Премини към съдържание

С какъв размер гуми карате


Afonya

Препоръчано мнение

Маноле,защо не пробваш с тоя размер гуми+4 фланеца на дисковете по 0.5 см ширина всеки,който 'изнася' джантата още 'навън'.

При мен е така.

 

Май към този размер клоня, но ще видим след може би месец какво ще направя. Ще си търся 16-ки за през зимата и нз какво ще ми попадне в ръцете, но като цяло идеята ми е през лятото да съм с 17-ки, а през зимата с 16-ки.

 

Иначе фланци мисля, че не са ми нужни. В момента не съм с летите 17-ки джанти, но до колкото си спомням стояха точно както трябва, изнесени леко навън но без да задират във веждата на калника при свиване на гумата (влизат си без проблем).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 172
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

continental sport contact 2 най добрата гума до момента която съм карал с борд са, не знам дали има значение това, че джантата е много лека 6.8кг тежи 17ката ( заводските са около 23кг :)

За тази джанта ли говориш?

 

10003959_767149529969836_976159853_n.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

След редица проби и главоблъсканици намерих решението - 205/50/17. :icon_thumbup:

 

Добре, че имам приятел, който държи гуми центрове и ми даде да пробвам какво ли не...

Толкова добре стои колата на пътя, че просто нямам думи.

Абсолютно изчезна и "воденето" на колата по наклона и уляганията на пътя, което при 215/45/17 го има в известна степен.

Строго препоръчително е на гумата да пише Made in Japan. В пъти по-добре от колкото Made in France, Korea или там разни други държави...:icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След редица проби и главоблъсканици намерих решението - 205/50/17. :icon_thumbup:

 

Добре, че имам приятел, който държи гуми центрове и ми даде да пробвам какво ли не...

Толкова добре стои колата на пътя, че просто нямам думи.

Абсолютно изчезна и "воденето" на колата по наклона и уляганията на пътя, което при 215/45/17 го има в известна степен.

Строго препоръчително е на гумата да пише Made in Japan. В пъти по-добре от колкото Made in France, Korea или там разни други държави...:icon_bye:

 

Супер, а с какви други размери пробва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Супер, а с какви други размери пробва?

 

На колата бях с 225/45/17" - ужас!

Пробвах с 205/55/17" и ми "люшкаше" леко колата.

След това с 215/45/17" и "воденето" на волана се появи.

Всъщност се оказа следното:

Размера на зимните ми гуми 195/65/15" се доближава максимално до летните 205/50/17".

 

Разликата е в диаметъра:

195/65/15" - 635 мм диаметър

205/50/17" - 637 мм диаметър

 

Стана перфектно. Точно както исках. :drinks:

Едва ли съм "открил Америка", но по-важното е, че пробвах нови гуми с различни размери, което е рядка възможност някой да ти предостави и да ти се занимава с щуротиите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сори, с гумите имах предвид моя грешка ;) 14-15кг тежи заводската 17ка от снимката и с гумата е около 22-24кг :) според мен "воденето" е само и единствено от повишеното тегло на композицията, при навлизане в канал, на хидравликата и се налага да преодолява по голям товар и следователно инерцията на товара надделява в посока на канала, когато теглото е ниско не е необходима толкова енергия за да се крепи в права линия, иначе разликата в ширината от 2см не вярвам да е толкова критична за да го има/няма

а и зависи от теглото на гумите и тяхното сцепление твърдост и т.н. сигурен съм, че с модел "рън флат" който са почти х2 като тегло пак ще има водене дори на 205 ширина. НО всеки е намерил баланса за себе си :) аз минах на този размер защото отговаря до мм на заводския 195/65/15, а и това е най масовия и най евтин размер при 17 цоловите гуми ;) лесно може да се намери наличност от всяка марка :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моите джанти са от другия вид - от спорт едишън и с гумата + вЕтара в нея :tooth: - 18,700 кг. Тегнат много тия търкала.

