Премини към съдържание

Дизелът при другите японски марки


Препоръчано мнение

Разбира се има и изключения с двигатели (дизелови и бензинови) даващи много дефекти, но това са изключения и темата беше точно в тази посока - избор на дизелов Японски двигател, който да е максимално надежден в нашите условия. Та думата тръгна от там, че 4D68 всъщност е от тези двигатели - проблемните, и наистина ако трябва да си купя Галант ще е с бензинов двигател, просто защото дизеловия двигател при Галант е едно недуразумение.

Супер, е така ми харесваш. Сега давай по остналите точки в същия дух, може само мааааалко по-подробно. Да речем:

Точка 1 - Хонда 1.7; Проблеми по двигател - слаби биели, вдига температура бързо, няма кулер, турбината има слаби лагери, материала на блока се износва бърже, има скъп съединител... Преимущества - харчи малко, дюзите са хубава марка. Точка 4 - Проблеми - помпата се скапва бързо, дюзите са мудни и скъпи, съединителя е евтин, ск. кутия е калпава, има кулер, но турбината е зле и е скъпа, впръскването е проблемно заради скапани датчици...

Колко трудно било да си мисля глупости :D. Пиша това само за пример... в този дух ми се ще да чета мнения :). Ама и да са максимално верни и обективни и обосновани де :)

 

Колкото до бензин/газ или дизел... вечният спор. За целта, за която питам, е по-добре дизел :)

Ако говорим по принцип, по-добре е бензин/газ - по-евтина подръжка :). Това е.

 

То и бензинов втора употреба модел около 2005г също е покупка на късмет, и там има достатъчно скъпи неща за ремонт, които не рядко дават дефект.

А пък комбинацията с газова уредба, неизвестните започват да стават повече и от при дизела, скъпите ремонти също не са по-малко вероятни от при дизелов.

 

Абсолютно съгласен! :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да се хабиш, не ги разбираш нещата :icon_clap: Грандис совалка на газ, дизелите за отопление, галантът номер едно, ако работиш в Ратола. Мисля, че галант е покрил почти цялата ви годишна издръжка :icon_clap: Галант освен красив е любим на сервизите, кола за майстори:-)

Хондите и Субарутата са не по малко коли за майстори по твоята логика, ама карай по шопски да отричаме всичко хубаво само защото не ни отърва........в това число и Грандис,който според теб бил по кофти от Примаси........ :lol: :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той е бил специален модел, при 90км/ч е горял около 5л, направо дизел, но вървящ на газ.

Каква е разликата между извънградско шофиране по магистрала и реален среден разход да кажем за една година?

След правилния отговор на въпроса ще разбереш за какво точно говоря.

Специалното беше не колата, а газовата...........поразрови се по темите и ще разбереш че вече не ми държат клепачите ....... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.7 двигателя за твое съжаление (защото държиш да е Японски) е по-лош от дизеловия агрегат на Ровър, които ползват при Акорд. Този двигател е Японски, но не е на Хонда. Ползва се и при някои европеиски автомобили. Нямам преки наблюдения върху Сивик с този мотор, но по форумите е пълно с оплаквания, което означава, че и 30% да са истина - не е добре. Хубава марка са дюзите, които държат на нашите горива и/или се ремонтират лесно (евтино) в БГ. Японските производители на дюзи не се славят с евтин ремонт в БГ или с издръжливост към горивата ни (за common-rail дюзи говоря).

1.7 мотора на Хонда е Исузу мотор, в момента имам един за ремонт,както се очаква , ремонта е глава...... ще направя малко снимки......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Целия ми пост беше риторичен, ако не си сванал намека ми.

Знам каква е била и газовата и какъв е бил Галанта, но няма как газова уредба да промени физичните закони, по които работи бензинов двигател.

 

Е тук не си прав..........ето ти един линк да четеш,че вече ме мързи да обяснявам.........лично съм го изпитал с времето и пространството :D което съм навъртял като километри, около 180 000 км .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.7 мотора на Хонда е Исузу мотор, в момента имам един за ремонт,както се очаква , ремонта е глава...... ще направя малко снимки......

