Премини към съдържание

Дизелът при другите японски марки


Препоръчано мнение

Карай го Галанта си по 35000км на година, зиме и лете, карай го така 4 години и ще ти чуем обективното НОВО мнение.

Ще ти дойдат мераци за немски, италиански, френски....

 

Защото така се карат тези европейски "кочини", и като им се вземе и последната капка живот и ресурс, тогава това се дава за продажба, и само който е луд, може да очаква че ще кара безгрижно "евтин икономичен дизел".

 

така че, няма налагане, а споделяне. И най-голямата грешка е да се направи скъпа покупка, просто защото ей така, харесва ми. Пари на вятъра. Съветвам всеки търсещ кола, да проучи много сериозно какво купува...

 

Ако гоня икономии ще си взема колело а не кола, така че предвиждането ти за немци, италианци и франсета.. едва ли би се сбъднало скоро, има достатъчно япончета на които бих се спрял преди да се върна на европейските коли.. Пък и аз не обичам да правя сметка на чужди пари, мисля че щом човек е достатъчно кадърен да си ги изкара, ще е достатъчно кадърен и да си разпределя.

А относно Галанта вече над 2 години си го карам и всеки ден си пътувам с него със същото удоволствие с което и когато го взех, като дойде тръпка към друго ще го сменя и толкова. Не виждам къде е притеснението ти, не знам до момента някой да се е оженил за колата си, за коза знам, но за кола..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бих ви предложил нещо, но трябва да си го внесете отвъд океана.

Иначе си има качествата, но не е японец, не е дизел и е пикап!

За любопитните ето и

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък много се кефя на Сузуки, Субару и СААБ, понеже всички започват със "С", а тази буквичка ми е любима.

А сега някой да излезе да ми каже, че не мисля рационално :o :D :P

Ако трябва да бъда по-конкретен - Сузуки, защото са малки; Субару, защото им се носи славата с безотказните боксери; СААБ - мисля, вече споменах за имагинерната аналогия със "Съюза на арх. в БГ"

И понеже темата се превърна във вечерна седянка, си позволявам да споделя тези лични наклонности към залитане в гьола ;)

Сега сериозно:

Ако мисля практично, впредвид условията и целта в темата, ще си взема немски дизел - VW, Шкода, Сеат; или италиански дизел - Фиат, Алфа, Ланча; или френски дизел - Ситроен, Рено, Пежо. Казвам ги по реда на личните ми предпочитания.

Ако мисля гъзарската, ще си взема Лексус, Инфинити, Грандис или Превиа, или ЛендКрузър 100 или Л200... или Ф150 (туй в случай, че живея в Аляска).

Ако пък мисля рационално и нямам предразсъдъци (и съм непукист), ще си взема BMW. Действително, ако трябва да бъдем обективни, в модерния свят BMW е една страхотна марка - има технически, научен и пазарен капацитет, продава в цял свят, продажбите ѝ задминават много други марки... Не се нуждае от сътрудничество с други марки като, да кажем, Бенц+Даймлер, ГМ+Опел+Сузуки+Субару+..., Форд+Волво+... или Евротройките - Ситроен+Пежо+Рено, или Фиат+Ланчия+Алфа, или Ваген+Шкода+Сеат+Ауди. BMW е самостоятелна (както Тойота и Хонда до известен смисъл) и това е от голямо значение за крайния клиент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък много се кефя на Сузуки, Субару и СААБ, понеже всички започват със "С", а тази буквичка ми е любима.

А сега някой да излезе да ми каже, че не мисля рационално :o :D :P

 

Вземай един Ситроен и той започва със "С" или направо самосвал си вземи .:lol:

Някой няма ли да каже нещо за Тата, та да сме изредили всички марки в темата ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вземай един Ситроен и той започва със "С" или направо самосвал си вземи .:lol:

Някой няма ли да каже нещо за Тата, та да сме изредили всички марки в темата ..:D

Бе не знам за Тата, ама е това е перфектно за моята цел (и започва със С :)):

линк

Аргументи: чист дизелов агрегат с 5 цилиндъра и почти 200 нютона, без турбо, с индиректно впръскване. Малко множко харчи, но се надявам, че ще върви и на олио ;). Хубав, не много стар и не много малък джип, стои стабилно на пътя и най-важното - дърпа кат катър... :lol:

Части и ремонти - евтини части (все пак говорим за Чайна), вече и в България са налични... Какво по-хубаво от лошото време, очаквам "съвети" :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък много се кефя на Сузуки, Субару и СААБ, понеже всички започват със "С", а тази буквичка ми е любима.

