за която питам е Пинин, прави общ пробег около 5000км на година, 90% градско, рядко, много рядко се наблюдава стрелката на скоростомера да достигне 100км/ч... Преценил съм, че нито ми се дават по 80лв на година за смяна на гуми, нито имам място, където да складирам 2-ри комплект гуми, нито ми се инвестира в покупката на 4 още джанти...Затова се оглеждам в такъв тип гума, другия вариант е да купя 4 нови зимни гуми и да карам и лятото с тях. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло, коментарите под Ревютата на всесезонни гуми, които чета са 90% положителни и явно доста хора почват да ги предпочитат.

Според мен, това че караш 90% градско, а и си 4х4, се ориентирай към гумите с по-добро представяне на сухо, за да имаш удължен пробег.

Мисля, че няма да имаш никакви проблеми. Една позната преди 2 години сложи всесезонни(не помня марката) на Форд КА '10г. и не е закъсвала дори и в по-дълбок сняг.

 

Ето тук има класация на Ауто Билд, в която има и бюджетни варианти, и описание в проценти на представянето им на сухо и мокро. И отделно можеш да разгледаш за всеки модел допълнителните им характеристики. :icon_thumbup:

 

П.П. Аз също не бих избрал зимни, с които да карам и лятото - мекия каучук когато се нагрее от асфалта става като шейна и няма никаква обратна връзка. Отделно, както спомена колегата, нямат достатъчно отводнителни канали и не са подходящи за дъжд.

Редактирано от BikerBoyy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да разбереш дали и кои всесезонни гуми са за теб трябва да си отговориш на няколко въпроса.

Дали ще караш агресивно лятото, защото тогава се износват много бързо. Дали искаш максимално представяне на сняг и лед или ще караш внимателно, защото след 30,000км обикновенно отслабва представянето им.

На колко милиметра оставащ грайфер ще смениш гумата, защото например Мишелин е хвален, че под 4мм се справя най-добре от всички други. И има още няколко параметра да разгледаш, нямащи толкова силно отношение със сигурноста, като съпротивление на търкаляне, шум, износоустойчивост, цена.

 

От 10 години карам личната си сапунерка само със всесезонни гуми. Но карам малко около 7000км на година, като под 3000 зимата и то маломощни автомобили. Първият път, когато се опитах да си купя всесезонни гуми като нормален човек, на който не му е работа да разбира от всичко, просто отидох при гумаджия. Първото което ми каза, че нямало такива гуми, а после ми каза, че "M+S" означавало всесезона гума и аз реших да ги пробвам. Като падна снега и щях да се убия, разбрах че ми е пробутал летни гуми и напразно съм се доверил на професионалист който се занимава това по цял ден и започнах да търся информация от интернет. От тогава пазарувам само гуми, за които съм видял че се представят добре на по-сериозни тестове. Първите истински всесезонни, които пробвах бяха Vredestein Quatrac-2. Освен M+S имаше и знака за зимна гума - снежинка оградена от планина с три върха. За мен това си беше зимна гума с по-летен грайфер. Като съм гледал сравнения между зимни и всесезонни явно това важи за повечето всесезонни гуми. Стоеше много стабилно зимата особено в завои, но на четвъртата година се усети осезаемо отслабване, както и лятото започна да свири по завоите точно както правят зимните гуми. А вече след около 40 000км като намаля грайфера на 2-3мм въобще не ставаше за каране по сняг и лед. След това смених предните с Vredestein Quatrac-5. Изглежа този модел е по-лятно ориентиран. Лятото ми се стори, че е с повече сцепление, но зимата определено нищо общо. При спускане по наклон върху сняг с натиснати спирачки не можеше да взима завоите дори като нова гума. Наясно съм, че това не е добър начин да вземеш завоя, но явно е добър тест за гумите. Тежеста падаше повече отпред заради наклона на спускане, скороста беше ниска, но се наложи заради стеснен участък да намаля още докато завивах и гумите се претовариха и изгубиха сцепление. За малко щях да подпра колата странично в снега натрупан от снегорина. Затова ги сложих отзад и отпред сложих Fulda Multicontrol, която е по-зимна според тестовете, но вече втора зима без сняг в Южна България и не мога да пробвам дали това наистина е така. Преди година си купих Митсубиши Лансер 2006 за семейна кола. Него го обух със BFGoodrich Ggrip-2 (идентичен модел със Kleber Quadraxer 2) но и той така втора зима не е пипал сняг все още. Мислех си следващата гума която си купя да е Мишелин, а ако някой се интересува от най-бюджетното решение - Nexen изглеждат най-подходящи. Но както продължават нещата може би ще е по-добре да си купя летни гуми и седемте дена в годината които температурите са отрицателни просто колата да не се кара.

