DJ Tymbi Публикувано 6 Май 2012 Сподели Публикувано 6 Май 2012 (редакция) Не питай колега, не питай !Така е, да не пита........на моя Галант едва минах ГТП,тъй като имам по високо съдържание на СН..........та тия дни почвам да гадая защо така аджеба.......... :D :icon_hmm:То проблема е ,че има някои неща за които ако искаш да минеш ГТП, трябва да направиш ремонт ,колкото 1/3 от колата........в този случай се чудиш дали да я продаваш или да я правиш......... Редактирано 6 Май 2012 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 6 Май 2012 Сподели Публикувано 6 Май 2012 те от бензините по бензиностанциите не е зле да почнат прегледа .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 6 Май 2012 Сподели Публикувано 6 Май 2012 .на моя Галант едва минах ГТП,тъй като имам по високо съдържание на СН.... %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifНИ тЪ е срам, замърсител на въздуха такъв ..:icon_wwf: Мен пък ме кара оня да му показвам турбината, да не би да съм я махнал,:lol: че не можело турбодизел на 4к. оборота да не вади дори и сажди .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 6 Май 2012 Сподели Публикувано 6 Май 2012 (редакция) %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif:D И аз бях така и то без катализатор, и ме кара да отварям капака и влиза в канала да гледа отдолу от любопитство, как съм можел с тоя дизел да покривам евро не знам си колко си...и то без катализатор... :D Това преди години при един познат на ГТП, като газанализатора аз го накарах да го сложи понеже ми беше интересно, какво е положението след като бях изтърбушил катализатора... Редактирано 6 Май 2012 от todor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 7 Май 2012 Сподели Публикувано 7 Май 2012 И аз малко съм почнал да се притеснявам с тези прегледи, и се чудя понеже съм без катализатор, има ли някакви врътки които могат да се правят.Примерно да карам 1 седмица преди прегледа високо октаново гориво, или да слагам някаква добавка... нямам идея. Един приятел минава всякагодина като маха някаква тръба до двигателя... нямам идея за какво е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 8 Май 2012 Сподели Публикувано 8 Май 2012 други пък слагат катализатор за прегледа на правата генерация. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 4 юли 2012 Сподели Публикувано 4 юли 2012 Значи малко да вдигна темата. Днес минах техническия, с махнат катализатор. Като ми боднаха тая машинка в ауспуха и почнах да се препотявам, ама човека нищо не каза. За сметка на това задните спирачки никакви ги нямало ама се смили човека, сега събота ще ги оправям при DJ-a да видим какво им е... Та... не се шашкайте момчета минаваме изпита и тази година ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 4 юли 2012 Сподели Публикувано 4 юли 2012 Когато ходите на ГТП, и ви поставят газ-анализатора, да сте се сещали да попитате какъв е коефициента ЛАМБДА???Аз редовно си питам, за незнаещите трябва да е в стойностите от 0.97-1.03 това при обороти между 2000-3000, на нормално загрял автомобил.Друг е въпроса ако тези от пункта или го знаят това или го пропускат защото ги мързи.Да не говорим че масово караме автомобили на над 160к км, което пък е горе долу прага на живота на ламбда сондите. Ама ние българите чакаме колите да почнат да горят до 20/100 за да решим да дадем едни 120-160лв за една сонда, иначе на всички колите са много икономични http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gifА пък после се чудим защо ни връщат от ГТП, а всичко е въпрос на редовно обслужване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 4 юли 2012 Сподели Публикувано 4 юли 2012 .... За сметка на това задните спирачки никакви ги нямало ама се смили човека, сега събота ще ги оправям при DJ-a да видим какво им е...Колега, сподели какво се е установило /не зная дали в отделна тема/, защото и аз имам такива усещания, може и други да са така. