Премини към съдържание

Cruiser

Потребител
  • От него общо

    33
  • Регистрация

  • Беше тук

Местоживеене

  • Град
    Пловдив

Информация за профила

  • Пол
    Мъж
  • Кара
    Lancer 2006 1.6

Cruiser's Постижения

Откривател

Откривател (4/14)

  • Отдаден Rare
  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Не ми стана ясно преди това имал ли си проблеми с бутоните и ако не си имал защо си проверявал с лампа. На мен ми заяждаше прозореца и бях решил малко да го смажа. За да стигна до механизма се наложи да откача бутоните и при обратното сглобяване не искаха да работят. За мен изгорял кабел е по-малката вероятност - уж предназначението на бушоните е да пазят кабелите от изгаряне. След като си проверил абсолютно всички бушони и вътре и вън бих се насочил към това което съм пипал. А доколкото разбирам едно от нещата е, че си откачал бутоните.
  2. Не, цокъла с който окабеляването на вратата се свързва с бутоните. При мен изглеждаше привидно наред, но както се оказва дори едно откачане и закачане беше достатъчно да започне да не прави хубав контакт. Първо пробвах откачане, спрей и закачане и наместване, но докато не заигра отверката не се оправи.
  3. Имах подобно премеждие и след няколко дена търсене на проблема причината се оказа прозаична - цокъла. Въпреки, че привидно нищо му нямаше, явно не е правил добър контак. Защото след като му понатиснах пластинките с отверка да са малко по затворени всичко се оправи. Имай го едно наум като възможна причина.
  4. Жалко - версията с по-спортното оборудване я хвалят, че има издръжлива рейка. Тампони в задницата са слабо място. Много хора са ги сменяли - иначе скърца като каручка. Не помня но някой във форума, като че ли каза, че смяната на всичките тампони с труда му е струвало 400лв. Щом е празен климатика, значи вероятно изпуска отнякъде и примерно ако е от радиатора пак вероятно заминаха още едни 400лв. Цените са наизуст квот си спомням от колеги. Ако всичко друго му е наред, цената е добра и е запазен добре изглеждащ екземпляр - може и да си струва. Този модел принципно, ако има здрав двигател и купе, го хвалят че ремонтирането му не е много скъпо. Само части втора ръка по-трудно се намират.
  5. Не съм чувал до сега да им е проблем. Един колега от форума беше сменил целите мостове взети от моргата. С което ще спечелиш 3см просвет. Иначе заводски точно кои детайли са различните не ми е ясно. С гуми най-много да я вдигнеш 1.5см. Но ако се наложи да сложиш вериги или я натовариш тежко може да имаш затруднения. Обикновено не го правят, освен ако не се разберете изрично друго вероятно с доплащане. Доколкото знам с компресия проверяват състояние на неработещи двигатели, да видят дали стават за нещо. На работещ двигател вероятно не се занимават защото се разбира ако не работи добре, незнам точно. Освен жилото е желателно да смениш и един пластмасов детайл заради който се пречупва жилото.
  6. Cruiser

    Масло за автоматик

    Аз ползвам Yacoo засега, че имат добра репутация. Купувам от официалния представител в Пловдив, който основно с това се занимава, и могат да дадат и някой по-професионален съвет. За филтър нямам фаворит, квот дойде. За Unil нямам мнение. Предполагам всеки производител на масло предлага и за автомат. Иначе препоръката е ясна да се спазват изискванията на производителя и колкото по-синтетично толкова по-добре и по-скъпо. Как се сменя незнам.
  7. Cruiser