А сега някой да излезе да ми каже, че не мисля рационално :o :D :P

Ако трябва да бъда по-конкретен - Сузуки, защото са малки; Субару, защото им се носи славата с безотказните боксери; СААБ - мисля, вече споменах за имагинерната аналогия със "Съюза на арх. в БГ"

И понеже темата се превърна във вечерна седянка, си позволявам да споделя тези лични наклонности към залитане в гьола ;)

Сега сериозно:

Ако мисля практично, впредвид условията и целта в темата, ще си взема немски дизел - VW, Шкода, Сеат; или италиански дизел - Фиат, Алфа, Ланча; или френски дизел - Ситроен, Рено, Пежо. Казвам ги по реда на личните ми предпочитания.

Ако мисля гъзарската, ще си взема Лексус, Инфинити, Грандис или Превиа, или ЛендКрузър 100 или Л200... или Ф150 (туй в случай, че живея в Аляска).

Ако пък мисля рационално и нямам предразсъдъци (и съм непукист), ще си взема BMW. Действително, ако трябва да бъдем обективни, в модерния свят BMW е една страхотна марка - има технически, научен и пазарен капацитет, продава в цял свят, продажбите ѝ задминават много други марки... Не се нуждае от сътрудничество с други марки като, да кажем, Бенц+Даймлер, ГМ+Опел+Сузуки+Субару+..., Форд+Волво+... или Евротройките - Ситроен+Пежо+Рено, или Фиат+Ланчия+Алфа, или Ваген+Шкода+Сеат+Ауди. BMW е самостоятелна (както Тойота и Хонда до известен смисъл) и това е от голямо значение за крайния клиент.

Знаех си, че си тръгнал към Ваговете :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знаех си, че си тръгнал към Ваговете :rolleyes:

Ооо, аз от години съм тръгнал, но чувството ми за себеотличие ме спря :D

Докато не оседлая веднъж немски дизелак (афенитет ми е ФолкВагин-а, не че слушам ФолкМюзик-а), няма да разбера направил ли съм грешка... (не съм де, то е ясно :). Сериозно казвам)

Неведнъж съм се возил във Венто 1.9 SDI (чист дизел)... Малеее :D! Той дрънчи и трака та чак собствените си мисли не чувам. Шофьора дава газ, той затраква още повече, по едно време почна и някакъв лагер да свири, свиреше само като дава газ. Зимата парното пуска топло, колкото да не потекат висулки от нослетата... В общи линии, за да го накараш туй чудо да върви, трябва да му пуснеш газ до долу. И тук е въпроса да попитам: Аджеба, защо турбото да разваля мотора, а пък газта до долу на чист дизел да не го разваля...? Т.е. в единия случай даваш леко газ и турбото си върши останалото, в другия случай го пържиш като невидел, а той пак едвам върви... И как така не пука глава тоя чист дизел, ако го натискам до доле, в общи линии - защо чистия дизел е по-надежден, защото няма приспособление (турбо), което изкуствено да му вдига въртящия момент ли? Все пак това е въпрос на инженерни изчисления, друг е въпроса какви пари от материала за блока на двг са спестени (нарочно)... Затова си говорим за дизели преди и сега... :icon_hmm:

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ма няма такова нещо бре Пътко...това са митове и легенди :D Те инженерите да не са прости?! Нали всичко смятат. Е на галанта примерно дисковете не са ги досметнали, ама хората не са безгрешни :icon_blush:

