Премини към съдържание

Подполковник Костов


HrSt

Препоръчано мнение

Нямах предвид,че сме уникални а нещо съвсем друго.Просто в БГ нищо не става така както е в чужбина нещата са съвсем други и ти ги знаеш добре щом си бил дълго на запад,просто трябва друг подход и пак питам къде е ефекта от последните промени на закона за движение по пътищата.

А що се отнася до мойте 20 дена в Белгия,вярно не са 4 години,но на мен ми бяха достатъчни за да забележа как карат и ми се стори,че не е много бавно,но много коректно.

Проблема в БГ е,че когато някой събере малко парички и купи някакво малко по-хубаво возило си мисли,че всички на пътя са му длъжни и,че на него няма какво да му се случи.Мисля,че като за начало трябва да бъдем по-коректни и не толкова изнервени на пътя,а леко по леко нещата ще си дойдат на мястото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 166
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Аз мисля,че ще е най-добре да отворим една тема в която да създадем нещо като кодекс на културния шофьор,с някой прости правила,които хората да четат и да опитат да спазват при шофиране.Да стои закачена като важна и да я пратим и по други форуми, ако искат и там да я постнат.Да може поне тези 18-19 годишни рейсъри като влизат по форумите да четат ,кое е правилно и кое не.И да не се поощряват теми по форумите от типа на ,днес карах с 200,как на едно кръстовище рязнах един чичко с чисто нов автомобил и т.н.Ако не друго,поне нещо такова можем да направим.Никой не се грижи за културата на младите шофьори и последствията ги виждаме всеки ден по улиците.Колкото и да мърморим,че полицаите били корумпирани,че трябвали по-солени глоби и по-тежки наказания,няма да решим нищо и няма да помогнем на никого.На всички е ясно каква пародия са шофьорските курсове и какво научават хората там.Затова мисля че това е единственото нещо което може да се направи от нас и не би струвало нищо и би помогнало поне малко,за подобряване на ситуацията.Все от някъде се почва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля,че ще е най-добре да отворим една тема в която да създадем нещо като кодекс на културния шофьор,с някой прости правила,които хората да четат и да опитат да спазват при шофиране.Да стои закачена като важна и да я пратим и по други форуми, ако искат и там да я постнат.Да може поне тези 18-19 годишни рейсъри като влизат по форумите да четат ,кое е правилно и кое не.И да не се поощряват теми по форумите от типа на ,днес карах с 200,как на едно кръстовище рязнах един чичко с чисто нов автомобил и т.н.Ако не друго,поне нещо такова можем да направим.Никой не се грижи за културата на младите шофьори и последствията ги виждаме всеки ден по улиците.Колкото и да мърморим,че полицаите били корумпирани,че трябвали по-солени глоби и по-тежки наказания,няма да решим нищо и няма да помогнем на никого.На всички е ясно каква пародия са шофьорските курсове и какво научават хората там.Затова мисля че това е единственото нещо което може да се направи от нас и не би струвало нищо и би помогнало поне малко,за подобряване на ситуацията.Все от някъде се почва.

много интересна идея,аз съм ЗА,дори и един човек само да си вземе поука пак добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен,че всичко се решава с високи глоби и нечувани мерки от рода на затвор за превишена скорост и разни от рода,както се вижда промяна няма от последните повишения на наказанията.Според мен всичко си опира до самосъзнанието както в карането на кола така и във всичко.Що се отнася до тези определено некомпетентни предложения за промени в закона,то може би ще повиши корупцията и няма да има желания ефект.

 

Абсолютно си прав! В БГ няма никакви пътища, а полицаи те спират безпричинно! За културата на шофьори и пешеходци пък нямам думи!

 

Що се отнася до новите проекти за наказанията- мисля да се съберем от всички форуми и да напишем едно общо протестно писмо срещу безумиците на управляващите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав! В БГ няма никакви пътища, а полицаи те спират безпричинно! За културата на шофьори и пешеходци пък нямам думи!

