Премини към съдържание

Дизелът при другите японски марки


Препоръчано мнение

Добре. Много благодаря за компетентните мнения и за участниците в дебата :)

Аз за себе си стигнах до заключение коя кола ми харесва за целта. Разбира се, както казах в началото - няма да купувам, само точа лиги :P. А тук в темата просто поразпитах, разпалих страстите, поумувах, па си седнах на Д-то :D. И да не раздуваме ненужно темата, стигнах до извода, че най-много ме кефи този пример (от японските):

 

Номер 12 Мазда Премъси 2.0 DiTD 100 hp

230Nm при 2000rpm

86.0 x 86.0 размери бутало

директно впръскване (мани го тоя комън рейл)

тегло - 1355 кг (достатъчно стабилна и тежка, пък и висока и голяма)

разход - 5.6/7.8, т.е. около 6-7 средно

Както разбрахме - без скъп съединител

Единствено притеснение - рядък модел и следователно - по-скъпи части и трудни за намиране

линк

 

http://www.cars-data.com/design/pics/thumbs/mazda/mazda-premacy-2001_1519_1.jpg

 

Догодина, като стане ремаркето, ще разглеждаме европейските примери :D :P :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, но когато му дойде времето нека всеки да пише на чай от лайка или маточина. Много помага на нервите. Айде :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, но когато му дойде времето нека всеки да пише на чай от лайка или маточина. Много помага на нервите. Айде :icon_bye:

Айде, обещавам да ви черпя всичките по един чай догодина - само при условие, че стане ремаркето и го дърпам успешно със 100 мулев двигател :D

Ама само един чай - или лайка, или мащерка, по избор. За Анди и двата, да е спокоен :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде, обещавам да ви черпя всичките по един чай догодина - само при условие, че стане ремаркето и го дърпам успешно със 100 мулев двигател :D

Ама само един чай - или лайка, или мащерка, по избор. За Анди и двата, да е спокоен :D

комън рейл е именно директно впръскване :icon_thumbup: Премаси е отлична колица.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

комън рейл е именно директно впръскване :icon_thumbup: Премаси е отлична колица.

Помпа-дюзата е също вид директно впръскване.........

Премаси карал ли си и колко ??? :icon_puke: :icon_puke: :icon_puke: Може би аз съм се поразглезил доста с тоз Грандис, но да твърдиш че Прамасито е отлична кола, значи за Граднис ще е космическа сувалка от съзвездието Орион...........абе вие май си говорите съчинения....... :icon_n_furious:

Напоследък забелязвам една тенденция всичко що е Галант и Мицубиши да се плюе........ :icon_n_furious:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До архитект Петко........... :) Каквато и да вземеш, все ще си пре*бан и трябва да правиш много компромиси, дали ще е дизел или бензин то пак ще даваш пари за гориво, дали ще е голяма или малка, то пак ще правиш компромиси с цена, моментно състояние на колата, и т.н. дали ще е Мицубиши, Мазда,Нисан и т.н. то пак ще я правиш и ще ръсиш пари за ремонти......... :icon_blush: :icon_crying:

Въпроса е тук като е така ,вземи каква да е ,но да ти прави най голям КЕФ като я караш,така и така ще се дават пари....... :D

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

комън рейл е именно директно впръскване :icon_thumbup: Премаси е отлична колица.

 

Има много гледни точки и както е най-правилно да се каже........................................ЗАВИСИ :D

 

RF-T DI 1998 г. (2.0 DiTD) не е комън рейл справка http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine

 

Индиректен впръскване http://i197.photobucket.com/albums/aa85/vwaldon/cut-away.jpg

Директно впръскване http://i197.photobucket.com/albums/aa85/vwaldon/TDI-cutaway.jpg

 

Точно този дизел на Мазда с помпа Denso е накарал мнозина собственици да се направят харакири.

Поддръжката му е скъпа според собственици от mazdabg.com и модела спада леко към екзотика според мен една Opel Zafira A 2.0 DTI/директно впръскване/ 82/101 hp :good: /части навсякъде, цени достъпни, "майстори" под дърво и камък/ и колата като цяло никак не е лоша шофирам една от време на време, бива стегната почти спортно :D поведение :D малко по трудно се свиква с високия седеж, но това е ван :icon_blush: и носи на товар здраво :good:

А за спортното поведение, не е от двигателя а стабилността, която ти дава да влезеш в завой с педал в пода :)

Но никак не е ракета за изпреварвания си трябва условия я някое нанадолнище и т.н

Не че хваля Опел, но Zafira е коренно различна от изграденото "име" на опел.

