todor Публикувано 20 февруари 2007 Сподели Публикувано 20 февруари 2007 Аз все пак не разбрах какво е твърдението ти - че много върви 90те коня дизел - повече от предния ти 2.0, 136 коня на газ? Повече от моя 1.8, 126 коня на газ? В кой диапазон 0-100? 30 - 160? Максимална скорост? Кажи каква точно е тезата ти и отиваме да проверим :icon_bye: Като говорим за дизел и конски сили няма нищо общо с такива бензинови.Много хора си мислят че единствено конските сили са фактор,да но има и въртящ момент,за който не бива да се забравя. От предния двигател който беше 2.0 i 136h.p. , със сигурност върви повече ,но там купето беше по-тежко.Спрямо твоя двигател не знам как ще е като старт,но пък си имам турбина, която върши чудесна работа-повярвай ми.За максималната скорост не знам има ли някакво значение,тъй като ако поискам мога да я постигна, а и повече от 200 едва ли има смисъл,но в диапазона 80-160 или над 2000об/мин отстъпвам на много малко коли . И другото от което съм много доволен е че нямам,допълнителни системи в автомобила си.Не се занимавам със запушени дюзи,кабели,свещи,бобини,комутатори,дистрибуторни капачки,изпарители,емулатори,и каквото още се сетиш по системата газ-бензин.Нямам никакви притеснения от сорта на:ще запали ли,или няма да запали?;Ама отдавна не съм я карал на бензин,ама много скъпо.;Хммм,ако карам с 150-160,колко ли ще изгори,ааа това 14/100 не може да е вярно?Охх,трябва ми добър газаджия,добре ама сега ми трябва някой да я направи да върви и на бензин.Не казвам че тези неща са задължителни,но са често срещани. Всъщност разход м/у 7-9 ме задоволява напълно,като приспадна и разходите от изброените неща по-горе,то той намалява още повече.И най-важното, чувствам се спокоен и уверен в автомобила си! При най-простата сметка се получава че за около 2лв. на 100км. си спестявам страшно много главоболия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 20 февруари 2007 Сподели Публикувано 20 февруари 2007 Съжалявам за джипа ти... не каза какви са ти проблемите, но при първоначален професионален подход към газифицирането, няма проблем ;) Да за едно си прав ..кои каде и как ти я слага. :D :good: ...Но сега ще ти разкажа по на кратко...Когато търсех джипа имах едно единствено условие да е бензин но без газ! Обаче така и не намерих такъв..харесах го тоя, като ми казаха да няма проблеми..страшна газова уредба има,,,,колата е перфктна и тем подобни :D Взех го и така или иначе имах газ и си го карах,но постепено стана така,че на газ върви перфиктно на бензин не..хаха смешно :D но ми се плачеше. :icon_crying: В краина сметка си го вкарах за ремонт.. и се оказа че проблемите му бяха следни..Нови клапани..смукателни и изпускателни...едни малки (джаджи) в момента немога да се сетя имента им за това джаджи. :D .почистване на дюзите на инжекционна....гарнитури разни..та почти основен ремонт:( А сега го реших...Газ не...стига! предпочитам да си го карм на бензин..колкото харчи толкова като нямам пари няма да го карам :D Колата в момента лети..а и до подобни ремонти не ми се стига пак Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 февруари 2007 Сподели Публикувано 20 февруари 2007 Относно конските сили и въртящия момент си абсолютно прав. Това за принципите, системите и проблемите няма да коментираме, защото има коренно различни мнения и няма как да ги докажем. Точно както и че ресурса на дизела ти е по-голям от на бензинов... :icon_doh: Относно разхода виж в подписа ми там си въвеждам данните от зарежданията, на същия сайт има и на други хора по света - общо взето същия разход. По цени в момента ми излиза 9 лв./100 км. И други с галанти като твоя правят около 7.5 - 8/100 което е 14 лв./100км. около 50% по-скъпо. Това, което можем да пробваме е 60-160 ... предложи как да стане и ще пробваме. Моето купе с газовата /60 л/ е малко над 1300...не помня точно 1340 кг да речем без мен вътре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 20 февруари 2007 Сподели Публикувано 20 февруари 2007 Не се ли замисляте, че тази бомба отзад, способна да събори панелен апартамент, е вътре в жизненото ви пространство, без никаква физическа защита? Че всяка утечка от инсталацията я вдишвате, макар и без да се усеща? В случая не може да се говори за професионализъм - самата идея и философия на самоделно добавената газова уредба е аматьорска, но се е развила поради пазарно търсене. Дори не става дума дали двигателя се разваля или не, дали върви добре и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iotzi Публикувано 20 февруари 2007 Сподели Публикувано 20 февруари 2007 Относно конските сили и въртящия момент си абсолютно прав. Това за принципите, системите и проблемите няма да коментираме, защото има коренно различни мнения и няма как да ги докажем. Точно както и че ресурса на дизела ти е по-голям от на бензинов... :icon_doh: Относно разхода виж в подписа ми там си въвеждам данните от зарежданията, на същия сайт има и на други хора по света - общо взето същия разход. По цени в момента ми излиза 9 лв./100 км. И други с галанти като твоя правят около 7.5 - 8/100 което е 14 лв./100км. около 50% по-скъпо. Това, което можем да пробваме е 60-160 ... предложи как да стане и ще пробваме. Моето купе с газовата /60 л/ е малко над 1300...