 

Що се отнася до новите проекти за наказанията- мисля да се съберем от всички форуми и да напишем едно общо протестно писмо срещу безумиците на управляващите!

Не, не ни спират безпричинно. Полицаите много добре надушват кога и кой като спрат, финансовия интерес е защитен. По тази причина белите автомобили, също зле изглеждащите такива, както и пешходците не са сред често спираните обекти. Нещо интересно, което ми направи впечатление в КАТ, докато чаках да си получа наказателното постановление- На светлинното табло във фоайето се появява и призив към пешеходците да подбират правилно местата за пресичане. Интересно би било да се разбере колко хора, които са само, или предимно пешеходци, ще се явят точно в КАТ, за да прочетат сърдечния животоспасяващ призив :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав! В БГ няма никакви пътища, а полицаи те спират безпричинно! За културата на шофьори и пешеходци пък нямам думи!

 

Що се отнася до новите проекти за наказанията- мисля да се съберем от всички форуми и да напишем едно общо протестно писмо срещу безумиците на управляващите!

 

 

Как да няма пътища? Има! А полицаите не мисля че спират безпричинно. От 10 коли само 2 се движат според закона за движение. От тези десет, 3 са в негодно състояние, една е с пиян водач, а другата е с неправоспособен или психически неподходящ такъв. На всички които застрашават мен, близките ми, които ме нервират с безумието си, на всички потенциални убийци и настоящи престъпници по смисъла на закона за движението, им пожелавам въвеждане на солени глоби - да се стига до разпродаване на имущество и теглене на кредити. Няма друг начин за промяна на съзнанието. :D И нека проблемите се решават конкретно на ниво социална единица, а не на принципа "дайте да направим" - много е удобно така, нали? Дайте да напишем едно писмо, и ако нищо не се промени, кой е виновен - ами управляващите, кой друг! Те удрят колите една в друга с 200, те блъскат деца под гумите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Германия може да не срещнеш полицай и с хиляди км. и жертвите са по-малко, но там си имат огромни широки пътища,които за сметка на това са и много.

Създава се такова впечатление, защото повечето полицейски коли са цивилни. Иначе има много. Освен това има камери. Пътищата пък им са хубави, но петък да неделя са така претъпкани, че често пъти седиш с часове на магистралата в задръстване като на бул. България в час пик. Не мога да кажа, че немците карат и много предпазливо - в дъжд с 180 км/ч си летят по магистралите и не им пука. Но пък гледат да дават път и да не правят глупости по платното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изключиелно важна тема...

Мисля че проблема не е само в полицаите, те са тези които виждаме, но тези които не виждаме май са в основата на всичко. Защо има полицаи, които вземат подкупи ?! Защото има кой да търпи това или по-скоро няма кой да го забележи и да му отдели внимание. Преди 15 дни бях в Германия и не видях нито един полицай, а ред имаше, нямаше задръствания, нямаше свиркания, нямаше ругатни. Как става така, че в един 300 хил. град като Пловдив, Бургас или Варна това се случва, а тук не може? С престоя си установих и "къде е заровено кучето". За 1 седмица престой на зет ми му пристигнаха 2 плика със снимки и фишове за глоби, за това че преди 3 месеца в единия случай е влязъл в БУС лентата, а в другия при спиране на светофар е настъпил алеята за движение на велосипедисти. Не се разправяш с полицаи, не се разправяш с корумпирани служители. Камерата те заснема, онзи ми ти апаратчик сравнява номера на автомобила и ти праща "честитка" на адреса на който е регистриран собственика. Сестра ми я глобиха с 15 евро, за това, че кара колело в зоната за пешеходци. Някакъв дъртак се развикал, че "Тук не се кара велосипед" и пристига полицай с наточен молив и пише без да се обяснява. Просто и ясно, ако не искаш, просто не го прави. Видях каква е цената на това спокойствие. Уверих се че и българите се държат по техните правила, защото със стъпването си усещаш присъствието на ЗАКОНА (наистина с големи букви, защото е за всички). На мен не ми стискаше по празни улуци по пътя за Холандия да вдигна повече от 70 км, не мога да си обясна на какво се дължи, но е факт.

