Премини към съдържание

Дисковете на БЕНЗИНОВИЯ и ДИЗЕЛОВИЯ двигател на Лансър 2008г.


Rangel Simov

Препоръчано мнение

След много рисърч разбрах , че няма такова нещо- "криви дискове" , едиснтвено може да има някакво изкривяване при самото производство , но е много малък процент да се случи. От какво всъщност се получава това усещане за криви дискове , тресенето и вибрациите които се усещат по време на спиране и пулсирането на педалът на спирачките се получава от различие в дебелината на диска на различни точки от окръжността, тоест спирачният диск в точка 3:00 часа е една дебелина а в точки 6:00 часа и 21:00 е друга. Това явление се получава най-често при неправилно монтиране в следствие от непочистени главини, използване на смазки, по точно медна грес, или изкривени главини. Единствено решение е да се минат диаковете на скид машина така както са монтирани на колата, да се ползват качествени накладки и да се спира по внимателно през първите 500 км след смяна на дискове и накладки. Интересното при мен е че след като минах повече километри тресенето изчезна от само себе си. Всеки може да потърси инфо в Гугъл на английски , и ще намерите много интересна информация, ютюб също има няколко интересни клипчета в които е описано подробно как и какво причинява този мит за криви дискове.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 257
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

След много рисърч разбрах , че няма такова нещо- "криви дискове" , едиснтвено може да има някакво изкривяване при самото производство , но е много малък процент да се случи. От какво всъщност се получава това усещане за криви дискове , тресенето и вибрациите които се усещат по време на спиране и пулсирането на педалът на спирачките се получава от различие в дебелината на диска на различни точки от окръжността, тоест спирачният диск в точка 3:00 часа е една дебелина а в точки 6:00 часа и 21:00 е друга. Това явление се получава най-често при неправилно монтиране в следствие от непочистени главини, използване на смазки, по точно медна грес, или изкривени главини. Единствено решение е да се минат диаковете на скид машина така както са монтирани на колата, да се ползват качествени накладки и да се спира по внимателно през първите 500 км след смяна на дискове и накладки. Интересното при мен е че след като минах повече километри тресенето изчезна от само себе си. Всеки може да потърси инфо в Гугъл на английски , и ще намерите много интересна информация, ютюб също има няколко интересни клипчета в които е описано подробно как и какво причинява този мит за криви дискове.

Поздрави

 

Колега, не става дума за изкривени дискове при производството им. Дисковете се "кривят" като се получават деформации, най-често при неравномерно охлаждане на диска след като е бил загрят. Ако някой майстор ги е поставил не както трябва е друг въпрос, ама не стоят така нещата на чисто нова кола излязла от завода. Много от колегите са изкривили заводските си дискове. Далеч съм от мисълта, че както казваш в завода не са ги поставили правилно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като сменях гумите забелязах, че накладките имат нещо жълто. Това да не е индикация, че трябва да ги сменям?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като сменях гумите забелязах, че накладките имат нещо жълто. Това да не е индикация, че трябва да ги сменям?

 

Не, индикацията за смяна е много проста. Една тел, която като ти намалее дебелината и почва да се трие в диска, свири яко :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не става дума за изкривени дискове при производството им. Дисковете се "кривят" като се получават деформации, най-често при неравномерно охлаждане на диска след като е бил загрят. Ако някой майстор ги е поставил не както трябва е друг въпрос, ама не стоят така нещата на чисто нова кола излязла от завода. Много от колегите са изкривили заводските си дискове. Далеч съм от мисълта, че както казваш в завода не са ги поставили правилно.

 

Здрасти, точно този мит,в който всички вярваме, че можем да изкривим дискове от нагряване и рязко охлаждане имах предвид , нямам време сега да търся , но при възможност ще дам линкове да прочетете, има много логика, просто е и обяснява нещата. За да се изкривят дискове от температурна разлика трябва да бъдат загряти до степен която металът да започне да се топи, доста повече от това да почервенеят, а когато почервенеят накладките се запалват също и се полепва материал от тях по диска и му се нарушава дебелината, това което споменах в предишният ми пост, и за това на чисто нова кола излязла от завода със всичко Перфекто сглобено след неправилна употреба, и специално в първите километри когато трябва накладките да "улегнат" на диска така се получава.

