Премини към съдържание

ПОМОЩ! балкан стар!


Препоръчано мнение

Дай ми рамата на колата , и точно кое уплътнение ти е необходимо , и ще се опитам да ти помогна :)

 

Рамата на автомобила е : JMBSNCY3A8U003231

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

... Това не мога да го приема и затова исках да разбера дали и други колеги са имали подобни проблеми или пак не мен ми се падна "глуха акула или свирка без топче". ...

Аз имах подобен проблем. Преди около година си поръчах блиндирана врата. Два-три дни преди изтичане на фиксирания в договора краен срок за монтирането й, от фирмата ми се обадиха по телефона, че са свършили избрания от мен модел на брава и че монтажа на вратата ще се извърши след 10-тина дни, като за точната дата допълнително ще ме уведомят. Отговорих им, че при това положение се отказвам от поръчката и да помислят какво обезщетение ще ми предложат за неизпълнената от тяхна страна договорка и ако размера му не ме удовлетворява, ще го определи съда. Вратата ми беше монтирана в срок. Бяха намерили и брава и бригада, независимо от несъобразяването им, че датата е неделя. Може би нямаше да реагирам така, ако обаждането им не беше с някакъв ултимативно-безгрижен тон, все едно е нормално да се просрочва предварително уговорения срок.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да имам 10 или повече коли, което ми се струва безумно!

 

Що за простотия е това :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored:

Хем ти продават дефектна стока, хем не те компенсират по никакъв начин.

Ако това ми се случи директно отивам с адвокат при тях пък да видим дали няма да ми дадат кола докато оправят моята.

Тия от БС са ебаси нещастните скапаняците :icon_censored: :icon_censored: :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То във форума на Лансер било много забавно. Съвет от мен - викайте ги тези адвокати като си купувате колите и подписвате договорите, а не при подписан договор. Договорите им са написани от юристи, които си знаят работата. Като го прочетете няма да го тълкувате така както би го тълковал един юрист. Кола заместител е добра идея, но нали се сещате, че не може да имат 1000коли заместители.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. И да ги викаме, и да четат договорите предварително - какво от това? Ще ги променим ли? не!

2. Колеги, цитатът от закона е много точен и ясен. 30 дни. Точка. (тъкмо щях да го поствам, жена ми ми го изпрати същия, а тя е а-ха юрист и бивш член на помирителна комисия според същия този закон)

3. Кой ви излъга, че ще се занимавате с адвокати, само това не разбрах. Има си комисия за защита на потребителя, която се занимава с тези неща - едно сигналче и всичко се подрежда! Вчера още го писах. Защото тази комисия се занимава точно, единствено и изцяло само с това. Пишете свободен текст, описвате проблема и ситуацията и точка. Имат си срокове, че ги и спазват. Дори съм почти 100% сигурен, че не струва нищо това.

 

А БС четат, радвам се! Пък нека и да почнат да разбират... Че 3 месеца без кола си е тегаво, особено заради един семеринг за 10 лв и при положение, че колегата иска да си го достави от друг оторизиран представител......

Лошото е, че навсякъде е така, а още по-лошото е, че уж сме възпитани и културни хора, а не си знаем елементарни потребителски права! И затова всеки ни яха отвсякъде!

 

И хайде сега в тази тема аз да попитам - защо си купува човек нов автомобил? За да разчита на него, да си върши работа, или да се ядосва?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И хайде сега в тази тема аз да попитам - защо си купува човек нов автомобил? За да разчита на него, да си върши работа, или да се ядосва?!

 

 

В България купуването на чисто нов автомобил е лишено от смисъл. Той и без това става стар за една година и се почват грижите.

 

Вече писах как на старият ми автомобил 2002 година му смениха извънгаранционно, безплатно предни носачи на годишен преглед. Нали са консуматив, а?

 

И пак ще ги сменят защото са фабричен дефект. Така се прави в белите страни.

 

И временна кола дават, макар и да съм напълно незначителен клиент. Един вид, тест драйв, елате си купете.

 

Вече писах как работи и застраховката - за една драскотина цяла нова броня се сменя. Това пък трудно го разбрах, защо...

 

Ех...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кола заместител е добра идея, но нали се сещате, че не може да имат 1000коли заместители.

