Премини към съдържание

Дизелът при другите японски марки


Препоръчано мнение

Непаленето на дизелите зимата е поради някаква причина - няма изправен дизелов двигател, със сменени филтри (според препоръчките на производителя) и налят с дизелово гориво в резервоара да не запали. Освен това трябва да има и акумулатор, който да може да завърти.

Точно дизелите с директно впръскване при изпълнени горните условия имат по-малка склонност да не запалят в студа от бензино-газов автомобил.

Това пак са част от митовете и легендите разпространявани от хора нямащи преки наблюдения върху дизелови двигатели.

Интересно ми е как ли хората си палят зимата товарни автомобили, влакове, кораби и т.н с дизелови двигатели. Явно или не ги ползват зимата или си имат по един бензинов за да ги тегли за да могат да запалят.

Каква е идеята да теглиш автомобил (за да пробваш да го запалиш), ако акумулатора му успява да върти нормално стартера?

Ох, Миро, Миро. Как се пали кораб, ми много ясно. Въжето до кея, завързваме на теглича на шестак галант и на буксир. Превърта винта, пали дизела и заминава на Средиземноморски круиз. Проблемът е, че работи само до 110 000 бруто регистър тона, след това галантът тегли, но гумите превъртат :icon_thumbup: .

Всъщност проблема е, че едната група тук говорим за 4 годишни дизели, а другата за 12 до 40 годишни. Същото е с тънко-дебело масло, с протектора на гумите и с хиляди още неща от заобикалящия ни свят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Интересно ми е как ли хората си палят зимата товарни автомобили, влакове, кораби и т.н с дизелови двигатели. Явно или не ги ползват зимата или си имат по един бензинов за да ги тегли за да могат да запалят.

 

Не знаеш ли бе Миро, дърпат ги ТИР-овете с едно Субару Импреза зимата :lol: даже и клип бяха качили миналата година ..

Другият вариант е да чакат някой ТИР (бевзинов с АГУ):D да мине да ги дръпне ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е че нещо не е било наред и акумулаторът е коленчил докато е въртяно да запали. Това същото неизправно нещо не е било видяно докато е било топло и дори не е имало никакви симптоми за проблем с паленето. Обаче зимата от време на време ги дърпам. Това е положението. И да, става въпрос за дизели на над 10 години във всички случаи.

Най-приятната кола за каране, при което да изпиташ удоволствие и усмивка да изгрее на лицето ти, е турбо бензин. По възможност битурбо :icon_rock: . Имаш много коне, много въртящ момент и тягата прекъсна само при смяна на предавките. Не е като при повечето дизели след 3500 да се задъхат. Иначе никой не оспорва факта, че дизеловите двигатели са по-добри (по-висок КПД, по-нисък разход, висока мощност при ниски обороти и др.).

Аз също се ослушвам за дизел. Ще търся бартер за мицубиша. Практикувам спокоен и разумен стил на шофиране, с малко обороти и прилична скорост. Изглежда ще трябва да взема с 3 врати, защото никой няма да си даде дизеловата кола за моя "камион". Всички японски модели ще ги пропусна. Като не стане, здраве да е. И така ми е добре :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е че нещо не е било наред и акумулаторът е коленчил докато е въртяно да запали. Това същото неизправно нещо не е било видяно докато е било топло и дори не е имало никакви симптоми за проблем с паленето. Обаче зимата от време на време ги дърпам. Това е положението. И да, става въпрос за дизели на над 10 години във всички случаи.

Най-приятната кола за каране, при което да изпиташ удоволствие и усмивка да изгрее на лицето ти, е турбо бензин. По възможност битурбо :icon_rock: . Имаш много коне, много въртящ момент и тягата прекъсна само при смяна на предавките. Не е като при повечето дизели след 3500 да се задъхат. Иначе никой не оспорва факта, че дизеловите двигатели са по-добри (по-висок КПД, по-нисък разход, висока мощност при ниски обороти и др.).