 

http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths

 

http://www.skimmydiscs.co.uk/blog/warped-brake-discs-myth/

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Винаги ми е изглеждала достатъчно логична теорията за кривите дискове - рязка температурна промяна. Но дали само това е причината ?! Колко пъти ни се случва да минем с прегрети дискове в локва, така че да посъигнем този ефект ?! А проблема е често срещан. Явно причината е друга. Продължителното притискане на накладките към диска(например на светофар), след бързо спиране оставя "отпечатък" върху диска,който по-късно става място на натрупване на материал от накладката и частици от диска. Динамичното градско каране, бърка в джоба на самодоволните шофьори и по този начин. Горещите дискове поемат материал от накладката. Не много, но като се има предвид площа на диска и каква е вероятността да има последващи съвпадения при такъв тип шофиране, става ясно, колко бързо диска влиза в графа "крив".

Дискът не се криви, а променя дебелината си от неравномерниото наслояване на материала от накладката. С времето този материал става неделима част от него и се получава "крив" диск.

Всъщност "менте" дисковете не се кривят,а просто некачествения метал позволява неравномерното натрупване на материал от накладката повече от допустимото.

И тук идва момента да допълним картинката. Много се оплакват, че спирачната ни система е недоразумение - малки дискове и накладки, еднобутални апарати, тежичко купе. Т.е. много голяма вероятност от прегряване на дисковете. Особено при градско "шофиране". Когато написах, че се пренебрегва ролята на водача, имах предвид точно това. Това е неговият избор и вината не е в хардуера, а в софтуера. Не се съобразяваш с възможностите(технически характеристики) на колата, а се опитваш да я накараш, тя да се "съобразява" със стила ти на каране. Е, резултатите са видни, но неясни за някои.

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти хубаво се съобразяваш с възможностите, ама ако ти бяха сложили спирачки от Трабант щеше ли да се съобразяваш? Не, много ясно :)

Щом толкова много хора са недоволни явно има проблем, но естествено производителя ще ти каже, че това са консумативи и ще те отсвири.

 

Съгласен съм, че отлаганията от накладките допринасят за деформациите, ама няма как да изключите температурната разлика от многократните цикли на затопляне и охлаждане. Неравномерното охлаждане е фактор!

Вентилираните дисковете са направени да се охлаждат от вътрешната страна към главината, потока минава през сърцевината на диска и излиза през вентилираните отвори от периферията на диска. Пръснете ли диска с вода му прилагате температурен шок. Когато ходя да си мия колата винаги им казвам да я мият първо отвътре и после отвън, за да имат време дисковете да се охладят.

 

Моят съвет е да си охлаждате дисковете след сериозни спирания, по възможност без да спирате докрай или да държите спирачките при спряло положение. Пример - след каране на писта винаги се прави охлаждаща обиколка без да тормозите спирачките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти хубаво се съобразяваш с възможностите, ама ако ти бяха сложили спирачки от Трабант щеше ли да се съобразяваш? Не, много ясно :)

 

Много странно разсъждение! Ще ти отговоря, въпреки че е отклонение от темата. :) Както се казва в една реклама: "В грешка си мила". Ако смяташ да доживееш до пенсия, без да тежиш на данъкоплатеца със здравните си проблеми, ако носиш отговорност за повече от един живот, ще ти се наложи да се съобразяваш. Дори и със спирачки от Трабант. Иначе сменяш колата с такава, която да отговаря на претенциите ти. Ако си "влюбен" в сегашната, подменяш спирачната система - по-големи дискове, двубутални апарати.

Масовият случай сред нас кара с обикновени дискове - не са вентилирани.

PS Какъв диаметър са предните ти дискове?

