todor Публикувано 26 октомври 2009 Сподели Публикувано 26 октомври 2009 Колега за втори път ти чета подобно мнение и пак ще повторя...и за 60лв и за 6000лв ксенон да сложиш на фар с рефлектор, всичко е от настройването и от това дали крушката е за рефлекторен фар. Не си мисли, че цената е определяща в това, дали ще заслепява...А пък от изброените "качествени" марки, ксенонов кит за фар с рефлектор НЕ СЪЩЕСТВУВА и не се произвежда изобщо, защото са забранени в тези страни подобни интервенции, докато Китайски такъв има ! Не знам, защо си дал толкова пари или са те налъгали , но на рефлекторни фарове, по -добре да беше сложил китайки... Не е чак такъв филм този с лупите...сваляш фара, отваряш го, имаш шанса да го почистиш дори, за 5 минути монтираш лупата и всичко по обратния ред... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 26 октомври 2009 Сподели Публикувано 26 октомври 2009 (редакция) Когато българският шофьор почне да си плаща допълнително всяка година за подобни преумици такса, ще се поулегнат нещата. Ксенони и тем подобни девотии ще се продават за по левче след това, защото на много хора ще им е прекалено скъпо да поддържат подобни небивалици. Не може само да тръбим и да се тупаме по гърдите, че сме европейци, трябва и малко да се държим като такива! Редактирано 26 октомври 2009 от Plam Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 26 октомври 2009 Сподели Публикувано 26 октомври 2009 (редакция) Да това е много добра идея - данък осветление. Таман ще намалим глобалното затопляне и ще запълним дупката в бюджета. Трябва да го предложиш на Дянков, виж че го приели. Също така да се сложи допълнителен акциз на газоразрядните лампи, включително и на ксенона. Истината е че трябва да се затегнат санкциите за нерегулирани фарове, както е в нормалните страни. Редактирано 26 октомври 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
afterdarq Публикувано 27 октомври 2009 Сподели Публикувано 27 октомври 2009 Лупите на рефлекторен фар ако са скапани са точно същите като тези от темата която бях пуснал. Това ти го казвам защото и аз имам приятели които са слагали и то просто всичко се чупи много лесно, въпреки че в общия случай като се слага лупа на рефлектор тя се застопорява за постоянно с винтове и не може да се регулира. Но наистина е важно да е качествена лупата. Примерно самите лупи от въпросната тема, дори и регулирани и изправени пак не светят добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Plam Публикувано 27 октомври 2009 Сподели Публикувано 27 октомври 2009 (редакция) Да това е много добра идея - данък осветление. Таман ще намалим глобалното затопляне и ще запълним дупката в бюджета. Трябва да го предложиш на Дянков, виж че го приели. Също така да се сложи допълнителен акциз на газоразрядните лампи, включително и на ксенона. Истината е че трябва да се затегнат санкциите за нерегулирани фарове, както е в нормалните страни. По- скоро имах предвид всеки артикул допълнително поставен на автомобила да си има документ и разрешение за монтиране или използване на тази кола. Имам някакъв спомен за една кола внесена от Германия преди 6 години. Тя беше с модифициран двигател, каквото и да означава това. Спортен волан, въздушен филтър- тогава за първи път видях качествен спортен филтър, спортна генерация, ремус, но не такъв дето само бучи и тем подобни изгъзици. Забелязах в документацията на автомобила, че тези неща присъстваха в нещо като талон и човека на когото е била колата в Германия изненадващо тогава за мен е плащал отделно такси за тях. В един момент му беше дошло изглежда в повечко и така е стигнал до извода да я продаде. Нямам възможност да сканирам този документ, защото не знам какво стана с тази кола, но определено имам ясен спомен за подобна ситуация. Съгласете се, че е ненормално всеки да си слага по колата каквото сметне за необходимо, след като тези допълнтелни модифицирани части не преминават през отделен преглед и никой не следи за тяхното качество и правилен монтаж. Все още съм против ксенона, факт е , че ксенон поставен на фар с обикновен рефлектор заслепява и прави шофирането пред и зад такава кола с такава система просто кошмарно. Бих предпочел ако колата ми някога има ксенон той да си е заводски такъв. Знам, че доста хора се оправдават с това, че светлината излъчвана от фаровете им с обикновенни крушки е кошмарна, но аз просто си купувам по- скъпи крушки и нещата се оправят. Не е като със ксенон, далеч съм от тази идея, но поне фаровете ми са регулирани и светят достатъчно добре за мен и моите нужди като шофирам и смятам, че максимално съм бил колегиален с останалите водачи на автомобили. От друга страна това е хубавота на България, всеки има право на избор бил той разумен или не. Редактирано 27 октомври 2009 от Plam Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 27 октомври 2009 Сподели Публикувано 27 октомври 2009 Колега и в БГ го има това нещо и се нарича узаконяване на тунинг. Не съм наясно колко от тунинг колите изобщо го имат, но имаше едно момче от тунинг форума, което си беше узаконил тунинга на ладата и му струваше мисля 500лв но не съм сигурен. Друг е въпроса, че полицаите изобщо си нямат представа за този феномен (повечето от тях), но имаше един в Хасково, който не искаше да регистрира Астрата на една позната. Каза й в прав текст, че Астрите не изглеждали така, че такива брони нямали, прагове капаци и т.