Редактирано от lancer4x4
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Въпроса е тук като е така ,вземи каква да е ,но да ти прави най голям КЕФ като я караш,така и така ще се дават пари....... :D

 

Правилно! Точно затова, да си вземе БМВ! Кола направена да доставя оргазъм при всяко каране!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До архитект Петко........... Каквато и да вземеш, все ще си пре*бан и трябва да правиш много компромиси, дали ще е дизел или бензин то пак ще даваш пари за гориво, дали ще е голяма или малка, то пак ще правиш компромиси с цена, моментно състояние на колата, и т.н. дали ще е Мицубиши, Мазда,Нисан и т.н. то пак ще я правиш и ще ръсиш пари за ремонти.........

Въпроса е тук като е така ,вземи каква да е ,но да ти прави най голям КЕФ като я караш,така и така ще се дават пари.......

До майстор Пламен :)

Петко, но с Ъ. Иначе се казвам Стойчо, както ти е удобно... :)

Тук моментът е доста психологически... Факт е, че колата е "непрестанен разход". Но за мен колата е "средство за предвижване и превоз на товари" преди всичко. След това е и "себеизразяване и проява на характер". Пример: Седнах наскоро в едно BMW 530 дизел Е60 - вътре кожен салон като в хола в светло бежаво, вентилирани седалки, навигация като телевизора в кухнята, все едно попаднах в космически кораб; потънах в седалката, едвам подадох главата над волана; отвън - джанти 19 цола и т.н. и си казах "Гати лукса". И веднага си помислих "Пък собственика си е пак същия, какъвто го познавам, най-много егото му малко да порасне". Установих, че такава кола не е за мен. Просто предпочитам да заложа на подобна ефектност на дома, в който живея (не случайно правя ремонт сега)... Просто колата стои на пътя, върви къде ли не, амортизира се, цапа се, хората влизат с обувки... най-много да ми помогне с някое ново гадже, което ще ми умръзне по-бързо от колата. Защо трябва да е 530Д Е60 за 15 евра, като може да е Каризма за 5 евра? А другите 10 да ги дам за вкъщи. Каризмата няма да се счупи повече от БМВ-то, просто е по-стара и с по-малки претенции.

факт е също така, че мен ме кефят малките коли. Просто психологически ми вдъхват увереност, че са по-икономични и по-евтини за подръжка поради по-ниския си клас. Дали се чупят повече - едва ли, все пак зависи от много неща. Освен това се карат по-лесно (заради размерите си). Да кажем, с Колт-а мога да направя обратен завой на улицата пред нас, с Грандиса с 5 маневри няма да мога да обърна :-). На дълъг път са по-неудобни? Едва ли, аз не съм голям като габарити, Колт-а ми е тъкмо таман, леко широк на моменти, само тези отзад да му мислят :-D. И така, виждате колко практично разсъждавам, заговорим ли за коли.

 

Е, в този дух ми се иска и да подходя, ако тръгна да избирам дизел. Поставил съм си конкретни изисквания, за мен "правилната" кола, която ще купя, покрива максимално тези изисквания. Ако пък не съществува такава кола, тогава... ще променя условията :-)

 

По въпроса за стара/счупена или нова/здрава кола, също е доста спорно... Всички знаем за нарочно заниженото качество на новите коли. Въпрос на глобална политика, както с колите, така и с крушките, телевизорите, хладилниците (наскоро харизах един Саратов на моя майстор, че следващия ремонт ще е безплатен :-)) и всичко останало... А аз пари за нова кола не бих дал. Не бих, защото:

1. Колата е машина. Стои навън, кара се къде ли не... амортизира се. Да си купя нещо ново, да го прибера у нас и да си го ползвам; как да дам 20-30 000 лв за кола и да я оставя на улицата, все едно да оставя едно куфарче с пари. Ще кажете - гараж? Да де, ама като тръгна да я карам и като я паркирам до завода и някой циганин като ми счупи стъклата... застраховка? Да, ето така процъфтява бизнеса на застрахователите (както и беше с банките), затова там няма криза... а и това са излишни пари, които трябва по задължение да дам. Най-вече не бих си направил застраховка на колата, абсолютно излишни пари (говоря за стара кола, за която не ми пука особено)...