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, индикацията за смяна е много проста. Една тел, която като ти намалее дебелината и почва да се трие в диска, свири яко :)

 

Ще чакам музиката!http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Ама няма да е скоро. Едва ли има по-ръждиви дискове от моите, защото рядко ползвам спирачка, ако не се налага. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много странно разсъждение! Ще ти отговоря, въпреки че е отклонение от темата. :) Както се казва в една реклама: "В грешка си мила". Ако смяташ да доживееш до пенсия, без да тежиш на данъкоплатеца със здравните си проблеми, ако носиш отговорност за повече от един живот, ще ти се наложи да се съобразяваш. Дори и със спирачки от Трабант. Иначе сменяш колата с такава, която да отговаря на претенциите ти. Ако си "влюбен" в сегашната, подменяш спирачната система - по-големи дискове, двубутални апарати.

Масовият случай сред нас кара с обикновени дискове - не са вентилирани.

PS Какъв диаметър са предните ти дискове?

 

Ти ако не знаеш, предните на Лансера са ти вентилирани, а задните плътни. Заводско са така.

 

А като не ти харесват ги сменяш, при мен предните 294/24 и задните 284/20 са вентилирани от Галант ВР4. Отпред апарата е двубутален. Задният апарат е еднобутален ама е доста по-голям от заводския на Лансера.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Под вентилирани имах друго предвид - че не са надупчени или с канали. Грешка на изказа. Приемам забележката.

На Lancer предните дискове са 276мм. Сам виждаш разликата с твоите. И всичко, което произтича от този размер. Да не говорим за задните. Evo-то ти не влиза в тази графа. Или казано с други думи - Сития на гладния вяра няма. Спасението е в смяната им, ако искаме колата да спира и да не прегрява дисковете. А не с подмяната им със същите от различни производители. Това си е чиста загуба на средства. Караш ли по същия начин, ще сменяш дискове.

Предлагам изпитан метод. Ползване на предни спирачни апарати и дискове от ASX или Outlander 2. Автоматично размера става 294мм. Апаратите са двубутални. Накладките са по-големи. Спирането на колата е в пъти по-добро. Прегряване? Става трудно постижимо с дискове разчетени за джип.

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На вниманието на колегите, които ми твърдят че нямало такова нещо като криви дискове!!!

Колеги, който желае може да заповяда на своеобразен тест/показно за кривене на дискове.

Единственото условие е да подменят дисковете на автомобила ми с ПРАВИ (може да са за ASX или Outlander) и да се качим до Пампорово.

След това, просто ще ги закарам до Смолян (12км.).Ще демонтираме дисковете и ще се убедят сами че са КРИВИ!

Даааааа, КРИВИ!!! Ще видят геометрично КРИВИ дикоове, чиито кривини няма да се дължат на отлагания от накладките!

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз по темата. На галанта ми се наложи няколко пъти да сменям дискове, защото се кривиха. Последният чифт, който беше почти нов, беше шлайфан на струг и след това надупчен с малки отвори по повърхността. Оттогава не са се кривили, освен при едно много продължително спиране, когато усетих как "омекват". Старият ми лансер, който е на снимката ми, беше с предни невентилирани дискове и барабани отзад. Дисковете успях да изкривя само веднъж и то съвсем умишлено/нарочно /за да видя какво ще стане/ при едно спускане от Пампорово към Смолян с четирима в колата и спиране основно със спирачки. Така че за мен, освен задкормилното устройство, има значение и конструктивното решение на съответния модел.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Що за спор? От 2007г. моделите Outlander, Padjero и Lancer кривят скапаните дискове (то май проблема не е в дисковевете, а в цялата спирачна недомислица), имам приятели и с двата джипа - смениха вече дискове на по 30-40к. Проблема е изцяло и САМО в МИЦУБИШИ! Имаме Санта Фе, което е на 140 000 км., автоматик - душичката съм му вадил, диска никога не е "тресял".

 

Стига сме ги величали, като са направили скапана система, ще си понесат критиката.