 

Не съм много наясно... Големите кораби не са ли със секторни кутии или нещо друго, различно от рейка? Гледам при тях такова теглене на волана нема, а има и с 255 отпред...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На моя шеф мл-а беше дошъл от Германия с гуми 295/45R20. Един колега го беше карал и каза, че води отвратително. Бързо ги разкара тези джанти от АМГ с големи гуми и си мина на заводските 18".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На колата бях с 225/45/17" - ужас!

 

Що така? Визуално не би трябвало да има голяма разлика с 215/45/17, а като височина е между 215/45 и 205/50.

 

Щеше ми се да кажеш за 215/50/17, но явно не са ти в списъка.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Що така? Визуално не би трябвало да има голяма разлика с 215/45/17, а като височина е между 215/45 и 205/50.

 

Щеше ми се да кажеш за 215/50/17, но явно не са ти в списъка.

 

215мм като го пробвах, веднага се отказах от него, защото ми "носят".

Проблема е в ширината...

Както писах по-горе, това са изчисления на инженери.

За красота даже и 245/50/17 може да е добре, но ще си гледам колата само от вънка. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

215мм като го пробвах, веднага се отказах от него, защото ми "носят".

Проблема е в ширината...

Както писах по-горе, това са изчисления на инженери.

За красота даже и 245/50/17 може да е добре, но ще си гледам колата само от вънка. :D

 

Красотата си е красота, но ширината на гумата оказва влияние и на други аспекти от the driving experience ;) Например устойчивост при спиране и в завои.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Красотата си е красота, но ширината на гумата оказва влияние и на други аспекти от the driving experience ;) Например устойчивост при спиране и в завои.

Трябваше да видиш тази вечер как се държат 205/50/17 гадни зимни фулди, които са добре загрели по завоите към Самоков. Ево 8 с над 400 whp изобщо не можа да отлепи на галанта, ма хич. Как се разтоварих само:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да видиш тази вечер как се държат 205/50/17 гадни зимни фулди, които са добре загрели по завоите към Самоков. Ево 8 с над 400 whp изобщо не можа да отлепи на галанта, ма хич. Как се разтоварих само:-)

 

Да не си с някакво по-твърдо или спортно окачване? Аз моя още не съм го пробвал как е :icon_blush: Даже не съм му вдигал над 110-120 км/ч :D Ама скоро си го взех и още не мога да се отпусна, а пък и все още не съм сменил консумативите...

Редактирано от Aardwolf
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да се отпускаш. Само като седнеш зад волана и вече си успокоен, отпуснат, релаксиран и тонизиран. Той сам си върви. Ти само му казваш накъде да ходи и галанта го прави.

На SLX колата е мощна колкото моята и твоята взети заедно. Спирачните му дискове отпред са близо колкото сбора от предните и задните като диаметър от едната страна на нормален галант. Задвижват и 4-те колелета. Пружините и амовете са други и въобще настроението е на съвсем друго ниво там... :icon_bye:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да се отпускаш. Само като седнеш зад волана и вече си успокоен, отпуснат, релаксиран и тонизиран. Той сам си върви. Ти само му казваш накъде да ходи и галанта го прави.

На SLX колата е мощна колкото моята и твоята взети заедно. Спирачните му дискове отпред са близо колкото сбора от предните и задните като диаметър от едната страна на нормален галант. Задвижват и 4-те колелета. Пружините и амовете са други и въобще настроението е на съвсем друго ниво там... :icon_bye:

Преправян е толкова много или е VR-4? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Второто.

 

Щеше да е хубаво да имаме уред за измерване на страничното ускорение в завой при пробите с различни гуми. Разлика от 1,263 g и 1,297 g субективно трудно може да се усети, докато уредът ще закове постигната най-висока точка преди недозавиването.

Също 100-0 за колко метра става на една отсечка със загрети гуми по време на отчитане на g-то. Един ще е спирачният път със 195/60 15 цола и друг с 205/50 17" примерно. Може да са 80 сантиметра, но в критична ситуация може да са решаващи. Субективно също тези сантиметри не може да се различат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лятото карам 215/45/17 (засега гуми KUMHO, но мисля това лято да взимам нови) и наистина се усеща така вече описаното от колегите водене на гумите по неравностите на пътя.