не помня точно 1340 кг да речем без мен вътре. Подкрепям Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 21 февруари 2007 Сподели Публикувано 21 февруари 2007 Аз пък подкрепям Todor относно всички доводи "за" и "против" - бензин или дизел. Темата за обсъждане е необятна и много има за говорене и за спорене. Едно е очевидно че съвременните дизели успешно конкурират и дори някои имат доста по-добри техн. характеристики. Е аз също съм фен на дизела. Но в края на краищата и с бензин и с дизел- то всеки двигател си има специфика и минуси и плюсове за неща на които да се обръща по вече внимание. И ако не се оглеждат навреме то резултатите все ще са - развалена кола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 24 февруари 2007 Сподели Публикувано 24 февруари 2007 Няма проблем, ще се уточним допълнително.Повярвай ми ,последната ми кола беше на газ 2.0 i 16V DOHC,136h.p.,газова уредба Ловато монтирана в Италия.Е, откакто имам дизел постигнах рахата,(ако така мога да се изразя). :good: :D Спрямо твоя двигател не знам как ще е като старт,но пък си имам турбина, която върши чудесна работа-повярвай ми.За максималната скорост не знам има ли някакво значение,тъй като ако поискам мога да я постигна, а и повече от 200 едва ли има смисъл,но в диапазона 80-160 или над 2000об/мин отстъпвам на много малко коли. Това, което можем да пробваме е 60-160 ... предложи как да стане и ще пробваме. Моето купе с газовата /60 л/ е малко над 1300...не помня точно 1340 кг да речем без мен вътре. И какво... А може би смяташ че сред малкото коли, на които отстъпваш е най-слабия бензинов двигател, вървящ на газ? :rolleyes: :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 24 февруари 2007 Сподели Публикувано 24 февруари 2007 И какво... А може би смяташ че сред малкото коли, на които отстъпваш е най-слабия бензинов двигател, вървящ на газ? :rolleyes: :icon_rock: Момент, момент... Един колега с който имаме еднакви виждания за колите :D си взе Галант дизел и ми даде кръгче. Мога смело да кажа че върви много добре. Само 90 к.с., но никакво сравнение не може да се прави например с мотора 1.6 90 к.с. на Каризма - няма база за сравнения, не знам как по ясно да го напиша. Така че ако този бензиновия 1.8 сложен на Галант върви като Каризма с 1.6, не знам как ще бие... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 13 март 2007 Сподели Публикувано 13 март 2007 И какво... А може би смяташ че сред малкото коли, на които отстъпваш е най-слабия бензинов двигател, вървящ на газ? :rolleyes: :icon_rock: Колегата todor сложи 17ките, така че аз съм длъжен да отстъпя, победен от красотата само :icon_angel: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 13 март 2007 Сподели Публикувано 13 март 2007 Колегата todor сложи 17ките, така че аз съм длъжен да отстъпя, победен от красотата само :icon_angel: :icon_thumbup: Наистина щеше да е много интересно да си направим един тест :rijden: ,но просто не издържах да не сложа "големите гуми" в това хубаво време а и цяла зима го чакам този момент.Може все пак на срещата да се повозим :plane: :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Poli Публикувано 14 март 2007 Сподели Публикувано 14 март 2007 То всичко е било, ама такова чудо за първи път виждам! :icon_doh: Поли, дето е от Кипър човека, е на светлинни години от теб с правописа и допуска грешки в изключително редки случаи! :(Засрами се и умната следващия път!Благодаря за комплимента :D И какво сега,няма да има START :D някой го е шубе :shades: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 април 2007 Сподели Публикувано 12 април 2007 Така , аз от скоро пак съм на газ( от 1300 км. :D ) и мога да кажа че е много добре, и като разход и като вървене.......може би на бензин е много малко по добре, почти неосезаемо , но едно е да те вози за 20 лв. /100 км. а друго си е за 10 лв. /100км. :D Относно мотора - и на предишната ми кошница ( Реното) имаше газ и то на същата фирма - холандска и когато отворих мотора, тоз мотор все едно излизаше от завода, бутала и цилиндри бяха като нови, чисти .........