За САЩ са ми казвали че там пък имат друга практика. Правели "Курткапани" на полицаите. Цивилни младежи - служители към някакъв си там контролен орган, правят нарушение, (разбира се не някакво грубо), спира ги полицай и те по нашенски тертип му предлагат да се "оправят по някакъв начин"- почерпка демек. Ако полицая се подаде, тогава тия му се легитимират, вадят му записа с цялата ситуация и на униформения му е стъжнен живота.

Дайте да се замислим ние самите като шофьори какво правим?! Преди месец като стана онзи инцидент с таксиметровия шофьор (лека му пръст), събраха се няколко стотин коли, блокираха София без каквито и да било разрешения за митинги и си отвоюваха да карат без колани, да карат в Бус лентите и какво ли още не. Не искам да обиждам никого, ако има таксиметрови шофьори, но не се правят така нещата. Като ще е ЗАКОН да е за всички участници в движението. Ами с маршрутките пак е същото - возят по 30 човека, спират където и да било и нищо...

Ако ние се съберем дори да сме 53 члена, заедно с фен клубовете на други марки дали няма да станем повече от тях и да поискаме спазване на законите за всички...

Извинявам се за дългия пост, но понеже съм загубил близки хора във тази война по пътищата, затова не ми е безразлично какво се случва. Дано да станем повече и наред с отстъпките по бензиностанциите и сервизите (Браво Светльо :icon_clap: ) да успем да покажем че има смисъл от безопасно шофиране.

Защо пък да не предприемем някаква кампания, нали членуваме в легитимна организация?! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля,че ще е най-добре да отворим една тема в която да създадем нещо като кодекс на културния шофьор,с някой прости правила,които хората да четат и да опитат да спазват при шофиране.Да стои закачена като важна и да я пратим и по други форуми, ако искат и там да я постнат.Да може поне тези 18-19 годишни рейсъри като влизат по форумите да четат ,кое е правилно и кое не.И да не се поощряват теми по форумите от типа на ,днес карах с 200,как на едно кръстовище рязнах един чичко с чисто нов автомобил и т.н.Ако не друго,поне нещо такова можем да направим.Никой не се грижи за културата на младите шофьори и последствията ги виждаме всеки ден по улиците.Колкото и да мърморим,че полицаите били корумпирани,че трябвали по-солени глоби и по-тежки наказания,няма да решим нищо и няма да помогнем на никого.На всички е ясно каква пародия са шофьорските курсове и какво научават хората там.Затова мисля че това е единственото нещо което може да се направи от нас и не би струвало нищо и би помогнало поне малко,за подобряване на ситуацията.Все от някъде се почва.

 

Имах предвид нещо такова, цитирам с любезното разрешение на raiden

Може да бъде допълнено и развито, и по-този начин да се опитаме да помогнем поне малко, за подобряване на ситуацията по пътищата. :molq:

 

Кратък туториал за безопасно управление на МПС по улиците на големите градове

"Повечето от нещатата, които ще напиша тук предполгам ще са известни на 80% от Вас. Целта обаче е да започнете и да ги спазвате. С Ваша помощ се надявам темата да стане полезно четиво за всички нас. Темата я пиша без да имам пред мен ЗДП, така че ще се радвам да ми помогнете да коригирам допуснатите грешки.

 

ВАЖНО: Употребата на алкохол и управлението на автомобил в комбинация може да доведе до ВНЕЗАПНА СМЪРТ, както за Вас така и за напълно невинни хора. НИКОГА не управлявайте автомобил след употреба на алкохол.

Всеобщото мнение, че добрият шофьор може да управлява безопасно автомобил след употреба на алкохол е НАПЪЛНО ПОГРЕШНО. Добрият шофьор НЕ УПРАВЛЯВА автомобил след употреба на алкохол. Винаги е по- добре да предоставите автомобила на напълно неопитен правоспособен водач, който не е пил, отколкото на Михаел Шумахер след употреба на алкохол. Най- добрият вариант, разбира се, е да си вземете такси.

