Lyubo Dimitrov Публикувано 24 февруари 2014 Сподели Публикувано 24 февруари 2014 Колеги, забелязвам при мен, че независимо в какво положение съм задал посоката на духане - крака, преден прозорец, център, от централните духалки винаги си духа и то сериозна част от целия поток. Прегледах моторчето и клапата за посока на духане (отдясно на педала на газта), мърда си се и изглежда да работи нормално. Въпросът ми е, при вас така ли е и ако не, на какво може да се дължи това поведение? Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 24 февруари 2014 Сподели Публикувано 24 февруари 2014 И при мен е така, явно конструктивно са решили все пак да не спират въздуха към централните духалки при различните положения в климатроника. Когато наглася да не духа през тях има значително намаляване в потока, но не и тотално спиране. Единственият начин да бъдат спрени напълно е механичната клапа контролирана от врътките на самите духалки На мен лично това ми харесва и го намирам за предимство при вентилирането на купето. Все пак централните духалки най-бързо обръщат въздуха и контролират средата за пасажерите :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 И при мен е така, Любо. Явно така са го измислили малките човечета. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 И при мен е така ...Когато наглася да не духа през тях има значително намаляване в потока, но не и тотално спиране. Единственият начин да бъдат спрени напълно е механичната клапа контролирана от врътките на самите духалки ...също и при мен Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 И при колтовете е така Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Аз няма да се обаждам :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 25 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Е, значи си е така. За мен си е чист бъг това .. при движение с висока скорост умирам от студ и почвам да затварям духалки ръчно. Тогава пък ми се изпотяват ръцете и трябва да ги отварям .. че той дъртият ми Пасат '92 се справяше доста по-добре в това отношение да му се невиди :icon_angel: . Поздрави на всички :mitsu-smiley: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Нали духа топло, как така ти е студено? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 (редакция) При мен не е така. На Колта ми не се сещам дали беше така, но на Аутлендъра и сега на Каризмата не духа от централните отвори ако не насоча струята там. Обаче друго се получава, което си мисля, че е бъг и нямам обяснение. Настройвам си температурата и като правя ляв завои от духалките ми излиза горещ въздух на талази, вентилатора не си променя въртенето, просто се "изсипва" горещ въздух. Това единствено при ляв завой ми го прави. При вас има ли такова нещо? Забравих да уточня, че съм с климатроник. Редактирано 25 февруари 2014 от S.Iliev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 25 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2014 (редакция) Нали духа топло, как така ти е студено?Аз понеже карам в режим Ауто или ECO+Auto (нали това е идеята на климатроника все пак), след като е достигнало зададената температура, започва да духа хладко .. при над 100км/ч ми идва в повече през централните духалки .. предпочитам да набива слаб поток топло в краката през зимата, или хладко, ама към предния прозорец през лятото както правеше немското изпълнение, ама явно така са го решили. като правя ляв завои от духалките ми излиза горещ въздух на талази, вентилатора не си променя въртенето, просто се "изсипва" горещ въздух. Това единствено при ляв завой ми го прави. Аз си мисля да не ти "халта" клапата топло/студено от инерцията при въпросния ляв завой :icon_hmm: Редактирано 25 февруари 2014 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 (редакция) Мисля, че отговра на въпроса ти е в "режим Auto", когато си настроиш ръчно къде и колко градуса да духа, прави ли така? И аз си го мислех за клапата, само трябва да я намеря и преслушам. Редактирано 25 февруари 2014 от S.Iliev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 25 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Мисля, че отговра на въпроса ти е в "режим Auto", когато си настроиш ръчно къде и колко градуса да духа, прави ли така? Пак така прави - достига температурата и пак почва хладко .. за зимата говорим .. лятото е по-адекватно. А и нали е климатроник .. режим различен от Ауто би трябвало да се налага в нестандартни ситуации само. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 февруари 2014 Admin Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Пак така прави - достига температурата и пак почва хладко .. за зимата говорим .. лятото е по-адекватно. А и нали е климатроник .. режим различен от Ауто би трябвало да се налага в нестандартни ситуации само. При мен и на двата Галант-а го правя по този начин.