Премини към съдържание

Проблем със запалване


Препоръчано мнение

Здравейте, имам проблем с колата.(ЕА2А). Не иска да запали. Първо трябва да отбележа, че имах преди 5 дни лек удар с колата отпред, но колата е в движение (само капака и решетката ми се счупиха и "очиларката" се изкриви). След два дена след удара, се опитах да я преместя за да отворя капака и да събера парчетата от маската. Запали си, преместих я 2 метра и започнах да си отварям капака. След като свърших, исках да я преместя обратно в паркинга, обаче не искаше да запали. И симптомите са така и до днес. Като дам на контакт, и като завъртя вече да пали и се чува само едно цъкане (еднократно) и това е. Свалих акомулатора и го заредих 12 часа. И на следващия ден го слагам, въртя да запали обаче пак същата работа (еднократно цъкане). Викам един приятел и я бутаме, и на 2-ра запали( веднага - с леки претрисания). От там отивам на майстор за стартера. Спирам при майстора и я гася. Той вика я пробвай сега да запалиш. Въртя ключа и пали :icon_hmm: Отворихме стартера - всичко перфектно ( четки, втулки, всичко). Майстора каза, че може от бобината да е. Обаче аз му казах да я сложи обратно и не я смених. И пак си запалваше после нормално. Т.е. като е загрял мотора пали, а като е студен не иска. Днес я пробвах, звука който се чуваше беше последователно чаткане ( чат, чат, чат, чат). И не пали. :help: Чудя се какво да правя. Моля ви дайте съвет. От къде може да е проблема ? Може да имам някаква отечка, или бушон, или и аз незнам.

Редактирано от Blago
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми да, не се чува типичния звук за въртене от стартера, те майсторите коментираха, че изхвърляло нещо, но кое? Мисля, че чаткането е точно от това което изхвърля.

Редактирано от Blago
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е пристъпно на галанта да се подаде директно на полюсите на стартера с нещо метално (гаечен ключ например). Ако завърти, значи проблемът не е в стартера, а някъде по кабелите. Ако решиш да го пробваш, преди това дърпаш ръчната, изключваш от скорост и даваш контакт.

Казвали са ти за изхвърляне на бендикса. Ако не го изхвърли, се чува шум от спиращ електродвигател (в случая на стартера). Като изхвърли бендикса, стартерът върти чрез него на зъбите на маховика, който пък е свързан към коляновия вал.

Това чаткане може да е лоша маса към купето.

 

По принцип, щом четки, втулки и т.н. ти е наред, значи проблемът може да е в соленоида, разлепване на магнитите на статора ... или нещо друго :-) . На мотора ми CDI-то и други чарколяци по електрониката са на мицубиши и там е направено така, че тока на соленоида протича през четките, така че ако са износени четките и соленоида не работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери си клемите на акумулатора за окисляване , почисти ги и затегни добре, ако отново се чува това чаткане и не пали пробвай с друг акумулатор, на мен също ми се е случвало това и обикновено причината е лош контакт на клемите :yes3: . Успех ! :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи, това със отвертка и на късо болтовете на стартера го правих, но пак не запалва. Само си прескачат искри. Акомулатора не може изведнъж да ми падне толкова, че да няма никакъв ток, при положение, че съм го зареждал предната нощ, и го слагам следващия ден и не пали, само изчатква еднократно. Клемите са ми чисти и добре стегнати. Вчера пък започна да чатка последователно( около 4 пъти ) при завъртане на ключа. Мисля си, че най - вероятно е лоша маса към купето. Малко тъпо, но не знам къде ми се намира масата към купето, ако може да ме насочите :icon_blush: Къде да търся слабата връзка, от къде основно взима масата за запалването ? Благодаря на всички отзовали се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора ти ако е имал умряла клетка примерно, то факта че си го зареждал цяла нощ не означава нищо. А това, че е запалила на бутане е разбираемо, защото тогава се консумира малко ток от запалителната система. Въпроса който колегите поставят е, дали акумулатора ти осигурява ток за пусковата система (стартера).

Иначе минуса на акумолатора е закачен с дебел кабел към купето. А стартера вероятно е закачен по същия начин. Провери ги тези маси...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На стартера няма минусов кабел,взима си минуса посредствим корпуса си.

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи, това със отвертка и на късо болтовете на стартера го правих, но пак не запалва. Само си прескачат искри. Акомулатора не може изведнъж да ми падне толкова, че да няма никакъв ток, при положение, че съм го зареждал предната нощ, и го слагам следващия ден и не пали, само изчатква еднократно. Клемите са ми чисти и добре стегнати. Вчера пък започна да чатка последователно( около 4 пъти ) при завъртане на ключа. Мисля си, че най - вероятно е лоша маса към купето. Малко тъпо, но не знам къде ми се намира масата към купето, ако може да ме насочите :icon_blush: Къде да търся слабата връзка, от къде основно взима масата за запалването ? Благодаря на всички отзовали се.