 

Ще започна с една сентенция на инструктора ми по кормуване: "ПОКРАЙ ХОРА И ЖИВОТНИ ВИНАГИ ПРЕМИНАВАЙТЕ БАВНО."

 

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

 

1. Улици - биват два вида: еднопосочни и двупосочни. Еднопосочните улици, както личи от името им, са за движение САМО В ЕДНА ПОСОКА. По никакъв повод не влизайте в такива от другата посока. Не е нужно да сте медиум, за да разберете вярната посока, затова си има знаци. Двупосочните улици са разделени за движение в различните посоки посредством осови линии. Преминаването в другото платно следва да се извършва ЕДИНСТВЕНО при прекъсната осова линия. Преминаването на непрекъсната осова линия може да доведе до така наречения "челен удар". Той се характеризира с това, че за разлика от обикновения удар към вашата скорост се прибавя и тази на движещия се срещу Вас автомобил. Обикновено и сумата на щетите по автомобилите е поне "по две". На никой не го пожелавам. При спрял автомобил или друго препятствие в едното платно с предимство е автомобилът, движещ се в другото платно. Елементарно, но за жалост неспазвано правило от над 60% от водачите.

2. Кръстовище - всеки две или повече пресичащи се улици. НИКОГА не навлизайте в кръстовището без да сте сигурни, че ще успеете бързо да излезнете от него. Неспазването на това правило води до едни от най- зловещите задръствания в големите градове, както и до изнервяне на участниците в движението. Обърнете отново внимание на разяснението на думата кръстовище. Малките улици пресичащи големите също са кръстовища. Пример: Движим се по бул. Христо Ботев в посока бул. Ал. Стамболийски. Има голямо задръстване. Нищо неподозиращ колега, идващ от ул. Кирил и Методий, се опитва да пресече бул. Христо Ботев в посока бул. Опълченска. Поради неспзване на горното правило, колите са залепени една до друга и пресичането е невъзможно. ВИНАГИ ОСТАВЯЙТЕ ПРАЗНО ПРОСТРАНСТВО между Вас и колата пред Вас, ако се намирате в близост до кръстовище. НИКОГА не паркирайте на по- малко от 5 метра от кръстовище. Спирането на по - малко от 5 метра от кръстовището трябва да бъде само в краен случай. На всяко кръстовище предимството се определя по следния начин:

2.1 Регулировчик. По никакъв повод не се преминава през кръстовище регулирано от регулировчик, застанал с лице или с гръб към Вас. Повдигането нагоре на ръката на регулировчика съответства на подаден от сфетофар жълт светлинен сигнал.

2.2 Светофар. Преди всеки светофар има така наречената СТОП линия. Тя не е за украса. Също така не е и стартова линия за някакво съзтезание, помнете това когато светне зелено. Избягвайте да я настъпвате, освен ако това не е ултра наложително. За зеленото и червеното мисля, че е излишно да се пише. Все пак ще спомена, че червения сигнал на светофара не е сигнал за да започнете да оправяте грима си, прическата и какво ли още не. Просто не минавайте на червено по никакъв повод. Жълтото означава да освободите по най- бързия възможен начин кръстовището, а не да навлизате в него с мръсна газ, ако примерно сте на 5 метра от него. Най- зловещите катастрофи стават при преминаването на два автомобила на жълто. При червен светлинен сигнал последван от жълт такъв включете на първа предавка, за да може при светване на зелено да тръгнете възможно най - бързо. Повтарям ПРИ СВЕТВАНЕ НА ЗЕЛЕНО.