Иначе, ако искаш немско муле за теглене на товари мога да ти предложа едно дето баща ми го кара. 324д 86-ти набор. 6 цилиндров редови 2.4 дизел-асматик. И конете му са в графа нисък данък, само дето гражданската му порязва лошо. Трудно се изпреварва с него дето се вика, но съм го пълнил с дърва колкото да остане място за шофиране и гумите му станаха все едно са на 0.2 атм надути и ускоряваше дори на 4-та (Diesel Power дето викат). И тая антика да ти я спра до тия съвременни дизели да я изфорсирам, да видиш без комон рейли как не пуши (дето все казват било нормално). Пък дали принудителното пълнене на един двг скъсява живота му или не...прочети принципа на действие и сам си прецени, защото различни хора...различни мнения сам виждаш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ма няма такова нещо бре Пътко...това са митове и легенди :D Те инженерите да не са прости?! Нали всичко смятат. Е на галанта примерно дисковете не са ги досметнали, ама хората не са безгрешни :icon_blush:

Иначе, ако искаш немско муле за теглене на товари мога да ти предложа едно дето баща ми го кара. 324д 86-ти набор. 6 цилиндров редови 2.4 дизел-асматик. И конете му са в графа нисък данък, само дето гражданската му порязва лошо. Трудно се изпреварва с него дето се вика, но съм го пълнил с дърва колкото да остане място за шофиране и гумите му станаха все едно са на 0.2 атм надути и ускоряваше дори на 4-та (Diesel Power дето викат). И тая антика да ти я спра до тия съвременни дизели да я изфорсирам, да видиш без комон рейли как не пуши (дето все казват било нормално). Пък дали принудителното пълнене на един двг скъсява живота му или не...прочети принципа на действие и сам си прецени, защото различни хора...различни мнения сам виждаш :)

При смятането на галанта е имало промоция насаке, от която иженерите са се възползвали :drinks:

Чудя се дали да дам за пример една дизелова резачка за дърва, която е на 80 г. и още работи:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, не се залъгвайте. Няма дизел "пауа", няма бензиновите коне били други. Мощността на всеки двигател се измерва в киловати и нютонметри. Немският килограм с нищо не е повече от българския. Все си е 1 кг. Чувството при ускорение от място в кола 90 коня, независимо на нафта или бензин, е еднакво при равни други условия (маса на автомобила, предавателни числа, число на главното предаване и цолажа на гумите).

В движение е по-различно. Почти всички бензинови искат обороти за да направят "коне", а дизеловите са разчетени да генерират мощност около средните обороти и след 3/4 от оборотния диапазон (понякога и 2/3) се "затапват". Заради принудителното пълнене произвеждат по-голям въртящ момент, а това означава по-добро доускорение в сравнение с бензинов двг. При 6А13 кривите на мощността също се сгромолясват над 6000 оборота.

Ако е състезателна кола вече е друго - в ниски няма никой, но от средни нагоре "късат щранговете" и е така до малко преди ограничителя на оборотите. Двигателите в автомобилите серийно производство са настроени да предоставят достъпна мощност - имат тяга в ниски и средни работни режими.

Предимството на турбодизеловите по отношение на доускорението изчезва при сравнение с турбо бензинови, дори Нм да са по-малко при бензиновите, конете ще са повече. Оттук следва по-бързо ускорение и съмнително предимство за дизела при доускоряване на V-та предавка от 100 нагоре. Зависи кой колко Нм прави и кога са налични (в оборотите).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, не се залъгвайте. Няма дизел "пауа", няма бензиновите коне били други. Мощността на всеки двигател се измерва в киловати и нютонметри. Немският килограм с нищо не е повече от българския. Все си е 1 кг. Чувството при ускорение от място в кола 90 коня, независимо на нафта или бензин, е еднакво при равни други условия (маса на автомобила, предавателни числа, число на главното предаване и цолажа на гумите).

В движение е по-различно. Почти всички бензинови искат обороти за да направят "коне", а дизеловите са разчетени да генерират мощност около средните обороти и след 3/4 от оборотния диапазон (понякога и 2/3) се "затапват". Заради принудителното пълнене произвеждат по-голям въртящ момент, а това означава по-добро доускорение в сравнение с бензинов двг. При 6А13 кривите на мощността също се сгромолясват над 6000 оборота.