 

Васко, дисковете с които карам са БРЕМБО за под 200 лв. комплекта, втори път слагам такива. Изкарват поне 20 000к., което ми върши работа.

Аз приключих със скъпите дискове, само пари на вятъра :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На вниманието на колегите, които ми твърдят че нямало такова нещо като криви дискове!!!

Колеги, който желае може да заповяда на своеобразен тест/показно за кривене на дискове.

Единственото условие е да подменят дисковете на автомобила ми с ПРАВИ (може да са за ASX или Outlander) и да се качим до Пампорово.

След това, просто ще ги закарам до Смолян (12км.).Ще демонтираме дисковете и ще се убедят сами че са КРИВИ!

Даааааа, КРИВИ!!! Ще видят геометрично КРИВИ дикоове, чиито кривини няма да се дължат на отлагания от накладките!

 

Без да влизам в спор с никой, определено криви дискове е рядко явление, и дискове не могат да се изкривят от прегряване или рязко охлаждане, поне не на колите които караме. Дискове се прецакват от материал от накладките и неправилен монтаж, ако дискът е леко "крив" но със идеална дебелина на всякъде по цялата повърхност накладките ще притискат равномерно а водачите ще позволят на накладките да се движат и да оберат тази "кривина" за която се говори. Затова по някога когато има блокирали водачи се получават подобни вибрации. Когато имаме диск с различна дебелина по окръжността му когато накладките го притиснат от двете страни в определен момент ще има различно триене , от там пулсиране в педала и вибрации. На моята кола имах такъв проблем с "криви " дискове, вибрации и пулсиране в педала след смяната на около 4-5000 км, оставих ги на колата и след още 15-20000 км вибрациите изчезнаха и нямам проблеми. Дали ако са били наистина криви ще са можели да се "изправят" сами?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На вниманието на колегите, които ми твърдят че нямало такова нещо като криви дискове!!!

Колеги, който желае може да заповяда на своеобразен тест/показно за кривене на дискове.

Единственото условие е да подменят дисковете на автомобила ми с ПРАВИ (може да са за ASX или Outlander) и да се качим до Пампорово.

След това, просто ще ги закарам до Смолян (12км.).Ще демонтираме дисковете и ще се убедят сами че са КРИВИ!

Даааааа, КРИВИ!!! Ще видят геометрично КРИВИ дикоове, чиито кривини няма да се дължат на отлагания от накладките!

Не знам откъде си въобрази, че някой ТИ твърди нещо си. Специално на теб. Не всички сме раждани на Олимп. Караме по равно. Причината при нас може да е друга. До тук всички изказват мнения, опит и предположения за избягване на проблема. Разбрахме, как можеш да съсипеш дискове. Позакъснял си. Рангел отдавна го практикува. Дай сега акъл, как да избягват "кривенето" колегите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм раждан на Олимп, тракиец съм !!! Спирачната система е подменена в рамките на дискове, накладки, мъркучлета и течност. Резултата е пробег два пъти повече от заводските, преди да се изкривят. Комплектите с изкривени дискове на Лансера, с Рангел ни са почти еднакъв брой, като първите сме ги изкривили почти по едно и също време, така че не съм закъснял с нищо, закъснял си ти.

Виж, не знам какъв ресърч сте правили, как, какво и къде карате, или се возите, ама само да ти кажа, че след як драйв по пътя, дисковдте стават вери хот, а като станат вери хот, съответно са и флексибъл. Е те точно в тоя момент ги правим КРИВИ!!! Тея филми с отлаганията по диска в нашия случай ги забрави. Вземи си го набийте в главата, че дисковете се КРИВЯТ!!! Кривят се от каране, при спиране. Да ни обясняваш на Мен, на Lix и на Рангел, как се бъркаме и че не сме кривили дискове, айде много моля недей. Колите ги КАРАМЕ, не се возим!!! Караме ги колкото могат, ни повече ни по-малко, като се съобразяваме с конструктивните решения на производителя, които в случая са ниско ефективни при продължителна употреба, или еднократно натоварване при скорост от над 150км/ч да намалиш до 50км/ч.