2.3 Знаци. Освен при изключително редки случаи, за тях ще разберете от помощния знак под основния, движещият се направо е с предимство пред завиващия, говоря за автомобилите пред, които има знак, че са с предимство. Това със страшна сила важи и за пешеходците. Винаги пропускайте пешеходци, които са на пътното платно. Спазването на това правило МОЖЕ ДА СПАСИ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ.2.4 Дясностоящият винаги е с предимство, респективно правещият десен завой пред друг завиващ. Не забравяйте, че в централните софийски гробища има цял един парцел за такива с предимство. ДОРИ ДА СТЕ С ПРЕДИМСТВО ВИНАГИ СЕ ОГЛЕЖДАЙТЕ.

 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ ПРАВИЛА

1. Мигачите. Въпреки мнението на някои водачи, особено в някой от по-малките градове, -мигачите не са свързани към електромера Ви. Употребата им няма да Ви въвлече във финансови разходи. ВИНАГИ ПОЛЗВАЙТЕ МИГАЧИ. Другите участници в движението, с малки изключения, не са медиуми и е хубаво да знаят какво сте намислили. Вашите тайни са си Ваши, но при движението с автомобил това не важи. Ако сте от една не малка група хора, които "и те не знаят накъде ще тръгнат", пускайте аварийните светлини. Тези светлини се използват също при внезапно спиране или предстоящо движение на заден ход. Видите ли автомобил с включени такива светлини НАМАЛЕТЕ СКОРОСТТА и с повишено внимание или го заобиколете, или спрете. Включването на аварийните светлини НЕ ВИ ДАВА НИКАКВО ПРЕДИМСТВО, пред останалите участници в движението. Не така мислят маршрутките, но това е друга тема.

2. Клаксонът. Повечето от водачите по пътищата са напълно убедени, че улиците в големите градове са място за музикалната им изява. Ако сте от този тип "сватбари", по- добре се насочете към музикалния бизнес и го направете веднага с такси или градския транспорт. Освен че е дразнещо, употребата на клаксон под път и над път е стресиращо за повечето млади водачи, което води до допускането на грешки от тяхна страна, които в спокойна обстановка не биха допуснали. Както се казва: "Ако можеш го прескочи, ако ли не изчакай спокойно." Клаксонът е предвиден да се използва за предотратяването на произшествия, а не за избиването на нерви. Ако не можете да се лишите от употребата му, по - добре отидете на лекар, значи не сте добре с нервите.

3. Тротоарът. Това е място запазено за пешеходците. Както на Вас не Ви е приятно пешеходците да ходят по улиците, така и на тях не им е приятно да славомират между спрелите по тротоара автомобили и то, където е възможно Сигурен съм, че голяма част от пешеходците могат да прескочат колата Ви и това ще е несравнимо зрелище, но също мисля, че за една майка с количка това е невъзможно. Представате си, че тази майка е съпругата Ви със собственото Ви дете. Не е приятно, нали?

4. Пешеходните пътеки. НИКОГА, АМА НАИСТИНА НИКОГА НЕ ПРЕМИНАВАЙТЕ ПРЕЗ ТЯХ С МРЪСНА ГАЗ, дори в близост да няма пешеходец. Пешеходците имат рядката способност да се появяват изневиделица, като някои от героите в култовия сериал "Арабела". Видите ли пешеходец в близост до пешеходна пътека ЗАДЪЛЖИТЕЛНО спрете и изчакайте да премине. Спирането не трябва да е ВЪРХУ пешеходната пътека, а на поне 1 метър ПРЕДИ нея.

5. Атмосферните условия. "Капва дъжд - бул. Цариградско шосе = лунапарк". Обяснението е ултра елементарно: В първите минути дъжда превръща боклуците и праха по пътната настилка на малък слой кал. Докато този слой не се отмие настилката е невероятно хлъзгава. Решението: Още при първите капки дъжд намалете скороста минимум с 20 км/ч. Паднат ли температурите до 5 или по- малко градуса, направете същото, на лед се спира мнооогоооо трудно и обикноено в стоящия пред Вас автомобил.

 

Като край, засега, искам да Ви дам няколко съвета:

 

1. Ако сте новак в шофирането или ако не Ви се отдава, карайте поне 6 месеца само събота и неделя.