Ха, това ако не е двигателя дето слагат на Опел Астра и Вектра, пък на :D

Аз си мислех, че е на Хонда - високотехнологичен, високоефективен, надежден, здрав и корав, пък то... :D

Ето колко са ползотворни кратките тематични коментари :)

Сега нещичко и за дизелите на Мазда и Тойота ако има, баш... :-) (на Нисан го считам леко за морално остарял...)

ПП: Аз ви казах, че ще се стигне до анализ на европейския дизел, но този път ще бъде под лупа :lupa:

 

ПП: Всъщност за Мазда и Тойота вече се разбра нещо - Маздата е без скъп съединител, с проблемна помпа (?), дюзите са Денсо (което не знам какво значи), Тойотата ако е Д4-Д е със скъп съединител. Сигурно има още де...

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хондите и Субарутата са не по малко коли за майстори по твоята логика, ама карай по шопски да отричаме всичко хубаво само защото не ни отърва........в това число и Грандис,който според теб бил по кофти от Примаси........ :lol: :hysterical:

Мнеее грандис е много по добър от примаси, но дизелът не става. Виж от мазда 5 и грандис дизел кое по бива е спорно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПП: Аз ви казах, че ще се стигне до анализ на европейския дизел, но този път ще бъде под лупа :lupa:

..

Ако ще си взимам дизел ,освен че ще е нов, ще бъде със сравнително голяма кубатура - 3.0 литров и ще е на БМВ .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мнеее грандис е много по добър от примаси, но дизелът не става. Виж от мазда 5 и грандис дизел кое по бива е спорно.

Така е, затова и моя избор е 2.4 МИВЕК бензин.........

Ако трябва реално да сравнявам Грандис с модел на Мазда, то това не е Примаси ,а MPV, което за мен е един грозен фургон , което ,освем обем ,нищо друго не предлага........да не говорим че е на светлинни години по назад по всяко едно отношение сравнено с Грандис.........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А моят мазда 5 дизел :icon_thumbup:

Това пък къде го буташ при мен бре....ходи си играй :senile: :senile: в детската градина с него..... :lol: :icon_tongue:

Това е от класа на Зафирата ............и нема нищо общо с думата ВАН......... :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За сега предпочитам да карам автомобил, като се насоча към "камион" тогава ще мисля за дизел с обен над 3000куб.см.

Е , пожелавам ти да дойде това време,да видиш какво е да караш " камион" .... :D :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опел си имат отделно и техен 1,7 дизел, който е още по-скапан.

Почти всички нови дизели (след 2001 които са дюза-помпа или common-rail, а не просто с директно впръскване) са с двумасов маховик. По-скоро има малки изключения. Двумасовия маховик е скъп елемент, но не е задължително да се прецака (въпреки, че често той е за смяна заедно със съединителя).

По-добре риск с автомобил с двумасов маховик от проблеми с дюзи и помпи - по-евтино и по-лесно се отстраняват проблемите.

Добре :good:

А защо се нарича "двумасов" маховик и какво е ролята на маховика, да обира вибрациите от двигателя ли?

И ей, Росен и Пламен, стига сте цапали темата, всичко стана каша, а как хубаво си подредих точките в поста си, направо ми е жал за труда :D

Искам коментари, ама стига вече с тези Мазди 3,4,5,6 и Грандиси... Няма да си купувам совалка, искам кола.

За BMW не искам да чувам, BMW в БГ се превърна в марка за мутри, цигани, чалгаджии, наркотрафиканти и чичковци с големи шкембаци, а да - и на млади момци без характер с пари в джоба... Аз не съм един от тях. От трите марки най-ми допада Мерцедес, но... искам нещо по-земно. А какво им е на VAG групата?? :-) Доста често се среща, да не кажа предимно... Шкода, Сеат, VW (говорим за двигатели, не за пластмаса в интериора и колко здрава е биалетката).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От чисто Японските дизели, които са добри, май останаха само те заедно с дизелите на Хонда след 2005г.