А ти сещаш ли се , че ако имат толкова дефекти , дали ще имат толкова клиенти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето някои членове от закона за " Гаранция на потребителска стока ":

Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.

 

(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.

 

(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.

 

(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

 

Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:

 

1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;

 

2. намаляване на цената.

 

(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.

 

(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.

 

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.

 

(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.

 

(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.

 

Чл. 116. Продавачът, който отговаря за несъответствието на потребителската стока, има право на иск за обезщетение за претърпените вреди срещу лицето, което е причинило несъответствието, ако се намира в пряка или косвена договорна връзка с него, както и срещу производителя, когато той отговаря за несъответствието на стоката. Всяка клауза в договор, която ограничава или изключва тези права на търговеца, е нищожна.

 

Чл. 117. (1) Търговска гаранция е всяко задължение, поето от продавача или производителя към потребителя, да възстанови цената, заплатена за потребителската стока, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на условията, обявени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в рекламата, свързана с него.

 

(2) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция и в рекламата за нея.

 

Чл. 118. Търговската гаранция се предоставя на потребителя в писмена форма.

 

Чл. 119. (1) Заявлението за предоставяне на търговска гаранция съдържа задължително следната информация:

 

1. съдържание и обхват на търговската гаранция;

 

2. съществените елементи, необходими за нейното прилагане, и по-специално: срок на търговската гаранция; териториален обхват; име и адрес на лицето, предоставящо гаранцията.

 

(2) Информацията по ал. 1 трябва да бъде ясна и разбираема.

 

Чл. 120. В заявлението за предоставяне на търговска гаранция се посочва, че независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно този закон.

 

Чл. 121. Неспазването на някои от изискванията на чл. 118, 119 и 120 не води до недействителност на търговската гаранция и потребителят може да се позове на нея и да претендира за изпълнение на посоченото в заявлението за предоставяне на търговска гаранция.

 

Това е публикация от 04/07/2006

 

 

В членовете на този закон като се чете и уж вдъхва убеждение, че добре е акцентирано на правата на потребителя. Единствено тия двете "определения" дето ги оцветих. Използвани са доста относителни описания - как ви се струва и би се определило, кое е значително и кое незначително. Че ако нещата стигнат до съдебни процедури и трябва да се позовават на тези думички, то това би било в интерес на продавача на стоката. Може и умишлено да е поднесено в такава форма.

 

А както каза Роско, ако някой е счел че отношението на другата страна е недопустимо и неуместно /съгласно договора си и този закон/, то човек директно да се обръща към тази комисия. Те са достатъчно наясно с цялата им материя и могат доста любезно да ви обяснят дали има правно основание за претенциите ви. Щото ако се тръгне с ангажиране на адвокат и прочие, май случката отива към сериал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе верно тия са големи смотаняци - баси, как ще те оставят толкова време без кола?! Ужас.... Купил си си кола за сума ти пари и сега пак на такси?!

За гаранцията също е верно - почти нямаме гаранция!

Така че - тъпаците от Балкан Стар да знаят, че в момента губят клиенти! Просто всеки човек, който е решил да си купува кола, чете форума! И като чете тези теми - беж да го няма....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Вече писах как работи и застраховката - за една драскотина цяла нова броня се сменя. Това пък трудно го разбрах, защо..."

 

Ами може би, защото една броня се сменя за 20 мин, вместо клиента да чака 3 месеца. Драскотината се оправя и бронята става нова и може да се даде на друг клиент ... вместо 5 посещения и 100 телефонни разговора излиза по-ефтино и спокойно за всички варианта с новата броня.

 

А иначе относно има ли смисъл от новите коли - има. Баща ми кара служебна тойота авенсис. За 3 години и навъртя над 300 000км. Сервизната книжка показва - някакъв проблем с компютъра който е оправен при първото посещение и консумативите за тези 3 години - накладки филтри и масла . Нито окачване нито нищо не е мръднало и колата на 300 000 върви като пич. Казаха , че ще я продават за да вземат по-нова и мисля ще и искат под 4000лв (2003 или 2004г е).

Тази кола обаче в километража си има навъртяни в София не повече от 5000км.

