Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Подполковник Костов


HrSt

Препоръчано мнение

Според мен докато КАТ не започнат да санкционират всички нарушители и спрат да взимат подкупи (а и хората не спрат да им ги предлагат) :icon_angel: хала няма да се оправи. Не може катаджиите да стоят до дадено кръстовище и само да дебнат за някой, който минава на жълто/червено, а не и за неправилно престрояване и тн. :icon_doh: . Глобите вече са достатъчно високи, така че ако повишат събираемостта им ще намалеят и нарушенията. Нека за превишаване на скоростите, за неправилни маневри и минаване на червено започнат да събират глобите(не дай 10лв и бягай) нещата ще почнат малко по малко да се оправят. Щото ако те ударят в джоба с глоба (и отнемане на книжката за няколко месеца) следващият път ще се замислиш преди да правиш нарушение. Според мен само така ще се научим да шофираме културно. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 166
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Според мен с вдигането на глобите ще се повиши цената на рушвета в Бг, а няма да се оправят нещата... :icon_censored: , но това си е мое мнение!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Ясно е, че рушветите няма как да се спрат изцяло. Но съм убеден че нарушенията ще намалеят значително. Има хора, които умишлено и ей така заради спорта правят нарушенията, по-голямата част от тях няма да се трогнат от новите мерки на КАТ. Но има и хора, които ще станат по-внимателни и разумни. Ясно е също така, че положението няма да се оправи само с тези "драконовски" мерки, доста други неща трябва да свършат от КАТ, общините и т.н, DJ-я е обяснил по-нагоре част от тези проблеми. Едва ли е имал намерение да се оправдава с другите, това са все неща, които оказват влияние и пречат на нормалното движение по пътищата :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен с вдигането на глобите ще се повиши цената на рушвета в Бг, а няма да се оправят нещата... :icon_censored: , но това си е мое мнение!

 

В такъв случай нека да се инсталират камери в колите на КАТ (както чувам, че отдавна имало, но били само в колите които патрулирали по магистралите) и когато се налага КАТ да спира някои за нарушение да го прави ЗАДЪЛЖИТЕЛНО пред камерата. В такъв случай, според мен, нито нарушителя, нито полицая няма да се замисли за подкуп или за какъвто и да е вид рушвет. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо да не обвържат нарушенията с ГО както е по света. Спазваш - плащаш малко. Нарушаваш - плащаш много повече. Това е по-голям стимул от само една глоба и може да излезе доста солено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Тази тема беше доста обсъждана миналата година когато се вдигнаха центе на ГО. Аз мисля, че лека-полека и тук ще се обвърже ГО с нарушенията. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Тази тема беше доста обсъждана миналата година когато се вдигнаха центе на ГО. Аз мисля, че лека-полека и тук ще се обвърже ГО с нарушенията. :mitsu-smiley:

 

Мисля, че трябва да обвържат нарушенията не само с ГО, но и с каско-то, защото честият нарушител има по-голям потенциал да създава щети. Така е в целия нормален свят, където като се застраховаш искат да ти знаят и майчиното мляко.

Иначе размера на глобите не е решаващия фактор, според мен, по-важна е тяхната събираемост и повсеместност. Защото смисъла на санкцията е в нейната неизбежност, а не толкова в размера й. За съжаление смятам, че DANI MG е много прав - на този етап повишаването на глобите само ще увеличи подкупите. Просто и КАТ има нужда от сериозни реформи, преди да започне да опитва да реформира движението. Голяма част от шофьорите също са си много за бой, но в милата ни държава корупцията на институциите и неуважението на обикновения гражданин към правилата са се омешали в една много неприятна каша, в която не е ясно от къде да се започне, за да се оправя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Честия нарушител" е такъв, защото нервите му са се опънали до безкрайност поради куп други фактори ,които съм обяснил по горе............. :icon_hmm: но най вече поради незаинтересоваността на общините и КАТ да реорганизират движението в София................ :mad: Най "топъл" пример ще ви дам в моя квартал или по точно от вътрешността на Лозенец към излаз към бул. Драган Цанков..............ееее, в целия квартал НЯМА нито една улица ,която да има излаз към булеварда :mad:От канала до алея Яворов НЯМА такава улица, и аз за да ходя на работа трябва да тръгна или по Свети Наум, после по Михайловски и наляво на голямото кръстовище с Яворов, или пък да слезна чак долу до канала , я по Милин камък , я по Черни връх и т.н. само и само за да излезна на Драган Цанков....... :mad: значи какво излиза, че източния изход на цял един квартал го няма , защото няма улица по която да е разрешено излизането на булеварда............има двеул ици които имат излаз на бул . Др. Цанков , но те са НЕЗНАЙНО защо еднопосочни и са в посока ,която не ми върши работа............и катоо някой тръгне да минава в еднопосочна такава и тия му правят засада............вместо да отидят и да отрегулират движението............ :icon_hmm: 70% от актовете са пълна безмислица породени от такива нарушения, а те са нарушения , защото ти си врял и кипял в задръстванията и щеш нещеш правиш някое и друго нарушение само и само да избягаш от кошмара.......... :mad: После ми реват катаджийте че имали по 700 акта на ден да обработват, ми ще реват я, като пишете актове за щяло и нещало ще реват....... :mad:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Честия нарушител" е такъв, защото ...