2. Ако си купя нова кола, цената и пада с 1/3 в момента, в който я купя. После ще се чудя какво да я правя (както някои колеги :-)). Ако си купя стара кола и се счупи (непоправимо, или със скъпо струващ ремонт), познайте дали ще я правя :-). Оставям я, взимам друга стара и карам дорде се счупи...

 

Точно този дизел на Мазда с помпа Denso е накарал мнозина собственици да се направят харакири.

Поддръжката му е скъпа според собственици от mazdabg.com и модела спада леко към екзотика според мен една Opel Zafira A 2.0 DTI/директно впръскване/ 82/101 hp /части навсякъде, цени достъпни, "майстори" под дърво и камък/ и колата като цяло никак не е лоша шофирам една от време на време, бива стегната почти спортно поведение малко по трудно се свиква с високия седеж, но това е ван и носи на товар здраво

А за спортното поведение, не е от двигателя а стабилността, която ти дава да влезеш в завой с педал в пода

Но никак не е ракета за изпреварвания си трябва условия я някое нанадолнище и т.н

Не че хваля Опел, но Zafira е коренно различна от изграденото "име" на опел.

 

И аз така прочетох за Маздата - скъпи части, трудно се намират, освен това била мудна...

Прав си, екзотична си е. Точно затова ме кефи. Не искам да карам "банална" кола. ОпЪли и ВагЕни под път и над път, хеле пък на път. Не искам, но май ще заискам. Ако се придържам към своята си теза, че "колата е средство".

 

Стига толкова разсъждения, както казах и в началото - в близко бъдеще ще си остана с Колт-а. Който е доста прилична кола и към момента покрива всичките ми нужди и отговаря на характера ми. Освен това, мисля, че ми носи късмет :icon_blush: Много искам да устиска и тя, и аз. Дано само не ми щукне да я завържа за ремаркето, че тогава няма да устиска :-D

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Но никак не е ракета за изпреварвания си трябва условия я някое нанадолнище и т.н

Забравих да кажа нещо важно:

Да съм състезател, не съм. Даже хич. Обаче виждам голям зор с баирите :)

Като се зададе баир, поглеждам в огледалото да видя кой е зад мен... Еми умръзна ме да ме изпреварват микробуси и тирове :lol:. То е срамно направо... дет се вика, колко му е - количка пестин килца, да не мога да я кача горе... Имаше наскоро допитвания на потенциални купувачи на СпейсСтар 1.3 "дали се задъхват на баир"... А, не бе! Не се задъхват :D... Нищо, той и охлюва пълзи бавно, но рано или късно стига...

Иска ми се да карам нещо с малко по-независима мощност от даденостите на природния релеф :D

И все пак да е икономично, здраво, надеждно, да не плащам куп пари, за да се отчета пред държавата и да получа право да си карам колата (сиреч данъка)... И какво по-разумно нещо от един хубав дизел, но и екологичен трябва да е, не искам да пускам сажди зад себ си (то май такъв филм не е измислен още) :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

комън рейл е именно директно впръскване :icon_thumbup: Премаси е отлична колица.

Директното впръскване не винаги е комънрейл, не подвеждай архитекта ..:)

Директно впръскване са и бусовете Форд Транзит от 90-те години, ама не са комънрейл, иначе Талянците нямаше да се бият в гърдите, че те са го открили (ама с "любезното съдействие на Роберт Бош") ..:D

Премаси е директно впръскване турбо дизел (DITD), но не е комънрейл, в сайтовете са го сгрешили .. Помпата е същото Денсо което се ползва и при Галанта и захранва всяка дюза поотделно .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Директното впръскване не винаги е комънрейл, не подвеждай архитекта ..:)

Директно впръскване са и бусовете Форд Транзит от 90-те години, ама не са комънрейл, иначе Талянците нямаше да се бият в гърдите, че те са го открили (ама с "любезното съдействие на Роберт Бош") ..:D

Премаси е директно впръскване турбо дизел (DITD), но не е комънрейл, в сайтовете са го сгрешили .. Помпата е същото Денсо което се ползва и при Галанта и захранва всяка дюза поотделно .