До скоростната кутия, дебел кабел, захванат за рамата с 14-ка. Но все пак сложи за проба един друг акумулатор, или с волтметър премери напрежението, когато някой завърта ключа за запалване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах точно същия проблем, със същото чаткане, при мен се оказа хлабава маса на стартера.Ако твоя няма кабел за масата, а взема от блока или там както е вързан, тръгни и провери всички маси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не става с това виж онова виж. Най-добре си е с едно премерване с мултицет, и се дава точна диганоза за 1 мин!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами значи, това със отвертка и на късо болтовете на стартера го правих, но пак не запалва. Само си прескачат искри. Акомулатора не може изведнъж да ми падне толкова, че да няма никакъв ток, при положение, че съм го зареждал предната нощ, и го слагам следващия ден и не пали, само изчатква еднократно. Клемите са ми чисти и добре стегнати. Вчера пък започна да чатка последователно( около 4 пъти ) при завъртане на ключа. Мисля си, че най - вероятно е лоша маса към купето. Малко тъпо, но не знам къде ми се намира масата към купето, ако може да ме насочите :icon_blush: Къде да търся слабата връзка, от къде основно взима масата за запалването ? Благодаря на всички отзовали се.

Я вземи на заем някой акумулатор от познат, дето му пали колата и пробвай, да видим какъв ще е резултата...

Щом като я караш и след това пали, явно акумулатора ти е на издъхване...Не вярвам от лоша връзка да не пали, но я провери и масата..

Тя е хваната за скоростната кутия, на болта който е над помпата на съединителя ..

Един черен дебел кабел, с жълта ивица..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, смени си акумулатора. Аз също имах този проблем - само чаткане. Нов акумулатор и палиш гумите.

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах същия проблем хем знаеш че акумулатора ме предва и пак изчаках докато не ме заряза на такова чаткане и нищо неможе да напрваиш. Само че при мен цъкването беше само вернъж... тръгваш да палиш и се чува едно цък и това е.. махам контакта тръгвам да паля и пак цък и нищо. Сложих нов акумулатор и всичко е ток-и-жица :)

А тоя майстор как в решил че може да е бобина не знам .... или не сте се доразбрали за симптомите или е стрялял на посоки. За мен проблема е или слаба маса или заминал/разреден акумулатор.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Масата е според мен. Имах проблем и с масата и с акумулатора и знам и в двата варианта как се държеше...сходни са ама не точно! :) Така както е описал колегата според мен му се губи масата, освен това се е случило след удар!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам проблем с колата.(ЕА2А). Не иска да запали. Първо трябва да отбележа, че имах преди 5 дни лек удар с колата отпред, но колата е в движение (само капака и решетката ми се счупиха и "очиларката" се изкриви). След два дена след удара, се опитах да я преместя за да отворя капака и да събера парчетата от маската. Запали си, преместих я 2 метра и започнах да си отварям капака. След като свърших, исках да я преместя обратно в паркинга, обаче не искаше да запали. И симптомите са така и до днес. Като дам на контакт, и като завъртя вече да пали и се чува само едно цъкане (еднократно) и това е. Свалих акомулатора и го заредих 12 часа. И на следващия ден го слагам, въртя да запали обаче пак същата работа (еднократно цъкане). Викам един приятел и я бутаме, и на 2-ра запали( веднага - с леки претрисания). От там отивам на майстор за стартера. Спирам при майстора и я гася. Той вика я пробвай сега да запалиш. Въртя ключа и пали :icon_hmm: Отворихме стартера - всичко перфектно ( четки, втулки, всичко). Майстора каза, че може от бобината да е. Обаче аз му казах да я сложи обратно и не я смених. И пак си запалваше после нормално. Т.е. като е загрял мотора пали, а като е студен не иска. Днес я пробвах, звука който се чуваше беше последователно чаткане ( чат, чат, чат, чат). И не пали. :help: Чудя се какво да правя. Моля ви дайте съвет. От къде може да е проблема ? Може да имам някаква отечка, или бушон, или и аз незнам.

Аз на два пъти имах подобен проблем със същите симптоми. Първия път се оказа акумулатора, едно от клетките беше окъсила. При нормално състояние с мултицет може да измериш 12V на клемите например, но при палене напрежението кляка, електролита в тази клетка буквално вреше и кипеше и стартера само леко биеше. Оправи се с нов акумулатор. Втория път ми се проявяваше рядко докато един ден съвсем не се каплъдиса. Оказа се, че проблема е в стартера. Не е бил правилно монтиран и един от болтовете, който го държеше се бе разхлабил и по този начин като се опиташ да запалиш се чуваше познат звук от някой Москвич, защото се е разместил и немове да зацепи. Запали чак като се подпря стартера и после на майстор да заварява ухото на стартера - беше се счупило. Дано да съм ти бил полезен колега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...