сега на този мотор й отварях капачката и вътре е същото положение.....така че смея да твърдя че газта е доста по чисто гориво от бензина и маслото не се цапа толкова, а това пък значи че има по добро мазане........По принцип газта отделя повече енергия при запалването й от на бензина, но там е друга бирата( поне така съм чел де)Освен това някой ми каза че от Виале гарантирали 10% повишение на мощността с техните си уредби :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fili Публикувано 19 април 2007 Сподели Публикувано 19 април 2007 лошото е, че ако искаш наистина хубав вървеж на газ, не можеш да направиш компромис между бензин и газ, на мене сега колата ми на бенз върви много зле, а на газ перфектно, но скоро ще разкарвам АГУ-то, въпреки че съм много доволен като работа на двигателя, но като мощност във високите обороти отстъпва на бенза, въпреки че изпарителят ми струва 250лв. и съм променял градусите на вала като за по-октаново гориво, чипове за работа на газ и др. преработки, но така и неуспях да настигна ускорението на бенз, просто във бууст бенза отделя повече енергия и к.с., което липсва при газта :rolleyes: :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 19 април 2007 Сподели Публикувано 19 април 2007 .... и отиваме на газов инжекцион.... Карал съм разни коли на газ ама разлика в мощността не съм забелязал и в 2-та случая 200 си ги държи!!! Тук никой не споменава и още по-евтините начини- метан! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanislav_naumov Публикувано 16 Май 2007 Сподели Публикувано 16 Май 2007 Здравейте и от мен Вярно че доста се е изписало по темата газ или бензин и всеки си има негово мнение и е прав за себе си. Едва ли има и еднозначен отговор. Все пак хората едва ли избират газта защото е по ефективно гориво а защото е по евтино. Така че избора е до някъде въпрос на компромис. Карам :mitsu-smiley: сега, което си е на бензин и сега съм пред същата дилема. Имал съм обаче преди това един Fiat Tempra, който беше на газ - също пълен инжекцион. Разбира се обаче като имаш газ, а бензина ти е на двойно по висока цена малко ти се отщява да я караш на бензин и решаваш да си спестиш някой лев. Та поне ако се слага газова да си се покарва чат пат на бензин заради инжекторите и т.н. всеки го знае, но на хората им се свижда да сипват бензин при положение че карат на газ. Поради същата причина после може да има проблеми и с горивната помпа... А относно безопасността не знам - моята Темпра се запали и изгоря :icon_crying: интересното е че причината беше в утечка на бензин а не толко на газ, иначе колата горя поне 15 минути а газовата бутилка не се взриви....вярно клапаните на бутилката не затваряха и това допринесе за това толко дълго време да гори, защото беше пълна догоре с газ (през цялото време я гаси една пожарна, но успяха едва на 10-тата минута да се справят) Други проблемчета с газта са връщането на газ - вярно има клапа която да изпуска върната газ, но всеки чува как гърмят на студено или не коли на газ. Това пък беше причина кутията на въздушният филтър да се спука и то нееднократно. Разбира се трябва да се сменят чат пат и мембраните на изпарителя въздушни филтри и такива нещица за да не почне да вдига разхода на газ. Лично аз ако имах пари нямаше да правя компромиси с това. Като гледам обаче цените на горивата решението ми е предначертано от други хора :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gazadjiq Публикувано 29 юли 2007 Сподели Публикувано 29 юли 2007 каризмата, която купих е с газов инжекцион и e слагана преди да е продадена колата от завода. В момента колата е на 360000 и мотора е пушка и върви повече от на бензин занимавам се с газ и мога да ти кажа, че газта неможе да ти направи нищо на колата! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 29 юли 2007 Сподели Публикувано 29 юли 2007 Чак пък преди да е продадена... тоест да са дали гаранция с газовата е рядко срещано - има го, но не е често...Каква марка е газовата, модел? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 29 юли 2007 Сподели Публикувано 29 юли 2007 И аз добавям едно "ЗА" газовата уредба (естествено за кадърно направената, не аматьорски),за около 1000-1200 лева се монтира газов инжекцион и забравяш, че караш на газ,единствената разлика е в парите за километър - разликата е двойна !!!Въпреки, че съм с инжекцион и с газова с изпарител и плочка, нямам абсолютно никаквипроблеми, от рода на гърмеж, трудно палене,висок разход.Само знам това, че с около 60 литра минавам 720-750 извънградско, при скорост 140-150 км/ч. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