 

Безкрайно прав си за липсата на адекватна организация на движението в София и за безхаберието на общината и КАТ..., но там нещата са много дебели и трябват мисъл и пари, за да се оправят, а в момента сред отговорните лица мисълта е дефицитна, а парите отиват по друго предназначение.

Аз обаче имам предвид друг тип "системни нарушители" - тези, които карат с 80км/ч в жилищни райони, минават по тротоарите, когато им скимне и извършват браунови движения по платното. За такива хора нямам разбиране, а и застрахователите в бъдеще ще имат все по-малко. Всички сме изнервени от хаоса в София, ама много малко хора се лишават от колата си, въпреки, че едва ли на всички им е чак толкова нужна. Защото освен тези, които си вършат работа с автомобила, сутрин и вечер улиците са пълни с коли с по 1 човек, които много често изминават съвсем кратки разстояния, но допринасят за задръстванията. Получава се малко като с пенсионерите в градския транспорт - имаме карта, дай да се бухаме в rush-hour-а.

А полицаите гледат леснината - защо да гони сериозните нарушители, след като може да седи на някоя нелогично затворена улица и да чака шофьорите, които нямат много голям избор. Те за повече обикновено нямат и акъл.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Съгласна съм с твърденията , че култура по българските пътища липсва, както и колегиалност, толерантност даже и най-елементарното - познаване поне на основните пътни знаци. Единствено искам да добавя, че и шофьорските курсове трябва да са на по-високо ниво, с по-високи изисвания, критерии, санкции от страна на инструрктурите към бъдещите водачи на МПС-та :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласна съм с твърденията , че култура по българските пътища липсва, както и колегиалност, толерантност даже и най-елементарното - познаване поне на основните пътни знаци. Единствено искам да добавя, че и шофьорските курсове трябва да са на по-високо ниво, с по-високи изисвания, критерии, санкции от страна на инструрктурите към бъдещите водачи на МПС-та :)

От известно време, за да избегна задръстванията минавам по малките улички около читалище Петър Берон, където се карат шофьорските курсове. Ако знаеш колко пъти съм се хващал за главата как ги учат. Въобще не се учудвам после на ниската култура. Инструкторите са основна част от проблема с неправилното и нетолерантно шофиране, особено при младите водачи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-честото нарушение, на което съм ставала свидетел е взимането на десен завой, от учебна кола на "червено" :icon_confused:

Ех, да се надяваме , че наистина ще увеличат учебните часове, ще се наложи по-строга дисциплина при провеждането на курсовете и изпитите, КАТ ще намерят по-ефективни мерки за овладяване на положението по българските пътища, и не не последно място общините /който за каквото е отговорен/ ще се погрижат да се придвижваме по нормална пътна мрежа. Колкото до търпимостта и колегиалността между нас шофьорите, то това си зависи единствено от нас, за съжаление, според мен това ще е най-трудно за преодоляване :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

 

