mmotors Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 Преди месец и нещо си монтирах във фаровете китайски лупи с би ксенон...Изключително съм доволен как светят, дори си откачих куплунзите на халогенките за дълги и сега карам само с лупите, които на къси правят идеална черта, а дългите са си добри достатъчно. Наскоро говорих по този въпрос с познати, единия от които кара ауди А4 с оригинални лупи и изобщо не беше доволен от осветеноста.Другия е с Нисан примера 98год също с оригинални и той не беше доволен.В този ред на мисли излиза, че не всички системи с лупи и ксенон са сполучливи...Споделете опит :icon_thumbup: п.п. в момента дори се чидя дали да не сложа едни DRL-и, с модул за управление на мястото на халогенните крушки за дълги светлини и да си реша проблема със забравянето на фаровете :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 И аз съм пред дилема, по нататък, как да си правя фаровете. Има ли някой запознат със "законите", ще има ли проблем ако се монтират лупи и в тях се сложи ксенон, че се носят различни слухове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 И аз съм пред дилема, по нататък, как да си правя фаровете. Има ли някой запознат със "законите", ще има ли проблем ако се монтират лупи и в тях се сложи ксенон, че се носят различни слухове. Тази вечер казаха по Канал 1, че коли с нефабрични ксенони ще бъдат санкционирани.Не знам доколко може да се вярва и кой ще определя.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondari Публикувано 1 ноември 2011 Сподели Публикувано 1 ноември 2011 Според мен 90% от униформените немогат да определят дали е фабричен или афтър маркет ксенона. Зависи от това дали монтажа на лампите е направен кадърно, а не в час по трудово. На другия въпрос относно лупите: Служебната ми кола (Вектра Ц) е с оригинални лупи без ксенон и НЯМА никакви светлини, живо наказание си е на по-дълъг път. А дългите, които са си на гол рефлектор без лупи са невероятни. Това ми го споделят доста хора с Вектра Ц преди фейслифта. Явно си има модели коли, на които са им сполучливи лупите и други, които са точно обратното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 Според мен 90% от униформените немогат да определят дали е фабричен или афтър маркет ксенона. Зависи от това дали монтажа на лампите е направен кадърно, а не в час по трудово. На другия въпрос относно лупите: Служебната ми кола (Вектра Ц) е с оригинални лупи без ксенон и НЯМА никакви светлини, живо наказание си е на по-дълъг път. А дългите, които са си на гол рефлектор без лупи са невероятни. Това ми го споделят доста хора с Вектра Ц преди фейслифта. Явно си има модели коли, на които са им сполучливи лупите и други, които са точно обратното. С новата Мазда 6 са подобни нещата,лупи без ксенон и то все едно нищо отпреде.На мен не ми се вярва да спират и да ти се заяждат за ксенон-а (освен ако не търсиш самолети). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 А знаете ли че от BMW разработват лазерни фарове:http://www.automedia.bg/news/article_14094.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n67 Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 Да споделя мнение относно ксеноните.За фабричните ясно,но защо кадърно сложените ксенони да се махат?.В смисъл сам си ги слагал, но са спазени всички изисквания за такъв вид фарове.Един колега е сложил ксенон на фар с грапаво стъкло,и без кожуха на крушката.Като го питах не заслепява ли,отговора беше ДРЕМЕ МИ :icon_censored: .Е на такъв да му вземат и кръщелното.А как ще се третират случаите когато фабрично е с лупи но няма ксенон,а сам си си сложил такава крушка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 2 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 2 ноември 2011 Интересно е на пътя как бай чепик ще докаже, че това не е фабричен ксенон...?Не говоря за ксенонова крушка на рефлектор, а за монтирани лупи, като моите :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 Тази вечер казаха по Канал 1, че коли с нефабрични ксенони ще бъдат санкционирани.Не знам доколко може да се вярва и кой ще определя.. По тоя повод си минавам на оригиналните фарове. Иначе определянето става за секунди, като отвориш капака. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondari Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 Интересно е на пътя как бай чепик ще докаже, че това не е фабричен ксенон...?Не говоря за ксенонова крушка на рефлектор, а за монтирани лупи, като моите :icon_hmm: Точно и аз за това говоря! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 В крайна сметка има ли някой глобен вече? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 В крайна сметка има ли някой глобен вече? Няма и да има скоро! Поне докато не се уреди законово, което не виждам как ще стане.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 2 ноември 2011 Сподели Публикувано 2 ноември 2011 И какво става, ако заводско колата е била с ксенон, а аз съм се направил на "специалист" и съм го сменил с халогенни крушки :icon_doh: ? И тогава ли ще има "... и с'я ко праИм?". Според мен е в ход пропагандна кампания от най-чиста проба, насочена СРЕЩУ водачи, които под една или друга форма са решили да си подобрят видимостта с подобрена версия на патента на чичко Едисон. И сигурно представителите на ОРГАНА ще искат сертификат или друга хартийка от сервиза, където е извършен монтажа на новите светлини, а после и повторен технически преглед сигурно ще искат специално за тях. В тази връзка какво става, ако колата е излязла от завода фабрично с 14-цолови гуми, а органът ме спре и види, че съм с 15-ки? :icon_crying: То подобно беше и със затъмнените стъкла, ако си спомняте, и какво стана - всяко чудо за три дни. Сега всяка трета кола е със затъмнено поне едно стъкло, а пък представителите на ОРГАНА не са си счупили палките да спират такива коли. Смятам, че сегашната операция за светлините е поредната P.R. акция на МВР да си лъска имиджа, развалян толкова старателно от служители с бели фуражки и вълшебни пръчици, които се държат на пътя почти като средновековен феодал с останалите водачи. Пък и в закона изрично е записано "... с включени светлини за движение през деня или с къси светлини." (чл.70, ал.3, т.2 от ЗДП). И дума няма за изисквания към вида на осветителната система или за някой от нейните елементи. Сериозно се замислям да си монтирам две диодни ленти на бронята и да реша проблема кардинално. П.С. Някой да е чувал или да е виждал лично или по телевизията за проверки за светлините в тъмната част на денонощието? Или (P.R.) акцията е само за светлините през светлата част от деня? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 3 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 3 ноември 2011 определянето става за секунди, като отвориш капакаЕй туй ми хареса :icon_clap: За тебе е лесно, за други - не...милицията трябва да е сертифициран ел. техник със специалност ел обзавеждане в автомобилостроенето... Не става, нали се сещаш.Твърдо съм за употребата на уреди за проверка реглажа на фаровете и съставяне на глоби, нооо и там нещата не са лесни. Представи си, как адвоката на административно наказания изисква сертификат на уреда, диплом на "оператора" на уреда(разбирай милиционера), условията на провеждане на измерването и прочее... :icon_peace: Те така :dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKSARIAN Публикувано 3 ноември 2011 Сподели Публикувано 3 ноември 2011 В повечето случай при аматьорските изпълнения е грозно прорязана капачката на фара и радиаторчето е вързано с опашка където му е паднало на майстора и наистина с един поглед може да се види че не е фабричен ксенон . Колкото до глобите ще е сложно защото "Осрам" имат крушки който наподобяват ксеноновата светлина и са доста неприятни да ти светнат в очите . Една такава крушка е към 19 лв. и има доста хора дето са сложили ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 3 ноември 2011 Admin Сподели Публикувано 3 ноември 2011 Преди малко се прибирам 22.30 ч. вечерта. В София спряха точно пред мен едно Ауди 80 с китайски ксенон, който ми "извади" очите, като караше зад мен.Много съм доволен, че от КАТ най-накрая взеха решение да предприемат тази много важна крачка! Допълнително сложените евтини китайски кесенони заслепяват отсрещните водачи и това е факт! Фабричните такива не заслепяват и това го знаем всички. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 4 ноември 2011 Сподели Публикувано 4 ноември 2011 Целия проблем е в това,че много хора като си монтират сами ксенона после не си регулират фаровете....................а дали ксенона ти е Китайски, Тайландски, Магадански...няма значение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 4 ноември 2011 Сподели Публикувано 4 ноември 2011 Аз съм с фабричен БиКсенон, с лупи. Искам да ви кажа, че става ДЕН и до сега, ако не бъркам за 3 години и малко, няма кола която да ми е светнала, че я заслепявам. Сами се регулират нагоре надолу според наклона, което е жизнено важно, за да не заслепявам. БиКсенона, беше една от малко екстри на която държах, изключително намалява умората на очите нощно време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 4 ноември 2011 Сподели Публикувано 4 ноември 2011 (редакция) Преди малко се прибирам 22.30 ч. вечерта. В София спряха точно пред мен едно Ауди 80 с китайски ксенон, който ми "извади" очите, като караше зад мен.