oscar Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 И от мен (+) за газовите уредби.От 1 г. карам Лансер 1.5 на газ и съм доволен.Със 26л. минавам 360 км извън градско при скорост 100-120 км/ч.Икономично и екологично чисто гориво.На газ или бензин само :mitsu-smiley: :worthy: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Threatmore Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 Колеги,а какво ще кажете за поставяне на газова уредба на Carisma GDI '99г.Може ли до стане това? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 Не е невъзможно (някой беше пуснал снимка във форума), но трябва да забравиш,че повече ще я караш на бензин, а на бензин не гори много, ако искаш по-евтинопродай си каризмата и си купи друго митсубиши с ECI-MULTI инжекцион и си сложигаз на него Примерно галант.... :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 На GDI не се слага газ по простата причина, че не може да се спре бензина. Помпата за налягане е механична и ако остане на сухо става лошо, а и цената и е доста солена. Освен това дюзите са директно в цилиндъра и ако не работят вероятноста да се запекът е огромна, освен това са на 100v и при изключването им се създава опасност за високоволтивия генератор. Другото , при GDI е че работи с много висока степен на сгъстяване, съответно и компресията му е доста (за сведение днес мерих моита беше по точно 17 атм. на всеки цилиндър) и вероятноста за самовъзпламеняване според мен хич не е за пренебрегване. И другото което е , мисля си че разхода и е доста приличен за да се експериментира, но все пак ако на моита примерно се скапе помпа или дюзи или нещо друго от специфичните и части , бих се пробвал. Защото възстановяването на работоспособноста на системата ще ми излезне повече от цената на работещ автомобил на старо. :icon_blush: P.S. А за останалите модели автомобили и двигатели според мен нищо не можа да се каже с сигурност, за това как ще понесе работата на газ. Всичко зависи от материалите и сплавите при изработката. На едно горят клапани на други не , така че въпроса е спорен , но все пак не е толкова страшно. Поправимо е . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teodor_Aynadzhiev Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 Степента на сгъстяване при вашите двигатели е 12:1 ако не се лъжа, което не е проблем за пропан-бутановото гориво, тъкмо ще изгаря по-добре :rolleyes: Но това писах и в предния си пост, че трябва да се забрави работата на бензин, което е лошо.Иначе си прав за това, че ако се счупи примерно помпата за високото налягане или нещо друго по горивната система, е съизмеримо с цената на колата, което е предпоставказа "побългаряване" на колата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 Газов инжекцион - само и единствено , ако искате да ви е мирна главата. От личен опит - според мен газта не се справя толкова добре на високите обороти - над 4000 в мин. Губи се пъргавостта на мотора , което може да се компенсира , но ...увеличава разхода и според мен една и съща кола карана на 4500 об./мин. 100 км на газ и бензин ще даде сериозна разлика в разхода в полза на бензина. Един вид - мисля , че ако похарчи 12-13 бензин , то разхода на газ ще е поне 16-17, което е твърде голямо отлклонение . На по-ниски обороти , разликата е по-малка, дори незначителна. Винаги трябва да се мисли и за други причини , като - недостатъчен "дебит" на газовите инжектори, възможно е даже инжекторите да са добри , но ако дюзите под тях не са достатъчно големи на диаметър , пак може да се наблюдава подобен ефект. Ще продължа да се интересувам и ще докладвам , ако науча още някаква, по-детайлна информация. P.S "Говоря принципно за бензинови ДВГ , конкретно за GDI моторите - не бих си направил този експеримент" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 1 август 2007 Сподели Публикувано 1 август 2007 Забравих да споделя - имам и друга кола , която съм карал 200 000 км на газ (и все още я карам - в момента е на общо 300 000) - ремонти по ДВГ-то - НЕ СЪМ ПРАВИЛ. Водна помпа - да , ремъци - да, гарнитури на главата и на капака на клапаните - да (марката се слави с течовете си , които така и не оправих със смяната на гарнитурите) , кабели , свещи, масла, филтри , дистрибуторна капачка - да. Един ремонт , който съм правил и мисля , че има общо с работата на газ - смяна на 2 комутатора - по 70 лв бройката, през 2 години и според мен проблема е в неправилния избор на свещи (моя грешка) и/или евентуална покупка на кабели Бош менте. При смяна на гарнитурите майстора възкликна: "абе тая кола верно ли на 300 000 км ?" Гледката на чистите клапани го смути направо и реши , че го пързалям нещо.... Изводите : всеки сам си ги прави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.