    Японско качество

    M да, освен с качеството си японските коли са познати и с повечко корозия от другите. Една смазка, подложена на външни влияния, колко време ще отблъсква влагата? А пък тефлона съвсем ми е неизвестно с какво помага.
  8. 1.6 с климатик: Смесено-7,7л; Градско-10л; Извънградско със 90км/ч 6,5л; на магистралата със 110км/ч-7,5л със 135км/ч-8,5л. Без климатик пада с около 1/4 л. Нямам опит с 2.0, бих очаквал стойности около официалните за модела: Смесено-8,7л. Градско-11,7л. Извънградско-6,8л. На газ повишен разход с 15-20% отгоре е нормалното.
  9. Ще е полезно да напишеш за дискусията какви всесезонни гуми си ползвал и как би ги сравнил със евтини зимни гуми. Вероятно добрите модели всесезонни ще се представят колкото евтините зимни гуми, а ако говорим за стареене - всесезоните гуми се сменят по-на често и по мои бегли наблюдения се втвърдяват по-бавно от зимните. Не мисля, че някой ще последва препоръката ти да хвърля зимна гума на една година и под 10 000км. Не вярвам и ти самия да изпълниш собствения си съвет. Да ползваш зимна гума целогодишно би имало смисъл само някъде високо в планината. Когато правиш по 25 000км на година е ясно, че ще ползваш зимни и летни гуми. Всесезоните гуми не са за максимално сцепление а са решение на специфични проблеми. Нещата бих ги степенувал: Максимално представяне - сезонни гуми, за определени случаи и по-добри от втора ръка или китайски гуми - всесезонни гуми. В низините на южна България, не виждам как да оправдая закупуването на зимна гума. За 11 години и за около 100 000 км съм карал само всесезонни гуми - четири модела. За това време в зимни условия ми се е налагало да карам по-малко от 1000км, като последните 3 години - 0км. Последните два модела гуми, които закупих, дори не мога да ги тествам на сняг или лед. Вече не си правя труда да слагам зимна течност за чистачки дори. Единствената причина да използвам всесезонни гуми е превантивно, ако зимата нещо ми се наложи или прииска да мръдна в планината и точно тогава е сковало. При следващата смяна на гуми ще съм доста разколебан дали да не взема направо летни. Смятам, че тестовете като измерени цифри не лъжат. На мен ми изглежда, че Континентал се правят на хитри. Правят по-меки гуми, които да се представят по-добре като нови, но по малко издръжливи. Когато тестват износоустойчивост Континентал обикновено е на последно място.
  10. Ти само по джантите ли искаш да разбереш как е оборудвана . Да ако са оригиналните вероятно е така. Може да познаеш и по това и че са с пет болта. Както и ако има разпънка между бомбетата на предните амортисьори и Момо волан и затъмнени стъкла и има повече шевове по седалката... Всичко си върви пакет. За размера при гумите драма няма. Особено ако си ги пазариш онлайн лесно се намира. 195/50 R16 e по-малко разпростране и проблем може да има само ако държиш на определен модел, който не се произвежда в тази разновидност. Дори местните гумаджии могат да поръчват на доставчиците си ако нямат просто трябва да почакаш няколко дена доставка. Дразнещо е само, че при премиум марките този размер е с 60% по-скъп спрямо най-разпространения 195/65 R15. Но при по-бюджетните марки, като NEXEN например, разликите в цените между размерите са в рамките на 15%.
  11. За другите пазари незнам как е, но за Европа по-ниското окачване не е обвързано с кубатурата на двигателя а с нивото на оборудване. Има две нива на оборудване: INVITE - просвет 165мм, INTENSE - просвет 135мм и 16 инчови джанти с 10% по-нисък профил на гумите. Опционално INTENSE може да бъде поръчан с просвет 155мм. Аз като гледах всички предложения бяха от Германия и всички с двулитрови двигатели бяха INTENSE - изглежда там основно така се е предлагало, но имаше и с 1.6 двигателя така оборудвани. На мен не ми се струва много ниска само при паркиране до високи бордюри можеш да застържеш праговете на броните. Не я намирам и за много твърда, просто типично стегнато японско окачване в комбинация със малката шумоизолация е доста информативно за настилката под теб. Само при дупки тракат зъбите. Аз съм свикнал и за моя вкус комфорта е напълно достатъчен. Като правих тест със по-големия просвет ми се видя пак стегнато, но по дупките комфорта беше по-добър. INTENSE идва и с разни други дребни екстри: спортен волан и километраж като на ЕВО, по-хубава дамаска, затъмнени задни стъкла, спортни прагове, сваляне и вдигане на прозорците до долу с едно натискане, по-директна (и по-надежна според няколко мнения в интернет) кормилна рейка, след 2006та май добавят и автоматичен климатик.
  12. За да разбереш дали и кои всесезонни гуми са за теб трябва да си отговориш на няколко въпроса. Дали ще караш агресивно лятото, защото тогава се износват много бързо. Дали искаш максимално представяне на сняг и лед или ще караш внимателно, защото след 30,000км обикновенно отслабва представянето им. На колко милиметра оставащ грайфер ще смениш гумата, защото например Мишелин е хвален, че под 4мм се справя най-добре от всички други. И има още няколко параметра да разгледаш, нямащи толкова силно отношение със сигурноста, като съпротивление на търкаляне, шум, износоустойчивост, цена. От 10 години карам личната си сапунерка само със всесезонни гуми. Но карам малко около 7000км на година, като под 3000 зимата и то маломощни автомобили. Първият път, когато се опитах да си купя всесезонни гуми като нормален човек, на който не му е работа да разбира от всичко, просто отидох при гумаджия. Първото което ми каза, че нямало такива гуми, а после ми каза, че "M+S" означавало всесезона гума и аз реших да ги пробвам. Като падна снега и щях да се убия, разбрах