Много съм доволен, че от КАТ най-накрая взеха решение да предприемат тази много важна крачка! Допълнително сложените евтини китайски кесенони заслепяват отсрещните водачи и това е факт! Фабричните такива не заслепяват и това го знаем всички. Big Boss с цялото ми уважение към теб ще ти кажа че съм съгласен с теб и твоите твърдения. ДА, вярно е че има много некадърно поставени ксенони (нерегулирани) но ксенонът не е критерий че ще заслепяваш. Нито цената на ксенона нито производителя определя това дали ще заслепяваш насрещния водач на МПС. Един правилно фиксиран и регулиран ксенон много по-малко заслепява отсрещния водач отколкото нерегулираната крушка светеща в небесата примерно или особенно много често ми се случва (основно BMW-тата с лупи - ФАБРИЧНО ПОСТАВЕНИ които "не заслепяват") виждам го че кара на къси но ме заслепява!? Е какво той ще мине между капките и никой няма да го санкционира а този който е с регулирани фарове и не пречи на никого ще го отнесе за сметка на другите? Не съм съгласен. Идеята на самата инициатива на КАТ за санкциониарне на водачите на МПС с нерегулирани фарове е много добра но да се санкционират водачите с нерегулирани фарове въобще без значение с какъв газ им е крушката на фара. А това че някой е решил да си подобри видимостта пред себе си, като същевременно намалява предпоставките за ПТП без да пречи на останалите... не смятам че ще спомогне за нещо друго освен отново неправомерно да си пълнят гушите на гърба на данъкоплатеца. Редактирано 4 ноември 2011 от Todor V. 2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 4 ноември 2011 Admin Сподели Публикувано 4 ноември 2011 Моята теза е, че допълнително сложените ксенони (китайски, тайвански и др.прочее ментета за 100 лева), дали са регулирани или не, заслепяват!Оригинално сложените по автомобилите не заслепяват. Причината е, че са сложени от професионални инженери, които работят години по проблема да е максимално светло на водача, но и да не заслепява отсрещно движещите се.Всъщност допълнително сложени такива се наблюдават в Македония и България, което е свързано с народо-психологията.В Западна Европа няма такива неща.Нека си кажем истината в очите.Почти всички слагат този китайски ксенон, за да чешат ЕГОТО си, че карат скъпа кола и са "бързи и яростни" на пътя, което е повече жалко, отколкото смешно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKSARIAN Публикувано 4 ноември 2011 Сподели Публикувано 4 ноември 2011 По ред причини не бих си сложил ксенон но според мен от където и да е родом трябва да им въведът технотест и заверка като на газовата уредба и да има сериозни санкций за тези които не са минали ! Отговаря ли на изискванията да е жив и здрав човечеца да си го кара ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 4 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 4 ноември 2011 По ред причини не бих си сложил ксенон но според мен от където и да е родом трябва да им въведът технотест и заверка като на газовата уредба и да има сериозни санкций за тези които не са минали ! Отговаря ли на изискванията да е жив и здрав човечеца да си го кара !А така :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 4 ноември 2011 Сподели Публикувано 4 ноември 2011 Съгласен съм с Светльо, че заводското си е заводско. Но също подкрепям и казаното от колегата с примера за БМВ-та.. и не само те. Редовно засичам лачени джипчета или "бегачки" с ксенон и лупи, които буквално ти вадят очите. Също така редовно срещу мен карат коли с пуснати халогени, защо вече не ги сакнционират? Не по малко лош е фактора на "ловците", чийто фарове са вдигнати в облаците(без значение източника на светлина). Довечера и аз свалям ксенона, но все си мисля, че пак ще продължавам да бъда заслепяван и единствената разлика ще е.. че няма да виждам и толко, колкото сега. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 4 ноември 2011 Сподели Публикувано 4 ноември 2011 Не виждам пречка да се оторизират центрове за монтаж на ксенонови системи и работата ще се оправи...... иначе че заслепяват неправилно монтираните заслепяват си и то брутално..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.