Премини към съдържание

Климатик Space Star самоизключване


Препоръчано мнение

Здравейте,

Карам Space Star 1,3 бензин 16V от 5 години и никога не съм водил колата за профилактика на климатика. Искам да попитам нормално ли е той да се самоизключва и след това да се включва самичък след като е стартиран веднъж. Искам да поясня, че винаги е духал студено като го пуснеш и като чели е нямало проблеми, просто ту се включва ту се изключва независимо от оборотите и скоростта.

Предварително благодаря ако някой отговори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Карам Space Star 1,3 бензин 16V от 5 години и никога не съм водил колата за профилактика на климатика. Искам да попитам нормално ли е той да се самоизключва и след това да се включва самичък след като е стартиран веднъж. Искам да поясня, че винаги е духал студено като го пуснеш и като чели е нямало проблеми, просто ту се включва ту се изключва независимо от оборотите и скоростта.

Предварително благодаря ако някой отговори.

Какво означава климатика се включва и изключва? За компресора ли говориш, ако е за него е нормално, шайбата на компресора зацепва и отчепва има си регулатор на налягането, чиято функция е такава. По принцип е добре да се извършва профилактика на всеки 2 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво означава климатика се включва и изключва? За компресора ли говориш, ако е за него е нормално, шайбата на компресора зацепва и отчепва има си регулатор на налягането, чиято функция е такава. По принцип е добре да се извършва профилактика на всеки 2 години.

Честно казано предполагам, че е компресорът, защото не знам какво друго може да е(едва ли е само перката). Просто се усеща повече или по-малко мощност по време на каране и се чува допълнителен шум докато работи. А нормално ли е този регулатор постоянно да го включва и изключва през 2-3мин. Няма ли някой, който да кара такава кола на климатик и да каже при него как е? Искам да разбера дали е нормално за модела. Също така ще се радвам някой ако препоръча сервиз за профилактика в София (района около Младост), защото не искам да отида на "майстор" и проблемите ми да започнат, защото истината е че климатикът си функционира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е. Не се притеснявай, щом си работи не ти трябва никакъв майстор. Само си смени филтъра на купето ако не си го направил и си карай колата. Колкото повече ходиш при ,,майстори" толкова повече проблеми след това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз карам същия автомобил. Не съм забелязъл при пуснат климатик същият да оказва някакво влияние на мощността на колата. Нормално е на 2 години да се преглежда климатика в специализиран сервиз. А ежегодно да се сменя филтъра на купето, който се намира зад жабката. Не е скъп и може да се справиш сам. Във форума има много писано по въпроса за смяната на този филтър. Мисля, че имаше даже тема как сам човек да си диагностицира нормално ли работи климатика с обикновен стаен термометър, който се поставя пред таблото.

Ако желаеш мога на ЛС да ти напиша в кои сервиз съм бил за диагностика на климатика. Сервиза ти е в района.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен си духа постоянно, но много рядко се случва да издава един свирещ шум.

 

 

Може да има нещо покрай вентилатора и да стърже в него. Кога последно е сменян филтъра и е чистено вътре?

 

Ето темата с термометъра и правилните температури: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=9225&view=findpost&p=180516 Ако в дехидратора се виждат доста мехурчета или пяна е за зареждане. Двете му тръби трябва да са с еднаква температура или задължително е за смяна. Хубаво е да се почиства и кондензатора (външния радиатор) със специален препарат от набити в него боклуци и насекоми, а не само вътре при филтъра.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мога да кажа че и моя работи постоянно на включване и изключване(компресора)Примерно работи 40 сек,20сек е изключен.Забелязал съм че времето на работа зависи от външната температура.Включването на климатика товари мотора,това е факт,и в движение постоянните вкл/изкл найстина се забелязват.Преди година много се тормозех с това,но след като спрях 2ма колеги със същите автомобили и техните се държаха така ,и се успокоих.А може би е редовен проблем на този модел?Колега,карай си колата и не се тормози!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен си духа постоянно, но много рядко се случва да издава един свирещ шум.