Но всеки комън рейл е с директно впръскване :icon_thumbup: Имаме тук една кола, купена 2008 г. нова, комън рейл, ДПФ. По спецификация й дават на 150 000 филтърът да дава фира, от дилъра твърдят, че може да изкара до около 180 000 км. Колата се кара доста, около 30 000 км поне годишно и със сигурност ще се кара до края на 2013 г. Сега е на 150 000 км. Напълно сигурен съм, че до 300 000 км. няма да има хардуерни проблеми - дюзи и турбо. Филтърът обаче надали ще изкара, но за 700-800 лв. проблемът се решава. Та със скъсяването на ресурса от турбина, с митове и легенди за драмите с високото налягане мисля дам емпирични доказателства. Колата се кара с българска нафта, по български пътища от български шофьор:icon_thumbup:

Иначе дизелова кола на 10 години с напълно неясен произход е чиста проба пари на вятъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Помпа-дюзата е също вид директно впръскване.........

Премаси карал ли си и колко ??? :icon_puke: :icon_puke: :icon_puke: Може би аз съм се поразглезил доста с тоз Грандис, но да твърдиш че Прамасито е отлична кола, значи за Граднис ще е космическа сувалка от съзвездието Орион...........абе вие май си говорите съчинения....... :icon_n_furious:

Напоследък забелязвам една тенденция всичко що е Галант и Мицубиши да се плюе........ :icon_n_furious:

 

Хохо, космическа совалка, викаш. Грандис не е лоша кола, но за мен лично е малко по-голяма отколкото трябва (просто гаражът ми е тесен) и на практика дизеловият двигател е твърде морално остарял и чужд, на всичкото отгоре. Премаси съм карал веднъж, до морето, дизелова. Грозна отвън, но сравнително просторна отвътре, прилична кола за малко пари без дразнещите и системни фабрични дефекти на някои други марки и модели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен "животът" на всеки двигател се съкращава с добавянето на турбо (или компресор). Генерира повече мощност, следователно частите работят с по-голямо натоварване и оттук следва по-малък ресурс.

Едновремешните мерцедеси (190 и 123) с атмосферни дизелови двигатели все още вървят и много от тях са прехвърлили 1 000 000 км. Вървене е силно казано, по-скоро се придвижват. Карал съм и 300Д и въобще няма никакъв кеф - тракане, вътре се тресе всичко, като даваш газ не види пъкя... Който е карал 2.0Д знае колко не върви. Да изпревариш в този трафик е невъзможно. Трябва ти свободна писта 2 км. да се засили тва железо. При това задължително десния крак на изпреварваното МПС не трябва да помръдва, иначе с изпреварването е свършено. Обаче са издръжливи. Просто нямат сила да се счупят.

По-съвременните и по-мощни съответно са направени с по-сериозни биелни и основни лагери и в случай, че не е жален материал при направата на биели, кол. вал, разпр. вал/ове, клапани, помпи, карат по много, обаче ще е още повече без турбината. Проблемът е кой ще ги купи като динамиката им е отвратителна, а разходът на нафта същия.

Свикнал шофьор на 1.7Д, 2.0Д и другите атмосферки ако седне в галант V6 и настъпи газта до пода знаете ли какво ще стане? Направо ще се стъмни и реакциите ще му останат някъде назад... докато свикне. С хубавото лесно се свиква и почваш да се глезиш. Преди хубавото вече ти се струва грозно и гадно, защото си се докоснал до нещо много по-хубаво. И това е нормална реакция при всеки.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според мен "животът" на всеки двигател се съкращава с добавянето на турбо (или компресор). Генерира повече мощност, следователно частите работят с по-голямо натоварване и оттук следва по-малък ресурс.

Едновремешните мерцедеси (190 и 123) с атмосферни дизелови двигатели все още вървят и много от тях са прехвърлили 1 000 000 км. Вървене е силно казано, по-скоро се придвижват. Карал съм и 300Д и въобще няма никакъв кеф - тракане, вътре се тресе всичко, като даваш газ не види пъкя... Който е карал 2.0Д знае колко не върви. Да изпревариш в този трафик е невъзможно. Трябва ти свободна писта 2 км. да се засили тва железо. При това задължително десния крак на изпреварваното МПС не трябва да помръдва, иначе с изпреварването е свършено. Обаче са издръжливи. Просто нямат сила да се счупят.