Аз също се ослушвам за дизел. Ще търся бартер за мицубиша. Практикувам спокоен и разумен стил на шофиране, с малко обороти и прилична скорост. Изглежда ще трябва да взема с 3 врати, защото никой няма да си даде дизеловата кола за моя "камион". Всички японски модели ще ги пропусна. Като не стане, здраве да е. И така ми е добре :icon_bye:

 

Всичко ще си кажеш накрая, ама то излиза че трябва една битурбо за събота и неделя и една сингъл турбо дизел за останалото време...

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ще си кажеш накрая, ама то излиза че трябва една битурбо за събота и неделя и една сингъл турбо дизел за останалото време...

Абсолютно ..:icon_thumbup: Цяла седмица спестяваш гориво с дизела и уикенда даваш спестяванията за битурбото, защото пък при него момента със зареждането хич не носи усмивка на лицето ..:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компромисен вариант, ама не е японски - БМВ 335d - 3000 сс biturbo, 286 hp. Яко, а :icon_dance:

Такааа... Как казахте стоят нещата с "Дизелът при другите японски марки"?

 

Като изключа ограничението до 3 евро, от новите ми харесват Тойота Аурис - 2 литра, 400 нютонметра, 177 к.с. при среден разход 6,2. Слагам го 6,5. Много симпатична кола, компактна, но не и малка. Колесната база е почти на като на галанта. Версията със 126 к.с. също е привлекателна. Една жена докара чисто нова и можах да чучна вътре. Еми много ми хареса колцата. По-евтино по-голямо и по-старо, но също много добро и което бих карал с удоволствие, е Авенсис със същите двигатели (купето 2003-та). Рав 4 от 2006-та също изглежда изпипан откъм дизайн. Имам приятел с Корола 2000 сс, 2-врати, дизелова, 115 коня май каза... Направи ми добро впечатление с икономичността и вървежа си. Тази стрелка за горивото не мръднА :icon_doh:

От моделите на Хонда ми харесват Акорд 2.2 140 к.с., комън рейла (също купе 2003).

Нисан не ми харесват и ги подминавам.

Другото японско, което ми харесва, е Мазда 6 от 2002 г. нагоре. TDCI-тата им имат много приятна мощност. По-новите естествено имат по-добри показатели, но нищо не знам за слабите точки :icon_hmm: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ох, Миро, Миро. Как се пали кораб, ми много ясно. Въжето до кея, завързваме на теглича на шестак галант и на буксир. Превърта винта, пали дизела и заминава на Средиземноморски круиз. Проблемът е, че работи само до 110 000 бруто регистър тона, след това галантът тегли, но гумите превъртат :icon_thumbup: .

Всъщност проблема е, че едната група тук говорим за 4 годишни дизели, а другата за 12 до 40 годишни. Същото е с тънко-дебело масло, с протектора на гумите и с хиляди още неща от заобикалящия ни свят.

 

То е все едно някой, който е виждал само Правец 8, да вземе да ти обяснява, че 1GHz процесор е научна фантастика и че неминуемо ще настъпи пожар, прегряване, законите на физиката просто не позволяват... Е те така и турбото скъсявало живота, ама и мотовилките се кривели повече... Те инженерите проектанти прости, ама прости горките...

Напълно убеден съм, че всички пишещи тук против дизели никога през живота си не са карали дори и 10км с нов дизел от периода 2009 насам. Относно бензин или дизел, аз специално съм за бензин ако разходът беше без значение. По-точно турбо бензин. Колата за уикенди която искам да имам е БМВ 135и или 335и, а за евридейка бих си държал 116д, а за дълги пътешествия 535д. Нека разправят за турбини, помпи, дюзи, мутри, селяни, цигани - хич не ми дреме. Това са колите! Нека бъда селянин, циганин и мутра събрани в едно, ако това ми докара на паркинга една 135и и 535д. :) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компромисен вариант, ама не е японски - БМВ 335d - 3000 сс biturbo, 286 hp. Яко, а

Такааа... Как казахте стоят нещата с "Дизелът при другите японски марки"?

 

Имам приятел с Корола 2000 сс, 2-врати, дизелова, 115 коня май каза... Направи ми добро впечатление с икономичността и вървежа си. Тази стрелка за горивото не мръднА

От моделите на Хонда ми харесват Акорд 2.2 140 к.с., комън рейла (също купе 2003).

Нисан не ми харесват и ги подминавам.