2. Ако не Ви се отдава шофирането и Вие го осъзнавате, това е първата стъпка към решението на проблема. Запишете се на опреснителни курсове, дори да сте изкарали книжката преди месец два. Няма нищо срамно. И на мен готвенето не ми се отдава, затова и не го практикувам.

3. В населени места ограничението на скоростта е 50 км/ч. Да, правилно прочетохте, не 150. Естествено, че ако всички тръгнат да карат с тази скорост движението ще стане доста по- безопасно, но и задръстванията ще са по- сериозни.

4. Не говорете по мобилни телефони, докато карате. И най - добрият шофьор се разсейва, когато освен волана трябва да държи още нещо.

5. Проявявайте разбиране към останалите участници в движението, това е ключа към успеха не само в шофирането."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ВАЖНО: Употребата на алкохол и управлението на автомобил в комбинация може да доведе до ВНЕЗАПНА СМЪРТ, както за Вас така и за напълно невинни хора. НИКОГА не управлявайте автомобил след употреба на алкохол.

Всеобщото мнение, че добрият шофьор може да управлява безопасно автомобил след употреба на алкохол е НАПЪЛНО ПОГРЕШНО. Добрият шофьор НЕ УПРАВЛЯВА автомобил след употреба на алкохол. Винаги е по- добре да предоставите автомобила на напълно неопитен правоспособен водач, който не е пил, отколкото на Михаел Шумахер след употреба на алкохол. Най- добрият вариант, разбира се, е да си вземете такси.

Има и още по-добър вариант - да си извикаш шофьор :D Работи!

http://news.netinfo.bg/index.phtml?tid=40&oid=417428

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мадона има един такъв клип, в който на забавен кадър дават как една кола се разбива в стълб и се огъва около него. Ужасно поучително, жалко само че поуките се изпаряват като се седне зад волана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да да ама пътищата са една от основните предпоставки за тежките ПТП-та!

 

Искате да ми кажете, че това че не са измити и са хлъзгави постоянно от калпав асфалт и пясъци! Или дупките по тях допринасят за по-добро сцепление и изправяне на джантите ;). А прави ли му на някого впечатление колко кофи за боклук стоят на платното за движение! Да не говорим, че рядко се виждат знаци, предупреждаващи ни за реална опасност- всъщност- да- на прави и хубави за каране участъци скоростта е ужасяващо намалена, а естествено в близост дебнат идеално прикрти полицайчета! Тези пешеходните стоят по тъмните улички и се чудят с какво да те провокират, като те стопират! Не мога да разбера от какъв зор който и да било трябва да ме спира, че чак и багажника да им показвам (без да има акция)! Да се чудя при положение, че съм с колан и не съм извършил нарушение, защо изкачат изневиделица и ти правят подробен разпит- карат те да се чувстваш виновен, а да не говорим за времето което ми отнема докато се чуди и самият той- защо ме е спрял!!!!

 

Пропуснах да отбележа и за перфектната осветеност на пътищата ни!!!! НО КАТО ГЛЕДАМ ПО-ГОРЕ ОПИСАНОТО И НАПИСАНОТО СРЕЩО МОИТЕ ПИСАНИЯ- явно Ви е добре да си се возите така!

 

Един доста интересен пример- вижте пред хотел Даунтаун как се спира на пешеходната пътека на разни лъскави коли с черни стъкла, ако трябва да пресечеш бул. В. Левски бая ще трябва да рискуваш, не стига че не може да видиш нищо през черните стъкла на амвтомобилите паркирали на пътеката, ами и трябва да се изнесеш целия за да можеш евентуално да преминеш! Е ЗА ТОВА СИГУРНО НЕ СА ВИНОВНИ УПРАМЛЯВАЩИТЕ!?

 

Нямам думи- направо съм изумен от някои колеги във форома!?

 

И докато не се започне по-масова кампания срещу тези простотии по пътищата не виждам с какво нещата ще се променят! :mad:

 

Какво значи по-високи глоби!? Нима не си плащаме достатъчно пътни такси за да се движим по тези лунни пейзажи!? Може много да се пише на тази тема, ама май трябва да спирам!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Какво значи по-високи глоби!? Нима не си плащаме достатъчно пътни такси за да се движим по тези лунни пейзажи!? Може много да се пише на тази тема, ама май трябва да спирам!