Ако е състезателна кола вече е друго - в ниски няма никой, но от средни нагоре "късат щранговете" и е така до малко преди ограничителя на оборотите. Двигателите в автомобилите серийно производство са настроени да предоставят достъпна мощност - имат тяга в ниски и средни работни режими.

Предимството на турбодизеловите по отношение на доускорението изчезва при сравнение с турбо бензинови, дори Нм да са по-малко при бензиновите, конете ще са повече. Оттук следва по-бързо ускорение и съмнително предимство за дизела при доускоряване на V-та предавка от 100 нагоре. Зависи кой колко Нм прави и кога са налични (в оборотите).

Да, но ускорението е различно при две коли с мощност 90 к.с - едната бензинова със 150 НМ, другата дизелова със 220 НМ. Стандартните дизели в последните 5-6 години са с мощност около 140 к.с и торк от 310 до 350 НМ. Типично двулитрови или 1,9. Доускорението на тези мотори и поведението при изпреварване са по-добри или в най-лошия случай еквивалентни на шест цилинровия прословут бензинов мотор при сравнително двойно по-нисък разход. И ако шестакът уж има някакви спортни амбиции, един съвременен двулитров турбо дизел има същото поведение, без водачът му да разбира, че някакви спортисти наоколо се амбицират да го гонят, задминават, наказват и прочее:icon_thumbup:

Един от приятелите ми има примера П10 ГТ, която беше седяла 10 години в склад, та всъщност беше практически нова. Той е мераклия момче и вкара в маркови подобрения 5,6 бона - валове, окачване, оелкотен маховик, електроника, изпускателна система и прочее. Та по груби сметки стана около 170 коня колата (150 сток) и след всичко това на магистралата за Варна един ВАГ пумпе-дюзе със 131 коня вървя рамо до рамо с нисана до над 200 км. ч., което леко разстрои колегата.

Та така, кой каквото му е на сърце. Аз мечтая за двулитров турбо дизел за ежедневието с много място за семейството и туин турбо шестак за свободното време.:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

При смятането на галанта е имало промоция насаке, от която иженерите са се възползвали :drinks:

 

При смятането на дизеловия двигател са се възползвали не само японците.

При французите - на по коняк, при немците - на по бир фест, италианците - на по винце... :D

Скоро почти всичко ще мине на електричество (за сега електричество - бензин).

Да вземат да се отърват хората от тракане, пушене, тресене...и безумни спорове по форумите дизел -бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При смятането на дизеловия двигател са се възползвали не само японците.

При французите - на по коняк, при немците - на по бир фест, италианците - на по винце... :D

Скоро почти всичко ще мине на електричество (за сега електричество - бензин).

Да вземат да се отърват хората от тракане, пушене, тресене...и безумни спорове по форумите дизел -бензин.

И като дойде това време(на електро автомобилите) ще настане часът на преход от незаконни ракиени казани към домашни инсталации за производство на бензин. :drive:

Редактирано от bonevsy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Киловатите са решаващи при ускоряване от място до някаква не много висока скорост (да не пречи вятъра на малолитражките - до 100 например), обаче при 4-5 човека в купето или изкачване на баир предимството вече е на страната на повечето Нм. За доускорението важи същото. Едно саксо VTS върви повече от 6а13 до 100, ама на баира с 5 човека плези език, докато аз съм на круиз на 2400 оборота със 100 км/ч и дори се усеща автоматичното подаване на гориво като някакво ускоренийце. Всъщност оттук идва заблудата в много хора, че дизелите вървят много повече от бензиновите с еднакви или почти еднакви "коне". В града малкото Нм не се усещат, но като подгониш на последната скорост и дойде баира вече започваш да разбираш колко важна е теглителната сила (Нм).

И аз не мога да разбера защо се спори дизел-бензин след като нещата са ясни от много години, а именно - изпитваш удоволствие от бързото ускорение и качественият реФ на двигателя и имаш много пари? Взимаш бензинов с турбо компресор с генерация 63-70 мм и подаваш Щялата газ. Искаш практичност и нисък разход на гориво? Тогава нафтата е по-добрият избор.