Другото японско, което ми харесва, е Мазда 6 от 2002 г. нагоре. TDCI-тата им имат много приятна мощност. По-новите естествено имат по-добри показатели, но нищо не знам за слабите точки.

Ами ако ще говорим за по-груби мощности, бива да посоча следните примери за възможни:

Тойота ЛендКрузър 100 4.2 D4-D 6 цилиндърчета, 400 нютона от 1200 оборота и само 200 коня :). С тегло от 2.5 тона и ускорение към 13 сек, при това разход от порядъка на 10... не е хич много :). Голяма, удобна, просторна, няма закъсване зиме лете, вече можем да си говорим и за дърпане на ТИРове :lol: линк

Ако подходим малко по-скромно към ситуацията, можем да се спрем и на:

САБ 9-3 (да не се бърка със "Съюза на архитектите в България" :)) 2.2 TiD 260 нютона и 115 коня, турбо с кулер, не много тежка, също голяма, но и леко спортна, а пък и много тежкарска :)линк. Разбира се може и по-големия му събрат - САБ 9.5 3.0 TiD, 6 цилиндъра и 350 нютона при среден разход само 7... линк

И другия шведски мачо - Волво V70 2.5D 5 цилиндъра и 290 нютона, разход 6 при тегло от 1.5 тона. линк

За Мерцедес Е290 Д, колегата lancer4x4 спомена по-рано в темата... :)

 

Къде имат японците такива агрегати, факт е, че през годините дизелът се е развивал главно в Европа... :)

По темата - наистина, Тойота дизел (Корола 2.0Д да кажем) е доста добър вараинт. Веднъж се возих в една, мисля беше Камри, еми супер вози... Собственикът каза, че проблеми по двигател не е имал, само окачване бил правил наскоро - дал хилядарка :o. Единственото, което ме притесни, беше, че миришеше вътре яко нафта. Питах защо, отговорът - "ами помпата е за ремонт"... Ако за предница е дал 1000, май още дълго ще му мирише :D

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То е все едно някой, който е виждал само Правец 8, да вземе да ти обяснява, че 1GHz процесор е научна фантастика и че неминуемо ще настъпи пожар, прегряване, законите на физиката просто не позволяват... Е те така и турбото скъсявало живота, ама и мотовилките се кривели повече... Те инженерите проектанти прости, ама прости горките...

Напълно убеден съм, че всички пишещи тук против дизели никога през живота си не са карали дори и 10км с нов дизел от периода 2009 насам. Относно бензин или дизел, аз специално съм за бензин ако разходът беше без значение. По-точно турбо бензин. Колата за уикенди която искам да имам е БМВ 135и или 335и, а за евридейка бих си държал 116д, а за дълги пътешествия 535д. Нека разправят за турбини, помпи, дюзи, мутри, селяни, цигани - хич не ми дреме. Това са колите! Нека бъда селянин, циганин и мутра събрани в едно, ако това ми докара на паркинга една 135и и 535д. :) :)

Ясно де. И мен да ми подарят едно BMW 760... еми ще преглътна гордостта си, но ще го взема ... :D

И тъй като заговорихме малко по-лежерно, ще ви споделя мен кво ме кефи за евридейка и развейка... Понеже нали ме посъветваха да си взема нещо, дето ме кефи. Ето това много ми харесва, просто да си развявам перчема... Иначе за целта не става, а и ако разсъждаваме практично, пак не става. В общи линии ме кефят странните, различните, интересните... А не баналните, тежкарските и луксозните...

А за общото между BMW и мутрите, говоря за положението в БГ. Предполагам всички знаем какво е то. Съгласен съм с Ага, по времето на Радо шишарката, Паджеро Спорт беше на мода :). Сега е BMW Х6. И знам, че в Европа нещата стоят по друг начин и най-малко значение има колата, която човек кара. Но тук говорим за принципи. Дори и да живея там и да мога да си позволя BMW 535, най-вероятно ще си взема нещо друго... просто да ми бъде по-интересно, и на мен, и на околните... :). Друг е въпроса, дали има нещо друго, което да ми бъде толкова интересно, че да го харесам, а и конкурентноспособно на пазара като качество/цена/надеждност/икономия и т.н.