че ми е пробутал летни гуми и напразно съм се доверил на професионалист който се занимава това по цял ден и започнах да търся информация от интернет. От тогава пазарувам само гуми, за които съм видял че се представят добре на по-сериозни тестове. Първите истински всесезонни, които пробвах бяха Vredestein Quatrac-2. Освен M+S имаше и знака за зимна гума - снежинка оградена от планина с три върха. За мен това си беше зимна гума с по-летен грайфер. Като съм гледал сравнения между зимни и всесезонни явно това важи за повечето всесезонни гуми. Стоеше много стабилно зимата особено в завои, но на четвъртата година се усети осезаемо отслабване, както и лятото започна да свири по завоите точно както правят зимните гуми. А вече след около 40 000км като намаля грайфера на 2-3мм въобще не ставаше за каране по сняг и лед. След това смених предните с Vredestein Quatrac-5. Изглежа този модел е по-лятно ориентиран. Лятото ми се стори, че е с повече сцепление, но зимата определено нищо общо. При спускане по наклон върху сняг с натиснати спирачки не можеше да взима завоите дори като нова гума. Наясно съм, че това не е добър начин да вземеш завоя, но явно е добър тест за гумите. Тежеста падаше повече отпред заради наклона на спускане, скороста беше ниска, но се наложи заради стеснен участък да намаля още докато завивах и гумите се претовариха и изгубиха сцепление. За малко щях да подпра колата странично в снега натрупан от снегорина. Затова ги сложих отзад и отпред сложих Fulda Multicontrol, която е по-зимна според тестовете, но вече втора зима без сняг в Южна България и не мога да пробвам дали това наистина е така. Преди година си купих Митсубиши Лансер 2006 за семейна кола. Него го обух със BFGoodrich Ggrip-2 (идентичен модел със Kleber Quadraxer 2) но и той така втора зима не е пипал сняг все още. Мислех си следващата гума която си купя да е Мишелин, а ако някой се интересува от най-бюджетното решение - Nexen изглеждат най-подходящи. Но както продължават нещата може би ще е по-добре да си купя летни гуми и седемте дена в годината които температурите са отрицателни просто колата да не се кара. Мой познат, който кара в София и вижда по-често сняг харесваше Toyo Vario, незнам защо не включват тази марка по тестовете. След това беше пробвал Debica - каза че са най-зле, само първите две зими били стабилни. След това взе Hankook 4S пак на третата зима каза, че отслабнали явно защото и тя е лятно ориентирана. Сега е със Goodyear Vector 4Seasons, които са от по-зимните но още няма впечатления. За съжаление за ди си съставиш мнение за едни гумин трябва да ги купиш: Ако нови се държат добре на горещо и сухо, значи всичко е наред - от тук нататък ще стават само по-добри за такива условия. А ако нови се държат зле на мокро и сняг е лошо защото с намаляването на грайфера при тези условия ще стават все по-зле. И остава да проследиш колко километра гумата ще има адекватно поведение за да изчислиш съотношение цена/качество. Отделно тябва да се има впредвид, че един и същи модел гума, различен размер или на различен автомобил може да се държи различно. От моя опит смятам, че такова животно като всесезонна гума има, но не е за всеки и се позиционира между зимната и лятната гума със свои предимства и недостатъци. Иначе спор няма лятната се справя по-добре от всесезоната лятото и зимната по-добре при зимни условия. Всесезонната е за да се спестят средства, време, да няма изненади и да не се правят глупости като лятна гума да се кара на лед.
  13. Като дългогодишен ползвател на всесезонни гуми, мога да кажа че такова животно има, но не е за всеки. Всесезонните гуми не стават за агресивно шофиране защото се износват много бързо. Този вид гуми обикновено имат смисъл в райони с по умерен климат и ако се кара по-малко от 10 000км на година. Обикновено усещам отслабване на качествата на гумите към 30 000км зиматата или на мокро. Голямо предимство е, че не се занимаваш да сменяш гуми 2 пъти в годината и че времето не може да те изненада. Отделно има всесезонни които са по-ориентитани за лятно каране и такива по-за зимно. Този модел до сега не го бях чувал, явно е нов. Гледам е силно лятно ориентирани, със по-слаби зимни възможности, като Мишелин. В покупката на такъв модел има логика, защото с това тропическо време което ни обхваща след 10 години май няма да има нужда от зимни гуми въобще.
  14. Първо в интерес на точноста на 100 градуса завира водата, а антифриза завира на няколко градуса повече. Не е някаква нова технология, попадал съм на такава течност и английско производство. Но съм виждал да го използват основно във класически коли. Даже го използваха в един епизод на "Да продадеш колата си". Явно е за ценни автомобили, които се карат рядко и страдат по някакъв начин, от това че има вода в системата или пък без вода този антифриз има още по-дълъг живот. Не мисля, че е и чист гликол защото в чист вид температурата на замръзване е твърде висока а коефициента на топлообмен е нисък. Изглежда са заместили водата с нещо друго. Нямам опит, но ако се опитам да мисля логически, щом тази течност няма по-голям топлообмен, от обикновен антифриз, няма да имаш полза при прегряване. Стрелката пак ще си е в червеното, гарнитурата пак ще си избие. Може би, единствено над определена много висока температура, ще има по-ниско налягане в маркучите заради по-високата температура на завиране? Надали ще се радваш, че си спасил маркучите, като ти е заминал двигателя
  15. Cruiser

    Акумулатор 74aH

    В Кауфланд има Монбат уж намалени с 35% до 14.10 75А за 110лв. И ето тук съм виждал много евтини акумулатори: http://amavto.com/
×
×
  • Създаване...