Какъв е извода? Че проблема е в София ... 80% от дупките в БГ се намират в София според мен. Ех дупки дупки ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Велико, никой нищо няма да ти обяснява! Описваш случая, сезираш комисията и не се занимаваш с нищо! Няма адвокати, нищо! Те се разправят с тях, излизат със становище, а излязат ли в твоя полза - което в случаят е 100% сигурно - въз основа на него - можеш да ги съдиш за ..... пропуснати ползи, примерно (няколко вноски, проуснато подписване на предварително сключени договори...)! Комисията ще ги одръсти с дебела глоба (поне половин колт), бе става лошо! И до дело няма да стигнеш, защото ще те обещетят с каквото поискаш. Там са толкова прости нещата, че не е истина! Пише черно на бяло 30 дни и няма накъде! Дори не пише 30 работни! (Съжалявам, Миро)

Още нещо:

(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.

3 месеца без кола е всъщност нещо незначително, някак си! А другото оцветено е за разваляне на договора. А колегата не иска да разваля договора!

 

Жоро, снощи си говорихме за коли, казах ти колко съм я карал моята. Че в София има дупки - има, но не са най-страшните, вярвай ми! А и дупки не могат да скапят семеринга на кола, нали? А да го чакаш тоя семеринг 3 месеца - ми мерси! Аз оревах света, че чаках бобина цял месец, при това от "магазинче с две полички", ако съм в ситуацията на колегата - не знам колко бих се втелясал!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А иначе относно има ли смисъл от новите коли - има. Баща ми кара служебна тойота авенсис. За 3 години и навъртя над 300 000км. Сервизната книжка показва - някакъв проблем с компютъра който е оправен при първото посещение и консумативите за тези 3 години - накладки филтри и масла . Нито окачване нито нищо не е мръднало и колата на 300 000 върви като пич.

Ако ти кажа нашите служебни Тойоти /Авенсис, Корола, Ярис, Айго/ какво ли не им се счупи за 3 г. по 100 000 км направиха из страната и сега ги продадоха, но... никой не е и помислил за същата марка отново :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В България купуването на чисто нов автомобил е лишено от смисъл. Той и без това става стар за една година и се почват грижите.

 

Вече писах как на старият ми автомобил 2002 година му смениха извънгаранционно, безплатно предни носачи на годишен преглед. Нали са консуматив, а?

 

И пак ще ги сменят защото са фабричен дефект. Така се прави в белите страни.

 

И временна кола дават, макар и да съм напълно незначителен клиент. Един вид, тест драйв, елате си купете.

 

Вече писах как работи и застраховката - за една драскотина цяла нова броня се сменя. Това пък трудно го разбрах, защо...

 

Ех...

Ти си за завиждане...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ти сещаш ли се , че ако имат толкова дефекти , дали ще имат толкова клиенти.

 

Ами при условие и че оправят ламарини, не само дефекти. А според теб колко коли трябва да имат за оборотни. Не могат да се покрият всички пристигащи с оборотни коли.

 

Относно Тойотите: вземете си сменете шофьорите а не марката. Специално Авенсис беше на 2-ро или 3-то място като автомобил дал най-малко дефекти за 100000км. Изследването беше от преди 2 3 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Жоро, снощи си говорихме за коли, казах ти колко съм я карал моята. Че в София има дупки - има, но не са най-страшните, вярвай ми! А и дупки не могат да скапят семеринга на кола, нали? А да го чакаш тоя семеринг 3 месеца - ми мерси! Аз оревах света, че чаках бобина цял месец, при това от "магазинче с две полички", ако съм в ситуацията на колегата - не знам колко бих се втелясал! "

 

Имах предвид единствено окачването и надраните ламарини. За семерингите и недоволството на колегата съм напълно съгласен :good:

 

Иначе за служебните Тойоти - нямат никакво оплакване от тях. Напротив - хвалят ги, че са единствените, които са издържали толкова без проблеми! А може би зависи и от стила на каране. Ако ти дадат служебна кола, която караш само ТИ, ще я пазиш (почти като твоя). Ако една кола обаче се кара от няколко човека, поне половината ще я карат като за последно.

Както и да е. Да не размиваме темата на колегата ... :sorry:

Редактирано от kr0tal
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами при условие и че оправят ламарини, не само дефекти. А според теб колко коли трябва да имат за оборотни. Не могат да се покрият всички пристигащи с оборотни коли.