 

Мой познат, който кара в София и вижда по-често сняг харесваше Toyo Vario, незнам защо не включват тази марка по тестовете. След това беше пробвал Debica - каза че са най-зле, само първите две зими били стабилни. След това взе Hankook 4S пак на третата зима каза, че отслабнали явно защото и тя е лятно ориентирана. Сега е със Goodyear Vector 4Seasons, които са от по-зимните но още няма впечатления.

 

За съжаление за ди си съставиш мнение за едни гумин трябва да ги купиш: Ако нови се държат добре на горещо и сухо, значи всичко е наред - от тук нататък ще стават само по-добри за такива условия. А ако нови се държат зле на мокро и сняг е лошо защото с намаляването на грайфера при тези условия ще стават все по-зле. И остава да проследиш колко километра гумата ще има адекватно поведение за да изчислиш съотношение цена/качество. Отделно тябва да се има впредвид, че един и същи модел гума, различен размер или на различен автомобил може да се държи различно.

 

От моя опит смятам, че такова животно като всесезонна гума има, но не е за всеки и се позиционира между зимната и лятната гума със свои предимства и недостатъци. Иначе спор няма лятната се справя по-добре от всесезоната лятото и зимната по-добре при зимни условия. Всесезонната е за да се спестят средства, време, да няма изненади и да не се правят глупости като лятна гума да се кара на лед.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не бих си карал колата с все-сезонни гуми. Но, в случая на колегата който ще кара автомобил с висок просвет, два задвижващи моста, предимно градско и с ниска скорост, смятам че, варианта с такива гуми е много подходящ. Ще спести време, пари, място и едва ли ще има някакви проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разгледах английския сайт, който колегата е дал. Интересни тестове с още по - интересна статистика.

Почти навсякъде поставят континентал като супер първенец, докато тойо, примерно е на дъната на класациите. Аз лично съм купувал нов зимен континентал и ново зимно тойо и мога да кажа, че японската гума го превъзхожда. Карани са на един и същ автомобил, мнението ми си е мое и не задължавам никого с него!

Та, въпроса "доколко са верни изнесените резултати?" е много актуален. Личния опит остава, както винаги, най - добрият! :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....ако си карач, не се занимавай с глупости, вземи си летни и зимни гуми, но ако караш малко , тогава вземи си Тойо Варио В2,.....навърташ 40-50 к км и сменяш.....Напоследък виждам и много китайски гуми, дори се престраших и си сложих такива зимни на едната кола,фирмата се казва Сънфул,за краткия пробег с тях мога да кажа саамо положителни неща, а аз нарочно "издевателствам " над тях ,за да съм сигурен че няма да има изненади.....причината да ги сменя с Мут терена на БФгуудрича е, че те са вече на 3 години и са карани всесезонно,и вероятно са се "вдървили" :rolleyes:( гумите, някой да не помисли друго)и сега при първата поледица в Сф изобщо не държаха и бях както един човек се изрази "танцуващата кола" в филма " Танцуай с мен"..... :D Мут терейна има много още грайфер ,но си я дават лятна гума....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

TOYO CELSIUS! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/yes3.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След две години опит със всесезонни Дебица като беден студент в ТУ-Габрово преди доста годинки!

Искрено се надявам да не повторя това шофиране!

Към момента Лансъра в сняг не се кара/поради терена на който живея няма прибиране при натрупал сняг/ и стой само с летни!

Паджерото от 2010година се кара с зимни и летни на два комплекта джанти независимо от предимно градското с малки изключения за извън градско.

За мен лично-два комплекта гуми /зимни и летни/ на отделни джанти по възможност!