Свидетели сме на процес на вземане на надмощие на разума над емоциите. Преди гледахме колко е луксозна колата, колко меко вози, как приятно се ускорява... а сега колко харчи :icon_hmm: . Харчи ли малко, значи е хубава. Няма значение какъв пластмасарник е, че е тръскало, че прилича на варел и колко е раздрънкана и захабена.

Ако можех да си го позволя, щях да имам ауди а2 1.4 тди за градско и къси разстояния и друга просто за кеф турбо бензин на задно предаване (или 4х4). В случая трябва да е една и бих избрал дизелова евридейка да става за всичко с нужните компромиси естествено :icon_hmm: А казах, че подминавам японските поради две основни причини - тънката ламарина и жалката шумоизолация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата обясни за какво му трябва дизелче, според мен и Галанта и Примерата(визирам ТДИ) ще му вършат работа. Над тях имам по-голямо наблюдение и влизат в изискванията му за парите и малкия данък. В по-ниските километри Галанта е по-пъргав, но след това особена разлика няма. Относно по-старите Примери без турбо.. голям мрътвец е.. но пък не сме срещали сериозни проблеми. Дори когато решиха да го карат докато издъхне.. така и не иска да се предаде кучето. Окачване, тампони и ламарини заминаха, но двигателя си се държеше.

 

Относно това което каза Анди за шума.. европейчетата тракат достатъчно, за да го изключа като критерии. Старото дизелово моторче на Галанта работи доста меко като за дизел и определено не изпушва толкова много, колкото доста по-нови дизелови мотори на други марки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миро, не си ме разбрал или аз не съм достатъчно ясен :-) Примерът с мицката на баира сравнена с по-малка кубатура кола, която иначе е по-повратлива и динамична, беше да покаже предимството на повечето Нм. Нафтите са с повече и съответно не се интересуват особено колко е натоварена колата или стръмен баира.

Вики, немските са по-шумни на празен ход и често имат досадни вибрации в уж скъпи модели, обаче при 90 и нагоре км/ч не можеш да разбереш дизелова ли е или бензинова. Просто чуваш едни гуми и нищо друго. Мисля че по-сериозният шум на място при тях може да се преживее на фона на по-важното предимство ;-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За съжаление мисля, че няма да е толкова скоро, защото това нарушава финансовите интереси на големите държави.

Ако не бяха тези финансови интереси щяхме да сме забравили вече какво е това автомобил с двигател с вътрешно горене.

 

Вече е факт от доста години. Просто в момента е процес на задържане с хибридите и опитите на известните фирми за модели изцяло на

електричество. Доста коли виждам в Германия на ток, в това число и много Mitsubishi i.

В Япония пък още повече.

Много е приятно покрай теб да мине кола напълно безшумна и не бълваща дим (особено дизел).

Всъщност дизеловия двигател е едно пълно недоразумение. Помпи-дюзи, клапи-помпи, комън-рейли и разни други впръсквания изобщо не

променят общата картина на един напълно непроменен двигател от 1 век насам. Напъванията на европейските фирми да наложат дизел са напразни.

В Япония изобщо не се кара дизел по понятни причини. Това е и обяснението японците да правят дизели "за цвят", за да угодят на европееца и в частност на

няколко заблудени европейски държави (предимно Германия). Целия този цирк е именно заради Германия. По целия свят иначе дизеловия двигател е почти напълно отречен от много години.

Относно икономиката на САЩ и огромния и интерес (финансов и военен) и той е на изчерпване. Няма как САЩ да определят цените на петрола чрез войни дълго време.

За това големите държави се отказват от неефективни източници на енергия и от влиянието си от петрола.

Например в Германия е пълно със солари и ветрогенератори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Кака да не е променяно по бензиновите двигатели? Виж само системите на Мицубиши - GDI, MIVEC...

За другите марки е същото.

Премахнаха карбураторите, алуминиеви блокове, генерации, ЕКУ-та..и т.н.

Дизелите промениха впръскването и до там.

Също така сложиха пластмасови капаци да не се чува шума от двигателя - гениално! Пак тракат, пушат и пукат глави, всяка трета кола е с проблем.