По-съвременните и по-мощни съответно са направени с по-сериозни биелни и основни лагери и в случай, че не е жален материал при направата на биели, кол. вал, разпр. вал/ове, клапани, помпи, карат по много, обаче ще е още повече без турбината. Проблемът е кой ще ги купи като динамиката им е отвратителна, а разходът на нафта същия.

Свикнал шофьор на 1.7Д, 2.0Д и другите атмосферки ако седне в галант V6 и настъпи газта до пода знаете ли какво ще стане? Направо ще се стъмни и реакциите ще му останат някъде назад... докато свикне. С хубавото лесно се свиква и почваш да се глезиш. Преди хубавото вече ти се струва грозно и гадно, защото си се докоснал до нещо много по-хубаво. И това е нормална реакция при всеки.

 

E нали цялата коляно-мотовилкова група е проектирана за работа при специфичното налягане и температура на турбо пълненето, бе момчета? И да сравняваме технологии отпреди 40 години с днешните е напълно комично. Да, турбината работи при много високи обороти, лагерува и се износва, неизбежно е. И като я смениш, уви на относително висока цена, имаш практически нов мотор. Ама здраве да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Айде да направим още един напън, дано не стана досаден. Надявам се, че ще е интересно :)

Ако някой има проблеми или е напрегнат, мога да му пратя един чай по Еконт превантивно, чай от Маргаритка :-)

 

Започнахме в началото с примерни модели. Може би направих грешка. Трябваше да говорим само за двигатели. Затова сега ще направо една ретроспекция, като систематизирам в една извадка само примери за Японски дизелови двигатели, които отговарят на условията - 1. до 100 коня; 2. икономични (6-7 средно); 3. да се вграждат в модели, които са произведени около 2000г и да могат да се купят за около 2000-2500Е.

Коментираме следните възлови моменти по двигателя по показатели: здравина и надеждност, както и цени за части и ремонти (последното чисто теоретично). Нищо друго. А възловите моменти са: двигател; впръсквателна система (дали е ин/директно, комън рейл или помпа-дюза, кое е по-добре); турбина (дали има интеркулер, как е по-добре); съединител (скъп, масов и т.н., към него причисляваме и ск. кутия за типични болежки); помпа (надеждна, със скъп ремонт...).

 

Двигатели (по азбучен ред):

 

1. Хонда 1.7 CTDi (вгражда се в Сивик)

цилиндри - 4, в линия

клапани - 16

работен обем - 1686 cm3

размери бутало - 79х86 mm

компресия - 18,4

мощност - 100 hp

въртящ момент - 220 Nm при 1800 rpm

впръскване - common rail

турбина - да, с интеркулер

 

2. Мазда 2.0 DITD (вгражда се в 323, 626, Премъси)

цилиндри - 4, в линия

клапани - 16

работен обем - 1998 cm3

размери бутало - 86х86 mm

компресия - 18,8

мощност - 100 hp

въртящ момент - 230 Nm при 2000 rpm

впръскване - директно

турбина - да

 

3. Мицубиши 2.0 TD (вгражда се в Галант)

цилиндри - 4, V-образно

клапани - 8

работен обем - 1998 cm3

размери бутало - 82,7х93 mm

компресия - 22,4

мощност - 90 hp

въртящ момент - 202 Nm при 2500 rpm

впръскване - индиректно

турбина - да

 

4. Нисан 2.0 TD (вгражда се в Алмера, Примера)

цилиндри - 4, в линия

клапани - 8

работен обем - 1974 cm3

размери бутало - 84,5х88 mm

компресия - 22,3

мощност - 90 hp

въртящ момент - 177 Nm при 2400 rpm

впръскване - индиректно

турбина - да

 

5. Тойота 2.0 TD (вгражда се в Авенсис, Корола, Камри)

цилиндри - 4, в линия

клапани - 8

работен обем - 1975 cm3

размери бутало - 86х85 mm

компресия - 23

мощност - 90 hp

въртящ момент - 203 Nm при 2200 rpm

впръскване - индиректно

турбина - да, с интеркулер (или без при някои модели)

 

6. Тойота 2.0 D4-D (вгражда се в Авенсис, Корола и др.)