Да се надяваме, че и новите дизели на Мицубиши ще са добри, за сега чакаме да навъртят 100-150хил.км за да има реални отзиви при екя сплоатацията в БГ.

Имам наблюдения в/у 5- 6 такива, които са на по 150 к км. а два са вече на по 250-280 к км.........( на единия скоро взех от вас агр. ремък и ролките, както и единия ЕГР) става въпрос за Л200 с 2.5 мотора..........освен с ЕГР и дросела, други проблеми по мотора няма.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това пък къде го буташ при мен бре....ходи си играй :senile: :senile: в детската градина с него..... :lol: :icon_tongue:

Това е от класа на Зафирата ............и нема нищо общо с думата ВАН......... :P

Мъка, седем местна и гори под 6:-) . За нея поне не продават билети за градския транспорт и влиза в гаража. Ама и грандис бива, де:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво им е на VAG групата?? :-) Доста често се среща, да не кажа предимно... Шкода, Сеат, VW (говорим за двигатели, не за пластмаса в интериора и колко здрава е биалетката).

......всички селяни карат такива....... :lol: по добре е мутренска кола....... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мъка, седем местна .......

Това 7 места за клечки ли са ??? :icon_doh: Един път се качи на така наречените 6 или 7-мо място, да се повозих там малко и тогава ще пееш друго......двете места са ги сложили ей така ,да се води че е такава и да се ползва ДК...... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бачо Марин, къде си бре... Намесвай се, че вече трудно удържам ситуацията :D

Не че като се намесиш, ще охладиш страстите, но поне ще ги насочиш в правилната посока :D

Пета страница и нищо не казахме, а аз се обърках напълно... А можеше в 1-2 страници да се приключи въпроса, ама нищо де, лаф да става :D

Начи извод - японския дизел е боклук, европейския дизел е за селяни. Италианския дизел да го намесвам ли? Да не се окаже, че той е за момчета с меки китки... :)

Шегата настрана, две-три думи за дизела на Мазда DiTD и дизела на Тойота D4-D ако може :)

И с това приключваме темата, очакваме Сезон 2 - Немски дизел VS Италиански/Френски дизел VS Японски дизел :)

А снимките на Пламен ги очакваме с нетърпение, ще ми се да видя счупен Исузу мотор :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре :good:

А защо се нарича "двумасов" маховик и какво е ролята на маховика, да обира вибрациите от двигателя ли?

И ей, Росен и Пламен, стига сте цапали темата, всичко стана каша, а как хубаво си подредих точките в поста си, направо ми е жал за труда :D

Искам коментари, ама стига вече с тези Мазди 3,4,5,6 и Грандиси... Няма да си купувам совалка, искам кола.

За BMW не искам да чувам, BMW в БГ се превърна в марка за мутри, цигани, чалгаджии, наркотрафиканти и чичковци с големи шкембаци, а да - и на млади момци без характер с пари в джоба... Аз не съм един от тях. От трите марки най-ми допада Мерцедес, но... искам нещо по-земно. А какво им е на VAG групата?? :-) Доста често се среща, да не кажа предимно... Шкода, Сеат, VW (говорим за двигатели, не за пластмаса в интериора и колко здрава е биалетката).

 

В западна Европа Мерцедес се кара изключително и само от дедковци и турци, и таксита. Не съм видял, за 12 години, един млад (под 50) да кара Мерцедес. Това им е голям проблем на Мерцедес... А БМВ се кара от най-обикновени хора... не знам защо е обявена тази марка за мутренска... младежка марка е :)... Много богато портфолио от модели направиха напоследък...