За жалост сезоните в БГ и температурите не са толкова близки за да може с нещо всесезонно при активно шофиране.

 

Късмет в избора! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

След две години опит със всесезонни Дебица като беден студент в ТУ-Габрово преди доста годинки!

Искрено се надявам да не повторя това шофиране!

Към момента Лансъра в сняг не се кара/поради терена на който живея няма прибиране при натрупал сняг/ и стой само с летни!

Паджерото от 2010година се кара с зимни и летни на два комплекта джанти независимо от предимно градското с малки изключения за извън градско.

За мен лично-два комплекта гуми /зимни и летни/ на отделни джанти по възможност!

За жалост сезоните в БГ и температурите не са толкова близки за да може с нещо всесезонно при активно шофиране.

 

Късмет в избора! :icon_thumbup:

 

Пробвай TOYO ? След vario V2, карам с Celsius тази зима и съм супер доволен.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата, за която питам е Пинин, прави общ пробег около 5000км на година, 90% градско, рядко, много рядко се наблюдава стрелката на скоростомера да достигне 100км/ч... Преценил съм, че нито ми се дават по 80лв на година за смяна на гуми, нито имам място, където да складирам 2-ри комплект гуми, нито ми се инвестира в покупката на 4 още джанти...Затова се оглеждам в такъв тип гума, другия вариант е да купя 4 нови зимни гуми и да карам и лятото с тях. :rulez:

 

4 години карах Вагона с всесезонни Nexen SB802, много добре се държаха, докато едната гума не се изкриви и й изкочиха конците отстрани. Миналият април смених Вагона с Пинин, който ми дойде с гуми Lapponia- зимни, с ДОТ 13-та. Лятото ми мина с тях. Ще ги карам докато свършат (досега, за 10 месеца, съм навъртял с колата 20 хил. км.) и ще търся всесезонни. Много хвалят Nexen N BLUE 4SEASON. Друг вариант, на който съм се спрял е китайската АТ на Gripmax, последната пък е хвалена в офроуд форума. На Gripmax излиза и една всесезонна с шарка на Michelin CrossClimate, на половин цена спрямо Мишлена, но за нея не виждам отзиви. Но пък аз... май все си купувам екзотични неща.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

AT гумите си ги дават чисто летни. Не знам как се спира на сняг или заледено с тях, те нямат кьорав ламел... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зимата си вземи зимни гуми, а на пролет летни! Купи си комплект джанти и си ги сменяй. Оставяй ги на хотел за гуми и ще си сигурен че зимата ще си ОК и лятото също. Другият вариант е преди всяка зима да сменяш гумите и да караш само със зимни. Малко ще ти цвилят когато е топло, но ще свикнеш. Всесезонните са в двете крайности, което ще рече, че лятото пак ще ти шумят. Така че инвестирай малко повече, но бъди сигурен на пътя. Пътищата са ни толкова мръсни, хлъзгави и надупчени, че най добре е при възможност да ги сменяш гумите редовно. Каучукът или това от което е произведена гумата старее, препаратите с които обработват пътищата унищожават еластичността от вън, а кислородът от вътре... така че обмисли икономията дали няма да ти излезе солено. Всичко останало е общи приказки. Имам 18 еднакви коли и си направих експеримент - сложих им възможно различни марки гуми. Колите се карат всеки ден по минимум 100км. Никаква разлика в държанието на пътя - само разлика в цената. Та взимай зимни за зимата - едни каквито са ти по джоба и на пролет летни и не се занимавай с щуротии.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Никаква разлика в държанието на пътя - само разлика в цената

Ще е полезно да напишеш за дискусията какви всесезонни гуми си ползвал и как би ги сравнил със евтини зимни гуми. Вероятно добрите модели всесезонни ще се представят колкото евтините зимни гуми, а ако говорим за стареене - всесезоните гуми се сменят по-на често и по мои бегли наблюдения се втвърдяват по-бавно от зимните.