По високи глоби означава...неспазваш закона плащаш. :good: А за таксите и за лунните пейзажи това вече е друг въпрос както и какви са нашите закони...за едни се прилагат за други не :icon_censored: .

Давам ти най елементарния пример..влизайки в София след карулката ме спират с превишена скорост и докато се разправях с единия полицаи една мацка с X5-ца я спират 5 мин след мен с 150 км.Познайте какво стана тя се обади на някого даде им телефона си и на 1-та минута я пуснаха а наш Любчо го пуснаха след 20 мин спорене с акт в ръчичка защото просто нямаше на кой да се обади :icon_crying: Е я ми кажете тази руса ...... с какво е повече от мене в това общество освен, че кара някакво си BMW.

Как ме е яд че нямах с какво да ги снимам на момента :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..... с какво е повече от мене в това общество освен, че кара някакво си BMW.
:mitsu-smiley: Лъжа! Всеки от форума ще ти каже обратното - по отношение на марката на личния автомобил ти си повече от нея :) ! :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Лъжа! Всеки от форума ще ти каже обратното - по отношение на марката на личния автомобил ти си повече от нея :) ! :mitsu-smiley:

Не се опитвам да твърда че BMW е по добро от :mitsu-smiley:

:mitsu-smiley: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Именно де :) , имах предвид че притежаването на БМВ не означава, че някой стои по-високо в обществото, затова те бъзикнах :D . Иначе ние си знаем качествата на диамантите, БМВ не ни интересуват. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Именно де :) , имах предвид че притежаването на БМВ не означава, че някой стои по-високо в обществото, затова те бъзикнах :D . Иначе ние си знаем качествата на диамантите, БМВ не ни интересуват. :mitsu-smiley:

В случая Любенти не говореше за качествата на марката, а как тя се котира в обществото. Каквото и да се лъжем БМВ стои по-високо в йерархията на обществените представи и предразсъдъци и няма как да не бъде, при ценовото съотношение БМВ - :mitsu-smiley: Колкото и да е жалко в това отношение всичко е пари.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да да ама пътищата са една от основните предпоставки за тежките ПТП-та!

И това е един голям мит. Пътната мрежа е ужасна, но не тя е причина за голям брой от катастрофите. В света няма пътна мрежа, която да те спре да караш пиян или да не караш като безсмъртен. Работа на КАТ е да възпитава чрез наказия, а на съда да наказва пропорционално на провинението.

 

Като виц прочетох преди 10-ина дена в един вестник, че съда в Пловдив е наказал 3-ма души за каране в пияно състояние както следва (цитирам по памет):

1. 0.8 промила - отнемане на книжката за 1 година.

2. 1.2 промила - отнемане на книжката за 8 месеца.

3. 2 промила - отнемане на книжката за 6 месеца.

Всички са осъдени условно. Извод?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извод?

 

Пийте повече !!! :drinks: .... Майтапя се !!! ...

 

Това че ни е такава съдебната състема ...... Кой знае прокурора колко е бил пиян :D

 

:rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И това е един голям мит. Пътната мрежа е ужасна, но не тя е причина за голям брой от катастрофите. В света няма пътна мрежа, която да те спре да караш пиян или да не караш като безсмъртен. Работа на КАТ е да възпитава чрез наказия, а на съда да наказва пропорционално на провинението.

 

Като виц прочетох преди 10-ина дена в един вестник, че съда в Пловдив е наказал 3-ма души за каране в пияно състояние както следва (цитирам по памет):

1. 0.8 промила - отнемане на книжката за 1 година.

2. 1.2 промила - отнемане на книжката за 8 месеца.

3. 2 промила - отнемане на книжката за 6 месеца.

Всички са осъдени условно. Извод?