 

ПП: Ето това абсолютно отговаря на всичките ми изисквания за себеизразяване, плюс това е екологично и супер икономично :)

И е леко за раздел "Смешно, интересно, забавно", но ще го изложа тук. Моля само да не се превърне в повод за коментари, че ще изцапаме иначе чистата тема ;)

 

http://www.instablogsimages.com/1/2011/08/12/bike_house_nzosl.png

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако ще говорим за по-груби мощности, бива да посоча следните примери за възможни:

Тойота ЛендКрузър 100 4.2 D4-D 6 цилиндърчета, 400 нютона от 1200 оборота и само 200 коня :). С тегло от 2.5 тона и ускорение към 13 сек, при това разход от порядъка на 10... не е хич много :). Голяма, удобна, просторна, няма закъсване зиме лете, вече можем да си говорим и за дърпане на ТИРове

 

Единственият минус е , че бюджета които е предвиден трябва да се умножи по десет :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D :D :D :D

:drinks: Добър спор се е заформил.

 

Grandis бил космически кораб, Бмв било КолАтА, дизела бил по изгоден от LPG / CNG, новите дизели са истината :icon_hmm: (мале то как било, аз как си го мислех че е :icon_doh: )

 

Знам, че темата е безкрайна и колкото потребители пишат, толкова и субективни мнения ще се изразят, но се допитвам до вас с конкретен избор между "първенеца" в дискусията Mazda Premacy 2.0 DiTD http://www.cars-data.com/en/mazda-premacy-20-ditd-active-100hp-34369/specs.html http://www.mobile.bg/11326555193247639

Cylinders: 4, in line

Valves per cylinder: 4

Capacity: 1998 cm3

Bore x stroke: 86,0 x 86,0 mm

Compression: 18,8:1

Max power: 74 kW (100 hp)

Max power RPM: 4000 rpm

Max torque: 230 Nm

Max torque RPM: 2000 rpm

Fuel system: direct injection

Engine type: dohc

Turbo: yes

Catalyst: no

 

И нещо с цели 10 по старо от горното предложение което е Mercedes-Benz W124 /първа година в производство далечната 1985г./ http://www.cars-data.com/en/mercedes-250-d-turbo-126hp-34205/specs.html http://www.mobile.bg/11329462454344316

Cylinders: 5, in V

Valves per cylinder: 2

Capacity: 2497 cm3

Bore x stroke: 87,0 x 84,0 mm

Compression: 22,0:1

Max power: 93 kW (126 hp)

Max power RPM: 4600 rpm

Max torque: 231 Nm

Max torque RPM: 2400 rpm

Fuel system: indirect injection

Engine type: ohc

Turbo: yes

Catalyst: no

Най много ще съм заинтересован от мненията на mario64 и DJ Tymbi като хора от бранша. Но и останалите съфорумници да споделят мнението си, което ще прочета с интерес.

Личния ми избор е Mercedes-Benz W124 2.5 тд пред кифлата :good:

Обоснования:

Двигателя е вечен.

Габаритите са предостатъчни.

Когато е конструирано не е мислено да се троши както новите!(това е глобална конспирация която е факт)

Икономичен е!!!

Мерцедес е!

С такава кола съм готов да обиколя света а с кифлата до морето и обратно ако се наложи :)

И да имам опит с W124 слаби страни не намирам, не отстъпва по нищо на доста по нови коли, дори за мен ако се вгледате в този "танк" ще забележат че просто е съвършен.

Имаше в един епизод на Fifth Gear's тест на Mercedes-Benz W124 и мисля че харесаха опитваха се да го потрошат но май не успяха

Излъгал съм се

Редактирано от lancer4x4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако подходим малко по-скромно към ситуацията, можем да се спрем и на:

САБ 9-3 (да не се бърка със "Съюза на архитектите в България" :)) 2.2 TiD 260 нютона и 115 коня, турбо с кулер, не много тежка,

 

Арх. Пътко, СААБ умря... не знам дали знаеш, но го позакриха. От много време СААБ е просто дериватив на Опели... Нямат от години никаква иновация, не се продават, и съответно нямат пари за рисърч енд дивелопмънт, сиреч развойна дейност... :) От марки без кинти за развой трябва да се бяга като дявол от тамян... :) Волво и те са пътници... от време на време се намира по някой заблуден EU пенсионер да си купи Волво... То е от възрастта... Лека форма на деменция - Мерцедес, средна - Волво. Тези марки са били нещо, ама преди 25 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

