Премини към съдържание

Върнаха ме на техническия преглед


Препоръчано мнение

Не питай колега, не питай !

Така е, да не пита........на моя Галант едва минах ГТП,тъй като имам по високо съдържание на СН..........та тия дни почвам да гадая защо така аджеба.......... :D :icon_hmm:

То проблема е ,че има някои неща за които ако искаш да минеш ГТП, трябва да направиш ремонт ,колкото 1/3 от колата........в този случай се чудиш дали да я продаваш или да я правиш.........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 95
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

.на моя Галант едва минах ГТП,тъй като имам по високо съдържание на СН....

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
НИ тЪ е срам, замърсител на въздуха такъв ..:icon_wwf:

Мен пък ме кара оня да му показвам турбината, да не би да съм я махнал,:lol: че не можело турбодизел на 4к. оборота да не вади дори и сажди ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
:D И аз бях така и то без катализатор, и ме кара да отварям капака и влиза в канала да гледа отдолу от любопитство, как съм можел с тоя дизел да покривам евро не знам си колко си...и то без катализатор... :D Това преди години при един познат на ГТП, като газанализатора аз го накарах да го сложи понеже ми беше интересно, какво е положението след като бях изтърбушил катализатора...
Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз малко съм почнал да се притеснявам с тези прегледи, и се чудя понеже съм без катализатор, има ли някакви врътки които могат да се правят.

Примерно да карам 1 седмица преди прегледа високо октаново гориво, или да слагам някаква добавка... нямам идея. Един приятел минава всяка

година като маха някаква тръба до двигателя... нямам идея за какво е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Значи малко да вдигна темата. Днес минах техническия, с махнат катализатор. Като ми боднаха тая машинка в ауспуха и почнах да се препотявам, ама човека нищо не каза. За сметка на това задните спирачки никакви ги нямало ама се смили човека, сега събота ще ги оправям при DJ-a да видим какво им е...

 

Та... не се шашкайте момчета минаваме изпита и тази година ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато ходите на ГТП, и ви поставят газ-анализатора, да сте се сещали да попитате какъв е коефициента ЛАМБДА???

Аз редовно си питам, за незнаещите трябва да е в стойностите от 0.97-1.03 това при обороти между 2000-3000, на нормално загрял автомобил.

Друг е въпроса ако тези от пункта или го знаят това или го пропускат защото ги мързи.

Да не говорим че масово караме автомобили на над 160к км, което пък е горе долу прага на живота на ламбда сондите.

Ама ние българите чакаме колите да почнат да горят до 20/100 за да решим да дадем едни 120-160лв за една сонда, иначе на всички колите са много икономични http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_doh.gif

А пък после се чудим защо ни връщат от ГТП, а всичко е въпрос на редовно обслужване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.... За сметка на това задните спирачки никакви ги нямало ама се смили човека, сега събота ще ги оправям при DJ-a да видим какво им е...

Колега, сподели какво се е установило /не зная дали в отделна тема/, защото и аз имам такива усещания, може и други да са така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че е при почти всички галанти. На преди малко гледах нов колега във форума, в последния си отговор беше писал че е минал техническия обаче му направили проблем със задните спирачки. Той Пламката ми обясняваше по едно време че колите ни си имат някакви цикли, примерно в един месец еди си кое си производство му се чупело нещо си, и го заливали за един и същ проблем..та явно е ред на спирачките. Ще ти пиша на лични като се разбере...

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз питах - 1.00 беше ламбда, ама не знам какво значи :icon_blush:

 

Ами смята се че за да има хубаво изгаряне в един ДВГ, количеството въздух спрямо количеството бензин трябва да е 14,7:1. Ламбда сондата измерва количеството кислород в отработените газове и когато е близко до 1, значи условието е изпълнено и имаме хубаво изгаряне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами смята се че за да има хубаво изгаряне в един ДВГ, количеството въздух спрямо количеството бензин трябва да е 14,7:1. Ламбда сондата измерва количеството кислород в отработените газове и когато е близко до 1, значи условието е изпълнено и имаме хубаво изгаряне.

Ако няма хубаво изгаряне, не се ли алармира ЕКУ-то и да светва чек-а?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма хубаво изгаряне, не се ли алармира ЕКУ-то и да светва чек-а?

 

Затова границите на показанията на лабдите са сравнително в малък диапазон. Единицата показва оптимално съотношение на гориво-въздушната смес Но 1,02 или 9,2 също е ок. Естествено на качеството на изгаряне и нивата на въглеводороди в изпускателната система влияе не само наличието на катализатор, а цялостното състояние на хардуера - бутална група, газоразпределение, запалване. Обнадеждаващо е, че на ГТП в България започват бааавно да се втвърдяват правилата - твърде бавно, но все пак с някакъв темп. Истината е, че на Запад много коли директно се продават за части, ако бъдат върнати на ГТП, защото стойността на ремонта често е съизмерима с цената на колата. Също обаче е факт, че декатнатите бегачки и в Германия, и в Англия на място, преди самия преглед монтират катализатора, мерят газове, минават прегледа и махат катализатора :icon_thumbup: Еко френдли а?