Можеш да казваш на кривите дискове - не прави дискове, което пак си е криви дискове, ама да се изтърваш, че нещо се бъркаме тука, а и милиони по света, нещо не ми се връзва!

Акъл как да не се кривят, не мога да дам, защото каквото и да се прави, както и да ги пазим се кривят! Въпрос на време е.

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам какво повече да добавя. Надявам се да си разбрал това, което сме се опитали да покажем. Че има гледна точка на "возещите се у полето", различна от тази на "карачите". Със сходен резултат. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif

Приятен ден!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От спор смисъл няма, да се чете поста на Мирослав и да приключва спора :). Дето се вика от извора се черпи там :).

Едно мога да кажа на всички колеги след мен, смисъл от скъпи ДИСКОВЕ няма :), ако някой си кара колата по юнашки - просто си заминават.

За справка, моите апарати също са от VR4, също са двубутални и също са с по-голям диск и накладка, малко по-дълго почнаха да изкарват и за уточнение, спирам със скорости :).

 

Ако някъде по статиите, които си прочел е направен някакъв тест, пусни мен ми е любопитно, точно каква темп. развива диска като в режим на 3-4 изпреварвания за под 1 минута на двулентов път ускоря до към 140 и спра до към 60-70 и на финална се окаже тапа и трябва да спра неподвижно със затворен апарат :).

 

Аз това, което съм почнал да правя - но много рядко, когато ускоря в София повече и спря рязко за светофар, спирам, пускам спирачката и седя на ръчна, за да отпусна накладките. Но това може само в града да се практикува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От спор смисъл няма, да се чете поста на Мирослав и да приключва спора :). Дето се вика от извора се черпи там :).

Едно мога да кажа на всички колеги след мен, смисъл от скъпи ДИСКОВЕ няма :), ако някой си кара колата по юнашки - просто си заминават.

За справка, моите апарати също са от VR4, също са двубутални и също са с по-голям диск и накладка, малко по-дълго почнаха да изкарват и за уточнение, спирам със скорости :).

 

Ако някъде по статиите, които си прочел е направен някакъв тест, пусни мен ми е любопитно, точно каква темп. развива диска като в режим на 3-4 изпреварвания за под 1 минута на двулентов път ускоря до към 140 и спра до към 60-70 и на финална се окаже тапа и трябва да спра неподвижно със затворен апарат :).

 

Аз това, което съм почнал да правя - но много рядко, когато ускоря в София повече и спря рязко за светофар, спирам, пускам спирачката и седя на ръчна, за да отпусна накладките. Но това може само в града да се практикува.

 

Супер идея, точно за това става на въпрос, спираш и на ръчна, само кофти е когато колата ползва задните накладки и за ръчната, но поне отпред няма да се отложи материал . Дисковете се нагряват но не чак до степен да се изкривят , освен ако не са карани злодейски , като на рали или на писта. Тогава когато се загреят до 600+С и започнат да светят огнено червени се получава химична реакция между материала от накладките и диска, резултатът е спирачна повърхност от нова смес наречена

" циментит", в такъв случай е добре да се сменят накладките и дисковете заедно. Лесно може да се премери температурата, вземате един имфраред термометър, карате и след това мерите всеки диск по отделно, като температурата трябва да бъде почти еднаква между леви и десни дискове по двойки предни и задни, има ли голяма разлика, по-топлият диск може да е резултат от задържащ спирачен апарат. "Криви" дискове или така нареченето явление не е само резултат от прегряване, аз съм пример за това, аз спирам много внимателно, и моите дискове в повечето случай след като спра може да се пипнат с ръка без да се изгориш, топли са но не много, и така пак имах проблеми с вибрации и пулсиране в педала, и всичко се оправи от само себе си след около 20к км. Ауди RS3 S3, BMW 3-та серия и 5 та много известни с "криви" дискове, Мерцедес C-Class също, Тойота Аурис Хибрид също, там беше от ръжда и не редовно каране, а тази Тойота е със големи дискове от Рав 4 296мм, а те дори не могат да се загреят, може би просто са искали да се застраховат срещу неефективна спирачна система.