н. Що се отнася до ксенона, нали се сещаш че мога да сложа и 4300 и пак да те заслепявам а ще си мислиш че е обикновена крушка филипс 4300. Тази идея е доста глупава за евентулна забрана на ксенона. Това че в Германия е забранен ъпгрейда на светлините, не го прави по-малко тъп. А и още повече искам да ви попитам колко от колите с ксенон ви заслепяват и колко от маршрутните таксита в София ви заслепяват с обикновените си крушки? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gosho Публикувано 27 октомври 2009 Сподели Публикувано 27 октомври 2009 Колеги съгласен съм - не е законно ксенон на рефлектор и ако въведат наказание аз ще съм първия дето ще си платя солената глоба и ще ги сваля и ще върна Филипс Екстрем Пауър крушките Наистина много е странно че има и в Германия се продават ксенони за рефлектор за афтермаркет вграждане ама са си истински - на китайските няма гравирано по тях серийни номера и щампи, маке ин Герману - може да се познае по много неща китайското, пък и програмист човек лесно може да го минат(той първо чете какво , защо, как от-до преди да предприеме нещо). Ама колегата Калио е прав - може и с халогенки да избодеш очите на хората. Качеството си личи и по много други неща - как свети в мъгла, на супер мокро , в планински райони с изпарения особено в завои, на сумрак , лятно време на сухо тези разлики не се осещат . Обаче най-важното и определящото е да са много добре регулирани фаровете(което за някои типове китове и фарове и 10 часа да си играеш пак не става, а за такситата ами те са им на повечето в най-горно положение рефлекторите и не са чели и 1 страничка тек спец как става реглажа дори ги мързи да идат да им ги оправят на стенд, а иначе карат, отворени , псуват - най-големите на пътя(извинявам се ако един колега от Пловдив таксиджия се засегне- не е за него,говорим само за шопските жълти мастии)), за да не ставаме опасни за другите участници в движението - все пак на пътя не сме сами и е важно и другите участници в движението да се чувстват комфортно и сигурно на пътя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 27 октомври 2009 Сподели Публикувано 27 октомври 2009 Аз само да вметна от личен опит в Германия. Тук всяка различна от заводска/вписана в заводските опции на колата част трябва след като се постави да премине преглед при ТЮВ(100ина евро).Специално за aftermarket ксеноните трябват:1.Стъклата на фаровете да са преминали тест за устойчивост. Това е символчето "Е" и някаква цифричка след него ако не се лъжа.2.Фаровете трябва да имат автоматично регулиране на височината3.Фаровете трябва да са снабдени с устройство за миене (чистачки)4.Накрая пак трябва да отидете да ви ги (не) одобрят. Следствието е, че по улиците за 8 години не съм видял нито една кола с не заводски ксенони. Просто горепосочените условия означават тотално нови фарове, което е особено скъпо удоволствие за трошка с цена 2-3-4000 евро. Аналогично е положението и в Франция и още няколко "бели" страни. И още една добавка. Тук самата пътна настилка и маркировка са много по-добри. Фаровете на каризмата са си съвсем поносими с ектрим пауъра на филипс. И стига сте излизали с аргумента, че можело и с нормални фарове да заслепяваш. Да, ама с ксенонки _винаги_ заслепяваш, и винаги има сияние.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 28 октомври 2009 Сподели Публикувано 28 октомври 2009 Колега хайде сега да обясниш защо пък трябва да имат и чистачки фаровете. А и значи заради това, че има идиоти по пътя, които не могат да различат кога една насрещно движеща се кола кара на къси или на дълги освен да прокараме закон късите да са по 20вата халогенки, та да не осветяват много насрещно движещите се. Значи искате да кажете, че аз трябва да рискувам собствения си живот като не виждам достатъчно, за да може тоя отсреща да се чувствал добре, че не го заслепявам. А и колега, всички полицаи ли си носят обурудването на съответните марки коли, че да знаят със заводски ли е, с ксенон ли е изобщо. Може би някакъв курс минават за разглеждане на системата. Обикновено хората, които пътуват на запад слагат точно 4300 зада си виждат добре и да нямат проблеми с куките. Един реглаж струва 15лв и още при монтажа се вижда дали крушката ще си направи чертата и дали може да се регулира. А и вземете си погледнете халогенките дали и те не правят разсейки. ПП: Мен пък ми пречат тировете, които са накичени като коледни елхи. Те са с диодчета. Дайте сега да и диодите да забраним Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 28 октомври 2009 Сподели Публикувано 28 октомври 2009 Почти всички автомобили с заводски ксенон имат стъклоумиватели на фара, понеже светлината минава през много ограничено пространство, тъй като е концентриран сноп от успоредни лъчи заради лупата и като се замърси стъклото, фара почти спира да свети. И не полицаите са тези които трябва да следят за това, а ГТП(годишни технически прегледи) . Според мен там е вината за всички неволи и за колите без фарове, спирачки и т.