Такива статии трябва да бъдат забранени с закон.Не стига че не предлагат някакво решение на нещата,ами и наливат масло в огъня и настройват хората един срещу друг.Положението е такова, че според изследвания в момента почти не са останали пешеходци.Колите са Х20 спрямо преди 10 години а новите пътищата са Х0.2.Нормално е жертвите да се увеличат,тъй като има повече водачи ,пътищата са ужасни,а културата на шофиране особено в по-малките градове е никаква.Каквито и драконовски мерки да предприемат така наречените политици,докато всичките тези хора които през последните 10 са се качили в автомобили не тръгнат отново пеша или не се построят пътища които да поемат целия този трафик,положението няма да се оправи.Всичко останало е популизъм и прах в очите.На фона на статии от които четем,колко се е увеличил ръста на продажби на нови коли,просто ми се струва трагично че в нашата мила родина няма една магистрала ,която да е от край-до край.Да не говорим за "Хемус",която от както е почната пък постояно е в ремонти.Само за статистиката в Германия за 3 години до световното първенство,пътната мрежа и аутобаните са увеличени почти по две.А там няма ограничения в скоростта по магистралите и сигурно жертвите на глава от населението са по-малко в пъти отколкото у нас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Статията изразява гражданска позиция по много от наболелите проблеми, задават се и риторични въпроси за възможни начини за разрешаване на някои от тях, както и ти това си направил :rolleyes:

Властимащите трябва да предлагат решения.

Това, което ние можем да направим е да отбелязваме обективните проблеми и да се опитаме да намалим субективните - културата и начина на мислене на нас самите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен проблема може да се разреши само по един начин - да се назначат още 2000-3000 или колкото е необходимо полицай и същите да стоят по пътищата нон стоп. За мен това е единственият фактор, който кара шофьорите да намарят скоростта и да внимават повече в движението. Вижте само как цяла движеща се колона намалява скоростта, когато отсреща някой присветне с фаровете. Може намаляването на скоростта да е за кратко, но след това ще има нов полицай и т.н. Самото присъствие на полицаите по пътищата внася респект, нищо друго - глоби, наказания събираемост, всичко това са допълните елементи, но аз мисля, че тук в БГ те винаги ще са на заден план. Всички знаем колко струва един полицай, колко глоби се събират и т.н. Хубавите новини са, че със новите законопроекти смятат да талона да се отнема за много по-малки нарушения и че ще се връща само след плащането на глобата. Но все пак мисля, че трябват много повече катаджии по пътищата. Недопустимо е да пропътуваш 100 или повече километри и да не срещнеш нито един полицай на пътя. А това се среща всеки ден... :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен проблема може да се разреши само по един начин - да се назначат още 2000-3000 или колкото е необходимо полицай и същите да стоят по пътищата нон стоп. За мен това е единственият фактор, който кара шофьорите да намарят скоростта и да внимават повече в движението.

Според мен има три фактора:

1. Полиция, която си гледа работата и не е корумпирана, т.е. отнема книжка и наказва с максимална строгост за каране пиян и превишена скорост.

2. Покачване на ГО ако имаш провинения в пъти и за години напред. Би било доста ефективно да плащаш години наред по 500 лв вместо 90, ако караш със 150 из квартала.

3. Подобряване на пътната мрежа, т.е. не само изкърпване на дупките, но и осови линии, ревизия на знаци и т.н.

 

Дисциплината идва с наказания!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен проблема може да се разреши само по един начин - да се назначат още 2000-3000 или колкото е необходимо полицай и същите да стоят по пътищата нон стоп. За мен това е единственият фактор, който кара шофьорите да намарят скоростта и да внимават повече в движението. Вижте само как цяла движеща се колона намалява скоростта, когато отсреща някой присветне с фаровете. Може намаляването на скоростта да е за кратко, но след това ще има нов полицай и т.н. Самото присъствие на полицаите по пътищата внася респект, нищо друго - глоби, наказания събираемост, всичко това са допълните елементи, но аз мисля, че тук в БГ те винаги ще са на заден план. Всички знаем колко струва един полицай, колко глоби се събират и т.н. Хубавите новини са, че със новите законопроекти смятат да талона да се отнема за много по-малки нарушения и че ще се връща само след плащането на глобата. Но все пак мисля, че трябват много повече катаджии по пътищата. Недопустимо е да пропътуваш 100 или повече километри и да не срещнеш нито един полицай на пътя. А това се среща всеки ден... :rulez:

 