цилиндри - 4, в линия

клапани - 16

работен обем - 1995 cm3

размери бутало - 82,2х94 mm

компресия - 18,6

мощност - 90 hp

въртящ момент - 215 Nm при 2400 rpm

впръскване - common rail

турбина - да

 

Ха сега, ако някой има информация по въпросните двигатели, да сподели, аз ще чета с интерес :-). Приготвил съм си и един пакет чай от горски билки :)

 

ПП: А относно впръскването, това което аз знам е, че:

Common rail е директно впръскване и е супер сложно - при различните работни режими на двигателя впръскването е различно, освен това налягането е много високо и т.н.

Помпа-дюза е алтернатива на горното, но нищо повече не знам.

Директно и индиректно впръскване - колегата lancer4x4 го онагледи какво е, но на мен нищо не ми стана ясно, но според термините мога да предположа... Прочетох, че индиректното е по-лакомо и пали трудно зимата и др, директното е по-икономично... Та въпросът е - кое е най-надеждно и най-икономично (или са несъвместими).. :icon_angel:

 

Така е в началото, хиляди неизвестни, точно както оная тема "Въпроси за обикновена АГУ", сега като я чета, и изпадам в смях :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе дизелова кола на 10 години с напълно неясен произход е чиста проба пари на вятъра.

Това е горчивата истина :yes3: Ако имам възможност да си взема нова кола, то тя ще е дизел с много нютони и много малък разход на гориво... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не мога да кажа за изброените модели. Само че ми се виждат много хилави тези японски дизели, друго няма какво.

Не виждам какво й е на разликата в цената на газта и бензина. Да, преди беше 29 стотинки, а бензинът - 1 лев. Или нещо такова. Сега е 2 пъти. Тази разлика ще продължава да намалява. Причината ще е не по-гладни руснаци, а мерките на правителството да събират още пари за бюджета. Газта като алтернатива я виждам така - след 50 000 км. ще съм спестил пари колкото за галант. Или с Арх. Пътко ще направим по една стая вкъщи :) . Дотогава даже ще е за два галанта честно казано.

В перспектива виждам пазара на коли по сл. начин: търсенето (респ. цената) на бензинови коли и без това намалява постоянно и причините са основно две:

1) който е "газифицирал" машината си няма сметка да я продава. Не й докато не навърти някой и друг хх ххх пробег.

2) страхът или каквото и да е друго чувство, че газта е опасна, че понамирисва (ако пропуска) или просто е така да сме против и те т`ва е. Що пък не?! Просто така сме си решили.

Та, за пазара, цените на бензиновите (без монтирана газ) според мен ще спадат още, а дизеловите ще задържат позиции, но няма да поскъпнат. Зависи колко акциз ще се измисли върху нафтата. Хората ще се дърпат от бензиновите, защото е по-скъпо да се возят в тях и в същото време ще избягват тези с монтираната газ, поради много съображения, като - Ооо, ма тя щом е с газ, значи е на много км., а това значи че е издухана; ама той защо е сложил газ пък я продава ... хм, тук има нещо гнило... Яяаа да вземем дизеловата... Оная на 132657 км, помниш ли където я видяхме в онази автокъща. И отиват да купят напудрен за продажба "милионник". Западноевропейците взимат дизел и го смачкват от каране в голяма част от случаите. И те мислят като нас - дали са повече пари за дизелова версия на харесван модел и карат, карат, карат. Избиват разликата в цената на колата като нова, тя почва да се чупи често и те я разкарват. Оставят я в автокъща с арменци, румънци, араби, българи, унгарци и др. "немци", нашите я качват на платформата, връщат й блясъка да няма за какво клиента да чупи от цената, връцкат километража 2-3-4 стотин хиляди километра и те ти 5-10 годишна кола на някакви "прилични" като за клиента километри. Няколко пъти гледам някакви Аудита, БМВ-та и МВ-та по 250-300 коня дизели и след време ги виждам в България на 4 пъти по-малко км. и цената им мааалко по-нисичка от на другите или същата. Понякога са много запазени и са на Цена.