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 4 юли 2012 Сподели Публикувано 4 юли 2012 (редакция) Мисля че е при почти всички галанти. На преди малко гледах нов колега във форума, в последния си отговор беше писал че е минал техническия обаче му направили проблем със задните спирачки. Той Пламката ми обясняваше по едно време че колите ни си имат някакви цикли, примерно в един месец еди си кое си производство му се чупело нещо си, и го заливали за един и същ проблем..та явно е ред на спирачките. Ще ти пиша на лични като се разбере... Редактирано 4 юли 2012 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 юли 2012 Сподели Публикувано 4 юли 2012 Аз питах - 1.00 беше ламбда, ама не знам какво значи :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 4 юли 2012 Сподели Публикувано 4 юли 2012 Аз питах - 1.00 беше ламбда, ама не знам какво значи :icon_blush: Ами смята се че за да има хубаво изгаряне в един ДВГ, количеството въздух спрямо количеството бензин трябва да е 14,7:1. Ламбда сондата измерва количеството кислород в отработените газове и когато е близко до 1, значи условието е изпълнено и имаме хубаво изгаряне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 Ами смята се че за да има хубаво изгаряне в един ДВГ, количеството въздух спрямо количеството бензин трябва да е 14,7:1. Ламбда сондата измерва количеството кислород в отработените газове и когато е близко до 1, значи условието е изпълнено и имаме хубаво изгаряне.Ако няма хубаво изгаряне, не се ли алармира ЕКУ-то и да светва чек-а? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 Ако няма хубаво изгаряне, не се ли алармира ЕКУ-то и да светва чек-а? Затова границите на показанията на лабдите са сравнително в малък диапазон. Единицата показва оптимално съотношение на гориво-въздушната смес Но 1,02 или 9,2 също е ок. Естествено на качеството на изгаряне и нивата на въглеводороди в изпускателната система влияе не само наличието на катализатор, а цялостното състояние на хардуера - бутална група, газоразпределение, запалване. Обнадеждаващо е, че на ГТП в България започват бааавно да се втвърдяват правилата - твърде бавно, но все пак с някакъв темп. Истината е, че на Запад много коли директно се продават за части, ако бъдат върнати на ГТП, защото стойността на ремонта често е съизмерима с цената на колата. Също обаче е факт, че декатнатите бегачки и в Германия, и в Англия на място, преди самия преглед монтират катализатора, мерят газове, минават прегледа и махат катализатора :icon_thumbup: Еко френдли а?Но пък има още много път до момента, в който на БГ ГТП някой каже - сменете правите и кривите носачи, задните амортисьори, предните дискове и накладки и оправете газовете. Това, за радост или за жалост, би означавало около 40% от автопарка да бъде спрян от движение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 Този процент може да е за София, но по Северозападния край съотношението изправни към неизправни ще е сигурно 3:5. По тези критерии и аз не съм изряден и ако се вторачат гаранция ще намерят поне 3-4 работи за оправяне.Според пътната настилка колите ни пак не са много разнебитени ... но овехтяват и по-здрави няма да стават. Затягането на контрола ще отвори много "сергии" - мини частни автоморги от типа от врабче млеко... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 Този процент може да е за София, но по Северозападния край съотношението изправни към неизправни ще е сигурно 3:5. По тези критерии и аз не съм изряден и ако се вторачат гаранция ще намерят поне 3-4 работи за оправяне.Според пътната настилка колите ни пак не са много разнебитени ... но овехтяват и по-здрави няма да стават. Затягането на контрола ще отвори много "сергии" - мини частни автоморги от типа от врабче млеко...Ти няма да мрънкаш, нали имаш добро изгаряне?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 (редакция) Ако няма хубаво изгаряне, не се ли алармира ЕКУ-то и да светва чек-а? Естествено че да. Обаче! Когато имаме например тяснолентова ламбда сонда, и нейните показания спрямо ЕКУ-то са 0,8V, означава че сместа е богата и ЕКУ-то трябва да я обедни.