 

Като тръгнеш от София за Бургас лятото, и ти се наложи след като свърши магистралата да караш с 40-70км/ч, след върволица от камиони в продължение на десетки км., това няма нищо общо с митове или легенди. Същото е положението и по пътя София-Варна,София-Кулата и т.н., а да не говорим за Бургас-Варна или Слънчев Бряг-Бургас. На последния участък може да се види и страхотно задръстване от Слънчев Бряг до след Ахелой . И този натоварен трафик е от април до ноември и в двете посоки , а на последното място целогодишно. Хората се изнервят от жегата и трафика, и започват с неразумните изпреварвания, и тогава започват зверските катастрофи и жертви. Не дупките, а липсата на пътна мрежа , която да поеме трафика е причина за голяма част от катастрофите. Колко катастрофи с жертви има по магистралите и колко по останалите пътища в процентно отношение? Според мен са 0.5%/98%.А нима по магистралите не се кара по-бързо отколкото по останалата част от пътната мрежа?

И аз съм против карането в нетрезво състояние, но не това е причината за най-голямата част от катастрофите. А по точка 2 и 3 се ходи на съд и зависи също дали ти е първо нарушение. Явно КАТ са по-строги в случая и така е и на пътя. Ако те хванат пил не помагат никакви рушвети и по този въпрос полицията трудно може да се обвини в подкупност и толерантност. Много хора могат да потвърдят последното.

Пишат се закони, които нямат смисъл, от хора които слагат синята лампа, и карат с 200 и не им пука.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като тръгнеш от София за Бургас лятото, и ти се наложи след като свърши магистралата да караш с 40-70км/ч, след върволица от камиони в продължение на десетки км., това няма нищо общо с митове или легенди. Същото е положението и по пътя София-Варна,София-Кулата и т.н., а да не говорим за Бургас-Варна или Слънчев Бряг-Бургас. На последния участък може да се види и страхотно задръстване от Слънчев Бряг до след Ахелой . И този натоварен трафик е от април до ноември и в двете посоки , а на последното място целогодишно. Хората се изнервят от жегата и трафика, и започват с неразумните изпреварвания, и тогава започват зверските катастрофи и жертви.

Ще се опитам да обясня какво искам да кажа. Не отричам липсата на пътна мрежа, но...отричам нужния манталит на българина, за да бъде дисциплиниран и отговорен водач. Това опира до народопсихология. Колкото и да си изнервен няма оправдание да тръгнеш да изпреварваш колона камиони, застрашавайки живота на другите участници в движението. В Турция положението с шофирането е по-зле и от при нас, въпреки често пъти по-добрата им пътна мрежа.

Мразя да правя това, но искам да ти дам един пример от запада. Някъде в Астрия имах кофти късмета да отбият движението от едното платно на магистралата по един селски път за ок. 20 км. Можеш ли да си представиш нормален междуселски път, по едно платно в двете посоки, който се вие из някакво поле с много добра видимост километри напред. Едното платно докъдето поглед стига кола до кола, само стоповете светят и едвам-едвам помръдват. А насрещното платно празно, никой не минава. Тия 20-ина км ми костваха към час и половина. През това време нито една кола не се "изтарикати" да мине в насрещното. Докато така не стане в България, каквито и пътища да ни построят, ако ще и ракети да ни дадат ще мреме като мухи в кръчма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В случая Любенти не говореше за качествата на марката, а как тя се котира в обществото. Каквото и да се лъжем БМВ стои по-високо в йерархията на обществените представи и предразсъдъци и няма как да не бъде, при ценовото съотношение БМВ - :mitsu-smiley: Колкото и да е жалко в това отношение всичко е пари.

:mitsu-smiley: Говорим за едно и също :) . И аз имах предвид, че такива са предразсъдъците в обществото ни, но не и във форума тук :good: и затова казах така за членовете.

 

Иначе и двамата с Тошко сте прави, причините за катастрофите са и липса на пътна мрежа и липса на нужния манталитет, както и липса на сиво вещество в главите на дупедавците, които ни "управляват". :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...