н. бангии в състояние на полуразпад, които се движат по пътищата и реално са заплаха за останалите участници в движението. Както при всичко останало в БГ, закони има, но контрол не. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 28 октомври 2009 Сподели Публикувано 28 октомври 2009 В крайна сметка, който е сложил на колата /какъв модел мицубиши?/ си ксенон доволен ли е? Моля, за цена,марка и от къде е закупен? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 28 октомври 2009 Сподели Публикувано 28 октомври 2009 В крайна сметка, който е сложил на колата /какъв модел мицубиши?/ си ксенон доволен ли е? Моля, за цена,марка и от къде е закупен? :mitsu-smiley: Ами според мен трябва да питаш дали има някой недоволен, защото иначе ще се получат много мнения, които казват, че са доволни. Иначе съм на 100% съгласен с todor относно ГТП. Евентуалния контрол трябва да идва от там Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 28 октомври 2009 Сподели Публикувано 28 октомври 2009 TUV (ГТП) прави контрола. Те много добре знаят кое в колата е заводско и кое не. Всяка година трябва да минеш на преглед задължително, а ако те спрат полицаите не им е много трудно да познаят дали един спойлер примерно е заводски или не или ксенона е заводски или не. Например за каризма спойлерите, които са по-каталог имат специално номерче под тях, по което можеш да провериш в каталога. За стъклоумивателите: Не съм го измислил аз, а хора дето си изкарват с това парите, хора които разбират от физика, ергономия, и т.н. Но едно от обясненията, които ми хрумват е, че ако си зацапаш фара с някакви работи може да се получи кофти пречупване на светлинния сноп. Няма кола в серийно производство с ксенони без стъклочистачки. (обикновено са едни пръскалца, които се вадят и прибират и са на пръв поглед невидими, затова не си обърнал вниание). И това мислене важното е на мен да ми е добре, няма значение как им е на другите адски мизерно. Забелязал съм, че като карам от Германия до България, колкото повече приближавам Балканите, толкова повече ме заслепяват "ксенонките". Иначе всички със ксенони са доволни, защото никога не са карали пред собствената си кола... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 28 октомври 2009 Сподели Публикувано 28 октомври 2009 Нака, има ли по-ярки петна в светлинния сноп или светлината е равномерна при теб? Искам да сложа ксенон, но това ме притеснява. Забелязвам, че на много коли с допълнително монтиран ксенон го има този проблем.След като ми монтираха ксеноновите светлини, имаше такава концентрация на светлина точно пред предницата. Но си мислех, че това е нормалното състояние. НО!!! След регулирането и настройката на светлината картината се промени. Светлината пред автомобила стана равномерно интензивна пред предницата, без образуване на по-силно осветени зони. Подобри се и видимостта в страни на посоката на движение. Пак ще повторя: каквото и да си монтирате за ксенонови светлини, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си направете регулиране на фаровете. В противен случй рискувате най-малко две неща:1. Да заслепявате колегите насреща;2 (което е по-важно) Не се получава добра осветеност пред автомобила, от което последствията за ... познайте кой. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 29 октомври 2009 Сподели Публикувано 29 октомври 2009 (редакция) Колега dark първо в Германия TUV се прави на две години, до колкото ми е известно. Второ Отде да знае куката дали на този спойлер му е там мястото или не. Ти знаеш на Каризма, а знаеш ли и на всички останали около 5000 модела коли как излизат от завода различните им модификации. А и знаеш всеки производител как му изглеждат ксеноновите фарове. Е ако знаеш трябва да станеш полицай в Германия, защото ще си по-добър и опт тях. Стъклоумивателите са за нищо друго освен за миене на стъклото, за евентуално подобряване на осветяването при мокро време, когато карате зад друга кола и ви се е зацапал фара. Тези глупости за пречупване на светлината, когато бил мръсен фара са меко казано смешни. Когато си измиеш фара с въпросното пръскало, да не би да е като да го полираш. А и кой ти е казвал важното на мен да ми е добре колега dark. Аз съм си сложил ксенонките, регулирал съм ги (сега даже пак ще ги регулирам че са се разместили) и това че някои хора имат проблеми с очите или не могат да преценят, че моментното заслепяване се получава от красивите ни пътища и подскачането