Галанта е със спортно окачване и на мен лично поведението на пътя много ми харесва така: стабилност в завой, директен контрол при рязка промяна на посоката, ускорение и спиране. Друг е върпоса, че нямаме нормални пътища...там хората на които плащаме данъци и винетки трябва да се замислят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Аз лятото карам 215/45/17 (засега гуми KUMHO, но мисля това лято да взимам нови) и наистина се усеща така вече описаното от колегите водене на гумите по неравностите на пътя.

Галанта е със спортно окачване и на мен лично поведението на пътя много ми харесва така: стабилност в завой, директен контрол при рязка промяна на посоката, ускорение и спиране. Друг е върпоса, че нямаме нормални пътища...там хората на които плащаме данъци и винетки трябва да се замислят.

 

Возил съм се при тебе, точно с цел тест на окачване и гуми, макари за малко. :rolleyes:

Коментирахме, че Галант-а седи добре на пътя, но "води" с тази ширина на гумата.

Дано съм бил полезен с мнението, че 2015/50/17 е перфектно за Галант.

Вчера тествах как се държи в дъжда - без коментар.

Много съм доволен.

Със спортно окачване не знам как ще бъде усещането.

Аз имах такова и бързо го махнах, защото освен излишна твърдина, обирах с предната броня всичко по пътя.

Ако си живеех в Цюрих, изобщо нямаше да го пипам. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да видиш тази вечер как се държат 205/50/17 гадни зимни фулди, които са добре загрели по завоите към Самоков. Ево 8 с над 400 whp изобщо не можа да отлепи на галанта, ма хич. Как се разтоварих само:-)

 

Вярвам ти, особено със задвижване на всички колела :) И този вариант го обмислям, но тъй като имам време до смяната, събирам инфо за всички, които ми допадат като идея и параметри ;)

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Гадни щото са стари/захабени или нещо марката/модела не ти харесва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Возил съм се при тебе, точно с цел тест на окачване и гуми, макари за малко. :rolleyes:

Коментирахме, че Галант-а седи добре на пътя, но "води" с тази ширина на гумата.

Дано съм бил полезен с мнението, че 2015/50/17 е перфектно за Галант.

Вчера тествах как се държи в дъжда - без коментар.

Много съм доволен.

Със спортно окачване не знам как ще бъде усещането.

Аз имах такова и бързо го махнах, защото освен излишна твърдина, обирах с предната броня всичко по пътя.

Ако си живеех в Цюрих, изобщо нямаше да го пипам. :)

От 4 години се опитвам да кажа, че 205/50/17 е едно от най-добрите разрешения за гуми на галант 17 цола.:icon_thumbup:

 

Ма сега емпиричният опит на боса ще затвърди тази препоръка :D

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От 4 години се опитвам да кажа, че 205/50/17 е едно от най-добрите разрешения за гуми на галант 17 цола.:icon_thumbup:

 

Ма сега емпиричният опит на боса ще затвърди тази препоръка :D

Тя тая ширина и според мен е оптимална за всеки цолаж...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тя тая ширина и според мен е оптимална за всеки цолаж...

За 16" 205/55 си е оптимален размер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роска а отчиташ ли факта, че 205/50/17 Continental SPC5 струва 340лв в 225/45/17 струва 210лв 130лв разлика на гума ! :) да не говорим, че в 205/50/17 нямат топ модела SportContact 2 който на 225/45/17 е 260лв и е в пъти по добър от SPC5 ;) това прави за чифт гуми 510лв горница и то за значително по скапана гума ! :)))) НЕ МЕРСИ :)

 

п.с. при другите марки е същото, макар и с по малка разлика

BRIDGESTONE ER300 225/45 213.54лв.

BRIDGESTONE ER300 205/50 278.43лв.

Редактирано от olele
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...