ПП: Ето това абсолютно отговаря на всичките ми изисквания за себеизразяване, плюс това е екологично и супер икономично :)

И е леко за раздел "Смешно, интересно, забавно", но ще го изложа тук. Моля само да не се превърне в повод за коментари, че ще изцапаме иначе чистата тема ;)

 

http://www.instablogsimages.com/1/2011/08/12/bike_house_nzosl.png

 

Взимай тогава една баничарка.

Фиат Добло, Пежо Партнер, Берлинго, ФВ Кади.

 

Имат добре оборудвани семейни варианти, евтини са, товароносими, идиотоустойчиви, специално Доблото е 800кг товароносимост. Дизелче разбира се... Седиш си високо над пътя... един стикер БАНИЦИ лепваш за заблуда... и си уникален и далеч от суетата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D :D :D :D

:drinks: Добър спор се е заформил.

 

Grandis бил космически кораб, Бмв било КолАтА, дизела бил по изгоден от LPG / CNG, новите дизели са истината :icon_hmm: (мале то как било, аз как си го мислех че е :icon_doh: )

 

Знам, че темата е безкрайна и колкото потребители пишат, толкова и субективни мнения ще се изразят, но се допитвам до вас с конкретен избор между "първенеца" в дискусията Mazda Premacy 2.0 DiTD http://www.cars-data...4369/specs.html http://www.mobile.bg/11326555193247639

Cylinders: 4, in line

Valves per cylinder: 4

Capacity: 1998 cm3

Bore x stroke: 86,0 x 86,0 mm

Compression: 18,8:1

Max power: 74 kW (100 hp)

Max power RPM: 4000 rpm

Max torque: 230 Nm

Max torque RPM: 2000 rpm

Fuel system: direct injection

Engine type: dohc

Turbo: yes

Catalyst: no

 

И нещо с цели 10 по старо от горното предложение което е Mercedes-Benz W124 /първа година в производство далечната 1985г./ http://www.cars-data...4205/specs.html http://www.mobile.bg/11329462454344316

Cylinders: 5, in V

Valves per cylinder: 2

Capacity: 2497 cm3

Bore x stroke: 87,0 x 84,0 mm

Compression: 22,0:1

Max power: 93 kW (126 hp)

Max power RPM: 4600 rpm

Max torque: 231 Nm

Max torque RPM: 2400 rpm

Fuel system: indirect injection

Engine type: ohc

Turbo: yes

Catalyst: no

Най много ще съм заинтересован от мненията на mario64 и DJ Tymbi като хора от бранша. Но и останалите съфорумници да споделят мнението си, което ще прочета с интерес.

Личния ми избор е Mercedes-Benz W124 2.5 тд пред кифлата :good:

Обоснования:

Двигателя е вечен.

Габаритите са предостатъчни.

Когато е конструирано не е мислено да се троши както новите!(това е глобална конспирация която е факт)

Икономичен е!!!

Мерцедес е!

С такава кола съм готов да обиколя света а с кифлата до морето и обратно ако се наложи :)

И да имам опит с W124 слаби страни не намирам, не отстъпва по нищо на доста по нови коли, дори за мен ако се вгледате в този "танк" ще забележат че просто е съвършен.

Имаше в един епизод на Fifth Gear's тест на Mercedes-Benz W124 и мисля че харесаха опитваха се да го потрошат но май не успяха

Излъгал съм се

http://www.youtube.com/watch?v=-bIV_hHPAFQ

http://www.youtube.com/watch?v=tRKhKKdXIl4

 

Леле, 124-ката:icon_clap: Че ако приемем компромиса с факта, че е морално стара, тая кола е по-добра не само от премасито и галанта, ами и от 85% от целия автопарк в момента. И не е скъпа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

И нещо с цели 10 по старо от горното предложение което е Mercedes-Benz W124 /първа година в производство далечната 1985г./

Най много ще съм заинтересован от мненията на mario64 и DJ Tymbi като хора от бранша.