Българинът все гледа да не се мине и често се прее*ава сам. Сега даваха за бебешките столчета и как хората обикаляли и взимали най-много среден клас за 200-300 лева. Ами, какво да кажа ... Ако заплатите на тези хора бяха с четири цифри, дори първата да е 1, нямаше да разсъждават така. Ама новините на БТВ са си такива (изкривяващи истината и предлагащи точно опр. гл. т. и дори манипулативни).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По точка трета, 4D68T. Едно уточнение, 90 кльосета на Галанта е, защото има кулер. Този мотор се вгражда и на SPACE RUNNER, но там са само 82 коня, защото по незнам каква логика японците са счели, че кулер не му трябва. :icon_doh:

Редактирано от n67
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хохо, космическа совалка, викаш. Грандис не е лоша кола, но за мен лично е малко по-голяма отколкото трябва (просто гаражът ми е тесен) и на практика дизеловият двигател е твърде морално остарял и чужд, на всичкото отгоре. Премаси съм карал веднъж, до морето, дизелова. Грозна отвън, но сравнително просторна отвътре, прилична кола за малко пари без дразнещите и системни фабрични дефекти на някои други марки и модели.

И на мен ми изглеждаше малко голяма в началото, но свикнах.........да не говорим ,че за удобствата на жената, сложих всички видове системи за паркиране, парктроник, камера за задно виждане, система за накланяне на огледалата при определен ъгъл като ръгнеш задна..........мислех да сложа и GPS позициониране при паркиране, но се отказах..........това обаче е друга тема, както е казал някой, колкото повече, толкова по добре ........

Дизеловия мотор е на ВАГ групата, така любим на теб, така че можеш да се сърдиш на тях.......трака ужасно, шумно е много вътре ( сега разбрах защо немските талиги имат по добра шумоизолация от японските ,ама и това е друга тема )скопена е много, с много малък диапазон на "разтягане" в оборотите и т.н. и най вече, не е изобщо икономична ,колкото го изкарват ........

Мога да ви намеря Грандис за 12 бона в доста прилично състояние, цена, много близка до Премаси-то от същата година.......и много ясно че е по скъпа, тъй като е в пъти по добра във всчко едно отношение........Все едно да не правиш разлика м/у Трабант и S-класа ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега, ако някой има информация по въпросните двигатели, да сподели, аз ще чета с интерес :-). Приготвил съм си и един пакет чай от горски билки :)

Мога да ти посоча всички + и - на тези мотори, както и на колите, вграждани в тях, но .........не ми се хаби вече, тази тема стана локум голям.......пък и няма ти стигнат билковите чайове .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и бензинов втора употреба модел около 2005г също е покупка на късмет, и там има достатъчно скъпи неща за ремонт, които не рядко дават дефект.

А пък комбинацията с газова уредба, неизвестните започват да стават повече и от при дизела, скъпите ремонти също не са по-малко вероятни от при дизелов.

За мен, при пробег над 15-20 хил.кимлометра годишно изборът е дизел, особенно ако автомобила е по-голям и с по-мощен двигател.

Бензинов автомобил на газ (пропан-бутан или метан) е добър вариант, но да е фабрично оборудван (Bi-fuel и т.н системи).

Не съм противник на безиновите двигатели с монтирана газова уредба, но разликите в цените на горивата не са достатъчно големи.

Това е при варианта, че сега си търсиш автомобил за закупуване.

Ако вече си закупил безинов автомобил е ясно, че нямаш много алтернативи и по всяка вероятност ще го "газифицираш".

Купил съм си бензин ,защото:

1. не понасям тракане от колата ми когато работи мотора.....

2.не искам да мирише на нафта........

3. не искам колата ми да е ограничена в някакъв диапазон от 2 хил. оборота в която тя да върви добре, а след това да е умрел кон с каруца.........

4. навъртам доста -окооло 40-50 хил км.......на година, и съм си сметнал добре нещата.........това при положение че са два еднакви модела коли, с различни мотори, а не както тук правят - едната давала 5 на 100 ,ама то било Премаси, а при теб било 8 ..........много ясно че е 8 ,тъй като карам космически кораб........ :D

5. Дизела е много по скъп за обсужване , ама на теб ли да казвам, ти поне знаеш много ддобре това.........

6. Дизела е ,много по скъп за ремонт,отново на теб ли да казвам...........

7. АГУ-то не евреди на мотора, напротив, друг е въпроса как се монтира и как се настрои........