Но пък има още много път до момента, в който на БГ ГТП някой каже - сменете правите и кривите носачи, задните амортисьори, предните дискове и накладки и оправете газовете. Това, за радост или за жалост, би означавало около 40% от автопарка да бъде спрян от движение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този процент може да е за София, но по Северозападния край съотношението изправни към неизправни ще е сигурно 3:5. По тези критерии и аз не съм изряден и ако се вторачат гаранция ще намерят поне 3-4 работи за оправяне.

Според пътната настилка колите ни пак не са много разнебитени ... но овехтяват и по-здрави няма да стават. Затягането на контрола ще отвори много "сергии" - мини частни автоморги от типа от врабче млеко...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този процент може да е за София, но по Северозападния край съотношението изправни към неизправни ще е сигурно 3:5. По тези критерии и аз не съм изряден и ако се вторачат гаранция ще намерят поне 3-4 работи за оправяне.

Според пътната настилка колите ни пак не са много разнебитени ... но овехтяват и по-здрави няма да стават. Затягането на контрола ще отвори много "сергии" - мини частни автоморги от типа от врабче млеко...

Ти няма да мрънкаш, нали имаш добро изгаряне?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма хубаво изгаряне, не се ли алармира ЕКУ-то и да светва чек-а?

 

Естествено че да. Обаче! Когато имаме например тяснолентова ламбда сонда, и нейните показания спрямо ЕКУ-то са 0,8V, означава че сместа е богата и ЕКУ-то трябва да я обедни.

Да ама тук идва и проблема на тяснолентовите сонди, когато са в диапазона около 0,45V са най-чувствителни, и съответно когато са около крайните стойнисти 0,1V или 1V не чак толкова, и реакцията им е доста забавена. Като включим към това, да речем - често каране на къси градски разстояния, не редовна подмяна на свещи, еле пък да имаме и проблем във някоя от цилиндровите групи, ламбда сондата отдавна вече я мързи да дава актуални данни, сиреч натрупала е сажди или друг вид наслоявания по благородните елементи от които е направена като Цирконий и пр. и става мазало. Та чакай ти да минеш ГТП, затова и колегата спомена, че на запад такива коли направо за скраб.

Има обаче и широколентови ламбда сонди, които са изработени с цел покриване на евро-нормите и доста по коректно показват стойността на кислорода в изгорелите газове, но те се прилагат главно на колите след 2000г. А съответно автомобилите оборудвани с тях, могат да бъдат леко по икономични от моя ЕА2А от 1997 година. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gif

 

П.П.: Забравих да ти кажа, че ако сондата ти показва на ЕКУ-то че сместа ти е бедна, и е в рамките на заложеното от производителя на автомобила, лампата ти няма да светне, а ЕКУ-то ще си обогатява ли, обогатява. Ще светне когато единствено излезне от допустимите граници. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Редактирано от Anatoli
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

тогава какъв е начина да разберем дали сондите работят нормално и газовете ни са нормални?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

тогава какъв е начина да разберем дали сондите работят нормално и газовете ни са нормални?

 

Диагностика на ЕКУ, за да се видят стойностите на сондата + газ анализатор, и най вече хората които правят замерванията да са доста в час.

Макар че моя съвет, чукне ли километража 160к км, времето за подмяна е настъпило. Колкото повече се ослушваш толкова повече почва да ти бие по джоба.

Точно това трябваше да свърша този месец, моят звер е на 176к км, нооооо, двете предни главини + десен крив носач + тампоните за правия носач, доста ме издъниха, така че ще изчакам малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти няма да мрънкаш, нали имаш добро изгаряне?!

ХХАХАХАА, боя се че я е домързяло. Сиреч цялата е в сажди и въобще не знае къде е и за какво е :icon_angel:

Иначе много добре изгаря бензина. Нямам оплаквания - тръгва от 10-11 нагоре градско и след първото рязко потегляне стрелката за горивото се плаши и гледа да се скрие зад "Е"-то.

ЕЛКОН се нарича уреда. Показва в реално време изменението във волтажа на "ламб(А)дата". Името му е кислороден датчик, а коефициентът се нарича ламбда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че на 160к км смяната на кислородните датчици е малко...пресилена...още повече ако си работи както трябва :yes3:

Също така е доста спорно дали една нова афтърмаркет част е по - добра от здрава, ползвана, оригинална :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на практика и на теория няма как да работи както трябва, 100% има отклонения от новата такава.

Що се отнася до афтермаркета.... всеки с;поред бюджета има такива и за 90лв има и такива за 290лв.

Щом завода производител го е написал че на 160к км трябва да се подменя, значи трябва!!!

По тази логика и ангренажа на 90к км нищо му няма ама го сменят... нали не се е нацепил?!?

 

Няма да се оправи тази държава http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много неща на теория са така, на практика - онака...

 

Купуваме си един евоскан, кабелче, закачаме на диагностичната букса. Мерим показанията във волтове, студена на празен ход, на 3000 оборота, загряла, в движение. Четем логовете, сравняваме заводските параметри на ламбдите във волтове. Мислим - купуваме и сменяме или продължаваме със старата. Някой знае ли сервизи, които са по благосклонни при ГТП? Не ме интересува лично, просто да дадем нов тласък на темата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...