Да ама тук идва и проблема на тяснолентовите сонди, когато са в диапазона около 0,45V са най-чувствителни, и съответно когато са около крайните стойнисти 0,1V или 1V не чак толкова, и реакцията им е доста забавена. Като включим към това, да речем - често каране на къси градски разстояния, не редовна подмяна на свещи, еле пък да имаме и проблем във някоя от цилиндровите групи, ламбда сондата отдавна вече я мързи да дава актуални данни, сиреч натрупала е сажди или друг вид наслоявания по благородните елементи от които е направена като Цирконий и пр. и става мазало. Та чакай ти да минеш ГТП, затова и колегата спомена, че на запад такива коли направо за скраб. Има обаче и широколентови ламбда сонди, които са изработени с цел покриване на евро-нормите и доста по коректно показват стойността на кислорода в изгорелите газове, но те се прилагат главно на колите след 2000г. А съответно автомобилите оборудвани с тях, могат да бъдат леко по икономични от моя ЕА2А от 1997 година. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gif П.П.: Забравих да ти кажа, че ако сондата ти показва на ЕКУ-то че сместа ти е бедна, и е в рамките на заложеното от производителя на автомобила, лампата ти няма да светне, а ЕКУ-то ще си обогатява ли, обогатява. Ще светне когато единствено излезне от допустимите граници. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Редактирано 5 юли 2012 от Anatoli Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 тогава какъв е начина да разберем дали сондите работят нормално и газовете ни са нормални? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 тогава какъв е начина да разберем дали сондите работят нормално и газовете ни са нормални? Диагностика на ЕКУ, за да се видят стойностите на сондата + газ анализатор, и най вече хората които правят замерванията да са доста в час.Макар че моя съвет, чукне ли километража 160к км, времето за подмяна е настъпило. Колкото повече се ослушваш толкова повече почва да ти бие по джоба.Точно това трябваше да свърша този месец, моят звер е на 176к км, нооооо, двете предни главини + десен крив носач + тампоните за правия носач, доста ме издъниха, така че ще изчакам малко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 Ти няма да мрънкаш, нали имаш добро изгаряне?!ХХАХАХАА, боя се че я е домързяло. Сиреч цялата е в сажди и въобще не знае къде е и за какво е :icon_angel: Иначе много добре изгаря бензина. Нямам оплаквания - тръгва от 10-11 нагоре градско и след първото рязко потегляне стрелката за горивото се плаши и гледа да се скрие зад "Е"-то.ЕЛКОН се нарича уреда. Показва в реално време изменението във волтажа на "ламб(А)дата". Името му е кислороден датчик, а коефициентът се нарича ламбда. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 Мисля, че на 160к км смяната на кислородните датчици е малко...пресилена...още повече ако си работи както трябва Също така е доста спорно дали една нова афтърмаркет част е по - добра от здрава, ползвана, оригинална Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Anatoli Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 И на практика и на теория няма как да работи както трябва, 100% има отклонения от новата такава.Що се отнася до афтермаркета.... всеки с;поред бюджета има такива и за 90лв има и такива за 290лв.Щом завода производител го е написал че на 160к км трябва да се подменя, значи трябва!!!По тази логика и ангренажа на 90к км нищо му няма ама го сменят... нали не се е нацепил?!? Няма да се оправи тази държава http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 Много неща на теория са така, на практика - онака... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 Много неща на теория са така, на практика - онака... Купуваме си един евоскан, кабелче, закачаме на диагностичната букса. Мерим показанията във волтове, студена на празен ход, на 3000 оборота, загряла, в движение. Четем логовете, сравняваме заводските параметри на ламбдите във волтове. Мислим - купуваме и сменяме или продължаваме със старата. Някой знае ли сервизи, които са по благосклонни при ГТП? Не ме интересува лично, просто да дадем нов тласък на темата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 За ГАБРОВО, мога да помогна, в границите на разумното Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.