На дълъг път си настройвам ръчно на 27 градуса примерно и изключвам с копчето OFF всичко.Ако го сложиш на по-малка температура под 25 градуса, духа студено.Тъй като ми спира въздуха в купето, натискам копчето със стрелкичката, за да вкарва въздух отвън и започва една приятна топлина през въздуховодите, без да духа с вентилатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Добре де, почва да духа хладно защото в купето е достигната зададената температура. Ако продължаваше да духа горещо както прави във все още студеното купе, ще подмине с много зададените градуса. Това е идеята на климатичните с-ми с електронно управление.На пасата ти как е било? Слагаш врътката в червеното, пускаш вентилатора да се връцка и вътре не можеш да дишаш от жега. И какво правиш - връщаш ключа по-далеч от червенето. А при галанта нищо не правиш. Отвори прозорец в движение да влезе Сибир и струята ще стане гореща малко след това. А духа през духалките за по-добра циркулация и все пак да вкарва въздух в купето. Не може да дишаш и да си свеж дълго в купе на автомобил, защото кислородът свършва ... като газ при галант шестак :rolleyes: . Навремето Aga беше направил графика на работата на климатроника. Беше карал на дълъг път, градско, спиране и отваряне на врати и се виждаше как след отварянето на портите температурата от духалките се е качвала. Тя дали е в ауто или не, все си гони цифрата на дисплея (зададената от врътката на пулта).Аз ползвам до втора степен, а на дълъг път - на 1 степен. Колко ти е това купе. Даже ако сме 2-3 души, от време на време отварям някой джам да влезе свеж въздух. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 (редакция) На мен 2те централни духални са ми през 90% от времето затворени наполовина да духат по-малко (и при мен духат винаги). А това на дълъг път да почне да вкарва студено предполагам знаете, че е защото според климатроника в купето вече е достигната желаната температура и започва само да я поддържа... това работи и без да е на Auto (друг е въпроса дали мери правилно с оня датчик на управлението на климатика до врътката за темп. и съответно тръбата закачена му отазад). А това за Ауто или ECO+Auto според мен е безмислено при студено време понеже тази опция пуска климатика, а той при галанта топло не прави Иначе ако все пак искаш автоматично регулиране на силата на вентилатора на топличко пускаш си Ауто спираш климата със звездата и повеч не пипаш силата на вентилатора ръчно, а само регулираш температурата П.С. Виждал съм бмв и мерцедес на които само средната конзола духа винаги студено (пример масово при e30) ... според някой било да не успива шофьора и затова само хладично от там... ама мен ако питате просто това са пълни глупости и имат проблем (а и съм виждал и същите коли с работещо топло на среданат конзола). Редактирано 25 февруари 2014 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 25 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2014 (редакция) На пасата ти как е било? Слагаш врътката в червеното, пускаш вентилатора да се връцка и вътре не можеш да дишаш от жега. Чакай малко, той си беше с климатроник Пасата, макар и '92. Та там действаше по следния (по-добър според мен) начин: Слагам примерно зимата 23 градуса (навън е пъти по-студено от зададеното, така разбира че е в зимен режим), след достигане на зададената температура, намалява всичко и оставя съвсем лека струя топло в краката. Понеже е ниско долу, това не води до надвишаване на заданието, но пък ти държи топло на мокрите крака. Лятото, след изстудяване до заданието, спира или съвсем намалява центъра и оставя струя към предния прозорец - до водача достига лек прохладен полъх без да ти надухва яко директно в теб. Съвременните пък мога да духат различна температура от различните духалки, примерно топло на краката, прохладно през централните.. пускаш си Ауто спираш климата със звездата и повеч не пипаш силата на вентилатора ръчно, а само регулираш температурата Ако не работи изобщо компресора, след време се запотяват прозорците - факт! Вярно е че го пуска в режим Ауто, но за кратко и това е опцията при влажно и мъгливо време навън. П.С. Виждал съм бмв и мерцедес на които само средната конзола духа винаги студено (пример масово при e30) ... според някой било да не успива шофьора и затова само хладично от там... ама мен ако питате просто това са пълни глупости и имат проблем (а и съм виждал и същите коли с работещо топло на среданат конзола).