Ето го моето мнение :

Това дето го може Бенца по клипчетата, го могат и братушките от още по далечната 1972 г. .:lol:

Даже не се замисля в локвата с водата ..:D

Едно не мога да разбера, само няколко човека ли четем заглавията и изискванията на самата тема ? ..:icon_hmm:

Човека е задал точен и конкретен въпрос и точни условия ..

1. Японска марка автомобил с чист японски характер (производство, агрегати, части и т.н.);

2. Модел от ниския и средния клас;

3. Двигател - дизел, достатъчно мощен и еластичен, за да дърпа леко ремарке, но с мощност не по-голяма от 74 kW (заради ниския данък);

4. Разход - нисък (около 5-6 литра средно);

5. Говорим за кола на старо, в ценови диапазон 2000Е-3000Е;

6. Но да не е твърде стара, за цената си да е максимално нова (около 2000г).

В коя по точно точка от условията попада този стар дръгел, освен в точка 5 ? ..

То не бяха предложения за бензинки с АГУ, па други Европейски марки, па кво ли не .:icon_doh:

Сега като ще вкарваме в темата и коли милионници за да я разводним максимално, дай да споменем и Тойота Карина 2.0 D и Нисан Лаурел 2.8 D, от 80-те години ..Там празно няма, всички екземпляри си го правят милиона без ОР ..

 

Този Мерцедес дето го вкара в темата, нищо друго не доказва, освен факта, че твърденията на някои разбирачи за това, как тубрината скъсявала живота на всички двигатели са празни приказки и свободни съчинения ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Арх. Пътко, СААБ умря... не знам дали знаеш, но го позакриха. От много време СААБ е просто дериватив на Опели... Нямат от години никаква иновация, не се продават, и съответно нямат пари за рисърч енд дивелопмънт, сиреч развойна дейност... :) От марки без кинти за развой трябва да се бяга като дявол от тамян... :) Волво и те са пътници... от време на време се намира по някой заблуден EU пенсионер да си купи Волво... То е от възрастта... Лека форма на деменция - Мерцедес, средна - Волво. Тези марки са били нещо, ама преди 25 години.

 

Аз като некаращ и съответно нежелаещ да карам супер дизели само чета темата, но тъй като планирам най-накрая следващ автомобил СААБ, а и в общи линии винаги съм имал слабост към тях и активно се интересувам от марката, не мога да се въздържа след подобни няма да спомена какви изказвания - нито са умрели, нито ще умират. GM ги вкараха в сивото, и те си излязоха - нищо повече. Не знам какво точно се разбира под иновация, но имат доста повече иновации вграждащи се серийно, от много други "иновативни" марки, и ако изключим опелският 2.2, който не става, по простата причина, че е опелски, в по-новите модели вграждат един много сполучлив 1.9 tid двигател. Дериватив на Опел - нищо подобно. Даже нищо общо. Само на пръв поглед и ей така, ако си от тия без деменциите с Волво и искаш БМВ. А и нека не забравяме, че СААБ разработват и правят основно турбинирани бензинови двигатели - с глупости не се занимават.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като некаращ и съответно нежелаещ да карам супер дизели само чета темата, но тъй като планирам най-накрая следващ автомобил СААБ, а и в общи линии винаги съм имал слабост към тях и активно се интересувам от марката, не мога да се въздържа след подобни няма да спомена какви изказвания - нито са умрели, нито ще умират. GM ги вкараха в сивото, и те си излязоха - нищо повече. Не знам какво точно се разбира под иновация, но имат доста повече иновации вграждащи се серийно, от много други "иновативни" марки, и ако изключим опелският 2.2, който не става, по простата причина, че е опелски, в по-новите модели вграждат един много сполучлив 1.9 tid двигател. Дериватив на Опел - нищо подобно. Даже нищо общо. Само на пръв поглед и ей така, ако си от тия без деменциите с Волво и искаш БМВ. А и нека не забравяме, че СААБ разработват и правят основно турбинирани бензинови двигатели - с глупости не се занимават.

 

И защо някой да си купи СААБ, а не Шкода? Един много сполучлив 1.9 tid? От кой ОЕМ го купиха? A, сетих се, от ФИАТ!