на колата нагоре надолу ама изобщо не е мой проблем. Били опасни за другите. Ама като видиш пешеходец, който ти изкача на улицата дали няма да си доволен че си имал светлина, която ти е помогнала да го видиш по-рано и да реагираш. По твоята логика важно на мен да ми е добра а ан другите ... Ами какво, този с проблемите в очите, който ако отиде на очен лекар ще му каже да не кара нощем, го заслепявам и дай другите да си махнат ксенона, а не той да престане да кара нощем. Но нали важното е на него да му е добре, защото е много лесно да се каже така без да погледнеш и от другата страна. Майка ми примерно не кара вечер, защото нея всички коли я заслепяват. Има и други такива примери. Ако обаче караха на габарити нямаше да я заслепяват. Ами защо на тях да им е добре, а на другите зле - да вземем на габарити да караме. Редактирано 29 октомври 2009 от kalio088 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 29 октомври 2009 Сподели Публикувано 29 октомври 2009 Колеги!Нека не превръщаме дискусията в спор.Изказвайте лично мнение, без да го насочвате като обвинение към един или друг колега.Знаете, че личните нападки не се толерират тук. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 октомври 2009 Сподели Публикувано 29 октомври 2009 В крайна сметка, който е сложил на колата /какъв модел мицубиши?/ си ксенон доволен ли е? Моля, за цена,марка и от къде е закупен? :mitsu-smiley:Аз карам от 1.5 години вече ксенон на моя Галант,ксенона е обикновен 35Вата и 4300к. .............откакто го сложих, друга кола без ксенон няма да карам........Предимствата според мен са:1. по добра осветяемост, особено ако има осови лини и други бели маркировки.......2. спектъра на светлина е "изместен" малко и по добре се вижда .........3. крушките не горят ( поне засега) 4. по малко ток дърпат.........Недостатъците са че като завали,отражаемостта на пътя е по малка и явно светлината се поглъща............т.е. намалява се виждането.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 1 ноември 2009 Сподели Публикувано 1 ноември 2009 Недостатъците са че като завали,отражаемостта на пътя е по малка и явно светлината се поглъща............т.е. намалява се виждането.......... Пфу, аз точно заради недовиждането в мокро време мислех да слагам ксенон, пък то какво било... Поне фаровете за мъгла да вършеха работа, пък те като свещички... :mad: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 1 ноември 2009 Сподели Публикувано 1 ноември 2009 За това последното може доста да се поспори, защото според мен е точно обратното...С ксенон на мокро е по-добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 1 ноември 2009 Сподели Публикувано 1 ноември 2009 За това последното може доста да се поспори, защото според мен е точно обратното...С ксенон на мокро е по-добре. Тошо, при тебе имаше ли по-светли петна с ксенона на Галанта ти? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 ноември 2009 Сподели Публикувано 1 ноември 2009 За това последното може доста да се поспори, защото според мен е точно обратното...С ксенон на мокро е по-добре.Ми май не е така,често се налага да карам с обикновенните фарове и после като се кача на моята ,виждам каква е разликата............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 1 ноември 2009 Сподели Публикувано 1 ноември 2009 (редакция) Тошо, при тебе имаше ли по-светли петна с ксенона на Галанта ти?При мен само на колите с лупи има ксенон. На всичкиите аз съм го слагал допълнително, но единствено цветен ореол имаше при едните. Галанта не дочака ксенон...А и на него ако беше останал, също щях да пробвам да му сложа лупи...Имах линк някъде, но не мога да го открия в момента, как се отваря фара и се монтират лупи и после ксенон... става много добре. Ми май не е така,често се налага да карам с обикновенните фарове и после като се кача на моята ,виждам каква е разликата.............Странна работа, но по принцип е възможно. Може Келвините да са различни, а и ти си с рефлектор, а аз с лупи... Редактирано 1 ноември 2009 от todor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 1 ноември 2009 Сподели Публикувано 1 ноември 2009 Може би по-правилния въпрос е при каква цветова температура не се вижда добре на мокър път. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 2 ноември 2009 Сподели Публикувано 2 ноември 2009 На мокро и мъгла трява ниска цветова температура. На Пламен май бяха 6К... не съм сигурен. Моите са сравнително добре на мокро те са 4300, но най-добре си е жълти. Аз мислех да взимам жълти ксенони за фаровете за мъгла.... ама още не ме е треснало толкова :icon_angel: Едни на късите и едни на дългите, които ползвам в 0.01% от времето ми стига Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 14 юли 2010 Сподели Публикувано 14 юли 2010 Някой пробвал ли е с 50W ксенон? 35W не ми харесва особено как свети, но сравнението беше с кола с 5-6000K крушки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.