Относно Тойотите: вземете си сменете шофьорите а не марката. Специално Авенсис беше на 2-ро или 3-то място като автомобил дал най-малко дефекти за 100000км. Изследването беше от преди 2 3 години.

Несериозно е мнението ти, колега, със странни съждения. Колкото коли ремонтират средно, толкова трябват оборотни и въпросът е вече дали ще си избият разходите. А иначе да кажеш че няма коли... http://www.businessinsider.com/unsold-cars...he-world-2009-2

 

За другото, става въпрос не за професионални шофьори, а за "лични" автомобили на служители и 100 х.км. за 3 г. не мисля че е някакво страшно използване.

Колкото тестове, толкова резултати: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=1008 Реалността обаче е друга.

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Несериозно е мнението ти, колега, със странни съждения. Колкото коли ремонтират средно, толкова трябват оборотни и въпросът е вече дали ще си избият разходите. А иначе да кажеш че няма коли... http://www.businessinsider.com/unsold-cars...he-world-2009-2

 

За другото, става въпрос не за професионални шофьори, а за "лични" автомобили на служители и 100 х.км. за 3 г. не мисля че е някакво страшно използване.

Колкото тестове, толкова резултати: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=1008 Реалността обаче е друга.

 

Не само оборотни коли трябва да имат в нужни количества, но и статистика на повредите, т.е. налични части на склад в достатъчни количества. Особено когато става дума за евтини части! Дали идват от Япония с кораб или от Холандия, нас не ни интересува. Непрофесионална работа...

 

И въпросът е не дали ще си избият разходите или не, нас клиентите това също не ни интересува.

 

А оборотните нищо не пречи да ги държат такива докато станат на 10 хил. км и после да ги продават секънд хенд на изгодна цена - това ще са най-добрите оферти. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах лична Тойота Авенсис 1.8 2006 и бях много доволен,за 2 год и половина една крушка не и изгоря,но като форма и дизайн е подходяща за някой чичка!!!Като Вектрата!!Докато Лансера е слънчице,динамична и за каране е мн по-приятна!!!Тия с Тойотите могат да се снимат с нас!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега да ти кажа че колкото ремонтират средно, толкова трябва да имат оборотни изобщо не отговаря на изискванията на клиентелата. Може да ремонтират по 5 коли средно месечно, но примерно от ноември до март ще ремонтират 20 коли, а от април до октомври 40. А като не Ви харесва обслужването, не си купувайте нови коли а вместо това една на 2 години и една оборотна като ви е в сервиза за ремонт. Като си купувате кола от дилъра се съгласявате с условията, които предлага или отивате при друг.

 

Относно дефектите: специално над Авенсис, Ярис и Аурис имам наблюдения от общо 5 коли от двата модела на близки и познати (купени чисто нови) и нито един от тях не е влизал в сервиз за остраняване на дефекти по каквото и да е. А що се отнася за леки ударчета. Веднъж ходих да питам какво става с гаранцията ако бронята се боядиса на място различно от техния сервиз. Отговорът беше: ами бронята вече няма гаранция.

Редактирано от kalio088
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво като си купиш от друг дилър? И там е същото. И работата не е толкова в оборотния автомобил, а във времето за доставка на един смотан семеринг. Ремонта на колата се прави в рамките на един ден, ако има повече коли - да речем - 5 дни ще чакаш, ама 3 месеца за един семеринг - ами ако обичате. 5 дни не по тяхна вина (примерно има списък с чакащи автомобили) е едно, ама 3 месеца, защото дадена фирма не може да се организира и да достави еди какво си - е друго. Хайде да видим, ако на запад се случи така какво ще се получи! На ръце ще го носят до Япония собственика на колата! И пак няма да чака 3 месеца. Затова съм на мнение, че бизнеса като не знае как да работи - някой трябва да го научи. Щото ако са само БС така - да са фалирали отдавна. Ама те всичките са така. Щото сме такива ние. Мой приятел си купи Опел не защото му харесва, а защото познава собственика на Дженеръс Ауто и няма да има трагедии от този сорт. Ами ние другите какво да правим, като не познаваме собствениците на вносителите на автомобили?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво като си купиш от друг дилър? И там е същото. И работата не е толкова в оборотния автомобил, а във времето за доставка на един смотан семеринг. Ремонта на колата се прави в рамките на един ден, ако има повече коли - да речем - 5 дни ще чакаш, ама 3 месеца за един семеринг - ами ако обичате. 5 дни не по тяхна вина (примерно има списък с чакащи автомобили) е едно, ама 3 месеца, защото дадена фирма не може да се организира и да достави еди какво си - е друго. Хайде да видим, ако на запад се случи така какво ще се получи! На ръце ще го носят до Япония собственика на колата! И пак няма да чака 3 месеца. Затова съм на мнение, че бизнеса като не знае как да работи - някой трябва да го научи. Щото ако са само БС така - да са фалирали отдавна. Ама те всичките са така. Щото сме такива ние. Мой приятел си купи Опел не защото му харесва, а защото познава собственика на Дженеръс Ауто и няма да има трагедии от този сорт. Ами ние другите какво да правим, като не познаваме собствениците на вносителите на автомобили?!