А в далечното минало на 90-те... тогава биячите караха не само черни БМВ, но основно Паджеро, говоря за борчетата в акция с анцузите... да, Паджеро беше на мода тогава... ама си малък да го помниш това. И за Ауди са същите Бг-глупости за циганите... Бг митология... какво си мисли сульо и пульо за теб е без никакво минимално дори значение... същото важи за колите... ще ти споделя един факт от живота в западна европа... тука мацка е абсурд да впечатлиш с кола, смятай, абсурд. Много са ти по-големи шансовете ако си например добър в латино танци, ако си с богата обща култура, ходил на много места по света, каквото се сетиш ориентирано към човека и живота, и нищо около материалната обвивка. Същата мацка отива в шоурума и срещу два подписа подкарва ново БМВ което си плаща сама, а глупакът центриран около колата си, духа супата. Така че, успокойте топката с тези коли и се отдайте на по-висши занимания :) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бачо Марин, къде си бре... Намесвай се, че вече трудно удържам ситуацията

Не че като се намесиш, ще охладиш страстите, но поне ще ги насочиш в правилната посока

Пета страница и нищо не казахме, а аз се обърках напълно... А можеше в 1-2 страници да се приключи въпроса, ама нищо де, лаф да става

Начи извод - японския дизел е боклук, европейския дизел е за селяни. Италианския дизел да го намесвам ли? Да не се окаже, че той е за момчета с меки китки...

Шегата настрана, две-три думи за дизела на Мазда DiTD и дизела на Тойота D4-D ако може

И с това приключваме темата, очакваме Сезон 2 - Немски дизел VS Италиански/Френски дизел VS Японски дизел

А снимките на Пламен ги очакваме с нетърпение, ще ми се да видя счупен Исузу мотор

Тук съм бре, ама от смЕх не мога да пиша ..:D

А и ти май по същата причина, не можеш да четеш ..

Още в началото ти казах кой е най подходящият японски дизел, за целта която гониш. DITD, но ако може 101 коньовата версия (колкото повече, толкова по добре :)) даже на твое място бих прежалил данъка и бих скочил на 110 -то коня .

Изобщо, ако искаш обективни мнения, коментарите на хората които карат и поддържат само бензинови коли, ги прескачай ..:icon_thumbup:

До скоро поддържах Галант с АГУ и то от най добрите (Принс ВСИ), от няколко месеца съм пак на дизел и на всеки 100 км. остават по 2 лв. за бира ..:D Масла, филтри, дискове, накладки, даже и съединителя му е колкото на бензинките .. Само ремъците и ролките комплект са с 20-30 лв. отгоре, но те пък се сменят веднъж на 5 години .. Толкова за скъпата поддръжка на дизела . :)

Отиваме на основната тема- ремаркето ..

И аз чат-пат закачам по някое ремарке или някоя закъсала бензинка :lol: на теглича и знаеш ли кое е най хубавото, разхода се променя само с някакви грамове- до литър на 100 (според тежестта на това което дърпаш) ..

А някой сега с АГУ и ремарке да ми каже, че му дава среден разход 9-10, направо ще му повярвам .. Защото съм дърпал платформа с кола от Австрия с такова МПС и няма да ти казвам как кретахме с 40 км/ч. на 2-ра по баирите на аутобана , и от време на време някой Австриец като ни настигне, намали, изравни се с нас в съседната лента, сваля си джама и започва да жестикулира и да вика "шайзе" , пък ние по стар Български обичай му теглим една цветиста ..:lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук съм бре, ама от смЕх не мога да пиша ..:D

А и ти май по същата причина, не можеш да четеш ..

Още в началото ти казах кой е най подходящият японски дизел, за целта която гониш. DITD, но ако може 101 коньовата версия (колкото повече, толкова по добре :)) даже на твое място бих прежалил данъка и бих скочил на 110 -то коня .

Изобщо, ако искаш обективни мнения, коментарите на хората които карат и поддържат само бензинови коли, ги прескачай ..:icon_thumbup:

До скоро поддържах Галант с АГУ и то от най добрите (Принс ВСИ), от няколко месеца съм пак на дизел и на всеки 100 км. остават по 2 лв. за бира ..:D Масла, филтри, дискове, накладки, даже и съединителя му е колкото на бензинките .. Само ремъците и ролките комплект са с 20-30 лв. отгоре, но те пък се сменят веднъж на 5 години .. Толкова за скъпата поддръжка на дизела . :)

Отиваме на основната тема- ремаркето ..