Така че.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само че това е вярно при сегашните условия и при факта, че смяташ разхода на бензин и газ на твоя галант със среден разход около 12л/100км. Ако обаче го сравниш с един дизел около 2-2,5куб.см ще установиш (среден разход 6-7л/100км), че няма да спестиш много.

 

6т газ + около 1т бензин + газова уредба около 1400лв = около 13 000лв

3,5т дизел = около 9500лв - за 3500лв съм склонен да поема рисковете за маховик около 1000лв, турбо, ремонт около 1500лв.

Дюзи, помпи и т.н, не ги слагам, защото тези елементи хипотетично и на двата вида се развалят и са скъпи.

Както казах по-горе скъпи ремонти могат да се случат и на двата типа двигатели и не бих казал, че при нормална експлоатация са често срещани, както и че при дизелите се срещат по-често от бензиновите "газифицирани" двигатели.

Цт, 6 литра нафта х 3.00лв. = 18 лв. а 12 л. газ х 1.35 = 16.2 лв..........

Освен това средния разход на бензинов мотор от 2 - 2.5 литров не е 12 , а 9 литра ( извънградско -7-8 и градско 12л.)това е при Галант ЕА сериите , които мотори вече са твърде стари .......

Грандиса дава средно по 9л./100 км. а на газ е към 11л...........което мен напълно ме удовлетворява, 14-15 лв./100км са това, и на тези 15 лв. слагам още около 20ст. бензин..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако така ги смятаме, дизеловия двигател дава 4,5л/100км и нафтата е все още по 2,71лв., та при такава сметка това прави 12-13лв на 100км. За 50 000км това прави около 1000лв разлика, добави си и газовата с монтажа и подръжката конкретно на газовата и пак ще получиш цифра близка до 3000лв.

Бензиновия мотор 2-2,5 специално на Галант има среден разход около 10-11л/100км (мисля, че има достатъчно потребители във форума ни, които могат да пресметнат литри и километри за една година и да видим реалния среден разход в нашите условия - БГ). В БГ 9л е илюзия и е възможен само при извънградско пенсионерско каране. .

Моя Галант даваше 7-8л./100 магистрално с около 120-130 км/ч. .......както казах, зависи много и от АГУ-то, което е на колата ти.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако така ги смятаме, дизеловия двигател дава 4,5л/100км и нафтата е все още по 2,71лв., та при такава сметка това прави 12-13лв на 100км. За 50 000км това прави около 1000лв разлика, добави си и газовата с монтажа и подръжката конкретно на газовата и пак ще получиш цифра близка до 3000лв.

Бензиновия мотор 2-2,5 специално на Галант има среден разход около 10-11л/100км (мисля, че има достатъчно потребители във форума ни, които могат да пресметнат литри и километри за една година и да видим реалния среден разход в нашите условия - БГ). В БГ 9л е илюзия и е възможен само при извънградско пенсионерско каране. Поради тази причина съм дал по-високи разходи, както на дизеловия така и на бензиновия двигател. Спора е безсмислен и всеки си определя сам избора, важно е да се получи максимално точна информация за да може да направи своя избор. Дизеловите двигатели са достатъчно надежни, но се пишат легенди за многото проблеми, които основно се дължат на калпава подръжка. Все пак всеки потребител на дизелов двигател трябва да знае, че това не е двигател за спортно каране и продължително подържане на гранични обороти води до проблеми. Дизеловия двигател е икономичен и достатъчно еластичен за нормална всекидневна употреба, който иска спортни изпълнения трябва да се орентира към бързооборотен бензинов мотор. Разбира се има и изключения с двигатели (дизелови и бензинови) даващи много дефекти, но това са изключения и темата беше точно в тази посока - избор на дизелов Японски двигател, който да е максимално надежден в нашите условия. Та думата тръгна от там, че 4D68 всъщност е от тези двигатели - проблемните, и наистина ако трябва да си купя Галант ще е с бензинов двигател, просто защото дизеловия двигател при Галант е едно недуразумение.

Няма смисъл да се хабиш, не ги разбираш нещата :icon_clap: Грандис совалка на газ, дизелите за отопление, галантът номер едно, ако работиш в Ратола. Мисля, че галант е покрил почти цялата ви годишна издръжка :icon_clap: Галант освен красив е любим на сервизите, кола за майстори:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...