 

 

Напълно съм съгласен с теб ROSKO. При нас биснеса още не е научен как да работи и затова се бора, доколкото мога да поправям нещата. Ние трябва да знаем, че когато плащаш ти си в състояние да изискваш. Аз не съм искал да се карам с Балкан Стар, но тяхната идиотска политика ме провокира да се заям. И ЧУДО - явно след натиска който им оказах ( не и без Вашата помощ , колеги - за КОЕТО АДСКИ МНОГО ВИ БЛАГОДАРЯ) се оказа, че могат и да работят доста по-бързо! Получих обаждане, с което ме информираха , че семеринга ще пристигне към 6-10.07.2009 , което на фона на другите срокове изглежда като значително подобрение. Интересно как изведнъж "Балкан Стар" успяха да се вместят в срока от 30 дни. СТРАННО НАЛИ!!! Това е благодарение на всички НАС и АЗ ОТНОВО ВИ БЛАГОДАРЯ ЗА ПОДКРЕПАТА!

Но тъй, като аз не мога да ги чакам, си поръчах семеринга от официалния представител на Мицубиши за Емирствата ,от неговия офис в Дубай и той ще пристигне в края на седмицата, като се надявам да не ми правят проблеми с монтажа!

Затова искам и аз като ROSKO да ви призова - НЕ СИ МЪЛЧЕТЕ - колкото повече си мълчим, толкова повече ще ни карат да се свиваме - ето, аз например написах и официално писмо до Mitsubishi Motors Europe B.V. и да видиш ти чудо - те се заинтересуваха от моят случай и казаха, че до 3 дни ще получа официален отговор от тях и от техният представител в БГ - "Balkan Star Motors". Може и някоя секретрка да го написала, може да е стандартно писмо ( но , тъй като и аз пиша понякога такива писма , виждам че не е) , но важното е да си търсим правата! Важното е да изискваме повече и повече , за парите които даваме и да не ни е срам или страх да си търсим нашето. Само нашето, ние чуждото не искаме!

ОЩЕ ВЕДНЪЖ ВИ БЛАГОДАРЯ ЗА ПОДКРЕПАТА, ЦЕННИТЕ СЪВЕТИ и опредлено ще ви информирам за развоя на събитията до край!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хвала!

Което си е право - си е право. Само веднъж не се заядох докрай, защото щяха да затворят едно семейно хотелче и да останат хората на улицата, а до ден днешен като се сетя - и ме хваща яд. Ама две деца имат хората и се смилих. Само така, коелги, друг начин няма! Кат не става с хубаво - сопата има 2 края!

 

П.П. Бе те от БС верно ли четат форума? Като дойде ред да си купувам нова кола - ще трябва да сменям марката май :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

ПОБЕДАААААА!!!!

Победих!

Колата ми стана за иам няма три седмици и малко, а като награда , по скоро компенсация , получих и безплатно обслужване - следващият път, когато отида! Масла, филтри и т.н. за сметка на ММEurope.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПОБЕДАААААА!!!!

Победих!

Колата ми стана за иам няма три седмици и малко, а като награда , по скоро компенсация , получих и безплатно обслужване - следващият път, когато отида! Масла, филтри и т.н. за сметка на ММEurope.

Това звучи ли ви , като БЛАГОДАРЯ ви Балкан Стар ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...