Това и аз съм го чувал и е резултат на проучвания. Така процедират съвременните немски които съм виждал, но както писах те могат да духат различна температура горе и долу и не ти става студено. С притваряне на централните или изцяло спиране на вентилатора както каза Светльо се постига задоволителен резултат наистина, но това си е ръчно бърникане и отклоняване на вниманието по време на шофиране, а се води климатроник все пак .. малко недомислено е според мен изпълнението... Редактирано 25 февруари 2014 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 (редакция) Като каза немските се сетих за опела, който си е с обикновено парно с 3 врътки - за трите степени, за температура и откъде да духа. През двете централни винаги вкарва хладен въздух. Това обаче не пречи в купето да можеш да седиш по тениска. Ако го настроя да духа на стъклото, пак повява през страничните и през централните хладно. Акцентът е върху мястото за обдухване - скъкло, крака, предни духалки и какво беше още, но винаги си вее през 4-те отпред и винаги през двете централни струята е хладка. Просто струята става по-слаба за сметка на обозначеното на третата врътка място с картинка. Когато навън е :cold: съм спирал централните и като се стопли купето, си ги пускам да обдухват и те. На мицубишито оттам духа топло. Не съм забелязал разлика в Т на двете странични и централните. Само че нали ти казах как седи при мен - 1-2 степен, 24 градуса, без да е на auto и без компресор. Копчето за стъклото го ползвам също, но като се изчисти, то повече не се запотява и съответно остава на І-ва степен и 24 гр. Аз обичам да участвам в движението на колата и командването - да пускам фарове, чистачките аз да си ги пускам, обичам аз да сменям скорости и да казвам колко топло искам да ми е, да си следвам ръчно лентата, да определям на каква дистанция ще карам. Като вземе и да завива вместо мен и аз какво да правя... Tрябва да лягам да спя.п.п. Даже парното много рядко го спирам в галанта. Паля си, карам и като се стопли охл. течност, почва да ми става топличко. Един вид Ауто режим ала ван дер дрифт, демек и аз нищо не пипам. Само стъклото ако има нужда и това е. Редактирано 25 февруари 2014 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Винаги на дълъг път през централните подухва външен въздух, а климатроника сам измества струята само в краката и там пуска топло... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 25 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 25 февруари 2014 (редакция) Винаги на дълъг път през централните подухва външен въздух, а климатроника сам измества струята само в краката и там пуска топло... Искаш да кажеш показва че уж духа долу, но през централните влиза пъти повече въздух .. и температурата е еднаква, не мисля че регулира долу топло горе хладно .. това всъщност е и проблема :drinks: . Но майната му, ще изкараме и така. Редактирано 25 февруари 2014 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Напротив, винаги когато пусне от централните студено, на дълго каране и обърне чертичката на екранчето "в краката" съм проверявал и от там духа топло! Сигурен съм! Но, да въздуха от централните е по - силен, което аз регулирам с полузатворени клапи на ръка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 (редакция) Ако не работи изобщо компресора, след време се запотяват прозорците - факт! Вярно е че го пуска в режим Ауто, но за кратко и това е опцията при влажно и мъгливо време навън.Аз се опитвам да се придържам към 1 правило... за да работи климатика нормално да го пускам целогодишно дори зимата.. дори да е за малко (с идеята от неползване да не се вдървят уплатненията и да изпуснат в последствие).. Като за подсещане зимата използвам запотяването на стъклата да го пускам тогава да изчисти по-бързо.. иначе и на топло да засиля духалките пак изчиства.. но трябва колата да е загряла Редактирано 25 февруари 2014 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 25 февруари 2014 Сподели Публикувано 25 февруари 2014 Днес и аз проверих моите клапи. При изключено парно изцяло, от средните (или от страничните, не помня) духаше леко хладно - само като сложа ръката да проверя. Онази ръчка за вентилация на въздуха в купето или вкарване на външен - настроена на външен. Изключено парно, имам предвид - на оff. След като го включих (температурата на средно горно положение), проверих дали духат средните при положения "само в краката", "на предния джам" - духат си при всички случаи. Което е доста странно, защото имам спомени, че зимата, когато си настроя да духа само в краката, не усещам да духат средните. Сега духат. Странна работа. Така или иначе не ме притеснява това, важното е зимата да топли. А то много топли .Колт 1.3 без климатик. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 26 февруари 2014 Admin Сподели Публикувано 26 февруари 2014 Любич, преди малко качих един клип във видео секцията.Дано да ти е от полза. http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?app=videos&do=view&id=58 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.