В Германия може да не срещнеш полицай и с хиляди км. и жертвите са по-малко, но там си имат огромни широки пътища,които за сметка на това са и много.Хората си спазват правилата, но и автомобилите им са много по -безопасни,по-нови и по-поддържани.Въпреки че нямат ограничения по магистралите и арабски шейхове ходят там да си тестват новите Ферарита и Ламборджинита и ги карат с 300,няма толкова жертви.В нашата родина цялата дължина на магистралите и първокласни пътища е сигурно колкото между два средностатистически немски града, само че при нас състоянието на пътната мрежа е трагично,а движението е съшо толкова натоварено.Държавата е длъжна да построи пътища по които трафика да не е толкова голям,а не да обвинява шофьорите за всяко ПТП.Да се тръби по всички медии че новите по-строги мерки с/у водачите щели да намалят жертвите.Ами че те всяка година са все по-строги ,а жертвите се увеличават.Нима това не е парадокс?Така е ,защото мерките са чист популизъм и не са с цел решаване на проблема, а дори с цел отклоняване от същността му.Тоест че държавата е безсилна да построи нормална пътна мрежа.Тя дори е безссилна да поддържа тази в момента. :mad:

Като влезеш в претъпкан автобус е нормално да те настъпят!Същата е ситуацията и по пътищата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен,че всичко се решава с високи глоби и нечувани мерки от рода на затвор за превишена скорост и разни от рода,както се вижда промяна няма от последните повишения на наказанията.Според мен всичко си опира до самосъзнанието както в карането на кола така и във всичко.Що се отнася до тези определено некомпетентни предложения за промени в закона,то може би ще повиши корупцията и няма да има желания ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен,че всичко се решава с високи глоби и нечувани мерки от рода на затвор за превишена скорост и разни от рода

 

В Белгия от 1 март 2004 глобите стигат до 2700 евро за превишение с 40км/ч и 11 000 евро за каране пиян. Ако не платиш на място, конфискация на колата и книжката. В други страни се влиза в затвор. Много лесно ще се оправят нещата, в момента в който нарушителите ще се разделят с колите за да плащат глоби. Само с наказателна система може да се контролира това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Белгия от 1 март 2004 глобите стигат до 2700 евро за превишение с 40км/ч и 11 000 евро за каране пиян. Ако не платиш на място, конфискация на колата и книжката. В други страни се влиза в затвор. Много лесно ще се оправят нещата, в момента в който нарушителите ще се разделят с колите за да плащат глоби. Само с наказателна система може да се контролира това.

:mitsu-smiley: Наистина ли е така? Кой човек би носил в себе си месечното си възнаграждение всеки ден? Чувал съм, че на запад почти никой не носи пари в кеш а само карти? Или полицаите са снабдени с POS терминали за да може да се плати на място тази огромна сума? :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лятото бях в Белгия за около 20 дена и много добре видях колко "бавно" карат.По тесните квартални улички карат като луди,но пък всеки дава предимство когато трябва,а пък по магистралата когато с около 150 км/ч минеш в средната лента те подминават като спрял:явно не са много впечетлени от глобите въпреки,че знам как добре се спазват доста други неща и стига сме давали примери с други държави тук е България не го забравяйте.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лятото бях в Белгия за около 20 дена и много добре видях колко "бавно" карат.По тесните квартални улички карат като луди,но пък всеки дава предимство когато трябва,а пък по магистралата когато с около 150 км/ч минеш в средната лента те подминават като спрял:явно не са много впечетлени от глобите въпреки,че знам как добре се спазват доста други неща и стига сме давали примери с други държави тук е България не го забравяйте.

 

 

Под плащане може да се разбира и подписване на документ за месечно изрегляне от сметката ти - както се плаща ток, парно, кола, и т.н. Може и с терминал за кредитна карта, може и с кеш. Мен са ме глобявали, с 35 евро и като нямах в мен и не стана с карта, карахме 20км до банкомат. Предполагам и до банка става, прави се справка на сметката и се теглят пари на място. Стига се до конфискация на кола.

 

Бил си в Белгия за 20 дена, аз 4 години. Наистина и аз видях една кола обърната по таван в локално платно примерно, абсурди има. Но искам и друго да кажа - една от основните теми за раговори на работа бяха глобите - всеки изгаряше поне с една на месец, от малките (50 - 100 евро).

 

>>и стига сме давали примери с други държави тук е България не го забравяйте

 

Именно това е проблема, гледа се лесното с обяснение 'тук е България' :icon_hmm: , със самочувствието за уникалност и неприложимост на принципи приети в други страни... няма смисъл да се коментира това от мен за да не ми кажете че се правя на еди къФ си :D Само едно - бих се изкефил максимално, ако разните келеши-камикадзета седнали нелегално зад волана изгърмят с хиляди лева от глоби- ама наистина, а не някой да ги уреди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...