А с техните мотори знаеш ли какъв е случаят? Изпичат маслото, заради грешно проектирана вентилация. Масово трошат моторите, и им направиха китове, които се фитват за да позамажат положението... Така е като има липса на ресурси, на хора, на статистика от фийлда, .... нищо де, ти си вземи преопакована Вектра с име СААБ, дано си доволен... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И защо някой да си купи СААБ, а не Шкода?

 

Може би защото човека е харесал СААБ :icon_hmm:

Не виждам каква е тази мания за налагане на лично("обективно") мнение, аз ако слушах "обективните" мнения във форума за дизеловия Галант.. най-вероятно щях да карам Опел или Фолксваген. А след като Галанта е толкова чуплив и остарял, не знам как пък аз съм доволен от него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И защо някой да си купи СААБ, а не Шкода? Един много сполучлив 1.9 tid? От кой ОЕМ го купиха? A, сетих се, от ФИАТ!

А с техните мотори знаеш ли какъв е случаят? Изпичат маслото, заради грешно проектирана вентилация. Масово трошат моторите, и им направиха китове, които се фитват за да позамажат положението... Така е като има липса на ресурси, на хора, на статистика от фийлда, .... нищо де, ти си вземи преопакована Вектра с име СААБ, дано си доволен... :)

 

Ами... лично може би защото не смятам, че фолксваген заслужава такава чест ? А оттам нататък сравнението между двете е...леко смешно. Я да видим от кого са купили двигателя...а да сетих се..всъщност от никого. Произведен е и се произвежда от GM, само разработката е на ФИАТ. И дотам. Което си е добър вариант между впрочем. И аз не харесвам ФИАТ, но точно JTD сякаш не е правен от тях. А преопакована Вектра...сериозно ли? Освен двигателя и то дизеловия 2.2 и визуалната форма на известно количество детайли нямат нищо общо. Всичко за СААБ се прави по изричните изисквания на СААБ. Нищо, че формата на детайла е една и съща. Една обикновена врата на СААБ е допълнително заздравявана и с до 5 пъти повече инженерни добавки от идентичната по форма врата на Вектра. Оттам нататък не смятам, че има нужда, а и тема за да коментираме.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо общо с истината, 1,9JTD и 1,9JTDm са едни от най-здравите и надежни дизели в последните 10г. Не знам от къде ти е попаднала тази дезинформация, но имам изключително директни наблюдения върху тези двигатели и това просто не е вярно.

 

Не, става дума за техните си "класически" мотори, деривативи на тези от 80-те.

Всички нови СААБ са с Екотек на ГМ/Опел.

Не съм казал нищо за италианските, които и аз смятам че са добри. На един приятел Алфата е на над 400 000км, дизел, има всякакви други проблеми, но не и с мотора. Всяка баничарка, бусче, каквото се сетя, италианско, е с тези дизели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами... лично може би защото не смятам, че фолксваген заслужава такава чест ? А оттам нататък сравнението между двете е...леко смешно. Я да видим от кого са купили двигателя...а да сетих се..всъщност от никого. Произведен е и се произвежда от GM, само разработката е на ФИАТ. И дотам. Което си е добър вариант между впрочем. И аз не харесвам ФИАТ, но точно JTD сякаш не е правен от тях. А преопакована Вектра...сериозно ли? Освен двигателя и то дизеловия 2.2 и визуалната форма на известно количество детайли нямат нищо общо. Всичко за СААБ се прави по изричните изисквания на СААБ. Нищо, че формата на детайла е една и съща. Една обикновена врата на СААБ е допълнително заздравявана и с до 5 пъти повече инженерни добавки от идентичната по форма врата на Вектра. Оттам нататък не смятам, че има нужда, а и тема за да коментираме.