Субару направиха боксер дизел. :icon_clap:

Ремонти безкрай...

 

П.П.

Само за информация - Меркел поде програма за премахването на атомните електроцентрали, в Япония положението е още по-сериозно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Поздрави и от мен,

следя темата с огромен интерес и си мисля че се развива доста добре и всеки ден по нещо ново може да се прочете и научи. Та така и така стана доста разнородна искам да попитам за малко инфо от колегите, за VOLVO S60 D5 2001-2008 AUTO какви наблюдения имат към този автомобил и двигател и кутия, няма как някой да не знае. Той също мисля ще става да тегли каравана въпреки че за теглене според мен е по-добре да бъде нещо със задвижване на 4 те колела та даже и с бензинов мотор, а икономията да се търси във възможността да се премине в режим на задвижване на единия мост за ежедневна употреба. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, не спорете!

Като свърши всичкия петрол на света, всички ще караме или дизел, или батерии. Понеже дизела по-лесно се пригажда към олиото ;). А то вече... може и сами да си го произвеждаме. Светът е започнал с превоз чрез нафта, и ще свърши пак така :D. Защо в началото корабите и влаковете са хвърляли въглища, после са минали на нафта? Много просто, защото нафтовия мотор има по-голямо КПД от бензиновия (или просто по онова време нафтата е била по-позната като гориво). Турбо, охлюв, запетайка, все носи повече от бензинката. Неведнъж в темата споменахме за мокрите езици на бензиновия двг по баирите с 4 човека и два сака...

Изводът за мен е ясен: ако искам да возя цимент и да влача дървета, ще си взема дизел. Ако искам комфорт без много тракане, приятна тиха возия без много сажди, ще си взема бензинче. Да, ама аз имам бензинче, и като едно малко дете, съм страшно любопитен към странностите и новостите в заобикалящия ме свят, и ми се иска да експериментирам... дорде съм още млад :o :D :P

Да пускам ли вече новата тема за европейския дизел и неговото място в мАдерния свят, или да изчакам малко... :icon_angel:

Айде, ще изчакам, може пък да кажем още нещо хитро в тая тема ;)

През това време умолявам всички: Взимате едно листче и моливче и с ключови думи си отбелязвате всички насоки/точки, по които ще говорим в новата тема. После да няма "аз пропуснах това, онова" :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Поздрави и от мен,

следя темата с огромен интерес и си мисля че се развива доста добре и всеки ден по нещо ново може да се прочете и научи. Та така и така стана доста разнородна искам да попитам за малко инфо от колегите, за VOLVO S60 D5 2001-2008 AUTO какви наблюдения имат към този автомобил и двигател и кутия, няма как някой да не знае. Той също мисля ще става да тегли каравана въпреки че за теглене според мен е по-добре да бъде нещо със задвижване на 4 те колела та даже и с бензинов мотор, а икономията да се търси във възможността да се премине в режим на задвижване на единия мост за ежедневна употреба. :mitsu-smiley:

Имам богат опит с такава, но 2,4 бензинова. Купена нова 2007. Недобри впечатления, тясно, лоша авто кутия, лош разход.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, не спорете!

Като свърши всичкия петрол на света, всички ще караме или дизел, или батерии. Понеже дизела по-лесно се пригажда към олиото ;). А то вече... може и сами да си го произвеждаме. Светът е започнал с превоз чрез нафта, и ще свърши пак така :D. Защо в началото корабите и влаковете са хвърляли въглища, после са минали на нафта? Много просто, защото нафтовия мотор има по-голямо КПД от бензиновия (или просто по онова време нафтата е била по-позната като гориво). Турбо, охлюв, запетайка, все носи повече от бензинката. Неведнъж в темата споменахме за мокрите езици на бензиновия двг по баирите с 4 човека и два сака...