 

И при мен го имаше това просвирване (усещах го най-вече извън градско), но след като ходих да ми допълнят фреона и ми смениха маслото в климатика - то изчезна. И доста по-рядко започна да се вкл. компресора. Но за 2 год. ми беше намалял фреона на половина от 680 (+-20) по норма, при мен източиха само 300. Сега охлажда по-бързо от преди, но не ми се налага да обличам кожуха :rolleyes:.

А за това дали се усеща включването на климатика, мога да кажа че дори на 2.5 мотор (156 коня) автомобил си оказва влияние. Аз лично усещам моя повече в градски условия, извън града оборотите са по-височки и не указва съществено влияние.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледай в стъклото дехидратора да не бълбука и ако имаш възможност стой там и гледай колко фреон и масло ще източат и колко ще налеят. Имал съм такъв случай при който оставих кола за подмяна на елементи по климатичната система и ми я върнаха с по-малко фреон от колкото си беше на отиване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ми я върнаха с по-малко фреон от колкото си беше на отиване.

 

Е още ли има такива селски тарикати?

Иначе няма какво много да се внимава, най -много да Ви питат колко събира системата - а то 680+/-20 , но те по принцип си имат програми и си знаят. Всичко го прави машина първо източват вашия фреон после надуват системата и изчакват няколко минути (около15), след което вкарват необходимото количество фреон и подменят маслото. След което следва палене на автомобила и наслаждаване на благината :icon_dance:. Би трябвало едната тръба да е студена и да се изпоти(обледени) а другата да е топла, и да няма мехурчета в дехидратора (както е писал колегата). Другото хубаво нещо е да се сменя филтъра на купето всяка година като цената му е около 25-30лв. Може да си закупите филтър за кухненски аспиратор/абсорбатор с активен въглен, да си го изрежете и да си го монтирате в старите пластмасови кутии цената му е около 8 лв. Аз миналата година си взех едно флаконче с почистващ-дезинфекциращ и ароматизиращ ефект, което се поставя в купето пуска се вентилатора на мах. пуска се флакончето да се самоизпръска затваряте вратите прозорците и вътре става димна завеса, но ефекта на добрата миризма беше около2-3седмици. Флакончето струваше десетина лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги как се справя spase star1.3 с вкючен климатик,понеже съм се насочил към този модел.Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги как се справя spase star1.3 с вкючен климатик,понеже съм се насочил към този модел.Благодаря предварително.

 

Справя си се чудесно на тръгване от светофар, че дори и в изпреварвания на равен път. Няма такива филми да изключвам климатика за да мога да се движа.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Справя си се чудесно на тръгване от светофар, че дори и в изпреварвания на равен път. Няма такива филми да изключвам климатика за да мога да се движа.

Поздрави

 

Много правилно си го казал, колега! Абсолютно си прав. Даже мой колега от фирмата мисли, че го послъгвам, но все се разминаваме та да го повозя. ;)

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се да го чуя, колега Ilko 77 !

Единствено бих ти препоръчал ако не си добре запознат технически, да огледаш колата с поне 1 запознат с модела (примерно), та да не те "окъпят" миличките ни БГ-търговци...

че съвсем на скоро един познат намрази вс. мазди заради една 626 - оказа се за кратко съживен мъртвец и след продажбата се беше скапал... та толкова беше огорчен, че пак си откупи предната кола (беше си я продал вече)...

 

Ами късмет ти пожелавам и скоро да се похвалиш !!!

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбра се VenciTT!От форума разбирам,че в Пловдив има добре запознати колеги(Milen_z)...Когато си харесам някое :mitsu-smiley: смятам да се свържа с него(понеже съм от Асеновград)

Редактирано от Ilko77
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък с 1.3 винаги съм си усещал спад в мощността, когато е включен климатика... и това на такъв малък мотор и сравнително тежко купе е нормално. Особено на наклони по магистрали, например, или ако съм натоварил повече от 100 килограма екстра над моето тегло. Иначе се включва и изключва сам достигайки 7 градуса температура, но това ми се случва само при спрял автомобил или включена вътрешна циркулация...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...