 

Единственият ми коментар е, че чудеса няма. Добавили са нещо, пропуснали са нещо друго. Накрая сметката я плаща и без това клиента. Ако бяха коли като хората, щяха да са масови. Основният дизайн на бензиновият им двигател слаган на СААБ 9-5 от 1999 е от началото на 80те! След това правят деривативи, но основната им технология, материали, туулинг са без промяна. Ако това бяха добри мотори по съвременните стандарти, те нямаше да заминат изцяло (100% ноухау трансфер и производствен туулинг) в ръцете на Beijing Automotive Group.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би защото човека е харесал СААБ :icon_hmm:

Не виждам каква е тази мания за налагане на лично("обективно") мнение, аз ако слушах "обективните" мнения във форума за дизеловия Галант.. най-вероятно щях да карам Опел или Фолксваген. А след като Галанта е толкова чуплив и остарял, не знам как пък аз съм доволен от него.

 

Карай го Галанта си по 35000км на година, зиме и лете, карай го така 4 години и ще ти чуем обективното НОВО мнение.

Ще ти дойдат мераци за немски, италиански, френски....

 

Защото така се карат тези европейски "кочини", и като им се вземе и последната капка живот и ресурс, тогава това се дава за продажба, и само който е луд, може да очаква че ще кара безгрижно "евтин икономичен дизел".

 

така че, няма налагане, а споделяне. И най-голямата грешка е да се направи скъпа покупка, просто защото ей така, харесва ми. Пари на вятъра. Съветвам всеки търсещ кола, да проучи много сериозно какво купува...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дизеловия двигател, който качват на SAAB 1,9 си е точно на ФИАТ, но по-рядко се среща.

Това си е стария 1,9JTD, но с 16 клапанова глава, друго турбо и промени във впръскването.

Монтира се на последната Lancia Delta, а при ФИАТ и АЛФА се монтира по-нов двигател с означението 1,9JTDm.

 

Всъщност този на СААБ би трябвало да е съвместна разработка, и да се прави в Германия.

 

Единственият ми коментар е, че чудеса няма. Добавили са нещо, пропуснали са нещо друго. Накрая сметката я плаща и без това клиента. Ако бяха коли като хората, щяха да са масови. Основният дизайн на бензиновият им двигател слаган на СААБ 9-5 от 1999 е от началото на 80те! След това правят деривативи, но основната им технология, материали, туулинг са без промяна. Ако това бяха добри мотори по съвременните стандарти, те нямаше да заминат изцяло (100% ноухау трансфер и производствен туулинг) в ръцете на Beijing Automotive Group.

 

Не смятам, че в светът в който живеем ширпотребата е най-добрата статистика за "коли като хората". Ако беше така доста производители щяха да си правят автомобилите самостоятелно, и необременявани от други паразити, но...уви. За бензиновия им двигател няма за какво да говорим, темата не е за това, но материали, технологи, туулинг и т.н...са много по-добре от на доста други по-"иновативни" марки, разходът и динамиката са на ниво, липсата на повече кабелчета и кутийки не го правят по-лощ. А Beijing нищо не е взел, не им ги дадоха. Но се отклонихме от темата, извинявам се за намесата.

Редактирано от Dell
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега като чета, се замислям, че феновете на галант имат ясно изразени и общи психологически черти:

1. Ярки индивидуалисти, търсят различно, нетипично

2. Някои доминантни склонности

3. Независими и непокорни

4. Биха искали да изпъкнат, да се отличат от останалите

 

Обичайно феновете на галант залитат по нишови брандове като субару и СААБ, което е пряка функция от психологическите им характеристики. Явно и аз съм от тях, защото имах до съвсем скоро и субару, винаги съм харесвал СААБ, но по-скоро емоционалните аспекти на бранда, отколкото техническите параметри.

Дотук безспорно е, независимо от дискусията дизел - бензин, че дизеловият ЕА галант е недоразумение:icon_thumbup:

За мен също е безспорно, че за 6000 лв. бюджет може да се купи задоволителна кола, но само ако е малолитражка. Средният клас в този ценови диапазон или е с напълно неясен произход, или доволно стар. Гледах преди няколко седмици обективно на пазара за един точно определен модел. Ами 85 % от колите бяха возилца с неясен произход, които НЯМА как да не дефектират. Останалите 15 % бяха купувани нови от БГ дилър и струваха с около 20 до 30 % повече от останалите. Уви, пазарът не разбира защо това е напълно основателно и за похарчените 20% по-малко пари, логично се получават 80% повече проблеми, ако ми позволите една авто-мото-парафраза по Парето.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...