Изводът за мен е ясен: ако искам да возя цимент и да влача дървета, ще си взема дизел. Ако искам комфорт без много тракане, приятна тиха возия без много сажди, ще си взема бензинче. Да, ама аз имам бензинче, и като едно малко дете, съм страшно любопитен към странностите и новостите в заобикалящия ме свят, и ми се иска да експериментирам... дорде съм още млад :o :D :P

Да пускам ли вече новата тема за европейския дизел и неговото място в мАдерния свят, или да изчакам малко... :icon_angel:

Айде, ще изчакам, може пък да кажем още нещо хитро в тая тема ;)

През това време умолявам всички: Взимате едно листче и моливче и с ключови думи си отбелязвате всички насоки/точки, по които ще говорим в новата тема. После да няма "аз пропуснах това, онова" :D

Викам да потърпиш още в младостта, да утроиш хипотетичния бюджет и да и купиш истински дизел :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде сега да видим дали се сещаш на колко години е директното впръскване на бензиновите двигатели, защо беще изоставено и въпреки последните модернизации до какви реални подобрения се стигна? Един жокер - системата е на над 50г, за първи път серийно е ползвана от една германска марка, която се завърна при тези двигатели преди около 5г - марката започва с М

Премахвайки карбураторите и въвеждайки ЕКУ-та всъщност промениха впръскването, защо при бензиновия двигател това е голям скок в развитието, а при дизеловия е едно нищо и никакво променяне на впръскването според теб, и дизелите имат ЕКУ-та?

Мислех вече да не пиша,но ...........

При дизела нищо не е променено от 1 век вече действително........днешните дизели също работят на принципа на Рудолф Дизел още преди войната. ......въпросната технология помпа дюза е известна още тогава, но поради липса на технически средства тя не се появява на бял свят до преди 20-25 години........от тогава до сега отново нищо съществено не се променя и така до ден днешен.........същото обаче важи и за бензиновите мотори,които с малко изключения също са едни и същи......алкото изключение е това ,че има технология GDI , която всъщност е дизел да работи на бензин.........това е голям скок при бензиновите технологии и наистина се постигна нещо голямо при тях..........не е вярно че тази технология е спряна , напротив, подържат я много от водещите фирми, като Фолкцваген, Ауди, Нисан,Рено и т.н. ......

Още нещо, променливата фаза при различните марки са различни, както по начина на управление , така и по конструкция ,а от там - и до различни цели........мисля ,че правиш разлика м/у V-TEC, V-TEC-E, VTI, MIVEC, VVTI-I ........Не казваш нищо за новата разработка на Форд......факт е ,че колкото при дизелите, толкова и при бензиновите се правят усилия да се стигне до съвършенство, а разликите идват от това,че различните разработки са по разл. време и за това на нас ни се струва че само едните се разработват...........

Днес отново заредих и направих една проста сметка, че моята кола дава градско 12 литра газ, това прави около 6 литра нафта......коя кола с тези размери, тегло и т.н. дава толкова???Но разхода е само единия критерии по който трябва да се водим, другото са : динамика, ускорение, спирачки и т..н..

 

 

 

а

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мислех вече да не пиша,но ...........

При дизела нищо не е променено от 1 век вече действително........днешните дизели също работят на принципа на Рудолф Дизел още преди войната. ......въпросната технология помпа дюза е известна още тогава, но поради липса на технически средства тя не се появява на бял свят до преди 20-25 години........от тогава до сега отново нищо съществено не се променя и така до ден днешен.........същото обаче важи и за бензиновите мотори,които с малко изключения също са едни и същи......алкото изключение е това ,че има технология GDI , която всъщност е дизел да работи на бензин.........това е голям скок при бензиновите технологии и наистина се постигна нещо голямо при тях..........не е вярно че тази технология е спряна , напротив, подържат я много от водещите фирми, като Фолкцваген, Ауди, Нисан,Рено и т.н. ......

Още нещо, променливата фаза при различните марки са различни, както по начина на управление , така и по конструкция ,а от там - и до различни цели........мисля ,че правиш разлика м/у V-TEC, V-TEC-E, VTI, MIVEC, VVTI-I ........Не казваш нищо за новата разработка на Форд......факт е ,че колкото при дизелите, толкова и при бензиновите се правят усилия да се стигне до съвършенство, а разликите идват от това,че различните разработки са по разл. време и за това на нас ни се струва че само едните се разработват...........