И аз чат-пат закачам по някое ремарке или някоя закъсала бензинка :lol: на теглича и знаеш ли кое е най хубавото, разхода се променя само с някакви грамове- до литър на 100 (според тежестта на това което дърпаш) ..

А някой сега с АГУ и ремарке да ми каже, че му дава среден разход 9-10, направо ще му повярвам .. Защото съм дърпал платформа с кола от Австрия с такова МПС и няма да ти казвам как кретахме с 40 км/ч. на 2-ра по баирите на аутобана , и от време на време някой Австриец като ни настигне, намали, изравни се с нас в съседната лента, сваля си джама и започва да жестикулира и да вика "шайзе" , пък ние по стар Български обичай му теглим една цветиста ..:lol:

Така е, дизелът е много по-малко чувствителен към натоварването на колата и относително по-високата скорост. Едно от последните ми карания на 6а13 беше към Турция преди година и половина. Галантът от София до Пловдив със 170 км. ч. константна скорост, Агресивно каране от Пловдив до Свиленград, водеше двулитров комън рейл, постоянни изпреварвания на трета и четвърта, резки ускорения и спирания. На границата долях 11,3 л. 98 за 100 км. пробег. Пълно-пълно. При същия не особено любим ми стил на каране със същия водещ отпред дизелът даде 6,5.

Агата въвежда нов термин - вместо Автоцентричен в себелюбивия смисъл, Автоцентричен като автомобилоцентричен :icon_thumbup: . И ако може центърът да се събира в бюджет до 4000 лв. Не е грехота, че сме бедни, жалко е че това необратимо уврежда ценности, морал и поведение.

А иначе по темата - изглежда има поне двама, които ти препоръчват един и същ двигател, монтиран на японско купе.:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двата двигателя след 2006г - 2.5DID и 3.2DID не ги включвам в тези мисли, това са малко нещо като плавен преход от старите двигатели с добавена система common-rail. И двата двигателя, не мога да ги пречисля към съвременните "добри" дизели - върху тях имам достатъчно наблюдения. Говоря за 2.2 и 1.8 които ги слагат на ASX, Outlander и Lancer.

 

Олеле майчице, 3.2 DID би трябвало да е в мокрите сънища на всеки автомайстор в тая страна. :icon_thumbup: И в Европа. Допускам, че има сюжет, при който някой квартален майстор разказва на внуците: Дечица, тая вила я построих благодарение на мицубиши, едно време имаше паджеро с 3.2 дизелов мотор - е от неговите ремонти събрах пари за вилата :icon_clap:

Всъщност ако мерим с аршина на този двигател, разбираем е страхът на широки групи хора от дизеловата технология, която точно тук е супер недоклатена. Уж комън рейл, пък с тая помпа, дето струва колкото астра и неизбежно и идва ред. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че след като говорим за България.. освен показателите на моторите, трябва да се обърне и внимание на това колко са капризни от към нафта(по-скоро боза). Имам познати с по-нови дизелчета, които от време на време имат ядове заради кофти нафта. Да чукна на дърво за сега с Галанта на съм имал техните проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е сега вече стана смешно :-)

Аз пък тегля само дизелови коли. Мен още никой не ме е теглил. Теглил съм ги както заради повреда, така и зимата в снега кат не щат да стъкнат. Коронният ми номер е на задна из града по половин километър сред трафика. Има повече сцепление на задна :icon_thumbup:

 

От мен един ГОЛЯМ ГЛАС за дизелова Тойота!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре момчета, благодаря много за включванията и за съветите :). Сега закривам заседанието.

Защото Ага е напълно прав - не бива колата да се превръща в приоритет. Което при мен още не се е случило, слава Богу :)

Сега отивам да върша онова, което към момента е приоритет. Пък може, ако стане сполучливо, и снимки да кача :)

Но да знаете от сега - очаква се Сезон 2 за анализ на родните дизели, задръжте страстите дотогава...

Той един анализ... чудя се има ли смисъл да пускам такава тема :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...