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само като уточнение, от тези проблеми страдат доста модели на Мицубиши произвдени след 1997г. Ясно е че стила на каране оказва влияние, но основното е че спирачната система не е добре изчислена и създава проблеми. И проблема не е само при Мицубиши, доста марки и модели страдат от този проблем.

....и проблема не е в Мицубиши , а в Акебоно,който е основен доставчик на спир. системи на Мицубиши.....не случайно имаше як скандал с рейсовете Маратон ,които заради калпава спир. система, имаще няколко катастрофи с жертви....накрая се оказа,че спир. системи са им неефективни, и обвиниха :mitsu-smiley: ,а не Акебоно...всъщност :mitsu-smiley: няма нищо общо с спир. системи на автомобилите им.....доставчика е Акебоно....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....и проблема не е в Мицубиши , а в Акебоно,който е основен доставчик на спир. системи на Мицубиши.....не случайно имаше як скандал с рейсовете Маратон ,които заради калпава спир. система, имаще няколко катастрофи с жертви....накрая се оказа,че спир. системи са им неефективни, и обвиниха :mitsu-smiley: ,а не Акебоно...всъщност :mitsu-smiley: няма нищо общо с спир. системи на автомобилите им.....доставчика е Акебоно....

 

Виж сега, ако има някой виновен, той е производителя на автомобила. Това че Мицу използва подизпълнител в лицето на Акебоно от гледна точка на потребителя няма никакво значение. За качествения контрол, изискванията и спецификациите на използваните части е отговорен производителя на автомобила. Все пак си купуваш кола Мицубиши, а не Акебоно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, ако има някой виновен, той е производителя на автомобила. Това че Мицу използва подизпълнител в лицето на Акебоно от гледна точка на потребителя няма никакво значение. За качествения контрол, изискванията и спецификациите на използваните части е отговорен производителя на автомобила. Все пак си купуваш кола Мицубиши, а не Акебоно.

....и така е, и не е така...защото каквито и дискове да слагате, те пак се кривят,причините могат да бъдат и са много,но основната е още от чертожната дъска.....другите фирми производители открай време ползват пасивни спир, апарати ( това са тези, които имат и от двете страни буталца, )а не адаптивни или самонагаждащи се.....вторите са само за нисък клас автомобили, там където бюджета е ограничен....при по високите класове, там се ползват други системи ,с други конструкции и сплави...т.е. маркатаа Акебоно е "подвела" по някакъв начин производителите на автомобили и се стига до тук......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....и така е, и не е така...защото каквито и дискове да слагате, те пак се кривят,причините могат да бъдат и са много,но основната е още от чертожната дъска.....другите фирми производители открай време ползват пасивни спир, апарати ( това са тези, които имат и от двете страни буталца, )а не адаптивни или самонагаждащи се.....вторите са само за нисък клас автомобили, там където бюджета е ограничен....при по високите класове, там се ползват други системи ,с други конструкции и сплави...т.е. маркатаа Акебоно е "подвела" по някакъв начин производителите на автомобили и се стига до тук......

 

Чертожната дъска се намира в Мицубиши. Проектирането на спирачната система като съвкупност от елементи - дискове, спирачни апарати и прочее се прави от производителя, доставчикът изпълнява задачата, дадена от автомобилния приозводител. Акебоно оборудват много японски брандове, които никога не са имали проблеми със спирачките. А мицубиши успяха да си извоюват в последните 10-ина години име, че хич ги няма със спирачките. А тая тема е сигурно десетата, при която се води абсурден разговор как да си галиш спирачките, че да не се кривят дискове. В същото време освен че дисковете са криви като мекици системно, повечето лансери, грандиси, че и паджеро спират така, че при първо качване в европейски автомобил на гордия мицубишист, се налага да си стържеш носа от предното стъкло...

Кво да правим, дисковете се сменят с маслото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...