Днес отново заредих и направих една проста сметка, че моята кола дава градско 12 литра газ, това прави около 6 литра нафта......коя кола с тези размери, тегло и т.н. дава толкова???Но разхода е само единия критерии по който трябва да се водим, другото са : динамика, ускорение, спирачки и т..н..

И аз мислех да не пиша, ноооо...

Само до преди 20-тина години карахме дизели със завидна мощност, от 54- до 72 коня .:D сега от същите кубатури изстискват до 200 коня, ама викаш нищо не се е променило при дизелите ..

Тогава можехме да си ги форсираме отвън, отвътре, от където си искаме, сега ако искаш да чуеш нещо по мотора, ти трябва асистент, да натиска педала ..

Дюзите тогава впръскваха на 100-150 бара, сега ако искаш да си направиш стенд за дюзи, трудно се намира манометър, който да мери над 2000 бара :) ама някой да не вземе да помисли, че това са промени, промяна е само ГДИ технологията (както сам казваш) която всъщност е имитация на дизел, само дето малко трудно се съчетават висока компресия с бензиново гориво и като попрекалиш става :tok:

За променливите фази : Целите не са различни, целта винаги е една и съща, по добро пълнене с въздух на двигателя, а начина на управление и конструкцията няма как да са еднакви, защото Хонда ще почне да бърка в хладилниците на Мицубиши, Тойота, БМВ и т.н...:D

 

И като заговори за сметки и алтернативни горива, и аз днес направих една сметка .. Вчера си взех една туба с 10 л. нафта за 22 лв, а тубата е 11 литрова и е пълна до горе :D имам и една с 5 л. олио, за която съм дал лев и 50 ст. .

Като ги смеся двете туби, минавам точно 300 км. но както казваш, разхода е само единия критерий, по другите нищо не ми липсва, ни динамика (колата е 105 коня, 240 Nm) ни ускорение (на баира на Ихтиман по магистралата влизам с 130, излизам с 180), че и спирачки си имам, на всичкото отгоре .

Та коя кола викаш ще мине 300км. с 21.50 лв. и ще ги има всичките изброени критерии, че нещо не се сещам ? .:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех да не пиша, ноооо...

Само до преди 20-тина години карахме дизели със завидна мощност, от 54- до 72 коня .:D сега от същите кубатури изстискват до 200 коня, ама викаш нищо не се е променило при дизелите ..

Тогава можехме да си ги форсираме отвън, отвътре, от където си искаме, сега ако искаш да чуеш нещо по мотора, ти трябва асистент, да натиска педала ..

Дюзите тогава впръскваха на 100-150 бара, сега ако искаш да си направиш стенд за дюзи, трудно се намира манометър, който да мери над 2000 бара :) ама някой да не вземе да помисли, че това са промени, промяна е само ГДИ технологията (както сам казваш) която всъщност е имитация на дизел, само дето малко трудно се съчетават висока компресия с бензиново гориво и като попрекалиш става :tok:

За променливите фази : Целите не са различни, целта винаги е една и съща, по добро пълнене с въздух на двигателя, а начина на управление и конструкцията няма как да са еднакви, защото Хонда ще почне да бърка в хладилниците на Мицубиши, Тойота, БМВ и т.н...:D

 

И като заговори за сметки и алтернативни горива, и аз днес направих една сметка .. Вчера си взех една туба с 10 л. нафта за 22 лв, а тубата е 11 литрова и е пълна до горе :D имам и една с 5 л. олио, за която съм дал лев и 50 ст. .

Като ги смеся двете туби, минавам точно 300 км. но както казваш, разхода е само единия критерий, по другите нищо не ми липсва, ни динамика (колата е 105 коня, 240 Nm) ни ускорение (на баира на Ихтиман по магистралата влизам с 130, излизам с 180), че и спирачки си имам, на всичкото отгоре .

Та коя кола викаш ще мине 300км. с 21.50 лв. и ще ги има всичките изброени критерии, че нещо не се сещам ? .:D

 

Може ли адреЗа на тоя дето ти продаде тубата с нафта?:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...