 

вариант е преди всяка зима да сменяш гумите и да караш само със зимни

Не мисля, че някой ще последва препоръката ти да хвърля зимна гума на една година и под 10 000км. Не вярвам и ти самия да изпълниш собствения си съвет. Да ползваш зимна гума целогодишно би имало смисъл само някъде високо в планината. Когато правиш по 25 000км на година е ясно, че ще ползваш зимни и летни гуми. Всесезоните гуми не са за максимално сцепление а са решение на специфични проблеми. Нещата бих ги степенувал: Максимално представяне - сезонни гуми, за определени случаи и по-добри от втора ръка или китайски гуми - всесезонни гуми.

 

В низините на южна България, не виждам как да оправдая закупуването на зимна гума. За 11 години и за около 100 000 км съм карал само всесезонни гуми - четири модела. За това време в зимни условия ми се е налагало да карам по-малко от 1000км, като последните 3 години - 0км. Последните два модела гуми, които закупих, дори не мога да ги тествам на сняг или лед. Вече не си правя труда да слагам зимна течност за чистачки дори. Единствената причина да използвам всесезонни гуми е превантивно, ако зимата нещо ми се наложи или прииска да мръдна в планината и точно тогава е сковало. При следващата смяна на гуми ще съм доста разколебан дали да не взема направо летни.

 

доколко са верни изнесените резултати

Смятам, че тестовете като измерени цифри не лъжат. На мен ми изглежда, че Континентал се правят на хитри. Правят по-меки гуми, които да се представят по-добре като нови, но по малко издръжливи. Когато тестват износоустойчивост Континентал обикновено е на последно място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Те на ЮГ сигурно не слагат зимна течност и вместо антифриз сипват вода :icon_clap:, но веднъж ще имаш проблем и няма да ти е комфортно да си със спукано казанче и спраскан радиатор минимум.

Що се отнася до гумите- всеки си преценя

спрямо температури,

скорости, налягане на гумите и възможности.

Аз лично на колите които карам бързо ги сменям за зимата зимни нови, а лятото летни нови. Оборотните коли за града доизносват през лятото летни, а зимата зимните. И имам и такива, които ги сменям преди всяка зима с нови зимни. Лятото пак така. НО ВИНАГИ НАБЛЮДАВАМЕ ИЗНОСЕНОСТТА.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За внимателно придвижване из провинцията направо считай че има всесезонни гуми. 99% от мненията за гумите през лятото, без значение марка, модел и предназначение, са на база спирачния път. Масовата серийна машина може да си натовари джапанките най-сериозно именно при спиране. Нито има къде да се движим с над 140, нито имаме кой знае каква мощност, че да ни трябва някакво грандиозно сцепление (освен при потегляне с предно предаване). Никой няма да тръгне да тества на писта в различни условия гума хххх модел yyyy, освен в някакво автомобилно предаване или специализирано издание.

Зимата много по-лесно се гради мнение за качествата на гумите. Щом не спира, не тръгва, не завива и поднася, значи тези гуми няма защо да ги хвалим. И обратно ...

Има доста заблуди за гумите. Например да дадем много пари за високоскоростни гуми за до 300 км/ч и да ги сложим на кола 130-180 коня. Тези гуми ще са добри на магистралата, но в града изобщо няма да се загреят и ще има голямо пързаляне по износения и замърсен асфалт.

На старата астра съм сложил бриджстоун дюелер m+s. 55 kw с малки спирачни дискчета няма как да ги претоварят и се оказаха доста добри във всички атмосферни условия, вкл мъгла :icon_thumbup: . Шегувам се. Но още имат качества да драпат в сняг и поледици, нищо че са на +7 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Другите важни фактори за лятната гума са поведението ѝ на мокра настилка, шум и консумация на гориво.

 

Иначе си прав за скоростния индекс на гумата. Аз лично гледам да не си купувам такива с по-висок от 240. А също така да не са рънфлат и подсилени (XL - ако не са на 1.7+ тонен автомобил, разбира се).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Градски, аз карам с всесезонни 3-та кола вече (все с предно), само че единствено на задните гуми. Предните ги сменям според сезона. Карат 4 години (към 60 хил. км), хвърляш и вземаш нови. За 4х4 незнам дали има смисъл тоя вариант. Марката - Тойо. С Vario V2 съм бил на Колт-а и Галанта, сега на АСХ-а съм с Open Country. Цените за АСХ-а по спомен май са колкото си написал в последният пост само че за 16-ки.

 

Поздрави!

Редактирано от silveria
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...